Shuttle kirjoitti:Merkkifoorumeilla on kyllä aina ihmeen puristia porukkaa. Harjapesuun menee - bannia. Lumiharjaa käyttää - bannia. Ihme että autolla saa ajaa, koska siihen voi iskeä kivet ja ehkä joku lammikko tielle. Fakta vaan on se, että kaikkia ei a) kiinnosta b) ole mahdollisuutta c) aikaa oman auton hinkkaamiseen. On se kivaa kun on se omakotitalopiha jossain pöndellä ja 400€ edestä pesuvahoja ja shampoota yms, muttei kaikkia vaan kiinnosta moinen. "Itselle tehdään", mutta aina kyllä mussutetaan jos joku muu ei tee samoin...
Tähän lisäisin kohdan d) Ei ole tietoa paremmasta
Naarmut pesussa/lumiharjalla/jne; Eine semmosia oo kui naapurin toyotapera vetää alfan kylkeen avaimella kateuksissaan.
Täälläkin mainittu hämähäkinverkko/tms kuvannee pesunaarmuja - sienellä pyöritetään hiekkaa lakan päällä... Juuei välttis heikkonäköiselle näkyviä "naarmuja", mut "hiusnaarmuja". Niitä kun riittävästi, ni sit ihmetellään miksei autoklymin kestovahalla vedetty pinta kiilläkkään kuin peran kaverin peeänveessä.
Silmälasien omistajat saattanevat ymmärtää. Siis "naarmutetut" lasit.
Bilthamberin tuotteet biohajoavia. Foamissa käytetty jottai hajustetta (haisee omenaiselle), muutoin aika hajuttomia/vätrittömiä. Esim Autowash pesuaine erittäin riittoisa (oliko 3dl purkki, 5ml/pesu) eikä jätä jäämiä, hyvä suojausta (ns. vahaus) ajatellen - vahat sun muut puhtaalle pinnalle. Samaan rahaan saa sen pigorangen 5l kannun - huonommalla teholla/kustannussuhteella.
BH autofoam järkevillä seossuhteilla kohtuu vahaturvallista. Eikä ole kermavaahtotyyppinen.
En ymmärrä termiä kovavaha.
Laiska pesee autonsa akkuvedellä. Talliin kuivumaan eikä tuu kalkkitäpliä. Mul massat loppu puhdistimesta, semne tekee akkuvettä n. 5 kuutioo satsilla meän veden kovuudella. Mul paskottu aineet käytön puutteesta. Laiska olen meän autoja (kesällä 3-4 kulkinetta) pesemään.
Laitilan kaupan sivustoilla vinkkejä auton pintojen hoitoon. Onhan pesukinnas-foorumikin olemassa vinkkien hakuun.
Suojausaineet siis puhtaalle pinnalle, niin kestävätkin paremmin. Oikeilla pesutekniikoilla/aineilla ne myös kestävätkin pitempään.
Ja esim BH Auto QD antaa helposti (helppokäyttöinen ja toimiva) lisää kiimakiiltoa ja helppoutta tuleviin (vaahto)pesuihin.
Ja esim. paljon hypetetty wetglas 2.0 (vaimikäsenyoli) on pali työläämpi ja ei niin WOW.
Saven käyttö myös naarmuttanee. Malttia siihenkin.
Myllyttämiseen tarkoitetut laitteet ei mahottomia maksa, jos ei muuta ni joku epäkesko. Sil saa vähempi tuhoa aikaiseksi. Rotarylla nopeempi vetää huonompaa pintaa. Aineetkaan hurjia maksa. Ei sitä tartte pelätä - eiku harjottelemaan.
Kummasti tälläkin foorumilla kehutaan nättipintaisia kulkineita, mutkun aletaan keskustelemaan siitä miten tulokseen päästy - ni se onki ajan/rahan tuhlausta/jne.
Kukin taaplaa tyylillään. Mullaki erittäin paskainen auto tälläkin hetkellä ja olen laiskahko sitä/niitä pesemään. Mutku pesen, niin en hättäile. Vähä olutta ja fiilistelee - ihan kute huollotkin suoritan; ei pakolla vaan harrastaen rauhassa, mieluiten viikonlopun yli - ilman pakkoa.
Kevättä ilmassa ku puleeraus ja autonvaihtoketjut nostaa päätään...