Apua vian hakuun?
Valvoja: Moderators
Apua vian hakuun?
Moi
166 2,5 ei läpäissyt päästömittausta, lambda-arvot pielessä, seos liian rikas.
Yksilössä oli nykymisongelmia, jotka loppuivat ilmin vaihdolla ja suuttimien puhdistamisella/kovalla ajolla.
Nyt kuitenkin on siis ilmavuotoa tai lambda hajalla.
Onko pk-seudulla alfistia, joka jeesaa tämmöisessä korvausta vastaan tietty?
Itsellä on lämmin talli mutta heikosti osaamista sähkötöiden suhteen. Ja lambdahan taitaa olla pakoputkessa auton alla..?
TMikkoL
Laajasalo
166 2,5 ei läpäissyt päästömittausta, lambda-arvot pielessä, seos liian rikas.
Yksilössä oli nykymisongelmia, jotka loppuivat ilmin vaihdolla ja suuttimien puhdistamisella/kovalla ajolla.
Nyt kuitenkin on siis ilmavuotoa tai lambda hajalla.
Onko pk-seudulla alfistia, joka jeesaa tämmöisessä korvausta vastaan tietty?
Itsellä on lämmin talli mutta heikosti osaamista sähkötöiden suhteen. Ja lambdahan taitaa olla pakoputkessa auton alla..?
TMikkoL
Laajasalo
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Apua vian hakuun?
Lambdan vaihtoon. Paikka taitaa olla hankala, auton alle pitäisi päästä hyörimään! Eikös sulla vaihtolambda ollutkin "jäämistönä"? Siitä on varmaan hyvä aloittaa... Tästä autosta ja vieläpä yksilöstä forumilta löytynee huomattava määrä tietoa - mutta luultavammin etänä, auttavat kädet ovat suht kaukana.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apua vian hakuun?
Jos on ylimääräinen lambda kannattaa koittaa vaihtaa mutta itse lähtisin vikakoodeista vikaa etsimään. Sieltä yleensä löytyy joku herja joka sitten viittaa joko imu tai pakopuolelle tai kenties lambdan piuha nirhautunut. Lambda-anturi itsessään hyvin harvoin hajoaa. Syyt lambdan vikakoodeille kun voivat olla ihan mitä vaan pielessä sytytyksessä, ilman tai polttoaineen saannissa sekä pakoputkiston vuodot.
Riippuu vähän ajomatkasta helsingistä mutta voin seinähulluna tulla ihmettelemään jonain päivänä.
Riippuu vähän ajomatkasta helsingistä mutta voin seinähulluna tulla ihmettelemään jonain päivänä.

Through difficulties to defeat
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Apua vian hakuun?
Pakoputken kunto kannattaa tarkastaa ihan ekaksi. Jos putki vuotaa, arvot ihan mitä sattuu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Apua vian hakuun?
Ei vaikuta mitään, jos vuoto lambdan takana.Hepa kirjoitti:Pakoputken kunto kannattaa tarkastaa ihan ekaksi. Jos putki vuotaa, arvot ihan mitä sattuu.
Re: Apua vian hakuun?
Joo, uusi boschin lambda tosiaan löytyy. Kaippa tämä pitäisi saada koodin lukijaan kiinni ihan ensin. Imupuolella ei ainakaan pahaa vuotoa liene, sumuttelin vettä ja jopa palavaa ainetta imupuolelle kakikkialle, ei vaikutusta tyhjäkäyntiin.
Co joutok. 1,37. Co korotettu 4,29. Lambda 0,877
Co joutok. 1,37. Co korotettu 4,29. Lambda 0,877
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apua vian hakuun?
Missä päin pk-seutua?
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apua vian hakuun?
ahaa, laajasalo, asun itse tässä yliskylässä, kaverilla olis koodinlukija, voin kysästä tulisko ottamaan koodeja 
Ja ehkä asennuskin onnistuu ihan pihassa jos löytyy vilttiä alle.
pistin yv numeroni.

Ja ehkä asennuskin onnistuu ihan pihassa jos löytyy vilttiä alle.
pistin yv numeroni.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Apua vian hakuun?
Lampada on muuten varsin pyttymäisessä paikassa, sellaisessa poterossa pystysuorassa, johon ei meinaa millään mahtua väliin.
Useammalla erilaisella avaimella kokeiltiin, mutta joko ei mahtunut paikalleen, tai ei päässyt kääntämään. Lambda-hylsyllä varmaan pääsee järkevimmin käsiksi?
Useammalla erilaisella avaimella kokeiltiin, mutta joko ei mahtunut paikalleen, tai ei päässyt kääntämään. Lambda-hylsyllä varmaan pääsee järkevimmin käsiksi?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apua vian hakuun?
ja toinen lambda saattaa olla moottoritilassa, se on sentään helppo, mut vian hakeminen että kummassa se on, on sitten taas vähän minuutteja vievä hommaAlbertolli kirjoitti:Lampada on muuten varsin pyttymäisessä paikassa, sellaisessa poterossa pystysuorassa, johon ei meinaa millään mahtua väliin.
Useammalla erilaisella avaimella kokeiltiin, mutta joko ei mahtunut paikalleen, tai ei päässyt kääntämään. Lambda-hylsyllä varmaan pääsee järkevimmin käsiksi?

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Apua vian hakuun?
Riippuu vuosimallista, vanhemmissa kun taitaa olla vain se yksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Apua vian hakuun?
Moi taas
Autokeskuksessa nyt luettu vikakoodit, niitä olikin useampia
Suuttimien vikakoodit nollattu, lisäksi vikakoodi tuli lambdasta ja jostakin venttiilistä (evoportion control valve). Ilmavuotoa ei vesisumu paljastanut, joten lambdaa vaihtamaan siis kun sellainen uusi jo löytyy.
Lambdaa pikahuollon mies yritti avata, oli niin tiukassa että pitää käyttää katti irti ja lämmittää ensin. Ei siis saanut vaihdettua pikahuollon ajan puitteissa.
Nyt tarvitsisi sitten nosturin tai montun ja pätevät avaimet ja kuumennusvälineet.
ja niin, autossa on vain yksi lambda
t. MikkoL
Autokeskuksessa nyt luettu vikakoodit, niitä olikin useampia
Suuttimien vikakoodit nollattu, lisäksi vikakoodi tuli lambdasta ja jostakin venttiilistä (evoportion control valve). Ilmavuotoa ei vesisumu paljastanut, joten lambdaa vaihtamaan siis kun sellainen uusi jo löytyy.
Lambdaa pikahuollon mies yritti avata, oli niin tiukassa että pitää käyttää katti irti ja lämmittää ensin. Ei siis saanut vaihdettua pikahuollon ajan puitteissa.
Nyt tarvitsisi sitten nosturin tai montun ja pätevät avaimet ja kuumennusvälineet.
ja niin, autossa on vain yksi lambda
t. MikkoL
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Apua vian hakuun?
Jos et lähempää löydä niin mä voin tehdä. Orimattilassa, tunti LaajasalostaMTL kirjoitti:Nyt tarvitsisi sitten nosturin tai montun ja pätevät avaimet ja kuumennusvälineet.
Re: Apua vian hakuun?
Lambda vaihdettu sitten Herttoniemen aurohuollossa. Päästöarvot kerralla kunnossa ja leima paperissa. Liekö toiminut Alfa kertaakaan näin hyvin minulla ollessa. Nyt siis sekä ilmamassamittari että lambda uusia boschilaisia.
Kiitos klubilaisille, täällä tulee kyllä hyviä neuvoja ja apuja paremmin kuin aiemmin kokemillani autopalstoilla
Mikko L
166 2,5
Ex harrastepelit saab 9000 23TA, 2* og900 S (0,8bar)
Kiitos klubilaisille, täällä tulee kyllä hyviä neuvoja ja apuja paremmin kuin aiemmin kokemillani autopalstoilla
Mikko L
166 2,5
Ex harrastepelit saab 9000 23TA, 2* og900 S (0,8bar)
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Apua vian hakuun?
2.0 JTDm kyseessä, antaa koodin P0546 Temperature signal above catalyzer. Nollaamalla poistuu, mutta tulee pian takaisin. Tarkoittaako että pakokaasujen lämpötila-anturi on sökö?