Omassa on yksi poikki ja on muuten pirun lujaa jumissa! Ensimmäinen ilmausruuvi meidän tallilla joka on vienyt voiton tigillä lämmittämisestä Seuraavaksi satula jyrsimeen ja jyrsitään jämät pois...
Eikös noita millin nousullakin löydy jokaisesta Fixuksesta? Jos mallin saat irti, niin sellaisen kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Xantiaan ilmausruuvia etsiessä meni ikä ja terveys, kun vaihtoehtoja oli jotakin satakunta tmv. mitä hyllystä löytyi, mutta sitten "tarpeeksi hyvin toimiva" löyty viimein.
Maksanee varmaan max pari euroa kipale sopivat.
Motonetistäkin näyttäisi lötyvän muutamaa ruuvia m10x1 kierteellä,kartion profiilin käypäisyyden saa selville varmaan vain testaamalla. Epäilen kyllä suuresti että saisin yhtään ruuvia ehjänä ulos
Mä hain ihan Brembojen ilmausruuveja jotka takuulla sopivat. Ei ollut silloin mahdollisuutta ottaa ilmausruuvia autosta malliksi, nythän tuo lepää tallissa muttereina...
Aquatica kirjoitti:^
Kävin mittaamassa. Mittanauha sanoo, että kokonaispituus on 87mm sisältäen kannan. 85mm olisi varmaan "täydellinen", ettei mene yli.
Mutta 12.9vahvuuksisena pitäisi riittää hyvinkin (peruskamaa mustana) ja siihen nylocit vastapuolelle. On ilkeät vaihtaa, vaikka sais menemään suoraan...
Kiitoksia! Pitää lompsia huomenna pulttikauppaan. Joo toi on vähä konstikas paikka ähertää, mutta ehkä ne on viisain vaan uusia kun pitää lähteä pohjoiseen parin viikon päästä.
Tuon mittaiset pultit oli muuten aivan liian pitkät. Ottivat kiinni siihen laippaan mikä tukee tasauspyörästön laakeria. Oikea pultti on DIN 912 M8x65.
Aqua sanoikin "sisältäen kannan" joka on täysin väärä tapa mitata pultin pituus.
Pultin virallisessa mitassa ei koskaan ole sitä kantaa. Eli 65 on ilman kantaa koska kantahan voi olla vaikka minkä paksuinen.
Myöskin sisäpään nivelissä on eroa riippuen millä moottorilla auto on. Joten tuskinpa samat pultit käyvät kaikkiin. Esim. 156 V6 on M10 x 65mm, 1.25mm nousulla ja 12.9 luujuus.
Ja omassa syy muttereiden löystymiseen on ilmeisesti sisäpään nivelessä tai tasauspyörästön kannatinlaakerissa. Se vaihteiston sisään tuleva akseli klappaa jonkin verran, mutta välys tuntuisi olevan enemmänki sisäpuolen nivelessä. Sitä se voima teettää...
Tiige kirjoitti:Myöskin sisäpään nivelissä on eroa riippuen millä moottorilla auto on. Joten tuskinpa samat pultit käyvät kaikkiin. Esim. 156 V6 on M10 x 65mm, 1.25mm nousulla ja 12.9 luujuus.
Eli tämäkin tehty taas varaosien myynnin kannalta juuri hienosti, kun normi M10 on 1.5mm nousulla.
Desmoquattromaschio kirjoitti:Aqua sanoikin "sisältäen kannan" joka on täysin väärä tapa mitata pultin pituus.
Pultin virallisessa mitassa ei koskaan ole sitä kantaa. Eli 65 on ilman kantaa koska kantahan voi olla vaikka minkä paksuinen.
Ja sanoin myös, että kannan poistaen se on 85.
Ja kyllähän minä sen tiesin, että näissä on eri kokosia ruuveja... Ei vaan tullut pieneen mieleenkään edes miettiä tuota mahdollista eroa siinä vaiheessa kun avuksi pyrin olemaan.
Olikos peräti niin, että sisäpään niveliä oli samoja jossain JTD:ssä ja GTA:ssa, mutta muissa pienempiä (tai jotain)? Eperistä en nyt jaksa yrittää, kun heittää erroria taas vaihteeksi.
Vasen takatolppa/ripustus petti. Iskaritolpan alalautanen lepää takarenkaan päällä
Mikä vittu siellä porsi? Nyt olis 36h aikaa pistää vessa nippuun ja olis kiva kuulla mihin pitää varautua. Purkaminen alkakoon
Eikös tuossa ole alalautanen ruostunut irti tolpasta. Vaikein rasti taitaa olla alapään pitkän pultin irroitus. Joillain se irtoo tuosta noin vaan, toiset on käyttäneet kaikki konstit ja keinot ja päivätolkulla aikaa....
Naamapalmu kirjoitti:Vasen takatolppa/ripustus petti. Iskaritolpan alalautanen lepää takarenkaan päällä
Mikä vittu siellä porsi? Nyt olis 36h aikaa pistää vessa nippuun ja olis kiva kuulla mihin pitää varautua. Purkaminen alkakoon
Parin tunnin homma, jos jää tien päälle, niin pelimies purkaa jarrusatulan tieltä pois, nippusiteillä alatukiin kiinni ja spacesaver väärinpäin alle
Naamapalmu kirjoitti:Vasen takatolppa/ripustus petti. Iskaritolpan alalautanen lepää takarenkaan päällä
Mikä vittu siellä porsi? Nyt olis 36h aikaa pistää vessa nippuun ja olis kiva kuulla mihin pitää varautua. Purkaminen alkakoon
Parin tunnin homma, jos jää tien päälle, niin pelimies purkaa jarrusatulan tieltä pois, nippusiteillä alatukiin kiinni ja spacesaver väärinpäin alle
Muistaakseni mä laitoin vain spacesaverin nurinpäin ja ajoin kotiin...
Naamapalmu kirjoitti:Vasen takatolppa/ripustus petti. Iskaritolpan alalautanen lepää takarenkaan päällä
Mikä vittu siellä porsi? Nyt olis 36h aikaa pistää vessa nippuun ja olis kiva kuulla mihin pitää varautua. Purkaminen alkakoon
Parin tunnin homma, jos jää tien päälle, niin pelimies purkaa jarrusatulan tieltä pois, nippusiteillä alatukiin kiinni ja spacesaver väärinpäin alle
Muistaakseni mä laitoin vain spacesaverin nurinpäin ja ajoin kotiin...
Onnistuin kyllä nilkuttaa himaa vaikka meteli oli aika huolestuttava. Eipä ainakaan tarvinnut iskareita rempata lauttasaarentien varressa Ja vittumainen tappelu kiinniruostuneiden pulttien kanssa puolitiessä. Toistaiseksi kaikki on irronnut 1h/pultti työstämisellä EHJÄNÄ joten toivoa on. Tässä tapauksessa tuo lautanen on revennyt siististi tolpan ympäriltä joten en tiedä tuleeko suoraan läpi jos yrittää ajaa esim spacesaverillä. Auto on kuitenkin saatava tallista pois maanantaihin mennessä.
Nyt kun on päästy kalliilla rahalla huoltamisen pariin niin aina tulee jotain.Tällä erää vuotaa öljyä aika suurena norona kun auton lyö käyntiin.Auton alle kurkkimalla epäilisin että ovat pojat jättäneet öljypohjan ruuvin kiristämättä,öljynvaihtohuollossa oli hiljattain.Katoin öljyt niin juuri ja juuri keppi kastui.Onneks täällä oli satanu lunta että näkyi selkeesti ettei kaikki oo hyvin.Se ei ois yhtään kiva juttu jos se ruuvi on jääny kiristämättä,tommosilla pikkujutuilla saa kyllä kierrokset omassa päässä nouseen raketin lailla.Toisaalta toivon että se olis vaan siitä kiinni.
pienisokee kirjoitti:Nyt kun on päästy kalliilla rahalla huoltamisen pariin niin aina tulee jotain.Tällä erää vuotaa öljyä aika suurena norona kun auton lyö käyntiin.Auton alle kurkkimalla epäilisin että ovat pojat jättäneet öljypohjan ruuvin kiristämättä,öljynvaihtohuollossa oli hiljattain.Katoin öljyt niin juuri ja juuri keppi kastui.Onneks täällä oli satanu lunta että näkyi selkeesti ettei kaikki oo hyvin.Se ei ois yhtään kiva juttu jos se ruuvi on jääny kiristämättä,tommosilla pikkujutuilla saa kyllä kierrokset omassa päässä nouseen raketin lailla.Toisaalta toivon että se olis vaan siitä kiinni.
miten auton käyminen vaikuttaa löysän pohjaropun kautta vuotamiseen
olisko ennemmin suodatin löysällä (tai 2 tiivistettä päällekkäin...).
vai tarkoitatko öljypohjan ruuvilla niitä öljypohjan kiinnitysruuveja, eli oliko öljypohja jostain syystä irti ja olisi koko pohja jäänyt löysälle? siihen saattaisi käynti kyllä vaikuttaa kun käydessä roiskii öljyä vähän korkeammalle.
pienisokee kirjoitti:Nyt kun on päästy kalliilla rahalla huoltamisen pariin niin aina tulee jotain.Tällä erää vuotaa öljyä aika suurena norona kun auton lyö käyntiin.Auton alle kurkkimalla epäilisin että ovat pojat jättäneet öljypohjan ruuvin kiristämättä,öljynvaihtohuollossa oli hiljattain.Katoin öljyt niin juuri ja juuri keppi kastui.Onneks täällä oli satanu lunta että näkyi selkeesti ettei kaikki oo hyvin.Se ei ois yhtään kiva juttu jos se ruuvi on jääny kiristämättä,tommosilla pikkujutuilla saa kyllä kierrokset omassa päässä nouseen raketin lailla.Toisaalta toivon että se olis vaan siitä kiinni.
miten auton käyminen vaikuttaa löysän pohjaropun kautta vuotamiseen
olisko ennemmin suodatin löysällä (tai 2 tiivistettä päällekkäin...).
vai tarkoitatko öljypohjan ruuvilla niitä öljypohjan kiinnitysruuveja, eli oliko öljypohja jostain syystä irti ja olisi koko pohja jäänyt löysälle? siihen saattaisi käynti kyllä vaikuttaa kun käydessä roiskii öljyä vähän korkeammalle.
Mää oon varmaan vähän huono artikuloimaan mut jostain sieltä valuu siistinä isona norona.Ja aika pitkälti niiltä main mistä ne öljyt oikeastikin lasketaan ulos.Mutta nimenomaan kun painetta alkaa kertymään,kun auto ei käy niin mitään ei vuodakaan.
Desmoquattromaschio kirjoitti:Aqua sanoikin "sisältäen kannan" joka on täysin väärä tapa mitata pultin pituus.
Pultin virallisessa mitassa ei koskaan ole sitä kantaa. Eli 65 on ilman kantaa koska kantahan voi olla vaikka minkä paksuinen.
Ja sanoin myös, että kannan poistaen se on 85.
Ai, missäs kohdassa sinä niin sanoit? Aika ohut kanta on jos kannan kanssa 87 mm ja kanta poistaen 85 mm
Aquatica kirjoitti:Hinurilla sinne, missä on tehty jotta korjailevat. Eikös tässä vähän aikaa sitten jollakulla käynyt niin, että öljynsuodatin jäi vuotamaan?
Jos on korjaamon moka niin kelle tästä nää hinauskustannukset lankee?Matkaa on tästä tuolle korjaamolle osimoilleen 5 kilsaa.
Desmoquattromaschio kirjoitti:
Ai, missäs kohdassa sinä niin sanoit? Aika ohut kanta on jos kannan kanssa 87 mm ja kanta poistaen 85 mm
21.02.2016 klo 20:06 viestissä.
Kävin mittaamassa. Mittanauha sanoo, että kokonaispituus on 87mm sisältäen kannan. 85mm olisi varmaan "täydellinen", ettei mene yli.
Ja toihan on sitten 2cm pitkä, jos 65 on oikea pituus - eli eri pituinen lärpätin anyway. Turhaa saivartelua siis tuo pari milliä.
^
Korjaamon vika, korjaamo maksaa. Eli kannattaa ehkä soittaa sinne ja kysäistä, että miten hoitavat? Monesti hakevat ihan itse sitten auton. Toki jos vika todetaan joksikin muuksi, niin sitten artisti maksaa... Voihan sitä varmaan hinausturvaa käyttää, jos vakuutuksissa moinen on?
pienisokee kirjoitti:Hinurikeikka ja uus suodatinhan se siellä päästää läpi.Ärsyttäviä juttuja varmasti kaikkien mielestä.
Yritin lisätä kuvaa hinuriketjuun mut ei puhelimella voi,liian isoa tiedostoa herjaa:/
Koneelle jos kuvan saat, niin wintöötissä esim. Paintissa vaan resizeä.
Toinen vaihtoehto käyttää ulkoista kuvapalvelua (vaikka imgur, imageshack, googgeli...).
Mutta ärsyttäviä asioita. Kaiketi firma hoiti homman kuitenkin ihan oikein?
pienisokee kirjoitti:Hinurikeikka ja uus suodatinhan se siellä päästää läpi.Ärsyttäviä juttuja varmasti kaikkien mielestä.
Yritin lisätä kuvaa hinuriketjuun mut ei puhelimella voi,liian isoa tiedostoa herjaa:/
Koneelle jos kuvan saat, niin wintöötissä esim. Paintissa vaan resizeä.
Toinen vaihtoehto käyttää ulkoista kuvapalvelua (vaikka imgur, imageshack, googgeli...).
Mutta ärsyttäviä asioita. Kaiketi firma hoiti homman kuitenkin ihan oikein?
Näinhän se juuri meni,laittoivat odottaessa kuntoon ja hinauslasku firman piikkiin.Nopeasti homma hoitui eikä minkään sortin yskimistä ollut,hoitui juuri niin ammattimaisesti asiat niin kuin kuuluukin.Nyt taas käy ja kukkuu.
Noiden ilmaruuvien kanssa tulikin hieman askarreltua tuossa viime syksynä. Ainakin Lappeenrannan Biltemasta löytyi hyllystä samanlaisia ilmaruuveja. M10x1 kierre, pituutta en nyt tähän hätään muista. Alkuperäisiä ruuveja löytyy ainakin Ebayn kautta.
Mikähän tuossa V6:ssa mahtaa ujeltaa kylmänä? Vinkkeinä, että parin kilometrin ajamisen jälkeen häviää ja kuuluessaan ulisee tyhjäkäynniltä johonkin hieman alle 2000 rpm paikkeille, jonka jälkeen vaimenee kokonaan. Yleensä käynnistäessä hiljaa, mutta puolisen minuutin päästä alkaa valitus, joka kuuluu toisinaan varmaan parkkipaikan toiselle laidalle asti. Oireet hyvin samanlaiset kuin tehostimen vollotuksessa, mutta tähän ei tunnu ainakaan ratin asento vaikuttavan. Viime kesänä vaihtui apulaitehihna hilppeineen ja jakopääremppa oli n. 3 vuotta sitten, kilometrejä ei niilläkään palikoilla kovin paljoa.
Näin eilen työpaikan parkkiksessa FL mallin 156.sen jolla joku vanhempi rouva kurvas ruutuun. Mielenkiinnosta kävin kurkkaamassa sisustaa ja hämmästyin kun näin ratin. Siinä oli puukehä mutta muuten oli ihan normaali fl ratti musta/hopea radiopainikkeineen.
MIKÄ ihmeen lisävarusteoptio toi mahtoi olla? Rupes vähän himottamaan itteänikin ( ratti ...ei se vanha rouva) saisko tollasta jostain kenties ostettua? En ole moiseen aiemmin törmänny.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Olen sellaisia kuvissa nähnyt, liekö ollut ihan vaan lisävarustelistalta ruksittavissa? Marmoritiskiltä varmaan saa tilattua, hintaa en uskalla arvailla
Tuomas K kirjoitti:Olen sellaisia kuvissa nähnyt, liekö ollut ihan vaan lisävarustelistalta ruksittavissa? Marmoritiskiltä varmaan saa tilattua, hintaa en uskalla arvailla
Juu en minäkään....lisäksi tänkylän marmorilta ei saa kun pahan mielen. Mainittakoot vielä että em. Auton penkit oli ihan perus alfatexiä. Eli ilmeisen kallis ratti on ollu kun nahkapenkit jäi tilaajalta ruksimatta
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Minun 156:sta löytyy samanlainen ratti, lisäksi vaihdekepin nuppi on puinen ja penkit ovat vaaleanruskeaa nahkaa. Oviverhoilu,takaluukun verhoilu ja lattia ovat myös vaalean ruskeaa/kellertävää kangasta/nahkaa. Helmalevikkeet ja madallus ovat myös olleet uudesta lähtien.
Itseäkin kiinnostaisi mikä varustelutaso tämä on vai onko vaan valittu lisävarusteita paljon.
Stiletto kirjoitti:....lisäksi tänkylän marmorilta ei saa kun pahan mielen.
Täysin OT mutta missäs tällä kyllällä on marmori nykyään? Olen ollut siinä uskossa että nykyään lähin marmori on Lahdessa tai Kotkassa...
No juu ei tietenkään missään...viimekevään jakohihnaongelmissa kävin salvassa jossa sain kyl aika pahanmielen. Toisaalta Delta hoiti asian todella ryhdikkäästi mutta eihän tosiaan kumpikaan enää ole marmoritiski sanan varsinaisessa merkityksessä. Tarkoitin siis EXmarmoria..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
jmi kirjoitti:Minun 156:sta löytyy samanlainen ratti, lisäksi vaihdekepin nuppi on puinen ja penkit ovat vaaleanruskeaa nahkaa. Oviverhoilu,takaluukun verhoilu ja lattia ovat myös vaalean ruskeaa/kellertävää kangasta/nahkaa. Helmalevikkeet ja madallus ovat myös olleet uudesta lähtien.
Itseäkin kiinnostaisi mikä varustelutaso tämä on vai onko vaan valittu lisävarusteita paljon.
Joku sport ? Tai sitten loppupään autoihin on laitettu kaikki maholliset lisäosat kun mallisarja loppui ettei jää turhaan varastoon seisomaan ja pölyttymään? Maukkaan näköinen sisusta! Joo V6 se mummonkin auto oli...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
vesamaan kirjoitti:Eikös tuossa ole alalautanen ruostunut irti tolpasta. Vaikein rasti taitaa olla alapään pitkän pultin irroitus. Joillain se irtoo tuosta noin vaan, toiset on käyttäneet kaikki konstit ja keinot ja päivätolkulla aikaa....
Juu muut pultit lähti tunnin työstämisellä ja tämä helvetin pitkä lähti neljän tunnin työstämisellä ja ainoa hajonnut osa oli mutteri.
Mutta mistäs sais tähän hätään uudet pultit kun ei oma luottamus riitä noille ruosteisille tuntitolkulla työstetyille pulteille? Marmorilta "tilasin" jo mutta ei olis ensimmainen kertaa kun jää tulematta tai kestää kuukausitolkulla. Toki marmori on uusi joten vielä on toivoa että osaisivat tilata pulttejakin.
^
Nykytoimittaja tuo Puolasta tmv. 3-5pv kestänee.
Sitten jos on joku oikea pulttikauppa lähellä, ota mallit ja kävele sinne. Ja sit kerrot mihin tulee ja jos varmaa haluat, niin otat mustana ja vahvana (12.9 tai enempi)... Tuo pitkä pultti on kyllä AINA ongelma.