Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
LIHAWELHO
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 07:52
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6/Suzuki GSX-R 1100/BMW E34 535 turbo
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja LIHAWELHO »

Tulipas hommattua vajaan 2 vuoden tauon jälkeen taas uusi alfa (Niin se jäi vaan painamaan myynti mieltä :wink: )

Mitenkäs, onko tuossa 2003vm 156:ssa sisävaloille oma sulake jossain? Kävin kuskinpuolen sulakkeet läpi ja kaikki ehjiä. Olettaisin myös, että aurinkolipan valot olisivat saman sulakkeen alla, mutta ne toimivat.. eli siis taustapeilin vieressä olevat sisävalot ja takamatkustajien sisävalot eivät syty.. Vinkkejä saa antaa mikä voisi mättää. Tietty kaikista voi olla polttimot palanut, mutta epäilen vahvasti asiaa. Mitenkäs se etusisävalojen "pohja" irtoaa, en uskaltanu väkisin vääntää klipsuja :!:

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani :roll:
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyyl se on samanvahvuinen läpi asti.

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

JMC kirjoitti:Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani :roll:
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
Ai joku muukin meinaa tilata uretaanipuslat :) mitä merkkiä ajattelit laittaa? Ite kattellu Powerflexejä 800e/kaikki alustan puslat. Ja kyllä vakaaja on yhtä paksu koko matkalta.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

^ tuolla on aikas edullisia puslia. http://www.strongflex.eu

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan :)
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

uniiq kirjoitti:^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan :)
Jep, tosi iso säästö.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Juurikin strongflexit laitoin tilaukseen. Alkuperäiset puslat alkaa kolisemaan jo sen verta pahasti että tarttee vaihtaa samalla kun kytkimen tekee :) josko nuo uretaanit jotenkin kestäisi.
Ja kiitoksia vastauksista.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tietääskö joku mistä löytyis sellaset nipukat joilla se sulaketaulun edessä oleva verhoilun pala pysyis kiinni? Molemmat hukassa tuosta omasta. Ja edellisessäkin oli ainakin toinen poikki että kai jollain muullaikin on ollut tarvetta?

Samalla kysyn että tarviiko sitä vesipumppua vaihtaa joka kerta kun jakopään roippeet vaihtaa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.

Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Aquatica kirjoitti:^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.

Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
Juurikin noita meinaan.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Olisiko ollut euron/kpl kun tilasin tänne paikalliselle marmorille reteesti heti 4 kpl.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tää on taas tätä alfan kanssa. Tarttee mennä korjaamolle parisuhdeterapiaan tai vaihtaa merkkiä.
1) Alko perkule visertään. Olisko tuo kiristinrulla joka noin tsirppailee? Ääni häviää 10min käynnistyksen jälkeen eikä esiinny kuin tyhjäkäynnillä. On sen verta metallisen kuulonen et hirvittää.
https://youtu.be/xNhfhFAjaJk

2)Flekti lakkas toimimasta. Missä lienee sulake ja rele? Ainakin ecu kytkee kapistuksen päälle, mutta lavat ei pyöri.

3) onko jollain puljulla uretaanipuslia tre seudulla hyllyssä? Alkaa ottaan aivoon tuo kolina. Se täytyy tappaa.

Kiitokset taas jo etukäteen :)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ääni kuulostaa vähän samalta ko mun laturi, kun siitä räjähti laakerit... Toimi niin kauan kun sillä uskalsi ajaa :D
Tai no, lopussa kierroslukumittari sekosi ja meteli oli niin kamala, että uskalsin just ja just oikein varovasti ajella pari kilsaa korjaamolle.

https://www.youtube.com/watch?v=xHNyij5Sd5g

Ja tässä sitten vähän sitä, mitä se oli sit...

https://www.youtube.com/watch?v=zHmfCOu_X3Q

Äänen taajuus on hieman eri, joten tuo voi olla ihan vaan kiristin tai ohjurikin, mutta niin on eroa moottorin kierrosnopeudessa tyhjäkäynnissä ym. kanssa.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

No voehan perse, koska ääni on mulla matalampi, niin sopisko olettaa, että on kyseessä jonkun isomman pyörän laakerointi. Kiristinrullahan itsessään on pieni, joten ääni pitäisi kuulua useammin, kuin sulla.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja vielä ilmastointikompuran laakeri listaan, siinä on aika iso pyörä.. Remmi irti ja sormin pyörittelemään tahi stetoskoopilla käynnissä kuuntelemaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Voipi olla sekin. Siellähän ei kylmäaineet kule. Kennokin on varaston hyllyllä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

uniiq kirjoitti:Tänään kävin katsastamassa ja päästöistä tuli hylsy. Mistä kaikesta johtuu korkeat HC ja CO -arvot? Sytytyksessä ei pitäisi olla häikkää, koska tulpat ja hatut on äskettäin vaihdettu. Ilmansuodatin on vaihtokunnossa ja uusi on tilattukin, mutta voiko aiheuttaa nuo luvut korkeiksi. Onko arvauksia, mittauksen tulokset tuossa:

Kuva
Alfissimo kirjoitti:Kylmä katti :roll: . Jos ei polkenu kunnolla soppaa koneelle, niin milläs se lämpiää.
Tänään poljettiin kyllä kunnolla soppaa koneelle muttei mene rajoihin. Kaikki muut menee nippa nappa, mutta HC tyhjäkäynnillä on 231 (kierroksilla saatiin rajoihin, 91). CO-arvo saatiin 0,3:een molemmissa. Ei tohon paljon vaihtoehtoja omasta mielestä jää: ilmi (arvot kuitenkin MESsin mukaan kunnossa), lambda (arvot heittelee n. -40 - 800mV, ei mitään kokemusta onko normaalia) ja katti. MES ei anna vikakoodeja eli en tiedä mistä lähteä liikkeelle, joten varasin perjantaiksi huoltoajan niin saavat tutkia. Jos jollakin on jotain ehdotuksia, niin kuuntelen mielelläni. Teen nyt ecu-resetin, muttei taida vaikuttaa tolla tavalla päästöihin, vai mitä ootte mieltä?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?

Edit: Katti se oli tässäkin sökönä.
Viimeksi muokannut uniiq, 11 Maalis 2016, 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mä ajoin omalla n.14 km kolmosella kahdeksaakymppiä ennen mittausta, oli katti ainakin lämmin ja arvot kohdallaan 8)

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mul oli tos fiiatissa päästöt prsiillään rekisteröintikatastuksessa. Konttorilla poljettiin ja sinä hetkenä ku oli hyväksyttävät arvot, ni katsuri paino kaken nappia. Sain kilvet vaik todo listaa menin puuhakilvillä hakemaan.
Loppupeleis keraamikatti oli semiatomeina/sulaneina kikkareina änäreitä myöden. Ehjä käytetty katti ja uus lambaada helpottivat päästömittauksia sen jälkeen. Heikalta kysyin ilmin hintaa, ni hänkin hiljeni selvitettyään hinnan - semmottis 450€... Käytössä vain barchettassa. Alurunkoinen einiinperinteinen mokkula ompi se.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

uniiq kirjoitti:Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?
Uskaltaa. Ja tankkaa viel e95:sta tankkiin niin on viinaa puhdistamassa palotapahtumaa.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

alamajy kirjoitti:
uniiq kirjoitti:Vai uskaltaako näihin alfoihin lorauttaa tankin pohjalle vähän etanolia?
Uskaltaa. Ja tankkaa viel e95:sta tankkiin niin on viinaa puhdistamassa palotapahtumaa.
Kerran yritin re85:lla saada busson läpi päästöistä, eipä onnistunut :-D
Katin vaihto taisi sitten auttaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Vielä laturivalo palaa, eräs sanoi että voi olla joko laturi tai rele? Onko näin? Laturin vaihto ilmeisesti aika homma, mutta pystyykö sitä jotenkin tarkistamaan helpommin toimivaksi/hajonneeksi?
Noni

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Ootko mitannu jännitteen, että lataako kuitenkin akkua?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

On mitattu, ei lataa.
Noni

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Ai perkule, mitä ensimmäiseksi tulee mieleen niin jännitteensäädin, laturin hiilet ja ehkä toi latausrele, jos hihna on kunnossa? Riippuu myös siitä, miten ilmeni: tuliko vika yhtäkkiä vai vähitellen. Laturin irrotus/vaihto käy varmaan helpoiten pyöränkotelon kautta, kun ekaks ottaa vetarin pois edestä (ainakin ts:ssä, en tiedä onko v6 eroa).
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ilmeni yhtäkkiä vaan, eli akkuvalo sytty kerrasta ja myös akku tyhjenty muutamien starttauksien jälkee. Ilmeni kyllä aikalailla heti sen jälkeen kun avasin kojelaudan alta noita puhalluksen liittimiä ja koitin ettiä sitä ilmansuuntauksen vikaa mutta tuskin liittyy tuohon mitenkään.

Laturin vaihtoa kyselin parista paikasta niin 550-600e (laturi ~200-300, työt ~300).. Sen minkä just jakopäärempas sai tingittyä niin meneeki sitte tuoho :/
Noni

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Motonetistä alle 200€ kun viet vanhan vaihdossa. Eikä kyllä kannata työstä maksaa 300€, koitat ite tai annat jonkun osaavan kaverin tehdä kaljapalkalla :-D
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Jos pelkkä hiilisilta/regu on mennyt niin sen voi vaihtaa kunhan ottaa vaan laturin irti ja kääntää laturia sen verran että voi vaihtaa.
Itse olen esim volvon 5 mukiseen bensakoneeseen vaihtanut hiilisillan ottamalla laturin irti ja kääntämällä sen pystyyn. Se kun olis vaatinut syylärin tai apurungon siirtämisen jos sen olis halunnu pöydälle nostaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Joo.. Itsellä ei mahdollisuuksia tehdä, ainut osaava kaveri jonka tunnen tällä hetkellä niin ei omaa nosturia, vai saako pyöränkotelon kautta jotenkin pelkän tunkin avulla?

/250e lupasivat työlle hintaa tos yhdellä AD:llä
Viimeksi muokannut Macela, 10 Maalis 2016, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Bussoon se laturin vaihto ei ole ihan pikku homma. 250e työstä kuulostaa halvalta!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Bussoon ei ole iisi piisi joo. Tehnyt en ole, kuvia kyllä kahtonut... Ja tarinoita lukenut.

Mut noita halvempia latureitakin saa, tietty jos firma tohon hintaan sen haluaa myydä niin ei se nyt surkeeta ole - koska takuut jne. tulee sitten kaikki tekijän kautta.
Sparetolta varmaan saa alta 200eurolla (rahteineen) laturin...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kyllä olisi pieni ihminen ihmeissään, jos joutuisi nyt vaihtamaan laturia 156 V6:een.
300€ kallis, 250€ halpa, yläkautta, pyöränkotelon kautta, vetari irti, vetari kii :agrue:

Tiigen laittama linkki vaikuttaa hyvältä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ :)

Kysytää ny vie että onko Lauberin halpa laturi iha paska?
Noni

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Onkos -04 2.0 jts etu palat yhdella vai kahdella kulumisen varoittimella? Ei jaksais pyörää jumpata irti vaan katsoakseen :)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Spareton aspa (Andrei) ei suositellut Lauberia.
Mailitse siis kysyin sopivuutta - tarjosi Delco-Remyä muutaman hassua euroa kalliimmalla... Tuo Delco sentään on ihan oikea valmistaja, kuulemma siis. :P

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Macela kirjoitti:^ :)

Kysytää ny vie että onko Lauberin halpa laturi iha paska?
Ainakin taitaa olla 2v takuu noissa.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

wileythecoyote kirjoitti:Onkos -04 2.0 jts etu palat yhdella vai kahdella kulumisen varoittimella? Ei jaksais pyörää jumpata irti vaan katsoakseen :)
yksi. Palat kannattaa valikoida unohtamalla tuo varotin imho.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tosi tyhmä kysymys, mutta miten saan radion irti? Irroitusrautoja ei ole.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Irrotusraudoilla. :-D
Alkuperäiseen radioon jos meinaat niin itse hankin eBaystä sille raudat joskus.

EDIT: Tältä ne näyttää jos saat jollain toisella konstilla tehtyä itse vastaavat.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... l&_sacat=0
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noitahan saa mistä tahansa kaupasta joka myy radioita. Voit kokeilla myös sopivan ohkasilla ja pitkillä nauloilla tms.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Ja jokaisessa 156:ssa EI ole samanlainen tehdasraatio, jossa on tuo 2-sakarainen rauta. Esim. omassani ku oli kasettisoitin vaihtajalla, niin siinä ei tosiaan ollut kuin 1 reikä - mut onneks kasettipesään mahtui raudan toinen puolisko, jolla sai ration irti.

Mutta auton varaosamyyjä myy ~20eurolla (jos on vähän kalliimpi) sarjan, jossa on melkolailla kaiken tyyppisille soittimille irrotusraudat. Itse omani hankin Fixuksesta...

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Kertsu kirjoitti:Tosi tyhmä kysymys, mutta miten saan radion irti? Irroitusrautoja ei ole.
Tässä tutoriaali miten nauloilla saa tuon irti, jos ei jaksa odotella ebaysta tuota oikeaa irrotustyökalua.
https://www.youtube.com/watch?v=wGwCtz4CkkY

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Jakopääsettiä jts-koneeseen hommaamassa.

Tulossa:
Jakohihna (https://spareto.fi/tuotteet/vkmc-02183- ... hihnasarja)
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
1 x Ohjainrulla, hammashihna
1 x Vesipumppu
1 x Hammashihnat
Tp-hihna (https://spareto.fi/tuotteet/ct970k1-hammashihnasarja)
1 x Hammashihnat
1 x Kiristysrulla, hammashihnat
Apulaitehihna
1 x hihna
1 x kiristin (https://spareto.fi/tuotteet/55863-kiris ... niurahihna

1 x venttiilikopan tiiviste

Kannattaako vielä jotain muuta?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Noilla pärjää kyllä.

Apulaitehihnan kiristintä ja sen rullaa en automaattisesti vaihtais, mutta kukin tyylillään. Purkaessa selviää sitten kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörien kunto. Ja tietty imunokka-akselin nokkien kunto (etenkin 4 sylinterin kohdalta). :mrgreen:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
Kuva

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

wileythecoyote kirjoitti:Voipi olla sekin. Siellähän ei kylmäaineet kule. Kennokin on varaston hyllyllä.
Sanoisin hyvinkin vahvalla mutulla että ääni lähtee ilmastoinnin kompurasta. Miksi et riipaise koko kompuraa pois jos kerran ei ole käytössä ja laita lyhyempää apulaitehihnaa??

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pujazuba kirjoitti:Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.

Unohtui tuosta listasta, ajoituksenmuuntimen korjaussarja on myös tarkoitus tilata. Se (toivottavasti ääni tulee siitä) mökää.
Suoraan vaan suoraa

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Onko kokemuksia asmetin takapöntön ja eberin tai walkerin välipöntön yhteensopivuudesta. Sparetolla ei tällä hetkellä muita ole tarjolla 2.0 jts:ään.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Vastaa Viestiin