164 2.0 Ts Venttiiliensäätö
Valvoja: Moderators
164 2.0 Ts Venttiiliensäätö
Pitääkö venttilien välykset mitata kuumalla vai kylmällä koneella kuusnepassa?
Ja sit kuis paljon toi venttilien välys kuuluu olla imu- ja pakopuolilla?
Pitääkö ottaa nokat irti säätölevyjen vaihdon ajaksi?
Saako noita säätölevyjä jostain tarvikeliikkeistä ettei tarvii ainakaan deltasta käydä hakemassa?
Ja sit kuis paljon toi venttilien välys kuuluu olla imu- ja pakopuolilla?
Pitääkö ottaa nokat irti säätölevyjen vaihdon ajaksi?
Saako noita säätölevyjä jostain tarvikeliikkeistä ettei tarvii ainakaan deltasta käydä hakemassa?
Re: 164 2.0 Ts Venttiiliensäätö
1. Kylmällä koneellaLuigi kirjoitti: 1.Pitääkö venttilien välykset mitata kuumalla vai kylmällä koneella kuusnepassa?
2. Ja sit kuis paljon toi venttilien välys kuuluu olla imu- ja pakopuolilla?
3. Pitääkö ottaa nokat irti säätölevyjen vaihdon ajaksi?
4. Saako noita säätölevyjä jostain tarvikeliikkeistä ettei tarvii ainakaan deltasta käydä hakemassa?
2. Imu: 0,38-0,45. Pako: 0,43-0,50.
3. Kyllä, varo että et pudotat ketjunlukon koneeseen.
4. Muukkoselta ainakin saa (paljon halvemalla kuin deltasta).
Mittaa kaikki välykset tarkasti kylmällä koneella, kirjoita arvot paperille. Jos tarvitset sätää niin laske kuinka paljon paksumpi tai ohuempi uusi säätölevy pitää olla (liian iso väli=paksumpi levy ja liian pieni väli ohuempi levy ). Sitten mittaat jo olemassa säätölevy ja lisäät (tai poistat) siihen säätötarvetta. Sen jälkeen ostat tarvittavat levyt, muista myös uusi tiiviste ventiilikoppaan, tiivisteliima käy myös. (toivottavasti ymmärsit mun suomea )
/Kaj
niin ja sanovat että kopan tiiviste pitäisi vaihtaa jos se repeää irroitettaessa. Itse aukaisin juuri tuon kopan ja vaikutti siltä että tuo tiiviste ei kyllä repeä ellei avaamiseen käytä dynamiittiä. Tiippanan tekemän kansiremontin jäljiltä tiivisteliimaa ei kylläkään ollut muuta kuin sylinterin kannen puoleisella puolella tiivistettä (vaikeasti sanottu...) eli tiiviste oli jumähtänyt siihen kiinni aika tiukkaan ja kopan kansi lähti irti ihan itsestään.
Hyvin on pitänyt öljyt sisällä tähän asti, pitänee seurailla vuotaako nyt näin avaamisen jälkeen ja käydä Biltemasta (JJEEE, LOPULTAKIN SAATIIN KO. PULJU TÄNNE OULUUN!!!) tuota tiivisteliimaa ja sivellä sitä tiivisteen kummallekin puolelle välysten mittausten yhteydessä jos ruikkii öljyä -lienee varminta...
Hyvin on pitänyt öljyt sisällä tähän asti, pitänee seurailla vuotaako nyt näin avaamisen jälkeen ja käydä Biltemasta (JJEEE, LOPULTAKIN SAATIIN KO. PULJU TÄNNE OULUUN!!!) tuota tiivisteliimaa ja sivellä sitä tiivisteen kummallekin puolelle välysten mittausten yhteydessä jos ruikkii öljyä -lienee varminta...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, ei se kovin herkästi rikki mene kun on niin paksu.
Eikä se uusikaan tivari ihan hirveitä maksa, parin kympin hujakoilla taisi olla. Sellasen saa ihan tavan autotarvikeliikkeestäkin.
Mikäli aikoo vanhaa tiivistettä liimailla, niin tivarin tulee olla hyvin puhdistettu esim. jarrucliinerillä, että massa tarttuu pahviin. Pahvi kun on kuitenkin imenyt itseensä enemmän tai vähemmän moottoriöljyä.
Eikä se uusikaan tivari ihan hirveitä maksa, parin kympin hujakoilla taisi olla. Sellasen saa ihan tavan autotarvikeliikkeestäkin.
Mikäli aikoo vanhaa tiivistettä liimailla, niin tivarin tulee olla hyvin puhdistettu esim. jarrucliinerillä, että massa tarttuu pahviin. Pahvi kun on kuitenkin imenyt itseensä enemmän tai vähemmän moottoriöljyä.
Kiitokset vinkistä, itse oisin varmaan "kostuttanut" tiivisteen öljyllä tiiviyden parantamiseksi...Abarth kirjoitti: Mikäli aikoo vanhaa tiivistettä liimailla, niin tivarin tulee olla hyvin puhdistettu esim. jarrucliinerillä, että massa tarttuu pahviin. Pahvi kun on kuitenkin imenyt itseensä enemmän tai vähemmän moottoriöljyä.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Re: 164 2.0 Ts Venttiiliensäätö
Kiitoksia neuvoista
Mites toi nokkien irrottaminen tapahtuu ketjukoneessa ku en oo koskaan ketjukoneesta noita irrottanu?116 kirjoitti: 3. Kyllä, varo että et pudotat ketjunlukon koneeseen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Se ketjunkiristimen lukituspultti on siinä kannen päässä sellanen yksinäinen 13mm (saattoi olla 14mm.) -kantainen pultti. Sitä ei kannata irti asti ruuvata. Tommonen reilu puoli kierrosta pitäisi riittää.
Ketjussa on samanlainen ketjulukko, kuin vaikka mopossa on. Mopossa tietysti yksirivinen ketju.
Ketjulukkoa irrotettaessa kannattaa tilkitä se "ketjutila" vaikka jollain rätillä, ettei ketjulukko tai sen osat tipu koneeseen.
Ainiin.. Nokka-akselipukit tulee pitää oikeassa järjestyksessä
Ketjussa on samanlainen ketjulukko, kuin vaikka mopossa on. Mopossa tietysti yksirivinen ketju.
Ketjulukkoa irrotettaessa kannattaa tilkitä se "ketjutila" vaikka jollain rätillä, ettei ketjulukko tai sen osat tipu koneeseen.
Ainiin.. Nokka-akselipukit tulee pitää oikeassa järjestyksessä
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt oon jo saanu venttiilit mitattua ja vanhat säätöpalat otettua pois. Tuli vaan semmonen ongelma ku ei saa tota sopivaa säätöpalaa löydä deltasta, täytyy varmaan huomenna kysellä jos tuolta muukkoselta löytyis.
Sain mä sentään yhen sopivan säätöpalan deltasta eikä sekään maksanu ku 18 euroo. Onneks ei tarvinnu kaikkii kaheksaa ostaa sieltä.
Sain mä sentään yhen sopivan säätöpalan deltasta eikä sekään maksanu ku 18 euroo. Onneks ei tarvinnu kaikkii kaheksaa ostaa sieltä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä