Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ja tästä kansanversiota.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hienosti ilmoitetaan 150 ja 180hp tupaöljyille samat:
Accelerazione 0-100 Km/h (sec) 7.2
Coppia Nm 400
Ainoastaan: Velocità Massima (Km/h) 221 vs 230
Accelerazione 0-100 Km/h (sec) 7.2
Coppia Nm 400
Ainoastaan: Velocità Massima (Km/h) 221 vs 230
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
taitaa olla jotain virheitä noissa datoissa... jos kattoo Giulia ja Giulia Super 150sen nokivasaran tietoja niin eri arvoja
2.2 JTDM 150 CV
Scheda Tecnica
Cambio
Automatico
Accelerazione 0-100 Km/h (sec)
8.0
2.2 JTDM 150 CV
Scheda Tecnica
Cambio
Automatico
Accelerazione 0-100 Km/h (sec)
7.2
2.2 JTDM 150 CV
Scheda Tecnica
Cambio
Automatico
Accelerazione 0-100 Km/h (sec)
8.0
2.2 JTDM 150 CV
Scheda Tecnica
Cambio
Automatico
Accelerazione 0-100 Km/h (sec)
7.2
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
No ei todellakaan voi olla 7.2 sekkaa 150hevosella, tuo kahdeksankin vaikuttaa optimistiselta.
Ihan hyvin varusteltu tuo Super, kun nahatkin kuuluvat näemmä hintaan.
Ihan hyvin varusteltu tuo Super, kun nahatkin kuuluvat näemmä hintaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mutta ilmoittaa että puna-musta penkkejä ei saa kuin tiettyihin ulkoväreihin ja sitten kun valitsee sellaisen ulkovärin, niin valittavana on vain mustat penkit. Hiukan on vielä konfiguraattorissa tuunattavaa.
Edit: piti heti korjata, jos valitsee kaksivärisen kojelaudan, puna-mustan, niin tulee automaattisesti puna-mustat penkit.
Ehkä vähän näytti erilaiselta, kun keskellä on mustaa ja reunat punaiset. Jaguar XEssä on toisinpäin väritys.
Ja huh, Italian hinnaksi tuli yli 50Keuroa, kun kaikkea kivaa valitsi.
Edit: piti heti korjata, jos valitsee kaksivärisen kojelaudan, puna-mustan, niin tulee automaattisesti puna-mustat penkit.
Ehkä vähän näytti erilaiselta, kun keskellä on mustaa ja reunat punaiset. Jaguar XEssä on toisinpäin väritys.
Ja huh, Italian hinnaksi tuli yli 50Keuroa, kun kaikkea kivaa valitsi.
Viimeksi muokannut Julli, 05 Touko 2016, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ihan siisti poliisiautonakin.
- Liitteet
-
- 13119076_1525841387724443_6010460021163144507_n.jpg
- (61.9 KiB) Tiedosto ladattu 3994 kertaa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Siis karabinieerien. Ei poliisin /nusnus
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sit alkokin 20v odotus, että noi olis yhtä halpoja kuin 156:t
- Kurzweiler
- Viestit: 216
- Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
- Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Saksan hinnastosta puuttuu se 200hv bensakone ja niin puuttui Italiankin hinnastosta. Hollannin hinnastosta se kuitenkin näyttää jo löytyvän.
Edit. Hollannin hinnastossa lukee siinä kohdalla "Käytettävissä myöhemmin" eli se kone on varmaan tulossa myöhemmin.
Edit. Hollannin hinnastossa lukee siinä kohdalla "Käytettävissä myöhemmin" eli se kone on varmaan tulossa myöhemmin.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hollannin hinnaston mukaan bensakoneisen (200hv) veroton hinta on 27248€ tai Super 28488€. Hintaan tulee ALV 24% eli 33787,52€ / 35325,12€.
Sitten alla olevan linkin tietojen perusteella tulee autovero:
http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_h ... irection=0
Tässä laskutoimitus muuttuu vaikeammaksi kun veroprosentti pitää etsiä autoverolain liitetaulukosta 1 mikä löytyy heti 96§ jälkeen, se on tässä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... .2015-1481
Tuossa taulukossa on auton kokonaismassan ja CO2-päästön mukaan veroprosentti, mutta en osaa tulkita sitä tuosta. Parhaan arvaukseni mukaan se tulisi asettumaan noin e: 23,3% tuntumaan?
Sitten alla olevan linkin tietojen perusteella tulee autovero:
http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_h ... irection=0
Tässä laskutoimitus muuttuu vaikeammaksi kun veroprosentti pitää etsiä autoverolain liitetaulukosta 1 mikä löytyy heti 96§ jälkeen, se on tässä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... .2015-1481
Tuossa taulukossa on auton kokonaismassan ja CO2-päästön mukaan veroprosentti, mutta en osaa tulkita sitä tuosta. Parhaan arvaukseni mukaan se tulisi asettumaan noin e: 23,3% tuntumaan?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hollannin mukaan pikkubensa tupruttaa hiilidioksidia 138g/km, jolloin veroprosentiksi tänä vuonna tipahtaa 23,3, ensi vuonna 23,1 ja seuraavana 22,9. Ellei isot herrat peru päätöksiä ja keksi uusia lukemia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juuson linkittämän Hollannin hinnaston perusteella laskettuna 200 hv bensaversion verollinen hinta Suomessa:
2.0T 200 hv autom. (CO2 = 138 g/km) = 43.411 eur
Tämä siis laskettu auto- ja arvonlisäverottoman hinnan 27.248 eur mukaan.
Hollannissahan on Suomen tapaan kohtuullisen korkea autovero, mistä johtuen tehdashinnat ovat siellä usein hieman alhaisempia kuin esim. Saksassa. Giulian Italia- ja Hollanti-hinnastoja vertailtaessa nuo Hollannin verottomat hinnat näyttävät myös n. tonnin-pari Italiaa edukkaimmilta. Poikkeuksena QV, josta Hollannissa peritään ylihintaa melkein viisi tonnia Italiaan verrattuna.
2.0T 200 hv autom. (CO2 = 138 g/km) = 43.411 eur
Tämä siis laskettu auto- ja arvonlisäverottoman hinnan 27.248 eur mukaan.
Hollannissahan on Suomen tapaan kohtuullisen korkea autovero, mistä johtuen tehdashinnat ovat siellä usein hieman alhaisempia kuin esim. Saksassa. Giulian Italia- ja Hollanti-hinnastoja vertailtaessa nuo Hollannin verottomat hinnat näyttävät myös n. tonnin-pari Italiaa edukkaimmilta. Poikkeuksena QV, josta Hollannissa peritään ylihintaa melkein viisi tonnia Italiaan verrattuna.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mitenkähän on saatu 180 hv 2.2 diesel tehdyksi myös eco-versiona jossa CO2-päästö on vain 99 g? Tämä siis löytyy tuolta Hollannin hinnastosta.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Cloverleaf kirjoitti:Ihan siisti poliisiautonakin.
http://www.autoblog.com/2016/05/06/alfa ... rabinieri/
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Usko alkaa mennä. Koomista jotenkin tämä poliisi-markkinointi. Karabinieerit univormuissa Giulian kyljellä. Lisäksi julki on laitettu lähinnä keskentekoisia ja amatöörimäisiä nettisivuja, edes konfiguraattorit ei toimi kuten kilpailijoilla. Katsokaa kilpailijoita, ovat kaukana tästä räpeltämisestä. Ja myytävää vaan odotellaan.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eikös tuo nyt ole jo vanha perinne, että Carabineiri on vahvasti luottanut Alfa Romeoon? Pienellä sijoituksella jo saatu paljon näkyvyyttä, kun kerta Top Gearikin on asiasta uutisoinut.Timbal kirjoitti:Usko alkaa mennä. Koomista jotenkin tämä poliisi-markkinointi.
http://www.mitoalfaromeo.com/notizie/20 ... rabinieri/
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... aa/5878496
Toivottavasti tämä palauttaa uskoa taas.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tulee aina vaan mieleen vanha Reinikaisen jakso jossa Ylikomisario Rautakallion mukaan Italian poliisin erikoismiehet oli Bikarbonaatteja.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hollannin hinnaston perusteella tuo 200hv bensaversio superina vaikuttaisi kilpailukykyisimmin hinnoitellulta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Eli Suomessa lätkäistään "turbovero" päälle, niin saadaan kivasti 4000€ ylimääräistä hintaan.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
CAR koeajoi Quadrifoglio Verden ja 2.2 JTDm:n. (*****/*****)
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onko tähän tullut vastausta? Suomen hinnat tuntuvat olevan todella tiukassa... Toivottavasti se enteilee kilpailukykyistä hintaa.liekki kirjoitti:Tuuppasin reilu tunti sitten sitten uuden kyselyn, kun ei hintoja näkynyt vielä nettisivuilla. Katsotaan milloin vastaavat.liekki kirjoitti: Ja vastaus tuli parissa tunnissa:
"Kiitämme yhteydenotostanne ja kiinnostuksestanne Alfa Romeoon.Giulia on tilattavissa 15. huhtikuuta 2016 alkaen.
Kyseisen mallin lähtöhinta tulee olemaan samaa luokkaa parhaimpien kilpailevien merkkien kanssa. Tarkempia tietoja hinnoista tulee olemaan saatavilla myöhemmin"
Eli mitäs täällä oli haarukoitu kilpailijoiden osalta?
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tämän sieltä vastasivat aiemmin.liekki kirjoitti:"Hinnasto vahvistunee toukokuun aikana. Voimme aloittaa tilausten vastaanottamisen hinnaston julkaisun jälkeen"
Eli hieman aiemmasta poikkeava aikataulu.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Top Gear on "lääpälään":
http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive
http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
Samoin EVO.
Samoin EVO.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ai että, hyvältä kuulostaa!juuuso kirjoitti:CAR koeajoi Quadrifoglio Verden ja 2.2 JTDm:n. (*****/*****)
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Autocar kanssa päässy ratin taakse 2016 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio first drive.
- Zammy
- Viestit: 27
- Liittynyt: 30 Elo 2014, 22:25
- Car(s): Honda Accord 2009 2.2 i-DTEC
ja Honda Jazz 2009 1.2 i-VTEC
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mutta miksi kuvissa ei näy sumuvaloja vai onko ne jotenkin piilotettu???
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Whatcar?-sivun tyyppi oli pelästynyt sen verran paljon Giuliasta kiihottumistaan, että oli pakotettu laittamaan arvosteluunsa linkin A4:n arvosteluun ja lätkäistä ***/*****.
http://www.whatcar.com/news/2016-alfa-r ... 80-review/
http://www.whatcar.com/news/2016-alfa-r ... 80-review/
- Kurzweiler
- Viestit: 216
- Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
- Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
autoexpress.co.uk
http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo ... 016-review
automobilemag.com (USA)
http://www.automobilemag.com/news/2017- ... ve-review/
auto-motor-und-sport.de:
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 73721.html
autobild.de:
http://www.autobild.de/artikel/alfa-rom ... 58973.html
http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo ... 016-review
automobilemag.com (USA)
http://www.automobilemag.com/news/2017- ... ve-review/
auto-motor-und-sport.de:
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 73721.html
autobild.de:
http://www.autobild.de/artikel/alfa-rom ... 58973.html
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
https://www.youtube.com/watch?v=wuedTaMcSGQ QV koeajossa.
Italiaa höpöttelevät, jotain bellissimoa ja perfectoa siellä huudellaan, enempää en ymmärrä. Mutta hyvältä näyttää
Italiaa höpöttelevät, jotain bellissimoa ja perfectoa siellä huudellaan, enempää en ymmärrä. Mutta hyvältä näyttää
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Laulu loppu lyhyeen.
- Liitteet
-
- IMG_20160510_191924.jpg
- (343.15 KiB) Tiedosto ladattu 5457 kertaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Ei oo tuo puskuri ainakaan puskemista varten
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tankkausluukusta päätellen oli löpöversio. Oli jo keretty käydä tankilla ainakin kerran.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
AutoBildin valkoinen auto musta/ruskealla sisustalla on kyllä oma suosikki. Todella hieno.
Arvioista päätellen Giulietta lienee onnistunut. Hieno homma!
Arvioista päätellen Giulietta lienee onnistunut. Hieno homma!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
sämpy kirjoitti:Tankkausluukusta päätellen oli löpöversio. Oli jo keretty käydä tankilla ainakin kerran.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"The adaptive dampers are controlled separately and there’s a new R mode which also disables the stability control completely." Näin kertoo Top Gear. Onkin ollut käsittämätöntä, että tämä ominaisuus on puuttunut monista Alfoista.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sikäli kun oma englanninymmärrys toimii, niin tuo R on vain QV:ssa. Kansanmalleista estoja ei edelleenkään saa kokonaan pois jonkun lukemani artikkelin mukaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hei vähän pitkästä aikaa! Onko kellään/missään tarkempia tietoja näistä uusista moottoreista? Itse kaivelin tuossa tietoja vähän sieltä sun täältä ja tässä jotain pläjäystä ja pohdintaa:
Mitä nyt itse olen faktaa lukenut, niin kaikki moottorit dieseleitä myöten ovat täysin alumiinisia. Eikös esim 4C:n alumiinimoottori ole suurinpiirtein sama kuin 159/Giuliettan valurautalohko 1742cc? Joka on siis yhdistelity sylinterin halkaisija 2.0 Dieselistä (83*90) Ja isku 1.6 Dieselistä (80*80,5) = (83*80,5) 1742cc. https://it.wikipedia.org/wiki/Motori_mo ... tola_Serra
Vai mitä muita muutoksia tuossa on?
Tuo uusi 2.0 T Bensa näyttäisi Jenkkiesitteen mukaan käsittävän sylinterin mitat 84*90 = 1995cc. Äkkiseltään aika samankokoinen tuon vanhemman 2.0 Dieselin kanssa?
Siinä myös mainitaan esim, että Multiair2? Lisäksi jossain on mainittu, että kaikki venttilit ovat muuttuvalla ajoituksella (vai oliko kyseessä QV-malli vain). Onko tuossa nyt sitten imunokassa tuo Multiair-järjestelmä ja pakonokalla joku perus ajoituksen muunnin? Näyttäisi tämäkin olevan suoraruiskutus, että aika kovalta tekniikalta tuolleen äkkiä kuulostaa. Miettii kuitenki, että esim Giuliettan 1.4 Multiairissa on kiinteä pakonokka ja epäsuora ruiskutus.
Lisäksi tuo 2.2 Diesel vaikuttaisi tosiaan olevan myös samaa moottoriperhettä. Ainakin englannin wikipediassa on tällaista mainintaa:
The 2.2 Multijet II (2,184 cc) was introduced by Fiat in mid-2015.[17] These engines produce 185 PS (136 kW; 182 hp) and 200 PS (147 kW; 197 hp) with 440 N·m (320 lb·ft) of torque at 2500 RPM in the Jeep Cherokee. It was developed to offer more torque in the low-rev range compared to the 2.0L Multijet.[18] This engine further improves the existing 2.0 Multijet in various areas, such as a higher injection pressure (2,000 Bar instead of 1,600 Bar) with Injector Rate Shaping, an oil pump with variable displacement and counterbalance-shafts to reduce noises and vibrations.[19] This engine meets Euro 6 emission norms without the use of diesel exhaust fluid injection.
A further development of this engine with a 2,143 cc displacement, and a die-cast Aluminium block, is used in the Alfa Romeo Giulia (952)
https://www.youtube.com/watch?v=rH1UinmCk_4 Tuossa Youtube videossa käydään läpi, mutten kerennyt koko videota kattoa On siis 83*99 sylinterin mitat, joten tuohon 2.0 Dieseliin verrattuna on siis 9mm enemmän iskunpituutta, lohko alumiinia ja parempaa ruiskutusta jne laitettu.
Sotketaan vielä sen verran pakkaa, että Dieseleissä ja QV:ssä taitaa olla saatavilla tuo ZF:n uusi 8-vaihteinen automaattilaatikko, mutta 6-vaihteinen manuaali lienee sama C635-laatikko, joka on käytössä lähes kaikissa tehokkaammissa Fiat/Alfa malleissa. Automaatissa vääntöä 450Nm ja manuaalissa 380Nm (saman verran kuin Giulietta 2.0D 150hv manuaali) Tuon laatikon kestävyyshän on ollut alunperin 350Nm, mutta Giuliettassa tosiaan jo ilmoitettu 380Nm.
Mitä nyt itse olen faktaa lukenut, niin kaikki moottorit dieseleitä myöten ovat täysin alumiinisia. Eikös esim 4C:n alumiinimoottori ole suurinpiirtein sama kuin 159/Giuliettan valurautalohko 1742cc? Joka on siis yhdistelity sylinterin halkaisija 2.0 Dieselistä (83*90) Ja isku 1.6 Dieselistä (80*80,5) = (83*80,5) 1742cc. https://it.wikipedia.org/wiki/Motori_mo ... tola_Serra
Vai mitä muita muutoksia tuossa on?
Tuo uusi 2.0 T Bensa näyttäisi Jenkkiesitteen mukaan käsittävän sylinterin mitat 84*90 = 1995cc. Äkkiseltään aika samankokoinen tuon vanhemman 2.0 Dieselin kanssa?
Siinä myös mainitaan esim, että Multiair2? Lisäksi jossain on mainittu, että kaikki venttilit ovat muuttuvalla ajoituksella (vai oliko kyseessä QV-malli vain). Onko tuossa nyt sitten imunokassa tuo Multiair-järjestelmä ja pakonokalla joku perus ajoituksen muunnin? Näyttäisi tämäkin olevan suoraruiskutus, että aika kovalta tekniikalta tuolleen äkkiä kuulostaa. Miettii kuitenki, että esim Giuliettan 1.4 Multiairissa on kiinteä pakonokka ja epäsuora ruiskutus.
Lisäksi tuo 2.2 Diesel vaikuttaisi tosiaan olevan myös samaa moottoriperhettä. Ainakin englannin wikipediassa on tällaista mainintaa:
The 2.2 Multijet II (2,184 cc) was introduced by Fiat in mid-2015.[17] These engines produce 185 PS (136 kW; 182 hp) and 200 PS (147 kW; 197 hp) with 440 N·m (320 lb·ft) of torque at 2500 RPM in the Jeep Cherokee. It was developed to offer more torque in the low-rev range compared to the 2.0L Multijet.[18] This engine further improves the existing 2.0 Multijet in various areas, such as a higher injection pressure (2,000 Bar instead of 1,600 Bar) with Injector Rate Shaping, an oil pump with variable displacement and counterbalance-shafts to reduce noises and vibrations.[19] This engine meets Euro 6 emission norms without the use of diesel exhaust fluid injection.
A further development of this engine with a 2,143 cc displacement, and a die-cast Aluminium block, is used in the Alfa Romeo Giulia (952)
https://www.youtube.com/watch?v=rH1UinmCk_4 Tuossa Youtube videossa käydään läpi, mutten kerennyt koko videota kattoa On siis 83*99 sylinterin mitat, joten tuohon 2.0 Dieseliin verrattuna on siis 9mm enemmän iskunpituutta, lohko alumiinia ja parempaa ruiskutusta jne laitettu.
Sotketaan vielä sen verran pakkaa, että Dieseleissä ja QV:ssä taitaa olla saatavilla tuo ZF:n uusi 8-vaihteinen automaattilaatikko, mutta 6-vaihteinen manuaali lienee sama C635-laatikko, joka on käytössä lähes kaikissa tehokkaammissa Fiat/Alfa malleissa. Automaatissa vääntöä 450Nm ja manuaalissa 380Nm (saman verran kuin Giulietta 2.0D 150hv manuaali) Tuon laatikon kestävyyshän on ollut alunperin 350Nm, mutta Giuliettassa tosiaan jo ilmoitettu 380Nm.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
6 lovinen manuaali on netistä kaivettujen tietojen mukaan Getrag G217 (ainakin Quodrifoglio mallissa), ja toi ZF8 on ilmeisesti toi kakkossukupolven versio https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
2 litranen bensa voi olla myös ton jenkkikoneen peruja
http://jalopnik.com/possible-leaked-doc ... 1742916439
2 litranen bensa voi olla myös ton jenkkikoneen peruja
http://jalopnik.com/possible-leaked-doc ... 1742916439
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Niin voi! Ja QV:ssä manuaali näyttäisi tosiaan olevan tuo Getrac. En huomannut sitä mainita ollenkaan. Dieselin manuaalit siis varmaankin C635 ja tosiaan ihme juttu käyttää tuota kun joutuu väännöt rajoittaa noin alas. Sielä pitää FPT:n ruveta kehittämään kovasti jotain 500Nm kestävää laatikkoa näille uusille Dieseleille ja 2.0T bensiinikoneille.
Mulle tuo 2.0t on jotenki mysteeri. Miksei 1750TBi kelvannut alumiiniversiona ja vaikka sillä 200hv speksillä kuten 159:sää oli? Ilmeisen hyvä moottori kuitenkin kyseessä
Mulle tuo 2.0t on jotenki mysteeri. Miksei 1750TBi kelvannut alumiiniversiona ja vaikka sillä 200hv speksillä kuten 159:sää oli? Ilmeisen hyvä moottori kuitenkin kyseessä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
kyllä tota getrakkia väitetään olevan myös dieseleissä parillakin eri foorumilla, mutta 100% faktaa ei olemmo kirjoitti:Niin voi! Ja QV:ssä manuaali näyttäisi tosiaan olevan tuo Getrac. En huomannut sitä mainita ollenkaan. Dieselin manuaalit siis varmaankin C635 ja tosiaan ihme juttu käyttää tuota kun joutuu väännöt rajoittaa noin alas. Sielä pitää FPT:n ruveta kehittämään kovasti jotain 500Nm kestävää laatikkoa näille uusille Dieseleille ja 2.0T bensiinikoneille.
Mulle tuo 2.0t on jotenki mysteeri. Miksei 1750TBi kelvannut alumiiniversiona ja vaikka sillä 200hv speksillä kuten 159:sää oli? Ilmeisen hyvä moottori kuitenkin kyseessä
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toivottavasti ei tosissaan ole käynyt niin, että kun perään tuutataan niin poltsikat tirskahtaa tankista pihalle...Kaiser kirjoitti:Laulu loppu lyhyeen.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
http://www.alvolante.it/news/philippe-k ... lia-346691Alfissimo kirjoitti:Sikäli kun oma englanninymmärrys toimii, niin tuo R on vain QV:ssa. Kansanmalleista estoja ei edelleenkään saa kokonaan pois jonkun lukemani artikkelin mukaan.
Googeli kännös:
"Yes, even in Dynamic mode they will stay active, albeit with higher thresholds. In Quadrifoglio, however, in the Race function they are deactivated but, in emergency situations, such as hard braking, it will reactivate. However, we are thinking of giving the driver the possibility of excluding them altogether. The car, however, is so refined that you can have fun, reaching high speeds, even with active devices."