Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tuomas K kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
Mitä koodia ne tarkalleen antaa? Kontaktihäiriöt on yleisiä, liittimet on huonoja.
Koodit on tietenkin tabletissa, joka on hanskalokerossa. Kontaktihäirää uumoilin siksi, että virhe tulee aina töyssystä tai tiukemmasta mutkasta. Katson ne koodit ja multiecuscanin selkokieliset selitykset seuraavan kerran kun menen autoon. Noita on nyt saanu kerran päivässä nollata, mutta on tullu myös alfailtua useamman sata kilometriä päivässä, kun virman kulkineet on olleet paremmassa käytössä...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sakkeus kirjoitti:voiko 1.9jtd 110kw poistaa tai jotai tolle huohottimelle tehä ennenku lataan koneen täyteen dynamiittia?... öljyt tulee tikunkautta kokoajan pihalle.. ennää en jaksas pelleillä ku pitäs suht varma kampe olla ku 2vk ikänen matkustaa sillä... keulassa on kaikenmailman peitteitä ja on roikassa ennenku ajetaan ja kaikkea mitä iltasanomien asiantuntiatkaan koskaan on kertoneet :D joku saaattaa huomata että tälläukolla on pinna nyt vähä kireellä nuite tuhanne ekoteko härpäkkeitte kans. missä se koko paska tarkaleen siaitsee?
Lähtee venttiilikopasta huohottimen letku muistaakseni ja menee imuputkeen juuri ennen turboa, josta ainakin omassa crossissä jäätyi. Vedä putki irti sieltä turbon päästä ja ota jäinen tulppa pois sekä reiästä että putkesta niin taas homma etenee... Itse tein operaation kolmenkympin pakkasella, pimeässä niin kovin tarkkaan ohjeeseen ei nyt veny :?

Omassa crossissa veti jäihin keskellä ei mitään (varkaus-joensuu välillä), jouluaattona klo 02:30 varmaan ja puski öljyt tikun kautta tielle. koko perhe kyydissä ja pakkasta yli -30. Oli joulumieli melko kaukana...

Oma crossi meni tyrnävälle neljä-viisi vuotta sitten, sattuuko olemaan sama yksilökin kyseessä?

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Ei oo sama vehe mutta omistajan luultavasti tiedän.. tuskin täälä kolmatta on :) itsellä alle puolvuotta ollu tämä
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Onko tuossa akun vaihdossa jotain erityistä jota pitäisi tietää vai meneekö ilman sen kummempia ongelmia tyyliin "vanha akku pois, uusi akku tilalle"? Ettei tuo auton järjestelmä tarvitse mitään jatkuvaa virtaa vaihdon ajaksi?

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Ei tarvii
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

- Poists: Miinus irti ensin.
- Asennus: Miinus kiinni viimeisenä.
- Muistaakseni ohjeissa oli jotakin kabiinin ilmalaitteen autom. kalibroinnista: Akun irrotus/kiinnityksen yhteydessä ensimmäisen kerran kun avainta käännetään MAR asentoon odota X aikaa ennen käynnistämistä (sori muisti ei pela).
Kuva

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tuomas K kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
Mitä koodia ne tarkalleen antaa? Kontaktihäiriöt on yleisiä, liittimet on huonoja.
p1172 mixture 1 strenght
p0430 catalyser 2
p1175 mixture 2 strenght

Käykö jts:ään 1.8 tessun ilmi? Voisin piruuttaan sitä kokeilla, kun tossa romuautossa on bränikkä merkkiosa...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

PenttiN kirjoitti:Jts selevaihteistolla ei antanut käynnistää ensimmäisen pakkasyön jälkeen. Hieman huono akku, mutta lisäakulla ei muutosta. Vaihteet vaihtuivat (kokeilin 1-N-R), mutta ei startannut.
Sitten testerillä tarkkailin selen hydrauliikkapaineita ja paineet pyöri jossain 45bar kieppeillä. Kelasin vaihteet läpi (pakki-1-2-3-4-5-4-3-2-1-N), niin kappas johan starttas. Jos en väärin muista, niin paineet nousi yli 50bar tuossa vaihteita kelatessa.
Onkos tuo 50bar raja, että antaa käynnistää, vai oliko vain sattumaa?
Selen pumppu on mielestäni paljon hiljaisempi, kuin toisen autoni, joka toiminut moitteetta (kopkop).

Voiskohan likaiset, tai muutenvaan vanhat/paskat/väärät öljyt olla syypää, vai onkohan pumppu vetelemässä viimeisiään?
Olikohan jossain ohjetta seleöljyjen vaihdolle/järjestelmän huuhtelulle?
Ei ole yhtään tietoa, millon vaihdettu öljyt, tai onko vaihdettu koskaan.
En oo jaksanu/kerenny perehtyä tuohon vaihteiston oikutteluun sen kummemmin, oon tyytyväisenä päästelly vaan menemään.

Tekee sellaista, että ei anna käynnistää vapaalla (kuten pitäis). Ei anna käynnistää myöskään 1-vaihde päällä, mutta 2-vaihde, tai pakki päällä starttaa (jarru pohjassa tottakai).
Oliskohan jokin anturi/säätövika?
Kovalla pakkasella varsinkin tekee tuota.
Muutaman kerran heittänyt vapaalle kesken ajon (kovalla pakkasella).

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:- Poists: Miinus irti ensin.
- Asennus: Miinus kiinni viimeisenä.
- Muistaakseni ohjeissa oli jotakin kabiinin ilmalaitteen autom. kalibroinnista: Akun irrotus/kiinnityksen yhteydessä ensimmäisen kerran kun avainta käännetään MAR asentoon odota X aikaa ennen käynnistämistä (sori muisti ei pela).
Mielikuva on, että akku kiinni ja odota. Ainakin nykyisessä ja entisessä siinä vaiheessa alkaa ilmastoinnin läpät liikkumaan. 10s-pari minuuttia mennyt, en tiedä mikä kaikki tuohon sitten vaikuttaa.

NOTE:
eLearn ei sano mitään akun vaihtoon liittyvää toimenpidettä 156 2.0JTS:lle, enkä löytänyt kyllä eri ohjetta muillekaan...?
Toki maa ensin irti. Ja avain käsketään pitämään OFF-tilassa (itse en muistaakseni ole pitänyt edes virtalukossa usein)
eLearn kirjoitti: Check that the battery is intact and shows no signs of damage. Also check that the terminals are not contaminated or oxidised.

Position the battery in its seat.

Fit the retaining strap and tighten the nut.

Position the supply box in its seat.

Tighten the battery positive terminal nut.

Tighten the retaining bolts and do up the clip.

Close the protective cover and connect the battery negative terminal.

Test the electrical system.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jossain täällä joku muistutti, että ennen akun irroitusta sulje ovet mutta älä lukitse ja odota 15-20 minuuttia että järjestelmät menee lepotilaan. Tai jotain sinnepäin, sinänsä järkevältä kuulostavaa. Varsinkin sähköisen tehostimen kanssa myös renkaat suoraan. Vähän hifistelyä mutta ei haittaakaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei kai 156:ssa mitään sellaisia järjestelmiä olekaan joiden pitäisi odottaa siirtyvän lepotilaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onhan 156:ssa vähän älyä sähköissä - ja väylä mennee lepotilaan autosta ja mallista riippuen parista minuutista puoleen tuntiin "tai niillä nurkin".
En kyllä moista varotoimenpidettä ole koskaan viiskutosen kanssa tehnyt. Eipä siitä varmasti haittaakaan ole...
Sen sijaan airbagin kanssa kannattaa varoaika pitää (eli kun akun on irrottanut, ei koske bägihärveleihin hyvään aikaan)

Ja eihän tässä ole edes uneksittu vielä sähkösestä tehostimesta. Onkos missä nykyään, MiTo?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tämmöinen löytyi:

"WARNING When reconnecting the negative
battery cable after having disconnected
it, wait for 2 minutes before turning the key
to enable the climate control system to reset
actuator strokes properly."
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Missäs tuo on, minä kun en osaa eLearnista oikeen löytää mitään... Löysin tuon akun irrotuksenkin ihan vaan hakua käyttämällä siinä.

Joka tapauksessa: tuon mukaan olen elänyt ja muille suositellut :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Fiat eLumista uusinta manuaalia latasin ja etsin batterya niin löytyi tuo.
Alunperin olin saman nähnyt oman auton papereista.
Kuva

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Jostain joskus näin mutten enää löytänyt, mutta siis mitä rasvaa tohon pyyhkimien moottoriin kannattaa laittaa (perus vaseliinia?)

Kuva
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aine on englanniksi dielectric grease, googlettelemalla varmaan löytyy ihan tuohon tehtyä tavaraa. Kai siellä tavallinenkin vaseliini välttää?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Käytiin renkaidenvaihdon yhteydessä katselemaan vähän alustaremppaa. Vaihtoon meni yksi takatukivarsi, takavakaajan puslat, yks koiranluu taakse ja alemmat etutukivarret, jotka olivat pirun väljät auton puolelta. Mistä kannattaa hankkia, että saa kelpo osaa sopuhintaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse katoin juuri Sparetolta osat... 200eur rahteineen etualatukivareet, pitkittäinen takatukivarsi ja yksi ylätukivarsi ym. Näytti saavan ainakin ylätukivarsia mm Lemförderiä ja TRWtä ja OCAPia, joista ainakin kaksi ekaa pitäisi olla ihan hyviä. Hintaero halvan ja kalliin välillä euroja...
Tänään kävin paikallisesta kysymässä ja pelkästään yksi alatukivarsi olis ollut melkein 200eur, olikohan 180?
Autofilaro varmaan myy myös ihan OK hintaan, pitää sieltä vielä kysyä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jaahas, jänniä sähkölaitteiden häiriöitä JTD:lla muutamana viime pakkaspäivänä... toissa päivänä kytki mokoma itse sumarit päälle, eilen avasi pysäytettäessä työpaikan parkkiruutuun lumisateessa repsikan puolen etuikkunan ihan itse ja tänään lykkäsi historiallisen 1. kerran moottorinhäiriövaloa ja GO TO THE DEALER peliin kiihdytettäessä... :wink:
Uudelleen käynnistettäessä kaikki toimi taas normaalisti.

Akku on ainakin 5v, max jopa 9 v vanha, ja nyt tänään startatessa hehkuaika ja starttiaika lämmityksestä oli normaalia pidempi.
Pistän sen vaihtoon aika nopeasti , ja pitänee katsoa vikakoodit läpi. EGR on putsattu v. 12 viimeksi, mutta ILMI lienee alkuperäinen ( 270 tkm lasissa ). Hehkuista ei mitään tietoa, voivat olla alkuperäisetkin.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oothan jo maapisteet käynyt läpi? Itselläni ne oli todella karussa kunnossa ja ikääkin vasta 15v ja vajaat 260tkm siinä kohtaa, kun ne tsekkasin.
Epäilen, että jos niitä ei olisi käynyt läpi, viimeistään nyt pakkasilla olisi ollut todella pahasti ongelmia...

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Missäs ne nyt olikaan riisselissä ?
Joka tapauksessa ostan uuden akun. Listan mukaan 65 Ah:n akku :shock: Koitan kyllä
pistää suurimman mahdollisen tilaan mahtuvan. 77- 85 Ah olisi rautaa.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^P278xL175xK190 mitoilla mahtuu, mikäli saman kokoinen tila kuin V6:ssa.
Akun kiinnitysraudan nostohihnasta en osaa sanoa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Mun projektiketjussa on maapisteistä kuvia ja selostusta niiden putsauksesta. Aika hyvin onnistuu parkkiksellakin, jos ei ole lisälämmittimen johtoa (öljypohjasta rintapeltiin).
Akuksi saat Winmaxxilta (Kärkkäisen halpiskamaa) joko 90Ah tai 100Ah (en muista, kumpi) mörkömäisellä starttivirralla - siis paketin mukaan ainakin - olevan halvalla. Oikeat akut maksaa toki enempi, mutta saahan tonne menemään heittämällä (eli siis ahtaasti) yllämainitun kokoisen.

BTW, sinne menee 280mm pitkä akku, sikäli kun mittanauhaan on uskominen. 278mm pitkä akku ja sillä oli aivan pieni aavistus liikkumavaraakin vielä. Muuten nuo mitat näyttää just samoille: 280x175x190 (pituus, leveys, korkeus).
Jos saa matalamman akun, KANNATTAA OTTAA. Ainakin 10v:ssä pienen pieni ilmaputki on "hieman" ahtaasti siinä edessä plusnavan päällä. Saatavuus todnäk huonoa.
Taitaa epävirallisesti 77Ah ja ~760+ (EN) kylmästarttivirtasia akkuja suositella. Fixus halus mulle myydä Powerlineä (halpa) tai Vartaa (kuulemma paras tällä hetkellä).

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

wileythecoyote kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:Niinjuu ja välillä tulee motor control system failuree. Lambdoista liian korkeeta arvoo. Mietin vain, että onko korkea arvo silloin kun anturi johtaa sähköä vai silloin kun se ei johda? Vaikuttaisi kovin kontaktihäirältä tuo...
Mitä koodia ne tarkalleen antaa? Kontaktihäiriöt on yleisiä, liittimet on huonoja.
p1172 mixture 1 strenght
p0430 catalyser 2
p1175 mixture 2 strenght

Käykö jts:ään 1.8 tessun ilmi? Voisin piruuttaan sitä kokeilla, kun tossa romuautossa on bränikkä merkkiosa...
Ilmi sihin on vaihdettu joten tuskin on se....
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Jiitee kirjoitti:^ Missäs ne nyt olikaan riisselissä ?
Joka tapauksessa ostan uuden akun. Listan mukaan 65 Ah:n akku :shock: Koitan kyllä
pistää suurimman mahdollisen tilaan mahtuvan. 77- 85 Ah olisi rautaa.

JT
Mulla taitaa olla tämä(ulkomuistista muistelen). http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000029864/
Enivei. Toista talvea menossa ja webasto käytössä.
Toistaiseksi on potku riittänyt.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:^^
Mun projektiketjussa on maapisteistä kuvia ja selostusta niiden putsauksesta. Aika hyvin onnistuu parkkiksellakin, jos ei ole lisälämmittimen johtoa (öljypohjasta rintapeltiin).
Akuksi saat Winmaxxilta (Kärkkäisen halpiskamaa) joko 90Ah tai 100Ah (en muista, kumpi) mörkömäisellä starttivirralla - siis paketin mukaan ainakin - olevan halvalla. Oikeat akut maksaa toki enempi, mutta saahan tonne menemään heittämällä (eli siis ahtaasti) yllämainitun kokoisen.

BTW, sinne menee 280mm pitkä akku, sikäli kun mittanauhaan on uskominen. 278mm pitkä akku ja sillä oli aivan pieni aavistus liikkumavaraakin vielä. Muuten nuo mitat näyttää just samoille: 280x175x190 (pituus, leveys, korkeus).
Jos saa matalamman akun, KANNATTAA OTTAA. Ainakin 10v:ssä pienen pieni ilmaputki on "hieman" ahtaasti siinä edessä plusnavan päällä. Saatavuus todnäk huonoa.
Taitaa epävirallisesti 77Ah ja ~760+ (EN) kylmästarttivirtasia akkuja suositella. Fixus halus mulle myydä Powerlineä (halpa) tai Vartaa (kuulemma paras tällä hetkellä).
Ok, kiitos Agu. Tuollainen boschilainen tuli jatkamaan 7 v vanhan EuroGloben ( 74 Ah, 640 A) duunia
http://www.autopointcarparts.co.uk/inde ... s5008.html

Löytyi Autoasi-asemalta valmiiksi ladattuna ja kahvia juodessa 150 eur asennettuna.... ja
Alfa ja minä tykkäsimme kovin. Jos tuolla nyt max 5 v menisi.... :wink:

JT

PS. Exiden 88 Ah ja 800 A ei sitten mahtunut....
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös Exide ole tuossa teholuokassa jo se öömh... 315mm pitkä? Se on jo aika monta senttiä pidempi ku mahtuu...

PainDealer
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
Car(s): 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PainDealer »

wileythecoyote kirjoitti:Käytiin renkaidenvaihdon yhteydessä katselemaan vähän alustaremppaa. Vaihtoon meni yksi takatukivarsi, takavakaajan puslat, yks koiranluu taakse ja alemmat etutukivarret, jotka olivat pirun väljät auton puolelta. Mistä kannattaa hankkia, että saa kelpo osaa sopuhintaan?
http://www.atp-autoteile.de

Vähän tarvii saksaa osata mut esim paketti jossa tukivarret ylös ja alas + koiranluut eteen oli jotain 130€. Lähetyshinta Suomeen kiinteä ~23€.

Vaihtoehtoja löytyy suht reilusti.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^haussa oli kelpo-osaa :wink: vai onko tuo atp luotettavassa mainessa ollut?

noi halpispaketit on monesti näitä äkkiä leima/myntikuntoon paskaa jotka skulaa 10-20 tkm :(

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös ne nyt tolla hinnalla jo vaihda koko kierroksen vaikka kerta vuoteen verrattuna siihen, että ostaa triplahintaisen setin "teeärweetä", joka kestää sitten kaksi katsastusta :roll: . Ei näihin enää taida nykyisellään niin pal kilsoja ihmiset töniä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

jkk kirjoitti:^haussa oli kelpo-osaa :wink: vai onko tuo atp luotettavassa mainessa ollut?

noi halpispaketit on monesti näitä äkkiä leima/myntikuntoon paskaa jotka skulaa 10-20 tkm :(
Riippuu onko paljo ajoa edessä. ... mä henkkoht laittasin melko huokeeta koska joka leimalle ne menee kuitenkin suurella todennäköisyydellä vaihtoon
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ No joo, TRW:tä nyt koko etupään ripustukset ja arvioitu kesto n. 3 vuotta ja 70-90 tkm..
Alfa tykkää laatuosista.
Ja Alfissimo, kyllä näillä riisseleillä ajetaan paljon ja iloisesti... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Toki voi ostaa laatuosaa vaikka Sparetolta järkihintaan.
50eur/tukivarsi aika karkeasti, eli etupään tukivarret kaikkineen 200eur ja koiranluut siihen sen parikymppiä päälle. Ja saa ihan oikeita osia (vaikka lemförderiä) - en usko, että parempaa laatua voi saadakaan kuin laatuosat.

Ja silti se on täysin tuurista kiinni, onko kuraa vai vähemmän kuraa - mm. TRW:n vaijereihin en enää tule koskemaan. Cofle ja Ricambiflex GM saanee olla toistaseksi ainoat tuetut vaijereissa, sen sijaan ainakin 156:n ylätukivarsiin voisin laittaa TRW:tä.... Alatukivarsiin sitten jotain oikeaa (vaikkapa Lemförderiä tai Lesjöförsiä, jos saatavilla). Sinänsä aivan se ja sama, kun hinnat heittelee ~+/-5eur...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jiitee kirjoitti:Ja Alfissimo, kyllä näillä riisseleillä ajetaan paljon ja iloisesti...
Juu en sillä tarkoittanutkaan, etteikö ajettaisi, mutta ei niin moni yksilö ole enää täyspalveluksessa. Tulee omaankin reilun 20-25tkm vuoteen ja siltä mittapuulta "paljon" on paljon enemmän.

Kertasijoituksena sitä silti mieluummin ostaa sen halvemman osan vaikka joka vuosi, kuin kertasijoituksena kalliin osan harvemmin. Jokainen tyylillään :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

juu, kukin tyylillään. Itse en viitsi enää tietoisesti paskaa ostaa ja tuhlata aikaa joka on kokoajan kortilla muutenkin. Mutta jos tykkää kerran vuoteen vääntää alustajumpat niin mikäs siinä. Ainakin paikat aukee helposti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
40euron BTA-merkkisellä etupyöränlaakerilla on jo monta kilometriä takana ;)
02.07.2014 @ 225 900 vaihdettu, nyt kilsoja about 264 200. Eli kestänyt jo ainakin 38300km ja 1,5v.
Ei se halpa hinta *AINA* tarkota kuraa tai surkeeta.
Paremmin tuo on kestänyt kun jotkut ihan oikeat laakerit, mitä ihmisillä on paukkunut näissäkin - huonoa tuuriahan se on (tai asennusvirhe?).
Sama koskee toki muitakin alustan osia...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä noi laatuosat äkkiä kestää enemmän kuin hintaeronsa verran, ja kun se tukivarsien vaihtaminen on vielä sen verran vittumainen homma, että jo se on rahan arvoista ettei sitä tarvitse joka leimalle tehdä. Saati sitten että rahalla teettäisi tuota hommaa korjaamolla.

Eli noilla halvimmilla osilla korkeintaan auto äkkiä leimaan ja kiertoon, mutta jos meinaa vielä vuoden päästä ajaa samalla mossella niin ei etäistäkään järkeä laittaa mitään kiinankuraa alustaan.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

^ Mitkä varaosa merkit on nyt sitten sitä "kiinan kuraa"??

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mahdollisesti esim. tuolla ylläällä listattu ATP? En tiedä.

Mutta tosiaan se hintahan ei ole se ykkönen: suomesta TRW:n ylätukivarsi on siinä satasen nurkilla - vähän alle (Autofilarossa varmaan ns. järkevä hinta), alatukivarsi 120-250 (kyllä) - halvin Ruville ja kallis Lemförder. Sparetolla samainen Lemförder on jotain 55euroa (ja halvin randomi, eli Fortuneline vitosen halvempi). BOLKit, Fortunelinet, EGT:t ja muut joista ei voi tietää. Joskus tulee laatukamaa, joskus kuraa - vähän kuin motonetin paketissa hakee yllätyksiä.

Tietysti faktahan on se, että tuo TRW:n tukivarsi voi olla ihan yhtälailla TRW:n, Ruvillen tai jonkun muun valmistajan fyysisesti valmistama.
Mutta brändeille niitä on myyty, että jos maailmassa on vaikkapa 2 fyysistä tehdasta jotka noita valmistaa 15 eri brändille, niin sitten on. Yleensä ns. laatumerkeillä on vaan vaatimukset korkeammat, millä moni selittelee kalliimpaa hintaa. Sitten tulee nämä varaosamyyjien halpismerkit, joilla ei *välttämättä* ole laatu yhtä korkea kriteeri ja siitä tulee sitä eroa - ostetaan se B-erä, jossa saattaa olla jotain kumiseosvaikeuksia tai nivel halvempaa ja heikompaa materiaalia esim.
Tietysti niilläkin pitäisi minimivaatimus olla sillä tasolla, että se on turvallinen osa ja täyttää alkuperäisosan tekniset vaatimukset. Mutta pitääkö sen kestää 5v vai kaks päivää (MAPCO)?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ etupään tukivarsista kaikki muut paitsi trw (orggis). Sivumennen kommentoituna esim lemförderin koiranluut kesti jopa puoltoista vuotta. Omassa toiset alatukivarret menossa ja ylimmäiset on on kohtuu tuoreet kolmannet. Halpisosilla olis tullu kalliimmaksi. Ei ole narissut, muutaku ylätukivarret viimisillään. Siis ensiasennus alatukivarret vaihtu siinä satkun jälkeen ja ylemmät on kestäny ~75tkm. Ja jtäs on saanu kyllä kyytiä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös ylätukivarret ole TRW ja alatukivarret jotain muuta? Näin mulle on marmorilla ja Heikalta kerrottu.
Ps, TRW alatukivarsi alko olee väljä jo vuoden jälkeen ekan viiskutosessa... Toiselle puolelle laitettu OPEC (tai OPAC) kesti ainakin paljon enemmän...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^OCAP :wink:

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Voiko ton huohottimen ohittaa esim jos laittaa niitä pikkusuodattiamia välii ettei jäätys kokoajan toi paska... eilen hyvin lähti käyntii ja vissii lykkäs siinä samalla taas tikunkautta öljyt ulos... kertaallleen sulateltu ja koitin eristelläkkin niitä putkia... ei sinällään nyt kiinnosta se laaillisuus tuskin tuo mitenkää ekoa on pukata parilitraa päivittäin öljyjä ulos...
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

banditbusa kirjoitti:^ Mitkä varaosa merkit on nyt sitten sitä "kiinan kuraa"??
Sen kun tietäisi. Yksikään firma ei tee täyttä katalogia itse, vaan myyvät myös muualta ostettua tavaraa omalla nimellään joten pelkkä nimi ei vielä takaa laatua.

Kuitenkin, jos yhden laadukkaan tukivarren hinnalla saa täyden setin osia eteen, niin voi olla että on tullut tingittyä muualtakin kuin hinnasta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Entä jos valmistajan lätkä on sama,mutta yhden kalliin hinnalla saa silti koko setin?n:-)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

kyllä ainaki omassa ensiasennus alatukivarret oli alfa-leimaset, kuten myös nykyiset. Vähän piilommassa luki trw. Varsinkin juurikin halvoilla alimmaisilla saa myös pystykulmat "kuntoon". Semmonen sentin pyöränsiirtymä ei mitenkää harvinaista. Itellä on noiden halvempien/ tarvikevalmistajien alustanosasten kestävyys ollu mallia naurettava. Ite ei viitti samaa kohtaa jatkuvasti kyniä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^no jossei tavara ole varastettua, niin ei saa orggista/saman valmistajan 1 osan hinnalla koko settiä. Ei vaikka olis se yksi osa haettu marmorilta.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:^
Eikös ylätukivarret ole TRW ja alatukivarret jotain muuta? Näin mulle on marmorilla ja Heikalta kerrottu.
Ps, TRW alatukivarsi alko olee väljä jo vuoden jälkeen ekan viiskutosessa... Toiselle puolelle laitettu OPEC (tai OPAC) kesti ainakin paljon enemmän...
Aloinpa pohtimaan, että kun helassa on väljyys, niin miksi pitäis koko helvetin tukivarsi vaihtaa?
Vois päästä korjaamon pojat aika paljon vähemmällä vaan vaihtamalla ne helat siihen vai kuluuko tuo tukivarren keskellä oleva hela herkästi paskaksi?

Tuossa alustava ostoskori. Tarttis varmaan maanantaina tilailla, koska 2.2 on aika korjaamolle.

Uretaanipuslia ei sparetolla näemmä ole, joten ne tarvitsee kalastaa muualta.
Vaikuttaako maalipinnan kunto käytettävän puslan sisähalkaisijaan?
Liitteet
Screen Shot 2016-01-22 at 19.18.14.png
Kori
(122.37 KiB) Tiedosto ladattu 1329 kertaa
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 22 Tammi 2016, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No ei. Kun se pitää joka tapauksessa irrottaa.
Ja seuraavaksi siitä paukahtaa se alapallo...

^^
Selvä, en epäile - näin mulle on vaan sanottu.
Ja edelleen: TRW:tä saa ulkomailta halvemmalla, kuin tästä maasta.
Jos viron poika myy sitä 55eurolla ja suomitiski myy sitä 140eurolla, niin ei montaa suomi-osaa tarvitse ostaa ja saada "sopivaa" hintaa sille...

280eurolla ns. laatumerkkien osat, kaikki tukivarret eteen + raidetangon ulkopäät ja taisi siinä pitkittäisiäkin olla taakse yks kappale. Kuljetuksineen.
Marmorilta saat öhm 180eurolla (?) tuon pitkittäisen, siitä ei enää paljoa kerätä lisää hiluja...

Vastaa Viestiin