Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Juu, ehkä näin, mutta haenkin sitä gäppiä joka on todellisen vaihtoarvon ja esim. Nettiauton pyyntien välissä :wink:
932 937 955

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^
Yhtä huonosti vertautuu tjet teihin, mut pakko sanoa, että minuakin kiinnostaa vaihtoarvo☺ Onnea uuden Giuliettan omistajalle!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Sanotaan sitten se vaihtoarvo. Tasan kymppi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Oma autoni on tulossa Myyntiin Kamux/Tampereella..laitoin vinkin myös myydään palstalle!

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Tosta t-jetin kyljestä löytyvästä laatikosta vielä. Missä te olette laatikoiden rebuildeja tehneet ja paljon sille nykyään jäisi hintaa?

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Dodiin, nyt on t-jet MiTo pihassa. Olisi noista vanteista kysyttävää. Jako on siis 4x98, mutta meneeköhän näihin 16" vannesetti? Kuinka QV malli käytännössä eroaa tuosta t-jetistä? Onko kaikissa qv malleissa säädettävä alusta vakiona?
Mitäs muuta olisi hyvä hokasta heti omistamisen alkutaipaleella?

Sori, on kyselyikä :!:

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Faceliftattu MiTo kevyen tarkastelun kohteena. Design-tiimin kahvi- ja wc-tauoilla on ollut ilmeisesti pari sekuntia luppoaikaa lisätä etupuskuriin vähän kulmaa ja pari muuta juttua.

"Vituttiko sinua koskaan, että MiTon etupuskuri on niin kaareva? Ei hätää! Nyt saan siihen muutoksen!"

https://youtu.be/AgVJMfftEmU

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Gusse »

LVA kirjoitti:Dodiin, nyt on t-jet MiTo pihassa. Olisi noista vanteista kysyttävää. Jako on siis 4x98, mutta meneeköhän näihin 16" vannesetti? Kuinka QV malli käytännössä eroaa tuosta t-jetistä? Onko kaikissa qv malleissa säädettävä alusta vakiona?
Mitäs muuta olisi hyvä hokasta heti omistamisen alkutaipaleella?

Sori, on kyselyikä :!:

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Minkäslaiset vanteet olisi kaupan? Menisköhän isompaan sisareen?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Finest »

Gusse kirjoitti:
LVA kirjoitti:Dodiin, nyt on t-jet MiTo pihassa. Olisi noista vanteista kysyttävää. Jako on siis 4x98, mutta meneeköhän näihin 16" vannesetti? Kuinka QV malli käytännössä eroaa tuosta t-jetistä? Onko kaikissa qv malleissa säädettävä alusta vakiona?
Mitäs muuta olisi hyvä hokasta heti omistamisen alkutaipaleella?

Sori, on kyselyikä :!:

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Minkäslaiset vanteet olisi kaupan? Menisköhän isompaan sisareen?
Jos isompi sisar = Giulietta?

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juhani »

Gusse kirjoitti:
LVA kirjoitti:Dodiin, nyt on t-jet MiTo pihassa. Olisi noista vanteista kysyttävää. Jako on siis 4x98, mutta meneeköhän näihin 16" vannesetti? Kuinka QV malli käytännössä eroaa tuosta t-jetistä? Onko kaikissa qv malleissa säädettävä alusta vakiona?
Mitäs muuta olisi hyvä hokasta heti omistamisen alkutaipaleella?

Sori, on kyselyikä :!:

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Minkäslaiset vanteet olisi kaupan? Menisköhän isompaan sisareen?
Ei mene, eri määrä pultteja - MiTossa neljä ja Giulietassa viisi.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

MultiAir tct:ssä oli talvikiekkoina 16" vanteet. Jos T-Jet jarrut samaa kaliberia, niin sitten sinnekin mahtuu.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Gusse »

juhani kirjoitti:
Gusse kirjoitti:
LVA kirjoitti:Dodiin, nyt on t-jet MiTo pihassa. Olisi noista vanteista kysyttävää. Jako on siis 4x98, mutta meneeköhän näihin 16" vannesetti? Kuinka QV malli käytännössä eroaa tuosta t-jetistä? Onko kaikissa qv malleissa säädettävä alusta vakiona?
Mitäs muuta olisi hyvä hokasta heti omistamisen alkutaipaleella?

Sori, on kyselyikä :!:

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Minkäslaiset vanteet olisi kaupan? Menisköhän isompaan sisareen?
Ei mene, eri määrä pultteja - MiTossa neljä ja Giulietassa viisi.
Niin onkin. Tuli tuossa aiemmin ajatuskatkos

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

sanctus kirjoitti:Faceliftattu MiTo kevyen tarkastelun kohteena. Design-tiimin kahvi- ja wc-tauoilla on ollut ilmeisesti pari sekuntia luppoaikaa lisätä etupuskuriin vähän kulmaa ja pari muuta juttua.

"Vituttiko sinua koskaan, että MiTon etupuskuri on niin kaareva? Ei hätää! Nyt saan siihen muutoksen!"

https://youtu.be/AgVJMfftEmU
Lämmityslaitteen/ilmastoinnin säätimet on samat kuin edeltäjässä eli epäkäytännölliset. Penkinlämppärin katkaisimet selän takana myös? Ilman näitä arkiriesoja MiTossa ei mitään vikaa ollutkaan.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Hei kuulkaas. Auton ulkonäön pilaa pari puuttuvaa muovisuojusta: vasemman ajovalopesimen suojamuovi ja hanttarin puoleinen kahvan "lukkopesän" suojamuovi. Mistäs näitä pieniä osia kannattaa kysellä?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Onnea uudesta hienosta hankinnasta.
Tuossa olisi tarjolla kahva ebaystä

Onko Mitossa ollut ajovalonpesimiä? Aukko siis sivistyksessä.

E: Peitelevy
tällaista meinasit?

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

LVA kirjoitti: ...

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Ilmeisesti 16 tuumaiset haussa, mutta vaihdakko 18 tuumaiset päikseen 17 tuumaisiin?
932 937 955

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

juri kirjoitti:
LVA kirjoitti: ...

Olisi muuten yhdet 18" MiTon vanteet kaupan :mrgreen:
Ilmeisesti 16 tuumaiset haussa, mutta vaihdakko 18 tuumaiset päikseen 17 tuumaisiin?
Kyllä mulle kelpaa 17". Laita privalla minulle lisää tietoja :-D Olen tällä hetkellä töissä, palaan asiaan kun pystyn.

Ja kiitos Giulialle onnitteluista. Pikkuhiljaa alkaa yhteiselo sujumaan. Elikkäs, ostattaako se sitten koko kahvasetin?

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Kahvasta: Ostin uuden kahvan,kun sitä suojapalaa ei saanut erikseen. Hinta Autokeskuksessa oli muistaakseni jotain 80 -luokkaa.
Saksan/brittein foorumeilta löysin muuten useita vastaavia tapauksia. Liiman käyttöä suositeltiin uuden kanssa.
Mitossa xenonien kanssa on pesurit. Pesurien peitelevyt ainakin Giuliettaan olivat Autokeskuksessa n. tuplasti kalliimmat kuin tuttavan bemariin hankittu reilu 30 muovilipare.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

JustXL kirjoitti:Kahvasta: Ostin uuden kahvan,kun sitä suojapalaa ei saanut erikseen. Hinta Autokeskuksessa oli muistaakseni jotain 80 -luokkaa.
Saksan/brittein foorumeilta löysin muuten useita vastaavia tapauksia. Liiman käyttöä suositeltiin uuden kanssa.
Mitossa xenonien kanssa on pesurit. Pesurien peitelevyt ainakin Giuliettaan olivat Autokeskuksessa n. tuplasti kalliimmat kuin tuttavan bemariin hankittu reilu 30 muovilipare.
Niin jotta minulla siis on zheevovit keulalla? Joo-o, eilinen pimeä ajo sen vahvisti. Ihan jees. :D

Onkos kukaan vaihtanut öljyjä itse MiToon? Näyttää suodatin olevan, tuota, ihan persepaikassa. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka sen parhaiten voisi vaihtaa.

Pitää kysellä noita muoviosia. Taitaa käydä kalliiksi :drinking:

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Dodii, nyt on pikkasen pitempi aika ajettu MiTolla. Tämä on minun ensimmäinen sporttinen etuveto, joten pikkasen on kyllä ollut vetelyyn totuttelua. Nyt rupeaa jo ajelu tuntumaan pirun hyvälle. Olen ajanut jonniin sortin mini cooperilla (-06) ja siihen jos vertaa niin tulee pari asiaa mieleen: minissä parempi ohjaus, mitossa huomattavasti parempi moottori ja vaihdelaatikko. Ja sisätilat ja ulkonäkö. Mutkaan taittuu minun mielestä tasaisen yhtä hyvin, mikä on kyllä auton parhaita puolia. Aika pintakova tuo alusta on, mutta sehän silloin ihan nykytrendin mukaista...

Muutenkin kippo herättää positiivisia ajatuksia. Kiva desing ympäriinsä ja moottorin äänet on ihan pirun hyvät. Nykyään tykkään myös vajaamottisten moottoriäänistä ja mitossa ne on kyllä kohdillaan.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Mito vaatii uraisella tiellä täyskaasulla vakaata kättä, itse sain vähän paranneltua käytöstä kun testailin eri rengaspaineilla. Muailmalla väittävät jotta veltot keulan puslat ovat osasyy, ja uretaaniosilla meno paranee... itse olen vähän kahden vaiheilla josko viitsisi puolisen tuhatta sellaisiin kokeilumielessä uhrata...
932 937 955

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

juri kirjoitti:Mito vaatii uraisella tiellä täyskaasulla vakaata kättä, itse sain vähän paranneltua käytöstä kun testailin eri rengaspaineilla. Muailmalla väittävät jotta veltot keulan puslat ovat osasyy, ja uretaaniosilla meno paranee... itse olen vähän kahden vaiheilla josko viitsisi puolisen tuhatta sellaisiin kokeilumielessä uhrata...
No varmaan pitää paikkansa. Toki jäykistä puslista saattaa olla sitten vastaavasti muuta haittaa/epämukavuustekijöitä. Itse uusin eka harrastepeliin puslat, mutta fakta on se että 100tkm ajetut puslat on jo parhaat päivänsä nähnyt. Eli se voi hyvinkin olla että ne vaihtamalla homma toimii paremmin. Mutta kevyt etuvetoinen turboauto varmaan aina pikkasen vetelee.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Finest »

juri kirjoitti:Mito vaatii uraisella tiellä täyskaasulla vakaata kättä, itse sain vähän paranneltua käytöstä kun testailin eri rengaspaineilla. Muailmalla väittävät jotta veltot keulan puslat ovat osasyy, ja uretaaniosilla meno paranee... itse olen vähän kahden vaiheilla josko viitsisi puolisen tuhatta sellaisiin kokeilumielessä uhrata...
Ei noihin aineisiin näyttäisi menevän kuin ~70€
http://www.strongflex.eu/en/13-alfa-romeo-mito-08
Powerflexinä enemmän, taaempi pusla on heillä erityyppisellä rakenteella myynnissä (75£/kpl).

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Oho, noita enpä ollut tuohon Stronflexiin törmännytkään. Powerflexeillä saa tuota hintaa kyllä kertymään asennuksineen.

Onko kellään kokemuksia noista? Onnistuuko asennus omatoimisesti?

Toisaalta en kyllä vieläkään tiedä pidänko MiTon, mutta siltä varalta että pidän...
932 937 955

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onhan tälläkin foorumilla porukka tilaillut "Puolan pojilta" puslia, itsekin vissiin 3 tai 4 kertaa.
Riippuen mihin paikkaan vaihtaa puslan, niin kovin kummoisia työkaluja ei välttämättä tarvitse.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ja jos vertaa mihin näitä yleensä vaihdellaan nin voi olla ettei pultitkaan ole vielä ihan umpiruosteessa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Oletteko te tjettiin vaihtaneet itse tulppia? Vähän menee ihmeelliseksi hommaksi ainakin tuo puolien irroittaminen. Onko tässä joku juttu mitä en tajuuu. Pitänee vissiin tuo koko kisko irroittaa yhtäaikaa kaikista puolista?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kyllähän tulpat on pariin kertaan tullut vaihdettua. Siinä pitää irroittaa kokokisko, jotta ne pystyy vaihtamaan. Turbon luona oleva mutteri jää helposti irroittamatta. Suurin haaste ollut click-r:ien takaisin laitto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko ahtaassa paikassa ne klikit? Jos ei, niin pihdit auttaa paljon. Jos on ahtaassa paikassa niin sitten onkin ihan eri juttu :)
Clic-R-pihdit ei hirveästi maksa ja toimii sekä Clic-, että Clic-R-klemmareihin.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^Ihan näkyvillä ja sitä kautta helpoissa paikoissa, mut pitäis hommaa vain paremmin sopivat pihdit. Kuvittelin jo ostaneensa oikeat, mut oli tarkoitettu toisenlaisille clemmareille. Kunnon työkalut helpottaa kummasti työntekoa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No se. Kamasa-tools ainakin myy ihan järkihintaisia Clic-R-pihtejä. Fixus yms. sitä tarjoaa. Ei, ne ei todellakaan listasta löydä sitä (yrittivät), mutta työkalun paketissa itsessään lukee :D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^Täytyy käydä hakemassa paikallisesta Fiksuksesta kamasan pihdit. Kiitti vinkistä.

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Voikos ne click-r klemmarit vaihtaa ihan mallia normaaleiksi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eipä sitä kukaan estä, mutta noi Clic-r:t on siitä käteviä, ettei niitä voi ylikiristää (siis, jos on oikea koko). Joissakin paikoissa se on ihan hyvä, esim. muoviputkeen tulevan kumiletkun kohdalla...

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

Aquatica kirjoitti:Eipä sitä kukaan estä, mutta noi Clic-r:t on siitä käteviä, ettei niitä voi ylikiristää (siis, jos on oikea koko). Joissakin paikoissa se on ihan hyvä, esim. muoviputkeen tulevan kumiletkun kohdalla...
HMMMM. No perkeles, pitäiskö se sitten minunkin hakea ne pihdit. Ei vaan ole käryä miten käytetään. Ja jos olen oikein olettanut, niin se metalliputki pitää saada tieltä poikkeen jos meinaa saada kiskon irti? Ja tarkennetaan vielä, pitääkö ne puolat ottaa irti kiskosta vai lähteekö se koko paketti nätisti irti?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Miton rakenteesta en tiedä - aika usein puolat on yhtenä pakettina ja lähtee kaikki kerralla, mutta tosiaan asiasta tietävät kertokoot kuinka homma menee tuon kohdalla.

Pihtien käyttö on just niin simppeliä kuin minkä tahansa pihdin käyttö. Tuo liitin on itseasiassa yksinkertaisuudessaan nerokas.
Kuva nappastu jostain ebay-myyntilinkistä;
Kuva

Mielestäni nuo tosiaan sitten käännetään kiinnittäessä toisin päin, eli tuo paksumpi leuka menee kuvassa näkyvän klemmarin vasemmalle puolelle. Sitten puristus ja se on taas lukittu kiinni. Kokeilemalla se selviää - se ei halua aueta väärin päin yrittäessä, sama koskee kiinnilaittoa.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Minä meinasin ostaa tuollaiset pihdit, mutta sitten joku Keuruulta vinkkasi, että hohtimet on aivan yhtä hyvät.
Kokeilin teräviä hohtimia kun sellaiset löytyi jo valmiina. Ja kyllä ne toimi ihan kuin olisi tuota varten tehdyt.
Kannattaa kokeilla.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^^

Kylläpä ne taitaa olla muoviputkia suurimmaksi osaksi, mihin nuo klemmarit kiinnitetään, joten melkein suosittelen käyttämään samoja. Eipähän voi mennä liian tiukkaan. Punaisella ympyröidyt klemmarit avataan Näiden lisäksi vielä huohotinletku, joka on samanlaisilla klemmareilla kiinnitetty, löytyy koneensuojamuovin alta.

Kun koneensuojamuovi on poissa. Olen avannut puolien mutterit, yhden maapisteen ja sitten sen "kiskon"mutterit, joka oli muistaakseni parilla pultilla kiinni. Sen lisäksi olen irroittanut ainakin yhden muovikiinnikkeen - edestä katsottuna kuskin puolelta, jolloin olen saanut "kiskolle" enemmän liikkumatilaa. Kiskossa menee siis kaapeloinnit puolille/tulpille. Toivottavasti oli jotain apua. Netistä en onnistunut löytämään yhtään kuvaa ilman koneen muovipeitettä.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Onkos joku käyttänyt Miton 16" vanteilla 205 leveitä kesärenkaita, vai kannattaako tyytyä suosiolla 195 leveisiin orkkis kokoisiin renkaisiin? Nykyisissä on pintaa vähän vajaa 4 mm, joten vaihto alkaa olla edessä.

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja *teme* »

16 tuuman vanteista ei kokemusta mitossa.... Mutta haluaisiko joku ottaa mitat navasta kaareen edestä ja takaa, jos siis alkuperäinen alusta? Unohtui omasta ottaa kun tuli tuo säädettävä settiä laitettua alle... :roll: kiitos jo etukäteen!
Low is a lifestyle

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Minkähän sulakkeen takana mahtaa MiTossa olla takalasin pyyhkijä?

Ohjekirja ei jostain syystä kerro tähän vastausta. Muutama päivä sitten tuo lakkasi toimimasta, mutta kaikki muu pelittää ihan normaalisti, joten tämä sulakeasia olisi varmaan viisasta tarkistaa ensimmäisenä. Takalasin pesulaitteen pumpulle mainitaan sulake F43, mutta se on ainakin kunnossa, koska nestettä tulee kyllä tarvittaessa.

***

Ja sitten ihan toisenlainen edellisen noin 1 500 ajokilometrin aikana ilmennyt juttu: autossa esiintyy toisinaan pientä tärinää noin 60–70 km/h nopeudessa. Tämä täristys siis ilmenee vain ja ainoastaan tuolla nopeusvälillä, myös moottorijarrutuksella ja jopa vapaalla mentäessä. Mitähän ihmettä tässä voisi olla takana? :roll:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Grandy »

No Mitoissa ollut takaluukun johtosarjoissa tyyppivikaa ja saattaa aiheuttaa moninaisia vikoja..kontin valo, pesuri ym. Tärinään en äkkiseltään osaa sanoa mitään..renkaiden tasapainotus esim?

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mitenkäs tuo Miton melutaso? Kävin koeajamassa yhtä yksilöä ja huomio keskittyi aikamoiseen meluun sisällä. Johtuiko siitä, että talvikiekot oli autossa kyydissä eli penkit kaadettuna ja hattuhylly irrallaan? Joskus aiemmin Mitoa ajaessa en muista meluun kiinnittäneeni huomiota.

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

liekki kirjoitti:Mitenkäs tuo Miton melutaso? Kävin koeajamassa yhtä yksilöä ja huomio keskittyi aikamoiseen meluun sisällä. Johtuiko siitä, että talvikiekot oli autossa kyydissä eli penkit kaadettuna ja hattuhylly irrallaan? Joskus aiemmin Mitoa ajaessa en muista meluun kiinnittäneeni huomiota.
Ei MiTo hiljainen ole, mutta ei se mitenkään erityisen huono luokassaan ole. Mitkäs kesänakit oli alla? Osasyyllinen saattaa löytyä renkaista.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

liekki kirjoitti:Mitenkäs tuo Miton melutaso? Kävin koeajamassa yhtä yksilöä ja huomio keskittyi aikamoiseen meluun sisällä. Johtuiko siitä, että talvikiekot oli autossa kyydissä eli penkit kaadettuna ja hattuhylly irrallaan? Joskus aiemmin Mitoa ajaessa en muista meluun kiinnittäneeni huomiota.
Viimeksi viime maanantaina ajelin viisi vuotta vanhat P Zero Nerot koossa 215/45/17 alla, takapenkin selkänojat alhaalla ja hattuhylly veks talvirenkaat kyydissä n. 30 kilsaa ja olihan se mökä ihan huomattava. Penkit ylhäällä ja hylly paikoillaan desibelit ovat ihan leppoisat. Oon istunut yhden MiTon kyydissä, jossa oli 16:n tuuman kitkat ja melu sisätilaan oli huomattavan olematon.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja liekki »

LVA kirjoitti:Ei MiTo hiljainen ole, mutta ei se mitenkään erityisen huono luokassaan ole. Mitkäs kesänakit oli alla? Osasyyllinen saattaa löytyä renkaista.
Taisi olla melkoisen leveät nakit alla. Veteli myös jonkin verran urissa ja oli kohtuullisen raskas ohjata.
sanctus kirjoitti:Viimeksi viime maanantaina ajelin viisi vuotta vanhat P Zero Nerot koossa 215/45/17 alla, takapenkin selkänojat alhaalla ja hattuhylly veks talvirenkaat kyydissä n. 30 kilsaa ja olihan se mökä ihan huomattava. Penkit ylhäällä ja hylly paikoillaan desibelit ovat ihan leppoisat. Oon istunut yhden MiTon kyydissä, jossa oli 16:n tuuman kitkat ja melu sisätilaan oli huomattavan olematon.
Näinpä ajattelinkin, mietin vaan kuinka paljon tosiaan vaikuttaa nuo em. seikat. Jos sitä huomenna menisi kauppoja hieromaan loppuun. Oli siinä kyllä vieressä 159 TI varustelulla...

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja LVA »

liekki kirjoitti:
LVA kirjoitti:Ei MiTo hiljainen ole, mutta ei se mitenkään erityisen huono luokassaan ole. Mitkäs kesänakit oli alla? Osasyyllinen saattaa löytyä renkaista.
Taisi olla melkoisen leveät nakit alla. Veteli myös jonkin verran urissa ja oli kohtuullisen raskas ohjata.
sanctus kirjoitti:Viimeksi viime maanantaina ajelin viisi vuotta vanhat P Zero Nerot koossa 215/45/17 alla, takapenkin selkänojat alhaalla ja hattuhylly veks talvirenkaat kyydissä n. 30 kilsaa ja olihan se mökä ihan huomattava. Penkit ylhäällä ja hylly paikoillaan desibelit ovat ihan leppoisat. Oon istunut yhden MiTon kyydissä, jossa oli 16:n tuuman kitkat ja melu sisätilaan oli huomattavan olematon.
Näinpä ajattelinkin, mietin vaan kuinka paljon tosiaan vaikuttaa nuo em. seikat. Jos sitä huomenna menisi kauppoja hieromaan loppuun. Oli siinä kyllä vieressä 159 TI varustelulla...
Mikäs malli oli Mitosta koeajossa? Kuumetta kasvattaakseni sanon vaan, että olen ollut autoon tyytyväinen. Hauska ja hyvä ajaa, oikein maukas mutkissa. Luotettavuudesta en osaaa vielä sanoa, koska on toiminut hyvin koko omistamisen ajan.

8)

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja liekki »

135 heppainen TCT. 2012 meinasin jo ostaa dieselkoneisen Miton, mutta päädyin sitten kuitenkin 159:iin, koska matka-ajoa tuli silloin melkoisesti. Nyt tuo vastaisi paremmin omia tarpeita.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Heitä nyt pikku tyypit myös penkit ylhäällä ja hattuhylly paikallaan, että saat oikean kuvan melutasosta.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Ei kai pikkuautolta voi vaatiakkaan kunnon äänieristystä?

Vastaa Viestiin