159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Valvoja: Moderators
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
No niin, lämmityskierto ja eristys huohottimelle askarreltu, sekä puskurin alaritilät umpeen ja solumuovilla tukittu keulakolmiokin. Sekä vaihdettu Synpowerit ohjaustehostimeen. Jos kehtaisi lapin perukoillekin kohta suunnitella lähtevänsä.
Tämän jälkeen isäukko heittikin seuraavan kun katteli keulaa "jaa, Ducaton manuaalissa kielletään peittämästä keulaa jos on välijäähdytin"...
Ei kai se näissä jtdm:issä ole kuin koko keulan levyinen vai mitäkä?
No jaa, taitaa Ducaton kone asuntoauton keulalla joutua tekemään eri tavalla hommia. Lisäksi onko ahtoilman lämmönnoususta muuta haittaa kuin tehonhukka? Ei tässä nilkka suorana tule ajettua kovin monesti mutta noin niinku periaatteessa mietityttää viittiikö sitä ahtoneulaa ihan sinne 1.6barin nurkille nostaa.
Tämän jälkeen isäukko heittikin seuraavan kun katteli keulaa "jaa, Ducaton manuaalissa kielletään peittämästä keulaa jos on välijäähdytin"...
Ei kai se näissä jtdm:issä ole kuin koko keulan levyinen vai mitäkä?
No jaa, taitaa Ducaton kone asuntoauton keulalla joutua tekemään eri tavalla hommia. Lisäksi onko ahtoilman lämmönnoususta muuta haittaa kuin tehonhukka? Ei tässä nilkka suorana tule ajettua kovin monesti mutta noin niinku periaatteessa mietityttää viittiikö sitä ahtoneulaa ihan sinne 1.6barin nurkille nostaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Mulla oli myös tärinäongelmaa ja huonosti tai ainakin vaivalloisesti käynnistyi. Lopulta tuli herja hehkuista, ja vaihdatin kaikki. Tänään 14 asteen pakkasesta lähti kuin palmun alta, tosin teen niin että hehkutan pariin otteeseen. Eikä tärissyt! Lämppäriä ei ole kun auto on yleensä tallissa. Olisiko tärinä sitä että käy vajailla sylintereillä? Näissä on ilmeisesti jälkihehkutus(?) eli jonkin aikaa vielä hehkuttaa kun auto käy. Niin ja 175000 mittarissa joten aika hyvin kesti nuo hehkut.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Täällä kans samat oireet. Auto käymään pitkän sahauksen jälkeen ja jäätävä värinä & tärinä ajossa sen jälkeen. Olikos tälle nyt sitten selkeä aiheuttaja EGR vai jokin muu?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Kuvailin tuolla omassa projektitopicissani tänään noita viboja. Jäätyneet tukikumit ainakin aiheuttavat moista. EGR ei sitä ainakaan minun autossani aiheuta
CARF0869
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Laitoin tänään 159:sin tulille (seisonut pihassa joulusta asti). Ensin auto oli lohkolämppärissä tunnin, jotta sisätilat sulivat vähän.
Kokeilin laittaa avaimen paikoilleen, hehkujen toimiessa valot vilkkuivat, joten en yrittänyt autoa edes käyntiin.
Laitoin auton lataukseen ja webaston päälle, jotta konekin olisi lämmin. Puolen tunnin päästä yritin startata, mutta akku ei ollut latautunut yhtään. Varmaankin johtui webaston käytöstä.
Toistaalta akkulaturissa on kyllä tehoja ladata akkua ja käyttää webastoa.
Auto käyntiin apuvirralla. Hirveä tärinä ja uellus. Ohjaustehostimen öljyt olivat vähän jäykkänä, mutta uellus loppui aika pian. Tärinä kuitenkin jatkui ja tuntui että auto kävi neljällä pytyllä.
Käytin autoa noin 10 minuuttia, mutta käynti ei parantunut.
Uudelleen auto lataukseen ja webasto päälle tunniksi. Tämän jälkeen omalla akulla käyntiin ja tärinä oli poissa. Kaipa auto vain halusi lämmitellä kunnolla ennen kuin suostui yhteistyöhön.
Nyt akku vielä yön yli latauksessa.
Onneksi ei ollut mitään menoa autolla tänään. 156:nen toimi tänäänkin moitteetta.
Kokeilin laittaa avaimen paikoilleen, hehkujen toimiessa valot vilkkuivat, joten en yrittänyt autoa edes käyntiin.
Laitoin auton lataukseen ja webaston päälle, jotta konekin olisi lämmin. Puolen tunnin päästä yritin startata, mutta akku ei ollut latautunut yhtään. Varmaankin johtui webaston käytöstä.
Toistaalta akkulaturissa on kyllä tehoja ladata akkua ja käyttää webastoa.
Auto käyntiin apuvirralla. Hirveä tärinä ja uellus. Ohjaustehostimen öljyt olivat vähän jäykkänä, mutta uellus loppui aika pian. Tärinä kuitenkin jatkui ja tuntui että auto kävi neljällä pytyllä.
Käytin autoa noin 10 minuuttia, mutta käynti ei parantunut.
Uudelleen auto lataukseen ja webasto päälle tunniksi. Tämän jälkeen omalla akulla käyntiin ja tärinä oli poissa. Kaipa auto vain halusi lämmitellä kunnolla ennen kuin suostui yhteistyöhön.
Nyt akku vielä yön yli latauksessa.
Onneksi ei ollut mitään menoa autolla tänään. 156:nen toimi tänäänkin moitteetta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Erikoisia autoja nämä Alfat. Säteilylämmitin hajosi pari päivää sitten mutta autoa kumminkin tarvitaan. Kävin juuri täräyttämässä viisysin käyntiin kylmiltään, pakkasta -22c. Pari pyöräyttämistä ja käyntiin. Pari päivää sitten sama homma, mutta -25c ja pari päivää seisoneena - ei lämmitystä tuolloinkaan. Onneksi uusi lohkolämmitin on tilauksessa ja kohta asennuksessa.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Jees, ei oo ilmaantunut enää ilman lämmetessä. On kyllä silti eka auto missä tukikumit jäätyy noin pahastiJaniW kirjoitti:Kuvailin tuolla omassa projektitopicissani tänään noita viboja. Jäätyneet tukikumit ainakin aiheuttavat moista. EGR ei sitä ainakaan minun autossani aiheuta
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Oma ex-G diesel toiminee tälläkin hetkellä läntisessä Suomessa. Pahin kylmästartti aikanaan oli -37C ja apuvirralla tuolloin. Topicin aiheeseen siis sikäli mukaan, että tukikumeista ei voinut puhua noissa olosuhteissa kumeina. Mukin lyhyempi lohko toki kyseessä, mutta tärinää kabiinissa riitti varsin paljon.
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Nyt kun pakkaset on laskenut, niin tolpasta käyntiin laakista.
Eli emäntä ajelee Alfalla ja meikäläinen Mooppelilla... Ideaparkissa kun meillä (Dna) ei ole tolpallisia paikkoja.
Eli emäntä ajelee Alfalla ja meikäläinen Mooppelilla... Ideaparkissa kun meillä (Dna) ei ole tolpallisia paikkoja.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Tiedä mikä tuota vaivasi seittemäs päivä aamulla ku ytritn töihin lähteä, ku ei startannu aamulla (-28). Oliko kohmeloa suuttimissa vai hehkurele vajakki. Ehtoolla kuudennella startilla lähti vaivanloisesti käymään, rinnakkaisakun kans. Ei nuo akut tyhjäks menneet noilla hehkutuksilla/starteilla.
Vaihteisto pelas mallikkaasti ja ohjaus oli vain hippasen raskaampi normikeleihin verrattuna. Ot-kiljunta minimaallista. Kytkin oli kylmänä kans hivenen nihkeempi normaaliin (alle 2v nestevaihdosta). Koneessa, ot:ssa ja lootassa castrolin liemet.
Tutelan gi-r:llä ohjaus oli kesäkelissäkin raskaampi, sai väistyä aikoinas.
Eniten harmitta kelien lauhduttua laturin remmin vinkuna. Ny o 4 kertaa kiljahtanu töist lähtiessä, ain samas paikkaa kotio mentäessä lievään ylämäkeen ja sovitellessa vitosta silmään. Pari sekkaa kuuluu kiljunta - ei perkl.
Vaihteisto pelas mallikkaasti ja ohjaus oli vain hippasen raskaampi normikeleihin verrattuna. Ot-kiljunta minimaallista. Kytkin oli kylmänä kans hivenen nihkeempi normaaliin (alle 2v nestevaihdosta). Koneessa, ot:ssa ja lootassa castrolin liemet.
Tutelan gi-r:llä ohjaus oli kesäkelissäkin raskaampi, sai väistyä aikoinas.
Eniten harmitta kelien lauhduttua laturin remmin vinkuna. Ny o 4 kertaa kiljahtanu töist lähtiessä, ain samas paikkaa kotio mentäessä lievään ylämäkeen ja sovitellessa vitosta silmään. Pari sekkaa kuuluu kiljunta - ei perkl.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Mulla tuo laturin hihna vinkuu vähän lämpimämmälläkin puolisen minuuttiia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Tämä on ilmeisesti melko yleinen vaiva näissä vehkeissä.
CARF0869
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Vinkuu täällä myös, vaikka hiljattain on kaikki remmit uusittu. Tiedä sitten millä tuon saisi kuriin?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
^^Meillä loppui Nokian autohuollon tekemän jakopäänpokan jälkeen.
Siellä oli kuulemma väärä hihna. Hitusen pitempi paikallaan. Helpompaa asennusta....
Laitteeseen on sentään vaihdettu laturikin kahdesti ennen Nokialla tehtyä huoltoa.
Meillä ei ole kun kerran jättänyt käynnistymättä kun kylmäasemalta ei enään startannut. Akku oli jäässä.
Nyt tälle talvelle laitetiin Boschin AGM akku 3 vuotta vanhan Hankookin tilalle ja nyt pyörittää varmaan tuplanopeudella.
Edit. Ne akunkengät kannattaa muuten putsata ja rasvata.
Siellä oli kuulemma väärä hihna. Hitusen pitempi paikallaan. Helpompaa asennusta....
Laitteeseen on sentään vaihdettu laturikin kahdesti ennen Nokialla tehtyä huoltoa.
Meillä ei ole kun kerran jättänyt käynnistymättä kun kylmäasemalta ei enään startannut. Akku oli jäässä.
Nyt tälle talvelle laitetiin Boschin AGM akku 3 vuotta vanhan Hankookin tilalle ja nyt pyörittää varmaan tuplanopeudella.
Edit. Ne akunkengät kannattaa muuten putsata ja rasvata.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Mulla väheni kitinä huomattavasti kun vaihdoin ohjaustehostimen öljyt. Punaisen nesteen tilalle meni jotain castrolin kirkasta versiota.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Noi mun kiljasut tulee laturin remmistä. Jos se lyö sutia viel kovastikin ni sehän kuluu vaan nopeemmin. Vaihtotyö vaan semivittumainen.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
En usko tähän, ei kellään muulla ole näin lyhyttä venyvää idioottihihnaa. Sen sijaan uskon että siellä on valmistajan A, joka toimii paremmin kuin valmistajan B. Olisko tarkempaa tietoa hihnasta, joka toimii? Itsellä muistaakseni Conti.savijo-r kirjoitti:^^Meillä loppui Nokian autohuollon tekemän jakopäänpokan jälkeen.
Siellä oli kuulemma väärä hihna. Hitusen pitempi paikallaan.
Nimim. 3 hihnanvaihtoa, yksi uusi vapaapyörä alkup laturiin, yksi kokonaan uusi laturi liikkeessä, vinkuu.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
^Siis Hä?
Mulla on se vanha hihna vielä tallessa ja se on pidempi kuin mikä siellä nyt on. ( Vai enkö mää ny ymmärtänyt jotain?)
Pystyyhän sen hihnan venyttämään piloille jo asennusvaiheessakin...
Mulla on se vanha hihna vielä tallessa ja se on pidempi kuin mikä siellä nyt on. ( Vai enkö mää ny ymmärtänyt jotain?)
Pystyyhän sen hihnan venyttämään piloille jo asennusvaiheessakin...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Tottahan se pilalle venynyt on pidempi kuin uusi. Oliko siis tietoa mikä toimii?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
^
Kyllähän noita muillakin on. Taitaa olla jopa aika lyhyttäkin... Perusratkasu koneella melkein sama, mutta *ei ihan*.
Esim. joku rulla halkasijaltaan eri (saattaisi löytyä GM:ltä?). Muistelen myös nähneeni useamman millin erimittaista hihnaa Gates vs. joku muu (Michelin?) kun joskus noita jostain syystä kaivelin. Eroa oli ehkä 5-10mm?
Kyllähän noita muillakin on. Taitaa olla jopa aika lyhyttäkin... Perusratkasu koneella melkein sama, mutta *ei ihan*.
Esim. joku rulla halkasijaltaan eri (saattaisi löytyä GM:ltä?). Muistelen myös nähneeni useamman millin erimittaista hihnaa Gates vs. joku muu (Michelin?) kun joskus noita jostain syystä kaivelin. Eroa oli ehkä 5-10mm?
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Toki.JiiTeeÄssä kirjoitti:Tottahan se pilalle venynyt on pidempi kuin uusi. Oliko siis tietoa mikä toimii?
Ja meillä ei ollut kyse venyneestä hihnasta vaan väärästä, pykälää pidemmästä.
Homma meni niin että yhden jakopään välin hihna piti pientä kitkutusta aina pakkasaamuina kun laturilta pyydettiin paljon virtaa.
Tähän väliin osui myös laturin vaihto kahteen kertaan ja sinne myös laitettiin, tai ainakin laskutettiin myös uusi remmi. (Tämä homma tehtiin jossain Iittalan pikkupajassa)
Seuraava jakopää tehtiin siis Nokialla ja sieltä infottiin että autossa oli siis väärä, pidempi laturinhihna.
Huollon jälkeen ei kitinä ole kuulunut ollenkaan ja remmilläkin on ajettu varmaan ainakin sen 60-80tkm.
Sitä en tiedä minkä merkkinen tai mittainen remmi siellä on, mutta vissiinkin oikea.
Yksilöitähän nämä on, meillä ei ole esim kuulunut ikinä ohjaustehostimen vonkunaa vaikka siellä punaiset liemet onkin.
Ja myös ilmastoinninkompuran sirkkeliääni on loistanut poissa olollaan vaikka kylmä aineille ei ole tehty mitään meidän aikana. 100-270tkm.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Mielenkiintoista. Ainakaan Continental ei tee sitä pykälää pidempää, 595-605mm elastista hihnaa ollenkaan. Sen pidempi ei enää mitään pyörittäisikään uutenakaan. No hyvä että jollain pelaa ok.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Ja siltikin on edelleen se, että mahtaako olla hihna asennettu oikein? Väärin venyttämällä ne rikkoo jokaisen. Aina.
Väärillä työkaluillakin sen saa oikein venymään, jos on vähän onnea matkassa - jopa talttapäisellä ruuvimeisselillä on tehtävissä, mut vaatii jo lottovoittotason onnea onnistua tuossa ainakaan useammin kuin kerran.
HUOM.
Merkkitiski ei todellakaan takaa oikeaa asennustapaa. Jos ei satu sitä venytystyökalua olemaan, sitä ei ole.
Sama työkalu voi hyvinkin löytyä "Pärjäsen Remppapajalta" ja sieltä saattaa löytyä myös osaaminen sen käyttämiseen ja oikein tehtyyn työhön...
Tiedän faktana, että noita venyviä hihnoja on aika monta vaihdettu takuuseen väärän asennuksen seurauksena. Ongelmana ylivenyminen ja vinkuna ja/tai levähtelevät hihnat. Ja tuo on merkistä riippumatta, mikäli rakenne on "veemäinen".
Vaikka olis oikea hihna, sen kun venyttää yli, se ei myöskään palaa enää alkuperäseen malliinsa.
Väärillä työkaluillakin sen saa oikein venymään, jos on vähän onnea matkassa - jopa talttapäisellä ruuvimeisselillä on tehtävissä, mut vaatii jo lottovoittotason onnea onnistua tuossa ainakaan useammin kuin kerran.
HUOM.
Merkkitiski ei todellakaan takaa oikeaa asennustapaa. Jos ei satu sitä venytystyökalua olemaan, sitä ei ole.
Sama työkalu voi hyvinkin löytyä "Pärjäsen Remppapajalta" ja sieltä saattaa löytyä myös osaaminen sen käyttämiseen ja oikein tehtyyn työhön...
Tiedän faktana, että noita venyviä hihnoja on aika monta vaihdettu takuuseen väärän asennuksen seurauksena. Ongelmana ylivenyminen ja vinkuna ja/tai levähtelevät hihnat. Ja tuo on merkistä riippumatta, mikäli rakenne on "veemäinen".
Vaikka olis oikea hihna, sen kun venyttää yli, se ei myöskään palaa enää alkuperäseen malliinsa.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Kerroppa mikä on se venytystyökalu 159:iin, kun yleismallista ei mahdu käyttämään ja mallikohtaisia ei ole?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Ei tämä, mutta hyvin samannäköinen:
http://www.ebay.com/itm/Stretch-Belt-To ... Sw3ydV4t2w
Näin annettiin ymmärtää, että olis nimenomaa tuolle JTDm:n venynarulle. Voi toki olla joku yleismalli tai muu vehje oikeasti ja mulle vaan kerrottu väärää inffoa - en ole käytössä nähnyt kertaakaan.
http://www.ebay.com/itm/Stretch-Belt-To ... Sw3ydV4t2w
Näin annettiin ymmärtää, että olis nimenomaa tuolle JTDm:n venynarulle. Voi toki olla joku yleismalli tai muu vehje oikeasti ja mulle vaan kerrottu väärää inffoa - en ole käytössä nähnyt kertaakaan.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Ei noita pysty käyttämään kun alahihnapyörällä on kaksi kehää vierekkäin. Hihna ei kertakaikkiaan jaksa sieltä leveän rullan päästä lipsahtaa yli. Ja niinkuin sanoin, paikallaan ei mitään tilaa. Tingataanko jostain mistä kaikilla on käytännön kokemusta?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: 159 2.4 JTDm talvikäynnistyvyys
Ha! Sinne jäi pihaan tänä aamuna, pakkasta -23 astetta. Matka taittui Pösöllä, joka lähti ykkösellä käyntiin ilman mitään lämmityksiä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan