Öljyvuoto 156 1.8 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Öljyvuoto 156 1.8 TS

Viesti Kirjoittaja lappis »

Tuli ajeltua pari kuukautta sitten n. 200km öljykorkki auki sillä seurauksella, että noin litran verran konehuone sai ulkopuolista voitelua. Sen jälkeen öljyä onkin saanut lisäillä aikaisempaa useammin (edelliseen puoleen vuoteen ei tarvinnut lisätä yhtään). Eilen sitten vasta varmistuin autotallissa siitä, että pientä öljylammikkoa jättää jälkeensä. Löytyisikö keneltäkään valistunutta arvausta, mitä tuon ulkopuolisen voitelun aikana on saattanut tapahtua?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eihän huohottimen jäätyminen olisi voinut olla edesauttaa korkin irtoamista? Silloin kammiopaineet nousee ja mm. stefa voi irrota.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

ei kun ihan itse edesautoin - unohtamalla laittaa korkin takaisin öljyn lisäämisen ja mittatikun tsekkaamisen jälkeen... konetilan pohjalta löytyi sen jälkeen, kun olin ensin ajellut Stadista Lahteen ja takas ja alkanut ihmettelemään pientä esiintynyttä katkua:-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Olisko niin yksinkertainen "vika" että sitä oljyä yhä tippuu pohjalevyn päältä yms paikoista vielä jonkin aikaa. Eli että ei tulisikaan koneesta? Ei kai korkin auki jättäminen varsinaisesti mitään riko?
Ayrton Senna da Silva forever

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Osittain on/oli varmaan kysymys myös tästä. Mutta aikaa on nyt vierähtänyt yli 2 kk, joten uskoisin että yli läykkyneet öljyt ovat jo tippumisensa tippuneet. Lisäksi vielä se, että öljyä joutuu lisäilemään aiempaa tiuhemmin. Itsekin kuitenkin uskon (toivon), ettei korkin auki olon pitäisi mitään isompaa hajottaa? Varsinkin kun kyse oli lyhyehköstä ajasta. Noh, eiköhän totuus selviä viimeistään kuukauden sisään, kun 8 kympin huolto lähestyy...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai se muuten mitään riko, mutta jos korkin reiästä on ajon aikana mennyt pölyä ja/tai hiekkaa sisään, voi ainakin nokka-akselit tykätä kyttyrää.

En kyllä keksi miten korkin auki oleminen voisi vaikuttaa öljynkulutukseen tai vuotoihin. Öljyhän kiertää kuitenkin öljypohjasta suodattimen kautta öljykanaviin, eli hiekan ei ainakaan olisi pitänyt päästä hiomaan laakereita ja sylinterinputkia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei kai se muuten mitään riko, mutta jos korkin reiästä on ajon aikana mennyt pölyä ja/tai hiekkaa sisään, voi ainakin nokka-akselit tykätä kyttyrää.
Niin ja ohipuhallus, jos noin uudessa koneessa sellaista on, huolehtii siitä ettei kovinkaan paljoa pölyä koneeseen mene normaaliajossa. Tosin moottorijarrutuksessa ? ilmeisesti voi joku pölyhiukkanen mennä koneeseen.

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

8kympin huolto takana ja öljyvuodon aiheuttajaksi paljastui edellisessä huollossa liian löysälle jätetty öljynsuodatin. :crazyeyes:

Pari muutakin juttua ei mennyt ihan nappiin edellisessä huollossa, mistä syystä kokeilin tällä kertaa foorumilla kehuttua Laakstenia Lönkalla. Hyvällä hinta/laatu suhteella hoitivat hommat kuntoon. Tästä löysin uuden hovikorjaajan Alfalleni. :-D
Uskallan suositella muillekin varsinkin, jos sattuu vielä hyötymään Laakstenin aika erikoisesta sijainnista keskellä Stadin keskustaa.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

lappis kirjoitti:8kympin huolto takana .

Paljoko makso huolto?Ois itelläkin edessä.

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Töineen 229 egee, joka sisälsi öljyt, öljy- ja raitisilmasuodattimen sekä ennakoimattomana ohjelmanumerona moniurahihnan vaihdon.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

lappis kirjoitti:Töineen 229 egee, joka sisälsi öljyt, öljy- ja raitisilmasuodattimen sekä ennakoimattomana ohjelmanumerona moniurahihnan vaihdon.

Tänks, Lappis. Soitinkin jo hätäpäissäni sinne ja kyselin hintaa. Kuulemma 100-150€ osineen jos ei ole mitään yllättävää...Siellä kaveri ihmetteli mikäs on kun alkaa Alfoja olemaan huollossa....
Varasin välittömästi ajan, sillä teltassa ko. huolto ois ollu 352€ ja malminkartanon autohuollossa n.300 eetua.

Vastaa Viestiin