Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Katso sitä niinpäin, että se on "luottoa", ei velkaa...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Fiksun kuuloinen rouva teikäläisellä...Wile E. Coyote kirjoitti: Jänniä hommia nää. Meillä taasen farkku eikä oikein hatchback käy. 156 sw on kuulemma "vähiten ruma farkku" ja 159 farkku "toiseksi vähiten ruma"
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Kurzweiler
- Viestit: 216
- Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
- Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
- Paikkakunta: Vaasa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Parempia kuin QV.
Mi piace molto!
Mi piace molto!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Yes, rauhallisemmat, tasapainoisemmat linjat kuin Qv:lla.Vittorio Jano kirjoitti:Parempia kuin QV.
Mi piace molto!
Ja tankkausluukku tosiaan jenkki/japsityyliin nyt vasemmalla puolella...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Yllätyin positiivisesti! Toimii, jopa "pienillä vanteilla" ja ehdottomasti tyylikkäämpi, kuin QV.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tyylikäs ja tasapainoinen. Omassa pihassa jo 2022?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ajattelit ostaa ensimmäisen tuotantoversion uunituoreenajuuuso kirjoitti:Tyylikäs ja tasapainoinen. Omassa pihassa jo 2022?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sininen ja kromilistat. Kiitos. Nam.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
On kyllä komea. Ja on palautettu bensaluukku vasemmalle, hienoa!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Pari sivua kyseistä foorumia eteenpäin, niin siellä oli jo ulkonäkövertailut BMW 3-sarjan, MB C:n ja Jaguar XE:n kanssa käynnissä... Mut mitäpä siitä. Tavoitteeksi asetetaan Giulian saaminen kotipihaan ensi keväänä (jos tuotanto ikinä käynnistyy )
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Yllättävän hieno perusversiona Thumbs up!
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
On kyllä hienon näköinen ja oloinen tuo Giulia!
- Mä en saa sitä koskaan, Mrs. moneybags ei rahoita sedan-mallisia autoja.
Odotus kohdistuu täten Giuliettan uuteen tulemiseen!
Ja tietty odotan että näitä Giulioita näkyy liikenteessä maltillisen tiheästi, konossöörien kuskaamina!
- Mä en saa sitä koskaan, Mrs. moneybags ei rahoita sedan-mallisia autoja.
Odotus kohdistuu täten Giuliettan uuteen tulemiseen!
Ja tietty odotan että näitä Giulioita näkyy liikenteessä maltillisen tiheästi, konossöörien kuskaamina!
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hyvältä näyttää, kahvoihin olisin toivonut jotain spesiaalia.
Tuleeko Suomeen tänä vuonna?
Tuleeko Suomeen tänä vuonna?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Täytyy kyllä sanoa, että toihan näyttää "paremmalta" kuin QV. Soisin näkeväni tällaisen korvaamassa omaa 159 mallista Alfaa ihan lähivuosikymmeninä!
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Melkoisia lukuja:
Autopareri kirjoitti: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180CV Eco
6.9s 0-100km/h
3.8 l/100km
99g CO2/km
1374 kg
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Joo kyllä tästä melkei enempi tykkään kans kuin QV:sta
Vähä sama juttu kuin tykkään perus 156:n korista enempi kuin GTA:n.
E: Tuolla toi "Lipari Grey" aika erikoinen väri.
Vähä sama juttu kuin tykkään perus 156:n korista enempi kuin GTA:n.
E: Tuolla toi "Lipari Grey" aika erikoinen väri.
Noni
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Lipari Grey olisi omakin ykkösvalintani. Tykkään Insigniassa tuosta väristä ja jos sen sais Alfaankin, niin kyllä kelpais.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Erittäin tyylikäs tuo kyljen muotoilu. Aidosti italialainen. Tässähän rahaton setämies ihan innostuu.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tykkään muuten kyllä koko autosta mutta jostain kulmista etuvalot ei vaan näytä hyvältä. Esim XE:n keula imo huomattavasti hienompi ainakin kuvissa.
Noni
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuo on R-sport paketilla. Parempi vertailukohta olisi perusmalli.Macela kirjoitti:Tykkään muuten kyllä koko autosta mutta jostain kulmista etuvalot ei vaan näytä hyvältä. Esim XE:n keula imo huomattavasti hienompi ainakin kuvissa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^ Joo, silti edelleen samaa mieltä. Livenä tosin voi olla toinen juttu.
Noni
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Njoo, XE:tä en oo livenä nähnyt, mutta kuvissa ja videolla todella maukkaan näköinen. Ja takaisin topicciin: jumalauta on muuten hieno hytti tuossa Giuliassa
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
http://www.alfaromeopress.com/press/detail/118342
bensakone vaihteisto valikoima aivan hanurista, vain 200 hv automaatti, jos qv jätetään pois laskuista
bensakone vaihteisto valikoima aivan hanurista, vain 200 hv automaatti, jos qv jätetään pois laskuista
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Aika suppealta vaikuttaa: 2.2 diesel, 2.0 ja 2.9 bensa.V6 kirjoitti:http://www.alfaromeopress.com/press/detail/118342
bensakone vaihteisto valikoima aivan hanurista, vain 200 hv automaatti, jos qv jätetään pois laskuista
Eivät edes erityisen tehokkaita pois lukien V6.
Moottorit ovat kokonaan valmistettu alumiinista
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta? Leikkikalut erikseen. Modernit itsevalikoivat tosin vaihtaa lähes poikkeuksetta kuskia paremmin.V6 kirjoitti:http://www.alfaromeopress.com/press/detail/118342
bensakone vaihteisto valikoima aivan hanurista, vain 200 hv automaatti, jos qv jätetään pois laskuista
Tämä on vähän kuin hyvä ravintola: Menu on lyhyt ja laadukas!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Alfa on leikkikalu, jos haluaa a to b auton kannattaa varmaan ostaa toyota, ja miksi vitussa sitten Alfan dieseliin saa manuaalin?? menussa ei ole mitään järkeä käytetty.lerppu kirjoitti: Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta? Leikkikalut erikseen. Modernit itsevalikoivat tosin vaihtaa lähes poikkeuksetta kuskia paremmin.
Tämä on vähän kuin hyvä ravintola: Menu on lyhyt ja laadukas!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Vaikuttaa positiivisesti hintoihin tuollainen co2-päästöt. Jos painoa on tuon verran vain niin on luokassaan kevyimmästä päästä. Alhainen paino, 50/50 -painojakaus ja takaveto niin tuohan saattaa sopia käteen kuin hanska.juuuso kirjoitti:Melkoisia lukuja:
Autopareri kirjoitti: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180CV Eco
6.9s 0-100km/h
3.8 l/100km
99g CO2/km
1374 kg
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Köh köh...eiköhän muutaman vuoden päästä tietokone aja koko autoa paremmin kuin sinä, meinaatko siinä vaiheessa luopua ratistakin?lerppu kirjoitti:Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tää on nyt varmaan joku esivaiheen juttu. Esitellään uusi nakutin. Muu voimalinjasto sitten hetken päästä. Manuaali tupariin on kuitenkin se huonoin vaihtoehto.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
jenkkeihin oli ainakin tulossa se 280hv bensa, tuleekohan se europpaan
"Alfa Romeo North America, Reid Bigland, announced the presence of a second engine in the range, more affordable than top hypersport range: a 2.0 turbo four-cylinder 280 hp,"
"Alfa Romeo North America, Reid Bigland, announced the presence of a second engine in the range, more affordable than top hypersport range: a 2.0 turbo four-cylinder 280 hp,"
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
On se hieno, mutta miksi ihmeessä ratin kehälle sisäpuolelle on laitettu röpelöistä ämpärimuovia?
Ja onhan se kokonaiset 9 kg painavampi kuin Giulietta MA .
Ja onhan se kokonaiset 9 kg painavampi kuin Giulietta MA .
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eco autoilua pitäis harrastaa. Jos vielä oppis vaihtamaan parin vuoden välein uudempaan. Käteen jäävä pensa ja olju säästö sekä vähät kilometrit pitäis vaihtohinaston "käteis" ulottuvilla. Tyylikästä?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ajamisen iloon, ei sitä ne takaovet riistä kun hallintalaitteet on kunnossa ja etenkin vajaavetoisessa 200hv riittää hauskanpitoonkin etenkin jäällä varsin mainiosti. Ei hyvä* automaatti teknisesti manuaalia huonompi ole, vaan kiihtyvyydessä ja taloudessa hakkaa melko taitavankin kuskin. Fiilis vaan on jotain ihan toista (kuskista riippuu, mihin suuntaan) ja ihan kuin olisin joskus havainnut jonkun alfistin jotain aiheesta mainitsevan.lerppu kirjoitti:Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta?
Mutta joo, ei Giulia pahalta näytä muuten kuin voimalinjavalintojen osalta ja ehkä (toivottavasti) niitä tosiaan tulee tarjolle lisää. Pääsee harkintalistalle kun vaihtokaipuu ja tarjonta kohtaa.
*) Olen eläissäni kohdannut yhden niin hyvän automaattiaskin (ZF 8HP -sarjalaisen), että voisin käyttöautoon harkita, ellei käyttöauto luonteeltaan ole erityisen automaattikaipuinen (lue: XJ), mutta ei sekään ajamisen ilossa manuaalin tasolle kohonnut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^
Tähdennä nyt vielä se, että se on hyvä automaatti, mikä hakkaa sen taitavammankin kuskin taloudessa ja kiihtyvyydessä.
Jos puhutaan karvalakki-halpakippo-tomaateista, mä tiedän pystyväni manuaalina vetämään matalammalla kulutuksella saman reissun teknisesti muuten identtisellä autolla. Tätä on jopa testattu.
Tietysti jos kone on joku isolohkoinen mörkö, todennäköisesti tomaatti voittaa - mutta isolohkoiset möröt harvemmin on karvalakki-halpakippoja?
Tähdennä nyt vielä se, että se on hyvä automaatti, mikä hakkaa sen taitavammankin kuskin taloudessa ja kiihtyvyydessä.
Jos puhutaan karvalakki-halpakippo-tomaateista, mä tiedän pystyväni manuaalina vetämään matalammalla kulutuksella saman reissun teknisesti muuten identtisellä autolla. Tätä on jopa testattu.
Tietysti jos kone on joku isolohkoinen mörkö, todennäköisesti tomaatti voittaa - mutta isolohkoiset möröt harvemmin on karvalakki-halpakippoja?
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eikös tuon moottorivalikoiman ole vielä tarkoitus täydentyä 2.0 TB:n 250 hp ja 330 hp sekä 2.2 JTDm:n 210 hp versioilla? Tuo 280 hevosvoimainen bensaturbo on muistaakseni ainoastaan jenkkimarkkinoille suunnattu. Toisaalta, jos Autopareria on uskominen, niin Giulialla on melkoinen painoetu puolellaan:
Autopareri kirjoitti: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 1374kg
Audi A4 2.0 TDI 1500kg
BMW 320d 1525kg
Jaguar XE 2.0D 1490kg
Mercedes-Benz C 220CDI 1550kg
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuolla Sport varustetasolla jos jäisi sinne 40000€ +-2000€ hintatasolle, niin tuonhan voisi jo ostaakin uutena. Luulenpa vaan että karvalakki on 40k+ ja Sport on lähemmäs 50k... eli se siitä.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kyllähän ne aiheesta uutisoivatkin silloin ennen julkistusta. Sanoivat että genevessä esitellään muutama dieselkone ja yksi (?) bensa.
Loput moottori paletista piti seurata perässä jossain vaiheessa.
Giulian perusversio näyttää omaan silmään hyvältä ja sisätilat laadukkaalta materiaalien, sekä suunnittelun osalta
Loput moottori paletista piti seurata perässä jossain vaiheessa.
Giulian perusversio näyttää omaan silmään hyvältä ja sisätilat laadukkaalta materiaalien, sekä suunnittelun osalta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kevyt on moottorivalikoima kilpailijoihin verrattuna. Ei tällä valikoimalla pärjää sakemanneille eikä edes kiinalaisille (Volvo).
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mielummin muutama hyvä ja kustannustehokas kuin ztsoljoona varianttia.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
https://youtu.be/c6a3BJA4WIs?t=890
"Presentazione Alfa Romeo - Geneva International Motor Show 2016
"The slide outlining engine variants comes at around the 15 minute mark, with Wester declaring that both transmission options will be available for all engine variants."
tuon mukaan tulee myös manuaali ja se 280hv version myöhemmin
"Presentazione Alfa Romeo - Geneva International Motor Show 2016
"The slide outlining engine variants comes at around the 15 minute mark, with Wester declaring that both transmission options will be available for all engine variants."
tuon mukaan tulee myös manuaali ja se 280hv version myöhemmin
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Palataan nyt palastelemaan tätä Giulian mallistoa.
Aloitan subjektiivisesti, koska se on sekä muotia että maan tapa:
- Omaan käyttötarkoitukseeni Giulia olisi käyttöauto. En ole niin varakas että leluksi voisi sitä hankkia. Tällöin ajaisin sillä voittopuolisesti Helsingissä, osan matkaa myös Vantaalla. Erittäin harvoin Col de Turinilla, jossa manuaalivaihteinen ajamisen nautinto nousee oikeuksiinsa. Koskapa autoani siis käytän harmaan betonin keskellä, "ajonautinto" koostuu lähinnä mukavuustekijöistä - riittävä suorituskyky, kompakti(hko) ulkomitta, ajamisen tarkkuus, ja saapuminen tyylikkäästi - sekä voimalinjastaan itse huolta pitävä auto.
Objektiivisemmin:
Giulian hintasegmentti taitaa ohjata automaattivaihteiston ykkösvalinnaksi melkoisella joukkiolla maailmanlaajuisia ostajaehdokkaita. Varsinkin jos autoa on tarkoitus myydä massalla Yhdysvalloissa. Jossa manuaalivaihteisto on varattu lähinnä itsekorostavaan deuchebaggeryyn, (voi keinuttaa autoaan tuntumalla valoissa)... Kotimaassa todistetusti löytyy joukko kultivoituneita moottoripäitä, jotka haluavat itse hoitaa vaihteiden vaihtamisoperaation - varmasti ihan taidokkaasti ja siitä nauttien - mutta riittääkö tämä perusteluksi uudelle merkin pelastajamallille tarjota tähän nicheen osuvaa voimalinjaa alkupään malleissa? Käsi sydämelle - jos tarjolla olisi manuaaliaski bensakoneen kylkeen ja hintalapussa lukee 44teur, teettekö jo ennakkotilauksen?
Hieman lisää tästä autoiluun liittyvästä laiskuudesta, joka itseäni (ja sosiaalisen segmenttini muitakin laiskanpulskeita miehiä/naisia) vaivaa:
Autolla on paljon merkitystä, mutta ei niin paljon, että sen kanssa ei haluaisi elää helposti. Jolloin käsite "ajonautinto" voi heittää häränpyllyä ja yht'äkkiä sisältääkin sanan "automaattivaihteisto"! Koskapa olen edelleen tällainen Alfa n00b, niin avaimet olen eteisen naulakkoon laittanut vasta neljän eri Alfan virtalukosta. Näistä jopa kolme (kuten myös nykyinen) on ollut manuaaleja. TCT MiTo sai eniten käyttöä autoista, vaikkei kenties ollut puhuttelevin (puhuttelevimman kunnia lankeaa GT:lle, johon kieltämättä manuaali istui erittäin hyvin - vaikkakin oli huonoin aski neljästä) Giuliettaan kertyy erittäin maltillisesti kilsoja, vaikka tykkään "ajaa" sillä paljon mieluummin kuin Bemarilla. Kyse on siitä, että kun lähden siirtymään liikenteen sekaan muutaman kilsan rykäisyä, valitsen helpomman vaihtoehdon. Polkimien määrä ratkaisee valintani (ja toki talvikelillä vetävien pyörien määrä).
- Harrasteautoilijaksi minusta ei ole, myönnän sen (onneksi 166 sai hyvän kodin), joten Alfan uusien mallien valikoimassa on tärkeää että huokeammassa päässä on tarjota automaatti. Se antaa edes pmahdollisuuden spekuloida Giulian ostamisella!
Aloitan subjektiivisesti, koska se on sekä muotia että maan tapa:
- Omaan käyttötarkoitukseeni Giulia olisi käyttöauto. En ole niin varakas että leluksi voisi sitä hankkia. Tällöin ajaisin sillä voittopuolisesti Helsingissä, osan matkaa myös Vantaalla. Erittäin harvoin Col de Turinilla, jossa manuaalivaihteinen ajamisen nautinto nousee oikeuksiinsa. Koskapa autoani siis käytän harmaan betonin keskellä, "ajonautinto" koostuu lähinnä mukavuustekijöistä - riittävä suorituskyky, kompakti(hko) ulkomitta, ajamisen tarkkuus, ja saapuminen tyylikkäästi - sekä voimalinjastaan itse huolta pitävä auto.
Objektiivisemmin:
Giulian hintasegmentti taitaa ohjata automaattivaihteiston ykkösvalinnaksi melkoisella joukkiolla maailmanlaajuisia ostajaehdokkaita. Varsinkin jos autoa on tarkoitus myydä massalla Yhdysvalloissa. Jossa manuaalivaihteisto on varattu lähinnä itsekorostavaan deuchebaggeryyn, (voi keinuttaa autoaan tuntumalla valoissa)... Kotimaassa todistetusti löytyy joukko kultivoituneita moottoripäitä, jotka haluavat itse hoitaa vaihteiden vaihtamisoperaation - varmasti ihan taidokkaasti ja siitä nauttien - mutta riittääkö tämä perusteluksi uudelle merkin pelastajamallille tarjota tähän nicheen osuvaa voimalinjaa alkupään malleissa? Käsi sydämelle - jos tarjolla olisi manuaaliaski bensakoneen kylkeen ja hintalapussa lukee 44teur, teettekö jo ennakkotilauksen?
Hieman lisää tästä autoiluun liittyvästä laiskuudesta, joka itseäni (ja sosiaalisen segmenttini muitakin laiskanpulskeita miehiä/naisia) vaivaa:
Autolla on paljon merkitystä, mutta ei niin paljon, että sen kanssa ei haluaisi elää helposti. Jolloin käsite "ajonautinto" voi heittää häränpyllyä ja yht'äkkiä sisältääkin sanan "automaattivaihteisto"! Koskapa olen edelleen tällainen Alfa n00b, niin avaimet olen eteisen naulakkoon laittanut vasta neljän eri Alfan virtalukosta. Näistä jopa kolme (kuten myös nykyinen) on ollut manuaaleja. TCT MiTo sai eniten käyttöä autoista, vaikkei kenties ollut puhuttelevin (puhuttelevimman kunnia lankeaa GT:lle, johon kieltämättä manuaali istui erittäin hyvin - vaikkakin oli huonoin aski neljästä) Giuliettaan kertyy erittäin maltillisesti kilsoja, vaikka tykkään "ajaa" sillä paljon mieluummin kuin Bemarilla. Kyse on siitä, että kun lähden siirtymään liikenteen sekaan muutaman kilsan rykäisyä, valitsen helpomman vaihtoehdon. Polkimien määrä ratkaisee valintani (ja toki talvikelillä vetävien pyörien määrä).
- Harrasteautoilijaksi minusta ei ole, myönnän sen (onneksi 166 sai hyvän kodin), joten Alfan uusien mallien valikoimassa on tärkeää että huokeammassa päässä on tarjota automaatti. Se antaa edes pmahdollisuuden spekuloida Giulian ostamisella!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Erittäin hyvin sanottu!lerppu kirjoitti:Palataan nyt palastelemaan tätä Giulian mallistoa.
Aloitan subjektiivisesti, koska se on sekä muotia että maan tapa:
- Omaan käyttötarkoitukseeni Giulia olisi käyttöauto. En ole niin varakas että leluksi voisi sitä hankkia. Tällöin ajaisin sillä voittopuolisesti Helsingissä, osan matkaa myös Vantaalla. Erittäin harvoin Col de Turinilla, jossa manuaalivaihteinen ajamisen nautinto nousee oikeuksiinsa. Koskapa autoani siis käytän harmaan betonin keskellä, "ajonautinto" koostuu lähinnä mukavuustekijöistä - riittävä suorituskyky, kompakti(hko) ulkomitta, ajamisen tarkkuus, ja saapuminen tyylikkäästi - sekä voimalinjastaan itse huolta pitävä auto.
Objektiivisemmin:
Giulian hintasegmentti taitaa ohjata automaattivaihteiston ykkösvalinnaksi melkoisella joukkiolla maailmanlaajuisia ostajaehdokkaita. Varsinkin jos autoa on tarkoitus myydä massalla Yhdysvalloissa. Jossa manuaalivaihteisto on varattu lähinnä itsekorostavaan deuchebaggeryyn, (voi keinuttaa autoaan tuntumalla valoissa)... Kotimaassa todistetusti löytyy joukko kultivoituneita moottoripäitä, jotka haluavat itse hoitaa vaihteiden vaihtamisoperaation - varmasti ihan taidokkaasti ja siitä nauttien - mutta riittääkö tämä perusteluksi uudelle merkin pelastajamallille tarjota tähän nicheen osuvaa voimalinjaa alkupään malleissa? Käsi sydämelle - jos tarjolla olisi manuaaliaski bensakoneen kylkeen ja hintalapussa lukee 44teur, teettekö jo ennakkotilauksen?
Hieman lisää tästä autoiluun liittyvästä laiskuudesta, joka itseäni (ja sosiaalisen segmenttini muitakin laiskanpulskeita miehiä/naisia) vaivaa:
Autolla on paljon merkitystä, mutta ei niin paljon, että sen kanssa ei haluaisi elää helposti. Jolloin käsite "ajonautinto" voi heittää häränpyllyä ja yht'äkkiä sisältääkin sanan "automaattivaihteisto"! Koskapa olen edelleen tällainen Alfa n00b, niin avaimet olen eteisen naulakkoon laittanut vasta neljän eri Alfan virtalukosta. Näistä jopa kolme (kuten myös nykyinen) on ollut manuaaleja. TCT MiTo sai eniten käyttöä autoista, vaikkei kenties ollut puhuttelevin (puhuttelevimman kunnia lankeaa GT:lle, johon kieltämättä manuaali istui erittäin hyvin - vaikkakin oli huonoin aski neljästä) Giuliettaan kertyy erittäin maltillisesti kilsoja, vaikka tykkään "ajaa" sillä paljon mieluummin kuin Bemarilla. Kyse on siitä, että kun lähden siirtymään liikenteen sekaan muutaman kilsan rykäisyä, valitsen helpomman vaihtoehdon. Polkimien määrä ratkaisee valintani (ja toki talvikelillä vetävien pyörien määrä).
Vielä tuohon ajonautintoon, anteeksi vaan OT. Kyllä normiajossa nautin siitä että autossa on toimiva vaihdelaatikko joka osaa vaihtamisen ihan itse. Ei siis mikään väkisinrunnottava koska ainakaan itse en saa vaihdekepin vatkaamisesta mitään nautintoa tuolla liikenteen seassa ajaessa. Kertokaas nyt miten minun olisi pitänyt vaikkapa eilen nauttia enemmän kun pihasta otin sen vatkattavalla kepillä olevan auton? En itse sitä ole keksinyt - kyllä itse nautin siitä ajamisen vaivattomuudesta enkä siitä että saan vatkata liikenteen seassa ajaessa (vaihde)keppiä. Varmasti nämä ajonautinnon miehet ja -naiset sitten poistaa autostaan ohjaus- ja jarrutehostostimenkin että saa realistisen tuntuman autostaan
Toki kun viedään autoa äärirajoille lähdettäessä kiertämään moottorirataa, tai vaikkapa Koskenpään eekoota, niin kyllä silloin sen väkisinrunnottavan valitsen. Mutta ainakin 350 päivää on vuodessa jolloin en niillä käy, miksi siis pitäisi kärsiä vaivalloisemmasta ajamisesta? En sillä kuppipenkeillä olevalla autollakaan jokapäivä aja koska ei sekään ole minusta käytännöllistä, tai nautittavaa tuolla normi liikenteessä. Radalla sen sijaan on. Kyllä nuo kuppipenkkien käyttö normikäytössä toki on kokeiltu, epäkäytännöllistä sanon minä. Toki niillä snakarilla mennessä voi paukuteella henkseleitä...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Automaatti on ehdoton olla tarjolla, siitä ei ole kahta sanaa. Myynti on nykypäivänä kovaa eikä se ole mikään ihme. Eikä automaatista ole mitenkään väärin tykätä. En minä teitä siitä soimaa, saatte nauttia ihan sydämenne kyllyydestä siitä että auto vaihtelee vaihteita itsekseen. Minäkin tykkäisin siitä, jos nylkyttäisin kehätien ruuhkassa päivästä toiseen (joskaan en tykkäisi siitä kehätien ruuhkasta). Kuten todettu, teknisesti hyvä automaatti ei enää nykypäivänä millään mitattavissa olevalla suureella häviä erittäin suurelle osalle manuaalikuljettajia, vaan parhaat potkivat päihin kahdelta puolen paitsi kulutuksessa, myös kiihtyvyydessä, vaihtonopeudessa ja vaihdon pehmeydessä, ehkä muissakin asioissa joita minulle ei tule mieleen.
Automaatin edut ja plussat eivät silti poista sitä, että manuaalilla on paikkansa. Sillä on paikkansa nimenomaan käyttöautomaailmassa juurikin ajofiiliksen takia. Se ajofiilis on yksinkertaisesti erilainen kuin automaatilla. Ei absoluuttisella mittarilla parempi tai huonompi, vaan erilainen. Meillä jokaisella on omat mielipiteemme siitä, millaista ajofiilistä haluamme. Osalle ihmisistä manuaali tuo etenkin urheilullisen ajofiiliksen merkissä/mallissa ajamisen iloa, jota ei kuitenkaan onnistu pilaamaan takaovien, vetokoukun tai lumiharjan olemassaololla. Siksi vastaus lerpun kysymykseen "Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta?" on nimenomaan fiilikseen ja ajamisen iloon. Ei kaikille, mutta osalle.
Olen varma, että en ole mielipiteeni kanssa yksin, koska manuaalejakin vielä myydään (ja ostetaan!) vaikka hyviä automaattejakin olisi tarjolla. Siihen en osaa sanoa, vieläkö manuaalimyynti kattaa suunnittelun ja toteutuksen lisäkustannukset, mutta todennäköisesti kyllä, koska niitä - kuten todettu - vielä myydään.
Automaatin edut ja plussat eivät silti poista sitä, että manuaalilla on paikkansa. Sillä on paikkansa nimenomaan käyttöautomaailmassa juurikin ajofiiliksen takia. Se ajofiilis on yksinkertaisesti erilainen kuin automaatilla. Ei absoluuttisella mittarilla parempi tai huonompi, vaan erilainen. Meillä jokaisella on omat mielipiteemme siitä, millaista ajofiilistä haluamme. Osalle ihmisistä manuaali tuo etenkin urheilullisen ajofiiliksen merkissä/mallissa ajamisen iloa, jota ei kuitenkaan onnistu pilaamaan takaovien, vetokoukun tai lumiharjan olemassaololla. Siksi vastaus lerpun kysymykseen "Mihin takaovisessa, maltillisen suorituskyvyn käyttöautossa tarvitaan kytkinpoljinta?" on nimenomaan fiilikseen ja ajamisen iloon. Ei kaikille, mutta osalle.
Olen varma, että en ole mielipiteeni kanssa yksin, koska manuaalejakin vielä myydään (ja ostetaan!) vaikka hyviä automaattejakin olisi tarjolla. Siihen en osaa sanoa, vieläkö manuaalimyynti kattaa suunnittelun ja toteutuksen lisäkustannukset, mutta todennäköisesti kyllä, koska niitä - kuten todettu - vielä myydään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Eipä tuotakaan käy kokonaan kiistäminen. Toivottavasti petroseksualisteille tarjotaan jatkossakin tuntumaa tuovaa laitteistoa. Itsehän olen ääneen valitellut esim. isäukon Audin kuskia insuloivaa fiilistä - jos kokee että automaatti kuuluu tähän sarjaan, niin ymmärrän pointin hyvin!
Giulian myyntiä ajatellen oletan tämän puristien joukkion muodostavan potentiaalisen ostajaryhmän, joka on suurempi kuin Audin vastaava kohderyhmä, mutta onko massa yli kriittisen? Ei ole minulta pois (nyt kun karvalakkia automaatilla saa) jos tulee itsehämmennettävä markkinoille edukkaaseen hintapäätyyn. Kivahan se olisi jos Giuliasta olisi täytteeksi mahdollisimman moneen makuun!
...Ja Polforean arkiautoilun maku eroaa omastani siinä, että minulle tuottaa ajamiskokemuksessa iloa kun ei tarvitse kertoa autolle mitä välityssuhdetta sen pitää milloinkin toteuttaa. Hämmentävää - yleisesti ottaen mainittu jäsen tietää kyllä mistä puhuu!
Giulian myyntiä ajatellen oletan tämän puristien joukkion muodostavan potentiaalisen ostajaryhmän, joka on suurempi kuin Audin vastaava kohderyhmä, mutta onko massa yli kriittisen? Ei ole minulta pois (nyt kun karvalakkia automaatilla saa) jos tulee itsehämmennettävä markkinoille edukkaaseen hintapäätyyn. Kivahan se olisi jos Giuliasta olisi täytteeksi mahdollisimman moneen makuun!
...Ja Polforean arkiautoilun maku eroaa omastani siinä, että minulle tuottaa ajamiskokemuksessa iloa kun ei tarvitse kertoa autolle mitä välityssuhdetta sen pitää milloinkin toteuttaa. Hämmentävää - yleisesti ottaen mainittu jäsen tietää kyllä mistä puhuu!