Ohjaustehostimen öljyt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Ohjaustehostimen öljyt

Viesti Kirjoittaja Profil »

Miten ohjaustehostimeen saa vaihdettua öljyt?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vaikka näin: Kompurasta (alempi mahdollinen) letku irti, vanhat öljyt veks, letku kiinni, uudet öljyt säiliöön, kone käyntiin ja kääntelemään vähän ohjausta puolelta toiselle ja sitten tsekkaamaan öljyn pinta säiliössä.

Saattaa siinä kompurassa olla jossain tyhjennysproppukin, letkua irrottamalla minä olen kuitenkin tuon tehnyt. Aika sottaista hommaa tosin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Lähteekö sieltä sillä lailla suurin osa vanhoista pois? Paljonko sen säiliön tilavuus on?

On meinaa karmeen näköistä ruskeaa tököttiä ne öljyt ja tietääkseni sen pitäisi olla dexron II eli automaattilaatikon öljyä (eli punaista), vai olenko väärässä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä sieltä suurin osa tulee, jäähän moottoriinkin vaihdossa aina vanhaa öljyä johonkin sopukoihin eli ei se niin tarkkaa ole.

Automaattivaihteistoöljyä eli ATF:ää siellä pitäisi olla, se on tosiaan yleensä punaista. Vaihda ihmeessä, ei sitten mene pumppu ja ohjausvaihde pilalle. Suosittelen kaatamaan synteettiset ATF:t, ei sitten pumppu ja ylipaineventtiili jollota pakkasessa eikä riko niin helposti paikkoja.

Tilavuus on aika pieni, muistelisin että yksi normipurkki riittää. Säiliöönhän ei taida mennä kuin ehkä kolme desiä ja pumppuun, letkuihin ja ohjausvaihteeseen hyvin vähän.

Pohjoosen Alfistilla voisi olla parempi sormituntuma noihin määriin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Kun ohjausta kääntelee (ilmat pois järjestelmästä) niin riittääkö että korkki on auki vai pitääkö jotain kikkoja vielä tehdä??

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Profil kirjoitti:Kun ohjausta kääntelee (ilmat pois järjestelmästä) niin riittääkö että korkki on auki vai pitääkö jotain kikkoja vielä tehdä??
Kyllä mulla ainakin riitti, itse asiassa siellä ei näyttänyt olevan ilmaa kuin nimeksi. Nesteen pinta ei nimittäin juurikaan laskenut kun kääntelin puolelta toiselle. Härveli ei mitenkään temppuillut nesteiden vaihdon jälkeen, eli ilmeisesti se "itseilmaus" riitti.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin