Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ EGR-venttiili tukkeutumassako ?
Muistaakseni alkoi vetoja löytyä " tukossa" vasta 2500 r/min kohdalla
kun normaalisti vetoja on hyvin jo 1500 r/min --> sinne 3 800 r/min asti.
Puhdistusohjeet esim. täällä:
http://www.mediafire.com/download/nxgz2 ... 1.9JTD.pdf
Aika helppo ja suoraviivainen homma, joka kannattaa tehdä noin joka
kolmas vuosi, jos ei ole reikälevyllä osatukkinut EGR:ää.
JT
Muistaakseni alkoi vetoja löytyä " tukossa" vasta 2500 r/min kohdalla
kun normaalisti vetoja on hyvin jo 1500 r/min --> sinne 3 800 r/min asti.
Puhdistusohjeet esim. täällä:
http://www.mediafire.com/download/nxgz2 ... 1.9JTD.pdf
Aika helppo ja suoraviivainen homma, joka kannattaa tehdä noin joka
kolmas vuosi, jos ei ole reikälevyllä osatukkinut EGR:ää.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys! Pitäisi hommata uusi takavalo (156 GTA sw) eli oikeanpuoleinen sisempi valo. Katselin ribambi.alfisti.net sivulta noita valoja ja antaa muutamaa vaihtoehtoa. Facelift malliin ja ennen faceliftiä,kumpaakohan faceliftiä tässä tarkoitetaan
Eikös jälkimmäisessä faceliftissä myös perään tullut joitain muutoksia?

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös GTA:t ole kaikki ns. vanhaa mallia, eli faceliftiä ei niihin tullut?
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ongelma tuli ratkaistuksi kunhan malttoi vain rauhassa katsoa..valothan ovat hieman erimuotoisia ennen faceliftiä ja jälkeen. Tässä tapauksessa siis nuo "vanhemmat" ovat oikeat. Meni kysymys tosiaan kategoriaan "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" 

- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkälainen homma on ylätukivarsien vaihto? Korjaamolla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse vaihtaa kunnes olivat saaneet auton takasin läjään ja väljää oli jääny sinnekkin. Heidän mukaansa se olis 5-6 tunnin homma. Meinaan ku tuohon paloi jo 800 osineen ja töihin (alatukivarret, taakse yksi tukivarsi, vakaajan puslat ja koiranluut sekä käppärin vaijerit) , niin olis ehkä paree tehdä itse, että ei lopu massit tililtä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihda korjaamoa.
Osaavassa paikassa tuosta velotetaan n. tunnin työn verta..
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml
Ei todellakaan rakettitiedettä. Iskariakaan ei tarvitse lattialle tiputella, joten en ymmärrä mistä tuon työmäärän ovat repineet?
Osaavassa paikassa tuosta velotetaan n. tunnin työn verta..
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml
Ei todellakaan rakettitiedettä. Iskariakaan ei tarvitse lattialle tiputella, joten en ymmärrä mistä tuon työmäärän ovat repineet?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös pultin pois saaminen ollut kumminkin haastavaa? Tosin en ole kokeillut, kun kotitöinä on sama ottaa koko yläpää irti. Ei siinäkään kauaa mene. Tietenkin vaihdon lisäksi tulee vielä pyörien suuntaus.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinä ylätuen kokonaisena pois pujottamisessa ei monta minuuttia kestä, että on lapasessa, niin ei ymmärrä, minkä takia pitää ähertää pulttia pois siellä paikallaan ollessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun V6:een tekee jakopään niin onko laturiki siinä samalla jossain lähettyvillä helpommin vaihdettavis vai ihan eri paikas?
t. laturi meni ja jakopää on siellä yliajalla niin menis sitte samalla kertaa
t. laturi meni ja jakopää on siellä yliajalla niin menis sitte samalla kertaa
Noni
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laturia pyörittää urahihna joka on jakopään huollossakin otettava pois, joten kai sen laturin voisi jakohihnan vaihdon yhteydessä hoitaa. En kyllä näe rahallisesti siinä mitään etua olevan.
Se on sitten hankalampi homma se laturin vaihto. Moottoriakin joutuu nostamaan.
Kolmisen vuotta takaperin mulla laturi porsi ja vaihtokustannus oli yleiskorjaamolla vaihtolaturin kaa 800 euroo.
Se on sitten hankalampi homma se laturin vaihto. Moottoriakin joutuu nostamaan.

Kolmisen vuotta takaperin mulla laturi porsi ja vaihtokustannus oli yleiskorjaamolla vaihtolaturin kaa 800 euroo.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tessuun se oli melkonen operaatio, tuskin kutoseen ainakaan helpompi...
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakaan Euro3:ssa (katti pakosarjassa) homma näytti siltä, että katsoin varmemmaksi kunnostaa laturin kun kone oli muutenkin lattialla... Samoin startti vaihtui uuteen samalla
Taitaa olla helpointa irrottaa akselipalkki ja oikea vetari, niin pääsee helpoimmalla

Taitaa olla helpointa irrottaa akselipalkki ja oikea vetari, niin pääsee helpoimmalla

"No smoke => no power => no hope"
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voittu, kuulostaa kyllä tosi hyvältä.
Nooh, kai toi tosta vielä..
Nooh, kai toi tosta vielä..

Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näissä on kyllä laturivaihto maukas
Vielä sekin huomioitava, että laturin porsimisvaara on 150tkm jälkeen todellinen. Kaikista menee latureita, mutta aika monessa se vaihto on ihan pikku homma. Jtässäänkin tullu kumminkin kaikennäköstä kynintää suoritettua ja imatrankehittäjän vaihto oli ylivoimaisesti tympein homma. Jakopää, alustanosat, pyöränlaakerit yms huoltokohteet on semmosta mukavaa ajanvietettä.

"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikohan niin että kun tarpeeksi purkaa pelkääjän puolen ripustusta niin laturi mahtuu EHKÄ tulemaan pyöräaukon kautta pois. Tässä oli jotain vuosimallieroja
Vai alkoiko tuo laturin vaihto lauseella "irroita puskuri"... Hitto kun ei muista, oon 2,0 TS:N 2,4 JTD:n ja 2,5 V6 laturit vaihtanut enkä enää muista missä oli mitäkin veivausta 


-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä makso uus laturi -99 kutvoseen 288,82€ ja päälle työt 353,25€.Hieman osviittaa..Viikko sitten tehty.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
JTD:ssä on ainakin "helppo". Kun ottaa sen oikean vetarin pois tieltä, vetarin kannakkeen ja mitä siinä nyt oli... Mahtuu välistä. Just ja just - ehkä.
JTD:ssä on ainakin "helppo". Kun ottaa sen oikean vetarin pois tieltä, vetarin kannakkeen ja mitä siinä nyt oli... Mahtuu välistä. Just ja just - ehkä.

- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rengas ja vanne expertit hox! Kyseessä 156 2.5, autossa joku perus madallussarja (tarkka mm määrä ei ole tiedossa) Mulla on vanteet 18x8 ja niiden päälle renkaat 225/40r18. Mahtuvatko pyörimään?
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja ET on 35
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kyllä nuo pitäisi ihan kevyesti mennä. Uteliaisuuttani kysyn, että millaiset vanteet kyseessä?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joops, GTA koko 225/45R17 et 35 jotka halkaisijaltaan 3mm noita pienemmät joten pitäisi just mennä mutta etukaaressa voi tehdä tiukkaa.
Itellä tuo GTA koko 35et vanteilla, -30 alusta. Takana 6mm spacer ja edessä 2mm spacer. Etukaaret on mankeloitu edellisen omistajan toimesta, koska oli 235 renkaat ja silti ne otti vähän kiinni. Nuo 225 menee mankeloiduilla lokarin reunoilla 2mm välipalalla just hienosti. Takana kaaret on vakiot. GTA:n vakio ET on 35 joten "pitäisi" mennä ilman mankelointia. Mutta ei siellä liikaa tilaa ole.
Jos GTA:n etuloksut on vakiot vai onko siinä omansa?
Itellä tuo GTA koko 35et vanteilla, -30 alusta. Takana 6mm spacer ja edessä 2mm spacer. Etukaaret on mankeloitu edellisen omistajan toimesta, koska oli 235 renkaat ja silti ne otti vähän kiinni. Nuo 225 menee mankeloiduilla lokarin reunoilla 2mm välipalalla just hienosti. Takana kaaret on vakiot. GTA:n vakio ET on 35 joten "pitäisi" mennä ilman mankelointia. Mutta ei siellä liikaa tilaa ole.
Jos GTA:n etuloksut on vakiot vai onko siinä omansa?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^aika hyvin passaa takapäähän kyllä
Mulla otti 215/40r18 8x18 et30 takana puskurin ja kaaren liitoskohdasta kiine, etupäässä ei ongelmia. Vieläkin epäselvyyttä, että onko vanhakoppasessa takana paremmin tilaa, kuin faceliftissä. Vai onko farkussa tilavempaa?
Gta:n pyörätilat on eri juttu.

Gta:n pyörätilat on eri juttu.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ET 30 ja 35 on varmaan juurikin se ratkaiseva ero. 35 jää 5mm enemmän sisään ja tuo riittää tekemään ahtaassakin paikassa hyvin tilaa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juu juu, mutta sämpyllä on 6mm spaceri takana, jolloin et on 29. Jos omaan laitan 225/40 r18 kumin nykyselle et35 vanteelle, niin tilanne olisi vähän pahempi (myös rengas korkeampi, ei ehdi taittumaan koteloon) , kuin silloin et30+215/40 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitä paitsi mitä pahaa mankeloinnissa on? Biltemasta saa jo ihan käyttökelposen 120€ ja näppärältä kaverilta tuo hoituu vaikka pesismailalla ja apumiehellä 
Ite rakensin joskus fordin alkuperäsestä tunkista kaarimankelin, ihan käyttökelponen oli.

Ite rakensin joskus fordin alkuperäsestä tunkista kaarimankelin, ihan käyttökelponen oli.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän hankalahko paikka mankeloinnille. Otti myos tuohon ruuvin kantaan kiinni. Aivan sama homma myös toisella puolella.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mak modan vanteet.uniiq kirjoitti:kyllä nuo pitäisi ihan kevyesti mennä. Uteliaisuuttani kysyn, että millaiset vanteet kyseessä?
- Liitteet
-
- 20160210_155508(1).jpg
- (322.45 KiB) Tiedosto ladattu 3531 kertaa
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä myynnissä rinkulat samoilla spekseillä 156 alla. Voi olla että numerot ei aina kerro kaikkea ja vanteissa kuin renkaissakin on eroja
vaikka numerot täsmää...rengasvalmistajilla on isojakin eroja renkaan profiilissa vaikka koko periaatteessa sama.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=31249
vaikka numerot täsmää...rengasvalmistajilla on isojakin eroja renkaan profiilissa vaikka koko periaatteessa sama.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=31249
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noi mak/modat on mun vanhat ja niillä oli 225/40 kumekset. Ei ongelmia vakioalustaisessa 156v6 ja varmasti mahtuu myös jonku perus alustasarjan kanssa. Vanteet meni "Savo"lle ja hänellä GT 3.2, ilmeisesti mahtui just ja just mut tilaa jäi etujarrusatulaan alle milli. Mutta muuten ei ongelmaa.
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
geeteen pyörätilat onkin suuremmat ja jarruhomma on erijuttu. En tässä nyt kinastele, mutta tuota "sopii kevyesti" en nielaise. Tosin itsellä on täydellisen sopivuuden merkki se, että missään kuormitusolosuhteissa ei kuulu "kraapimista" 

"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No en minäkään ala väittämään muuta kuin sen, että nuo vanteet oli minulla 156ssa, kuvaa ei nyt ole tähän hätään laittaa. Tosin autossa ei ollut alustasarjaa. En usko, että jollain perus 30mm madalluksella tulisi ongelmia. Tähän toki voi vaikuttas millainen rengas on, eli onko esim. renkaan "olkapää" kuinka pyöreä..mulla oli Nokian Hakkapeliitta - kitkat.
Abarth 500 Esseesse
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä möin nuo vanteet keskustelun avaajalle ja jottei kelleen tule nyt tässä juupaseipäs leikissä paha
mieli sovimme ostajan kanssa että tulee renkaat ja vanteet mukana kun on asennuksen aika ja väännän kumit vanteelle ja jos ei mahdu kaupat perutaan.sittenhän se selviää
mieli sovimme ostajan kanssa että tulee renkaat ja vanteet mukana kun on asennuksen aika ja väännän kumit vanteelle ja jos ei mahdu kaupat perutaan.sittenhän se selviää
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ääh, sori jos olen tarttunut liikaa. Tuo uniiqin "sopii kevyesti" vain vähän kirvoitti kirjoittelemaan.
Tuota kokoa on monessa 156 alla ja niinkuin sanoin, niin en tiedä, että jos vanhakoppasessa kuitenkin olisi se ratkaiseva muutama milli enemmän tilaa.

"puhun niin totta kuin osaan"
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jep
Renkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa

kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nooh, Luigin toleranssit joskus vähän heittää, normal, normal.....Enzo kirjoitti:jepRenkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa

Jt

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tiedät siis, että noi Enzon vannesarjat ovat olleet Luigin valamat ja sorvaamat?
Sivumennen mainiten, niin ainakin yhdet 8x18 volaret ovat käytössä tai sitten paalissa, joissa tuota offsettia on kevyesti muutettu
Sivumennen mainiten, niin ainakin yhdet 8x18 volaret ovat käytössä tai sitten paalissa, joissa tuota offsettia on kevyesti muutettu

"puhun niin totta kuin osaan"
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
juu nää oli Luigin sorvaamia kylläJiitee kirjoitti:Nooh, Luigin toleranssit joskus vähän heittää, normal, normal.....Enzo kirjoitti:jepRenkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa![]()
Jt

Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmähkö kysymys mutta minkälaisia kilometrejä bensakoneisten 156:n kytkimet on kestäneet? Varsinkin 2.0 JTS. Voiko yli 200tkm ajetussa alkaa kytkinremppa olla useimmiten lähellä? Toki käytöstä ja ajosta riippuu mutta minkälaisilla kilsoilla teillä on vielä alkuperäinen kytkin käytössä? Ainakin ranskalaisten kanssa tuntuu että kytkimet usein kestää sen 200 tkm.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä kytkimen ja manuaaliloodankin kestävyys on paljolti käytöstä sekä huollosta kiinni. Tohon vaan mulle ehjä kytkiminen ja lootanen auto luvalla testattavaksi (hajotettavaksi), niin ei mene kuin hetki niin: kytkin paskana, synkrot paskana, ainakin jostain rataksesta hampaat paskana. Tästä runsaasta käyttäjän merkityksestä johtuen pidänkin joitain kuluttajariitalautakunnan päätöksiä varsin erikoisina. Vaihdelootaan yksikin ajoissa tehty öljynvaihto auttaa ja jtässän tapauksessa, kun se työsylinteri on siellä kytkinkopassa, niin nesteenvaihto pidentää remonttiväliä. Mulla on toki vasta 180tkm mittarissa, mutta ei tuo kytkin sen kummemman tuntunen ole verrattuna siihen, kun mittarissa oli 50tkm.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo tosiaan, sovittiin myyjän kanssa sovituksesta! Kiitos hänelle siintä
tosiaan sehän siinä ajattelin että meinaako mitenpaljon sopivuuteen tuo madallusarja..
noh, sitten se selviääpi.. onhan siihen vielä aikaa =)


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos kytkimestä vastanneelle, saa toki muutkin kommentoida.
Yhteen JTS 156:n oli öljypohja ja jäähdytinnestekotelo vaihdettu. Kuulostaa mielestäni vähän oudolta vai onko näitäkin enemmän mennyt? Ei ole kyllä foorumilta pistänyt silmään mutta tämän ketjun selailu onkin vielä pahasti kesken. Ruostuuko näissä öljypohjat herkästi vai liekö ottanut fyysistä osumaa?
Yhteen JTS 156:n oli öljypohja ja jäähdytinnestekotelo vaihdettu. Kuulostaa mielestäni vähän oudolta vai onko näitäkin enemmän mennyt? Ei ole kyllä foorumilta pistänyt silmään mutta tämän ketjun selailu onkin vielä pahasti kesken. Ruostuuko näissä öljypohjat herkästi vai liekö ottanut fyysistä osumaa?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei alumiininen öljypohja kovin ruosteherkkä ole.
En tiedä mikä jäähdytinnestekotelo on, mahdatko tarkoittaa vaakatasossa kulkevaa muoviputkea pakosarjan tienoilla?
En tiedä mikä jäähdytinnestekotelo on, mahdatko tarkoittaa vaakatasossa kulkevaa muoviputkea pakosarjan tienoilla?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä foorumillakin eräällä meni kai... 3 vai peräti 4 öljypohjaa aika lyhyen ajan sisällä. Syynä oli toki se, että ei ollut mitään suojaa siinä alla ja se on kuitenkin se alin kohta. Helppo se on kolhasta...
Nyt en vaan miellään muista, kuka k.o tyyppi oli. Eero?
Nyt en vaan miellään muista, kuka k.o tyyppi oli. Eero?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ostin tietoisesti 2003 vuosimallisen 156 2.0 JTS-koneella, joka käy kolmella pytyllä, korkeilla kierroksilla neljäskin lähtee mukaan. Mitähän tässä osaisi epäillä syyksi kun kolme eri teoriaa kuullut. Yksi epäili tulppia, toinen puolaa ja kolmas oli sitämieltä että kyseessä on venttiilivika. Venttiilivika kuulostaa jo pirun pahalta. Välillä autossa vilkkuu moottorin vikavalo.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan ekana puolat irti ja katsot, onko ne halki.
Sitten otat ne Boschilaiset tulpat pois ja samalla teet puristuspainemittauksen. (Hakusanaksi Bosch tulppa tälle foorumille ja ymmärtänet syyn).
Sitten toteat, että vika oli kakoissa Boschilaisissa tulpissa ja yhdessä kuolleessa puolassa, jonka seurauksena katti on mahdollisesti ottanut siipeensä.
... Tämä siis, jos asiat menee helposti.
Jos on vikakoodilaitteistoa saatavilla, niin sieltä voisi tosiaan löytyä esim. sytytyskatkoherjaa pytystä X, jolloinka vaihdat puolan ristiin toisen pytyn kanssa.
Jos vika seuraa, se on puola. Jos ei, se voi olla suutin tai tulppa - venttiilivika kuulostaa kaukaa haetulta, jos se kierroksilla kuitenkin toimii...
Tuo vilkkuva vikavalo yleensä kertoo "katintappotoimesta", eli sytytyshäikästä - siksipä taas, onko vikakoodia sytkäkatkosta (ja se P-koodi kokonaisuudessaan on paras)?
Sitten otat ne Boschilaiset tulpat pois ja samalla teet puristuspainemittauksen. (Hakusanaksi Bosch tulppa tälle foorumille ja ymmärtänet syyn).
Sitten toteat, että vika oli kakoissa Boschilaisissa tulpissa ja yhdessä kuolleessa puolassa, jonka seurauksena katti on mahdollisesti ottanut siipeensä.
... Tämä siis, jos asiat menee helposti.
Jos on vikakoodilaitteistoa saatavilla, niin sieltä voisi tosiaan löytyä esim. sytytyskatkoherjaa pytystä X, jolloinka vaihdat puolan ristiin toisen pytyn kanssa.
Jos vika seuraa, se on puola. Jos ei, se voi olla suutin tai tulppa - venttiilivika kuulostaa kaukaa haetulta, jos se kierroksilla kuitenkin toimii...
Tuo vilkkuva vikavalo yleensä kertoo "katintappotoimesta", eli sytytyshäikästä - siksipä taas, onko vikakoodia sytkäkatkosta (ja se P-koodi kokonaisuudessaan on paras)?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vinkeistä. Pitää viedä huomenna korjaamolle, että saavat luettua vikakoodit, itselläni kun ei ole laitteita. Voivat sitten samalla tutkia koko moottorin.Aquatica kirjoitti:Ihan ekana puolat irti ja katsot, onko ne halki.
Sitten otat ne Boschilaiset tulpat pois ja samalla teet puristuspainemittauksen. (Hakusanaksi Bosch tulppa tälle foorumille ja ymmärtänet syyn).
Sitten toteat, että vika oli kakoissa Boschilaisissa tulpissa ja yhdessä kuolleessa puolassa, jonka seurauksena katti on mahdollisesti ottanut siipeensä.
... Tämä siis, jos asiat menee helposti.
Jos on vikakoodilaitteistoa saatavilla, niin sieltä voisi tosiaan löytyä esim. sytytyskatkoherjaa pytystä X, jolloinka vaihdat puolan ristiin toisen pytyn kanssa.
Jos vika seuraa, se on puola. Jos ei, se voi olla suutin tai tulppa - venttiilivika kuulostaa kaukaa haetulta, jos se kierroksilla kuitenkin toimii...
Tuo vilkkuva vikavalo yleensä kertoo "katintappotoimesta", eli sytytyshäikästä - siksipä taas, onko vikakoodia sytkäkatkosta (ja se P-koodi kokonaisuudessaan on paras)?
Edit. Tuosta on palanut bensa- ja moottorinlämpötila mittareiden polttimot. Pystyykö ne vaihtamaan itse?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Katso teknisestä osiosta, siellä ohjeet kuvineen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei taida olla bose-/faceliftiin ohjeita tuolla?
Tässä = http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ta#p302594
Tässä = http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ta#p302594
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se auto käy kolmella sillä ei kannata ajaa ollenkaan. Katalysaattori hajoaa hyvin äkkiä.Kertsu kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Pitää viedä huomenna korjaamolle, että saavat luettua vikakoodit, itselläni kun ei ole laitteita. Voivat sitten samalla tutkia koko moottorin.