Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täälläkin tippuu ykköselle kun tavoite saavutetaan...

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^^ Napsautappa se ilmastointivalo sammuksiin.

Avatar
Copyright
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Copyright »

Mulla se alkaa myös aina 1 nopeudella, en tiiä nousisko itestään siitä ollenkaan ku aina laitan sen ite kovemmalle.
Ps. Sivu 156/156... 8)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Höh! Mulla ei tipu ykköselle laisinkaan oli ilmastointi päällä tai ei. Muuten kyllä säätelee nopeutta, eli kun (ilmeisesti) saavuttaa halutun lämpötilan niin lopuksi jää 2-nopeudelle. Mutta ei ykköselle. Huomaa että kun kääntää auto->1 niin tippuu vielä pykälän. Puhdistin juuri sen anturinkin mutta ei vaikuttanut asiaan. No, ehkä mä elän ton kanssa :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nyt ehkä hyvä huomata, että JTS:n ilmastointi on erilainen kuin wanhan 156:lmosen.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samalla mentaliteetilla toimi Superissa, joka oli boselift ja siin oli dualzone... Oikeastaan toiminnallisesti en ole huomannut mitään eroa tuohon semiautomaagiin kuin sen, että tuossa pitää ihan itse päättää mihinkä se puhaltaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tähän varmaan vastaus löytyis jos viittis ottaa sormen pois nenästä ja ettiä tai kattoo ihan autosta mutta kuinka iso homma on vaihtaa sumarin "umpio"? Tarviiko ottaa puskuria pois vai saako jotenkin ilman?
Noni

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Macela kirjoitti:Tähän varmaan vastaus löytyis jos viittis ottaa sormen pois nenästä ja ettiä tai kattoo ihan autosta mutta kuinka iso homma on vaihtaa sumarin "umpio"? Tarviiko ottaa puskuria pois vai saako jotenkin ilman?
On helppo. Ensin pois se musta kehys, joka on kahdella ruuvilla kiinni ja sen alla itse umpio, joka on neljällä ruuvilla. Sitten johto irti ja uusi tilalle. Puskurin irrottamisesta ei oo mitään hyötyä, kun sullahan on ihan vakiopuskuri?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Okei, eli se musta keksintö lähtee siittä irti ja sumarin saa niin pois, mahtavaa kuten halusinkin :) Jep vakio puskuri.
Noni

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Joo kyllä, harvoissa autoissa on yhtä helppoa systeemiä :)
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Ei mulla muuta mutta täällä on menossa sivu nro. 156 :splat:

Edit: Äh, tämähän oli jo huomattu :-D
Tein itse - säästin

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Oleino kirjoitti:Ei mulla muuta mutta täällä on menossa sivu nro. 156 :splat:

Edit: Äh, tämähän oli jo huomattu :-D
Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu? :splat:

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Paljonko mahtaa olla nimelliskorkeus pyöränkeskiöstä lokarin reunaan. Onko sellasta missään annettu?
Olis kiva vähän visioida, että onko alusta jo väsähtäny muutenkin kun perstuntumalla.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
"puhun niin totta kuin osaan"

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Finest kirjoitti:
Oleino kirjoitti:...sivu nro. 156 :splat:
Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu? :splat:
916 kuskit vaan on kateellisia, kun omaan auton numeroon on niin pitkä matka :roll:

:mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

itellä ainaki ihan hemmetin tyhmä olo: 408 viestiä tähän ketjuun :shock: :oops:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Kumma kun ei oo vanne ja rengastopicciin :lol:
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Finest kirjoitti:
Oleino kirjoitti:...sivu nro. 156 :splat:
Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu? :splat:
Kysymykset on tyhmiä, ei ajajat/omistajat. Johan se lukee topicissakin. :-D
Alfissimo kirjoitti:916 kuskit vaan on kateellisia, kun omaan auton numeroon on niin pitkä matka :roll:

:mrgreen:
Valitettavasti me ollaan jo eellä :silly:
Tein itse - säästin

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

uniiq kirjoitti:^Kumma kun ei oo vanne ja rengastopicciin :lol:
Ei noita renkaita ja vanteita jaksa sillee :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ruuvi saatana otti ja meni tonne, sanokaa ny joku ettei siittä ainakaa oo mitää haittaa tuolla? Koska sen saa ilmeisesti sieltä pois vaan joko irrottamalla koko vaihdelaatikon tai kääntämällä auto ylösalasin ja ravistamalla. Ehkä jos oikein säkä käy niin jollain magneettikeksinnöllä vois onkia pois.
Kuva
Noni

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ei siitä haittaa ole. Tuo on periaatteessa ulkoilmaan yhteydessä olevaa tilaa. Ton vaihdekeppipaketin saa pudotettua kyl alas erikseen, mut vaatii pakoputken irroituksen tieltä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ok, hyvä. Viettäkööt aikansa siellä sitte ellei ala rapiseen.
Noni

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jos alkaa rapiseen niin sit toteutat vaan tämän:
Macela kirjoitti:Koska sen saa ilmeisesti sieltä pois vaan... kääntämällä auto ylösalasin ja ravistamalla.
Jos sitä vielä samalla törkkis vaikka veitsellä, niin sitten se varmaan ulostautuu helpommin. Vähän niinku kolikot säästöpossusta. :D

joqi
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Tammi 2016, 19:41
Car(s): ex75-88 1,6tc, 75 3,0v6-91

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja joqi »

Hellou. 156 kuume sen kun jatkuu vaan.... Mites missä vuosimalleissa on bosen äänentoisto? kiikarissa 2005 vuoden malli eikä tämän auton diskateissa ainakaan ole bosen logoa??? laadullisesti ilmeisesti ei ole bosen luokaa tuo äänentoisto?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Boset oli vakiona siinä ekassa faceliftissä mikä täällä kulkee nimellä boselift. Eli sama keula ku ekassa versiossa mut peilit, lampunpesurit ja listat korinväriset. Sisällä suurimmat muutokset ajotietokoneen näytön myötä ja ilmastoinnille diginäytöt. Sit kun tuli se Giugiaro-keula niin Boset muuttui optioksi. Näin muistelen. Boset ovat "ihan hyvä", ei huiput. Vakioilla ei oikeastaan tee uhtään mitään, riippuen tietysti mihin on tottunut mut paljoa huonompi ei vakio äänentoisto voi enää olla.
Abarth 500 Esseesse

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mun 04 oli boset
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ei ollu boseja kaikissa "boselifteissä" 1.8ts koneisissa niitä ei ole vissiin ollu vakiona. JTS ilm. ollut.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Niin taiskin olla. Aikoinaan nuo 1.6 ja 1.8 tuli sivuutettua automaattisesti jopa ajatuksissa.
Abarth 500 Esseesse

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

m.sa kirjoitti:Boset oli vakiona siinä ekassa faceliftissä mikä täällä kulkee nimellä boselift. Eli sama keula ku ekassa versiossa mut peilit, lampunpesurit ja listat korinväriset. Sisällä suurimmat muutokset ajotietokoneen näytön myötä ja ilmastoinnille diginäytöt. Sit kun tuli se Giugiaro-keula niin Boset muuttui optioksi. Näin muistelen. Boset ovat "ihan hyvä", ei huiput. Vakioilla ei oikeastaan tee uhtään mitään, riippuen tietysti mihin on tottunut mut paljoa huonompi ei vakio äänentoisto voi enää olla.
Farkussahan tuo pompottaa ihan kelvollisesti, kunhan tekee sen eq modauksen.
Toki diskantit oviin tekee terää, bosessahan ne on näppärästi siellä alhaalla ja ylhäällä on van ritilät.

joqi
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Tammi 2016, 19:41
Car(s): ex75-88 1,6tc, 75 3,0v6-91

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja joqi »

Tattista bose valistuksesta!
Ensimmäisessä mallissa sisustan kojelauta on monesti "puuta". Tämä on ilmeisesti jäljitelmää? Maalattu tai pinnoittettu muovin päälle?Entäs ratti ja vaihdekeppi ne taitavat olla puuta? Tällä kertaa kiikarissa -99 2.0 ts. Onko vuosimallista mitään kokemuksia, vinkkejä kaupantekoon? Mitä olis hyvä tsekata? Tässä autossa täydellinen huoltokirja. Alfa Autoliikkeessä.
Viimeksi muokannut joqi, 14 Huhti 2016, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jep. Ratti ja nuppi oikeaa puuta, keskikonsoli maalattu. Myöhemmin nahka tuli rattiin ja nuppiin vakioksi ja puu lisävarusteeksi.

Tuo on kuitenkin 17v vanha eli taatusti voi olla täys pommi tai hurjan hyväkin.. Täysi huoltokirja ei takaa muuta kuin, että omistajat ovat edes yrittäneet pitää siitä huolto.

Jos se lähtee käyntiin eikä kuulosta pahalta niin sitten katseet pohjaan. Yleensä lähtee etulattiat ja kynnyskotelot takapäästä katoamaan. Jakohihnan vaihtoväli on 60t/3v. Ei kannata tinkiä kummastakaan. 2.0 - moottorissa on lisäksi kaksi tasapainoakselia joita käyttää oma hammashihna. Sekin on vaihdettava samalla kiristimineen.. Lisää hieman kustannuksia vrt.1.8l, missä sitä ei ole.
Abarth 500 Esseesse

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Multa vapautuu viininpunainen metallihohtofärinen farkku orig suppasella muttei bosella kohta ajoon.
150 ajettu ja ajattelin sen ensin katsastaa, kun voi aikaisintaan käydä näyttämässä ensikuun loppupuolella konttorilla.

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Nakutin kirjoitti:
palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
No just!
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Onkohan vasemmalta takaa jousi katkennut ( http://i.imgur.com/PxbkOgd.png ), selvästi tuo puoli alempana muihin verrattuna.

Luultavasti tuolla sitten tullut ajettua loppu syksystä...

teletappi
Viestit: 121
Liittynyt: 05 Loka 2012, 22:18
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja teletappi »

Moi kaikki!

Aion nyt viikonloppuna viettää aikaa tallissa ja vihdoin selvittää kuskinpuoleisen Xenonin toimimattomuuden aiheuttajan. Tarkoitus olisi edetä seuraavasti: puskuri irti, umpiot irti ja ballastien testailua ristiin. Onko edellä mainitussa prosessissa jotain miinoja joita kannattaa ehdottomasti välttää? Kiitokset avusta jo etukäteen.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

No ainakin puskurin irrottaminen noin ylipäätään. Omasta sain ruuvit irti, kun tosi varovasti liotteli ja nitkutteli edestakaisin milli kerrallaan. Nyt hyvin rasvattuna ei ole enää ongelmaa. Mutta kourallinen katkenneita pultteja, jotka joutuu jotenkin korvaamaan on melko ei-toivottu lisätyö. Alapultit taisi olla m6 erikoispultteja torx-kannalla eli eivät kestä ihmeitä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

joqi kirjoitti:Tattista bose valistuksesta!
Ensimmäisessä mallissa sisustan kojelauta on monesti "puuta". Tämä on ilmeisesti jäljitelmää? Maalattu tai pinnoittettu muovin päälle?Entäs ratti ja vaihdekeppi ne taitavat olla puuta?
m.sa kirjoitti:Jep. Ratti ja nuppi oikeaa puuta, keskikonsoli maalattu. Myöhemmin nahka tuli rattiin ja nuppiin vakioksi ja puu lisävarusteeksi.
Juuri näin, ratti ja nuppi mahonkipuuta ja ainakin minun mielestä erittäin hyvän tuntunen rattina, kymmeniä eri ikäisiä ja nahkarateista muoviratteihin omaavia autoja ajanu tässä viimesen kuukauden aikana ja ehdottomasti sitä mieltä että 156:n puuratti on ollut monesti parhaimman tuntunen. (muita puurattisia en ole ajanu)

Ja onhan se ihan kivan näkönenkin, myös imo toi puujäljitelmä keskikonsoli näyttää hyvältä ehjänä ollessaan. Toki makuasia.

Kuva
Noni

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Nakutin kirjoitti:
Nakutin kirjoitti:
palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
No just!
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.
Eperistä sen taitaa nähdä runkonumerolla.
Mulla ainakin antaa sportkit Ti jouset, ja kyllähän se jts aika matala onkin kun vertaa ts:ään jossa vakiot

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Sisustapurun ja kasaamisen jälkeen saan nyt pienen sähköiskun joka kerta ku meen autosta ulos ja kosken oveen, mikähä voi olla vai pitääkö alkaa avaan uudestaa ja ettiin?
Noni

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Staattista sähköä. Ei muuta. 12v ei oikein saa aikaseksi.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ota verkkarit pois... ?

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

:D Meilläpäin näitä sanotaan farkuiksi

Mutta toi on nyt tosiaan joka kerta kun tulee autosta ulos, ennen ei oo tullu ikinä huomatakseni.
Noni

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Huh. 2.0 jts nippanappa päästöistä läpi. Hc arvo pyöri alkuun 40-60 välillä, sitten kierroksilla kuulosti ihan pieniltä sytytyskatkoilta ja piti sellaista pientä räkimistä pakoputkessa ja hc arvo hyppäsi myös yli sadan. Vikakoodeja ei ole koskaan ollut sytytyspuolella. Mikähän voisi olla
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Macela kirjoitti::D Meilläpäin näitä sanotaan farkuiksi

Mutta toi on nyt tosiaan joka kerta kun tulee autosta ulos, ennen ei oo tullu ikinä huomatakseni.
Kokeileppa ajella nakuna vieläkö napsahtelee. :shock:
Tai miten olis sellanen "maadotuspiiska" autonalle. 80 luvun lopulla nää oli suorastaan muoti-ilmiö. :-D
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Nakutin kirjoitti:
Nakutin kirjoitti:
palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
No just!
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.
Ristuksen kevät että on hankalaa.
Eperi antoi vin koodilla sun muilla tyyppikilven tiedoilla kaikenlaisia vaihtoehtoja joilla ei hullua hurskaammaksi tullut.
Mutta se asia varmistui, että mitään maastoautoa ei tule, eli ne perus vieterit jää pois.
Siitä pääsikin sitten siihen ongelmaan, että mitkä jouset.
Ricambi Alfistiltahan löytys alkuperäistä vastaavat 25-30mm laskevat pelkästään eteen 129e/kpl, mikä sinänsä sylettää kun sillä toisella Alfistilla olis koko sarja 4kpl eibach:in rautalankaa 30mm laskevana tuon yhden hinnalla.
Sitä kun ei vaan uskalla tilata, kun täältäkin luetun mukaan tuntuu eipacin lasku olevan kaikkea välillä 30-50mm. Ja mitään lumiauraakaan näille maaseudun hiekkateille ei viittis tehdä.
Onneksi se ongelma on nyt lähinnä pogoavassa keulassa, että siihen nyt näyttäs palikat saavan.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

palkus kirjoitti:^orggis alut menee tyypillisesti orggis pulteilla, siis samoilla kuin pellivanteet. käy ny ensin yhden pultin kimppuun ja kato mimmonen se on. Mikäli semmonen pultti missä avainkoko 17mm ja kartio-osa suurempi kuin vääntiöosa niin hjuva. Sitten tökkäät sen pultin aluvanteen reikään ja mittaat sen mitä tulee sieltä ulos vastinpinnasta. Tarttis tulla ~18mm.
Hajamielisyyttäni unohdin vastata. Tuollaisethan siellä oli, ja kesäkumit meni mukavasti alle. Tattis.

Uusikin kysymys olisi. Taittuuko missään 156-sedanissa takapenkki alas? Onko facelifteissäkin takapenkki kiinteä?
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^On kiinteät, minkä takia kyselet?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

uniiq kirjoitti:^On kiinteät, minkä takia kyselet?
No piru. Miehekkään puutarhaharrastuksen vuoksi autolla pitäisi aina välillä kuljettaa kaikenlaista pitkää kamaa. Noiden taittumattomien penkkien kanssa tuo menee toisinaan vähän askarteluksi. Kyselin, koska autoa olisi jossain välissä tarkoitus vaihtaa, ja puntaroin sedanin ja Sportwagonin välillä.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Tuossa tapauksessa ehdottomasti sportwagon ellei pitkät tavarat mahdu suksiluukusta.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Vastaa Viestiin