Muista tarkistaa päiväys että ovat varmasti "tuoretta tavaraa".aaiitee kirjoitti:Minulla renkaat tulevat olemaan 225/45 R17, eli 20mm leveämmät, kuin TM:n testissä. Pitäisi olla tukevampi ote tiehen ja parempi ohjautuvuus, mutta heikompi vesiliirron vastustus, mutta tuo vesiliirto ei ole kova ongelma uusissa renkaissa ja vähässä ajossa urien syvyys pysyy parempana minulla. Nykyiset Pirellin kumit ovat aika jyrisevät motarin nopeudessa, mutta eivät niin melua 50km/h nopeudella. Kokonaisuudessaan Pirellit aika hyvät, mutta jos melu vähenee GY:lla, niin hieno juttu!
Tuota tärinää minäkin kovin ihmettelin ja kulumista sorateillä. Onneksi en joudu pääkaupunkiseudulla asuvana ajamaan paljoakaan soralla. Karkeita asvalttiteitä varmaan joutuu sietämään kauas tulevaisuuteenkin.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Voi olla niinkin, että kuluessaan metelöi. Bravossa en huomannut sellaista ilmiötä. Giuliettassa taas oli heti aika kuluneet kumit edellisen omistajan jäljiltä ja melu oli kovempi, kuin Bravossa, aika selvästi.Pele kirjoitti:Eikö Italialaisessa kuulu olla tuotemerkiltään Italialaiset renkaatkin, eli Pirellit.![]()
Ensiasennukset on ainakin meidän Gilussa olleet Pirellit. Tuntuivat senverran jämäkiltä että päätettin viime keväänä ostaa toisetkin.
Mitä meluun tulee, niin renkaan kuluessa se aina kasvaa. Huomasi vain hyvin eron vanhan ja uuden Pirellin kohdalla.
Kohtalaisen paljon olivat kylläkin yhden kesän ajoilla kuluneet.
No toki nää suomen tiet on sellaista raastinrautaa etten yhtään ihmettele. Menevät vielä tulevan kesän.
Koko näissä 18".
Ensin minulla nytkin oli Pirellit mielessä, mutta kokeillaan GY:n kumeja vaihteeksi. Tuskin nekään aivan pieleen menevät!
Bravoonkin sain käytetyt renkaat(siis Pirellit) vanteiden yhteydessä, mutta olivat aika uudet kuitenkin. Myyjä möi vain renkaat+vanteet pois, kun osti toisenmerkkisen auton.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu, sehän on tärkeätä!winorloose kirjoitti:Muista tarkistaa päiväys että ovat varmasti "tuoretta tavaraa".aaiitee kirjoitti:Minulla renkaat tulevat olemaan 225/45 R17, eli 20mm leveämmät, kuin TM:n testissä. Pitäisi olla tukevampi ote tiehen ja parempi ohjautuvuus, mutta heikompi vesiliirron vastustus, mutta tuo vesiliirto ei ole kova ongelma uusissa renkaissa ja vähässä ajossa urien syvyys pysyy parempana minulla. Nykyiset Pirellin kumit ovat aika jyrisevät motarin nopeudessa, mutta eivät niin melua 50km/h nopeudella. Kokonaisuudessaan Pirellit aika hyvät, mutta jos melu vähenee GY:lla, niin hieno juttu!
Tuota tärinää minäkin kovin ihmettelin ja kulumista sorateillä. Onneksi en joudu pääkaupunkiseudulla asuvana ajamaan paljoakaan soralla. Karkeita asvalttiteitä varmaan joutuu sietämään kauas tulevaisuuteenkin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
hagger16 kirjoitti:^persaukinenilmantakuutaautoileva kirjoitti:Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.
Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.
Saas nähdä oliko fiksua vai ei.
Kuulostaa hyvältä diililtä. Taidan itsekin päätyä paikallisen pientoimijan puoleen, enkä lähde AK:lle koko sarjaa uusimaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Itsehän teetin työn paikallisella merkkikorjaamolla. Pieni ja ilmeisen joustava paikka..
Sikäli hyvä, että asentaja oli joutunut vaihtamaan johtosarjan aikaisemminkin, joten tiesi mitä tehdä ja miten uudet johtosarjat eroavat vanhoista.
Ilmeisesti niihin on jotain vahvennuksia laitettu.
Sikäli hyvä, että asentaja oli joutunut vaihtamaan johtosarjan aikaisemminkin, joten tiesi mitä tehdä ja miten uudet johtosarjat eroavat vanhoista.
Ilmeisesti niihin on jotain vahvennuksia laitettu.
Senza cuore saremmo solo macchine
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Giuliettan rengaskeskusteluun: Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan. Tapaninvainion Giuliettisteille tiedoksi, Kirkonkyläntien Radial pyöräytti alle hintaan 360 kaikkineen. Kiitokset vielä jäsen Ghostille kauniista vanteista, ajettavuus on mainio.
Pari erilikaista kuvaa, bannin uhallakin.
Pari erilikaista kuvaa, bannin uhallakin.
- Liitteet
-
- WP_20160322_11_14_50_Pro.jpg
- (114.78 KiB) Tiedosto ladattu 6116 kertaa
-
- WP_20160322_11_15_03_Pro.jpg
- (116.9 KiB) Tiedosto ladattu 6116 kertaa
Re: Giulietta 940
^Eikös 159:n pultit pitäneet olla isommat halkaisijaltaan kuin Giulun?
Sopii varmaan paikoilleen, mutta onko reikä liian iso -> kartiopintaa vähänlaisesti?
Sopii varmaan paikoilleen, mutta onko reikä liian iso -> kartiopintaa vähänlaisesti?

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Toi on tuttu asia. Reikä on eriasia kuin pultin kannan kolo. Pultin kierreosassa on joku milli enemmän tilaa pultille 159 vanteessa kuin Giuliettan vanteessa. Mutta taidat olla oikeessa, ajan suoraan paaliin mokoman.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jos tuo Radial on se vnha puutalo lähellä Peltokyläntien risteystä, niin asun aivan kivenheiton päässä siitä!lerppu kirjoitti:Giuliettan rengaskeskusteluun: Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan. Tapaninvainion Giuliettisteille tiedoksi, Kirkonkyläntien Radial pyöräytti alle hintaan 360 kaikkineen. Kiitokset vielä jäsen Ghostille kauniista vanteista, ajettavuus on mainio.
Pari erilikaista kuvaa, bannin uhallakin.
En tunne tuota rengasta lainkaan(kiinalainen?), mutta netissä hinta 1001 rengas on yli 100€.
Edullisen hinnan sait, olisi varmaan minunkin täytynyt pyytää tarjous tuolta...
Arveluttaa vain tuon merkin tuntemattomuus ja laatu. Yli 3oo€ halvempi kuin GY!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Renkaan kyljessä lukee luottamusta herättävästi: Engineered in Europe
Mutta ekat kilsat tuntuu kyllä ihan hyvältä! Ja piti lumellakin, kun löytyy sitäkin vielä...


Mutta ekat kilsat tuntuu kyllä ihan hyvältä! Ja piti lumellakin, kun löytyy sitäkin vielä...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Katsoin netistä rengasliike Radial ja tuo lähellä olevahan se on.
En voi perua GY:n renkaita, mutta täytyy katsoa talvirenkaita tuolta Radialista, kun sen aika koittaa.
Hyviä arvosteluita liike saanut. Vieläkin harmittaa, kun en pyytänyt tarjousta sieltä.
Pitäisi ehkä kysyä renkaiden säilytyksestäkin sieltä, jospa saisi hyvän tarjouksen. Eipä voisi liike olla lähempänä enää...
En voi perua GY:n renkaita, mutta täytyy katsoa talvirenkaita tuolta Radialista, kun sen aika koittaa.
Hyviä arvosteluita liike saanut. Vieläkin harmittaa, kun en pyytänyt tarjousta sieltä.
Pitäisi ehkä kysyä renkaiden säilytyksestäkin sieltä, jospa saisi hyvän tarjouksen. Eipä voisi liike olla lähempänä enää...
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Giulietta 940
Aina kannattaa kysy kivijalkaliikkeistä tarjoukset. Nykyään on enää pystyssä ne liikkeet jotka ovat tajunneet hinnoittelun tärkeyden.aaiitee kirjoitti:Katsoin netistä rengasliike Radial ja tuo lähellä olevahan se on.
En voi perua GY:n renkaita, mutta täytyy katsoa talvirenkaita tuolta Radialista, kun sen aika koittaa.
Hyviä arvosteluita liike saanut. Vieläkin harmittaa, kun en pyytänyt tarjousta sieltä.
Pitäisi ehkä kysyä renkaiden säilytyksestäkin sieltä, jospa saisi hyvän tarjouksen. Eipä voisi liike olla lähempänä enää...
Laita vaan lerppu lisää kokemuksia renkaista kun niitä kertyy.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Oukki doukki, laitetaan ajokokemuksia kunhan niitä kertyy! Toi Radial vaikutti reippaan maanläheiseltä liikkeeltä, ei ollut marmoritiskejä hintoja nostamassa.
Eikä jauhettu mitään ylimääräisiä mainospuheita! Sen verran juteltiin, että ilmeisesti aika paljon heillä taksien kanssa diilejä, se lienee pääasiallinen leipäpuu. Voin toki olla väärässäkin.
Eikä jauhettu mitään ylimääräisiä mainospuheita! Sen verran juteltiin, että ilmeisesti aika paljon heillä taksien kanssa diilejä, se lienee pääasiallinen leipäpuu. Voin toki olla väärässäkin.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... lu#p434507aaiitee kirjoitti:Olisikohan muita kokemuksia kesäkumeista Giuliettaan?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Kovasti samanoloisia vanneksia on lisävarustelistallakin keikkunut. Todellinen himopuunaajan valintalerppu kirjoitti:Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan.

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Parin käyttökokemuksen mukaan crossclimate olisi yhtä hiljainen kuin suomikitkat. Voisivat olla siis Giuliettan alla erittäin miellyttävät. Ohiajomelu on noissa koosta riippuen ~68-69 dB.
Itse en ole kyllä ajanu/ollu kyydissä, vielä.
Eikä tää ollu sitten mitään h*lvelin mainostamista, vaan puhtaasti tuohon meteliin liittyvää kommentointia.
Itse en ole kyllä ajanu/ollu kyydissä, vielä.

Eikä tää ollu sitten mitään h*lvelin mainostamista, vaan puhtaasti tuohon meteliin liittyvää kommentointia.
"puhun niin totta kuin osaan"
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Voitko vähän avata millaiset ohjeet, niin ei tarvitse soittaa tuonneaaiitee kirjoitti:Soitin TT-tukeen ja sain ohjeet navin päivitykseen, nettisivut ovat tolkuttoman sekavat. Nyt on päivitys menossa(kaikkiaan 2h51min!). Puhelin kehoittaa koko ajan parittamaan itsensä Blue&Mehen, todella ärsyttävää tuo äänimerkki.
e: ei tuo päivitys sentään noin kauan kestänyt, olisiko ollut n.10min. Ilmoitus oli ilmeisesti väärin.

Kuulemma TomTom tarvii päivityksen ettei lopeta toimintaansa tai ainakin menetä joitakin ominaisuuksia. Itseäni ärsyttää kesärajoitukset navissa, mutta en usko vaikka kertookin satasta voitavan ajaa peltipoliisin kohdalla, kun talvirajoitukset on voimassa

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
En oikein muista enää, kun tuosta on jo aikaa, mutta ainakin piti tuosta nettikuvasta valita vasen laite. Ehkä paras soittaa tukeen ja avata nettisivu valmiiksi, niin selviää nopeimmin hommasta.AlfaTom kirjoitti:Voitko vähän avata millaiset ohjeet, niin ei tarvitse soittaa tuonneaaiitee kirjoitti:Soitin TT-tukeen ja sain ohjeet navin päivitykseen, nettisivut ovat tolkuttoman sekavat. Nyt on päivitys menossa(kaikkiaan 2h51min!). Puhelin kehoittaa koko ajan parittamaan itsensä Blue&Mehen, todella ärsyttävää tuo äänimerkki.
e: ei tuo päivitys sentään noin kauan kestänyt, olisiko ollut n.10min. Ilmoitus oli ilmeisesti väärin.
Kuulemma TomTom tarvii päivityksen ettei lopeta toimintaansa tai ainakin menetä joitakin ominaisuuksia. Itseäni ärsyttää kesärajoitukset navissa, mutta en usko vaikka kertookin satasta voitavan ajaa peltipoliisin kohdalla, kun talvirajoitukset on voimassa
e:aspan nro 09 88625003, sekin väärin nettisivuilla.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
GY:n kumeja eivät myy, Misukat ja Nokian taisivat olla 600€:n pinnassa töineen. En sitten ruvennut vääntämään asiaa ja pysyn GY:ssä, vaikka hintavat ovatkin. Talvikumeista pyydän kyllä tarjouksen myöhäissyksyllä. Liikkeen ulkoasu on ehkä vähän liiankin maanläheinen, sanoisin rapistunut. Rengasasiat tietysti pääasia, mutta valtamerkit eivät niin säväytä hinnallaan, toki eivät ole korkeimpiakaan.lerppu kirjoitti:Oukki doukki, laitetaan ajokokemuksia kunhan niitä kertyy! Toi Radial vaikutti reippaan maanläheiseltä liikkeeltä, ei ollut marmoritiskejä hintoja nostamassa.
Eikä jauhettu mitään ylimääräisiä mainospuheita! Sen verran juteltiin, että ilmeisesti aika paljon heillä taksien kanssa diilejä, se lienee pääasiallinen leipäpuu. Voin toki olla väärässäkin.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.
http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedosta!winorloose kirjoitti:Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.
http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
Täytyy alkaa vääntämään hintaa, koska onhan noissa hinnoissa tolkuttomasti eroa. Eihän tuo ajomatka Lopelle kovin pitkä ole, kannattaa tuolla hintaerolla.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Viikko menty Giuliettalla Typhoon Successor 5 renkailla (225/45 17). Näähän oli siis erihalvat, alle laitettuna 360eur/kierros.
Tuntemukset:
- Ei valittamista.
Typhoonit on hiljaiset, tarkat ajaa, ääripään käytös johdonmukaista ja pitoa tuntuu olevan paljon.
Ei ehkä hurraahuutoja tyyliin Zero Nero, mutta ihan hyvät rinkulat!
Voin suositella (niillä varauksin että vesikelit kokematta sekä renkaan kulumisen nopeus tuntematon).
Vierintävastusta/bensankulutusta en ole ajatellut - erot lienee eri renkaiden välillä kuitenkin marginaaliset.
Tuntemukset:
- Ei valittamista.
Typhoonit on hiljaiset, tarkat ajaa, ääripään käytös johdonmukaista ja pitoa tuntuu olevan paljon.
Ei ehkä hurraahuutoja tyyliin Zero Nero, mutta ihan hyvät rinkulat!
Voin suositella (niillä varauksin että vesikelit kokematta sekä renkaan kulumisen nopeus tuntematon).
Vierintävastusta/bensankulutusta en ole ajatellut - erot lienee eri renkaiden välillä kuitenkin marginaaliset.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ylihuomenna Lopella laitetaan GY:t alle, sain peruttua aiemman ylihintaisen asennuksen. Yli 200€ on sentään iso raha. Mielenkiintoiset nuo Typhoonit, toivottavasti toimivat sateellakin, sehän on hyvin tärkeätä.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?
Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nyt on GY:t alla. Ovat mielestäni hiljaiset ja mukavat. Ohjausominaisuus hyvä. Kaupanpäällisiksi tuli vielä Pirelli-lippis!winorloose kirjoitti:Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.
http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
Varmaankin otan huomioon tuon LARin talvirenkaita hankkiessani ensi talveksi.
Jos vesikeliominaisuudet tuntuvat hyviltä, niin GY:t ovat oiva hankinta...
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vanhasta 2010 hinnastosta:Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?
Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.
- Liitteet
-
- Alfa_Romeo_Giulietta_hinnasto_291010.pdf
- (232.99 KiB) Tiedosto ladattu 105 kertaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Tuon listan mukaan laskettuna oman Giulun hinta ollut uutena noin 36000€ + TCT:n hinta.
Mitähän TCT on kustantanut?
Mitähän TCT on kustantanut?
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Aika tarkalleen 2000 €.hagger16 kirjoitti:Mitähän TCT on kustantanut?
Noita Pack Premium -varusteita on välillä saanut edullisemminkin, jos tarjolla on ollut Business -malli.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Kiitos listasta
Omassa on siis ainakin pack sport I ja pack premium.

Re: Giulietta 940
Omassa korjattiin takaluukun johtosarja (takavalot toiselta puolelta pimeänä) n. vuosi sitten ja se maksoi n. 150€. Toisena vaihtoehtona olisi ollut vetää uudet johdot jotka olisivat maksaneet reilu 1000€ asennuksineen. Nyt johtosarjat kaipaisivat taas korjausta, kun takapyyhkijä tekee välillä mitä sattuu. Mutta kyllähän näitä korjailee sen melkein 10 kertaa samaan hintaan kuin hankkii uudet johdot.Vittorio Jano kirjoitti:hagger16 kirjoitti:^persaukinenilmantakuutaautoileva kirjoitti:Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.
Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.
Saas nähdä oliko fiksua vai ei.
Kuulostaa hyvältä diililtä. Taidan itsekin päätyä paikallisen pientoimijan puoleen, enkä lähde AK:lle koko sarjaa uusimaan.
Re: Giulietta 940
Kyllä noita takuun ulkopuolella oleviin autoihin on tullut korjattua ihan johdin kerrallaankin, mutta ongelma on yleensä siinä, että johtosarja näyttää pääasiassa aina kuvan kaltaiselta. Tuossa kohtaa täytyy irroittaa koko johtosarja luukun puolelta ja vetää se kokonaisuudessaan esiin auton puolelle, jolloin johtimien jatkokohdat pystyy jaksottaa pitemmälle matkalle, ettei johtosarjaan tule yhteen kohtaan paksua "pattia" jatkoksista. Uuden johtosarjan pitäisi olla parempaa materiaalia, ettei johtimet enää murru samoin kuin alkuperäiset. Eli ei paljoa maksa vaivaa korjailla niitä millään halpakaupan narulla. 

- Liitteet
-
- johtosarjaa.jpg
- (95.07 KiB) Tiedosto ladattu 4752 kertaa
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Se on varmaan kohta meikäläisenkin lähdettävä käymään Lopella rengaskaupoilla. Näytti kesärenkaiden kulutuspinta olevan sellaisessa 4mm tasossa. Laki sallii toki 1,6mm mutta ei kyllä silloin enää märällä mitään pidä.
Re: Giulietta 940
^^ Eivätpä sitten ole ottaneet opikseen, kun aikoinaan Fiat Tipoista katkesi takaluukkuun menevät johdot myös sarana/läpiviennin kohdalta jo muutaman vuoden iässä
Sama alihankkija/johtojen toimittaja saa edelleen siis jatkaa.

Sama alihankkija/johtojen toimittaja saa edelleen siis jatkaa.

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tota mäkin ihmettelen. Eiks tosiaan 2000-luvulla osata tehdä johtoja mitkä kestää?Pele kirjoitti:^^ Eivätpä sitten ole ottaneet opikseen, kun aikoinaan Fiat Tipoista katkesi takaluukkuun menevät johdot myös sarana/läpiviennin kohdalta jo muutaman vuoden iässä![]()
Sama alihankkija/johtojen toimittaja saa edelleen siis jatkaa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.mattijus kirjoitti:Yhteinen nimittäjä näissa tapauksissa lienee tilaaja / maksaja.
Re: Giulietta 940
Markalla saa markan tuotteen, ei kai tuossa kummemmasta ole kyse.winorloose kirjoitti: Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.
VMP
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Alfa on vaan tainnut vuosien saatossa käyttää vähän liikaakin niitä "markan komponentteja"?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Riippuu renkaista.winorloose kirjoitti:Se on varmaan kohta meikäläisenkin lähdettävä käymään Lopella rengaskaupoilla. Näytti kesärenkaiden kulutuspinta olevan sellaisessa 4mm tasossa. Laki sallii toki 1,6mm mutta ei kyllä silloin enää märällä mitään pidä.
Voin sanoa, että Nokian Hakka i3:t, jotka mulla tuli nykyisen auton mukana (hankittu 2009) oli *loppu*.
Ja silti vesipito parasta, mitä olen ikinä missään kokenut - pintaa sakkorajalla (1.4mm matalimmillaan...) eikä tasan pienintäkään ongelmaa. Uusilla hankookeilla en uskaltanut samaan lammikkoon ajaa edes puolella siitä nopeudesta, millä noilla noksuilla. Isot on erot noidenkin välillä... Eli ei se ole ihan niin selkeetä =P
Nuo i3:t ei siis tosiaan nousseet veden päälle millään, koreanihmeet toimi vähän kuin vene. Kellui, mutta huonosti sitäkin... Dunlopin Sport BluResponset tuntuu toimivan hyvin, mutta tosikunnon vesikelissä en ole päässyt kokemaan, mutta ainakin selvästi hankookkeja paremmat on nuo. Michelin Energy Saverit on mun mielestä karmeat renkaat, mutta 156:n alla nekin toimi ihan OK kunnon märällä.
Vielä kun noita i3:eja saisi hyvällä seoksella uustuotantonta tms...

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Jotenkin tuo peräkontin kansi on se missä mikään ei oikeen menny putkeen.mattijus kirjoitti:Markalla saa markan tuotteen, ei kai tuossa kummemmasta ole kyse.winorloose kirjoitti: Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.
-Pyyhkijän läpivienti vuotaa, vesi valuu kannen sisälle ja peräkontin pohjalle
-Johtosarja rikkoontuu ja aiheuttaa ongelmia valojen, lämmittimen tai pyyhkijän kanssa
-Takalasin pesurin nesteputki saattaa murtua saranakohdasta ja vuotaa nesteet kattoverhoiluun
Vieläkö siihen kanteen jäi jotain toimivaa?

Re: Giulietta 940
^Ei, mutta unohdit mainita virheelliset "vuototulpat", jotka vuotaa vedet sisään. 
Eihän tuo läpiviennin johtosarjaongelma sinällään mikään vieras juttu ole muidenkaan merkkien parissa ja bemmin E61:een se vasta kallis korjaus onkin.

Eihän tuo läpiviennin johtosarjaongelma sinällään mikään vieras juttu ole muidenkaan merkkien parissa ja bemmin E61:een se vasta kallis korjaus onkin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Itse saranat ja lukko ei lonksu?matti_vuorio kirjoitti:Vieläkö siihen kanteen jäi jotain toimivaa?

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Niin takaluukun ongelmista jäi vissiin pois, että eikös jotain maaliongelmiakin ollut, eli aika ohkaiselti sisäpinnoissa ja ulkopuolikin alkoi kuplia??
Mutta joo voihan noissa johtojen kuorimateriaaleissa tulla vastaan taas nämä arktiset olot...
Etelän lämmössä se johtimen kuori ei varmaan kovetu samaan malliin kuin täällä -30C pakkasessa.
Tiedä sitten onko tuosta meidä Gilusta jo korjattu, vai onko ongelma vasta edessäpäin...
Aika näyttää.
Mutta joo voihan noissa johtojen kuorimateriaaleissa tulla vastaan taas nämä arktiset olot...
Etelän lämmössä se johtimen kuori ei varmaan kovetu samaan malliin kuin täällä -30C pakkasessa.
Tiedä sitten onko tuosta meidä Gilusta jo korjattu, vai onko ongelma vasta edessäpäin...
Aika näyttää.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Giulietta Facelift hinnasto julkaistu:
http://docs.alfaromeo.fi/Hinnastot/Alfa ... tot142016/
Esim 1.4 Multiair 170 hv manuaali on pudonnut pois, tilalla on vajaan tonnin halvemmalla (karvan alle 28000,-) 150hv versio
1.4 Multiair TCT 170 hv on viitisen sataa kalliimpi kuin ennen, nykyään n.31000,-
Saksan sivuilla onnistuu jo nuo facelift rakentelut
http://docs.alfaromeo.fi/Hinnastot/Alfa ... tot142016/
Esim 1.4 Multiair 170 hv manuaali on pudonnut pois, tilalla on vajaan tonnin halvemmalla (karvan alle 28000,-) 150hv versio
1.4 Multiair TCT 170 hv on viitisen sataa kalliimpi kuin ennen, nykyään n.31000,-
Saksan sivuilla onnistuu jo nuo facelift rakentelut

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Juu, olen myös kuullut 5-penarin omaavan vastaavia ongelmia.Jarsan kirjoitti:^Ei, mutta unohdit mainita virheelliset "vuototulpat", jotka vuotaa vedet sisään.
Eihän tuo läpiviennin johtosarjaongelma sinällään mikään vieras juttu ole muidenkaan merkkien parissa ja bemmin E61:een se vasta kallis korjaus onkin.
Myös omassa kC:ssä oli pari vuotta sitten vastaava ongelma. Toki auto on vuodelta 1998. Onnistuin fiksaamaan nuo johdin kerrallaan sellaisella erikoisella liittimellä - tina sisällä, joka sulaa lämmittäessä. Lopuksi tuo piti teipata toki aika jäykäksi, ettei ne liitoskohdat katkea. Mut hyvin on toiminut, toistaiseksi.
TTi
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei näy esitteissä mainintaa. Hollannin esitteessä jotain pisteosia saa mustana.Vittorio Jano kirjoitti:^
Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
http://www.alfaromeo.nl/nl/media/alfa-r ... slijst.pdf
http://www.alfaromeo.co.uk/content/dam/ ... t_2016.pdf
Re: Giulietta 940
Nyt en muista kyllä nähneeni tuommoista vaihtoehtoa aikaisemminkaan?Vittorio Jano kirjoitti:^
Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
Nyt näköjään vähän avattu noita vaihtoehtoja muuten, esim. viimevuonna tummia hevosenkenkävanteita ei saanut muihin kuin QV versioon, nyt saa näköjään muihinki ja nuo tavallaa ihan törkeen hienot Sprint vanteet tullu myös valikoimaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Oli tässä joku kk sitten speksattavana Saksan/Italian konfiguraattorilla: tumman katon sai yhdistettya ainakin siniseen, valkoiseen, harmaaseen, punaiseen. Näitä pre-Geneve kojetaululiftejä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Terve.
Itselläni on 2012vm Giulietta 2.0jtdm TCT. Autolla on ajettu 175tkm. Olen huomannut, että kutosvaihteella, kun ajaa 60-80Km/h ja lähtee kevyesti kiihdyttämään kierrokset 1300-1500rpm niin auto ravistaa ei vaihda itse pienemmälle vaihteelle.. MIkäli pykältää vitosella niin ei ole ongelmaa. Onko muut havainneet vastaavia ongelmia tai kokemuksia?
Kiitos vastauksista.
Itselläni on 2012vm Giulietta 2.0jtdm TCT. Autolla on ajettu 175tkm. Olen huomannut, että kutosvaihteella, kun ajaa 60-80Km/h ja lähtee kevyesti kiihdyttämään kierrokset 1300-1500rpm niin auto ravistaa ei vaihda itse pienemmälle vaihteelle.. MIkäli pykältää vitosella niin ei ole ongelmaa. Onko muut havainneet vastaavia ongelmia tai kokemuksia?

Kiitos vastauksista.