75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. otteessa?
Valvoja: Moderators
- Chemacchina
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:03
- Car(s): 1969 1750 GTV
- Paikkakunta: Kaarina
75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. otteessa?
Terve,
Kysymys teille, joilla on 105-sarjan autossa 75sen 2.0 TS moottori tai muuten vaan tietoa asiasta, onko homma mennyt läpi ihan muutoskatsastuksella vai onko ollut jotain ongelmia? Lähinnä itseä mietityttää tuo max. 20% tehonnousu.. Itsellä 1750 GTV ja muistaakseni 87kW otteessa.
- Juuso
Kysymys teille, joilla on 105-sarjan autossa 75sen 2.0 TS moottori tai muuten vaan tietoa asiasta, onko homma mennyt läpi ihan muutoskatsastuksella vai onko ollut jotain ongelmia? Lähinnä itseä mietityttää tuo max. 20% tehonnousu.. Itsellä 1750 GTV ja muistaakseni 87kW otteessa.
- Juuso
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Kai muutoskatsastuksen verrokiksi otetaan 2000GTV:n paperit ja sopivan uudet, että on tiedot ATE:n isommasta jarrutehostimesta jne. Näin vastaavasti muutoskatsastin 128:n, 1100 55 hv => 128 Sport Coupen 75hv laput ja todistus Fiatin maahantuojalta, että alustan rakenne ja jarrut ovat verrokissa samat. Jos tuo tehoprosenttiraja ylittyy, pitäisi yrittää saada tekniikka omavalmisteena muutoskatsastettua, sekin toki onnistuu nykyisin melko hyvin, jos katsastuskonttorin asenne on palveleva... Kerro, jos 1750 moottori jää sinulla jouten, minulla olisi muuten myös 75 2.0TS ja 155TS 2.0TS-1.8TS tekniikoita kaupan...
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- Chemacchina
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:03
- Car(s): 1969 1750 GTV
- Paikkakunta: Kaarina
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Terve,
Ok, jotain tuon suuntaista oli itselläkin mielessä. No pitää käydä parilla katsastuskonttorilla vähän kyselemässä vielä. Ei ole kovin ajankohtaista kun on korihommiakin vielä sitä ennen ratkottavana.
Itse asiassa mulla on jo 75 TS-moottori apulaitteineen tallilla odottamassa kasausta. Ja 1750 kone on periaatteessa jouten, mutta ajattelin pitää sen itsellä ainakin niin kauan kun saan TSn kasaan, jos vaikka käytän nordin kankia, öljypumppua tms.. 1750-kone on 2-sarjan kone (ei siis alkuperäinen tuohon autoon) ja vaatii täydellisen remontin ja koneistushommia jonkin verran jos haluaa kuntoon.
Ok, jotain tuon suuntaista oli itselläkin mielessä. No pitää käydä parilla katsastuskonttorilla vähän kyselemässä vielä. Ei ole kovin ajankohtaista kun on korihommiakin vielä sitä ennen ratkottavana.
Itse asiassa mulla on jo 75 TS-moottori apulaitteineen tallilla odottamassa kasausta. Ja 1750 kone on periaatteessa jouten, mutta ajattelin pitää sen itsellä ainakin niin kauan kun saan TSn kasaan, jos vaikka käytän nordin kankia, öljypumppua tms.. 1750-kone on 2-sarjan kone (ei siis alkuperäinen tuohon autoon) ja vaatii täydellisen remontin ja koneistushommia jonkin verran jos haluaa kuntoon.
- Chemacchina
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:03
- Car(s): 1969 1750 GTV
- Paikkakunta: Kaarina
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Ollaan vähän sivuraiteilla alkuperäiseen kysymykseen nähden, mutta tosiaan tuo 1750 kone ei ole alkuperäinen tuohon autoon ja en ole siitä luopumassa ainakaan toistaiseksi.
Jos se olisi alkuperäinen niin en luopuisi siitä mistään hinnasta ja tuskin olisin ostanut TS-moottoriakaan.
Jos se olisi alkuperäinen niin en luopuisi siitä mistään hinnasta ja tuskin olisin ostanut TS-moottoriakaan.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Vaaditaan myös tieto, mistä autosta uusi moottori on (auton valmistenumero).Juhako kirjoitti: Helpottaa, jos sinulla on tieto mistä autosta moottorin on peräisin tai sitten pitää etsiä tietoja valmistenumeron perusteella mistä koneesta on kyse eli minkä tehoinen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
- Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
- Paikkakunta: varjakka
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
miksettä näytä luokituspapereiden tehoja? 150 heppaa ja siihen lisää?
JAMMU
- Chemacchina
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:03
- Car(s): 1969 1750 GTV
- Paikkakunta: Kaarina
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
jepjep, jos nyt vähänkään muistan oikein niin 1750 ja 2000-malleissa on vakiona samat jarrut, tukivarret jne. eli periaatteessa ei kyllä pitäisi olla ongelmia jos verrokkina on tuo 2000 gtv. Käyn vielä katsastusasemalla kyselemässä ja postaan tänne jos tulee jotain uusia ulottuvuuksia asiaan. Kiitoksia.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Yleisesti ottaen noita luokituspapereita ei voida käyttää verrokkina, koska ne eivät vastaa tieliikennekäyttöön tarkoitettua mallia. Noistahan voisi kyllä poimia kaikkea kivaa ja sehän ei täällä härmässä ole suotavaa 

"No smoke => no power => no hope"
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 75 2.0 TS moottori 105-sarjan autossa - mitä rek. ottees
Ralliin luokiteltujen alustakomponenttien pitäisi kelvata tieliikenteeseen. Vain radalle luokiteltujen ei.Keltsi kirjoitti:Yleisesti ottaen noita luokituspapereita ei voida käyttää verrokkina, koska ne eivät vastaa tieliikennekäyttöön tarkoitettua mallia. Noistahan voisi kyllä poimia kaikkea kivaa ja sehän ei täällä härmässä ole suotavaa