Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

aaiitee kirjoitti:Minulla renkaat tulevat olemaan 225/45 R17, eli 20mm leveämmät, kuin TM:n testissä. Pitäisi olla tukevampi ote tiehen ja parempi ohjautuvuus, mutta heikompi vesiliirron vastustus, mutta tuo vesiliirto ei ole kova ongelma uusissa renkaissa ja vähässä ajossa urien syvyys pysyy parempana minulla. Nykyiset Pirellin kumit ovat aika jyrisevät motarin nopeudessa, mutta eivät niin melua 50km/h nopeudella. Kokonaisuudessaan Pirellit aika hyvät, mutta jos melu vähenee GY:lla, niin hieno juttu!

Tuota tärinää minäkin kovin ihmettelin ja kulumista sorateillä. Onneksi en joudu pääkaupunkiseudulla asuvana ajamaan paljoakaan soralla. Karkeita asvalttiteitä varmaan joutuu sietämään kauas tulevaisuuteenkin.
Muista tarkistaa päiväys että ovat varmasti "tuoretta tavaraa".

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pele kirjoitti:Eikö Italialaisessa kuulu olla tuotemerkiltään Italialaiset renkaatkin, eli Pirellit. :wink:
Ensiasennukset on ainakin meidän Gilussa olleet Pirellit. Tuntuivat senverran jämäkiltä että päätettin viime keväänä ostaa toisetkin.
Mitä meluun tulee, niin renkaan kuluessa se aina kasvaa. Huomasi vain hyvin eron vanhan ja uuden Pirellin kohdalla.
Kohtalaisen paljon olivat kylläkin yhden kesän ajoilla kuluneet.
No toki nää suomen tiet on sellaista raastinrautaa etten yhtään ihmettele. Menevät vielä tulevan kesän.
Koko näissä 18".
Voi olla niinkin, että kuluessaan metelöi. Bravossa en huomannut sellaista ilmiötä. Giuliettassa taas oli heti aika kuluneet kumit edellisen omistajan jäljiltä ja melu oli kovempi, kuin Bravossa, aika selvästi.
Ensin minulla nytkin oli Pirellit mielessä, mutta kokeillaan GY:n kumeja vaihteeksi. Tuskin nekään aivan pieleen menevät!
Bravoonkin sain käytetyt renkaat(siis Pirellit) vanteiden yhteydessä, mutta olivat aika uudet kuitenkin. Myyjä möi vain renkaat+vanteet pois, kun osti toisenmerkkisen auton.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Minulla renkaat tulevat olemaan 225/45 R17, eli 20mm leveämmät, kuin TM:n testissä. Pitäisi olla tukevampi ote tiehen ja parempi ohjautuvuus, mutta heikompi vesiliirron vastustus, mutta tuo vesiliirto ei ole kova ongelma uusissa renkaissa ja vähässä ajossa urien syvyys pysyy parempana minulla. Nykyiset Pirellin kumit ovat aika jyrisevät motarin nopeudessa, mutta eivät niin melua 50km/h nopeudella. Kokonaisuudessaan Pirellit aika hyvät, mutta jos melu vähenee GY:lla, niin hieno juttu!

Tuota tärinää minäkin kovin ihmettelin ja kulumista sorateillä. Onneksi en joudu pääkaupunkiseudulla asuvana ajamaan paljoakaan soralla. Karkeita asvalttiteitä varmaan joutuu sietämään kauas tulevaisuuteenkin.
Muista tarkistaa päiväys että ovat varmasti "tuoretta tavaraa".
Juu, sehän on tärkeätä!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

hagger16 kirjoitti:^
persaukinenilmantakuutaautoileva kirjoitti:Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.

Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.

Saas nähdä oliko fiksua vai ei.

Kuulostaa hyvältä diililtä. Taidan itsekin päätyä paikallisen pientoimijan puoleen, enkä lähde AK:lle koko sarjaa uusimaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Itsehän teetin työn paikallisella merkkikorjaamolla. Pieni ja ilmeisen joustava paikka..
Sikäli hyvä, että asentaja oli joutunut vaihtamaan johtosarjan aikaisemminkin, joten tiesi mitä tehdä ja miten uudet johtosarjat eroavat vanhoista.
Ilmeisesti niihin on jotain vahvennuksia laitettu.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Giuliettan rengaskeskusteluun: Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan. Tapaninvainion Giuliettisteille tiedoksi, Kirkonkyläntien Radial pyöräytti alle hintaan 360 kaikkineen. Kiitokset vielä jäsen Ghostille kauniista vanteista, ajettavuus on mainio.

Pari erilikaista kuvaa, bannin uhallakin.
Liitteet
WP_20160322_11_14_50_Pro.jpg
(114.78 KiB) Tiedosto ladattu 6116 kertaa
WP_20160322_11_15_03_Pro.jpg
(116.9 KiB) Tiedosto ladattu 6116 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Eikös 159:n pultit pitäneet olla isommat halkaisijaltaan kuin Giulun?
Sopii varmaan paikoilleen, mutta onko reikä liian iso -> kartiopintaa vähänlaisesti? :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Toi on tuttu asia. Reikä on eriasia kuin pultin kannan kolo. Pultin kierreosassa on joku milli enemmän tilaa pultille 159 vanteessa kuin Giuliettan vanteessa. Mutta taidat olla oikeessa, ajan suoraan paaliin mokoman.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

lerppu kirjoitti:Giuliettan rengaskeskusteluun: Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan. Tapaninvainion Giuliettisteille tiedoksi, Kirkonkyläntien Radial pyöräytti alle hintaan 360 kaikkineen. Kiitokset vielä jäsen Ghostille kauniista vanteista, ajettavuus on mainio.

Pari erilikaista kuvaa, bannin uhallakin.
Jos tuo Radial on se vnha puutalo lähellä Peltokyläntien risteystä, niin asun aivan kivenheiton päässä siitä!
En tunne tuota rengasta lainkaan(kiinalainen?), mutta netissä hinta 1001 rengas on yli 100€.
Edullisen hinnan sait, olisi varmaan minunkin täytynyt pyytää tarjous tuolta...
Arveluttaa vain tuon merkin tuntemattomuus ja laatu. Yli 3oo€ halvempi kuin GY!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Renkaan kyljessä lukee luottamusta herättävästi: Engineered in Europe :mrgreen: :silly:

Mutta ekat kilsat tuntuu kyllä ihan hyvältä! Ja piti lumellakin, kun löytyy sitäkin vielä...

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Katsoin netistä rengasliike Radial ja tuo lähellä olevahan se on.
En voi perua GY:n renkaita, mutta täytyy katsoa talvirenkaita tuolta Radialista, kun sen aika koittaa.
Hyviä arvosteluita liike saanut. Vieläkin harmittaa, kun en pyytänyt tarjousta sieltä.
Pitäisi ehkä kysyä renkaiden säilytyksestäkin sieltä, jospa saisi hyvän tarjouksen. Eipä voisi liike olla lähempänä enää...

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

aaiitee kirjoitti:Katsoin netistä rengasliike Radial ja tuo lähellä olevahan se on.
En voi perua GY:n renkaita, mutta täytyy katsoa talvirenkaita tuolta Radialista, kun sen aika koittaa.
Hyviä arvosteluita liike saanut. Vieläkin harmittaa, kun en pyytänyt tarjousta sieltä.
Pitäisi ehkä kysyä renkaiden säilytyksestäkin sieltä, jospa saisi hyvän tarjouksen. Eipä voisi liike olla lähempänä enää...
Aina kannattaa kysy kivijalkaliikkeistä tarjoukset. Nykyään on enää pystyssä ne liikkeet jotka ovat tajunneet hinnoittelun tärkeyden.

Laita vaan lerppu lisää kokemuksia renkaista kun niitä kertyy.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Oukki doukki, laitetaan ajokokemuksia kunhan niitä kertyy! Toi Radial vaikutti reippaan maanläheiseltä liikkeeltä, ei ollut marmoritiskejä hintoja nostamassa.
Eikä jauhettu mitään ylimääräisiä mainospuheita! Sen verran juteltiin, että ilmeisesti aika paljon heillä taksien kanssa diilejä, se lienee pääasiallinen leipäpuu. Voin toki olla väärässäkin.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

aaiitee kirjoitti:Olisikohan muita kokemuksia kesäkumeista Giuliettaan?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... lu#p434507
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

lerppu kirjoitti:Juurikin äsken livahti alle Typhoon Successor 5 koossa 225/45 17. Pyöräytettiin 159 3,2 orkkisvanteille, jotka meni heittämällä Giuliettaan.
Kovasti samanoloisia vanneksia on lisävarustelistallakin keikkunut. Todellinen himopuunaajan valinta :mrgreen:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Parin käyttökokemuksen mukaan crossclimate olisi yhtä hiljainen kuin suomikitkat. Voisivat olla siis Giuliettan alla erittäin miellyttävät. Ohiajomelu on noissa koosta riippuen ~68-69 dB.
Itse en ole kyllä ajanu/ollu kyydissä, vielä. :(
Eikä tää ollu sitten mitään h*lvelin mainostamista, vaan puhtaasti tuohon meteliin liittyvää kommentointia.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

aaiitee kirjoitti:Soitin TT-tukeen ja sain ohjeet navin päivitykseen, nettisivut ovat tolkuttoman sekavat. Nyt on päivitys menossa(kaikkiaan 2h51min!). Puhelin kehoittaa koko ajan parittamaan itsensä Blue&Mehen, todella ärsyttävää tuo äänimerkki.
e: ei tuo päivitys sentään noin kauan kestänyt, olisiko ollut n.10min. Ilmoitus oli ilmeisesti väärin.
Voitko vähän avata millaiset ohjeet, niin ei tarvitse soittaa tuonne :)

Kuulemma TomTom tarvii päivityksen ettei lopeta toimintaansa tai ainakin menetä joitakin ominaisuuksia. Itseäni ärsyttää kesärajoitukset navissa, mutta en usko vaikka kertookin satasta voitavan ajaa peltipoliisin kohdalla, kun talvirajoitukset on voimassa :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

AlfaTom kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Soitin TT-tukeen ja sain ohjeet navin päivitykseen, nettisivut ovat tolkuttoman sekavat. Nyt on päivitys menossa(kaikkiaan 2h51min!). Puhelin kehoittaa koko ajan parittamaan itsensä Blue&Mehen, todella ärsyttävää tuo äänimerkki.
e: ei tuo päivitys sentään noin kauan kestänyt, olisiko ollut n.10min. Ilmoitus oli ilmeisesti väärin.
Voitko vähän avata millaiset ohjeet, niin ei tarvitse soittaa tuonne :)

Kuulemma TomTom tarvii päivityksen ettei lopeta toimintaansa tai ainakin menetä joitakin ominaisuuksia. Itseäni ärsyttää kesärajoitukset navissa, mutta en usko vaikka kertookin satasta voitavan ajaa peltipoliisin kohdalla, kun talvirajoitukset on voimassa :lol:
En oikein muista enää, kun tuosta on jo aikaa, mutta ainakin piti tuosta nettikuvasta valita vasen laite. Ehkä paras soittaa tukeen ja avata nettisivu valmiiksi, niin selviää nopeimmin hommasta.
e:aspan nro 09 88625003, sekin väärin nettisivuilla.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

lerppu kirjoitti:Oukki doukki, laitetaan ajokokemuksia kunhan niitä kertyy! Toi Radial vaikutti reippaan maanläheiseltä liikkeeltä, ei ollut marmoritiskejä hintoja nostamassa.
Eikä jauhettu mitään ylimääräisiä mainospuheita! Sen verran juteltiin, että ilmeisesti aika paljon heillä taksien kanssa diilejä, se lienee pääasiallinen leipäpuu. Voin toki olla väärässäkin.
GY:n kumeja eivät myy, Misukat ja Nokian taisivat olla 600€:n pinnassa töineen. En sitten ruvennut vääntämään asiaa ja pysyn GY:ssä, vaikka hintavat ovatkin. Talvikumeista pyydän kyllä tarjouksen myöhäissyksyllä. Liikkeen ulkoasu on ehkä vähän liiankin maanläheinen, sanoisin rapistunut. Rengasasiat tietysti pääasia, mutta valtamerkit eivät niin säväytä hinnallaan, toki eivät ole korkeimpiakaan.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.

http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.

http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
Kiitos tiedosta!
Täytyy alkaa vääntämään hintaa, koska onhan noissa hinnoissa tolkuttomasti eroa. Eihän tuo ajomatka Lopelle kovin pitkä ole, kannattaa tuolla hintaerolla.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Viikko menty Giuliettalla Typhoon Successor 5 renkailla (225/45 17). Näähän oli siis erihalvat, alle laitettuna 360eur/kierros.
Tuntemukset:
- Ei valittamista.
Typhoonit on hiljaiset, tarkat ajaa, ääripään käytös johdonmukaista ja pitoa tuntuu olevan paljon.
Ei ehkä hurraahuutoja tyyliin Zero Nero, mutta ihan hyvät rinkulat!
Voin suositella (niillä varauksin että vesikelit kokematta sekä renkaan kulumisen nopeus tuntematon).
Vierintävastusta/bensankulutusta en ole ajatellut - erot lienee eri renkaiden välillä kuitenkin marginaaliset.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Ylihuomenna Lopella laitetaan GY:t alle, sain peruttua aiemman ylihintaisen asennuksen. Yli 200€ on sentään iso raha. Mielenkiintoiset nuo Typhoonit, toivottavasti toimivat sateellakin, sehän on hyvin tärkeätä.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?

Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:Täällä näyttäisi olevan melko kilpailukykyiset hinnat. Mm. tuo GY 225/45 17 on 460e/sarja sisältäen asennuksen + tasapainotuksen.

http://www.lar.fi/17-tuumaiset?p=4
Nyt on GY:t alla. Ovat mielestäni hiljaiset ja mukavat. Ohjausominaisuus hyvä. Kaupanpäällisiksi tuli vielä Pirelli-lippis!
Varmaankin otan huomioon tuon LARin talvirenkaita hankkiessani ensi talveksi.
Jos vesikeliominaisuudet tuntuvat hyviltä, niin GY:t ovat oiva hankinta...

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?

Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Vanhasta 2010 hinnastosta:
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.
Liitteet
Alfa_Romeo_Giulietta_hinnasto_291010.pdf
(232.99 KiB) Tiedosto ladattu 101 kertaa

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuon listan mukaan laskettuna oman Giulun hinta ollut uutena noin 36000€ + TCT:n hinta.
Mitähän TCT on kustantanut?
Senza cuore saremmo solo macchine

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

hagger16 kirjoitti:Mitähän TCT on kustantanut?
Aika tarkalleen 2000 €.

Noita Pack Premium -varusteita on välillä saanut edullisemminkin, jos tarjolla on ollut Business -malli.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Kiitos listasta :) Omassa on siis ainakin pack sport I ja pack premium.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Vittorio Jano kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^
persaukinenilmantakuutaautoileva kirjoitti:Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.

Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.

Saas nähdä oliko fiksua vai ei.

Kuulostaa hyvältä diililtä. Taidan itsekin päätyä paikallisen pientoimijan puoleen, enkä lähde AK:lle koko sarjaa uusimaan.
Omassa korjattiin takaluukun johtosarja (takavalot toiselta puolelta pimeänä) n. vuosi sitten ja se maksoi n. 150€. Toisena vaihtoehtona olisi ollut vetää uudet johdot jotka olisivat maksaneet reilu 1000€ asennuksineen. Nyt johtosarjat kaipaisivat taas korjausta, kun takapyyhkijä tekee välillä mitä sattuu. Mutta kyllähän näitä korjailee sen melkein 10 kertaa samaan hintaan kuin hankkii uudet johdot.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kyllä noita takuun ulkopuolella oleviin autoihin on tullut korjattua ihan johdin kerrallaankin, mutta ongelma on yleensä siinä, että johtosarja näyttää pääasiassa aina kuvan kaltaiselta. Tuossa kohtaa täytyy irroittaa koko johtosarja luukun puolelta ja vetää se kokonaisuudessaan esiin auton puolelle, jolloin johtimien jatkokohdat pystyy jaksottaa pitemmälle matkalle, ettei johtosarjaan tule yhteen kohtaan paksua "pattia" jatkoksista. Uuden johtosarjan pitäisi olla parempaa materiaalia, ettei johtimet enää murru samoin kuin alkuperäiset. Eli ei paljoa maksa vaivaa korjailla niitä millään halpakaupan narulla. :)
Liitteet
johtosarjaa.jpg
(95.07 KiB) Tiedosto ladattu 4752 kertaa

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Se on varmaan kohta meikäläisenkin lähdettävä käymään Lopella rengaskaupoilla. Näytti kesärenkaiden kulutuspinta olevan sellaisessa 4mm tasossa. Laki sallii toki 1,6mm mutta ei kyllä silloin enää märällä mitään pidä.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^^ Eivätpä sitten ole ottaneet opikseen, kun aikoinaan Fiat Tipoista katkesi takaluukkuun menevät johdot myös sarana/läpiviennin kohdalta jo muutaman vuoden iässä :roll:
Sama alihankkija/johtojen toimittaja saa edelleen siis jatkaa. :?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Pele kirjoitti:^^ Eivätpä sitten ole ottaneet opikseen, kun aikoinaan Fiat Tipoista katkesi takaluukkuun menevät johdot myös sarana/läpiviennin kohdalta jo muutaman vuoden iässä :roll:
Sama alihankkija/johtojen toimittaja saa edelleen siis jatkaa. :?
Tota mäkin ihmettelen. Eiks tosiaan 2000-luvulla osata tehdä johtoja mitkä kestää?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Yhteinen nimittäjä näissa tapauksissa lienee tilaaja / maksaja.
VMP

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

mattijus kirjoitti:Yhteinen nimittäjä näissa tapauksissa lienee tilaaja / maksaja.
Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

winorloose kirjoitti: Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.
Markalla saa markan tuotteen, ei kai tuossa kummemmasta ole kyse.
VMP

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Alfa on vaan tainnut vuosien saatossa käyttää vähän liikaakin niitä "markan komponentteja"?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

winorloose kirjoitti:Se on varmaan kohta meikäläisenkin lähdettävä käymään Lopella rengaskaupoilla. Näytti kesärenkaiden kulutuspinta olevan sellaisessa 4mm tasossa. Laki sallii toki 1,6mm mutta ei kyllä silloin enää märällä mitään pidä.
Riippuu renkaista.

Voin sanoa, että Nokian Hakka i3:t, jotka mulla tuli nykyisen auton mukana (hankittu 2009) oli *loppu*.
Ja silti vesipito parasta, mitä olen ikinä missään kokenut - pintaa sakkorajalla (1.4mm matalimmillaan...) eikä tasan pienintäkään ongelmaa. Uusilla hankookeilla en uskaltanut samaan lammikkoon ajaa edes puolella siitä nopeudesta, millä noilla noksuilla. Isot on erot noidenkin välillä... Eli ei se ole ihan niin selkeetä =P

Nuo i3:t ei siis tosiaan nousseet veden päälle millään, koreanihmeet toimi vähän kuin vene. Kellui, mutta huonosti sitäkin... Dunlopin Sport BluResponset tuntuu toimivan hyvin, mutta tosikunnon vesikelissä en ole päässyt kokemaan, mutta ainakin selvästi hankookkeja paremmat on nuo. Michelin Energy Saverit on mun mielestä karmeat renkaat, mutta 156:n alla nekin toimi ihan OK kunnon märällä.

Vielä kun noita i3:eja saisi hyvällä seoksella uustuotantonta tms... :(

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

mattijus kirjoitti:
winorloose kirjoitti: Varmaan, mutta miten on mahdollista, että materiaaliksi on ylipäätään hyväksytty tuollaista "kuraa"? Ei tuolla ainakaan Alfan laatumielikuva ihmisten silmissä parane. Ja se on kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, jotka Alfan kohdalla rajoittaa merkin myyntiä.
Markalla saa markan tuotteen, ei kai tuossa kummemmasta ole kyse.
Jotenkin tuo peräkontin kansi on se missä mikään ei oikeen menny putkeen.

-Pyyhkijän läpivienti vuotaa, vesi valuu kannen sisälle ja peräkontin pohjalle
-Johtosarja rikkoontuu ja aiheuttaa ongelmia valojen, lämmittimen tai pyyhkijän kanssa
-Takalasin pesurin nesteputki saattaa murtua saranakohdasta ja vuotaa nesteet kattoverhoiluun

Vieläkö siihen kanteen jäi jotain toimivaa? :mrgreen:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ei, mutta unohdit mainita virheelliset "vuototulpat", jotka vuotaa vedet sisään. :mrgreen:

Eihän tuo läpiviennin johtosarjaongelma sinällään mikään vieras juttu ole muidenkaan merkkien parissa ja bemmin E61:een se vasta kallis korjaus onkin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

matti_vuorio kirjoitti:Vieläkö siihen kanteen jäi jotain toimivaa? :mrgreen:
Itse saranat ja lukko ei lonksu? :P
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Niin takaluukun ongelmista jäi vissiin pois, että eikös jotain maaliongelmiakin ollut, eli aika ohkaiselti sisäpinnoissa ja ulkopuolikin alkoi kuplia??
Mutta joo voihan noissa johtojen kuorimateriaaleissa tulla vastaan taas nämä arktiset olot...
Etelän lämmössä se johtimen kuori ei varmaan kovetu samaan malliin kuin täällä -30C pakkasessa.

Tiedä sitten onko tuosta meidä Gilusta jo korjattu, vai onko ongelma vasta edessäpäin...
Aika näyttää.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Giulietta Facelift hinnasto julkaistu:

http://docs.alfaromeo.fi/Hinnastot/Alfa ... tot142016/

Esim 1.4 Multiair 170 hv manuaali on pudonnut pois, tilalla on vajaan tonnin halvemmalla (karvan alle 28000,-) 150hv versio

1.4 Multiair TCT 170 hv on viitisen sataa kalliimpi kuin ennen, nykyään n.31000,-

Saksan sivuilla onnistuu jo nuo facelift rakentelut 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TTi »

Jarsan kirjoitti:^Ei, mutta unohdit mainita virheelliset "vuototulpat", jotka vuotaa vedet sisään. :mrgreen:

Eihän tuo läpiviennin johtosarjaongelma sinällään mikään vieras juttu ole muidenkaan merkkien parissa ja bemmin E61:een se vasta kallis korjaus onkin.
Juu, olen myös kuullut 5-penarin omaavan vastaavia ongelmia.

Myös omassa kC:ssä oli pari vuotta sitten vastaava ongelma. Toki auto on vuodelta 1998. Onnistuin fiksaamaan nuo johdin kerrallaan sellaisella erikoisella liittimellä - tina sisällä, joka sulaa lämmittäessä. Lopuksi tuo piti teipata toki aika jäykäksi, ettei ne liitoskohdat katkea. Mut hyvin on toiminut, toistaiseksi.
TTi

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
Ei näy esitteissä mainintaa. Hollannin esitteessä jotain pisteosia saa mustana.

http://www.alfaromeo.nl/nl/media/alfa-r ... slijst.pdf
http://www.alfaromeo.co.uk/content/dam/ ... t_2016.pdf

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Eikö enää saakaan bicolore-värityksiä? Vielä tovi sitten sellaisia oli tarjolla.
Nyt en muista kyllä nähneeni tuommoista vaihtoehtoa aikaisemminkaan?

Nyt näköjään vähän avattu noita vaihtoehtoja muuten, esim. viimevuonna tummia hevosenkenkävanteita ei saanut muihin kuin QV versioon, nyt saa näköjään muihinki ja nuo tavallaa ihan törkeen hienot Sprint vanteet tullu myös valikoimaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oli tässä joku kk sitten speksattavana Saksan/Italian konfiguraattorilla: tumman katon sai yhdistettya ainakin siniseen, valkoiseen, harmaaseen, punaiseen. Näitä pre-Geneve kojetaululiftejä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Terve.
Itselläni on 2012vm Giulietta 2.0jtdm TCT. Autolla on ajettu 175tkm. Olen huomannut, että kutosvaihteella, kun ajaa 60-80Km/h ja lähtee kevyesti kiihdyttämään kierrokset 1300-1500rpm niin auto ravistaa ei vaihda itse pienemmälle vaihteelle.. MIkäli pykältää vitosella niin ei ole ongelmaa. Onko muut havainneet vastaavia ongelmia tai kokemuksia? :roll:


Kiitos vastauksista.

Vastaa Viestiin