Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Putsailin akun kengät ja nyt ei lähe radio päälle kun yrittää startata, eikä tuntunut sähkökäryn hajua.
Ei edelleenkään starttaa, rele napsahtaa kun kääntää avaimesta, mutta ei pyöritä. Pitänee huomenna soitella johonkin pajalle, rupeaa riittämään konepellin alla kökkiminen pakkasessa..
Alunperinhän homma meni niin että ei startannut, vaihdoin täyden akun, jolla starttasi ja sen päälle +50km ajoa, jonka jälkeen ei ole käynnistynyt.
Ei edelleenkään starttaa, rele napsahtaa kun kääntää avaimesta, mutta ei pyöritä. Pitänee huomenna soitella johonkin pajalle, rupeaa riittämään konepellin alla kökkiminen pakkasessa..
Alunperinhän homma meni niin että ei startannut, vaihdoin täyden akun, jolla starttasi ja sen päälle +50km ajoa, jonka jälkeen ei ole käynnistynyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Ei se tarvitse kuin hieman jumissa olevan satulan. Onkos Giulussa kelluvat satulat? Jos on, liukutappi on vähän kerännyt töhnää (suomeksi: ei ole avattu kokonaan huollossa).
Mitsullahan huoltoon kuuluu ihan oikeasti jarruhuolto ja se on myös pakko tehdä, ne kun pentele MENEE JUMIIN jos niitä ei oikeesti huolla
Ei se tarvitse kuin hieman jumissa olevan satulan. Onkos Giulussa kelluvat satulat? Jos on, liukutappi on vähän kerännyt töhnää (suomeksi: ei ole avattu kokonaan huollossa).
Mitsullahan huoltoon kuuluu ihan oikeasti jarruhuolto ja se on myös pakko tehdä, ne kun pentele MENEE JUMIIN jos niitä ei oikeesti huolla

Re: Giulietta 940
Kyllähän tuo erittäin vahvasti antautuneelta startilta kuulostaa, jos kerta startin solenoidi naksahtaa, eikä silti pyöritä.mipo kirjoitti:Putsailin akun kengät ja nyt ei lähe radio päälle kun yrittää startata, eikä tuntunut sähkökäryn hajua.
Ei edelleenkään starttaa, rele napsahtaa kun kääntää avaimesta, mutta ei pyöritä. Pitänee huomenna soitella johonkin pajalle, rupeaa riittämään konepellin alla kökkiminen pakkasessa..
Alunperinhän homma meni niin että ei startannut, vaihdoin täyden akun, jolla starttasi ja sen päälle +50km ajoa, jonka jälkeen ei ole käynnistynyt.
Re: Giulietta 940
Pele kirjoitti:^ Paljonko kilometrejä mittarissa?
Perus jarrut, vai Brembot?
tavalliset(mitä nyt 1.4 / 170 versiossa on), ja km mittarissa 43t
Re: Giulietta 940
Kopauttaa vasaralla startin kylkeen hellästi?Jarsan kirjoitti:Kyllähän tuo erittäin vahvasti antautuneelta startilta kuulostaa, jos kerta startin solenoidi naksahtaa, eikä silti pyöritä.mipo kirjoitti:Putsailin akun kengät ja nyt ei lähe radio päälle kun yrittää startata, eikä tuntunut sähkökäryn hajua.
Ei edelleenkään starttaa, rele napsahtaa kun kääntää avaimesta, mutta ei pyöritä. Pitänee huomenna soitella johonkin pajalle, rupeaa riittämään konepellin alla kökkiminen pakkasessa..
Alunperinhän homma meni niin että ei startannut, vaihdoin täyden akun, jolla starttasi ja sen päälle +50km ajoa, jonka jälkeen ei ole käynnistynyt.
Ja radiosta laittaa virran on asentoon?
Re: Giulietta 940
^Juu, tollalaillahan se starttivika yleensä selviää hyvinkin nopeaa. Käsitin että radiopuoli on nyt kondiksessa, kun ei käynnisty omineen?
Re: Giulietta 940
Onkohan näihin laitettu tehtaalla sellaiset vanhanmalliset ruostuvien liukupalojen varassa "uivat" satulat, joita sai rasvata pari kertaa vuodessaAquatica kirjoitti:^^
Ei se tarvitse kuin hieman jumissa olevan satulan. Onkos Giulussa kelluvat satulat? Jos on, liukutappi on vähän kerännyt töhnää (suomeksi: ei ole avattu kokonaan huollossa).
Mitsullahan huoltoon kuuluu ihan oikeasti jarruhuolto ja se on myös pakko tehdä, ne kun pentele MENEE JUMIIN jos niitä ei oikeesti huolla

TTi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
En todellakaan tiedä mikä noissa rakenne on, siksipä kysymys. Kyllähän jopa 156ssa on mahdollista etusatula jumittaa pelkästään kuralla. Kokeiltu on... Normaalisti kyllä se rakenne on aika pahuksen toimiva, kuten kaiketi Gssä myös?TTi kirjoitti:
Onkohan näihin laitettu tehtaalla sellaiset vanhanmalliset ruostuvien liukupalojen varassa "uivat" satulat, joita sai rasvata pari kertaa vuodessa
Mutta oli ruostuvaa liukutappia tai kanittavaa satulaa (kuten esim Xantia), jarruhuoltoon kuuluu niiden putsaus ja voitelu - minimissäänkin tarkistus, että ovat OK.
Re: Giulietta 940
En ole Gilun jarruja vielä joutunut avaamaan, mutta eiköhän noissa 99% varmuudella ole liukutapit, kuten esim. 147/156 satuloissakin.
Re: Giulietta 940
jaahas, alffan huoltomyyjiä koulutetaan, katotaas mitä vastaavat kyselyyn jarruista ja P0101 koodista 

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
ELM-piuha tilattu.. Tarvitseeko se jonkin ajurin vai pitäisikö toimia ihan vaan tökkäämällä porttiin?
MES minulla oli jo vanhastaan.
MES minulla oli jo vanhastaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kaivoin G:n tänään muutaman yön jälkeen 30cm lumikinoksesta. Ajoin n.5-6km matkan Jumboon, auto täristeli suunnilleen koko matkan. Takas tullessa kulku oli jo normaalia. Käyntiin lähti laakista, taitaa akku olla kunnossa, sentään ollut 20-25 asteen pakkasia muutaman päivän.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Mulla ainakin lähti toimimaan ilman ylimääräisiä säätöjä.hagger16 kirjoitti:ELM-piuha tilattu.. Tarvitseeko se jonkin ajurin vai pitäisikö toimia ihan vaan tökkäämällä porttiin?
MES minulla oli jo vanhastaan.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Ok.. Mikähän tuossa sitten mättää. Eli ELM-piuhan päähän olen tökännyt vihreän liittimen, kun tarkoitukseni on tutkia minkä takia syttyi joku aika sitten moottorinhäiriövalo.
MESssistä Giulietta -> 1.4 turbo -> engine. Sieltä olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa ja "connect", mutta edelleen valittaa piuhaa tai vastaavaa.
MESssistä Giulietta -> 1.4 turbo -> engine. Sieltä olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa ja "connect", mutta edelleen valittaa piuhaa tai vastaavaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
oon_joo kirjoitti:jaahas, alffan huoltomyyjiä koulutetaan, katotaas mitä vastaavat kyselyyn jarruista ja P0101 koodista
PIIITKÄÄT on jonot sähköpostissa, mitään vielä kuulunu

Re: Giulietta 940
Voi olla että tarttee ihan ajurit. Itselläni tuo ELM-kikotin tarvitsi ajureita ja piti säätää COM-portin nopeus oikeaksi ennenko lähti toimimaan.hagger16 kirjoitti:^Ok.. Mikähän tuossa sitten mättää. Eli ELM-piuhan päähän olen tökännyt vihreän liittimen, kun tarkoitukseni on tutkia minkä takia syttyi joku aika sitten moottorinhäiriövalo.
MESssistä Giulietta -> 1.4 turbo -> engine. Sieltä olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa ja "connect", mutta edelleen valittaa piuhaa tai vastaavaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Ah, tätä pelkäsin. Tuohan vaatii opiskelua ja perehtymistä minulle niin rakkaaseen aiheeseen.. not.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Laitehallinta, Portit (sieltä etit oikean COM-portin, jonka olet kaiketi MES:ssä kertonut sopivaksi, jossa ELM on valittuna interfeisseissä) -> oikea nappi ja ominaisuudet -> portin asetuksista löytyy nopeus ym... Kaiketi 115200 pitää olla baudrate, jotta toimii.
Laitehallinta, Portit (sieltä etit oikean COM-portin, jonka olet kaiketi MES:ssä kertonut sopivaksi, jossa ELM on valittuna interfeisseissä) -> oikea nappi ja ominaisuudet -> portin asetuksista löytyy nopeus ym... Kaiketi 115200 pitää olla baudrate, jotta toimii.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
^Baudratesta voisin olla toistakin mieltä, kannattaa katsoa kaapelin suositeltu Baudrate. Omassani(ELM-1.4 kaapelissa) se on 38800bps..mutta ei ole paha rasti muuttaa asetuksia.
Re: Giulietta 940
Jarsan kirjoitti:Kyllähän tuo erittäin vahvasti antautuneelta startilta kuulostaa, jos kerta startin solenoidi naksahtaa, eikä silti pyöritä.mipo kirjoitti:Putsailin akun kengät ja nyt ei lähe radio päälle kun yrittää startata, eikä tuntunut sähkökäryn hajua.
Ei edelleenkään starttaa, rele napsahtaa kun kääntää avaimesta, mutta ei pyöritä. Pitänee huomenna soitella johonkin pajalle, rupeaa riittämään konepellin alla kökkiminen pakkasessa..
Alunperinhän homma meni niin että ei startannut, vaihdoin täyden akun, jolla starttasi ja sen päälle +50km ajoa, jonka jälkeen ei ole käynnistynyt.
Starttihan siellä oli paskana.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Jaahas, pimeni sitten kuskinpuolen penkinlämmitin sopivasti pakkaskauden keskellä. Kytkimessä oleva merkkivalo kyllä palaa, mutta penkki on aivan jääkalikka. Mahtaakohan mennä koko jakkara vaihtoon?
No, onneksi on takuu vielä voimassa.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Eihän siitä muuta kuin vastusta vaihdeta, mitä todennäköisimmin. Mä en ole osannut edes kaivata moista ominaisuutta - onneks ei oo nahkajakkarat tos mun viiskutoses 

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Joo, en ole tutkinut jakkaroiden anatomiaa ja lämmitysvastuksia sen tarkemmin. Ilmeisesti ainakin istuinosan ja selkänojan vastukset on kytketty sarjaan, koska molemmat on pimeänä?
Re: Giulietta 940
Tietääkseni siihen ei tule mitään lisäjohtoa kun moottoria tutkit eli pelkkä ELMi! Keltaista johtoa taitaa tarvita seuraavaksi eniten!hagger16 kirjoitti:^Ok.. Mikähän tuossa sitten mättää. Eli ELM-piuhan päähän olen tökännyt vihreän liittimen, kun tarkoitukseni on tutkia minkä takia syttyi joku aika sitten moottorinhäiriövalo.
MESssistä Giulietta -> 1.4 turbo -> engine. Sieltä olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa ja "connect", mutta edelleen valittaa piuhaa tai vastaavaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Ja onhan avain virtalukossa ja virrat päällä?Grandy kirjoitti:Tietääkseni siihen ei tule mitään lisäjohtoa kun moottoria tutkit eli pelkkä ELMi! Keltaista johtoa taitaa tarvita seuraavaksi eniten!hagger16 kirjoitti:^Ok.. Mikähän tuossa sitten mättää. Eli ELM-piuhan päähän olen tökännyt vihreän liittimen, kun tarkoitukseni on tutkia minkä takia syttyi joku aika sitten moottorinhäiriövalo.
MESssistä Giulietta -> 1.4 turbo -> engine. Sieltä olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa ja "connect", mutta edelleen valittaa piuhaa tai vastaavaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Kokeilin ilman lisäjohtoakin. Ja tosiaan virrat oli päällä.
En ole nyt taas edistynyt tutkimaan tuota enempää. Pitänee kokeilla vielä kerran ja sitten yrittää asentaa ajureita.. Mukana tuli jokin ohjelappu, jossa on nettiosoite, joten pitänee sitä tutkia tarkemmin.
En ole nyt taas edistynyt tutkimaan tuota enempää. Pitänee kokeilla vielä kerran ja sitten yrittää asentaa ajureita.. Mukana tuli jokin ohjelappu, jossa on nettiosoite, joten pitänee sitä tutkia tarkemmin.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Jos sulla on MES ja oikeat johdot niin et tarvitse mitään ajureita...mille komponentille niitä olit asentelemassa?hagger16 kirjoitti:Kokeilin ilman lisäjohtoakin. Ja tosiaan virrat oli päällä.
En ole nyt taas edistynyt tutkimaan tuota enempää. Pitänee kokeilla vielä kerran ja sitten yrittää asentaa ajureita.. Mukana tuli jokin ohjelappu, jossa on nettiosoite, joten pitänee sitä tutkia tarkemmin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
ELM-johto voi hyvinkin vaatia esim. FTDI:n ajurin. Jos siellä joku chippi on, mitä pitää ohjata niin jotain ohjaintietoa (ajuria) se tarvinnee - ELM teoriassa on "tyhmä johto" ja kommunikointi on suoraan ECU:n kanssa, käytännössä riippuu johdosta. Bluetootti sitten ainakin itselläni toimi "ilman ajuria" (kyllä se sellaisen tarvitsi, mutta tuli ihan by microsoft, joku standardiajuri?)Grandy kirjoitti:Jos sulla on MES ja oikeat johdot niin et tarvitse mitään ajureita...mille komponentille niitä olit asentelemassa?hagger16 kirjoitti:Kokeilin ilman lisäjohtoakin. Ja tosiaan virrat oli päällä.
En ole nyt taas edistynyt tutkimaan tuota enempää. Pitänee kokeilla vielä kerran ja sitten yrittää asentaa ajureita.. Mukana tuli jokin ohjelappu, jossa on nettiosoite, joten pitänee sitä tutkia tarkemmin.
Re: Giulietta 940
Oikeatkin johdot tarvitsevat oikeat ajurit ja com-portin nopeudet. Itsellä on ELM-johtoke ja MES ja kyllä silti ajurit vaatii Windowsin versiosta riippumatta.Grandy kirjoitti:Jos sulla on MES ja oikeat johdot niin et tarvitse mitään ajureita...mille komponentille niitä olit asentelemassa?hagger16 kirjoitti:Kokeilin ilman lisäjohtoakin. Ja tosiaan virrat oli päällä.
En ole nyt taas edistynyt tutkimaan tuota enempää. Pitänee kokeilla vielä kerran ja sitten yrittää asentaa ajureita.. Mukana tuli jokin ohjelappu, jossa on nettiosoite, joten pitänee sitä tutkia tarkemmin.
Re: Giulietta 940
itse itseäni lainaten, huollon mies lomalla / poissa, joten ensimmäinen vapaa-aika huoltoon 29.1
no, katotaan, jarrut avaavat ja tarkistavat ja nollaavat vikakoodit. Onneks on nyt aikaa sitten kattoo mitä muuta takuuseen vielä kerkee pistään kuntoon
menee meinaan umpeen 31.1, että ei lähellekkään mene huollot 



Re: Giulietta 940
Tällä päivämäärällä, vajaan vuoden alffailun jälkeen liityn "far controllare motore"-kerhoon. DNA:sta pelkkä N vaihtoehtona, ja S/S pois pelistä (niin kuin koko talven oikeastaan ollut).
Perus talviominaisuus, vai pitäisikö luetuttaa koodit?
Perus talviominaisuus, vai pitäisikö luetuttaa koodit?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Taitaa olla optiolistalta tuo ominaisuus - oma Giulietta on niin karvalakkimalli, ettei siinä tuollaista esiinny.walla kirjoitti:Tällä päivämäärällä, vajaan vuoden alffailun jälkeen liityn "far controllare motore"-kerhoon. DNA:sta pelkkä N vaihtoehtona, ja S/S pois pelistä (niin kuin koko talven oikeastaan ollut).
Perus talviominaisuus, vai pitäisikö luetuttaa koodit?
Start/Stop paholainen on toki pysynyt pakkasilla suurimmaksi osaksi kiltisti poissa, mutta aina välillä se yllättää, jos on edes alle kymmenen astetta pakkasta ja on sattumalta ajanut auton lämpimäksi. Talvi on siitä ikävä, että yleensä muistan kytkeä tuon hirvityksen pois, mutta nyt se pääsee hiipimään kimppuun ihan puskista...
Koodin lukuun siis.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tällä viikolla piti olla kovempaa pakkasta vain su-ma välisenä yönä, mutta tuolla -30 tienoolla se on ollu koko viikon. Positiivista on, että auto on toiminut ainakin näillä lievästi vainoharhaisilla menetelmillä:
-Nokka kokonaan tukossa
-Tolppaa 2-3h
-Käyntiin ja käyttöä max 2000rpm kunnes vedet 70-80C
-Katotaan pellinalle vielä tässä vaiheessa onko kaikki "ok"
-Liikkeelle ja ei yli 3000rpm ensimmäisen 50km matkalla
-Sammutus ja taas tarkistetaan pellinalta onko kaikki "ok"
-Ennen seuraavaa käynnistystä katotaan öljyt mittatikusta ja nestepinta säiliöstä
Tänään oli lähes 100% varma P0101 keli. Pakkasta -23 ja lumipyry, mutta ei näkyny vikavaloa. Kabiinin lämpenemisestä on ollu täällä kans puhetta. Oon ajellu manuaalisäädöllä +24, puhallin 4-asennossa ja kaikki suuttimet päällä. -10 kelissä on hiki, -20 kuuma ja -30 vielä tarkenee ilman pipoa ja hanskoja. Jalkatilan puhallus on huono ja jalat ei meinaa enää tareta -30 kelissä.
-Nokka kokonaan tukossa
-Tolppaa 2-3h
-Käyntiin ja käyttöä max 2000rpm kunnes vedet 70-80C
-Katotaan pellinalle vielä tässä vaiheessa onko kaikki "ok"
-Liikkeelle ja ei yli 3000rpm ensimmäisen 50km matkalla
-Sammutus ja taas tarkistetaan pellinalta onko kaikki "ok"
-Ennen seuraavaa käynnistystä katotaan öljyt mittatikusta ja nestepinta säiliöstä
Tänään oli lähes 100% varma P0101 keli. Pakkasta -23 ja lumipyry, mutta ei näkyny vikavaloa. Kabiinin lämpenemisestä on ollu täällä kans puhetta. Oon ajellu manuaalisäädöllä +24, puhallin 4-asennossa ja kaikki suuttimet päällä. -10 kelissä on hiki, -20 kuuma ja -30 vielä tarkenee ilman pipoa ja hanskoja. Jalkatilan puhallus on huono ja jalat ei meinaa enää tareta -30 kelissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Vainoharhakeinot muuten ihan jees, mut oon ehkä hieman erimieltä tuosta kierrättämisestä kunnes nesteet on lämpöset. Tosin se on vaan mun mielipide; en koskaan tykkää kierrättää kylmää konetta yli korkean tyhjäkäynnin (esim. 1200-1300rpm dieselin tapauksessa) ennen kuin öljyt on kunnolla lämmenneet.
Ja moottorihan jäähtyy tehokkaasti kovalla puhalluksella, mut toki jos kone säilyy lämpösenä niin kabiiniinkin voi voimalla lämmitystä puskea! (dieselillä: ei todellakaan, kun ei ole lämmitysvastusta. Alkumatka mennään vaan huurteenpoistolla ja sitten ehkä alkaa lämmetä
)
Vainoharhakeinot muuten ihan jees, mut oon ehkä hieman erimieltä tuosta kierrättämisestä kunnes nesteet on lämpöset. Tosin se on vaan mun mielipide; en koskaan tykkää kierrättää kylmää konetta yli korkean tyhjäkäynnin (esim. 1200-1300rpm dieselin tapauksessa) ennen kuin öljyt on kunnolla lämmenneet.
Ja moottorihan jäähtyy tehokkaasti kovalla puhalluksella, mut toki jos kone säilyy lämpösenä niin kabiiniinkin voi voimalla lämmitystä puskea! (dieselillä: ei todellakaan, kun ei ole lämmitysvastusta. Alkumatka mennään vaan huurteenpoistolla ja sitten ehkä alkaa lämmetä

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Täsmennetään sen verran, että ensimmäiset 5min auto on tyhjäkäynnillä, vasta sitten se 1500-2000rpm jolla haetaan sitä lämpöä. Tyhjäkäynti kylmänä on muutenkin noin 1100, että ei se niin paljoa kierrä bensakoneeksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Juu no tuo muuttaa heti ainakin vähän sitä. Öljyhän aika nopeasti lämpenee "juoksevaksi".
Ex-ex-tessulla ('99 2.0TS) joskus vahingossa tuli painettua vähän kaasua heti kylmästartista ja tuli semmottii... öhm, hyvin kovin metallinen löyhkä ja hieman ilkeä ääni koneesta. Kyllä sillä sitten pitkään vielä ajettiin senkin jälkeen, mut ehkä opin jotain?
Ex-ex-tessulla ('99 2.0TS) joskus vahingossa tuli painettua vähän kaasua heti kylmästartista ja tuli semmottii... öhm, hyvin kovin metallinen löyhkä ja hieman ilkeä ääni koneesta. Kyllä sillä sitten pitkään vielä ajettiin senkin jälkeen, mut ehkä opin jotain?
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Pakkasten jatkuessa luovutin maskipeitteiden kohdalla ja laitoin ne paikalleen ja vedän hieman sanoja takaisin siinä etteikö niistä olisi hyötyä, no moottorin lämpö nousee selvästi nopeammin 90 asteen tasolle. Nämä muotoon leikatuthan jättää scudetton reunoille pienet aukot eli ihan täyttä peittoa ei synny. Työmatka 50-60km/h alueella ajaen ei ole saanut mittatikkua ylös mutta kun yksi aamu -17 lämmöillä uskaltauduin heti 80km/h alueelle niin ylöshän se nousi. Tällä kerralla ei roiskinut öljyjä kuin muutaman tipan, öljyt yhä vaan surkean tikun mukaan mitan yläreunassa. Kotiinpäin tultaessa tulee ajettua muutenkin vähän pitempi reitti niin tuo 80-alue tulee vasta reitin loppupäässä ja tikku on pysynyt paikoillaan. Pistetään tässä vaiheessa huohottimen jo valmiiksi räkäisyyden piikkiin, ensi viikolla huolto ja muuta vianetsintää.
3+h esilämmityksen jälkeen käynti kylmänä on suht ok, muuten kolisee oikein mukavasti enkä aamuisin uskalla startata ilman lämmitystä. Satunnaisesti havaittavissa myös pientä nykimistä mikä pistää hieman miettimään että jos huollossa havaitaan sytytyshäiriöitä ja tulpanrei'istä löytyy öljyä kuten multiair-paskeen vikaantumisen yhteydessä taitaa olla tapana niin pitää ottaa selvää mitä tuo multiairin vaihto maksaa omasta taskusta, jos Lappeenrannassa ei onnistu niin autonhuoltoreissu Savonlinnaan tai Lahteen? Ei tää näin voi mennä.
3+h esilämmityksen jälkeen käynti kylmänä on suht ok, muuten kolisee oikein mukavasti enkä aamuisin uskalla startata ilman lämmitystä. Satunnaisesti havaittavissa myös pientä nykimistä mikä pistää hieman miettimään että jos huollossa havaitaan sytytyshäiriöitä ja tulpanrei'istä löytyy öljyä kuten multiair-paskeen vikaantumisen yhteydessä taitaa olla tapana niin pitää ottaa selvää mitä tuo multiairin vaihto maksaa omasta taskusta, jos Lappeenrannassa ei onnistu niin autonhuoltoreissu Savonlinnaan tai Lahteen? Ei tää näin voi mennä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Ja vastaus..matti_vuorio kirjoitti:Positiivista on, että auto on toiminut ainakin näillä lievästi vainoharhaisilla menetelmillä.
Joo, ei voi ei. Tuohan on aivan perseestä. Jotain tarttee tehdä tai maahantuoja saa antaa lämpötilarajat, missä autoa voi käyttää.Jonesi kirjoitti:Ei tää näin voi mennä.
Itse olen ratkaissut ongelman säilyttämällä autoa lämpimässä tallissa.


Jotain positiivista kuitenkin. Auto on toisaalta toiminut hyvin / ollut hyvä kovassakin pakkasessa, kun saa yöt nukkua tallissa.
Savonlinnassa on muuten todella vähän Alfoja tai Giuliettoja, joten suosittelisin hakemaan huoltoa toiselta paikkakunnalta.
Itselläni ei ole oikein tuntumaa, että paikallinen veneliike olisi alan asiantuntija, vaikka ihan päteviä kavereita sielläkin on.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Irrotin tänään lämpimästä moottorista muovisen suojakannen nähdäkseni paremmin onko öljy sotkenut miten suuren osan moottorista niin ei sentään, öljyä oli lähinnä mittatikun ja täyttöaukon ympäristössä. Hieman päässyt myös valumaan moottorin kylkeä pitkin.
hagger16: Katsoinkin Savonlinnan huoltoyrityksen sivuja, heillä näyttäisi olevan monenlaista.
hagger16: Katsoinkin Savonlinnan huoltoyrityksen sivuja, heillä näyttäisi olevan monenlaista.

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Tänään aamulla istahdin Giuliettaan parin päivän tauon jälkeen.
Tarjoilin autolle avainta (luonnollisesti ilman esilämmitystä) ja lämpömittari heräili kohmeestaan näyttämään -28 °C.
Neljän Alfan kokemuksella ei ole yksikään käsissä ollut Alfa koskaan jättänyt käynnistymättä.
Veijon Essolla juttelemien vastaisesti.
- Mutta forumisteille on syntynyt enemmän kunnioitusta kuin Veijolle, joten startin suuntaan avainta kääntäessä odotin että öljytikku ampuu läpi konepellistä ja kabiiniin syttyy limudiskon valot.
*ihi-ihi-vroom!*
Kovaa ajoa se tällä T-Jetillä tuntuu olevan.
Hmm, Alfaan tulee kyllä melkoisen vähän kilsoja, ehkä siinä on syy maagiseen toimivuuteen?
Tarjoilin autolle avainta (luonnollisesti ilman esilämmitystä) ja lämpömittari heräili kohmeestaan näyttämään -28 °C.
Neljän Alfan kokemuksella ei ole yksikään käsissä ollut Alfa koskaan jättänyt käynnistymättä.
Veijon Essolla juttelemien vastaisesti.
- Mutta forumisteille on syntynyt enemmän kunnioitusta kuin Veijolle, joten startin suuntaan avainta kääntäessä odotin että öljytikku ampuu läpi konepellistä ja kabiiniin syttyy limudiskon valot.
*ihi-ihi-vroom!*
Kovaa ajoa se tällä T-Jetillä tuntuu olevan.
Hmm, Alfaan tulee kyllä melkoisen vähän kilsoja, ehkä siinä on syy maagiseen toimivuuteen?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Tuo T-Jet tuntuu tosiaan olevan käyttövarmempi.
Kukaan ei ole tainnut raportoida sen ongelmista.
Kukaan ei ole tainnut raportoida sen ongelmista.
Senza cuore saremmo solo macchine
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Ehkäpä. Tai sitten kansanmallilla ajelevat eivät ole yleensä Forumisteja?
Re: Giulietta 940
T-jet -11, ei lämppäreitä.
Tänä talvena -25 pakkasessa ensimmäistä kertaa ongelmia. Auto käynnistyi heti, mutta kuulosti käyvän vajailla sylintereillä ja vilautteli keltaista moottorivaloa. Jätin odottelemaan lauhtumista ja otin taksin. Alkuperäinen akku tarkistettiin muun huollon yhteydessä noin viikko sitten - oli ok. Vikakoodeja oli tullut liuta, mutta Konalan Autokeskuksen mielestä eivät todellisia vikoja.
Tänään aamulla -24 ja kylmiltään kadun varresta liikkeelle ilman ongelmia.
Tänä talvena -25 pakkasessa ensimmäistä kertaa ongelmia. Auto käynnistyi heti, mutta kuulosti käyvän vajailla sylintereillä ja vilautteli keltaista moottorivaloa. Jätin odottelemaan lauhtumista ja otin taksin. Alkuperäinen akku tarkistettiin muun huollon yhteydessä noin viikko sitten - oli ok. Vikakoodeja oli tullut liuta, mutta Konalan Autokeskuksen mielestä eivät todellisia vikoja.
Tänään aamulla -24 ja kylmiltään kadun varresta liikkeelle ilman ongelmia.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Itse en omaa Giuliettaa ole raaskinut näillä keleillä rasittaa, vaan rasittanut omia jalkoja ja pulkkaa sekä liisari Focusta, joka on saanut maata ilman esilämmitystä Giulietan viedessä tolppapaikan. Omasta aiemmasta Tjet kokemuksesta voin sanoa, että ei sekään ihan ongelmaton ole paukkupakkasilla. Juurikin edellisen kerran kun täällä etelässä oli -11/-12 paukkupakkaset, niin Delta heitti tuolloin öljyt pihalle kun huohotin oli jäätynyt tukkoon. Putsauksen jälkeen toimikin sitten kyllä lopputalven ongelmitta ja ei antanut mitään outoja sähköherjoja.
Re: Giulietta 940
No niin, pääsi meidänkin Gilu "kerhoon".
En tiedä sen tarkemmin kuin että eilen emännän tullessa töistä oli vikavalo syttynyt, start/stop mennyt päälle ja muutenkin piipittänyt kuin 80-luvun tietokonepeli...
Meno oli hyytynyt, mutta onneksi kotiin oli matkaa enää 0,5km. Pääsi sen jotenkuten nilkuttamaan.
Moottori oli siis tässä vaiheessa jo hyvin lämminnyt, sillä ajoa oli takan n.30km.
Kotipihalla oli sammuttanut, antanut olla n.15min. Laittanut käymään-> kaikki ok. Antanut käydä n.15min, jonka jälkeen teki koeajolenkin n.10km. Kaikki toimi.
Tänään aamulla taas liikkeelle esilämmityksestä, pakkasta -30. Ei olgelmia. Töistä kotiin, ei esilämmitystä, ei ongelmia.
Ajoin nyt talliin lämmittelemään. Olkoon siellä nyt viikonlopun.
Taitaa siis olla ominaisuus? Elektronikkapuolella joku tsippaa kun saa riittävästi kylmää? Missäs Gilun Ecu sijaitsee? Konehuoneessa vai hytissä?
En tiedä sen tarkemmin kuin että eilen emännän tullessa töistä oli vikavalo syttynyt, start/stop mennyt päälle ja muutenkin piipittänyt kuin 80-luvun tietokonepeli...
Meno oli hyytynyt, mutta onneksi kotiin oli matkaa enää 0,5km. Pääsi sen jotenkuten nilkuttamaan.
Moottori oli siis tässä vaiheessa jo hyvin lämminnyt, sillä ajoa oli takan n.30km.
Kotipihalla oli sammuttanut, antanut olla n.15min. Laittanut käymään-> kaikki ok. Antanut käydä n.15min, jonka jälkeen teki koeajolenkin n.10km. Kaikki toimi.
Tänään aamulla taas liikkeelle esilämmityksestä, pakkasta -30. Ei olgelmia. Töistä kotiin, ei esilämmitystä, ei ongelmia.
Ajoin nyt talliin lämmittelemään. Olkoon siellä nyt viikonlopun.
Taitaa siis olla ominaisuus? Elektronikkapuolella joku tsippaa kun saa riittävästi kylmää? Missäs Gilun Ecu sijaitsee? Konehuoneessa vai hytissä?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Eli esilämmityksellä ei pitäisi olla merkitystä.
Eikun Pele selvittelemään. Kerro sitten meillekin.
Eikun Pele selvittelemään. Kerro sitten meillekin.

Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Niin JOS ecu on vaikka konehuoneessa niin voisi koittaa reagoiko esim. kylmäsprayn suihkuttamiseen?
Giluihin pohjola varusteena lämmitettävät ecut.
Giluihin pohjola varusteena lämmitettävät ecut.

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Miksi pitää arpoa, kun jo aikapäiviä sitten ilmennyt keskeisimmäksi ongelmaksi imusarjan painetunnistimen jäätyminen. Myös huohottimen jäätymistä esiintyy, yhdessä tai erikseen.
Ilmamassan mittaus vaatii tietoa ilman tiheydestä = paine & lämpötila. Ilmamassamittariin viittaavat vikakoodit ovat tässä tilanteessa loogisia. Ilmeisesti tämä on hyvinkin "itsekorjautuvaa" sorttia eli pelkkä kone seis ja uudelleen käyntiin voi riittää korjaamaan ongelman. Ei tarvi varttituntia odotella. Mutta vikavalot katoavat vasta parin käynnistyksen jälkeen.
Taitaa bensaturbo olla tässä kohtaa vaparia ongelmallisempi, kun on imusarjassa ylipainetta, mikä painaa kosteutta paineanturiin.
Toimivasta korjauksesta vaan ei ole tietoa. Ilmeisesti edes banaanilaatikko keulalla ei ole 100 % varma ehkäisymenetelmä
Ilmamassan mittaus vaatii tietoa ilman tiheydestä = paine & lämpötila. Ilmamassamittariin viittaavat vikakoodit ovat tässä tilanteessa loogisia. Ilmeisesti tämä on hyvinkin "itsekorjautuvaa" sorttia eli pelkkä kone seis ja uudelleen käyntiin voi riittää korjaamaan ongelman. Ei tarvi varttituntia odotella. Mutta vikavalot katoavat vasta parin käynnistyksen jälkeen.
Taitaa bensaturbo olla tässä kohtaa vaparia ongelmallisempi, kun on imusarjassa ylipainetta, mikä painaa kosteutta paineanturiin.
Toimivasta korjauksesta vaan ei ole tietoa. Ilmeisesti edes banaanilaatikko keulalla ei ole 100 % varma ehkäisymenetelmä

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^Ei kai huohottimen jäätyminen aiheuta auton menon hyytymistä, start/stop teppuilua ja vikavalon syttymistä? Eikös silloin pukkaa vain öljytikkua ylös?
Vai liittyykö huohotinjärjestelmäänkin jokin anturi?
Vai liittyykö huohotinjärjestelmäänkin jokin anturi?

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Ei. Nuo on tosiaan kaksi erillistä ongelmaa, jotka voivat toki ilmaantua samaankin aikaan.Pele kirjoitti:Ei kai huohottimen jäätyminen aiheuta auton menon hyytymistä
Tämä siis aiheuttaa hyytymisen, vikavalot ja uudelleen käynnistelyn tarpeen.insinörtti kirjoitti:Miksi pitää arpoa, kun jo aikapäiviä sitten ilmennyt keskeisimmäksi ongelmaksi imusarjan painetunnistimen jäätyminen.
Senza cuore saremmo solo macchine