Avaimen teettäminen
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avaimen teettäminen
Nostetaas ketjua.
Eli on kaksi kappaletta avaimia, mutta KUORET on rikki. Saako pelkät kuoret vaihdettua kahdesta ehjästä avaimesta? Kyseessä 156:n punainen ei-stiletti, yhden napin ratkaisu. Nappeja löysin jo eBaysta, mutten mistään pelkkää kuorta avaimelle...
Eli on kaksi kappaletta avaimia, mutta KUORET on rikki. Saako pelkät kuoret vaihdettua kahdesta ehjästä avaimesta? Kyseessä 156:n punainen ei-stiletti, yhden napin ratkaisu. Nappeja löysin jo eBaysta, mutten mistään pelkkää kuorta avaimelle...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
^kyl ebays pitäs kuoria olla paitsi sitä perinteistä punasta avainta ei saa auki kai muuten ku paskomalla...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avaimen teettäminen
Linkkejä kehiin.
Samaa vikaa oli molemmat kuoret enemmän ja vähän kunnossa.
Kuminappeja olenkin nähnyt.
Samaa vikaa oli molemmat kuoret enemmän ja vähän kunnossa.
Kuminappeja olenkin nähnyt.
Re: Avaimen teettäminen
Onkos tietoa kellä tarvitseeko 147 1.6 alfassa laittaa koko avain tonne virtalukon kylkeen jos haluua ajoneston "ohittaa" vai riittäskö sinne pelkän ajoneston sirun laitto?
Luulisi ton sirun riittävän vai lukeeko ecu startatessa lisäksi tuota keskuslukitusta?
Luulisi ton sirun riittävän vai lukeeko ecu startatessa lisäksi tuota keskuslukitusta?
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Avaimen teettäminen
Saako avaimen uudelleen ohjelmoitua toiseen autoon halvemmalla kuin uuden avaimen teettäminen?
Bussoon on vaan yksi avain ja yksi ylimääräinen stilettiavain pyörii nurkissa. Stilettiosanhan tekisi lukkosorvari jos toinenkin, mutta saako ajonestologiikan koodattua uusiksi?
Bussoon on vaan yksi avain ja yksi ylimääräinen stilettiavain pyörii nurkissa. Stilettiosanhan tekisi lukkosorvari jos toinenkin, mutta saako ajonestologiikan koodattua uusiksi?
Re: Avaimen teettäminen
Onhan tätä koodausasiaa täällä jo aikaisemminkin käsitelty.
Noin se ainakin omassa 156:sessa meni.
Mutta se examineri on kova juttu, ja se kun kysyy avainta koodatessa sen turvanumeron siitä koodikortista niin se on oltava.
Tämä siis niissä versioissa, missä ei ole punaista "master" avainta, jolla sitten taas opetetaan avaimet ajonestoboksille.
Jarkkolainen kirjoitti:Koodaus menee jotakuinkin seuraavasti:
-Voi tehdä vain omalla diagnostiikkasoftalla (Examiner tjsp.) eli Delta-auto taitaa olla ainoa paikka missä onnistuu
-Tarvitaan auton mukana toimitettu koodikortti (koodit löytyy maahantuojalta tai tehtaalta)
-Järjestelmään voi koodata max.8 avainta (väittää AutoData)
Itsellä tilanne siis se että kaksi ihan toimivan näköistä avainta ei halua olla kaveria auton kanssa (eli yrittivät DA:ssa). Molemmissa on ajoneston sirut ok joten voihan niitä käyttää.
Kolvailin tuossa kolmannen jossa mikrokytkimet ei toimineet ja sen sain toimimaan eli ohjausyksikkö autossa on ilmeisesti ok
Noin se ainakin omassa 156:sessa meni.
Mutta se examineri on kova juttu, ja se kun kysyy avainta koodatessa sen turvanumeron siitä koodikortista niin se on oltava.
Tämä siis niissä versioissa, missä ei ole punaista "master" avainta, jolla sitten taas opetetaan avaimet ajonestoboksille.
Re: Avaimen teettäminen
Ei muuten onnistunut Mankkaan suutarilla 156 -99iin avaimen kopiointi. Niinpä tein pari kylmää kopiota taas ja teen samat temput kuin edelliselle Alfalle, eli alkup siruavain ohjauspylvään sisään antennin kanssa.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avaimen teettäminen
Jyväskylän Seppälän Prisman avainsuutarikaan ei pysty -98 mallin 156:n avainta ohjelmoimaan. Teki uuden avaimen alkuperäismitojen mukaan lasertyöstämällä? ja siirti sirun vanhasta avaimesta siihen.
Avaimen pysyvyys hiukan parani lukossa, vanhaan verrattuna, mutta ravistaen sekin ulos tulee.
Avaimen pysyvyys hiukan parani lukossa, vanhaan verrattuna, mutta ravistaen sekin ulos tulee.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Avaimen teettäminen
Se avain pitää tehdä koodin mukaan, ei vanhaa kulunutta kopioimalla, jos haluaa kunnolla toimivat lukot.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Avaimen teettäminen
Voi olla myös lukkopesä kulunut.Antieko kirjoitti:Jyväskylän Seppälän Prisman avainsuutarikaan ei pysty -98 mallin 156:n avainta ohjelmoimaan. Teki uuden avaimen alkuperäismitojen mukaan lasertyöstämällä? ja siirti sirun vanhasta avaimesta siihen.
Avaimen pysyvyys hiukan parani lukossa, vanhaan verrattuna, mutta ravistaen sekin ulos tulee.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avaimen teettäminen
Onko kukaan onnistunut itse kloonaamaan avaimen transponderia?
Gtv:ssä: "Sirun malli on keraaminen T5, joka korvaa mm. Philips ID33, Temic 11, Temic 12 ja Megamos 13 sirut."
http://www.autonavaimet.fi/catalog/kayn ... eraaminen/
Esim. tämän tyyppisellä laitteella
http://www.obdtool.co.uk/wholesale/smar ... ifications
Parhautta olisi, jos vehkeellä pystyisi kloonaamaan T5 (Gtv) ja Megamos ID48 (T6) (Toledo ja Golf) varustetut avaimet.
Gtv:ssä: "Sirun malli on keraaminen T5, joka korvaa mm. Philips ID33, Temic 11, Temic 12 ja Megamos 13 sirut."
http://www.autonavaimet.fi/catalog/kayn ... eraaminen/
Esim. tämän tyyppisellä laitteella
http://www.obdtool.co.uk/wholesale/smar ... ifications
Parhautta olisi, jos vehkeellä pystyisi kloonaamaan T5 (Gtv) ja Megamos ID48 (T6) (Toledo ja Golf) varustetut avaimet.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
Kun ostin syksyllä -99 2,5V6 tomaatin,en saanut matkaani kuin yhden "kylmän" avaimen.Myyjä kehui että edellinen omistaja olisi katkaissut tuon sirullisen avaimen ja että se on jossain tallessa se siruosuus.Olen kysellyt tuon sirun perään tänään viimeksi ja alkaa hermot mennä.Lisäksi palstaa luettuani tuli mieleen että voiko toi siru olla muka takanreunustalla ja pirssi käy ja kukkuu "kylmällä" avaimella.Vai onko moisessa vehkeessä mitään ajonestoa edes.Alfa on itselleni täysin uusi tuttavuus ja muutenkin tiedän autoista yhtä kuin sika rakettitieteestä.Takalasista löytyy alfa clubin tarra ja rekkari on JLX-79 jos joku tunnistaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Avaimen teettäminen
^Se avaimen siruosa on todennäköisesti teipattuna jossain siinä virtalukon lähistöllä muovien alla.
Eihän se silloin hirveästi luvatonta käyttöönottoa estä, mutta toimii kuitenkin.
Eihän se silloin hirveästi luvatonta käyttöönottoa estä, mutta toimii kuitenkin.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Avaimen teettäminen
Tähän voisi sanoa sen saman, mitä eräs autokorjaamon kaveri mulle, kun olin huolissani auton jättämisestä korjaamon pihaan tyyliin "liikkuuko täällä autovarkaita?".
Korjaamon kaveri vastasi naama peruslukemilla, että jos on, niin ei ne tuota sinun autoasi vie.
Korjaamon kaveri vastasi naama peruslukemilla, että jos on, niin ei ne tuota sinun autoasi vie.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
No eikös tuo kaljaks ja makkaraks selitettynä pitäiskin olla niin että se siru onkin tuonne autoon jemmattu ja myyjä on puhunu höpöhöpöjuttuja.Sitä juuri että mitenkä muuten tuolla edes voisi ajaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Avaimen teettäminen
Hei, camoon! Minä ainakin, mikäli pyörisin piripäissäni vailla autoa, tarttuisin mielelläni busson kutsuun.wekkuli kirjoitti:Tähän voisi sanoa sen saman, mitä eräs autokorjaamon kaveri mulle, kun olin huolissani auton jättämisestä korjaamon pihaan tyyliin "liikkuuko täällä autovarkaita?".
Korjaamon kaveri vastasi naama peruslukemilla, että jos on, niin ei ne tuota sinun autoasi vie.
Joo, ei kerrota kenellekään, että auton voi käynnistää ruuvarilla..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
Otetaas vähän pakkia.Eli tossa mun avaimessa on toisella puolella numerot A602 ja toisella puolella joku vapaamuurareiden symboli.Eli kaks kehää joiden yläpuolta halkoo kolmio jonka yläpuolella numero 2.Eli onko tää sirullinen avain?Ja voiko sen kopioida?
Re: Avaimen teettäminen
Onko se pelkkää peltiä/metallia? Siruavaimessa on muovinen otin. Toki kylmäkin avain voi olla muovi"kahvallinen", jos se muottiterä on alunpitäen ollut sellainen.
https://www.google.fi/search?q=alfa+156 ... 0Q_AUIBigB
Se rattiputken alamuovi on kiinni muutamalla ruuvilla. Avaa se ja kurkkaa sisään: se antenni, joka sirua nuuskii on virtalukon ympärillä oleva rengas, johon tulee piuhat ja joka ei ole mitenkään kiinni enää sen jälkeen kun muovi on irti. Minä kun tein tuon kylmäavainvirityksen, niin otin renkaan irti ja teippasin siruavaimen sen sisäpuolelle ja jätin sinne muovin alle irralleen (ei siis enää virtalukon ympärille). Se mahtui siellä olemaan ja hyvin toimi homma. Tein tuon kahteen 156seen ja katsastusmieskään ei sanonut mitään. Eiköhän noita samanlaisia hommia ole enemmältikin, kun on vain yksiavaimisia autoja ja vara-avaimen teettäminen maksaa marmoritiskillä 400€ ja kylmän vara-avaimen taasen saa tyyliin kympillä.
https://www.google.fi/search?q=alfa+156 ... 0Q_AUIBigB
Se rattiputken alamuovi on kiinni muutamalla ruuvilla. Avaa se ja kurkkaa sisään: se antenni, joka sirua nuuskii on virtalukon ympärillä oleva rengas, johon tulee piuhat ja joka ei ole mitenkään kiinni enää sen jälkeen kun muovi on irti. Minä kun tein tuon kylmäavainvirityksen, niin otin renkaan irti ja teippasin siruavaimen sen sisäpuolelle ja jätin sinne muovin alle irralleen (ei siis enää virtalukon ympärille). Se mahtui siellä olemaan ja hyvin toimi homma. Tein tuon kahteen 156seen ja katsastusmieskään ei sanonut mitään. Eiköhän noita samanlaisia hommia ole enemmältikin, kun on vain yksiavaimisia autoja ja vara-avaimen teettäminen maksaa marmoritiskillä 400€ ja kylmän vara-avaimen taasen saa tyyliin kympillä.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Avaimen teettäminen
Se symbooli kuvaa lähetintä, 155:n avaimessa kolmion jälkeen pienempi kaari ja toinen kaari kauempana, joka kaartuu kolmion sivuille saakka.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
VMTD kirjoitti:Se symbooli kuvaa lähetintä, 155:n avaimessa kolmion jälkeen pienempi kaari ja toinen kaari kauempana, joka kaartuu kolmion sivuille saakka.
Juurikin samanlainen symboli.Eli tuolla punaisen muovin sisässä on siru?Ja voin kopioida?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Avaimen teettäminen
Kyllä siellä noilla vihjeillä pitäisi siru sisällä olla. Kopiointi sitten näissä "ykkössarjalaisissa" onkin oma lukunsa. Ainakaan täällä Lahden seudulla ei onnistu kopiointi kenelläkään sepällä, vaikka muuten sirukopiointeja pystyvätkin tekemään. Listan mukaan onnistuu -02 uudemmissa. Ilmeisesti siis ns. boselift eteenpäin, jollon avain vaihtui isommaksi.
Tällä palstallakin joku joskus jossain kehui onnistuneensa vanhastakin avaimesta sirun kopioimaan, mutta voi olla, jos muistan väärinkin.
nimim. vain yksi avain itselläkin.
Tällä palstallakin joku joskus jossain kehui onnistuneensa vanhastakin avaimesta sirun kopioimaan, mutta voi olla, jos muistan väärinkin.
nimim. vain yksi avain itselläkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Avaimen teettäminen
Eli sinulla on avain, missä on punainen, muovinen pää? Kuulostaa ihan alkuperäiseltä. Siru on siellä punaisen muovin sisällä.
Nuo leimat on lyöty siihen avaimen varteen, metalliin.
Kopioinnista tuon avaimen pohjalta en osaa sanoa. Merkkiliikkeessä osaavat varmaan neuvoa enemmän. Kallista todennäköisesti.
Hyvä vaihtoehto olisi tehdä kaksi tyhmää avainta ja piilottaa alkuperäinen avain wekkulin neuvojen mukaan.
Alfissimo ehtikin jo ensin..
Nuo leimat on lyöty siihen avaimen varteen, metalliin.
Kopioinnista tuon avaimen pohjalta en osaa sanoa. Merkkiliikkeessä osaavat varmaan neuvoa enemmän. Kallista todennäköisesti.
Hyvä vaihtoehto olisi tehdä kaksi tyhmää avainta ja piilottaa alkuperäinen avain wekkulin neuvojen mukaan.
Alfissimo ehtikin jo ensin..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Avaimen teettäminen
Kandee nyt alkajaisiksi lukea tää topicci ihan alusta asti. Ed sivulta löytyy kuvakin tuosta avainantennista.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
hagger16 kirjoitti:Eli sinulla on avain, missä on punainen, muovinen pää? Kuulostaa ihan alkuperäiseltä. Siru on siellä punaisen muovin sisällä.
Nuo leimat on lyöty siihen avaimen varteen, metalliin.
Kopioinnista tuon avaimen pohjalta en osaa sanoa. Merkkiliikkeessä osaavat varmaan neuvoa enemmän. Kallista todennäköisesti.
Hyvä vaihtoehto olisi tehdä kaksi tyhmää avainta ja piilottaa alkuperäinen avain wekkulin neuvojen mukaan.
Alfissimo ehtikin jo ensin..
Voihan kulli.Eli ei mistään pysty tilaamaan tyhjää sirua ja ohjelmoimaan sitä tuolle ajonestolle?Ellei siis halua maksaa isoja kasoja dinaareja.
Avain tosiaankin on punainen missä muovinen pää.Ja leimat metallissa.No tarttee haastella lukkosepiltä.
Ei taida muutes olla -99 156:ssa kauko-ohjattua keskuslukitusta?Ei nimittäin aavistustakaan millainen tuo toinen avain on ollut.Tekisi mieli semmoinen tuohon asentaa.Jos ei siis ole.Anyone?
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Avaimen teettäminen
wekkuli kirjoitti:Kandee nyt alkajaisiksi lukea tää topicci ihan alusta asti. Ed sivulta löytyy kuvakin tuosta avainantennista.
Oon kyllä lukenut.Tahtoisin vaan pitää kaiken siten kuten kuuluukin olla.Kai se sit on viiminen vaihtoehto teettää ne kylmät avaimet ja sulloa nykyinen jonnekin antennin tuntumaan,ei vaan tunnu itsestä hyvältä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Avaimen teettäminen
On niitä ollut alkuperäisiäkin kaukokeskuslukkoja. Useimmiten on kyllä asennettu jälkikäteen varashälyttimet, jotka ovat ajaneet saman asian. Kuten tuossa omassani on jo kauan sitten asennetut Cobran hälyt..pienisokee kirjoitti:Ei taida muutes olla -99 156:ssa kauko-ohjattua keskuslukitusta?Ei nimittäin aavistustakaan millainen tuo toinen avain on ollut.Tekisi mieli semmoinen tuohon asentaa.Jos ei siis ole.Anyone?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Avaimen teettäminen
Ohjaukselle vaihtoehtoiset toteutustavat on olleet erillinen pyöreä kaukosäädin tai sitten myös avaimen kyljessä painonappi. Sitä en tiedä, onko auton sisällä sitten palikoissa eroa orgisnappiavain vs. erillinen ohjain. Molempaa lajia kulkenut omien käsien kautta. Tällä hetkellä irtonaisella ohjaimella.
Edit: irto-ohjaimella oleva järjestelmä on Meta-systemsin tekele.
Edit: irto-ohjaimella oleva järjestelmä on Meta-systemsin tekele.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Avaimen teettäminen
Ratkaisin vara-avain asia näin,ostin netin kautta käytetyn avaimen mallia 159,breda,spider malli joka työnnetään kojelaudassa olevaan aukkoon.Autonavaimet.fi toinenlinja 23 HKi pystyivät kopioimaan ajonesto sirun toimivasta avaimesta ja jyrsivät mekaanisen avaimen.Sitten ostetusta avaimesta sisuskalut pois ja kopioitu siru pienellä modauksella sisään.Näillä avuilla pääsen autoon sisään ja auton käyntiin.Ovien avaus kaukosäädöllä ei valitettavasti toimi,koska sitä toimintoa ei voi käytettyyn avaimeen ohjelmoida vanhan päälle.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Avaimen teettäminen
Riippuu autosta. 166:n saa opetettua tottelemaan minkä tahansa toisen 166:n kaukosäädintä AlfaOBD:n avulla (kokemusta on). Eli ohjelmointi tehdään autoon, ei avaimeen.tennis kirjoitti:Ovien avaus kaukosäädöllä ei valitettavasti toimi,koska sitä toimintoa ei voi käytettyyn avaimeen ohjelmoida vanhan päälle.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Avaimen teettäminen
Pikaisella tarkastelulla 159:siin pitäisi saada toimimaan jopa 8 avainta. Eikä ole väliä onko käytetty avain vai ei. Alfaobd:lla pystyy opettamaan avaimet autoon.
Itsellä on varastossa yksi ylimääräinen 159:sin avain ja kyseinen ohjelma löytyy, joten voin yrittää jossain vaiheessa ehtiä kokeilemaan uuden avaimen opettamista omaan autoon.
Itsellä on varastossa yksi ylimääräinen 159:sin avain ja kyseinen ohjelma löytyy, joten voin yrittää jossain vaiheessa ehtiä kokeilemaan uuden avaimen opettamista omaan autoon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Avaimen teettäminen
Testasin tuota avaimen lisäystä 159:siin, mutta en saanut toimimaan lisäavainta. Ongelma tuntuisi kuitenkin olevan se, että auto ei tunnista avainta lainkaan.
Mikäli ajonesto tunnistaa avaimen, pitäisi sen koodaaminen kauko-ohjaukseen onnistua.
Mikäli ajonesto tunnistaa avaimen, pitäisi sen koodaaminen kauko-ohjaukseen onnistua.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Avaimen teettäminen
Nostetaanpas vanhaa aihetta ylös...
Mustassa 156 1.8 SW:ssäni (vm. 2000) ei ole kuin yksi avain eikä koodikortin sijainnista ole tietoa. Koodin saa edelleen ilmeisesti rahaa vastaan Delta-Autosta, mutta onko kenelläkään tietoa, että ovatko jo kopiointitekniikat kehittyneet siten, että uuden siruavaimen tuohonkin autoon saisi muualta kuin marmoritiskiltä? Tampereelta Kalevan Prismakeskuksen suutariliikkeestä jo kysyin, mutta ainakaan siellä ei homma onnistunut. Aiempia viestejä lukemalla ymmärsin, että ohjelmointi ei ole tolkuttoman kallis edes merkkiliikkeessä, mutta pelkkä aihio maksaa maltaita. Saisiko aihiota hankittua jostakin merkkiliikettä edullisemmin? Avaimen muoviosa on musta, keskuslukon kaukosäätöä ei ole ja teräosa on ulkoiselta malliltaan tämännäköinen, eli jyrsintä on tehty mutkittelevana urana avaimen teräosan leveälle kyljelle.
Jos jollekulle palstalaiselle on epähuomiossa jäänyt em. tuntomerkkeihin sopivan auton koodikortti ja/tai vara-avain, niin voisihan sellainenkin ihme sattua, että ne kuuluisivat tähän autoon. Jos näin olisi, niin voisin tietysti lunastaa ne itselleni kohtuullista korvausta vastaan. PM:llä voi ottaa yhteyttä, katsotaan jos rekisterinumero sattuisi täsmäämään.
Mustassa 156 1.8 SW:ssäni (vm. 2000) ei ole kuin yksi avain eikä koodikortin sijainnista ole tietoa. Koodin saa edelleen ilmeisesti rahaa vastaan Delta-Autosta, mutta onko kenelläkään tietoa, että ovatko jo kopiointitekniikat kehittyneet siten, että uuden siruavaimen tuohonkin autoon saisi muualta kuin marmoritiskiltä? Tampereelta Kalevan Prismakeskuksen suutariliikkeestä jo kysyin, mutta ainakaan siellä ei homma onnistunut. Aiempia viestejä lukemalla ymmärsin, että ohjelmointi ei ole tolkuttoman kallis edes merkkiliikkeessä, mutta pelkkä aihio maksaa maltaita. Saisiko aihiota hankittua jostakin merkkiliikettä edullisemmin? Avaimen muoviosa on musta, keskuslukon kaukosäätöä ei ole ja teräosa on ulkoiselta malliltaan tämännäköinen, eli jyrsintä on tehty mutkittelevana urana avaimen teräosan leveälle kyljelle.
Jos jollekulle palstalaiselle on epähuomiossa jäänyt em. tuntomerkkeihin sopivan auton koodikortti ja/tai vara-avain, niin voisihan sellainenkin ihme sattua, että ne kuuluisivat tähän autoon. Jos näin olisi, niin voisin tietysti lunastaa ne itselleni kohtuullista korvausta vastaan. PM:llä voi ottaa yhteyttä, katsotaan jos rekisterinumero sattuisi täsmäämään.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Avaimen teettäminen
Viimeisin pudottaminen oli avaimelle ilmeisesti liikaa, kun ovien avausnappi ei enää toimi. Mikrokytkin on ilmeisesti irronnut, sillä napissa ei ole enää mitään vastetta, toisin kuin luukun avauspainikkeessa. Muuten avain toimii normaalisti.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä? Ebaystä saa muutamalla eurolla aihion, jossa tulee uudet mikrokytkimet mukana, joten purkaminen & juottaminen olisi varmaan helpoin tapa. En vain kovin mielelläni lähde juotoshommiin kokemuksen puutteen vuoksi.
Toinen vaihtoehto olisi varmaankin marssia paikalliseen lukkofirmaan/suutarille joka pystyy koodilapun kanssa tekemään uuden avaimen. Mitkäs firmat Turun suunnalla näitä avaimia koodailee? Myllyn suutari ilmeisesti ainakin.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä? Ebaystä saa muutamalla eurolla aihion, jossa tulee uudet mikrokytkimet mukana, joten purkaminen & juottaminen olisi varmaan helpoin tapa. En vain kovin mielelläni lähde juotoshommiin kokemuksen puutteen vuoksi.
Toinen vaihtoehto olisi varmaankin marssia paikalliseen lukkofirmaan/suutarille joka pystyy koodilapun kanssa tekemään uuden avaimen. Mitkäs firmat Turun suunnalla näitä avaimia koodailee? Myllyn suutari ilmeisesti ainakin.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Avaimen teettäminen
Ei se koodaus auta yhtään siihen irronneeseen mikrokytkimeen. Ajoneston piirin pystyvät kyllä koodaamaan, mutta eivät kauko-ohjausta.
Tilaa kuoret ebaystä ja pura vanhat pois. Jos kolvi ei pysy kädessä, niin käy jossain elektroniikka huollossa tinauttamassa kytkin paikoilleen.
Kyseessä luultavastikin 156:sen linkkuveitsiavain. Omassa 156:ssa vm 2004 oli jo sellainen avain, jonka pystyi avaamaan ilman kuorien rikkomista irrottamalla logon takaa ruuvin ja patterikotelon.
Mikrokytkin on varmastikin vielä ehjä ja vaatii vain paikalleen tinauksen. Tinauskin on suhteellisen helppo homma kokemattomallekin tinaajalle.
Tilaa kuoret ebaystä ja pura vanhat pois. Jos kolvi ei pysy kädessä, niin käy jossain elektroniikka huollossa tinauttamassa kytkin paikoilleen.
Kyseessä luultavastikin 156:sen linkkuveitsiavain. Omassa 156:ssa vm 2004 oli jo sellainen avain, jonka pystyi avaamaan ilman kuorien rikkomista irrottamalla logon takaa ruuvin ja patterikotelon.
Mikrokytkin on varmastikin vielä ehjä ja vaatii vain paikalleen tinauksen. Tinauskin on suhteellisen helppo homma kokemattomallekin tinaajalle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Avaimen teettäminen
Mikrokytkin sieltä oli irti. Otin itseäni niskasta kiinni ja kolvin käteen. Sillähän tuo tuli kuntoon.