Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- LIHAWELHO
- Viestit: 71
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 07:52
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6/Suzuki GSX-R 1100/BMW E34 535 turbo
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipas hommattua vajaan 2 vuoden tauon jälkeen taas uusi alfa (Niin se jäi vaan painamaan myynti mieltä )
Mitenkäs, onko tuossa 2003vm 156:ssa sisävaloille oma sulake jossain? Kävin kuskinpuolen sulakkeet läpi ja kaikki ehjiä. Olettaisin myös, että aurinkolipan valot olisivat saman sulakkeen alla, mutta ne toimivat.. eli siis taustapeilin vieressä olevat sisävalot ja takamatkustajien sisävalot eivät syty.. Vinkkejä saa antaa mikä voisi mättää. Tietty kaikista voi olla polttimot palanut, mutta epäilen vahvasti asiaa. Mitenkäs se etusisävalojen "pohja" irtoaa, en uskaltanu väkisin vääntää klipsuja
Mitenkäs, onko tuossa 2003vm 156:ssa sisävaloille oma sulake jossain? Kävin kuskinpuolen sulakkeet läpi ja kaikki ehjiä. Olettaisin myös, että aurinkolipan valot olisivat saman sulakkeen alla, mutta ne toimivat.. eli siis taustapeilin vieressä olevat sisävalot ja takamatkustajien sisävalot eivät syty.. Vinkkejä saa antaa mikä voisi mättää. Tietty kaikista voi olla polttimot palanut, mutta epäilen vahvasti asiaa. Mitenkäs se etusisävalojen "pohja" irtoaa, en uskaltanu väkisin vääntää klipsuja
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyyl se on samanvahvuinen läpi asti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai joku muukin meinaa tilata uretaanipuslat mitä merkkiä ajattelit laittaa? Ite kattellu Powerflexejä 800e/kaikki alustan puslat. Ja kyllä vakaaja on yhtä paksu koko matkalta.JMC kirjoitti:Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ tuolla on aikas edullisia puslia. http://www.strongflex.eu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, tosi iso säästö.uniiq kirjoitti:^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin strongflexit laitoin tilaukseen. Alkuperäiset puslat alkaa kolisemaan jo sen verta pahasti että tarttee vaihtaa samalla kun kytkimen tekee josko nuo uretaanit jotenkin kestäisi.
Ja kiitoksia vastauksista.
Ja kiitoksia vastauksista.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietääskö joku mistä löytyis sellaset nipukat joilla se sulaketaulun edessä oleva verhoilun pala pysyis kiinni? Molemmat hukassa tuosta omasta. Ja edellisessäkin oli ainakin toinen poikki että kai jollain muullaikin on ollut tarvetta?
Samalla kysyn että tarviiko sitä vesipumppua vaihtaa joka kerta kun jakopään roippeet vaihtaa?
Samalla kysyn että tarviiko sitä vesipumppua vaihtaa joka kerta kun jakopään roippeet vaihtaa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.
Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.
Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin noita meinaan.Aquatica kirjoitti:^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.
Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko ollut euron/kpl kun tilasin tänne paikalliselle marmorille reteesti heti 4 kpl.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tää on taas tätä alfan kanssa. Tarttee mennä korjaamolle parisuhdeterapiaan tai vaihtaa merkkiä.
1) Alko perkule visertään. Olisko tuo kiristinrulla joka noin tsirppailee? Ääni häviää 10min käynnistyksen jälkeen eikä esiinny kuin tyhjäkäynnillä. On sen verta metallisen kuulonen et hirvittää.
https://youtu.be/xNhfhFAjaJk
2)Flekti lakkas toimimasta. Missä lienee sulake ja rele? Ainakin ecu kytkee kapistuksen päälle, mutta lavat ei pyöri.
3) onko jollain puljulla uretaanipuslia tre seudulla hyllyssä? Alkaa ottaan aivoon tuo kolina. Se täytyy tappaa.
Kiitokset taas jo etukäteen
1) Alko perkule visertään. Olisko tuo kiristinrulla joka noin tsirppailee? Ääni häviää 10min käynnistyksen jälkeen eikä esiinny kuin tyhjäkäynnillä. On sen verta metallisen kuulonen et hirvittää.
https://youtu.be/xNhfhFAjaJk
2)Flekti lakkas toimimasta. Missä lienee sulake ja rele? Ainakin ecu kytkee kapistuksen päälle, mutta lavat ei pyöri.
3) onko jollain puljulla uretaanipuslia tre seudulla hyllyssä? Alkaa ottaan aivoon tuo kolina. Se täytyy tappaa.
Kiitokset taas jo etukäteen
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ääni kuulostaa vähän samalta ko mun laturi, kun siitä räjähti laakerit... Toimi niin kauan kun sillä uskalsi ajaa
Tai no, lopussa kierroslukumittari sekosi ja meteli oli niin kamala, että uskalsin just ja just oikein varovasti ajella pari kilsaa korjaamolle.
https://www.youtube.com/watch?v=xHNyij5Sd5g
Ja tässä sitten vähän sitä, mitä se oli sit...
https://www.youtube.com/watch?v=zHmfCOu_X3Q
Äänen taajuus on hieman eri, joten tuo voi olla ihan vaan kiristin tai ohjurikin, mutta niin on eroa moottorin kierrosnopeudessa tyhjäkäynnissä ym. kanssa.
Tai no, lopussa kierroslukumittari sekosi ja meteli oli niin kamala, että uskalsin just ja just oikein varovasti ajella pari kilsaa korjaamolle.
https://www.youtube.com/watch?v=xHNyij5Sd5g
Ja tässä sitten vähän sitä, mitä se oli sit...
https://www.youtube.com/watch?v=zHmfCOu_X3Q
Äänen taajuus on hieman eri, joten tuo voi olla ihan vaan kiristin tai ohjurikin, mutta niin on eroa moottorin kierrosnopeudessa tyhjäkäynnissä ym. kanssa.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No voehan perse, koska ääni on mulla matalampi, niin sopisko olettaa, että on kyseessä jonkun isomman pyörän laakerointi. Kiristinrullahan itsessään on pieni, joten ääni pitäisi kuulua useammin, kuin sulla.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja vielä ilmastointikompuran laakeri listaan, siinä on aika iso pyörä.. Remmi irti ja sormin pyörittelemään tahi stetoskoopilla käynnissä kuuntelemaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voipi olla sekin. Siellähän ei kylmäaineet kule. Kennokin on varaston hyllyllä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
uniiq kirjoitti:Tänään kävin katsastamassa ja päästöistä tuli hylsy. Mistä kaikesta johtuu korkeat HC ja CO -arvot? Sytytyksessä ei pitäisi olla häikkää, koska tulpat ja hatut on äskettäin vaihdettu. Ilmansuodatin on vaihtokunnossa ja uusi on tilattukin, mutta voiko aiheuttaa nuo luvut korkeiksi. Onko arvauksia, mittauksen tulokset tuossa:
Tänään poljettiin kyllä kunnolla soppaa koneelle muttei mene rajoihin. Kaikki muut menee nippa nappa, mutta HC tyhjäkäynnillä on 231 (kierroksilla saatiin rajoihin, 91). CO-arvo saatiin 0,3:een molemmissa. Ei tohon paljon vaihtoehtoja omasta mielestä jää: ilmi (arvot kuitenkin MESsin mukaan kunnossa), lambda (arvot heittelee n. -40 - 800mV, ei mitään kokemusta onko normaalia) ja katti. MES ei anna vikakoodeja eli en tiedä mistä lähteä liikkeelle, joten varasin perjantaiksi huoltoajan niin saavat tutkia. Jos jollakin on jotain ehdotuksia, niin kuuntelen mielelläni. Teen nyt ecu-resetin, muttei taida vaikuttaa tolla tavalla päästöihin, vai mitä ootte mieltä?Alfissimo kirjoitti:Kylmä katti . Jos ei polkenu kunnolla soppaa koneelle, niin milläs se lämpiää.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?
Edit: Katti se oli tässäkin sökönä.
Edit: Katti se oli tässäkin sökönä.
Viimeksi muokannut uniiq, 11 Maalis 2016, 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä ajoin omalla n.14 km kolmosella kahdeksaakymppiä ennen mittausta, oli katti ainakin lämmin ja arvot kohdallaan
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mul oli tos fiiatissa päästöt prsiillään rekisteröintikatastuksessa. Konttorilla poljettiin ja sinä hetkenä ku oli hyväksyttävät arvot, ni katsuri paino kaken nappia. Sain kilvet vaik todo listaa menin puuhakilvillä hakemaan.
Loppupeleis keraamikatti oli semiatomeina/sulaneina kikkareina änäreitä myöden. Ehjä käytetty katti ja uus lambaada helpottivat päästömittauksia sen jälkeen. Heikalta kysyin ilmin hintaa, ni hänkin hiljeni selvitettyään hinnan - semmottis 450€... Käytössä vain barchettassa. Alurunkoinen einiinperinteinen mokkula ompi se.
Loppupeleis keraamikatti oli semiatomeina/sulaneina kikkareina änäreitä myöden. Ehjä käytetty katti ja uus lambaada helpottivat päästömittauksia sen jälkeen. Heikalta kysyin ilmin hintaa, ni hänkin hiljeni selvitettyään hinnan - semmottis 450€... Käytössä vain barchettassa. Alurunkoinen einiinperinteinen mokkula ompi se.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uskaltaa. Ja tankkaa viel e95:sta tankkiin niin on viinaa puhdistamassa palotapahtumaa.uniiq kirjoitti:Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kerran yritin re85:lla saada busson läpi päästöistä, eipä onnistunutalamajy kirjoitti:Uskaltaa. Ja tankkaa viel e95:sta tankkiin niin on viinaa puhdistamassa palotapahtumaa.uniiq kirjoitti:Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?
Katin vaihto taisi sitten auttaa.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vielä laturivalo palaa, eräs sanoi että voi olla joko laturi tai rele? Onko näin? Laturin vaihto ilmeisesti aika homma, mutta pystyykö sitä jotenkin tarkistamaan helpommin toimivaksi/hajonneeksi?
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ootko mitannu jännitteen, että lataako kuitenkin akkua?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai perkule, mitä ensimmäiseksi tulee mieleen niin jännitteensäädin, laturin hiilet ja ehkä toi latausrele, jos hihna on kunnossa? Riippuu myös siitä, miten ilmeni: tuliko vika yhtäkkiä vai vähitellen. Laturin irrotus/vaihto käy varmaan helpoiten pyöränkotelon kautta, kun ekaks ottaa vetarin pois edestä (ainakin ts:ssä, en tiedä onko v6 eroa).
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeni yhtäkkiä vaan, eli akkuvalo sytty kerrasta ja myös akku tyhjenty muutamien starttauksien jälkee. Ilmeni kyllä aikalailla heti sen jälkeen kun avasin kojelaudan alta noita puhalluksen liittimiä ja koitin ettiä sitä ilmansuuntauksen vikaa mutta tuskin liittyy tuohon mitenkään.
Laturin vaihtoa kyselin parista paikasta niin 550-600e (laturi ~200-300, työt ~300).. Sen minkä just jakopäärempas sai tingittyä niin meneeki sitte tuoho :/
Laturin vaihtoa kyselin parista paikasta niin 550-600e (laturi ~200-300, työt ~300).. Sen minkä just jakopäärempas sai tingittyä niin meneeki sitte tuoho :/
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motonetistä alle 200€ kun viet vanhan vaihdossa. Eikä kyllä kannata työstä maksaa 300€, koitat ite tai annat jonkun osaavan kaverin tehdä kaljapalkalla
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos pelkkä hiilisilta/regu on mennyt niin sen voi vaihtaa kunhan ottaa vaan laturin irti ja kääntää laturia sen verran että voi vaihtaa.
Itse olen esim volvon 5 mukiseen bensakoneeseen vaihtanut hiilisillan ottamalla laturin irti ja kääntämällä sen pystyyn. Se kun olis vaatinut syylärin tai apurungon siirtämisen jos sen olis halunnu pöydälle nostaa.
Itse olen esim volvon 5 mukiseen bensakoneeseen vaihtanut hiilisillan ottamalla laturin irti ja kääntämällä sen pystyyn. Se kun olis vaatinut syylärin tai apurungon siirtämisen jos sen olis halunnu pöydälle nostaa.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo.. Itsellä ei mahdollisuuksia tehdä, ainut osaava kaveri jonka tunnen tällä hetkellä niin ei omaa nosturia, vai saako pyöränkotelon kautta jotenkin pelkän tunkin avulla?
/250e lupasivat työlle hintaa tos yhdellä AD:llä
/250e lupasivat työlle hintaa tos yhdellä AD:llä
Viimeksi muokannut Macela, 10 Maalis 2016, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bussoon se laturin vaihto ei ole ihan pikku homma. 250e työstä kuulostaa halvalta!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bussoon ei ole iisi piisi joo. Tehnyt en ole, kuvia kyllä kahtonut... Ja tarinoita lukenut.
Mut noita halvempia latureitakin saa, tietty jos firma tohon hintaan sen haluaa myydä niin ei se nyt surkeeta ole - koska takuut jne. tulee sitten kaikki tekijän kautta.
Sparetolta varmaan saa alta 200eurolla (rahteineen) laturin...
Mut noita halvempia latureitakin saa, tietty jos firma tohon hintaan sen haluaa myydä niin ei se nyt surkeeta ole - koska takuut jne. tulee sitten kaikki tekijän kautta.
Sparetolta varmaan saa alta 200eurolla (rahteineen) laturin...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä olisi pieni ihminen ihmeissään, jos joutuisi nyt vaihtamaan laturia 156 V6:een.
300€ kallis, 250€ halpa, yläkautta, pyöränkotelon kautta, vetari irti, vetari kii
Tiigen laittama linkki vaikuttaa hyvältä.
300€ kallis, 250€ halpa, yläkautta, pyöränkotelon kautta, vetari irti, vetari kii
Tiigen laittama linkki vaikuttaa hyvältä.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos -04 2.0 jts etu palat yhdella vai kahdella kulumisen varoittimella? Ei jaksais pyörää jumpata irti vaan katsoakseen
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Spareton aspa (Andrei) ei suositellut Lauberia.
Mailitse siis kysyin sopivuutta - tarjosi Delco-Remyä muutaman hassua euroa kalliimmalla... Tuo Delco sentään on ihan oikea valmistaja, kuulemma siis.
Spareton aspa (Andrei) ei suositellut Lauberia.
Mailitse siis kysyin sopivuutta - tarjosi Delco-Remyä muutaman hassua euroa kalliimmalla... Tuo Delco sentään on ihan oikea valmistaja, kuulemma siis.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin taitaa olla 2v takuu noissa.Macela kirjoitti:^
Kysytää ny vie että onko Lauberin halpa laturi iha paska?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
yksi. Palat kannattaa valikoida unohtamalla tuo varotin imho.wileythecoyote kirjoitti:Onkos -04 2.0 jts etu palat yhdella vai kahdella kulumisen varoittimella? Ei jaksais pyörää jumpata irti vaan katsoakseen
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tosi tyhmä kysymys, mutta miten saan radion irti? Irroitusrautoja ei ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irrotusraudoilla.
Alkuperäiseen radioon jos meinaat niin itse hankin eBaystä sille raudat joskus.
EDIT: Tältä ne näyttää jos saat jollain toisella konstilla tehtyä itse vastaavat.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... l&_sacat=0
Alkuperäiseen radioon jos meinaat niin itse hankin eBaystä sille raudat joskus.
EDIT: Tältä ne näyttää jos saat jollain toisella konstilla tehtyä itse vastaavat.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... l&_sacat=0
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noitahan saa mistä tahansa kaupasta joka myy radioita. Voit kokeilla myös sopivan ohkasilla ja pitkillä nauloilla tms.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Ja jokaisessa 156:ssa EI ole samanlainen tehdasraatio, jossa on tuo 2-sakarainen rauta. Esim. omassani ku oli kasettisoitin vaihtajalla, niin siinä ei tosiaan ollut kuin 1 reikä - mut onneks kasettipesään mahtui raudan toinen puolisko, jolla sai ration irti.
Mutta auton varaosamyyjä myy ~20eurolla (jos on vähän kalliimpi) sarjan, jossa on melkolailla kaiken tyyppisille soittimille irrotusraudat. Itse omani hankin Fixuksesta...
Ja jokaisessa 156:ssa EI ole samanlainen tehdasraatio, jossa on tuo 2-sakarainen rauta. Esim. omassani ku oli kasettisoitin vaihtajalla, niin siinä ei tosiaan ollut kuin 1 reikä - mut onneks kasettipesään mahtui raudan toinen puolisko, jolla sai ration irti.
Mutta auton varaosamyyjä myy ~20eurolla (jos on vähän kalliimpi) sarjan, jossa on melkolailla kaiken tyyppisille soittimille irrotusraudat. Itse omani hankin Fixuksesta...
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä tutoriaali miten nauloilla saa tuon irti, jos ei jaksa odotella ebaysta tuota oikeaa irrotustyökalua.Kertsu kirjoitti:Tosi tyhmä kysymys, mutta miten saan radion irti? Irroitusrautoja ei ole.
https://www.youtube.com/watch?v=wGwCtz4CkkY
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jakopääsettiä jts-koneeseen hommaamassa.
Tulossa:
Jakohihna (https://spareto.fi/tuotteet/vkmc-02183- ... hihnasarja)
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
1 x Ohjainrulla, hammashihna
1 x Vesipumppu
1 x Hammashihnat
Tp-hihna (https://spareto.fi/tuotteet/ct970k1-hammashihnasarja)
1 x Hammashihnat
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
Apulaitehihna
1 x hihna
1 x kiristin (https://spareto.fi/tuotteet/55863-kiris ... niurahihna
1 x venttiilikopan tiiviste
Kannattaako vielä jotain muuta?
Tulossa:
Jakohihna (https://spareto.fi/tuotteet/vkmc-02183- ... hihnasarja)
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
1 x Ohjainrulla, hammashihna
1 x Vesipumppu
1 x Hammashihnat
Tp-hihna (https://spareto.fi/tuotteet/ct970k1-hammashihnasarja)
1 x Hammashihnat
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
Apulaitehihna
1 x hihna
1 x kiristin (https://spareto.fi/tuotteet/55863-kiris ... niurahihna
1 x venttiilikopan tiiviste
Kannattaako vielä jotain muuta?
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Noilla pärjää kyllä.
Apulaitehihnan kiristintä ja sen rullaa en automaattisesti vaihtais, mutta kukin tyylillään. Purkaessa selviää sitten kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörien kunto. Ja tietty imunokka-akselin nokkien kunto (etenkin 4 sylinterin kohdalta).
Apulaitehihnan kiristintä ja sen rullaa en automaattisesti vaihtais, mutta kukin tyylillään. Purkaessa selviää sitten kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörien kunto. Ja tietty imunokka-akselin nokkien kunto (etenkin 4 sylinterin kohdalta).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanoisin hyvinkin vahvalla mutulla että ääni lähtee ilmastoinnin kompurasta. Miksi et riipaise koko kompuraa pois jos kerran ei ole käytössä ja laita lyhyempää apulaitehihnaa??wileythecoyote kirjoitti:Voipi olla sekin. Siellähän ei kylmäaineet kule. Kennokin on varaston hyllyllä.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pujazuba kirjoitti:Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
Unohtui tuosta listasta, ajoituksenmuuntimen korjaussarja on myös tarkoitus tilata. Se (toivottavasti ääni tulee siitä) mökää.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kokemuksia asmetin takapöntön ja eberin tai walkerin välipöntön yhteensopivuudesta. Sparetolla ei tällä hetkellä muita ole tarjolla 2.0 jts:ään.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!