156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Eli kylmänä käynnistäessä joskus (ei aina) niin rupee vilkuttaa sitä moottorin varoitusvaloa, eli katin vahingoittuminen mahdollista.. onko mahdollista että johtuu siintä kun putki mahdollisesti vuotaa kylmätä siintä pakosarjan ja etuputken välistä ja lämpimänä ihan vähän siintä etuputken ja taaimmaisen katin välistä? Mutta kun kone on lämmin ei vilkuta sitä katin valoa enään? Onko vika vuodoissa vai jossain muualla? Selvii varmaa päästömittauksella.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vikakoodit kannattais lukea ihan ekana.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Ja putkivuodot kannattaa joka tapauksessa korjata.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Rema
Viestit: 232
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Rema »

Moottori käy kylmänä rikkaalla, ainakin 2,2 JTS, kulutus alkuun on korkea. Bensan polttaminen hyvin on tärkeä asia, kun moottori käy rikkaalla, tulpat minulla Denso IK16,kylmemmät R tulpat pakkasella, antoivat sytysyshäiriöitä. On olemassa myös tehokkaita plasma direct ignition laitteita : www.bluephoenixignition.com , www.okadaprojects.com. Huomioikaa jos käytätte plasmaignition laitteita, niin tulpat pitää olla iridiumia ja johtimet kilpalaatua, ei liian paljon vastusta.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Kävin hakemassa vikakoodit ja tuollaisen lappusen anto käteen.. moottorin merkkivalo ei siis palanut eikä sitä sytytäkkään. No mutta asiaan.. vaihdoin viime syksynä NGK platinakärkitulpat (PFR6B). Auto ei ajaessa pätki eikä tyhjäkäynnilläkään. Joskus mutta harvemmin tyhjäkäynti jostain syystä hejjailee hieman. Lopettaa melkein heti. Kun auton käynnistää yön yli kylmänä heti startin jälkeen tuntuisi että ihan kaikki pytyt ole mukana mutta muutaman sekunnin jälkeen hyrrää nätisti (siintäkös tuleekin sytytyskatkos koodit sitten :roll: )

sitten se pakoputki, tutkiskelman jälkeen etummaisen lohkon etuputki vuotaa taaimmaisen katin ja putken joustoliitoskohdasta. Putki lähtenee siis vaihtoon, muualta ei tuntunut käsikopelolla vuotavan. Sitten samaisen lohkon taaimmaisen katin lambda (tunnistin?) on kyllä jonkun aikaisemman omistajan oma juotos, ainankin johtojen perusteella. Liekkö vaikuttaneen asiaan... en tiedä. Mahtaakohan pakosarjakattien lambdat olla ok, auto kuitenkin toimii ja pelittää. Etuputki ja taka lambda lähtee vaihtoon. Onko neuvostolla muita vinkkejä/tietoja. Miten saadaan homma kuriin.. sen verran monta tonnia on autoon tullut rahaa laitettua että... huhhuh. Oston jälkeen viikonpäästä ensimmäinen yli tonnin remppa kun ei joku edellisen omistajan asentaja antti iha osannutkaan vaihtaa jakohihnaa oikein ja öljyjen vaihto unohtunut. :lol:
Liitteet
20160503_114155(1).jpg
(253.12 KiB) Tiedosto ladattu 3511 kertaa

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Aika napakasti on vikkaa fiudessa...
Oliks noi vikakoodit ensin nollattu ja sit koeajon jälkeen luettu? Meinaan tossahan saattaa olla jotain vanhojakin mukana. Palaako airbagin vikavalo?
Ja millasii lukemii antaa puristuspainemittaukset?

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Ei oltu nollattu aluksi. Mut nyt on ja pitäisi varmaan käydä luettaas taas.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Missä luetutat? Mitä maksaa?

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Teollisuustien autosähkö ja 20e

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Puristuspaineita ei oo mitattu kun ei ole vehkeitä..

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

50km koeajon jälkeen uudet koodit. Eikös noissa bussoissa lohko ykkönen ole edessä ja lohko kakkonen ole rintapellin puoleinen ja ykköstunnistimet pakokateissa ja kakkoset alimmassa katissa?
Liitteet
20160503_171211(1).jpg
(213.05 KiB) Tiedosto ladattu 3428 kertaa

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Sylinterit 1-3 on rintapellin puoleiset. En muista kuinka lohkot numeroidaan. Puristuspainemittari maksaa muutaman kympin.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alekschuk kirjoitti:Eikös noissa bussoissa lohko ykkönen ole edessä ja lohko kakkonen ole rintapellin puoleinen ja ykköstunnistimet pakokateissa ja kakkoset alimmassa katissa?
Lohko 1 on vasemmanpuoleinen, kun katsotaan moottoria etupuolelta (jakopää). Eli rintapellin puoleinen on lohko 1.

Sensor 1 on tosiaan aina ensiksi oleva tunnistin pakosarjassa.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Joo eli onneksi on lohko 2 missä lambdaa herjaa. Sieltä löytyy vuoto ja mahtaa olla pakokatin lambdassa olla jotai häikkää kun sitä herjaa.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Eihä toi herjaa ku lämmityspiirii. Siks se käy aluks epätasasesti ennen kuin lambda lämpenee pakokaasuista.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Ylemmässä oli että komponentti viallinen

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Mikähän mahtaa olla tuo saasteen tunnistin? :lol:

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Automaattisen ilmastoinnin tunnistin. Sen pitäisi heittää tarvittaessa ilmastointiin sisäkierto päälle, kun havaitsee ulkoilman olevan tarpeeksi likaista. En kyllä itselläni sen havainnut moista tekevän, tosin eipä ilmastointi usein olekaan "full auto" kun ei mielestäni mikään huippuhyvä tuo boseliftin automaatti-ilmastoinnin logiikka. (Tai ainakin itse tahdon sen puhaltavan eri suuttimista ja nopeudella, kuin se tekisi)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Sellainenkin tuli ilmi että tossa on 3L busson ecu vaihdettu joskus. Kaipa se on käypänen toho kun toimii :lol:

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Puolat kunnossa? Jako kohillaan? Jos jaksaa niin 1,2 sylinterin puolat vois siirtää niin näkyis siirtyykö viatkin. Jakohomma antas varmaan kaikilta lohkon sylintereiltä koodia, niinku mulla kun oli "puolhammasta" pielessä ykkösen pakonokka viime keväänä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Jako pitäs olla kunnossa ku viime syksynä koneeseen vaihdettu kaohihna, vesipumppu, 1 lohkon nokka-akselit, venttiilin nostimet.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Joo selkeesti on vedot hävinny autosta.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Häviskö ne vastikään vai hihnanvaihdon jälkeen? Sinuna tarkastaisin ykköslohkon nokat, jaon, kiristimen, puristukset. Ennen kuin tulee taas kallis remppa. Miks nokat oli tuhoutunu? Mitä koneelle tehtiin jotta ei tuhoutuisi uudestaan? Ei ne tietääkseni tuhoudu kuin voitelun puutteesta.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Minulla on 300 tkm ajettu pikkubusso jonka alkuperäiset nokka-akselit ovat erinomaisessa kunnossa.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Hävisivät ihan vast ikään. Autolla ajettu 5tkm jakohihnan vaihdon ja nokkarempan jälkeen. Nokkien tuhoutumisen syytä ei tiedetä. Rempan jälkeen ajettu 4tkm teboilin goldilla ja joku 1tkm vaihdettu kendall ruper elite racing 10w60 öljyt. Koko rempan teki Tiippanan Arto ja pieleen en ainakaan usko sen menneen. Arto vain sanoi että kun valutti silloin öljyt pois niin olivat öljyt olleet ihan liurua. Eikä sillä voi olla tekemistä asian kanssa attä etuputkrn ja takalambdan välissä on pieni reikä. Moottorin vikavaloa ei polta. En tiedä mitä tässä pitää tehdä.. tyhjäkäynnillä (hyvin harvoin) kierrokset leijjailee hetken kunnes tasaantuu. Kumminkin, uusi etuputki ja 2 lohkon 1 lambda tilattu. Katotaan mitä sen jälkeen tehdään jos tehot vielä häveyksissä. :drinking:

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Korjaan siis etuputken ja takakatin välissä pikku reikä.. tabletilla kirjoittaminen on vaikeaa.. :lol:

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Eli et aio tarkastaa jakoa ja nokkia? Oliks kansi irti nokkien vaihdon yhteydessä? Miltä tuhoutuneet nokat näyttivät, oliko merkkejä kuumenemisesta?

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Jaon tarkistuksee ei oo oikeastaan tietotaitoa. Joo, kyllä lukkopaloilla vaihdettu ja venakopat auki ku nokat vaihdettu. Siinä vähän huonot kuvat akselista ja nostimesta.
Liitteet
20150922_205308(1).jpg
(147.72 KiB) Tiedosto ladattu 2945 kertaa
20150922_205356(1).jpg
(138.85 KiB) Tiedosto ladattu 2945 kertaa

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Vain yksi nostaja/nokka tos kunnos vai useita? Kannen irrotuksella tarkoitin sylinterinkantta. Eli onko venttiilit ja niiden tiivistepinnat tarkastettu palotilan puolelta? Jos niissä on häikkää niin aiheuttaa noita vikakoodeja sytytyskatkoksista ja tehohäviötä varmasti.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Tuossa on karkaisu pettänyt syystä tai kolmannesta. Todennäköisesti huonosta voitelusta.

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Se oli kokorivi, molemmat nokat. 2 lohko kunnossa. Siintä en tiedä onko venttiilit kunnossa tai siis tarkastiko. Noh. Jos katon puolien toimivuuden niin kattois samalla puristuspaineet ni selviää sitten. Ihmettelin sitä kun katoin vanhoja kuitteja nii yhdessä luki että ollut käyntihäiriöitä ja sytytyskatkoja sitte korjauksessa 1 ja 2 sylinterin puolien paikkaa vaihdettu ja vika korjaantunut? :lol: ei kyllä oikeen aikaa riitä sylinterin kannen irroitukseen.. kuitenkin ainoa käyttöauto.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Puristuspainemittauksella pitäis selvitä venttiilien kunto. Jos toisen kannen molemmat nokat paskana niin öljynkierrossa jotain vakavaa ongelmaa!!! Onko paineita mitattu? Oliko kannessa normaalisti öljyä purettaessa vai kuivahko??

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Matalilla paineilla varmaan takimmainen kansi kärsii ensimmäisenä koska etukansi on alempana.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Kuinka aiot tarkistaa puolien toimivuuden?

Avatar
-ROADRUNNER-
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan
Paikkakunta: Imatra

Re: 156 2.5 v6 vilkuttaa kylmänä katin varoitusta?

Viesti Kirjoittaja -ROADRUNNER- »

Tänää starttasin tuon kylmänä kun piti tieltä siirtää niin heti aluksi meinasi sammua,pienen kaasunpainalluksen jälkeen jäi käyntiin mutta ei selvästi käyny kaikilla. Käynti oli tosi epätasaista ja vähän kaasua poljin että kierrokset hiljallee nousee niin pätkimine jatkui. Noin minuutti starttauksen jälkee rupes käymää normaalisti eikä mitää ääniä kuulunu ja otti hyvi kierroksia,eikä muute tämän shown aikana välkkyny tai palanu mittaristossa mitää ylimääräistä. Lämpimänähä tuo taitaa toimia iha normaalisti paitsi että tehoja puuttuu..

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Ihanku ois venttiilivikkaa nyt mukana.
Saattaa kyl olla puolatkii mut ne yleesä oikuttelee enemmä lämpimänä.

Vastaa Viestiin