Eli pitäis sitten hommata tuo maksettu lisenssi?? Muistaisin lukeneeni täältä foorumilta et jotkut käyttää tätä ilmaista koodien lukuun ja vikakoodijen kuittaamiseen.Finest kirjoitti:^^Mahdollisia vikapaikkoja: ilmainen MES ja 2.5 V6
Lisätty iskutilavuus.
ABS ja airbag pitäisi toimia.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Multiecuscannin sivulla on suoraan lista, missä toimii mikäkin versio.
Ilmaisversio on rajattu ja se ei toimi kaikissa versioissa (2.5V6 esim. ainakin joskus oli moinen, nyt en jaksa "kaivaa" sitä tuolta).
Ilmaisversio on rajattu ja se ei toimi kaikissa versioissa (2.5V6 esim. ainakin joskus oli moinen, nyt en jaksa "kaivaa" sitä tuolta).
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimiihan se ilmainen versio R4:ien, 3.2 V6:n ja diiseleiden moottorien boksien kanssa.banditbusa kirjoitti:Eli pitäis sitten hommata tuo maksettu lisenssi?? Muistaisin lukeneeni täältä foorumilta et jotkut käyttää tätä ilmaista koodien lukuun ja vikakoodijen kuittaamiseen.Finest kirjoitti:^^Mahdollisia vikapaikkoja: ilmainen MES ja 2.5 V6
Lisätty iskutilavuus.
ABS ja airbag pitäisi toimia.
MES:in sivuita näet tarkemmin.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tältä alueeltako pitäisi tutkia? http://i.imgur.com/q2frMHh.jpg (kuva eri ketjusta bongattu)sämpy kirjoitti:Onko se ilmanotto haitariputki rikki?
Tänään iski taas samaa ongelmaa ja sai koodit luettua viimein, P0300 & P0301. Viime syksynä vaihdetut sytytystulpat olivat jo suht paljon kerinneet keräämään hiiltä pintaan. Olettaisin, että tuo ei ole normaalia?
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ ja ^^
No minä en saa ainakaan luettua mitään, koitin jo 4:jää eri ilmais versioo, ei tulosta. Enkä löytänyt mistään sellaista listaa et mikä noista lukis tuosta noi vika koodit, oon vissiin puusilmä . Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä
No minä en saa ainakaan luettua mitään, koitin jo 4:jää eri ilmais versioo, ei tulosta. Enkä löytänyt mistään sellaista listaa et mikä noista lukis tuosta noi vika koodit, oon vissiin puusilmä . Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koitas tolla. dnecudiag.codeplex.com/
Vähän ehkä kankeempi, vaatii nettiyhteyden että toimii mut muutaman kerran pelastanut kun mes ei saa yhteyttä. Onhan sulla muuten usb-portille ajurit millä winblows ymmärtää sen com-porttina? Nyt en muista mistä ne sais ladattua...
Edit. Tuolta ftdichip.com/FTDrivers.htm
Vähän ehkä kankeempi, vaatii nettiyhteyden että toimii mut muutaman kerran pelastanut kun mes ei saa yhteyttä. Onhan sulla muuten usb-portille ajurit millä winblows ymmärtää sen com-porttina? Nyt en muista mistä ne sais ladattua...
Edit. Tuolta ftdichip.com/FTDrivers.htm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tai sitten hankit sen lisenssin, maksaa vaivaset 50e. Ennen sitä kannatta kuitenkin varmistaa, että pääset käsiksi abs:ään ja bägiin, koska niitten kuuluu toimia ilmaisversiossakin. Jos ne ei toimi niin vika on jossain muualla.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Menee yli hilseen, usb-portien ajuria yritin tuolta sivuilta katsoo, mut ei ymmärrä mitä pitäis ladata ja mistä. Kyllä meikäläinen heittää nyt pyyhkeen kehään ja antaa olla . Tarvii kysellä joltain kuka näist tajuu et tulee asentaan mun koneeseen toimivan systeemin, mä en vain osaa näitä juttuja . Eli auto menee seisontaan, siihen saakka kun saan itselleni jonkun avustuksella asennettua toimivan systeemin, toi 50 ekee maksa on maksettava paypallin kautta eli ruvettava sellaista tiliä luomaan ja siirtään sinne rahaa nyt näin aluksi. Toivottavasti kumminkin edes vielä tänä kesänä pääsis pikkasen tuolla ajaan, ettei talvi telakalle vielä joutuis lykkään autoo.vesamaan kirjoitti:Koitas tolla. dnecudiag.codeplex.com/
Vähän ehkä kankeempi, vaatii nettiyhteyden että toimii mut muutaman kerran pelastanut kun mes ei saa yhteyttä. Onhan sulla muuten usb-portille ajurit millä winblows ymmärtää sen com-porttina? Nyt en muista mistä ne sais ladattua...
Edit. Tuolta ftdichip.com/FTDrivers.htm
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
www.multiecuscan.net -> supported vehicles... Siinä näkyy ihan suoraan.banditbusa kirjoitti:^^^ ja ^^
No minä en saa ainakaan luettua mitään, koitin jo 4:jää eri ilmais versioo, ei tulosta. Enkä löytänyt mistään sellaista listaa et mikä noista lukis tuosta noi vika koodit, oon vissiin puusilmä . Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä
Punainen = vaatii maksullisen version, musta = toimii ilmaisversiossa.
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Aika selkeästihän se siellä toimii... ABS:n yms. kanssa, mutta ei ECU:lle.
Paypalin tilin luominen ei ole hankalaa. Ja eikös sinne voi nykyään maksaa tilisiirtotyylillä ilman tilinluontiakin? En tiedä, mutta muistelen jostain moista lukeneeni joskus.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo siis noita kattelin, mut ei vaan saa vikakoodeja ulos. Joku mättää en tiä mikä kun en näistä hommista ymmärrä mitään. Homma jää seisoon kunnes saan jonkun bitti nikkarin laittaan mulle nämä toimiin, itse en jaksa enään raapia päätä kun siitä ei oo hyötyä kun en tajuu näitä tietokone hommia. Just pamautin netin kautta auton liikennekäytöstä poistoon seisköön sitten kun ei voi toimia toi 159 ainakin toimi kuin sveitsiläinen kello, ja siitä sentään saa vikakoodit luettuakin jos sellaisia sattuis tuleen. ET HERMOT MENI NYT TUOHON HOMMAANAquatica kirjoitti:http://www.multiecuscan.net -> supported vehicles... Siinä näkyy ihan suoraan.banditbusa kirjoitti:^^^ ja ^^
No minä en saa ainakaan luettua mitään, koitin jo 4:jää eri ilmais versioo, ei tulosta. Enkä löytänyt mistään sellaista listaa et mikä noista lukis tuosta noi vika koodit, oon vissiin puusilmä . Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä
Punainen = vaatii maksullisen version, musta = toimii ilmaisversiossa.
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Aika selkeästihän se siellä toimii... ABS:n yms. kanssa, mutta ei ECU:lle.
Paypalin tilin luominen ei ole hankalaa. Ja eikös sinne voi nykyään maksaa tilisiirtotyylillä ilman tilinluontiakin? En tiedä, mutta muistelen jostain moista lukeneeni joskus.
Paypalista en vielä tiedä mut tutustun asiaan.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä voisin ehkä torstai-iltana poiketa Jämsänkoskella kattomaan vikakoodeja, kun tulen Kannonkoskelta työkeikalta ysitietä. En tiedä vielä aikatauluja mutta jossain 16 ja 22 välillä.. 0400-517245
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos, hirveesti apu tarjouksesta. Mut en oo viikolla kotona, harmi!sämpy kirjoitti:Mä voisin ehkä torstai-iltana poiketa Jämsänkoskella kattomaan vikakoodeja, kun tulen Kannonkoskelta työkeikalta ysitietä. En tiedä vielä aikatauluja mutta jossain 16 ja 22 välillä.. 0400-517245
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaisko joku ulkoa minkä kokoiset pultit tuonne menee? Eli takaiskarien kiinnityspulteista on kyse.Finest kirjoitti:^Aikoinaan hain mittojen kanssa paikallisesta pulttikaupasta uudet (Berner pultti) ennen operaatiota.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
240x12 ja toinen ehkä 120x12. Mulla odottaa pultit samaa operaatiota, kun sekä minä että huoltamo totesivat että vanhat ei ehjänä irtoa. Pidemmät tilasin ebaystä ja lyhyemmät hain Motonetistä.Eero kirjoitti:Muistaisko joku ulkoa minkä kokoiset pultit tuonne menee? Eli takaiskarien kiinnityspulteista on kyse.Finest kirjoitti:^Aikoinaan hain mittojen kanssa paikallisesta pulttikaupasta uudet (Berner pultti) ennen operaatiota.
Tarkempaa tietoa:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=11143
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9355
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kiitokset. Täytyy käydä kysymässä Uudenmaan pultista noita. Siellä on yllättävän hyvä valikoima.
Edit. Uudenmaan pultista järvenpäästä löytyi nuo pultit yhteishintaan 12€ koko satsi muttereineen prikkoineen.
Edit. Uudenmaan pultista järvenpäästä löytyi nuo pultit yhteishintaan 12€ koko satsi muttereineen prikkoineen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt pitäis repiä jostain ehjä päävirtakaapeli.
En vielä marmorille kehdannut soittaa, se todnäk maksaa 60eur (=liikaa). Mä kaipaan lähinnä tietoa siitä, et millanen mitta ois sopiva, kuinka paksua (pikkurilli lähelle, mut...) ja millanen kiinnitys toises päässä on tjsp.
Tuo tila on ahdas ja nyt vkl sille jotain aion tehdä, helpottais vaan ihmeesti jos ois jotain käryä.
En vielä marmorille kehdannut soittaa, se todnäk maksaa 60eur (=liikaa). Mä kaipaan lähinnä tietoa siitä, et millanen mitta ois sopiva, kuinka paksua (pikkurilli lähelle, mut...) ja millanen kiinnitys toises päässä on tjsp.
Tuo tila on ahdas ja nyt vkl sille jotain aion tehdä, helpottais vaan ihmeesti jos ois jotain käryä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mihis se toinen pää menee kiinni? Starttiin? Laturiin? Niihin varmaan käy joku 8mm rengasliitin. Mulla voi hylsyssä olla jäljellä kyseinen kaapeli..
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eper ei kerro. eLearnista en näemmä mitään osaakaan löytää, vieläkään...
Mä oletan, että menee starttiin ja startista sitten laturille, tai jotenkin noin... Kun ei ole kuin yksi iso kaapeli akun plussaan.
Jos sattuis saamaan faktatietoa pituudesta ja liittimistä, niin pelkästään jo se tieto helpottais - ois helppo nappaa metrikamana ja pyytää teetettynä oikeet liittimet ni ois "vaan" irrotus ja asennus. Yläkautta.
Mä oletan, että menee starttiin ja startista sitten laturille, tai jotenkin noin... Kun ei ole kuin yksi iso kaapeli akun plussaan.
Jos sattuis saamaan faktatietoa pituudesta ja liittimistä, niin pelkästään jo se tieto helpottais - ois helppo nappaa metrikamana ja pyytää teetettynä oikeet liittimet ni ois "vaan" irrotus ja asennus. Yläkautta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^"sukka" auki ja väännät/poistat tuon porsineen pään. Kaupasta sitten sopiva pää ja sukkaa ja puristat paikallensa ja sukka piukaksi. Maakenkä kannattaa ottaa tietysti varoiksi irti.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tuota mietin kyllä itsekin. Ongelma on siinä, ettei tuota voi lyhentää millejä enempää - muuten ei enää yllä perille asti. On jo nyt kovassa vedossa kaapeli. Jos akku olisi oikean kokoinen, tuo olis ehkä ollut pienemmällä rasituksella alun perinkin...
Tuota mietin kyllä itsekin. Ongelma on siinä, ettei tuota voi lyhentää millejä enempää - muuten ei enää yllä perille asti. On jo nyt kovassa vedossa kaapeli. Jos akku olisi oikean kokoinen, tuo olis ehkä ollut pienemmällä rasituksella alun perinkin...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ei tartte lyhentää yhtään ja kaupasta voi löytyä pää pidemmällä "kaulalla".
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käyt hakee vaikka jonku tollasen https://www.motonet.fi/fi/tuote/478975/ ... 2-1x-musta
En lähtis vaihtaa koko kaapelia ite ainakaan... noita liittimiä löytynee Keravalta varmaan honkkarista ainakin autohifiosastolta
En lähtis vaihtaa koko kaapelia ite ainakaan... noita liittimiä löytynee Keravalta varmaan honkkarista ainakin autohifiosastolta
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri näin. Ja jos koko kaapelin uusii, niin helpointa laittaa ns.jakoblokki väliin josta akulta tuleva kaapeli haarautuu startille ja laturille. Otat 16mm2 kaapelia esim.reilun metrin pätkä x2. Kumpaankin edellämainitut rengasliittimet päihin ja kutistesukka ympärille. Sit kun pääset vaihtamaan niin on helppo ottaa valmiiksitehdyistä sen pituiset pätkät mitkä saat siististi jakoblokille. Ja blokilta akkuun esim 32mm2 kaapelia. Tulee hyvä ja virta kulkee.. Kaapelit voi laittaa vaikka suojakuoreen. Samalla vaihtuu näppärästi myös maakaapelit tai rakentuu pari lisämaadoituskaapelia. On myös jakoblokkiakunkenkiä niin saa heti akulta sellaista lakua perille kuin tarvis.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mää kyllä puristaisin (puristuttaisin) oikeanlaisella työkalulla oikeankokoiset liittimet kaapelin päihin. Eise helpoin rasti jos vedon pituus ei tiedossa, mut...
Eikös sen pituuden mittaus jollain narumittauksella menis?
Eikös sen pituuden mittaus jollain narumittauksella menis?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on ihan OIKEITA rengasliittimiä, Fixuksen käsialaa. Oli muuten halvempia mitä tuo Hongkongin liitin =)
Nuo on periaatteessa tinattavia, mutta halkasemalla kuulemma saa todella hyvin puristettuakin... Pitää katsoa.
Nyt kuitenkin VKL aikana tarkotus vähän tutkia, jos vaikka yläkautta pystyis järkevästi koko narun vaihtamaan ni vaihdan koko narun kerralla.
Mites tuo sulakeboksi on oikein rakennettu? Siinä kun ei ole montaa milliä väliä plussanavan ja noiden muiden härpättimien välissä ja ainakin yläpuolisin osa on muovia, ettei siitä näkyvästi suoraa kontaktia ole sulakepuolelle... Kai sinne nyt jostain sähköä kulkee, ettei maailma räjähdä jos sattuu menemään yli (vähän niinku jossain PSA-konsernin vastaavassa virityksessä, jossa tuli maakaapeli johonkin 2mm päähän plussan navasta)?
Nuo on periaatteessa tinattavia, mutta halkasemalla kuulemma saa todella hyvin puristettuakin... Pitää katsoa.
Nyt kuitenkin VKL aikana tarkotus vähän tutkia, jos vaikka yläkautta pystyis järkevästi koko narun vaihtamaan ni vaihdan koko narun kerralla.
Mites tuo sulakeboksi on oikein rakennettu? Siinä kun ei ole montaa milliä väliä plussanavan ja noiden muiden härpättimien välissä ja ainakin yläpuolisin osa on muovia, ettei siitä näkyvästi suoraa kontaktia ole sulakepuolelle... Kai sinne nyt jostain sähköä kulkee, ettei maailma räjähdä jos sattuu menemään yli (vähän niinku jossain PSA-konsernin vastaavassa virityksessä, jossa tuli maakaapeli johonkin 2mm päähän plussan navasta)?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaapeleita ja liittimiä saa liki joka puljusta, mutta niiden yhdistävä työkalu...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vasara toimii Joskus oon hifistellyt ja käyttänyt liikkeessä mikä tekee hydrauliikkaletkuja. Sillä puristimella saa siististi isot kaapelit liittimiin kiinni.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Biltema ainakin myi vasaralla käytettävää isojen kaapeliden puristinta. Viilapenkissä olen joskus noita tinannutkin kaasutöhön avulla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ei oikeita pihtejä ole käytettävissä, käytetään liittimen puristamiseen kiintoavainta, ruuvimeisseliä ja vasaraa. Liitin laitetaan kiintoavaimen kitaan ja vasaralla sekä ruuvimeisselillä nuijastaan se puristumaan (voin jossain välissä yrittää kaivaa videon siitä miten tämä tehdään). Millään moniotepihdeillä tai vastaavilla ei yleensä saa tiukkaa liitosta. Liitoksen voi testata kiinnittämällä liitin johonkin sopivan kiinteään ruuviin (ei vielä siihen akkuun) ja piuhasta suht. voimallisesti riuhtaisemalla - jos lähti irti, liitos oli huono ja pitää tehdä uudestaan.
Kannattaa pitää mielessä, että tässä ei tosiaan ole kyse mistään bittivirroista tai linjasignaaleista. Siitä liitoksesta menee ampeereita eikä milliampeereita, eikä siihen todellakaan halua jättää yhtään ylimääräistä ylimenovastusta.
Edit: löytyi aika näppärästi, kun yhtäkkiä muistin että tämä pätkä on Fanaticaudion käsialaa: https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM
Kannattaa pitää mielessä, että tässä ei tosiaan ole kyse mistään bittivirroista tai linjasignaaleista. Siitä liitoksesta menee ampeereita eikä milliampeereita, eikä siihen todellakaan halua jättää yhtään ylimääräistä ylimenovastusta.
Edit: löytyi aika näppärästi, kun yhtäkkiä muistin että tämä pätkä on Fanaticaudion käsialaa: https://www.youtube.com/watch?v=74iKEKSTpZM
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenköhän mahtaa onnistua käsijarruvaijerin kiinnikkeen vaihto tankin alle? Toiselta puolelta vaijeri roikkuu kun kannake on rikki. Voisi vaijerien vaihdon yhteydessä vaihtaa sen kannakkeen ehjään. Eli, onko vaihdossa mitään ongelmia ja mahtaako marmoritiskiltä saada uusia nopeammin kuin muutamassa viikossa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Jos on vaan kiinnike rikki, niin marmorilta 3-5pv melko varmasti. Ainakin Mäkelän tapauksessa näin...
Jos on tappi rikki, niin sitten tankin vaihtoon
^^
Joo, ei ole pienet virrat. Mutta kuvastahan sen näkee, millä kontaktilla nyt mennään iloisesti. Olis tuossa tinattavia liitoksia kanssa...
Jos on vaan kiinnike rikki, niin marmorilta 3-5pv melko varmasti. Ainakin Mäkelän tapauksessa näin...
Jos on tappi rikki, niin sitten tankin vaihtoon
^^
Joo, ei ole pienet virrat. Mutta kuvastahan sen näkee, millä kontaktilla nyt mennään iloisesti. Olis tuossa tinattavia liitoksia kanssa...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä vika poistui sylinterien 1 ja 4 etulambdan vaihdolla (lohko 1 1. lambda)range kirjoitti:Olen uusi Alfan omistaja ja vähän kaikki hakusessa.
Erikoisella tavalla syttyy moottoriohjauksen varoitusvalo virhekoodilla P1131 (tarkoittaa kait sylinterit 1 ja 4 käy laihalla??): kun kylmän koneen käynnistää, niin muutaman minuutin ajon jälkeen valo syttyy ja vikakoodi P1131 ilmaantuu. Kun koodin nollaa, niin voi ajella miten pitkään tahansa ilman vikakoodeja. Syttyy taas, kun kone jäähtynyt ja lähtee ajamaan. Voiko LAMBDA oirehtia näin?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkastelin tuota jakoremmiä siitä kotelon välistä ja sormella painaessa hellästi joustaa n. 0.5cm siitä nokkapyörän vierestä.. Onkohan liian löysällä vai kuvittelenko.. 2.5 v6 siis.. Edellisessä vehkeessä muistaakseni oli suht jämäkkä..
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kojelaudan jäähdytysnesteen lämpätilamittari pysyttelee aina siinä 70-75C asteikolla, tuli jo hetken mietittyä että pitääkö tässä nyt myös vaihtaa termostaatti. OBD2 lukijalla näyttää taas lämpötilaksi 84 astetta. Onko normaalia että tuo kojelaudan mittari näyttää vähän mitä sattuu?
Boschin sytytystulpat on jo haukuttu, mutta uskaltaako ostaa Boschin sytytyspuolaa? Taas kerran P0300 & P0301, joten pitää lähteä nyt katsomaan tilannetta uuden puolan kanssa, kun tuollaisen saisi 60 eurolla Latviasta toimituskuluineen.
Boschin sytytystulpat on jo haukuttu, mutta uskaltaako ostaa Boschin sytytyspuolaa? Taas kerran P0300 & P0301, joten pitää lähteä nyt katsomaan tilannetta uuden puolan kanssa, kun tuollaisen saisi 60 eurolla Latviasta toimituskuluineen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oo Jetskuun tainnut ollakaan muita kuin Boschin puolia saatavana?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ricambi Alfistilta tuli NGKt alkuperäistä vastaava?sämpy kirjoitti:Ei oo Jetskuun tainnut ollakaan muita kuin Boschin puolia saatavana?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
juu, tuollainen ngk on pellin alla, motonetistä.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^^ Lämmöt kuulostaa ihan normaalilta. Jos ECU signaali näyttää sen 84C joka on termostaatin anturilta tuleva luku niin ei siinä mitään erikoista. Koelaudan mittarisi kuulostaa 'normaalilta' tälle autolle.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^No hyvä tietää että on vaihtoehtoja. Ite ostanut sekä Motonetista että muualta ja kaikki olleet Boscheja, tarran väri vaan vaihtelee.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tehot on hieman hävinneet talven aikana, tuntuu kuin erityisesti keskialueen vääntö olisi hukassa. Yläkierroksilla on vielä jotenkin hönkää jäljellä. Nyt myös puolikylmänä kone hieman täristää. Olen ottanut vapauden diagnosoida tämän mahdollisesti ilmamassamittarin viaksi. Kysymys kuuluukin? Saako tuota anturia jotenkin ostettua erikseen mistään? Sen putken kanssahan koko paketti on aika kallis mutta kun sitä ei tietty oikeasti tarvitse vaan pelkän anturin.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
0280218054 on siis numero koko hässäkälle Bosch-haun perusteella mutta mikä lienee anturin numero? No toki irti ruuvaamalla selviää mutta kun on auto just ajossa...
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
F00C2G2044?
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motonetin pihalla öljyn tason tarkastuksen yhteydessä tuli ihmeteltyä mikä nestevana tulee kenkää kohde, tarkistus pohjaan ja yhdestä kohtaa tippuu hiljalleen pisaroita. Kotona uudelleen tarkistus ja moottorin laitettaessa käyntiin nestettä tuli hetken aikaa enemmän kunnes taas tasaantui pariin tippaan hiljalleen. Öljyn taso on pysynyt maksimissa kokoajan, sen sijaan jäähdytysnesteen taso oli tipput minimin alapuolelle. Pitääpä tarkkailla päivittäin kuinka nopeasti tuo taas laskee minimin kohdalle.
Moottoritilasta en pintapuolisesti mitään outoa havainnut. Kuva mistä nesteet tulee lopulta ulos: http://i.imgur.com/omaYbfU.jpg
Moottoritilasta en pintapuolisesti mitään outoa havainnut. Kuva mistä nesteet tulee lopulta ulos: http://i.imgur.com/omaYbfU.jpg
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä/millaista nestettä se valuttaa? Näillä keleillä klassinen ilmastoinnin kondenssivesi voi hyvinkin säikäytellä, joten välttämättä ei kannata panikoida, mutta jos nesteen olemus viittaa enemmän jäähdytysnesteeseen ja sen katoaminen jatkuu, niin vuoto todennäköisesti tulee lähiaikoina isonemaan eli kannattaa paikantaa ja korjata ennenkö käy ikävästi.
Muistilistaksi, vaihtoehdothan nestevuodoissa yleisesti ottaen ovat:
-Moottoriöljyä (yleensä kultaisen/ruskean tai punaisen ja mustan välimaastosta, liukasta ja niljakasta)
-Vaihteistoöljyä (kuten ed)
-Ohjaustehostimen öljy (hydrauliikkaöljyä tai ATF:ää, väri vaihtelee, mutta olemus tuppaa olemaan öljymäinen)
-Jarrunestettä (näitä on eri värisiä, sitkeää nestettä jota ei kovin paljoa valu, auto varoittaa kyllä jos vähenee)
-Jäähdytysnestettä (yleensä punaista, keltaista, sinistä tai vihreää, hieman makeaa)
-Kusijussin janojuomat eli pissapojanneste (vettä tai alkoholisoitua/saippuoitua vettä)
-Ilmastoinnin kondenssivettä (ihan tavallista vettä, ilmasta höyrystimeen tiivistynyttä kosteutta)
-Citroënissa LHM:ää eli jousituksen hydrauliikkaöljyä, tätä ei tarvi Alfassa pelätä.
Muistilistaksi, vaihtoehdothan nestevuodoissa yleisesti ottaen ovat:
-Moottoriöljyä (yleensä kultaisen/ruskean tai punaisen ja mustan välimaastosta, liukasta ja niljakasta)
-Vaihteistoöljyä (kuten ed)
-Ohjaustehostimen öljy (hydrauliikkaöljyä tai ATF:ää, väri vaihtelee, mutta olemus tuppaa olemaan öljymäinen)
-Jarrunestettä (näitä on eri värisiä, sitkeää nestettä jota ei kovin paljoa valu, auto varoittaa kyllä jos vähenee)
-Jäähdytysnestettä (yleensä punaista, keltaista, sinistä tai vihreää, hieman makeaa)
-Kusijussin janojuomat eli pissapojanneste (vettä tai alkoholisoitua/saippuoitua vettä)
-Ilmastoinnin kondenssivettä (ihan tavallista vettä, ilmasta höyrystimeen tiivistynyttä kosteutta)
-Citroënissa LHM:ää eli jousituksen hydrauliikkaöljyä, tätä ei tarvi Alfassa pelätä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ensiksi kannattaisi tarkistaa termarin ja syylärin kumiletkujen sekä klemmarien kunto. Joskus nähnyt näitä että kumiletku haljennut tai klemmari katkennut. Alkuun vuotaa vähän kunnes esim alavesiletku irtoaa ja alle puolessa minuutissa kaikki vedet on karanneet. Vuotomäärä voisi myös olla falskaava anturi tms jolloin se tuskin hirveesti pahenee ellei anturi kieritä itseään irti. Itse yritin paikkailla falskaavaa jäähdytysnesteen lämpötila-anturia silikonilla tessussa huonolla menestyksellä. Termarin ja anturin vaihdolla vuoto korjaantui.
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noilla paikkeilla on oikeastaan mahdollista olla...
- Jäähdytysnestevuoto (esimerkiksi sisäkennon läpivienti)
- Ohjaustehostinvuoto (hammastanko, letkut tai itse säiliö, sikäli kun säiliö tuossa koneessa tuolla päin oli)
- Vaihteistoöljyvuoto (hieman ehkä pituussuunnassa huti, mutta ei kaukana)
- Moottoriöljyvuoto
- Kondenssivesi
Ja jos ainoa katoava neste on jäähdytysneste, niin siihen voisi hieman panostaa. Näissähän tyypilliset vuotopaikat ovat suoraan syylarin nurkalla, löysät liitokset. Huomaa yleensä kyllä ihan käsin letkuja/putkia hivellen, että missä tuntuu tahmeeta. Vanheten letkut kovettuu ja tiiveys heikkenee. Lisäksi klemmarit saattaa joskus löystyä - etenkin alavesiletkun syylarin pään puolelta. Jos muualta ei vuotoja löydy, ehkä kannattaa tsekata sitten moottorin takapuoli ja termarikotelon seutuvilla olevat letkut?
- Jäähdytysnestevuoto (esimerkiksi sisäkennon läpivienti)
- Ohjaustehostinvuoto (hammastanko, letkut tai itse säiliö, sikäli kun säiliö tuossa koneessa tuolla päin oli)
- Vaihteistoöljyvuoto (hieman ehkä pituussuunnassa huti, mutta ei kaukana)
- Moottoriöljyvuoto
- Kondenssivesi
Ja jos ainoa katoava neste on jäähdytysneste, niin siihen voisi hieman panostaa. Näissähän tyypilliset vuotopaikat ovat suoraan syylarin nurkalla, löysät liitokset. Huomaa yleensä kyllä ihan käsin letkuja/putkia hivellen, että missä tuntuu tahmeeta. Vanheten letkut kovettuu ja tiiveys heikkenee. Lisäksi klemmarit saattaa joskus löystyä - etenkin alavesiletkun syylarin pään puolelta. Jos muualta ei vuotoja löydy, ehkä kannattaa tsekata sitten moottorin takapuoli ja termarikotelon seutuvilla olevat letkut?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko jollain käsitystä pyöränlaakereista, kun esim. Spareto ei mitenkään erittele onko nuo eteen vai taakse ja kuvien mukaan noissa on ainakin kolmea täysin erilaista settiä.
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... aakerointi
Tarve olisi saada taakse sellaiset, joissa olisi napa mukana (kierteet sökö) sekä eteen ainakin toinen laakeri, napa ei välttämätön.
ääntää vasemmalle käännyttäessä, mutta ei pysty erottamaan kummalta puolen ääni tulee. Pitää koittaa sormi jousella -tekniikkaa.
Tässä hiljanhan näistä oli taas puhetta, mutta en haullakaan löytänyt.
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... aakerointi
Tarve olisi saada taakse sellaiset, joissa olisi napa mukana (kierteet sökö) sekä eteen ainakin toinen laakeri, napa ei välttämätön.
ääntää vasemmalle käännyttäessä, mutta ei pysty erottamaan kummalta puolen ääni tulee. Pitää koittaa sormi jousella -tekniikkaa.
Tässä hiljanhan näistä oli taas puhetta, mutta en haullakaan löytänyt.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Esim. tämä on eteen:
https://spareto.fi/tuotteet/r16025-pyoranlaakerisarja
Kaikki etulaakerit näyttää tuolta. Joissakin tulee mukana napamutteri ja kiinnityspultit, toisissa ei.
Takalaakeri on sitten se toinen.
Sitä en tiedä, tuleeko napa mukana missään vaiko eikö - voin sanoa, että etulaakereissa katalogissa puhutaan lähes aina, että mukana tulee napa - mutta kun ei tule. Se pitää ostaa erikseen.
Perussääntö on se, että kuormitettu laakeri ääntää. Eli vasemmalle kääntyessä oikea etulaakeri (ja miksei oikea takalaakerikin) on kuormitettuna. Jos ääni katoaa tyystin oikealle kääntyessä, on siinä syyllinen.
https://spareto.fi/tuotteet/r16025-pyoranlaakerisarja
Kaikki etulaakerit näyttää tuolta. Joissakin tulee mukana napamutteri ja kiinnityspultit, toisissa ei.
Takalaakeri on sitten se toinen.
Sitä en tiedä, tuleeko napa mukana missään vaiko eikö - voin sanoa, että etulaakereissa katalogissa puhutaan lähes aina, että mukana tulee napa - mutta kun ei tule. Se pitää ostaa erikseen.
Perussääntö on se, että kuormitettu laakeri ääntää. Eli vasemmalle kääntyessä oikea etulaakeri (ja miksei oikea takalaakerikin) on kuormitettuna. Jos ääni katoaa tyystin oikealle kääntyessä, on siinä syyllinen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etupäähän on laakerisarja ilman pyörän napaa ja takapäähän aina navalla. Siis normaalit/laatu/orig. Takapäähän on sitten kaksi vaihtoehtoa ja se oikea vain sopii. Sopivuus ei tainnu mennä suoraan vuosimallin mukaan, vaan täytyy tietää/valmistenumeron mukaan.
Jos etupäässä kierteissä vähänkin feelua, niin ottaisin navan myös. Aika halpa kuitenkin.
Jos etupäässä kierteissä vähänkin feelua, niin ottaisin navan myös. Aika halpa kuitenkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu tässäkin tapauksessa ulvotti ulkomutkan viallista laakeria. Oli ihan selvä tapaus. Joskus vaan jos on negatiivinen olkapoikkeama, voi tehdä juuri päinvastoin.
Aika hanurista laakerin irroitus. On se nyt lähes irti, liikkuu jo vähäsen ja saa ruuvarin kärkeä väliin. Mutta ihan turha yrittää sunnuntai-iltapäivänä bilteman työkalusalkulla. Nytkin tarvittiin rälläkkää, hitsikonetta, muttereita, puolimetristä talttaa ja metristä vääntökankea.
Perinteinen prässättävä laakeri olisi jo vaihdettu. Toki silloin olisi pitänyt irrottaa olka-akseli jos ei ole paikoillaanprässäysvälineitä.
Tuonne taisi pystyä laittamaan mutterikantapultit riittävän paksujen aluslevyjen päälle, että voi prässätä navan (ja pultit) paikoilleen valmiiksi.
Tota ennen tuli tehtyä takasatuloiden männäntiivisteiden vaihto. Olisiko mennyt max 20 minuuttia per puoli eikä tarvinnut edes ilmata jarruja kun on nopea.
Aika hanurista laakerin irroitus. On se nyt lähes irti, liikkuu jo vähäsen ja saa ruuvarin kärkeä väliin. Mutta ihan turha yrittää sunnuntai-iltapäivänä bilteman työkalusalkulla. Nytkin tarvittiin rälläkkää, hitsikonetta, muttereita, puolimetristä talttaa ja metristä vääntökankea.
Perinteinen prässättävä laakeri olisi jo vaihdettu. Toki silloin olisi pitänyt irrottaa olka-akseli jos ei ole paikoillaanprässäysvälineitä.
Tuonne taisi pystyä laittamaan mutterikantapultit riittävän paksujen aluslevyjen päälle, että voi prässätä navan (ja pultit) paikoilleen valmiiksi.
Tota ennen tuli tehtyä takasatuloiden männäntiivisteiden vaihto. Olisiko mennyt max 20 minuuttia per puoli eikä tarvinnut edes ilmata jarruja kun on nopea.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.