156 polttimon vaihto!
Valvoja: Moderators
156 polttimon vaihto!
olisko teillä mitään kikkaa millä saisi parkkipolttimo irti sen omasta kannasta,kun tuntuu että on erittäin lujaa kiinni siinä.
Tossa ohjeet konsolin purkuun. Ja näppärä mies oivaltaa itse loput...
http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html
http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html
Makaroonia jo vuodesta -98
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tein tässä taannoin sen havainnon, että tuo parkin poltin jumittaa sen vuoksi, että jossain vaiheessa siihen oli tullut laitettua poltin, jossa nastat ovat tarkalleen kannan vastakkaisilla puolilla.
Samaa poltinta on kahdenlaisella nastoituksella.
Seuraavaa poltinta ostaessa tarkasta, että saat polttimon, jossa nastat eivät ole aivan vastakkaisilla puolilla, vaan ne ovat asennossa kellon viisareihin verraten 10 vaille tai 10 yli klo 6:den.
Samaa poltinta on kahdenlaisella nastoituksella.
Seuraavaa poltinta ostaessa tarkasta, että saat polttimon, jossa nastat eivät ole aivan vastakkaisilla puolilla, vaan ne ovat asennossa kellon viisareihin verraten 10 vaille tai 10 yli klo 6:den.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Automilanossa mainitsi tuosta minulle. Omaanikin on laitettu halvempaa väärää polttimoa kantaan. Ne ei kuulemma kestä (kuulostaa tutulta) ja pilaa kannan juuttuen kiinni. En muista mikä sen oikean polttimon "nimi" (H "jotain") oli tähän hätään mutta juuri tuosta jalkojen asennosta tietää onko oikea. Sanoi ettei kannata siltä halpaa paskaa sinne tunkea
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En ole kuin kerran itse vaihtanut enkä rehellisesti sanottuna muista miten ne nastat siellä pohjassa oli. Milanon mukaan on olemassa kaksi ihan eri polttimoa. Halpa jossa nastat vastakkaisilla puolilla ja JOTA EI OLE TARKOITETTU sinne laitettavaksi (siis Alfaan vaan joihinkin muihin). Eli siinä on siis muutakin eroa kuin nastojen sijainti. Niillä on vaan pyritty estämään ettei sinne laiteta sitä väärää polttimoa. Loogista, eh?
Ja se oikea jossa nastat sillai lähempänä toisiaan ja joka on sinne tarkoitettu ja kestää(?)
Tuo kestävyys on ollut useaan otteeseen puheena ja kuulostaisi äkkiseltään järkevältä selitykseltä? Itse ainakin jo omia hermoja säästääkseni varmistan että seuraavalla kerralla sinne menee varmasti oikea polttimo. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, onhan siinä kuitenkin iso hintaero
Ja se oikea jossa nastat sillai lähempänä toisiaan ja joka on sinne tarkoitettu ja kestää(?)
Tuo kestävyys on ollut useaan otteeseen puheena ja kuulostaisi äkkiseltään järkevältä selitykseltä? Itse ainakin jo omia hermoja säästääkseni varmistan että seuraavalla kerralla sinne menee varmasti oikea polttimo. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, onhan siinä kuitenkin iso hintaero
Ayrton Senna da Silva forever
Minä olen laittanut käsittääkseni niitä kalliimpia polttimoita, H6W tai jotain, maksaa n. 6 euroa kappaleelta huoltoasemilla. Ne on halogeenipolttimoita, kanta menee ihan nätisti paikoilleen ja irtoaakin hyvin. Mutta kestävyydestä nyt ei oikein tiedä, nykyiset kyllä tainneet olla jo yli puoli vuotta..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mitäpä sitä sen enempää neuvomaan, kun tästä ihan uunituoreet ohjeet kuvien kera ja vähän muutakin jos samanlaista ongelmaa esiintynyt. Simppeli vaihtaa. Pientä kyyristelyä, ellei tunge itteään takakonttiin-tommi- kirjoitti:Mites takavalo?
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Tuota takavaloa vaihtaessa ihmettelin kun taka/jarrulampun lasinkupu oli palasina.
Eli siis langat taittuneet ja lasi pirstaleina umpiossa...
Voiko tuollainen polttimo itsekseen räjähdellä umpiossa?
Hehkulangat taittuneet melkein 90 asteen kulmaan. Tosin, on myös sellainen mahdollisuus että taitoin itse ne langat ulos vetäessä mutta epäilen...
Eli siis langat taittuneet ja lasi pirstaleina umpiossa...
Voiko tuollainen polttimo itsekseen räjähdellä umpiossa?
Hehkulangat taittuneet melkein 90 asteen kulmaan. Tosin, on myös sellainen mahdollisuus että taitoin itse ne langat ulos vetäessä mutta epäilen...
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
itse kävin just autotarvikkeesta takavalon polttimon ostamassa ja laitoin tarvikkeen pihalla paikalleen,eli ei mikään kummoinen juttu,kannattaa varata mukaan 8mm hylsy ja räikkä että saa polttimoiden päällä olevan suojan pois,mutta sitten vaan valkoisesta polttimoiden kiinnitys "hampaista" tai nastoista kiinni ja pikku nykäsy ja ulos tulee ei ole vaikeeta!!!
Life is too short to drive boring cars.
Alkoi niinkin yksinkertainen asia vastustamaan, kuin taka ajo/jarruvalo polttimon vaihto -00 maillin sedan 156:een. Josko joku voisi vähän avittaa, tämä ketju ainakin sivuaa asiaa.
Ensiksi poltin oli tosi tiukassa eikä lähtenyt irti ilman väkivataa. Paljain sormin ei mihinkään. No sitten uusi samalainen ei mene suosiolla paikalleen. Merkintä on P21/5, normaali kaksilankainen. Onko pottimon tiukkuus ihan yleistä? Vai onko siihen alunperin väkivalloin laitettu väärän mallinen pottimo?
Ensiksi poltin oli tosi tiukassa eikä lähtenyt irti ilman väkivataa. Paljain sormin ei mihinkään. No sitten uusi samalainen ei mene suosiolla paikalleen. Merkintä on P21/5, normaali kaksilankainen. Onko pottimon tiukkuus ihan yleistä? Vai onko siihen alunperin väkivalloin laitettu väärän mallinen pottimo?