Anteeksi taas tyhmät kysymykseni, mutta onkos tähän Giuluun tulossa 159:n tyyppistä "mörködieseliä" ollenkaan? On se oikeastaan kumma, että edellisen sukupolven laitos 10v takaa pesee tämän uutukaisen tehossa, väännössä (?) ja "sylinterisyydessä". FCA:lla olisi hyllyssä 3.0 V6-diesel, jonka voisi kuvitella kisaavan täysverisesti saksalaisten dieselkuutosten kanssa. Kyllähän sellainen on kelvannut Maseratille, miksei sitten Alfalle? Tuossa olisi SE diesel, josta ei tarttis tälläkään palstalla vääntää. Maistuis varmaan useimmille, jotka joutuvat valitsemaan auton tunteella ja järjellä.
Jos Giulu on "liian pieni" moottorille, ihmettelen miksi 2.9 V6 bensa tupline turboineen on sinne survottu. Tehoakin on enemmän kuin tarpeeksi, joten korissa on potentiaalia. Ehkäpä näemme tämän dieselin Stelviossa tai muissa tulevissa malleissa. Itse näkisin sen 3.0 V6:n mieluusti jälkiasenteisena lisävarusteena omassa 500:ssä. Tarttis ehkä kaksi vaihdetta, toisella eteen, toisella taakse...
Täysin OT:na totean, että kaksi 1.3 Multijetiä yhteen lohkoon naitettuna tuottaisi ehkäpä kipeimmän moottorin mitä mieli keksii - tasan 2.5 litraa V8-dieselvoimaa

Tahtoo tuollaisen 500:n konehuoneeseen! Vielä moottori "oikein päin" ja veto taakse. Jos vaikka lottovoiton jälkeen tuunais tuollaisen...