Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Valvoja: Moderators
Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Olen uusi Alfaisti ja tarvitsisin neuvoja. Sisätilan puhallin ("lämppäri") alkoi yht`äkkiä huutaa niin että pelottaa. Välillä vain kirskuu. Kun kääntää puhaltimen pois ja uudelleen päälle, se jaksaa olla hiljaa jonkin aikaa. Myös puhalluksen voimakkuus voisi olla parempi. Lämmintä kyllä tulee. Auto on 156 1,6 l ja vuosimalli on 2001. Missä puhallin sijaitsee? Onko se apukuskin puolella kojelaudan alla ja pääseekö sinne miten helposti hanskalokeron alta verhouksen irrottamalla? Tarvitseeko/kannattaako hanskalokero irrottaa? Sijaitseeko raitisilmaputsari samassa paikassa? Kiitos jo etukäteen vastauksista! ES
P.S: huomasin tänään, että etuovien lasien nostureiden sulake on sama kuin apukuskin puolella olevan meikkipeilin. Vaihdoin siihen peilin luo polttimoa ja meni sulake ja samalla lasin nostimet. Sulakkeen vaihdolla molemmat pelaa. Mielenkiintoinen konstruktio....
P.S: huomasin tänään, että etuovien lasien nostureiden sulake on sama kuin apukuskin puolella olevan meikkipeilin. Vaihdoin siihen peilin luo polttimoa ja meni sulake ja samalla lasin nostimet. Sulakkeen vaihdolla molemmat pelaa. Mielenkiintoinen konstruktio....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Raitisilmansuodatin on joko hanttarin puolella ulkona, pyyhkijän ritilän alla (ennen puhaltimen moottoria) TAI keskikonsolin takana.
Keskikonsolin takana olevasta itseasiassa on tuolla projektipuolella juttua aika tuoreestikin,m ihan kuvineen - siellä on vähän L:ää muistuttava lirpake, mikä lähtee sivulle päin. Ja on ahdas, sen voin sanoa.
Nyt just ei energia riitä kaivamaan, mutta joku 156 JTS-topic se taisi olla. Eikä vanha juttu ole.
Moottori itsessään on kolmella pultilla kiinni alhaaltapäin. Ryömimään sinne maahan ja pää pelkääjän jalkatilaan ja katsot ylös - huopamatto saattaa olla edessä, mutta sen kun ottaa hanskalokeron ja jalkatilan välistä pois, pitäisi moottorin jo näkyä. Ei tarvitse hanskalokeroa purkaa ymv.
Keskikonsolin takana olevasta itseasiassa on tuolla projektipuolella juttua aika tuoreestikin,m ihan kuvineen - siellä on vähän L:ää muistuttava lirpake, mikä lähtee sivulle päin. Ja on ahdas, sen voin sanoa.
Nyt just ei energia riitä kaivamaan, mutta joku 156 JTS-topic se taisi olla. Eikä vanha juttu ole.
Moottori itsessään on kolmella pultilla kiinni alhaaltapäin. Ryömimään sinne maahan ja pää pelkääjän jalkatilaan ja katsot ylös - huopamatto saattaa olla edessä, mutta sen kun ottaa hanskalokeron ja jalkatilan välistä pois, pitäisi moottorin jo näkyä. Ei tarvitse hanskalokeroa purkaa ymv.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Juu kuulostaa että laakerit on puhaltimesta menny. 2004 eli giugiarossa raitssuodattimet löytyy keskikonsolista 2 kpl. Oliko boseliftissä vielä sielä ulkopuolella... Niinku vanhemmissakin. Joku korjatkoot jos olen väärässä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Boseliftissä ainakin Dualzone-ilmastoinnilla on keskikonsolin takana keskellä. Vanhemmissa PÄÄOSIN sitten ulkopuolella...
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos neuvoista tähän asti! Voiko sitä moottorin laakeria vaihtaa erikseen vai tarvitseeko automaattisesti uuden moottorin. Suomessa näyttäisi maksavan n. 160 €, alvadi.ee myy hintaan 120 €. Mistähän sen raitisilmasuodattimen paikan voisi tarkistaa? Jossakin japaninkielisessä linkissä oli kuvia, joissa se sijaitsi apukuskin jalkatilan yläpuolella puhaltimen moottorin vieressä. Teksti oli tosiaan japaniaa ja ole varma ol7ko 156 Alfa. Yt, ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tässä vanhemman mallinen (EI KANNATA YRITTÄÄ AVATA PAKKASESSA!!!)
http://filterlocation.com/alfa-romeo-15 ... -location/
Tässä uudempi
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... ment.shtml
http://filterlocation.com/alfa-romeo-15 ... -location/
Tässä uudempi
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... ment.shtml
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Yhdestä 156:sta sain hiukan ääntä pitävän puhaltimen hiljaseks purkamalla, putsaamalla paineilmalla ja ruikkimalla jotain hyvälaatuista öljyä laakereihin. Ainakin vuoden toimi ihan mainiosti.
Mun yhdellä tutulla pääkaupunkiseudulla pitäis muuten olla yks käyttämätön puhallin joutavana varastossa lojumassa. Oli ainakin muutama vuosi sitten. Voisin kysyä, vieläkö löytyy ja paljollako myy.
Mun yhdellä tutulla pääkaupunkiseudulla pitäis muuten olla yks käyttämätön puhallin joutavana varastossa lojumassa. Oli ainakin muutama vuosi sitten. Voisin kysyä, vieläkö löytyy ja paljollako myy.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos neuvoista ja vinkistä. Ostan toki se puhaltimen jos vain jostakin löytyy kohtuuhinnalla. GSM 0400 442 400. Se puhallin ilmeisesti vaihdetaan sieltä apparin jalkatilan kautta sisältä? ES
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Sieltä juu. Ei todellakaan ole hankala keissi.sivula kirjoitti:Kiitos neuvoista ja vinkistä. Ostan toki se puhaltimen jos vain jostakin löytyy kohtuuhinnalla. GSM 0400 442 400. Se puhallin ilmeisesti vaihdetaan sieltä apparin jalkatilan kautta sisältä? ES
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Toivotaan, että kaverillasi on vielä puhallin, itse asun Helsingissä, joten se olisi helppo hakeakin häneltä jos kerra PK-seudulla asuu.
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Mikä malli tämä on?
Ilmeisesti 156:n vuosimallit 2002-2003?
Vaikuttaisi olevan hieman helpompaa vaihtaa suodatin kuin 2001:ssä - siis sieltä ulkopuolelta?
http://www.italiazakka.co.jp/factory/yo ... ap_33.html
ES
Ilmeisesti 156:n vuosimallit 2002-2003?
Vaikuttaisi olevan hieman helpompaa vaihtaa suodatin kuin 2001:ssä - siis sieltä ulkopuolelta?
http://www.italiazakka.co.jp/factory/yo ... ap_33.html
ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Vaihtoehtoja on tosiaan kaksi:
Sisäkautta kuten noissa linkeissä ja tuossa sun linkissäsi (koskee ainakin faceliftiä, mutta ainakin myös osaa Boseliftista (eli ns. 2001 facelift, ei uutta ilmettä kuin korinväriset puskurilistat, peilit ja tuollasta pientä) ainakin automaagi-ilmastoituna) tai sitten ulkokautta.
Kurkkaamalla tuonne hanttarin jalkatilaan ja katsomalla keskelle päin, näet kyllä onko siellä sitä koloa vaiko eikö. Se on hyvin lähellä tulipeltiä ja ehkä 5cm leveä, joku 30cm korkea vinosti oleva musta muovi"käikäle".
Japsilinkin takaa löytyy ehkä yhdet parhaista ohjeista (kuvat) mitä oon tuolle operatsuunille nähnyt.
Sisäkautta kuten noissa linkeissä ja tuossa sun linkissäsi (koskee ainakin faceliftiä, mutta ainakin myös osaa Boseliftista (eli ns. 2001 facelift, ei uutta ilmettä kuin korinväriset puskurilistat, peilit ja tuollasta pientä) ainakin automaagi-ilmastoituna) tai sitten ulkokautta.
Kurkkaamalla tuonne hanttarin jalkatilaan ja katsomalla keskelle päin, näet kyllä onko siellä sitä koloa vaiko eikö. Se on hyvin lähellä tulipeltiä ja ehkä 5cm leveä, joku 30cm korkea vinosti oleva musta muovi"käikäle".
Japsilinkin takaa löytyy ehkä yhdet parhaista ohjeista (kuvat) mitä oon tuolle operatsuunille nähnyt.
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos taas neuvoista.
Ja saattaa jopa helpottaa hommaa kun kuitenkin irrotan puhaltimen niin voi tulla lisää tilaa operoida.
ES
Ja saattaa jopa helpottaa hommaa kun kuitenkin irrotan puhaltimen niin voi tulla lisää tilaa operoida.
ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Ei tule. Ovat sen verran eri tontilla.
Uudemmassa siellä on kaksi pienempää "tyynyä" jotka repii ulos, muistaakseni ottaa johonkin keskikonsolin rakenteeseen tai tulipeltiin enemmänkin kiinni, kuin puhaltimeen tai sen alueelle.
Tuota alasuojaa itseasiassa ei välttämättä tainnut edes tarvita avata, eli jos on tuo uudempi malli raittaria niin se on kirjaimellisesti: ovi auki, kyytyyn auton viereen ja tunget yläkroppas sinne jalkatilaan, avaat filtterin kannen ja otat suodattimet pihalle.
Monessa tarvikkeessa on sitten sellainen, että kannattaa vähän leikata niitä "pehmikkeitä" ohuemmaksi, tai muuten kanittaa ja saattaa mennä ryttyynkin ihan.
Uudemmassa siellä on kaksi pienempää "tyynyä" jotka repii ulos, muistaakseni ottaa johonkin keskikonsolin rakenteeseen tai tulipeltiin enemmänkin kiinni, kuin puhaltimeen tai sen alueelle.
Tuota alasuojaa itseasiassa ei välttämättä tainnut edes tarvita avata, eli jos on tuo uudempi malli raittaria niin se on kirjaimellisesti: ovi auki, kyytyyn auton viereen ja tunget yläkroppas sinne jalkatilaan, avaat filtterin kannen ja otat suodattimet pihalle.
Monessa tarvikkeessa on sitten sellainen, että kannattaa vähän leikata niitä "pehmikkeitä" ohuemmaksi, tai muuten kanittaa ja saattaa mennä ryttyynkin ihan.
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
En ole vielä päässyt auton sisälle kurkkimaan mutta tarkistin, että tuo rekisteröity kesällä 2001, puskurikumit ja peilit ovat mustia, eli ei ilmeisesti ole mitenkään liftattu. Eli onko silloin todennäköistä, että se pitää irrottaa sieltä tulipellin ulkopuolelta ritilän alta, pyyhimet keskiasennossa ja mitä kaikkia kikkoja siinä on?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Aiheeseen kuulumattomasti ooteenä; paljon parjattuun sitikkaan, c5, raittari vaihtuu polkimien puolelta läheltä rintapeltiä,eli väistettävää löytyy pariinkiin suuntaan. No ainaki laadukkaimmat/orkkis on haitarimallinen, eli kohtuu näppärä poistaa/asentaa ilman forcea. Jäykkäreunaiset voivat murentua reunamuoveistaan ja vaativat woimaa - kokeiltu on. Ihme jos alfalle ole keksitty taipuvaista runkoa suotimelle, josny edes ymmärsin ongelman oikein...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
^^
Jos on ulkopuolelta, niin silloin MUISTAAKSENI pyyhkimet pystyasennossa. Tosin jotenkin tää muisti vähän sanois myös, ettei siitä tarvitse edes välittää - molemmat pyyhkimet taitaa tulla sen kuskinpuolen ritilän läpi.
Se ritilä on sitten ihan oikeasti veemäinen kaveri irrottaa ehjänä ja uus ritilä maksaa öhm 93 tai 193eur (tai jotain kallista anyway), eli se kannattaa tehdä rauhassa ja mahdollisimman lämpimässä
Mutta tosiaan onko 2-alueilmastointi? Jos on, silloin on kaiketi varmuudella sisäpuolelta vaihdettava suodin.
Jos on ulkopuolelta, niin silloin MUISTAAKSENI pyyhkimet pystyasennossa. Tosin jotenkin tää muisti vähän sanois myös, ettei siitä tarvitse edes välittää - molemmat pyyhkimet taitaa tulla sen kuskinpuolen ritilän läpi.
Se ritilä on sitten ihan oikeasti veemäinen kaveri irrottaa ehjänä ja uus ritilä maksaa öhm 93 tai 193eur (tai jotain kallista anyway), eli se kannattaa tehdä rauhassa ja mahdollisimman lämpimässä
Mutta tosiaan onko 2-alueilmastointi? Jos on, silloin on kaiketi varmuudella sisäpuolelta vaihdettava suodin.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Laitoin just äsken viestiä hänelle. Ilmottelen kun saan vastauksen.sivula kirjoitti:Toivotaan, että kaverillasi on vielä puhallin, itse asun Helsingissä, joten se olisi helppo hakeakin häneltä jos kerra PK-seudulla asuu.
EDIT: Vastaus tuli. Ei oo enää puhallinta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos vaivannäöstäsi. Onko tällainen puhallin ja ihan riittävän laadukas?
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... npuhallin/
Putsari:
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... dType=8809
Mitä tarkoittaa tuo ("932") mallin yksityiskohdat/tiedot perässä?
Mallin yksityiskohdat/ tiedot: 156 (932)
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... npuhallin/
Putsari:
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... dType=8809
Mitä tarkoittaa tuo ("932") mallin yksityiskohdat/tiedot perässä?
Mallin yksityiskohdat/ tiedot: 156 (932)
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tehtaan antama tyyppinumero sataviiskutoselle on 932.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Mielenkiintoista kuulla missä kunnossa raitisilmasuodatin on. Jos sulla on se ulkopuolella asuva versio niin todennäköisesti suodatinta ei ole vaihdettu ajallaan->menee niin tukkoon se suodatin ja se laari siellä että valuttaa vedet moottoriin->moottori pilalla. Vaikka meneehän ne tuossa iässä muutenkin. Tuo huutaminen/kirskunta vaan voisi viitata siihen ettei ole suodatinta vaihdettu ajallaan. Purkaessahan sen sitten näkee onko siellä vettä ollut.
Eli JOS on se ulkokautta vaihdettava versio suodattimesta niin tarkista että ei ole ne veden poistoreiät tukossa. Ja kasatessa katso että tulee se veden ohjain paikoilleen myös niin ei toistu tuo ilmiö.
Eli JOS on se ulkokautta vaihdettava versio suodattimesta niin tarkista että ei ole ne veden poistoreiät tukossa. Ja kasatessa katso että tulee se veden ohjain paikoilleen myös niin ei toistu tuo ilmiö.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitoksia taas neuvoista.
Tänään tutkin asiaa ja putsari ei ole jalkatilassa vaan täytynee sitten alkaa purkaa autoa.
Irrotin puhaltimen moottorin ja vein sen talliin, hätäensiapuna laitoin lukkoöljyä oikeastaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käytin sitä tallissa irrallaan useita minuutteja, pyyhin pahimmat öljyt pois, laitoin moottorin takaisin paikoilleen ja ainakin toistaiseksi se on hiljaa.
Jännitti vain, että tulee tuulilasiin ym. öljyä puhaltimesta ja laitoin puhtaan kankaan suuttimen eteen ja puhallin täysille. Säilyi puhtaana. Selvisi sekin, että mihin sitä hylsysatsin 5,5 mm hylsyä tarvitsee, en ole ennen sitä kokoa käyttänyt.
Uuden moottorin tuo varmasti tarvitsee. Kyselin näistä, että tietääkö joku millaisia ovat ja soveltuvatko tuohon Phase 1:een?
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... npuhallin/
ES
Tänään tutkin asiaa ja putsari ei ole jalkatilassa vaan täytynee sitten alkaa purkaa autoa.
Irrotin puhaltimen moottorin ja vein sen talliin, hätäensiapuna laitoin lukkoöljyä oikeastaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käytin sitä tallissa irrallaan useita minuutteja, pyyhin pahimmat öljyt pois, laitoin moottorin takaisin paikoilleen ja ainakin toistaiseksi se on hiljaa.
Jännitti vain, että tulee tuulilasiin ym. öljyä puhaltimesta ja laitoin puhtaan kankaan suuttimen eteen ja puhallin täysille. Säilyi puhtaana. Selvisi sekin, että mihin sitä hylsysatsin 5,5 mm hylsyä tarvitsee, en ole ennen sitä kokoa käyttänyt.
Uuden moottorin tuo varmasti tarvitsee. Kyselin näistä, että tietääkö joku millaisia ovat ja soveltuvatko tuohon Phase 1:een?
http://alvadi.ee/fi/varaosat/alfa-romeo ... npuhallin/
ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
^
Spareto väitti kai 45eurolla myyvänsä soveltuvaa?
Ei kai noi puhaltimet edes eroa mitenkään - vai eroaako, en tiedä.
Sparetoon rekisterinumerolla ja sieltä sitten HEAT EXCHANGER-välikasan kautta taisi löytyä puhaltimen moottori. Se on joku randomi, mutta ymmärtääkseni uusi. Toki posteja 18eur siihen päälle...
Spareto väitti kai 45eurolla myyvänsä soveltuvaa?
Ei kai noi puhaltimet edes eroa mitenkään - vai eroaako, en tiedä.
Sparetoon rekisterinumerolla ja sieltä sitten HEAT EXCHANGER-välikasan kautta taisi löytyä puhaltimen moottori. Se on joku randomi, mutta ymmärtääkseni uusi. Toki posteja 18eur siihen päälle...
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos vinkistä!
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Olen tilaamassa moottoria tuolta Sparetolta ja katson samalla raitiilmasuodatinta.
Vanhaa ei ole vielä irroitettu ja rekisterinumerolla tarjoaa useita eri kokoisia.
Kumpikohan esim. näistä sopii tuohon 156 Phase 1:een (alkuvuoden 2001-malli)
Pituus (mm): 385 mm Leveys (mm): 170 mm Korkeus (mm): 17 mm
vai
Pituus (mm): 286 mm Leveys (mm): 160 mm Korkeus (mm): 30 mm
vai jokin muu?
ES
Vanhaa ei ole vielä irroitettu ja rekisterinumerolla tarjoaa useita eri kokoisia.
Kumpikohan esim. näistä sopii tuohon 156 Phase 1:een (alkuvuoden 2001-malli)
Pituus (mm): 385 mm Leveys (mm): 170 mm Korkeus (mm): 17 mm
vai
Pituus (mm): 286 mm Leveys (mm): 160 mm Korkeus (mm): 30 mm
vai jokin muu?
ES
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tuli yht´äkkiä mieleen, että katsomani ohjeet taisi olla vääränpuoleisen ratin autosta.
Eli kumman puolen ritilän irroitan tuulilasin alta?
Kuskin vai apparin?
Rikon muuten molemmat kun alan säätämään.
Kiitos taas jo etukäteen.
ES
Eli kumman puolen ritilän irroitan tuulilasin alta?
Kuskin vai apparin?
Rikon muuten molemmat kun alan säätämään.
Kiitos taas jo etukäteen.
ES
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Pelkääjänpuoleisen
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tokassa kommentissa on jo mainittu, että "hanttarin puolella ulkona". Eli pelkääjä.
www.fixusnet.fi tarjoaa omaani Mahle Originalia:
Pituus: 160
Leveys: 290
Korkeus: 30
Varmaan oikea. Pienempi suti on se, mitä menee 2x (141x175x30mm) ja on nimenomaan versio, joka on siellä sisäpuolen.
Eli kaiketi tuo 286x160x30 vois olla ihan jees. Takuuseen en mene, mutta luulisi olevan soveltuva.
www.fixusnet.fi tarjoaa omaani Mahle Originalia:
Pituus: 160
Leveys: 290
Korkeus: 30
Varmaan oikea. Pienempi suti on se, mitä menee 2x (141x175x30mm) ja on nimenomaan versio, joka on siellä sisäpuolen.
Eli kaiketi tuo 286x160x30 vois olla ihan jees. Takuuseen en mene, mutta luulisi olevan soveltuva.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Ja olikos se niin että noi ulkopuolella olevat olevat suodattimet oli jälkiasenteisia? omassa on moinen, paksuus on ulkomuistin mukaan enemmin 17 mm kuin 30 mm....
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tilasin Sparetolta nyt Bosch 290 x 160 x 30 suodattimen. Hinta on alle 7 €. Moottori Delphi, vähän alle 45 €. Toimituskuluja 15 € (lähetti tuo).
Eli yhteensä n. 67 €.
Katsotaan ovatko sopivia.
Teitä saamieni neuvojen avulla uskoisin, että ihan oikeat tuotteet sieltä tulee , lupasivat 1-3 arkipäivää?
Saa nähdä?
Missähän tuo Spareto fyysisesti sijaitsee?
Eestissä?
ES
Eli yhteensä n. 67 €.
Katsotaan ovatko sopivia.
Teitä saamieni neuvojen avulla uskoisin, että ihan oikeat tuotteet sieltä tulee , lupasivat 1-3 arkipäivää?
Saa nähdä?
Missähän tuo Spareto fyysisesti sijaitsee?
Eestissä?
ES
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tommonen löyty nettisivuilta
Männiku tee 104, 11216 Tallinn, Estonia
Ja veikkaisin että lähempänä viittä arkipäivää on se kun tavarat on sulla
Männiku tee 104, 11216 Tallinn, Estonia
Ja veikkaisin että lähempänä viittä arkipäivää on se kun tavarat on sulla
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Ei tässä niin kiire ole jos tuo lukkoöljy pitää edes vähän aikaa moottorin hiljaisena. Ja putsarin vaihdosta minua on jo parikin kertaa täällä varoitettu tekemästä sitä kylmässä. Tosin suunnittelin jo auton ajamista tallin eteen (tallissa kolme moottoripyörää, tytön skootteri ja mopo eli sinne ei voi mennä) ja lämmittäisin ritilää hiustenkuivaajalla tms.?
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Viesti Sparetolta:
"Kiitos tilauksestasi.
Käsittelemme parhaillaan tilaustasi. Lähetämme tilauksen saatuamme sen valmiiksi ja ilmoitamme tästä sinulle.
Huomasithan, että tilauksessasi on tuotteita, joiden toimittaminen voi kestää jopa neljä viikkoa. Hoidamme tilauksesi mahdollisimman nopeasti."
Katsellaan mitä tapahtuu...
ES
"Kiitos tilauksestasi.
Käsittelemme parhaillaan tilaustasi. Lähetämme tilauksen saatuamme sen valmiiksi ja ilmoitamme tästä sinulle.
Huomasithan, että tilauksessasi on tuotteita, joiden toimittaminen voi kestää jopa neljä viikkoa. Hoidamme tilauksesi mahdollisimman nopeasti."
Katsellaan mitä tapahtuu...
ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Joo, tuolla jos tilaa noita tavaroita joissa on tuo 29pv toimitus, niitä ei yleensä ole hyllyssä ja aina ei saatavilla.
Omalla kohdalla (en sitten tiedä, olenko jo niin tuttu ja hyvä asiakas homma mennyt käytännössä niin, että pistävät mailia perästä jos ei löydy ja kysyvät, voiko vaihtaa tuotteen johonkin toiseen...
Paras taisi olla, kun ostin "halpa = paras"-idealla jotain osaa, mutta sitä ei sitten ollutkaan vaikka saldo niin väitti. Lähettivät toki sitten sen ainoan saatavilla olleen osan, joka oli oikeasti kolminkertainen hinnaltaan. Tietenkään minä en sitä erotusta joutunut maksamaan, kun heidän päässä kämmi kävi
Joka tapauksessa, eiköhän tuo tuosta selviä. Se ritilän irrotus on sitten käytännössä about näin:
- Konepelti auki
- Otat sen ritilän ja saranan välissä olevan kumimuovitötterön pois tieltä (jos se vielä on läsnä). Kyseessä on outo, epämääräinen kumi"massa"
- Irrotat *varovasti* sitä tiivistettä, joka on ritilän ja konepeiton välissä. Nämä joskus liimautunee kiinni ja repeää, jonka jälkeen paranee koko tiivari vaihtaa...
- Otat (myöskin varovasti) ritilän A-pilarin päädystä ruuvin irti. Sen pitäisi olla mustan suojalätkän alla. Magneettikärki melkein pakollinen...
- Avaat ne 2 tai 3 ruuvia, jotka löytyy ritilän etureunasta niiltä kohdin, jossa tiivistekin on ollut päällä - yksi on yhteinen kummallakin ritilällä
Sitten alkaa se kohta, jossa noi ritilät melkein aina hajoaa. Eli tuo ritilä on toki kiinni vielä noiden ruuvien ym. lisäksi sillä likamäärällä, joka sinne vuosien varrella on kertynyt. Ja muovisilla klipseillä. Ne klipsit on rakennettu niin, että suoralla vedolla niiden *pitäisi* aueta. Valitettavasti ne vaan usein on niin kovettuneita, ettei se "haitari" enää halua taipua mihinkään, vaan mieluummin jämähtää paikallensa. Oma kikkani, jolla aika hyvin onnistunut:
- A-pilarin päädystä varovasti nitkuttaen nostelee, kunnes napsahtelee "hampaat" noista klipseistä. Niissä on siis molemmille laidoille hammastus, joka lukitsee osan kiinni koriin. Liike on siis ihan pientä nitkutusta
- Tällä tavalla saanet irti A-pilarin päädyn suunnalta ensimmäisen ja varmaan myös toisen klipsin. Sitten on ne kaksi viimestä, jotka on vähemmän kivoja kavereita. Niiden tapauksessa ylös/alas-nitkutus yhdistettynä eteen/taakse-nitkutukseen (korin suuntaisesti) on itselläni auttanut paljon. Se äärilaidassa oleva klipsi on paksumpi ja reilusti pidempi myös, joten se aiheuttaa lisähaastetta...
Marmorilta nuo lyhyemmät klipsit maksaa ~1.5eur kipale. Nuo sisäpäiden (eli keskellä olevat 2, molemmissa ritilöissä 1kpl) klipsit onkin sitten jotain 7eur tsibale - en ymmärtänyt, miksi...
Tältä se näyttää irrotus/avausvaiheessa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=454102#p454102
Ja näin voi käydä kun repii:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=454102#p454102
Omalla kohdalla (en sitten tiedä, olenko jo niin tuttu ja hyvä asiakas homma mennyt käytännössä niin, että pistävät mailia perästä jos ei löydy ja kysyvät, voiko vaihtaa tuotteen johonkin toiseen...
Paras taisi olla, kun ostin "halpa = paras"-idealla jotain osaa, mutta sitä ei sitten ollutkaan vaikka saldo niin väitti. Lähettivät toki sitten sen ainoan saatavilla olleen osan, joka oli oikeasti kolminkertainen hinnaltaan. Tietenkään minä en sitä erotusta joutunut maksamaan, kun heidän päässä kämmi kävi
Joka tapauksessa, eiköhän tuo tuosta selviä. Se ritilän irrotus on sitten käytännössä about näin:
- Konepelti auki
- Otat sen ritilän ja saranan välissä olevan kumimuovitötterön pois tieltä (jos se vielä on läsnä). Kyseessä on outo, epämääräinen kumi"massa"
- Irrotat *varovasti* sitä tiivistettä, joka on ritilän ja konepeiton välissä. Nämä joskus liimautunee kiinni ja repeää, jonka jälkeen paranee koko tiivari vaihtaa...
- Otat (myöskin varovasti) ritilän A-pilarin päädystä ruuvin irti. Sen pitäisi olla mustan suojalätkän alla. Magneettikärki melkein pakollinen...
- Avaat ne 2 tai 3 ruuvia, jotka löytyy ritilän etureunasta niiltä kohdin, jossa tiivistekin on ollut päällä - yksi on yhteinen kummallakin ritilällä
Sitten alkaa se kohta, jossa noi ritilät melkein aina hajoaa. Eli tuo ritilä on toki kiinni vielä noiden ruuvien ym. lisäksi sillä likamäärällä, joka sinne vuosien varrella on kertynyt. Ja muovisilla klipseillä. Ne klipsit on rakennettu niin, että suoralla vedolla niiden *pitäisi* aueta. Valitettavasti ne vaan usein on niin kovettuneita, ettei se "haitari" enää halua taipua mihinkään, vaan mieluummin jämähtää paikallensa. Oma kikkani, jolla aika hyvin onnistunut:
- A-pilarin päädystä varovasti nitkuttaen nostelee, kunnes napsahtelee "hampaat" noista klipseistä. Niissä on siis molemmille laidoille hammastus, joka lukitsee osan kiinni koriin. Liike on siis ihan pientä nitkutusta
- Tällä tavalla saanet irti A-pilarin päädyn suunnalta ensimmäisen ja varmaan myös toisen klipsin. Sitten on ne kaksi viimestä, jotka on vähemmän kivoja kavereita. Niiden tapauksessa ylös/alas-nitkutus yhdistettynä eteen/taakse-nitkutukseen (korin suuntaisesti) on itselläni auttanut paljon. Se äärilaidassa oleva klipsi on paksumpi ja reilusti pidempi myös, joten se aiheuttaa lisähaastetta...
Marmorilta nuo lyhyemmät klipsit maksaa ~1.5eur kipale. Nuo sisäpäiden (eli keskellä olevat 2, molemmissa ritilöissä 1kpl) klipsit onkin sitten jotain 7eur tsibale - en ymmärtänyt, miksi...
Tältä se näyttää irrotus/avausvaiheessa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=454102#p454102
Ja näin voi käydä kun repii:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=454102#p454102
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Kiitos!
Pohdin edelleen sitä hiustenkuivaajalla lämmittämistä, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Jahka nyt tavaraa saapuu.
Jo tässä vaiheessa haluan kiittää kaikkia hyvistä ja reiluista neuvoista ja vinkeistä.
Olen joskus ollut toisen merkkisen auton vastaavalla palstalla ja siellä oli minusta aika paljon sellaista vinoilua "etkö sä muka tiedä" ja "mun auto on parempi kun sun auto".
Palataan tähän asiaan kun uutta ilmenee.
ES
Pohdin edelleen sitä hiustenkuivaajalla lämmittämistä, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Jahka nyt tavaraa saapuu.
Jo tässä vaiheessa haluan kiittää kaikkia hyvistä ja reiluista neuvoista ja vinkeistä.
Olen joskus ollut toisen merkkisen auton vastaavalla palstalla ja siellä oli minusta aika paljon sellaista vinoilua "etkö sä muka tiedä" ja "mun auto on parempi kun sun auto".
Palataan tähän asiaan kun uutta ilmenee.
ES
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Tapahtu lämmitys miten tahansa, niin ehdoton vaatimus se on. Muovi kuitenkin tiettyyn pisteeseen asti alkaa joustamaan paremmin lämmetessään... Ainakin jääkoppuraan verrattuna
Jos kuumailmapuhallinta löytyy ja kaveri auttamaan sen kanssa, saattaisi saada kiinnikeklipsitkin vähän pehmenemään. Tietty vähän kun liikaa lipsahtaa, on äkkiä enemmän ongelmia... Uusi ritilä on marmorilla ihan riittävän kallis. Mutta niitä saa, jos haluaa
Jos kuumailmapuhallinta löytyy ja kaveri auttamaan sen kanssa, saattaisi saada kiinnikeklipsitkin vähän pehmenemään. Tietty vähän kun liikaa lipsahtaa, on äkkiä enemmän ongelmia... Uusi ritilä on marmorilla ihan riittävän kallis. Mutta niitä saa, jos haluaa
Re: Sisätilapuhallin/lämmittimen moottori HUUTAA!
Sen verran päivitystä, että tilaamiani puhallinta eikä suodatinta ole vieläkään kuulunut. Autoon tekemäni "hätäensiapu" irrottamalla puhaltimen moottori ja öljyämällä sen lukkoöljyllä on toistaiseksi pitänyt kirskunnan poissa. Saa nähdä koska Sparetolta saapuu jotakin...