Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
somnamnaa
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Huhti 2016, 01:25
Car(s): 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja somnamnaa »

uniiq kirjoitti:^^Tuohan on halpaa kuin saippua :mrgreen:
Joo niin on. :roll:
Luulin aikanaan että tuplaturbo stealthiin ja S6 audiin teettämäni jakopääremppa oli kallis paukku mutta olinkin pahasti väärässä. :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sit kruunaat tuon rempan ostamalla Boschin tulpat ja vuotta myöhemmin rakennatkin koko koneen uusiksi :silly:

range
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 15:35
Car(s): 156 2.0 JTS -03

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja range »

..mitä ne Boschin tulpat tekee koneelle, kun niitä herjataan?

Tietääkö joku valistaa olenko oikeassa: 2.0 JTS koneessa lohko 1 1. LAMBDAn avulla säädetään seoksia sylintereissä 1 ja 4 ja lohko 2 1. LAMBDA vastaavasti sylintereissä 2 ja 3?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

range kirjoitti:..mitä ne Boschin tulpat tekee koneelle, kun niitä herjataan?

Niitä on tälläkin foorumilla muutamia mennyt poikki ja seuraukset ovat silloin moottorille ikävät..
Abarth 500 Esseesse

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

range kirjoitti:Tietääkö joku valistaa olenko oikeassa: 2.0 JTS koneessa lohko 1 1. LAMBDAn avulla säädetään seoksia sylintereissä 1 ja 4 ja lohko 2 1. LAMBDA vastaavasti sylintereissä 2 ja 3?
Juu
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

m.sa kirjoitti:
range kirjoitti:..mitä ne Boschin tulpat tekee koneelle, kun niitä herjataan?

Niitä on tälläkin foorumilla muutamia mennyt poikki ja seuraukset ovat silloin moottorille ikävät..
Ja nimenomaa V6:ssa. Ainakin 156-aikalaiset V6:t ja Boschin tulpat = huono kombo.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

banditbusa kirjoitti:
Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.
Camberille ja casterille ei ole säätöjä, joten oli ne viitearvot mitä tahansa, niin niitä ei säädetä.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tuomas K kirjoitti:
banditbusa kirjoitti:
Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.
Camberille ja casterille ei ole säätöjä, joten oli ne viitearvot mitä tahansa, niin niitä ei säädetä.
Ei aivan näinkään - kyllä etupään castereita ja cambereita saatiin säädettyä symmetrisemmiksi apurunkoa taljalla vetämällä ja sitten pultit kiinni. Itse olin toimitusta seuraamassa. Erikseen niitä ei toki saa säädettyä, mutta tuolla menetelmällä saatiin melko eriparinen keula suunnilleen tontille arvoissa.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Paljonkohan väki olisi valmis maksamaan "ei takuuta" -V6 jakopäähuollosta? :mrgreen:

Olen aika nihkeä tekemään ylipäätään jakopääremppoja, mutta tutuille niitä on tehty kaiken maailman koneisiin ja merkkeihin. Ikinä ei ole yksikään mun tekemä jakopää hajonnut (kopkop), mutta ei noita ole mitään järkeä alkaa tekemään yleisesti jonkinlaisella vastuulla. Tuttujen kanssa pääsee edes toivottavasti järkitulokseen jos jotain tulee. Mutta tuntemattomampi on jo ottanut omatoimisesti yhteyttä kuluttajansuojaan ja huutanut asiaa kaikenmaailman nettisivuilla ja vaatii ainakin kymppitonnin korvausta, ennen kuin on ehtinyt itse edes kuulla asiasta. Siinä ei paljoa lämmitä ne kympit mitä hommasta jäi voittoa.. Että ymmärrän miksi on kallista, kun pitää olla paljon ilmaa hinnassa ja toiminnassa kanssa volyymia, että kattaa ne jälkikustannukset mitä väistämättä tulee vaikka kuinka osaisi homman. Kuka noista pystyy aina sanomaan, miksi ne hajosi. Kun voi vaikka ensin hajota joku kiristin, niin koita siinä saada tukkurilta rahoja jos jaksat tapella.

Sinänsähän takuuta ei saa liikkeestäkään, jos asiakas vie itse osat.

Mutta ilman takuuta tuollaisen homman pystyisi tekemään varmaan n. puoleen noista ilmoitetuista hinnoista. Vähän toki sen mukaan mistä osat hankkii.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

sämpy kirjoitti:Paljonkohan väki olisi valmis maksamaan "ei takuuta" -V6 jakopäähuollosta? :mrgreen:
Alfaa en veisi vaikka siitä maksettaisiin :|
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos hyväkuntoisen 156 V6 hinnat ovat tällä hetkellä ovat 2500-3500€ tuntuu ainakin itseltä turhalta maksaa jakopäärempasta 1000-1500€. Osat maksaa 200-400€ ja vesipumppu satasen. Reilu hinta työstä on mun näkemyksen mukaan 300€. Siihen menee kuitenkin koko päivä jollei mikään jumita. Jos jättää vesipumpun vaihtamatta niin 250€... Näillä hinnoilla voisin itse ajatella tekeväni. Ja väitän että tälläkin foorumilla on lukuisia kavereita jotka tekevät sen huolellisemmin kuin "rutinoituneet" takuun antavat korjaamot.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Juuri näin.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Aquatica kirjoitti:^
Sit kruunaat tuon rempan ostamalla Boschin tulpat ja vuotta myöhemmin rakennatkin koko koneen uusiksi :silly:
Noi Boschin tulpat on ainakin 2.0JTS moottoriin säädettävä kärkiväliä. Ei niitä kärkiä tieten kovin hirveesti kannata nitkutella, kun jo murtuu ja irtoo. :mrgreen:
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tai sit ostaa Densoa tai NGK:ta ja pistää vaan kiinni ilman säätöjä :silly:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Eihän keltään sattuisi löytymään ruiskusuutinta tuohon 2.5 V6 mottiin? Tuohan on -04 eli alkupään 156 moottori lienee erilainen. Ei auta kuin kokeilla vaihtaa, jospa tuolla joskus pääsis ajamaan. :|
UliUli

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -HH- »

m.sa kirjoitti:Jos hyväkuntoisen 156 V6 hinnat ovat tällä hetkellä ovat 2500-3500€ tuntuu ainakin itseltä turhalta maksaa jakopäärempasta 1000-1500€. Osat maksaa 200-400€ ja vesipumppu satasen. Reilu hinta työstä on mun näkemyksen mukaan 300€. Siihen menee kuitenkin koko päivä jollei mikään jumita. Jos jättää vesipumpun vaihtamatta niin 250€... Näillä hinnoilla voisin itse ajatella tekeväni. Ja väitän että tälläkin foorumilla on lukuisia kavereita jotka tekevät sen huolellisemmin kuin "rutinoituneet" takuun antavat korjaamot.
Niin, kaikki on "kallista" kun hoidetaan alvit ja muut velvoitteet. Jos tonnin hommassa osat on sen verollisena pian sen 500e ja verottajalle alvia tilitetään melkeen parisataa niin ei se korjaamolle työstä jäävä osuus olekkaan niin kauhea... :roll:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Näinhän se menee. Siksi teenkin itse kaiken sen minkä osaan ja voin. Ja varsinkin jos tiedän tekeväni sen paremmin kuin joku loppuunpalamassa oleva asentaja jonka täytyy saada tehtyä päivässä mahdollisimman paljon laskutettavaa. Silloin ei esim.156 ylätukivarren runkopuslia aleta irroittamaan ja laittamaan rasvaa lisää. Eikä myöskään yleensä laiteta niiden ruosteisten torx-kantaisten ruuvien tilalle uusia mitkä juuri ja juuri saatiin avattua ja kannat tuhottua.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kyllä, itse tekemällä saa just sellaista laatua kun haluaa, tai osaa. Ja peilistä löytyy "takuuvastaava" jos homma menee v*tuiksi :mrgreen: . Sama juttu täälläkin, mahdollisimman paljon tulee tehtyä niin tietää mitä on tehty, ja miten. Ja koskee muutakin kuin autoasioita.Harmi vaan kun vuorokausitunnit on niin rajalliset :(

Mutta kyllä väitän että niitäkin korjaajia löytyy ketkä tekee asiat just niin kuin asiakas haluaa, mutta niitä ei löydy sillä että valitaan se joka tarjoutuu tekemään työn kakkein halvimmalla koska toki luonnollisesti niistä "lisätöistäkin" halutaan rahaa. Kas kun ei ne korjaamotkaan hyväntekeväisyyslaitoksia ole vaan siellä työskentelevät haluavat palkkaa tehdystä työstä, ja kaikki muutkin kulut juoksee koko ajan jotka pitäisi saada jollain katettua.

Ja aina huvittaa tuo kun kauhistellaan että vaikkapa 3-tonnin autoon maksaa huolto tonnin. Niin mitä sitten, aina ne huollot on tehtävä jos meinaa sillä ajaa. Tai eihän oo, voihan sen hajonneen auton myydä sitten romumiehelle viidellä kympillä niin tuli taas "säästöä"... Se työtunti maksaa about saman riippumatta siitä onko kyseessä tonnin, viiden vai viidenkympin lintta, siis samassa korjaamossa. Kyllä sen 20-tonnin euton arvonalenema on helposti vuodessa enemmän kuin se tonni huolto, ja huoltaa nekin pitää... :roll: Mutta eihän nitä lasketa :lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mut näin se vaan menee useimpien kohdalla, että jos sulla on 20t€ auto niin kynnys maksaa tonnin jakopääpoka on matalampi kuin kolmen tonnin autoon. Samasta syystä tuskin kenelläkään on enää täyskaskoa 156:ssa kun muutaman vuoden vakuutusmaksun hinnalla ostaa liki minkä tahansa Nettiauton 156:n. :wink:

Varmasti löytyy niitä korjaamoja / huoltamoja mistä mainitsit. Omalle kohdalle ei ole osunut eikä tunnu edes mielekkäältä ajaa satoja kilometrejä kun ei kuitenkaan ole kyseessä kovin erikoinen tai harvinainen auto.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Niinhän se on, että jokainen meistä näkee nämä asiat hiukan eri tavalla. Sen ymmärrän, että jos itsellä taitoa ja luottoa riittää niin tekee homman itse, mutta jos jonnekin peräkylän nyrkkipajalle aikoo autonsa viedä muutaman satasen säästön toivossa, niin sillon en kyllä enää ymmärrä. Jatkopääremppa on kuitenkin semmonen juttu (varsinkin alfan kohdalla), josta ei kannata säästää.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Moro! Niinkin tyhmän kysymyksen ajattelin tänne kiskasta että .. :lol: meinasin tossa maalata 156 tuulilasisulkien varret kun on päässyt ruostumaan ja häiritsee silmään ikävästi. Avasin tossa mutterin ja tutkiskelin että miten lähtee auki, en uskaltanut alkaa leikkimään koska yleensä leikeissä rikkoutuu jotakin. Kertokaapa joku miten ne saa nätisti ja rikkomatta mitään irti siintä? :-D

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Kyllä ne lähtee irti kun avaa ne mutterit ja nostaa varret siitä pois. Ei pitäis olla ihmeellinen homma...
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Avasin ne ja koitin nostaa ni tuntu että koko paketti ois lähteny mukana.. varmaan sitte hapettunu jotenki kiinni.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Noihin tarvii monesti ulosvetäjää.

Ilman ulosvetäjää voit saada irti, kun nostat vartta irti sen verran ku uskaltaa ja napautat vasaralla akselin päähän. Kannattaa laittaa mutteria jokunen kierros kierteelleen, ettei mene jengat akselin päästä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ne hapettuu ja tiukasti. Itse olen koputellut kumivasaralla hieman, se on yleensä irrottanut nätisti.

Avatar
Raikka
Viestit: 199
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Raikka »

Kaikkea sitä tuleekin hommattua.

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JLM »

sämpy kirjoitti:Paljonkohan väki olisi valmis maksamaan "ei takuuta" -V6 jakopäähuollosta?
Paljollakohan joku olisi valmis tekemään "ei takuuta" V6 jakopäähuollon - Hämeenlinnan lähistöllä - laturinkin saa vaihtaa...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi? :mrgreen:
Yksi bussomalli on nyt työn alla, mutta siinä ei ole jakopääremppaa tiedossa. JTS:ään löytyy lukkopalat.

Onko muuten kokemusta, minkä toimittajan tai minkämerkkisillä osilla V6 jakopäätä EI pidä kasata?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

sämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi? :mrgreen:
Yksi bussomalli on nyt työn alla, mutta siinä ei ole jakopääremppaa tiedossa. JTS:ään löytyy lukkopalat.

Onko muuten kokemusta, minkä toimittajan tai minkämerkkisillä osilla V6 jakopäätä EI pidä kasata?
Mun 166:n jakopäällä saa kans harjotella joku tän kesän aikana jossain vaiheessa :) Käyköhän kolmelitraseen samat lukot ku pikkubussoon?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Käy... 3.2 on omansa.
Abarth 500 Esseesse

range
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 15:35
Car(s): 156 2.0 JTS -03

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja range »

Tilasin ajotietokoneen näytön. Mukana tuli kaksi vastusta, mutta .. ei asennusohjetta. Uuden näytön kontrasti on aivan liikaa. Koko näyttö hehkuu punaisena ja kirjaimet näkyy juuri ja juuri. Vai onko se kontrasti liian pienellä. Tietääkö joku sanoa, mitä ne vastukset on.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

^ Omaan juotin toisen vastuksista saamani ohjeen mukaisesti. Se toinen vastus on 147:n näyttöä varten...
"No smoke => no power => no hope"

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JLM »

sämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi?
Jos toi kysymys oli mulle tarkoitettu, niin tottakai. Haluisitko harjoitella sen laturin kans..

range
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 15:35
Car(s): 156 2.0 JTS -03

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja range »

Kiitokset Keltsi. Tuolta löytyikin haulla

http://www.inovauto.com/media/uploads/m ... vement.pdf

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

JLM kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Pitää hommata lukkopalat ensin.. haluatko autosi harjoittelukappaleeksi?
Jos toi kysymys oli mulle tarkoitettu, niin tottakai. Haluisitko harjoitella sen laturin kans..
Mä voin kans tehdä, laturinvaihdostakin on kokemusta.....

Edit: tietty Sämpyllä ekat puheet kun ensin suunsa avas
Laturinvaihto alkaa sanoilla "irroita puskuri..."

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

m.sa kirjoitti:Mut näin se vaan menee useimpien kohdalla, että jos sulla on 20t€ auto niin kynnys maksaa tonnin jakopääpoka on matalampi kuin kolmen tonnin autoon. Samasta syystä tuskin kenelläkään on enää täyskaskoa 156:ssa kun muutaman vuoden vakuutusmaksun hinnalla ostaa liki minkä tahansa Nettiauton 156:n. :wink:

Varmasti löytyy niitä korjaamoja / huoltamoja mistä mainitsit. Omalle kohdalle ei ole osunut eikä tunnu edes mielekkäältä ajaa satoja kilometrejä kun ei kuitenkaan ole kyseessä kovin erikoinen tai harvinainen auto.
Omalla kohdalla ei ole mitään tuskaa maksaa vaikka tonnia 3-4 tonnin arvoisen Alfan huollosta. Alfan perusideahan on halpa hankintahinta, mutta kalliimmat ylläpitokustannukset. Elämää tosin helpottaa kun oma lempparihuolto on 1, 5km:n päässä ja siellä JTD osataan täysin huoltaa.

Vinkki: Niissä paikoissa, missä riisseli-Opelia ja -Saabia osataan huoltaa niin nelimukinen JTD-Alfa on helppo, koska sama mylly kyseessä ...
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Pitäisikö tuon olla kovinkin normaalia JTS:llä kun kylmänä käynnistää moottorin, niin kierrokset käy lähellä 2000 rpm?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onko se ilmanotto haitariputki rikki?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

sämpy kirjoitti:Onko se ilmanotto haitariputki rikki?
Pitääpä yrittää tutkia jos jostakin vuotaisi ilmaa tai jos tuo putki on rikki. Tuon vian syy kyllä voisi olla noiden harvinaisten sytytyskatkojenkin takana mahdollisesti.

Tässä vielä videota miten tuo käyttäytyy kylmänä, lämpimänä jo sitten vastaa sitä tilannetta mikä olisi normaali tilassa kylmänä käynnisätteässä (kierrokset käy 1400-1200 rpm alueella).

https://www.youtube.com/watch?v=PXSWU_Mx5lU

nonzero
Viestit: 95
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Ohjaus välillä jäykistelee kovastikin, konehuoneesta kuuluu vinkunaa, on kuulunut jo jonkin aikaa. Voisiko tästä päätellä ohjaustehostimen pumpun olevan elinkaarensa päässä? Ei kai raidetanko kuitenkaan? Onko pumpun vaihto tessuun isokin homma?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ensimmäisenä kannattaa ainakin tarkistaa, että säiliössä on öljyä. Tuo vinkuna viittaa öljyn vähyyteen ja jäykistely johtuu siitä, että lyö tyhjää välillä.

Pumppu itsessään maltillisen ahdas vaihtaa, mutta tehtävissä. Hammastankokin se voi olla, joka sitten ihan oma jumppansa.

Ja johonkin se sitten häviää, jos tyhjä. Itselläni vuoti rattiakselin juuresta lattiamaton alle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

nonzero
Viestit: 95
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Alfissimo kirjoitti:Ensimmäisenä kannattaa ainakin tarkistaa, että säiliössä on öljyä. Tuo vinkuna viittaa öljyn vähyyteen ja jäykistely johtuu siitä, että lyö tyhjää välillä.

Pumppu itsessään maltillisen ahdas vaihtaa, mutta tehtävissä. Hammastankokin se voi olla, joka sitten ihan oma jumppansa.

Ja johonkin se sitten häviää, jos tyhjä. Itselläni vuoti rattiakselin juuresta lattiamaton alle.
Öljyä kyllä oli, sen tarkastin. Mietin sitä pumppua siksikin, että tuntuu tyhjäkäynnillä vähän kierrokset pumppaavan, jonka haluaisin mielummin kuvitella johtuvan pumpun jähmeydestä kuin risasta hammastangosta. Toivottavasti ei nyt mikään hajoa ihan heti.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Uusimmassa hankinnassa hajosi takaiskarin jousilautanen. Vanhasta muistista iskarin alapultit voi olla tiukassa. Tilaanko suosiolla uudet alapultit ja mitä muuta huomioitavaa hommassa on?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Aikoinaan hain mittojen kanssa paikallisesta pulttikaupasta uudet (Berner pultti) ennen operaatiota.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

nonzero kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Ensimmäisenä kannattaa ainakin tarkistaa, että säiliössä on öljyä. Tuo vinkuna viittaa öljyn vähyyteen ja jäykistely johtuu siitä, että lyö tyhjää välillä.

Pumppu itsessään maltillisen ahdas vaihtaa, mutta tehtävissä. Hammastankokin se voi olla, joka sitten ihan oma jumppansa.

Ja johonkin se sitten häviää, jos tyhjä. Itselläni vuoti rattiakselin juuresta lattiamaton alle.
Öljyä kyllä oli, sen tarkastin. Mietin sitä pumppua siksikin, että tuntuu tyhjäkäynnillä vähän kierrokset pumppaavan, jonka haluaisin mielummin kuvitella johtuvan pumpun jähmeydestä kuin risasta hammastangosta. Toivottavasti ei nyt mikään hajoa ihan heti.
Sitten kannattaa auton käydessä katsoa, ettei öljy tule säiliöön takaisin paineella tai vaahdolla. Pitäisi tulla ns. valumalla.

Omassa meni juuri tuon takia hammastanko vaihtoon, kun teki paineen jostain selviämättömästä syystä ja juuri tuon paineen takia tulikin läpi rattiakselin stefasta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja minkä väristä mahtaa ohjaustehostimen öljy olla? Jos mustaa, kannattaa se vaihtaa...

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Voisko joku neuvoo, mikä tässä vikakoodien luku hommassa mättää. Siis netistä imastu ilmainen multiecuscan 2.9 ja pinni vag lkk kaapelista 7 kohdalla. Ei saa mitään vikakoodia ulos vaik ruiskun valopalaa aina välillä ja veto loppuu muuten käy hienosti.
20160522_102530.jpg
(89.75 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
20160522_102328.jpg
(87.18 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
20160522_102438.jpg
(92.84 KiB) Tiedosto ladattu 2328 kertaa
Tuos kuvis näkyy miten homma menee, loppuu sit tuohon completed teksitiin scannaus .

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

paina connect? (Muistelisin, että sillä yhisti)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Mahdollisia vikapaikkoja: ilmainen MES ja 2.5 V6

Lisätty iskutilavuus.
ABS ja airbag pitäisi toimia.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Garmund kirjoitti:paina connect? (Muistelisin, että sillä yhisti)
Jep, kyllä tuota connectia painoin mut ei silti hae vikakoodeja. Hetken niinkuin scannaa, mut sit tulee se completed teksti ja homma loppuu siihen.

Vastaa Viestiin