apua! 156 turbo sarja kateissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

apua! 156 turbo sarja kateissa

Viesti Kirjoittaja heus »

katsoin tossa taannoin netistä että jollain liikkeellä on remmiahdin sarja v6 myynnissä, mutta kun en muista enää tuota firman nimeä, enkä netti osoitetta. oli mielestäni saksalainen firma. josko joku muu tietäisi kyseisen firman osotteen??? siel oli myynnis 2,5 ja 3 litrasee v6 sarja.
*156 v6*

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »


l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

www.novitec.com

...ja jos sellaisen hommaat ja saat katsastettua, niin kerro mullekin millainen rumba oli.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tommonen Novitecin tuplaturbo 2.5:seen 156:seen olis aika kuohkea..
Kiitos suomen lakejen, eipä meillä ole mahiksia tollaseen :P
Mitenköhän kestäs jakopää tollasen jälkeen :D

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Ei kait siihen sen kovempia rasituksia kohdistuisi kuin muutenkaan (olettaen,että kierrokset ei paljoa kasvaisi ja miksikäs ne siitä kasvaisi)

Niin.. ja kiitos lakien....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, eiköhän tuossa ensimmäisenä parahda kytkin ja sitten ehkä laatikko tai vetonivelet.
- Epäkelpokeräilijä -

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Alfa voi hajota muutenkin yllättäen ihan mistä vaan(ja eikös myös laatikoissa ja kytkimissäkin ole sellaista sattunut...) joten turha siitä on virittämisiä syyttää, jos jokin paikka pettää :mrgreen: Eli mun mielestä otollinen virityskohde siis, kun kestävyys ei kuitenkaan kärsi :wink:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Niin, aina minulla vaan on pelko prCeessä kun jonkun uuden palikan pulttaan kiinni :P Dump valvesta lähtien olen kuullut pelottelua myyjänkin toimesta "Salettii palaa pannu tosta, ei tuu toimiin, ei tuu ei "

Eikö ahdin muka rasittaisi jakopäätä yhtään sen enempää? Eikös pelkästään se että kone nappaa kierrokset nopeammin, rasita kaiken järjen mukaan? Ei siinä mitään iloa ole tuollaisia murehtia, rusettia putkeen ja hanaa :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se venttiilikoneiston kampiakselilta ottama voima ei kasva mihinkään ellei koneistoa viritellä tai kierrosaluettakin nosteta ylemmäs. Ahtamalla saadaan suurempi vääntömomentti samoille kierroksille, mutta tehoalue taitaa pysyä suht samana.

En tiedä onko tuolla kierrosten keräämisellä käytännön merkitystä, lisävoimalla saattaa pikkuvaihteilla homma mennä sutimiseksi ja isommilla tuskin rundeja kertyy sen nopeammin kuin aiemmin pienemmillä. Nopeimminhan ne varvit nousee joka tapauksessa kytkin pohjassa kaasutellessa, mutta sitä ei normaalisti taida niin paljoa olla ohjelmassa.

Ja korjatkaas viisaammat taas tätä korpifilosofointia, mulla kun ei ole käytännön kokemusta, vain repullinen kuvitelmia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Muistaakseni täälläkin oli jotain: Engstler Motorsport.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin