Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Toistaalta, jos tässä on tarpeeks hitsaamista, niin Alfissimo ostaa sen pois sellaisenaan :wink: :mrgreen:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Joo ei se oo suomalaisen miehen toimintamalli että kun tulee vaikeuksia nostetaan kädet ylös. Jos on tahtoa niin esteistä selviää. Toki ei oo pakko olla hullu jos juttu on taloudellisesti ihan retuperällä. Mieti nyt kuitenkin vielä ja punnitse vaihtoehtoja. Jos Alfa on sitä mitä tahdot niin härkää sarvista. Jos se on vain just-another-car niin unohda koko juttu.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EmmiMaria kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Jälleen tyhmä kysymys (älkää hermostuko!). Isäukko sanoi, että meikäläisen JTS nakuttaa kuin diesel, varsinkin tyhjäkäynnillä. Mistähän voisi johtua? Löysin kyllä aiheesta juttuja palstalta, mutta ne koskivat TS-moottoreita.
Jts käyntiääni ei normaalistikkaan ole tasaisemmasta päästä
Joo, ei se maailman tasaisin ole, mutta ei kai se ihan dieseliltä sentään kuulosta :)

TS:n diesel-ääntä aiheuttaa ajoituksenmuunnin, ja JTS:ssä on ihan samanlainen ajoituksenmuunnin eli sinne suuntaan epäilyksen varjo.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

itselläkin tuota diesel-ääntä esiintyi tuolla kovalla pakkasjaksolla kun kone oli kylmänä, nyt lauhtumisen myötä taas hävinnyt. Pitäisikö tuosta huolestua miten? Jakohihnarempan kerettiin jo syksyllä tehdä ja ensi kuussa pitäisi vaihdattaa katalysaattori.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Täällä on ajettu jo puol vuotta sirityksellä, raksutuksella, naputuksella tms italialaisella concertolla jakopään suunnilta ja 2.0 tessussa enintään 120hp. Kaiken maailman puhdistusmömmöt kokeiltu, jakoa säädetty kohdilleen useampaan otteeseen ja aina vaan metelöi. Käytetty myös ilman apulaitehihnaa ja kaikki muut palikat vaihdettu jakopäästä lukuunottamatta ajoituksenmuunninta. Tämä tosin naputtaa kylmänä ja sirittää, raksuttaa, rohisee jne lämpimänä. Lienee ajoituksenmuunnin paskana mutta jakopää tehty niin en kyllä jaksa ruveta ajoituksenmuunninta vaihtaan huvin vuoks. Eikä se ihan halpakaan ole. 360€ marmorilta. Kerro jos löytyy halvalla ajoituksenmuunnin jostain niin ehkä saisin motivaation purkaa jakopää taas. :drinking:
Through difficulties to defeat

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Naamapalmu kirjoitti:Kerro jos löytyy halvalla ajoituksenmuunnin jostain
No täs ois esimerkiks 175 egee lähetyskuluineen: http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-147-1 ... FslzTa_haA
sekä täs: http://www.ebay.de/itm/Phasenversteller ... xy6MBSPWiG

Ja jos noi oli liia kalliita ni täs ois 170 eurol kotiituotuna:
http://www.ebay.com/itm/Phasenverstelle ... eB&vxp=mtr

Ja tässä korjaussarja vielkii halvemmal :) : http://www.ebay.de/itm/Phasenversteller ... SwwPhWibvd

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Siis missähä mahtaa olla vika kun tuo auto alkanu tekee semmosta ettei starttaa, pyörittää kyllä muttei käynnisty eka yrittämällä eikä ehkä toisella tai kolmannellakaan ja vilkuttaa sitä avaimen kuvaa (code valoo) ja välillä palaa hetken aikaa..? Onks se ettei tunnista avainta vai mikähän siihe on tullu ? :roll:

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Joo, siihenhän se vähä niiku viittaa. Lukukelassa ongelmia tai ajonesto temppuilee jotain omiaan. Veikkaan kelaa.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Auto käytetty konttorilla, tuomio oli seuraavanlainen:
Oikea yläpallonivel väljä (Ei paha)
Oikea ulompi murroksen kumi irti (Ei paha)
Moottori ruputtaa (Ei paljoa huvittaisi leimalle alkaa sitä ajoituksenmuuninta vaihtamaan, kun just on jakopääremppa tehty. Ja jos se nyt edes siitä johtuu)
OBD-testissä järjestelmätestit kesken (Eivät vissiin hoitaneet hommaa loppuun, kun puolaa vaihtoivat)
Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)

Ei nämä ongelmat kuitenkaan meikäläisen Alfa-uraa tule katkaisemaan :-D

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kertsu kirjoitti:Auto käytetty konttorilla, tuomio oli seuraavanlainen:
Oikea yläpallonivel väljä (Ei paha)
Oikea ulompi murroksen kumi irti (Ei paha)
Moottori ruputtaa (Ei paljoa huvittaisi leimalle alkaa sitä ajoituksenmuuninta vaihtamaan, kun just on jakopääremppa tehty. Ja jos se nyt edes siitä johtuu)
OBD-testissä järjestelmätestit kesken (Eivät vissiin hoitaneet hommaa loppuun, kun puolaa vaihtoivat)
Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)

Ei nämä ongelmat kuitenkaan meikäläisen Alfa-uraa tule katkaisemaan :-D
JTS. Lambda kuuluu olla joutokäynnillä pielessä, laihaseosmoottori. Ne osatestit pitäis hoitua ajamalla, meidän jötsi tarvii puolen tunnin maantielenkin ennenkuin suostuu uskomaan katin testatuksi vikakuittauksen jälkeen, muut testit muutaman päivän nurkka-ajoillakin läpi.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kertsu kirjoitti:OBD-testissä järjestelmätestit kesken (Eivät vissiin hoitaneet hommaa loppuun, kun puolaa vaihtoivat)
Kyllä hoitivat, vaatii vaan ajoa.
Kertsu kirjoitti:Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)
Tässä ei ole leimaukko tuntenut autoa.

Arvosteluperusteissa sanotaan, että jos osatestit on kesken, niin lambdaohjauksen toiminta täytyy todeta muilla keinoin, joko testerin lambdaintegraattoritestillä (ei toimi JTS-koneessa), toteamalla seoskorjauksen toiminta tyhjäkäynnillä (ei toimi JTS-koneessa) tai muuten toteamalla että lambdaohjaus toimii oikein. Jötsissä siis pitäisi todeta laihaseostoiminto tyhjäkäynnillä ja siirtyminen lambdaohjattuun stökiömetriseen seokseen kierroksilla. Tämän kun olisi se muinainen teltta-auton asiantuntija huomannut kirjoittaa paperiinsa niin olisi leimaaminen paljon helpompaa :)

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Tämä ei ole kysymys vaan asia jota meinasin etten edes vaivaudu kirjoittamaan mihinkään.
Vuoden alussa kun oli täälläpäin kovat pakkaset, niin alfa alkoi oireilla että akku olisi menossa, se lähti käyntiin ennen kovia pakkasia mutta kun kiristyi 18 se ilmoitti et mielummin kevväämmällä. Tuli sitten kovemmat kelit ja kauppaan piti lähteä mutta italialaisrouva kertoi akun olevan död. Ostin sitten seuraavana päivänä jo uuden akun, jota en vaihtanut kuitenkaan heti, koska pakkaset oli jo senverran kovat että ilmanottorööri oli pakkasesta niin kova, että se olis murtunu. Kokeilin antaa uudesta akusta hyvillä kaapeleilla virtaa, ei toiminut, kevväämmällä... Silloin ei mitään vikavaloja näytössä ollut mutta kun lauheni tuonne -11, menin ja vaihdoin sen akun ja kun laitoin virran päälle, ruiskun kuva jäi palamaan, samaten airbagin valo. Käynnistyi vaivalloisesti vaikka pyöritti iloisesti ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä viat päällä. Kokeilin kuitata vikaa, herjasi P1120 Motorised throttle invalid signal ja bagin puolelta 01 Control unit- koodeja. Tilasin sitten uuden läppäkotelon jonka vaihdoin, samat ongelmat jatkuivat. Sitten aloin purkamaan paikkoja että saan mitattua kaasupolkimenkin potikan, kahdessa neljästä joita elearnissa käsketään mitata, ei arvoja. Tuo kaasupolkimen potikkahan on mitä mainioimmassa paikassa (Lue: perseessä) mutta irti se saatiin ja uusi tilalle, johto helpompaa kautta. Irroitus on helpompaa kun irrottaa penkin... Samat koodit. Tuo kaasupolkimen potikka on mallia tehdään vain valmistajalle ja Boschin numerolla ei moista löydä ja potikassa numero jolla löytää sitten Fiatin vastaavan mutta liian lyhyellä johdolla alfaan. Marmorilla sanoivat hinnaksi yli tonnin. Joten ainoaksi syylliseksi sitten päättelin ecun, jonka vaihdoin avaimen, ajonestopoksin kera. Auto lähti kenoilematta käyntiin, viat moottorin puolelta poistuivat, helpotus oli suuri mutta airbagin ecu vielä. Sen lähetin MTM-Huoltoon Iisalmeen ,jossa se kuitattiin ja odottaa nyt tuossa asennusta paikalleen. Eli kolaroimaton airbagin ecu menee vikatilaan ja lukittuu vähäisen jännitteen aikana akkua vaihdettaessa tjs. Jonkinlaisen virtapiikin tuo on jostain saanut, ei nämä sille ennen ole herkkiä olleet nämä 156. Mutta olkaa varovaisia ja huolellisia, kallis ja iso urakka moisesta. tämäkään ei alfaharrastusta tapa... Kiitokset isosti ecusta, ajonestopoksista, avaimesta ja kaasupolkimen potikasta Jannelle Joutsenoon :) Kuvia en pakkasessa kyllä alkanut ottamaan, tuo vianetsintä -24- -28 on muutenkin vanhalle ukolle haastavaa :D Muutamia kuveja on potikasta jos joku on kiinnostunut miltä se näyttää sisältä.
Jos tämä on väärässä paikassa, siirtäkää.
Terveisin kanssakärsijänne
Kari

P.S.
Jos ecu joskus porsii, niin tuo MTM-Huolto pystyy vanhasta ecusta siirtämään ajonestotiedot esimerkiksi uuteen käytettyyn, niin kaikki pelaa vanhoilla koukuilla ja työmäärä vähenee.
Viimeksi muokannut Härmälänkolli, 19 Helmi 2016, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

miaksu kirjoitti:Siis missähä mahtaa olla vika kun tuo auto alkanu tekee semmosta ettei starttaa, pyörittää kyllä muttei käynnisty eka yrittämällä eikä ehkä toisella tai kolmannellakaan ja vilkuttaa sitä avaimen kuvaa (code valoo) ja välillä palaa hetken aikaa..? Onks se ettei tunnista avainta vai mikähän siihe on tullu ? :roll:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=17226

Sieltä etit ajoneston ohitus ja rupee taas toimimaan. Teippaat vaan avaimen kiinni ajoneston rinkulaan ja piilotat muovin alle, teetä ensin pari kuollutta avainta ja kokeile että toimii lukkoihin sekä virtalukkoon. Toinen vaihtoehto jolla todennäköisesti myös korjaantuu on teettää uusi avain marmorilla hintaan 280€
Through difficulties to defeat

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kertsu kirjoitti: Moottori ruputtaa (Ei paljoa huvittaisi leimalle alkaa sitä ajoituksenmuuninta vaihtamaan, kun just on jakopääremppa tehty. Ja jos se nyt edes siitä johtuu)
Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)

Ei nämä ongelmat kuitenkaan meikäläisen Alfa-uraa tule katkaisemaan :-D
Tuohonhan mainittiinkin jo hyvin Tuomas K:n toimesta se olennainen: laihaseosmoottori, sen lambda ei saakaan olla 1 tyhjäkäynnillä.
Oma henk. koht ajatus on, että vaihda konttoria sellaiseen, jossa löytyy joku, kuka on edes muistanut lukea nuo trafin tiedotteet (tai siis trafille toimitetut tehdastiedotteet).
Oma "vakipaikkakin" muistaa aina hämärästi jotain todella ihmeellisiä tiedotteita ja sitten käy kirjan läpi - ja löytääkin niitä, jos sellainen on.

Ja niinkuin monta kertaa sanottu: JTS käy tyhjäkäyntiä vähän kuin puolavikainen ei-laihaseosmoottori. Se kuulostaa rikkinäiseltä tottumattoman korvaan.
Ei muuta kuin ajoa vaan, niin ne osatestit kuittaantuu. Varsinkin jos päästöt kierroksilla on OK, niin ei siinä mitään vikoja ole.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tästä jtässän leimaamisesta pitäis laittaa oikein tonne faq-osioon vaikkapa otsikolla: "Jos meinaat leimauttaa 2.0 jtässän, niin huomioi pari seikkaa" :-D Jos esim katti on saanu siipeensä, niin noi syklit ei ikinä ole suoritetut, koska "pendinki"-tilanne tapahtuu silloin-tällöin :-D Sinänsä nuo syklit ei haittaa, mutta sitten kun katsuri alkaa tyhjäkäyntiarvoja ihmettelemään niin...
Konelan jampan epäselvä klappu on kieltämättä hieman tulkinnanvarainen. Kyllä senkin ymmärtää, että jos asemalle kurvailee ensimmäinen jts, niin mistään ihmeellisyydestä ei ole katsurilla hajuakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Tinde
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 17:26

Re:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Desmoquattromaschio kirjoitti:Joo ei se oo suomalaisen miehen toimintamalli että kun tulee vaikeuksia nostetaan kädet ylös. Jos on tahtoa niin esteistä selviää. Toki ei oo pakko olla hullu jos juttu on taloudellisesti ihan retuperällä. Mieti nyt kuitenkin vielä ja punnitse vaihtoehtoja. Jos Alfa on sitä mitä tahdot niin härkää sarvista. Jos se on vain just-another-car niin unohda koko juttu.
Jos sen verran saan vielä avautua, Alfa Romeo on AUTO isolla A:lla :) . Pidän auton ulkonäöstä, keulamerkistä, sisustasta, mittaristosta, hepoista , mutta joku raja se mullakin on. Työttömänä mulla ei oo varaa laittaa remppaan 1500 + @ , ja vasta viime syksynä ostin auton. Silloin olin kusetettavissa kun kuulin äänen mutta luulin selviäväni halvemmalla summalla :( . Myyjä mahtoi hykerrellä kun auton sai mulle myytyä. Tyhmyydestä sakotetaan. TAAS kerran sen sain kokea. Mutta kiitokset foorumille, olette hienoa porukkaa ja tottakai haluatte mahdollisimman monta Alfaa nähdä liikenteessä :) . Nissaneita, tojotoita. ooppeleita yms tulee koko ajan vastaan mutta ei Alfaa :) . Mietin vielä tän vkl mikä on päätökseni, mutta kuitenkin, kiitos Teille!! Saitte minun silmät avautumaan !!

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Jarrut jää päälle nyt jotenki.. vaihdoin Siis palat jokanurkkaa, kaiikki liikkuu hyvin ja on oikein. Isän neuvosta että joka nurkalta päästää vanhaa nestettä ulos, tein näin.
Epäilisin että jarrunesteessä oli häikkää joten yritin saada kaiken pois ja sit ilmoa uudestaan.. parani hiukan mutta paine. Ei vaan lähe pois sitten kun polkimen löysää. Jarrunesteessä mustaa mujua taikka liejua mitälie seasa siis vanhassa että voisko se tukkia jonku ratkasevan paikan? Nyt kun eestä painaa mäntiä sisää nii ei menne ellei toista päästä uloss. ... koittakaa saaha selvää... mistä kantsis alkaa tarkistelee? Koitettii huuhella vähä pää sylinteriä mut entiä onnistuko...

Ja nyt ajossa sytttyy abs ja vdc valo.... ei ennen remonttia, en tiedä tuliko se sattumalta vai... tulee vasta hetken ajon jälkeen.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laahaako joku jarru? Edessä tai takana.
Paljon mujua kertoo siitä, että siellä on jotain kuraa (yllätys yllätys), se voi olla tiivistemujua jostakin tai sit ihan vaan likaista jarrunestettä - riippuen siitä, minkälaista se muju on.
Perussääntöhän nesteenvaihdossa on, jota olen siis itse käyttänyt erittäin onnistuneesti:
- Säiliö tyhjäksi imemällä
- Säiliö piripintaan täyteen uutta tavaraa
- Joka nurkasta vedetään läpi vanhaa tavaraa niin kauan, että sieltä tulee enää kirkasta roipetta (ja koko ajan pidetään huoli, että säiliössä pysytään tarpeeksi korkealla)

Olisiko joku jarruputki voinut vähän ottaa osumaa remontin yhteydessä? Tai letku? Joskushan putki on hapettunut sisäpuolelta - jarrunesteen virtaus heikkenee tässä huomattavasti. Jos on jarrusäiliön korkki auki, tämän tunnistaa yleensä siitä kun jonkun kulman mäntä ei halua liikkua kevyesti tästä huolimatta (huom: riskinä aina sitten puskea ne jarrunesteet säiliöstä pihalle, joten kaveri on tässä kultaa kalliimpi).

Ja liikkuiko männät remontin aikana nätisti? Voihan olla, että esimerkiksi jarrunesteessä on ollut jotain kuraa joskus ja kuluneilla paloilla ollaan pysytty "puhtaalla alueella" männän osalta, mutta nyt uusilla paloilla mäntä on selvästi syvemmällä ja siellä pohjalla sitten on ollut jotain kuraa. Tai siellä on ollut jotain, jonka vuoksi esim männän tiiviste on ottanut hieman osumaa? Vaihtoehtoja on monta, enkä nyt kaikkia saa edes mieleen...

PS, miten ilmasitte? Jos on imevä ilmaushärveli, sen pitäisi 156:ssa riittää varsin hyvin. Itse sellaisella olen kahdella tapaa jarrunesteet vaihtanut omaani: niin, että alipaineimuri imee nestettä ja laitan lennosta nipan kiinni (ei pitäisi päästä yhtään ilmaa järjestelmään) sekä niin, että olen ottanut imurin pois ja odotan, kunnes nipasta alkaa tulla vapaalla painolla jarrunestettä. En huomannut mitään eroa toiminnan osalta kummankaan tavan välillä.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Aikalailla nuiden mukaan tehtiin se homma.. jarruputkia mietin itekkin tai sitte pääsylinteriä. Ennen kun jokanurkalta vaan vähän päästettiin nestettä ulos niin männät. Meni kaikki nätisti yhtäaikaa sisään mutta sitten enää ei tahtonut mennä.. sitte kun vaihettii nesteet kokonaan nii parani kyllä mutta ei vielä ihaan taarpeeksii hyvä
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Oisko jarrupääsylinteri menny käyttämättömälle alueelle ja jäänyt jumiin. Ei välttämättä huomaa polkimessa. Jos ilmanippaa aukasemalla mäntä painuu hyvin niin ei oo ainakaan se jumissa. Monastihan männät menee jumiin kun painetaan sisään alueelle jossa eivät oo olleet vuosiin.

Tuollasta en oo kuullukaan että neste vois siirtyä toiseen pyörään muttei pää sylinteriin. Yleensä tällaisissa jumittavissa, jos mäntä ei ole jumissa, on letku vanhuuttaan tukossa jolloin neste ei pääse pois. Mutta jos tosiaan mäntä liikkuu kun on kaks satulaa irti, niin en keksi muuta kuin ekana mainittu. Mä koittaisin puristaa männästä reilusti kaksilla pihdeillä eli molemmin puolin, josko se aukeis mikä jumittaa.

Yks vaihtoehto olisi, että pääsylkky on ollut hetken jumissa ja pääsylkyn ja tehostajan välistä on mennyt tanko jotenkin pois paikoiltaan. Jos pääsylkky ei pääse palautumaan ihan taakse, ei sieltä aukene ilmakanavat joita pitkin neste palaa säiliöön.

Mutta noissa molemmissa pääsylkkyvioissa ei mun mielestä onnistuisi myöskään jarrujen ilmaus, eli nestettä ei saisi myöskään eteenpäin.

Joten kysymys kuuluukiin, onnistuuko jumittavan satulan ilmaus eli tuleeko nestettä hyvin polkiessa jarrua, useammalla polkaisulla.

Yhtään jarruputkea en oo saanu koskaan tukkoon, mutta kaikki on toki mahdollista. ABSeista mulla ei ole tietoa, että voiko niihin tulla tällaisia vikoja.

Onko se nyt varma, että mäntä on se joka jumittaa? Meinaan palatkin voi jäädä jumiin kun pitimet on vanhat ja ruosteiset. Melkein aina paloja vaihtaessa pitää hioa myös ne kiinnikeraudat. Ja silti jotkut palat on liian isoja ja nekin vaatii viilaa. Ynnä tietty rasvaa liukupinnalle eli päihin. Palojen pitää liikkua sormivoimalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Kiitos, täytyypä kokeilla. :)
Naamapalmu kirjoitti:
miaksu kirjoitti:Siis missähä mahtaa olla vika kun tuo auto alkanu tekee semmosta ettei starttaa, pyörittää kyllä muttei käynnisty eka yrittämällä eikä ehkä toisella tai kolmannellakaan ja vilkuttaa sitä avaimen kuvaa (code valoo) ja välillä palaa hetken aikaa..? Onks se ettei tunnista avainta vai mikähän siihe on tullu ? :roll:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=17226

Sieltä etit ajoneston ohitus ja rupee taas toimimaan. Teippaat vaan avaimen kiinni ajoneston rinkulaan ja piilotat muovin alle, teetä ensin pari kuollutta avainta ja kokeile että toimii lukkoihin sekä virtalukkoon. Toinen vaihtoehto jolla todennäköisesti myös korjaantuu on teettää uusi avain marmorilla hintaan 280€

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Sämpy, paine pysyy siis aina sen saman sattulan sisässä kun on edessä 4mäntää per jarru. Tuota jarruputkea mietin myös että voisko olla mahdollista muttakun nyt molemmat etujarrut jumii... ja parani tosiaan jarrunesteiden vaihdolla... ja kun nyt peruuttelee ja kiihytelee ja täys jarrutuksia tekee niin aukeaa... kaikki liukupinnat putsailtu usiampaan kertaan ja palojakin jouduin viilailee
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

No sitten pitää avata liitoksia satulalta lähtien, kunnes ahtauma löytyy. Ensinnä avaisin jarruletkun päästä korin puolelta, että tietää onko letku tukossa. Sitten absisysteemiltä ennen ja jälkeen..

Järjestelmän huuhtelu tuoreella nesteellä ei tietty ole koskaan pahasta. Ja onhan varma, ettei ole sekaantunut dot 5.0 nestettä muihin eli 4.0 tai 5.1 nesteisiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Niinse varmaan täytyt alkaa aukomaan kaikki... pääsylinteriä koitettiin huuhella ja uudella nesteellä kaikki linjat mutta pakkokaitse on alkaa.... uskoisin että oli molemmat 5.1.. nooh seuraillaa
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onko kyseessä muuten tuo neliveto kun nelimäntäsatulat. Ei kai siinä ole mäkiavustinta tai muuta erikoisuutta. Tuli mieleen yksi nissan joka käräytti takajarrunsa. Vika oli pyyhkijäviiksessä.

Kun laittaa tihkun päälle, auton kuuluu kevyesti painaa takajarruja kerran, mutta tuo painoi koko ajan. Eli jokin elektroniikkakin voi pistää painetta jarruille, ainakin uudemmissa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Sehänse.. entiä onko joku viiisaampi kertokoon jos tietää... :)
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Crosswagonis on 330 levyt nelimäntäsatuloil ja ei oo mäkilähtöavustinta eikä heitä takajarruu päälle takapyyhkimen kanssa.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Osaisko kukaan kertoa minkä pituiset ja mikähän lie kovuusluokka niissä vetoakselin sisäpään M8-kuusiopulteissa? Vanhat oli ottaneet siipeensä eivätkä enää pysy kireällä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

... Ei pysy kireällä? Siellä on takana lukkomutterit, eli kun ne on kiinni ni pitäis kyllä pysyä. Ärsyttävät ne on vaihtaakin btw.

Minä kävin ja ostin 12.9-lujuuksisia mustia pulttikaupasta.
Ei maksanut paljoa - yhteensä 6eur...
Pituutta en nyt millään löytänyt, mutta noita on ainakin yks autossa - jos mittoja kaipaat ni voin käydä mittaamassa?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=511486#p511486

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Aquatica kirjoitti:... Ei pysy kireällä? Siellä on takana lukkomutterit, eli kun ne on kiinni ni pitäis kyllä pysyä. Ärsyttävät ne on vaihtaakin btw.

Minä kävin ja ostin 12.9-lujuuksisia mustia pulttikaupasta.
Ei maksanut paljoa - yhteensä 6eur...
Pituutta en nyt millään löytänyt, mutta noita on ainakin yks autossa - jos mittoja kaipaat ni voin käydä mittaamassa?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=511486#p511486
No jos vaan viitsit niin jeesais tosi paljon. Ei tartteis taas nostella autoa vaan mittauksen takia. Ne mun paikallaan olevat kirin jo kerran tiukalle, mutta olivat päässeet hakkautumaan kieroksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kävin mittaamassa. Mittanauha sanoo, että kokonaispituus on 87mm sisältäen kannan. 85mm olisi varmaan "täydellinen", ettei mene yli.
Mutta 12.9vahvuuksisena pitäisi riittää hyvinkin (peruskamaa mustana) ja siihen nylocit vastapuolelle. On ilkeät vaihtaa, vaikka sais menemään suoraan...

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Aquatica kirjoitti:^
Kävin mittaamassa. Mittanauha sanoo, että kokonaispituus on 87mm sisältäen kannan. 85mm olisi varmaan "täydellinen", ettei mene yli.
Mutta 12.9vahvuuksisena pitäisi riittää hyvinkin (peruskamaa mustana) ja siihen nylocit vastapuolelle. On ilkeät vaihtaa, vaikka sais menemään suoraan...
Kiitoksia! Pitää lompsia huomenna pulttikauppaan. Joo toi on vähä konstikas paikka ähertää, mutta ehkä ne on viisain vaan uusia kun pitää lähteä pohjoiseen parin viikon päästä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, ja tosiaan mulla maksoi 10kpl pultteja peräti hulppeat 4euroa ja aika lailla yhtä monta tsirbaletta nylokkeja 2eur. Tai 8kpl noita oli? En muista enää, ei kuitenkaan ole niin kallista etteikö kannata.
Myyjä sanoi, että mitään muuta kokoa ei löydy kuin tuo - siis edes lähelle - mutta sehän ei tarkoita tietenkään mitään tässä maailmassa. Kaiketi olisi ollut seuraavaksi reilusti yli 90mm pitkiä tai sitten reilusti alle 80mm pitkiä...

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Lieneekö startti hajoamassa, kun kaupan parkkipaikalla joutui myllyttämään ~7 sekuntia ennen kuin starttasi. Nyt kotona sammutin ja starttasin uudelleen niin käynnistyi nätisti aivan kuin ennenkin.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kertsu kirjoitti:Lieneekö startti hajoamassa, kun kaupan parkkipaikalla joutui myllyttämään ~7 sekuntia ennen kuin starttasi. Nyt kotona sammutin ja starttasin uudelleen niin käynnistyi nätisti aivan kuin ennenkin.
Tarkoittaa mitä: pitämään avaimen starttiasennossa ennen kuin heräsi, edes takasin renkkaamista, jotain muuta?

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Finest kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Lieneekö startti hajoamassa, kun kaupan parkkipaikalla joutui myllyttämään ~7 sekuntia ennen kuin starttasi. Nyt kotona sammutin ja starttasin uudelleen niin käynnistyi nätisti aivan kuin ennenkin.
Tarkoittaa mitä: pitämään avaimen starttiasennossa ennen kuin heräsi, edes takasin renkkaamista, jotain muuta?
Pitämään starttiasennossa ennen kuin heräsi. Ensimmäisellä kerralla pidin sen normaalin pari sekuntia, eikä käynnistynyt vaan simahti. Sitten toisella kerralla meni suunnilleen tuo 7 sekuntia ennen kuin käynnistyi.

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Voi olla hiilet tai solenoidi tiensä päässä tai sitten virtalukon pohja.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

No miks se startin vika olisi jos kone ei lähde käyntiin jos startti kuitenkin pyörittää hyvin?? :roll:
Ymmärrän myllyttämisen niin, että kone kyllä pyöri startilla sen 7 sekuntia kunnes lähti käyntiin.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^^Oli itsellänikin tarkentava kysymys huonosti muotoiltu.
Startti pyöritti normaalin tuntuista tahti 7s ennen kuin moottori käynnistyi vai
startti pyöritti laiskasti, mutta lopulta tapahtui käynistyminen?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

No myllytti :lol: :lol: :lol: :lol:
Voehan vattu näitä jerbereitä :silly:
Voisko näit kysymyksiä (tyhmiäkin) millään esittää ihan selkokielellä? Siis jos niihin iha oikeesti haluaa vastauksenkin....

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Finest kirjoitti:^^^Oli itsellänikin tarkentava kysymys huonosti muotoiltu.
Startti pyöritti normaalin tuntuista tahti 7s ennen kuin moottori käynnistyi vai
startti pyöritti laiskasti, mutta lopulta tapahtui käynistyminen?
Startti pyöritti laiskasti (kesti suunnilleen sen 7s.) ja lopulta käynnistyi. Ja anteeksi huonosta sanavalinnasta :D

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Paljonko akkujännite on auto sammuksissa? Akkukin saattaa olla lopussa. Voit testata homman vaikkapa antamalla toisesta autosta apuvirtaa ja starttaamalla. Jos silloin pyörii ripeästi niin vika on akussa/laturissa. Jos silloinkin pyörii huonosti vika on starttimoottorissa tai maajohdossa.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

uniiq kirjoitti:^Voi olla hiilet tai solenoidi tiensä päässä tai sitten virtalukon pohja.
Virtalukon pohja ei ole syypää jos startti kuitenkin alkaa pyörittämään, vaikka hitaastikin. Solenoidin vikaantuminen aiheuttaa myös sen, että startti ei pyöri ollenkaan. Huonot hiilet saattavat aiheuttaa hidasta pyörimistä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ekana tulee mieleen akun kunto, kenkien ja napojen välinen kontakti

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Juu, noi pitää tsekata ensimmäiseksi ja akun ja moottorin välisen maajohdon kontaktiviat eivät myöskään ole ennenkuulumattomia ja aiheuttavat ensimmäisenä heikentynyttä starttaamista ja myöhemmin täydellisen starttaamattomuuden.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pitää huomenna tarkastaa. Kiitoksia avusta :oops:

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Desmoquattromaschio kirjoitti:
uniiq kirjoitti:^Voi olla hiilet tai solenoidi tiensä päässä tai sitten virtalukon pohja.
Virtalukon pohja ei ole syypää jos startti kuitenkin alkaa pyörittämään, vaikka hitaastikin. Solenoidin vikaantuminen aiheuttaa myös sen, että startti ei pyöri ollenkaan. Huonot hiilet saattavat aiheuttaa hidasta pyörimistä.
Joo en tiennyt mitä se tarkotti tolla myllyttämisellä, tiedän vaan maalipinnan myllyttämisen ja se onkin vähän eri juttu :lol:
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Näille kysymyksille pitäis olla ihan oma topic: "Tyhmimpiä kysymyksiä yleisestä autotekniikasta" :-D

Enkä tarkota millään pahalla Kertsu :) vaan ihan yleisesti, kun ei liity millään tapaa 156:een.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
-ROADRUNNER-
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -ROADRUNNER- »

Hei! Onko kenellä tietoa löytyykö 305mm brembon satuloihin sopivia ilmausruuveja kuinka helpolla,esim. motonetista tai muusta vastaavasta perus putiikista? 2 ruuvia jo katkennut entuudestaan sisään ja yhdestä pää pyöristynyt joten yksi saattaisi lähteä ehjänä ulos. Sekin oli viimeeksi niin jymähtänyt paikoilleen että ei liikkunut juuri ollenkaan enkä uskaltanut kokeilla ulos asti kun auto piti saada takaisin tien päälle, taitaa olla pitempi aika kun noita viimeksi pyöritelty. Poraushommiksihan tuo menee/vastakierteellä..Imatralle ajeltava tässä joku lähi viikonloppu autoa laittelemaan ja pitäisi viikonlopun aikana saada auto takaisin ajokuntoon, että pääsee maanantaiksi takaisin töihin :) Siinä samassa pitäisi keretä vaihtamaan kumpikin alatukivarsi,termostaatti,taakse jarrupalat,käsijarruvaijeri,takavalo + pesu ja vahaus :-D voi olla että joutuu ottamaan vapaata päivän jos ei kaksikin..

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kysyppä jäsen Ramsesteriltä. Muistaakseni hänellä oli jotain ongelmaa kyseisissä jarruissa ja sai ratkaistua.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin