Hiukan uutisia...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Hiukan uutisia...

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Alfalla tapahtuu jalleen managereiden vaihduttua ja Maserati yhteistyon alettua...
Kamal:
Alun perin v.2002 alkaneen projektin piti pohjautua Alfa Romeon omaan kompaktiin pohjalevyyn, mutta Alfan menetettya itsenaisyytensa Fiat pakotti alfan ottamaan 149a ja Kamalia varten uuden stilon pohjalevyn kayttoon.
Myos uusi astra tulee kayttamaan Fiatin pohjalevya.
Kalpfellin tultua taloon ja Maserati-yhteistyon alettua suunnitelmat ovat kuitenkin muuttuneet:
Kamal tehdaankin 159n premium pohjalevylle Maseratin kanssa, eli GT Wagon on totta vuonna 2008
Kamal tuleekin olemaan n.470cm pitka eika kompakti 440cm, maserati hieman pidempi, autot kayttavat mm Masen V8 moottoreita
Isompana suvina Kamalilla on paremmat mahdollisuudet menestya usassa
Kamal myohastyy siis taten noin 12-14kk, eli valmis sen pitaisi olla alkuvuonna 2007

Myos breraan mietitaan V8 moottoreita, spider nahdaan ensi kesana

Huononmpi uutinen onkin etta sain juuri kuulla etta kaikki uusien autojen projektit lukuunottamatta jo esiteltyja on pysaytetty, ilmeisesti jotain muutoksia on luvassa, Fiathan menneella viikolla fuusioi moottorivalmistajansa, Fiat Powertrain Techologies syntyi yhdistamalla mm Fiat Auton moottori tuotanto ja Iveco Diesel seka elasis
Lisaksi Fiatilla on ollut kontakteja Kiinalaisen Shanghai Automotiven kanssa.
Toivottavasti pistavat vauhdilla uudestaan liikkeelle, muuten autot myohastyvat pahasti,

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Koko Fiat Auton kehitysosasto on juuri lomautettu, CRF:n porukka on lahetetty kotiin
eli mm
198 uusi Stilo ja Delta pysaytetty
Kamal pysaytetty/lopetettu
jne



katsotaan nyt mita tapahtuu...itse olen varsin huolestunut :cry:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aika moista säätöö kyllä, saa nähdä miten käy :roll:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Tätähän tämä globalisaatio on. Alfan koneet tehdään kohta Shanghaissa.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Tekevät kohta "saabit", eli Alfa Romeosta ripataan vain nimi ja kuvitellaan, että tämä on toimiva idea. Ehkä onkin, ainakin vuoden tai kaksi jonka jälkeen nimi on menettänyt "voimansa" ja koko nimi voidaan kuopata.

Saab on jo ihan Vectra. Jenkeissä yksi Saab on Subaru ja toinen taisi olla Chevrolet joissa pari kosmeettista muutosta ja Saabin logo. Saa nähdä tuleeko uusia Saabeja kohta enään ollenkaan.

Samaan näyttää menevän monet muutkin vanhat merkit...

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

saabihan on melkein aina ollut toisten osista kasattu.Ensimmäisessä saabissa oli DKW;n moottori sitten tuli Fordin V4, tipo4 projekti croman jne kanssa
Nyt yhteisiä osia on sitten opelin ja subarun kanssa . Ei tuossa minusta kovin suurta muutosta ole Saabin linjassa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mirafiori kirjoitti:Koko Fiat Auton kehitysosasto on juuri lomautettu, CRF:n porukka on lahetetty kotiin
eli mm
198 uusi Stilo ja Delta pysaytetty
Kamal pysaytetty/lopetettu
Kuullostaa huolestuttavalta :(.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

sanoin etta koko Fiatin kehitysosasto on lomautettu...alfa on vain osa tata


katsotaan nyt...

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Kun ottaa sateenvarjon reissuun mukaan, niin ei ala sataa. Mahdollisen sukupuuton pelossa kannattaisikin ruveta hysteerisesti hamstraamaan nurkkiin aitoja lämminverisiä italoautoja, jos niitä ei sitten kohta enää saisikaan. Tämä tietysti takaisi sen, että kannattavuus lähtisi huimaan nousuun, ja rotu voisikin kohta konsanaan paksusti, eikö vain? Murphyyy....?


Nojoo, huonolta näyttää.. Pessimisti ei pety. :?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika käsittämätöntä perseilyä. Maailmasta tuskin löytyy montaa yhtä vahvaa automerkkiä kuin Alfa Romeo. Saman hengenvetoon pitää sitten jatkaa, että maailmasta tuskin löytyy monta automerkkiä, jota on johdettu yhtä huonosti kuin Alfa Romeota. Nykytilanne olisi kovin toisenlainen, jos AR olisi japanilainen tai saksalainen brändi. Komeata historiaa osattaisiin hyödyntää markkinoinnissa, laatu olisi tasaisempaa ja mallisto laajempi. Sama pätee myös Maseratiin.

Toki em. merkit tulevat tavalla tai toisella säilymään, mutta on uskomatonta, kuinka Alfasta tai Maseratista ei saada enemmän irti. Pitäisi varmaan laittaa Diilin poppoo Hannen johdolla kehittelemään uusia jippoja merkkien henkiinpuhaltamiseksi. Pitkältihän tämä kaikki johtunee koko konsernista, mutta ei kai Alfakaan viime vuosina mitään huipputulosta ole tehnyt. Brera ja 159 helpottanevat tilannetta hetkeksi, mutta uusien mallien jäihin laitto kuulostaa todella huolestuttavalta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Totta turiset Vittorio

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vittorio Jano kirjoitti:Aika käsittämätöntä perseilyä. Maailmasta tuskin löytyy montaa yhtä vahvaa automerkkiä kuin Alfa Romeo. Saman hengenvetoon pitää sitten jatkaa, että maailmasta tuskin löytyy monta automerkkiä, jota on johdettu yhtä huonosti kuin Alfa Romeota. Nykytilanne olisi kovin toisenlainen, jos AR olisi japanilainen tai saksalainen brändi. Komeata historiaa osattaisiin hyödyntää markkinoinnissa, laatu olisi tasaisempaa ja mallisto laajempi. Sama pätee myös Maseratiin.

Toki em. merkit tulevat tavalla tai toisella säilymään, mutta on uskomatonta, kuinka Alfasta tai Maseratista ei saada enemmän irti. Pitäisi varmaan laittaa Diilin poppoo Hannen johdolla kehittelemään uusia jippoja merkkien henkiinpuhaltamiseksi. Pitkältihän tämä kaikki johtunee koko konsernista, mutta ei kai Alfakaan viime vuosina mitään huipputulosta ole tehnyt. Brera ja 159 helpottanevat tilannetta hetkeksi, mutta uusien mallien jäihin laitto kuulostaa todella huolestuttavalta.
kyse on koko konsernista, ei merkista

joka tapauksessa tilanne on paljon monimutkaisempi

fiat on vaikeuksissa koska se yritti liikaa....

fiatin kriisi alkaa vuonna 1997 kun se avaa argentiinan Cordobaan jattimaisen tehtaan, ja samalla maa joutuu pankkikriisiin. Tuotantolaitoksella ei koskaan paasty aloittamaan tuotantoa....

tama on tarkein esimerkki

viime vuosiin sattuu muitakin epaonnekkaita tapahtumia

ensi viikolla tiedan tilanteesta lisaa...katsotaan sitten

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Vittorio Jano kirjoitti:Nykytilanne olisi kovin toisenlainen, jos AR olisi japanilainen tai saksalainen brändi.
Niinpä. Minäkään en nyt ajelisi Alfalla, jos se olisi japanilainen - saati sitten saksalainen brändi. :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

En minäkään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Eli voiko todeta, että olisi ollut parempi jos Italian valtio olisi myynyt Alfan aikanaan Fordille eikä Fiatille kun nehän siitä 80-luvun lopulla tarjouskilpailua kävivät. Tosin, FORD taitaa olla rautaromun kemiallinen merkki :-D

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Onneksi pysyi Italiassa.. Kaikesta huolimatta :)
Autot

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Giri kirjoitti:Eli voiko todeta, että olisi ollut parempi jos Italian valtio olisi myynyt Alfan aikanaan Fordille eikä Fiatille kun nehän siitä 80-luvun lopulla tarjouskilpailua kävivät. Tosin, FORD taitaa olla rautaromun kemiallinen merkki :-D
koskee eurofordeja mutta isonveden tuolla puolen suunnitellut mallit ovat sitten asia erikseen.. :wink:

Vastaa Viestiin