Juuri näin. Autoissa,joissa on ikkunankehykset tätä vaivaa ei ole, paitsi kun yrittää avata sitä ikkunaa Jopa lapset osaavat Alfan kyytiin lähtiessään nykyisin pyyhkäistä ikkunan alareunan puhtaaksi ennen oven avaamista.sanctus kirjoitti:Mä suosittelen tuohon ongelmaan ikkunan ja tiivisteen väliseen rakoon kertyneen jään mekaanista poistamista jollain sopivalla esineellä, kuten esim. luottokortin kokoisella muoviläpyskäll, aina joko ennen oven avaamista tai sen jälkeen, kun oven lukitus on avattu kahvasta, mutta ovea ei ole vielä vedetty auki. Tämän jälkeen muoviläpyskä tms. painetaan kevyesti lasin alareunan ja tiivisteen väliin ja vedetään varovasti uraa pitkin. Itselläni temppu on toiminut oikein hyvin ja ikkunan on laskeutunut ja noussut tämän jälkeen sen vaadittavan sentin.jkf kirjoitti:Pieniä ongelmia on ollut lähinnä kehyksettömien ikkunoiden jäätymisestä silloin kun lunta tai muuta loskaa sataa jatkuvasti.
<<<<<<<<<
Ylipäätään voisin kuvailla Mitoa hienoksi talviautoksi. Ohjauksen lievä levottomuus korostuu hienosti talvella ja mm. hillitty sivuluisu on helppo saavuttaa, kun tietää, mitä tekee. I like it. Mutta ei tämä kyllä mikään Renault 19 TR, vm. ´89 ole. Siinäpä vasta "365 päivää vuodesta"-auto
Muutoin MiTo ei häviä tippaakaan talviautona Volvo V70:lle, mikä meillä on toisena autona. Vaimo ei vain pidä lievästi yliohjaavasta käytöksestä (= aktiivinen ajajan auto) ja sen vuoksi ajelee mielummin "hurrisohvalla".