Nyt kun voi taas keskittyä enemmän kosmeettisiin virheisiin vaihteeksi, niin mistähän mahtaisi löytää halvalla keulan pohjassa olevaa muovisuojaa? Vanhasta on jo kiinnikkeet takaa katkeilleet, että joutuu nippusitellä kiinnittämään tuota.
Siinä vaiheessa kun sen alumiisen saa runnottua mutkalle on syylärin alapalkkikin jo ihan solmussa. Edestähän se tulee siihen kiinni ja se on ohuttua peltiä.
Lievää sarkasmia ilmassa. Mutta pitääpä katsoa pystyykö tuon kanssa elämään, että tuo suoja lerpattaa toiselta puolen muutaman sentin alempana mitä pitäisi (toiselta puolen murtunut pala pois johon pitäisi pultti mennä).
Sen "muovin" saa kohtuu helposti entrattua hartsilla ja lasikuitumatolla. Jos kokonaan heittää kuikkaan, niin seuraa muutamia lieveilmiöitä: konetila paskastuu ihan erilailla, lämpenee talvella huonommin, meteli lisääntyy, vaurioalttius lisääntyy.
Eli turha se alkuperäinenkään ei siellä todellakaan ole.
Mistähän mahtaisi löytyä 156:seen tuulilasin pyyhkijänsulan varret? nykyisistä on osittain maali lähtenyt ja hapettuneet.
Yritin etsiä verkkokaupoista mutta ei löytynyt. Tietysti voi sitten hioa ja maalata varret jos ei löydy sopivaan rahaan.
Kiinnostus heräsi erittäin vahvasti. Alfaa minulla ei ole koskaan ollut, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin. Mutta mutta, mihin asioihin minun noviisina kannattaisi kiinnittää erityistä huomiota ennen kauppojen tekemistä? Ainakin tällaisia on tullut vastaan:
Alfat pitävät siitä kun niitä huoltaa säännöllisesti, joten huoltokirja tai muuten dokumentoitu huoltohistoria olisi erittäin suotava.
Jakohihnan vaihtoväli 60tkm eikä vaihdosta selviä ihan pikkurahalla, joten siihen pitää varautua, tosin tuohan on tässä tapauksessa "juuri vaihdettu".
Hyvän ajettavuuden vastapainona alusta on melko monimutkainen ja sen osat herkästi vaihtokunnossa, joten siihenkin pitää varautua.
Kytkinongelmista olen myös lukenut - kuuluvatko tyyppivikoihin vai johtuvatko muista syistä, kuten reippaahkosta ajotyylistä?
Muuta erityistä joka pitäisi huomioida renkaita potkiessa?
Tietysti, jos joku sattuu tuntemaan tuon nimenomaisen auton historiaa ja osaisi valaista asiaa niin vielä parempi olisi!
Normaalisti mulla tulee lasinpesunestettä ainoastaan tuulilasiin, ei umpioihin ollenkaan, mutta tänään tyhjeni säiliö ja olikin päinvastoin, tuli ainoastaan umpioihin. Täytin säiliön ja nyt tulee taas "normaalisti" ainoastaan tuulilasiin. Mistähä se noin tekee? Tosin hyvä kun ei tuhlaile umpioihin ollenkaan, vielä kun vaihtais puskuriin jossa pesurit ei törrötä nii parempi..
Eipä tuo alusta niin älyttömän monimutkainen ole, ehkä vähän erillainen. Kannattaa katsoa -02 passatin etuakselistoa ja ihmetellä mitä saksan inssi on miettinyt kun sen on rakentanut, se on monimutkainen (toissa viikolla etsin kaverin passatista lotinan lähdettä sitä löytämättä). Samat jutut kannattaa katsoa kuin muistakin autoista ja huoltokirjahan on aina plussaa, ei nämä Alfat mitään extreme autoja ole (huolletut yleensä toimii paremmin kuin huoltamattomat ).
Finest kirjoitti:^^Rogelli sisustus?
Käppärissä lukee Novitec
Rogelli on hollantilainen pyöräilyvaatteita valmistava firma. Ei liene mitään tekemistä sisustan kanssa, ellei sitten penkit ole spandexilla verhoillut. Joku vaan lätkässy tarran tuohon.
Finest kirjoitti:^^Rogelli sisustus?
Käppärissä lukee Novitec
Rogelli on hollantilainen pyöräilyvaatteita valmistava firma. Ei liene mitään tekemistä sisustan kanssa, ellei sitten penkit ole spandexilla verhoillut. Joku vaan lätkässy tarran tuohon.
Toisaalta taas, briteissä on toiminut Rogelli-niminen firma juurikin autoverhoilun alalla. Ei silti, en minä mahdollisesti aikoja sitten manan majoille menneen firman nimeä käyttäisi markkinointivalttina autoa myydessäni, mutta minä en olekaan automyyjä.
On autoilmastoinnilla, mitää vikakoodeja oo päässy vie kattomaan, ja voiko tuommonen sellasta antaakkaan?
Hanskalokeron takaa vasemmalta (keskikonsolin takana) on tuo mötikkä sähkömoottoreineen ja kun tuon ottaa pois niin pystyy käsin kääntää sitä läppää (= kylmää/kuumaa).
Joo-o. Anyways, tuo on nyt avattuna ja vaihtelen tonne toisen läppämoottorin jahka sellasen saan ja jos ei siltikään niin sitte silmäileen koodeja. Tosin tuskin sieltä vikakoodeista mitään "hei sulla on säätöpaneeli paskana" -koodia antaa?
Löytyykö hyviä ideoita, mitä kokeilla seuraavaksi.
Puola, tulppa ja suutin vaihdettu. Käynti parani, mutta antaa edelleen samat koodit, kuin ennenkin vaihtoja. Lisäksi edelleen 3. syl tulppa kastuu, muiden ei.
Vikakoodit: (Alan tässä kyllä googlailemaan näitä)
P0300 misfires detectet (generic)
P0303 Cylinder 3 ignition failures
Koodit tulevat takaisin muutaman sekunnin viiveellä niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksilla.
Garmund kirjoitti:Löytyykö hyviä ideoita, mitä kokeilla seuraavaksi.
Puola, tulppa ja suutin vaihdettu. Käynti parani, mutta antaa edelleen samat koodit, kuin ennenkin vaihtoja. Lisäksi edelleen 3. syl tulppa kastuu, muiden ei.
Vikakoodit: (Alan tässä kyllä googlailemaan näitä)
P0300 misfires detectet (generic)
P0303 Cylinder 3 ignition failures
Koodit tulevat takaisin muutaman sekunnin viiveellä niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksilla.
onko puristukset mitattu?
omassa oli samat koodit ja yhden sylinterin mäntä oli hirttänyt vähän kiinni ==> ohivuotoa oli melkosesti.
Tajusin tänään, että suulakkeista (näytön viereisistä ja sivuilla olevista pyöreistä) ei tule ollenkaan ilmaa Tuulilasiin ja ikkunoihin puhaltaa, mutta millään asetuksilla ei ala ilmaa tulemaan näistä suulakkeista vaikka auki-asennossa ovat. Eivät toimi myöskään vaikka ilmastointi olisi päällä. Nyt kun mietin, niin eivät ole tainneet toimia ollenkaan omistukseni aikana. Pitääkö viedä ilmastoinnin huoltoon vai mistähän voisi johtua?
Kertsu kirjoitti:Tajusin tänään, että suulakkeista (näytön viereisistä ja sivuilla olevista pyöreistä) ei tule ollenkaan ilmaa Tuulilasiin ja ikkunoihin puhaltaa, mutta millään asetuksilla ei ala ilmaa tulemaan näistä suulakkeista vaikka auki-asennossa ovat. Eivät toimi myöskään vaikka ilmastointi olisi päällä. Nyt kun mietin, niin eivät ole tainneet toimia ollenkaan omistukseni aikana. Pitääkö viedä ilmastoinnin huoltoon vai mistähän voisi johtua?
Ei auta ilmastointihuolto tuohon. Saattaisin epäillä läppämoottorivikaa.
Kertsu kirjoitti:Tajusin tänään, että suulakkeista (näytön viereisistä ja sivuilla olevista pyöreistä) ei tule ollenkaan ilmaa Tuulilasiin ja ikkunoihin puhaltaa, mutta millään asetuksilla ei ala ilmaa tulemaan näistä suulakkeista vaikka auki-asennossa ovat. Eivät toimi myöskään vaikka ilmastointi olisi päällä. Nyt kun mietin, niin eivät ole tainneet toimia ollenkaan omistukseni aikana. Pitääkö viedä ilmastoinnin huoltoon vai mistähän voisi johtua?
Ei auta ilmastointihuolto tuohon. Saattaisin epäillä läppämoottorivikaa.
Tai sitten pitää vaan resetoida läppien rajat - jos on hyvä tuuri. Eli akun miinus irti muutamaksi minuutiksi, sitten takasin paikallensa ja odotellaan pari minuuttia - sitten vasta virrat päälle autoon.
Suuntaus menee täysin sekaisin automaagi-ilmastoinnilla, jos liikaa hätiköi. Ainakin omien kokemusten perusteella..
Toimiiko kertsu suuntaus mihinkään? Saatko esim. pelkästään jalkatilaan sitä puhallusta? Kuulee kyllä jo äänestä, jos suuntausmoottori tekee työtä, jos ei muuta meteliä ole (esim. laitat virrat päälle ja kokeilet säätää suuntausta puhaltimen ykkösasennossa ilman et radio tms. on päällä).
Jarsan kirjoitti:Puhaltaako koko ajan sekä jaloille että tuulilasille, vai vaihtuuko noiden kahden väliltä säädettäessä?
Kohta menen autolle niin varmistan, mutta minusta tuntuu, että puhaltaa koko ajan tuulilasille säädöistä huolimatta. Jaloille taasen puhaltaa säädettäessä.