156 Ylätukivarsi.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 09 Maalis 2015, 20:08
- Car(s): ex 147 2.0ts 2007 , ex 156 1.8ts 2005 , ex GTV6 1984
156 Ylätukivarsi.
Vaihdoin ylätukivarret syyskuussa 2015 , kilometrejä kertyny n.3000 km.
Oikeanpuolen puslat väljät ja kolisee , vasen narisee.
Merkki oli muistaakseni delphi.
Onko jotain kestävempää laatu tarjolla ?
Kokemuksia.
Oikeanpuolen puslat väljät ja kolisee , vasen narisee.
Merkki oli muistaakseni delphi.
Onko jotain kestävempää laatu tarjolla ?
Kokemuksia.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 156 Ylätukivarsi.
Eipä ne rasvaamatta tunnu kestävän missään. 166 Delphin ylätukivarren puslissa ei ollut yhtään rasvaa ja puslan malli sisältä erilainen kuin esim TRWssä tai Moogissa.TRWssä on rasvaa,mutta melko niukasti eikä nekään pysy kauaa hiljaa. Vahva veikkaus ettei ole rasvaa 156n Delphin puslissakaan. Ite suosin TRW:tä,myös eri halppiksia käytetty hyvällä menestyksellä ja yli 50tkm ajan kun on huolella rasvattu kaikki ennen asennusta. Grafiittirasvaa siis kehiin ja kierretangosta ja muttereista ulosvedin millä puslat saa helposti purettua ja kasattua.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 Ylätukivarsi.
TRW on hyvässä maineessa. Ja kannattaa rasvata ne runkopuslat ennen asennusta niin ei ala heti narisemaan.
E.caijo oli nopeampi samoilla ajatuksilla
E.caijo oli nopeampi samoilla ajatuksilla

Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Ylätukivarsi.
Pienellä haulla olisi löytänyt paljonkin.
Delphi = tuuria.
Mapco = täyttä kuraa aina ja joka kerta.
Laatua (yleensä) = TRW
Mahdollisesti laatua = OPAC/OPAC
Tuntematonta = RUG, ETG
Esim Motonetistä voi saada laatua, kunhan katsoo pakettiin ettei tule jotain Mapcoa...
Delphi = tuuria.
Mapco = täyttä kuraa aina ja joka kerta.
Laatua (yleensä) = TRW
Mahdollisesti laatua = OPAC/OPAC
Tuntematonta = RUG, ETG
Esim Motonetistä voi saada laatua, kunhan katsoo pakettiin ettei tule jotain Mapcoa...
Re: 156 Ylätukivarsi.
Meillä oli huoltokirjaan edellinen omistaja laittanut merkintöjensä mukaan jollain kilsoilla powerflexin puslat.
Laskin, että kestivät meille asti eli n. 100 thkm ennenkuin kuskin puolelta antautuivat. Vänkärin puolen tukivarrella kera powerflexein onkin jo melkein 200thkm takana ja vielä toimii.
Kuskin puolelle olen vaihtanut yhden kerran ne halvimmat motonetin puslat ja tukivarren, merkkiä en muista, mutta paskat olivat.
Laskin, että kestivät meille asti eli n. 100 thkm ennenkuin kuskin puolelta antautuivat. Vänkärin puolen tukivarrella kera powerflexein onkin jo melkein 200thkm takana ja vielä toimii.
Kuskin puolelle olen vaihtanut yhden kerran ne halvimmat motonetin puslat ja tukivarren, merkkiä en muista, mutta paskat olivat.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 156 Ylätukivarsi.
Kyllä kait tuossa ylätukivarressa väljistyy ennemmin se pallonivel kuin puslat vai mitä mieltä olette? Se pallohan noissa on yleensä aivan susipaska. Siellä ei ole rasvaa ja se on muutenkin vähän alimittaisen oloinen.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: 156 Ylätukivarsi.
Pallo yleensä kestää, puslat ei. esim. sparetolta saa pelkkiä pusliakin!Janne kirjoitti:Kyllä kait tuossa ylätukivarressa väljistyy ennemmin se pallonivel kuin puslat vai mitä mieltä olette? Se pallohan noissa on yleensä aivan susipaska. Siellä ei ole rasvaa ja se on muutenkin vähän alimittaisen oloinen.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 156 Ylätukivarsi.
Jaa, mitähän kuraa ne meikäläisen 156:sessa olleet tukivarret sitten oli..hmm. Aina ehti ensin se pallonivel alkaa lonksumaan/narisemaan jne. Puslissa ei ollut koskaan välystä ja ne olikin yleensä uudenveroiset.toolman kirjoitti: Pallo yleensä kestää, puslat ei. esim. sparetolta saa pelkkiä pusliakin!
Ylätukivarsia vaihettiin tosin ns. tuhkatiheään:)
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 Ylätukivarsi.
Ja rasvatut puslat ne vasta narisikin. Mutta lopettivat n. 1000km jälkeen kun olivat kai hakeneet paikkansa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: 156 Ylätukivarsi.
Narisee= Alumiinissa kuiva paskanen pultti=Puhdista reikä ja rasvaa se pultti.
Kolisee= Et ole laittanut ylätukivarren ja alumiinisen iskarin yläpään jalan väliin prikkoja, kolisee nimittäin jo kädessä.
Itse tein nämä toimenpiteet omaani, ei kolise eikä narise.
Kolisee= Et ole laittanut ylätukivarren ja alumiinisen iskarin yläpään jalan väliin prikkoja, kolisee nimittäin jo kädessä.
Itse tein nämä toimenpiteet omaani, ei kolise eikä narise.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 156 Ylätukivarsi.
^Ei tuon puslan holkin kuulu siellä pultin ympärillä pyöriä. Jos narina sieltä kuuluu on pultti löysällä.
Mitään ylimääräisiä prikkojakaan tuolla Ei tarvitse jos puslat on ehjät.
Mitään ylimääräisiä prikkojakaan tuolla Ei tarvitse jos puslat on ehjät.
Re: 156 Ylätukivarsi.
^
Niin, kyllä se rautakankikin vääntyy kun tarpeeksi pistää painetta.
Jos sinne mahtuu heittämällä prikat, niin minä silloin semmoset sinne laitan, enkä koita väkisin puristaa kasaan.
Niin, kyllä se rautakankikin vääntyy kun tarpeeksi pistää painetta.

Jos sinne mahtuu heittämällä prikat, niin minä silloin semmoset sinne laitan, enkä koita väkisin puristaa kasaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 Ylätukivarsi.
^mitkäs sekunda varret laitoit, vai onko alumiinista kulunu/hapettunu tavaraa? Vai eikö holkit olleet kohdalaan? 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: 156 Ylätukivarsi.
^
No voi hemmetti, en tiedä. Katso kuvaa mikä moka mulla tuli ja ota omastasi samanlainen. Ympyröi siihen kuvaan, pistä nuoli tai jotain niin minäkin tiedän missä kämmäsin. Ylätukivarsi on Lemförder, onko se ihan paska merkki?
No voi hemmetti, en tiedä. Katso kuvaa mikä moka mulla tuli ja ota omastasi samanlainen. Ympyröi siihen kuvaan, pistä nuoli tai jotain niin minäkin tiedän missä kämmäsin. Ylätukivarsi on Lemförder, onko se ihan paska merkki?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 Ylätukivarsi.
^^ei se lemförderi ainakaan näissä mikään häävi tunnu olevan, koiranluutkin kesti oikein reilun vuoden.
Kolmannet trw varret menossa (siis kahdesti uusinu) ja sovitus on ollut "jämpti". Ei olis tullu kuuloonkaan laittaa mitään prikkoja väliin. En minäkään laita mitään pultteja paskasena/kuiviltaan takaisin. Trw on kestäny sen 70-80tkm ilman narinoita/kolinoita/välyksiä ja ihan ilman mitään lisärasvauksia.

"puhun niin totta kuin osaan"
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 156 Ylätukivarsi.
kurppa kirjoitti:^
No voi hemmetti, en tiedä. Katso kuvaa mikä moka mulla tuli ja ota omastasi samanlainen. Ympyröi siihen kuvaan, pistä nuoli tai jotain niin minäkin tiedän missä kämmäsin. Ylätukivarsi on Lemförder, onko se ihan paska merkki?
Puhtaalta näyttää mutta ei noissa ne prikat näy.

Re: 156 Ylätukivarsi.
Alumiinissa on reikä mistä pultti menee läpi, ei siellä ihmeitä tarvita välissä kun narisee. Soutuveneilijät tietävät miten alumiinitappi voi narista muoviholkissa ja sen miten narinasta pääsee eroon.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: 156 Ylätukivarsi.
Kohta alkaa armoton alusta remppa ja molemmat ylätukivarret menee vaihtoon.. niin mihin väliin siihe pusliin kannattaa sitä rasvaa survoa ettei heti narisis
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 Ylätukivarsi.
Vaihtoehdot:
1. Jotkut tukivarret, jotka puretaan niin osiin kuin pystyy. Sitten rasvataan niin p*rkeleesti kaikki osat ja koonniin jälkeen suoritetaan sovitus erivahvuisia prikkoja hyödyntäen.
2. Trw (aidot) tukivarret pultataan paikallensa.
Vaihtoehto 2 ei ole suositeltava, koska on liian helppo ja pitkäikäinen ratkaisu

1. Jotkut tukivarret, jotka puretaan niin osiin kuin pystyy. Sitten rasvataan niin p*rkeleesti kaikki osat ja koonniin jälkeen suoritetaan sovitus erivahvuisia prikkoja hyödyntäen.
2. Trw (aidot) tukivarret pultataan paikallensa.
Vaihtoehto 2 ei ole suositeltava, koska on liian helppo ja pitkäikäinen ratkaisu

"puhun niin totta kuin osaan"
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 156 Ylätukivarsi.
Meikällä kyllä silti narisi ja lonksui kaikkein eniten tuo kerpeleen pallonivel.
Se oli helppo todeta kun varsi oli vihdoin hyppysissä ja sitä pyöritteli. Se nivelen suojakumi on halvoissa varsissa aivan kuraa. Se halkeaa, lähtee kokonaan irti ja sinne menee kaikki paska. Pian on tehtaan vaseliinit pois ja hiekka tekee nivelelle tehtävänsä. Noiden kanssa tuli sen verran jumpattua aikoinaan ja oppirahoja maksettua, että ennen kuin möin auton pois, niin vaihdoin ricambi originalit tilalle, että pääsis edes uus omistaja edes vähän vähemmällä:)
Se oli helppo todeta kun varsi oli vihdoin hyppysissä ja sitä pyöritteli. Se nivelen suojakumi on halvoissa varsissa aivan kuraa. Se halkeaa, lähtee kokonaan irti ja sinne menee kaikki paska. Pian on tehtaan vaseliinit pois ja hiekka tekee nivelelle tehtävänsä. Noiden kanssa tuli sen verran jumpattua aikoinaan ja oppirahoja maksettua, että ennen kuin möin auton pois, niin vaihdoin ricambi originalit tilalle, että pääsis edes uus omistaja edes vähän vähemmällä:)
Alfa Romeo 155 V6 1992