Olisikohan kenelläkään kuvaa letkulämppäristä asennettuna? TT thermon sivuilta katselin, että suosittelevat asennettavaksi sisätilalämmittimen vesiletkuun, ja 20cm< paisarin alapuolelle. Olisi vaan mielenkiintoista nähdä minne/miten tuo on ankkuroitu. Letkulämmitin vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, sillä se lämmittää huomattavasti laajemman alueen.jkk kirjoitti:Tt thermo lienee hyvä vaihtoehto.progress kirjoitti:Terve!
Yritin löytää Alfa 159 1.9 JTS koneelle lohkolämmitintä, mutta tarjoaa vain säteilylämmittimiä. Mikä neuvoksi?
Säteilylämmitin ei liene riittävän tehokas talvipakkasille.
Öljyhän se notkeaksi tarvitseekin tehdä, olen vain ollut siinä ymmärryksessä ettei tuo säteilylämppäri ole niin kovin tehokas suomen oloissa.. Kokemustahan minulla ei ole säteilylämppäristä, kunhan vaan lukenut/kuullut tarinoita tehottomuudesta. Jos jotain positiivista haetaan, niin se olisi ainakin helppo asentaa.m.sa kirjoitti:Mä laitoin viime syksynä dieseliin säteilylämppärin. Kyllä se ihan toimiva on vaikka pakkasta oli yli 20 astetta. Sen tarkoitus on lämmittää öljyjä jotta lähtevät nopeasti kiertämään. Samalla laitoin Defan akkulaturin niin varmistaa virran riittävyyden edes vähän paremmin..
Mulla on tapana C-tekillä (ylläpito)latailla auton akkuja, sitä varten pitää hankkia pikaliitin vielä alfaan. Vaikka tuo defan laturi varmasti on sinänsä järkevä, kun olisi yhden piuhan takana kaikki.
Sitten seuraavaksi pitäisi vielä keksiä mistä uskaltaa porailla sisätilan pistokkeelle reiän.