yritin etsiä hakukoneella mutta joko en osaa käyttää tai ei toimi..veikkaan ensimmäistä
Mutta asiaan,meillä on 159 2.0 dieseli ja tänään löyty neste vuoto sieltä. Vuoto on koneen takapuolella, hehkutulppien ja jonkun mustan muovisen kotelon välissä. Jotain suuntaa antavaa vinkkiä jos sais ettei aivan sokkona tarttis hyökätä.
Kiitokset jo etukäteen
Jäähdytin nestettä son ko punasta. kuva olis kyllä kiva kiva mutta sitä ei nyt tähän hätään ole antaa yritän illalla napata jonkinlaisen taiteellisen otoksen.
Se voisi auttaa joo. Tulipellin luota löytyy potentiaalisia syyllisiä mm. paisuntasäiliö sekä epäilemättä myös lämppärin kennon letkut. Saattaa vaatia vähän purkamista vuodon löytäminen, tuolla välissä ei varsinaisesti juhlintaan riittäviä tiloja ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
En usko että paisari olis syyllinen tähän koska neste on tosiaan koneen päälipuolella. Jos sen verran joku osais sanoa että mikä kotelo on se mihin suihkunpiuhojen suojakotelo tulee kiinni? Tai löytyykö jostain räjäytyskuvia?
EGR "jäähdytyksen" vuotoja on ollut. Suojakoppa vuotaa. EGR on kai siellä koneen takapuolella, sitä en tiedä voiko tuo vuotaa tuolta nestettä koneen päälle.
Eikö se vuoda paikallaan, kun pistää koneen käyntiin. Ei ne vuotokohdat yleensä itsestään korjaannu. Hajusta varmaan erottaa naftan, pakkasnesteen tai tehostimen öljyn. Pissapoikakin on sielläpäin, mutta ei kai kuitenkaan se?
[urlhttp://eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=012&GRP_COD=102&SBMK=R&DRIVE=D&SIN_ENGINE=939A2000&SGS_COD=92&MAKE=R&COMM_MODEL=159&CAT_COD=X3&MOD_COD=140&DOORS=5&ENGINE=92&SGRP_COD=59&SIN_VERSION=939AXC1B&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&NEW_HTTP=TRUE&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=3][/url]
Yritin kännykällä kuvaa liittää mutta eihän se onnistu..osan numero semmonen ko SGR10255
Viimeksi muokannut ramppas, 26 Tammi 2016, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toimiva konsti pienten jäähdytysnestevuotojen löytämiseen on ollut paineilma. Kompurasta paineensäädin johonkin 1bar nurkille ja sitten paisuntasäiliön yläletku irti. Irtonainen letku tulpataan ja säiliön päähän pätkä letkua, johon pillillä varovasti ilmaa. Paisuntasäiliön korkki viheltää, kun painetta on liikaa Sitten vain jarruletkupuristimella letku linttaan, niin että paine pysyy järjestelmässä ja tutkimaan mistä tiputtaa.
ramppas kirjoitti:[urlhttp://eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=012&GRP_COD=102&SBMK=R&DRIVE=D&SIN_ENGINE=939A2000&SGS_COD=92&MAKE=R&COMM_MODEL=159&CAT_COD=X3&MOD_COD=140&DOORS=5&ENGINE=92&SGRP_COD=59&SIN_VERSION=939AXC1B&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&NEW_HTTP=TRUE&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=3][/url]
Yritin kännykällä kuvaa liittää mutta eihän se onnistu..osan numero semmonen ko SGR10255
Tuo mitä kutsut osanumeroksi on Eperin kuvanumero eli SGR10255 tarkoittaa sitä kuvaa missä tuohon järjestelmään liittyvät osat on lueteltuina.
Nyt olis taas aikaa alkaa roplaamaan tuota italian lahjaa ihmiskunnalle.
Eli onko kellään kokemusta egr purkamisesta? Meneekö illassa vai viikonlopussa?
Toinen kysymys liittyen rengas kulumaan, kuskin puolen eturenkaan on syönyt kovinkin oudosti.
Tiedän kuva olis kiva mutta ei nyt tähän hätään ole kuvaa. eli jos yritetään käyttää mielikuvitusta niin oletetaan että renkaassa on kuviointi neljässä rivissä siten että rivit lähtee sisempää ulos 1,2,3,4.
niin rivi 1 ja rivi3 on kuluneet. suuntauksessa käytetty, paineet ok. 12000km ja rengas loppu.
Jos tarkoitat EGR:n purkamisella solenoidin vaihtoa, niin ainakin 2.4JTDM:ssä menee ehkä maksimissaan 30min.
EGR:n pakokaasu jäähdyttimen kanssa varmaankin tunti.
En tiedä kuinka paljon rakenne on eri kuin 2.0:ssa, mutta tuskin ainakaan vähemmän tilaa on pienemmässä koneessa.
Renkaassa voi olla rakenne vika, jonka takia kuluu noin. Jos kulmat olisivat pielessä kuluisi vain renkaan reuna eli ns olkapää.
No sen verran tuossa taas yritin kurkkia ko öljyt vaihdoin niin neste vuoto oli vähän lisääntynyt. Ja näyttää siltä että egr vuotaa nestettä ulos ja paikka on melko ahas, imusarjan ja tulipellin välissä ala kautta pitää ropata.
Ja mitä renkaaseen tulee niin kesällä jo lähteny 1 rengas maahantuojalle takasin ja ritgestone meinasi että rengas on ok, vika autossa, ja ko eteen vaihdoin iskarit niin en löytäny löysiä mistään ko yritin heilutella rekkari raualla.
Jahka saa taas tallin vapaaksi niin alkaa purkamaan ja kattoon mitä löytyy.