164 2.0 Ts Venttiiliensäätö

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

164 2.0 Ts Venttiiliensäätö

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Pitääkö venttilien välykset mitata kuumalla vai kylmällä koneella kuusnepassa?
Ja sit kuis paljon toi venttilien välys kuuluu olla imu- ja pakopuolilla? :roll:
Pitääkö ottaa nokat irti säätölevyjen vaihdon ajaksi?
Saako noita säätölevyjä jostain tarvikeliikkeistä ettei tarvii ainakaan deltasta käydä hakemassa? :shock:

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Re: 164 2.0 Ts Venttiiliensäätö

Viesti Kirjoittaja 116 »

Luigi kirjoitti: 1.Pitääkö venttilien välykset mitata kuumalla vai kylmällä koneella kuusnepassa?
2. Ja sit kuis paljon toi venttilien välys kuuluu olla imu- ja pakopuolilla? :roll:
3. Pitääkö ottaa nokat irti säätölevyjen vaihdon ajaksi?
4. Saako noita säätölevyjä jostain tarvikeliikkeistä ettei tarvii ainakaan deltasta käydä hakemassa? :shock:
1. Kylmällä koneella
2. Imu: 0,38-0,45. Pako: 0,43-0,50.
3. Kyllä, varo että et pudotat ketjunlukon koneeseen.
4. Muukkoselta ainakin saa (paljon halvemalla kuin deltasta).

Mittaa kaikki välykset tarkasti kylmällä koneella, kirjoita arvot paperille. Jos tarvitset sätää niin laske kuinka paljon paksumpi tai ohuempi uusi säätölevy pitää olla (liian iso väli=paksumpi levy ja liian pieni väli ohuempi levy :silly: ). Sitten mittaat jo olemassa säätölevy ja lisäät (tai poistat) siihen säätötarvetta. Sen jälkeen ostat tarvittavat levyt, muista myös uusi tiiviste ventiilikoppaan, tiivisteliima käy myös. (toivottavasti ymmärsit mun suomea :wink: )
/Kaj

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ja sitten semmonen homma, että se venakopan tiiviste on pakollinen sielä välissä, käytti liimaa tai ei.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

niin ja sanovat että kopan tiiviste pitäisi vaihtaa jos se repeää irroitettaessa. Itse aukaisin juuri tuon kopan ja vaikutti siltä että tuo tiiviste ei kyllä repeä ellei avaamiseen käytä dynamiittiä. Tiippanan tekemän kansiremontin jäljiltä tiivisteliimaa ei kylläkään ollut muuta kuin sylinterin kannen puoleisella puolella tiivistettä (vaikeasti sanottu...) eli tiiviste oli jumähtänyt siihen kiinni aika tiukkaan ja kopan kansi lähti irti ihan itsestään.

Hyvin on pitänyt öljyt sisällä tähän asti, pitänee seurailla vuotaako nyt näin avaamisen jälkeen ja käydä Biltemasta (JJEEE, LOPULTAKIN SAATIIN KO. PULJU TÄNNE OULUUN!!!) tuota tiivisteliimaa ja sivellä sitä tiivisteen kummallekin puolelle välysten mittausten yhteydessä jos ruikkii öljyä -lienee varminta...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, ei se kovin herkästi rikki mene kun on niin paksu.
Eikä se uusikaan tivari ihan hirveitä maksa, parin kympin hujakoilla taisi olla. Sellasen saa ihan tavan autotarvikeliikkeestäkin.

Mikäli aikoo vanhaa tiivistettä liimailla, niin tivarin tulee olla hyvin puhdistettu esim. jarrucliinerillä, että massa tarttuu pahviin. Pahvi kun on kuitenkin imenyt itseensä enemmän tai vähemmän moottoriöljyä.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Abarth kirjoitti: Mikäli aikoo vanhaa tiivistettä liimailla, niin tivarin tulee olla hyvin puhdistettu esim. jarrucliinerillä, että massa tarttuu pahviin. Pahvi kun on kuitenkin imenyt itseensä enemmän tai vähemmän moottoriöljyä.
Kiitokset vinkistä, itse oisin varmaan "kostuttanut" tiivisteen öljyllä tiiviyden parantamiseksi... :oops:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: 164 2.0 Ts Venttiiliensäätö

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kiitoksia neuvoista :lol:
116 kirjoitti: 3. Kyllä, varo että et pudotat ketjunlukon koneeseen.
Mites toi nokkien irrottaminen tapahtuu ketjukoneessa ku en oo koskaan ketjukoneesta noita irrottanu? :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Samalla lailla ne nenät irtoaa kuin remmikoneestakin. Erona vaan se, että hihnapyörien tilalla on hammaspyörät.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

löysäät vain ketjunkiristimen niin nokka-akselien pitäisi irrota melko helposti..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Se ketjunkiristimen lukituspultti on siinä kannen päässä sellanen yksinäinen 13mm (saattoi olla 14mm.) -kantainen pultti. Sitä ei kannata irti asti ruuvata. Tommonen reilu puoli kierrosta pitäisi riittää.

Ketjussa on samanlainen ketjulukko, kuin vaikka mopossa on. Mopossa tietysti yksirivinen ketju.

Ketjulukkoa irrotettaessa kannattaa tilkitä se "ketjutila" vaikka jollain rätillä, ettei ketjulukko tai sen osat tipu koneeseen.

Ainiin.. Nokka-akselipukit tulee pitää oikeassa järjestyksessä

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Omassa T.S:ssä ei tarvinut kuin ketju löysätä. Eli ei tarvinut katkaista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps...samaa mieltä pohjoosenalfistin kanssa ja tämä perustuu omakohtaiseen kokemukseen..

Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nyt oon jo saanu venttiilit mitattua ja vanhat säätöpalat otettua pois. Tuli vaan semmonen ongelma ku ei saa tota sopivaa säätöpalaa löydä deltasta, täytyy varmaan huomenna kysellä jos tuolta muukkoselta löytyis. :crazyeyes:

Sain mä sentään yhen sopivan säätöpalan deltasta eikä sekään maksanu ku 18 euroo. :shock: Onneks ei tarvinnu kaikkii kaheksaa ostaa sieltä. :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ilmeisesti olisi tarvetta ohuemmille paloille? Ei muuta kuin hioskentelemaan jos pienistä kiinni

Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eiku tarvis olla paksumpi pala. ni ei oikeen voi hioskella. :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Luigi kirjoitti:Eiku tarvis olla paksumpi pala. ni ei oikeen voi hioskella. :mrgreen:
Ohops, no sitten :) Kysäsepä Gt-moottorista ja muista koneistamoista kanssa,itelle on sitä kautta löytynyt aina: )

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

minkalaiset säädöarvot pitäis olla 3L 135kw konessa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

imu 0.475-0.500 ja pako 0.225-0.250

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Kysele Automilanosta niitä säätöpaloja. Minkä paksusia tarvit. Mulla on neljä säätopalaa ylimääräisenä. Niin ja toi delta-auton hinta on aivan järjetön. Automilanossa ne oli muistaaksi 8€/kpl.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

tarviin yhden 2.65mm paksun säätöpalan.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Jos oikein muistan niin ei ole noin paksuja paloja. Tarkistan tänä iltana.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kuinkahan vähän asiaa sivuten...voiko virinokissa käyttää samoja välyksiä kuin vakiossa... :roll: ??

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Pitää käyttää :)

Avatar
Luigi
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2005, 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Luigi kirjoitti:tarviin yhden 2.65mm paksun säätöpalan.
kävi muuten pikku laskuvirhe palan paksuus ois 2.55mm :oops:

Vastaa Viestiin