Joo niin on.uniiq kirjoitti:^^Tuohan on halpaa kuin saippua

Luulin aikanaan että tuplaturbo stealthiin ja S6 audiin teettämäni jakopääremppa oli kallis paukku mutta olinkin pahasti väärässä.

Valvoja: Moderators
Joo niin on.uniiq kirjoitti:^^Tuohan on halpaa kuin saippua
range kirjoitti:..mitä ne Boschin tulpat tekee koneelle, kun niitä herjataan?
Juurange kirjoitti:Tietääkö joku valistaa olenko oikeassa: 2.0 JTS koneessa lohko 1 1. LAMBDAn avulla säädetään seoksia sylintereissä 1 ja 4 ja lohko 2 1. LAMBDA vastaavasti sylintereissä 2 ja 3?
Ja nimenomaa V6:ssa. Ainakin 156-aikalaiset V6:t ja Boschin tulpat = huono kombo.m.sa kirjoitti:range kirjoitti:..mitä ne Boschin tulpat tekee koneelle, kun niitä herjataan?
Niitä on tälläkin foorumilla muutamia mennyt poikki ja seuraukset ovat silloin moottorille ikävät..
Camberille ja casterille ei ole säätöjä, joten oli ne viitearvot mitä tahansa, niin niitä ei säädetä.banditbusa kirjoitti:Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Ei aivan näinkään - kyllä etupään castereita ja cambereita saatiin säädettyä symmetrisemmiksi apurunkoa taljalla vetämällä ja sitten pultit kiinni. Itse olin toimitusta seuraamassa. Erikseen niitä ei toki saa säädettyä, mutta tuolla menetelmällä saatiin melko eriparinen keula suunnilleen tontille arvoissa.Tuomas K kirjoitti:Camberille ja casterille ei ole säätöjä, joten oli ne viitearvot mitä tahansa, niin niitä ei säädetä.banditbusa kirjoitti:Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Alfaa en veisi vaikka siitä maksettaisiinsämpy kirjoitti:Paljonkohan väki olisi valmis maksamaan "ei takuuta" -V6 jakopäähuollosta?
Noi Boschin tulpat on ainakin 2.0JTS moottoriin säädettävä kärkiväliä. Ei niitä kärkiä tieten kovin hirveesti kannata nitkutella, kun jo murtuu ja irtoo.Aquatica kirjoitti:^
Sit kruunaat tuon rempan ostamalla Boschin tulpat ja vuotta myöhemmin rakennatkin koko koneen uusiksi
Niin, kaikki on "kallista" kun hoidetaan alvit ja muut velvoitteet. Jos tonnin hommassa osat on sen verollisena pian sen 500e ja verottajalle alvia tilitetään melkeen parisataa niin ei se korjaamolle työstä jäävä osuus olekkaan niin kauhea...m.sa kirjoitti:Jos hyväkuntoisen 156 V6 hinnat ovat tällä hetkellä ovat 2500-3500€ tuntuu ainakin itseltä turhalta maksaa jakopäärempasta 1000-1500€. Osat maksaa 200-400€ ja vesipumppu satasen. Reilu hinta työstä on mun näkemyksen mukaan 300€. Siihen menee kuitenkin koko päivä jollei mikään jumita. Jos jättää vesipumpun vaihtamatta niin 250€... Näillä hinnoilla voisin itse ajatella tekeväni. Ja väitän että tälläkin foorumilla on lukuisia kavereita jotka tekevät sen huolellisemmin kuin "rutinoituneet" takuun antavat korjaamot.
Paljollakohan joku olisi valmis tekemään "ei takuuta" V6 jakopäähuollon - Hämeenlinnan lähistöllä - laturinkin saa vaihtaa...sämpy kirjoitti:Paljonkohan väki olisi valmis maksamaan "ei takuuta" -V6 jakopäähuollosta?
Mun 166:n jakopäällä saa kans harjotella joku tän kesän aikana jossain vaiheessasämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi?![]()
Yksi bussomalli on nyt työn alla, mutta siinä ei ole jakopääremppaa tiedossa. JTS:ään löytyy lukkopalat.
Onko muuten kokemusta, minkä toimittajan tai minkämerkkisillä osilla V6 jakopäätä EI pidä kasata?
Jos toi kysymys oli mulle tarkoitettu, niin tottakai. Haluisitko harjoitella sen laturin kans..sämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi?
Mä voin kans tehdä, laturinvaihdostakin on kokemusta.....JLM kirjoitti:Jos toi kysymys oli mulle tarkoitettu, niin tottakai. Haluisitko harjoitella sen laturin kans..sämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi?
Omalla kohdalla ei ole mitään tuskaa maksaa vaikka tonnia 3-4 tonnin arvoisen Alfan huollosta. Alfan perusideahan on halpa hankintahinta, mutta kalliimmat ylläpitokustannukset. Elämää tosin helpottaa kun oma lempparihuolto on 1, 5km:n päässä ja siellä JTD osataan täysin huoltaa.m.sa kirjoitti:Mut näin se vaan menee useimpien kohdalla, että jos sulla on 20t€ auto niin kynnys maksaa tonnin jakopääpoka on matalampi kuin kolmen tonnin autoon. Samasta syystä tuskin kenelläkään on enää täyskaskoa 156:ssa kun muutaman vuoden vakuutusmaksun hinnalla ostaa liki minkä tahansa Nettiauton 156:n.![]()
Varmasti löytyy niitä korjaamoja / huoltamoja mistä mainitsit. Omalle kohdalle ei ole osunut eikä tunnu edes mielekkäältä ajaa satoja kilometrejä kun ei kuitenkaan ole kyseessä kovin erikoinen tai harvinainen auto.
Pitääpä yrittää tutkia jos jostakin vuotaisi ilmaa tai jos tuo putki on rikki. Tuon vian syy kyllä voisi olla noiden harvinaisten sytytyskatkojenkin takana mahdollisesti.sämpy kirjoitti:Onko se ilmanotto haitariputki rikki?
Öljyä kyllä oli, sen tarkastin. Mietin sitä pumppua siksikin, että tuntuu tyhjäkäynnillä vähän kierrokset pumppaavan, jonka haluaisin mielummin kuvitella johtuvan pumpun jähmeydestä kuin risasta hammastangosta. Toivottavasti ei nyt mikään hajoa ihan heti.Alfissimo kirjoitti:Ensimmäisenä kannattaa ainakin tarkistaa, että säiliössä on öljyä. Tuo vinkuna viittaa öljyn vähyyteen ja jäykistely johtuu siitä, että lyö tyhjää välillä.
Pumppu itsessään maltillisen ahdas vaihtaa, mutta tehtävissä. Hammastankokin se voi olla, joka sitten ihan oma jumppansa.
Ja johonkin se sitten häviää, jos tyhjä. Itselläni vuoti rattiakselin juuresta lattiamaton alle.
Sitten kannattaa auton käydessä katsoa, ettei öljy tule säiliöön takaisin paineella tai vaahdolla. Pitäisi tulla ns. valumalla.nonzero kirjoitti:Öljyä kyllä oli, sen tarkastin. Mietin sitä pumppua siksikin, että tuntuu tyhjäkäynnillä vähän kierrokset pumppaavan, jonka haluaisin mielummin kuvitella johtuvan pumpun jähmeydestä kuin risasta hammastangosta. Toivottavasti ei nyt mikään hajoa ihan heti.Alfissimo kirjoitti:Ensimmäisenä kannattaa ainakin tarkistaa, että säiliössä on öljyä. Tuo vinkuna viittaa öljyn vähyyteen ja jäykistely johtuu siitä, että lyö tyhjää välillä.
Pumppu itsessään maltillisen ahdas vaihtaa, mutta tehtävissä. Hammastankokin se voi olla, joka sitten ihan oma jumppansa.
Ja johonkin se sitten häviää, jos tyhjä. Itselläni vuoti rattiakselin juuresta lattiamaton alle.
Jep, kyllä tuota connectia painoin mut ei silti hae vikakoodeja. Hetken niinkuin scannaa, mut sit tulee se completed teksti ja homma loppuu siihen.Garmund kirjoitti:paina connect? (Muistelisin, että sillä yhisti)