156 : Öljyvuoto edessä 1.6 / vm.00

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
helmihopea
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Touko 2016, 14:08

156 : Öljyvuoto edessä 1.6 / vm.00

Viesti Kirjoittaja helmihopea »

Moro Kokeneet,

En löytänyt mitään tyyppivikalistaa jossa olis ainakaan olut kuin 220tkm
ajettu 1.6 / vm.2000 katsastuksesta hylky = "öljyvuoto edessä".

Oisko mitään ehdotuksia?....esim.kannentiiviste yms....vai onko moottori entinen ja vaihtokunnossa?

Kuinkahan iso homma tuosta oikein tulee :crazyeyes:

Kiitti etukäteen

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 : Öljyvuoto edessä 1.6 / vm.00

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ohan noita paikkoja mistä voi vuotaa. Mistä se vuotaa, koneen ylä vai alaosasta, sivusta, pohjasta, edestä, esim öljynsuodattimen juuresta?? Tai voihan se vuotaa vaikka moottorin ja vaihteiston välistä...?

Pelti auki ja kurkkaus missä on märkää.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 : Öljyvuoto edessä 1.6 / vm.00

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vaihtoehtoja on monia ja näkemättä ihan mahdoton sanoa oikeen mitään, mutta yhtenä yleisimpänä vuotona voinee heittää venttiilikannen tiivisteen vuodon. Maksaa muutaman kympin ja sen vaihtaa puoleen tuntiin.

Vie jonnekin pajalla missä osaavat katsoa mistä vuotaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 : Öljyvuoto edessä 1.6 / vm.00

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Onko autossa pohjapanssari paikallaan? Jos on pohjapanssari niin vuodon selvittely kannattaisi aloittaa irrottamalla pohjapanssari ja kurkkaamalla onko öljyproppu tai suodatin märkä ja jos on märkä vaihtaisin öljyt pikimmiten ja laittaisin suodattimen ja propun oikeaan momenttiin ja tarkastaisin että proppuun ja suodattimeen tulee yksi tiiviste. Välillä vanha tiiviste jää kiinni koneen kylkeen ja kun laittaa uuden suodattimen niin sinne tulee tuplatiiviste joista toinen lähtee kävelemään kun öljynpaineet nousee. (Käynnistäessä tai viimeistään kierroksilla tulee öljyt pihalle)

Toki helpointa aloittaa viemällä pajalle jossa joko tekevät moottoripesun ja kurkkaat itse mistä tulee uutta öljyä tai sitten pyydät pajalla että kattovat mistä vuotaa öljyä.

Mitä tuohon kannentiivisteeseen ja moottorin vaihtoon tulee niin väittäisin että kone on kunnossa kuin myös pahvi jos öljytikusta on tarkastettu että kone ei ole vuotanut kuivaksi tai tarkemmin alle minimin eikä ylikuumentunut=kansipaffi soronoo
Through difficulties to defeat

Vastaa Viestiin