164 käsijarruvaijeri
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
164 käsijarruvaijeri
Mitäs kaikkea pitää purkaa, että saa vaihdettua käsijarruvaijerin?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 164 käsijarruvaijeri
Enään en muista kuin sen, että ei ollut mikään herkkuhomma
Useamman kerran sai repiä haalareita pois päältä ja takaisin, kun piti käydä kabiinin puolella ja taas auton alla... Kaverin kanssa tämä olisi sujunut huomattavasti nopeammin ja vähemmällä kiroilulla 


"No smoke => no power => no hope"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164 käsijarruvaijeri
Keskikonsoli ainakin pitää (muistaakseni) nostaa ja sama muistikuva sanoo, että sittenkin jää vielä takajalkatilan maton alle. Apukäsistä ei olisi haittaa ollut, mutta jännästi sitä yksityiskohdat sumenee kymmenessä..., ööö 12:ssa vuodessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
- Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 164 käsijarruvaijeri
Joo, penkkien välistä se käsijarru kotelo pois .Siellä on se lyhyt vaijeri joka välittää voiman takajarruille menevään vaijeriin. Tästä yhdistäjästä pieni sokka pois niin saat pienen akselitapin pois ja rullan joka vetää pitkää vaijeria tasaisesti? tiukemmalle . Normaalisti jarrusatuloista vaijeri irti niin pääset ujuttamaan uutta paikoilleen. Muista aivan ensiksi löysätä vaijerin säätö käsijarrukahvan alta. Se kotelohan on kiinni vain takatuhkakupin alta löytyvillä kahdella ruuvilla. Tarvittaessa voit irrottaa koko kahvasysteemin kotelon alta. On kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni lattiassa. Jotenkin näin.