gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Simopetteri
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Loka 2014, 17:25
Car(s): GT Junior 1600

gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja Simopetteri »

Osaisko joku antaa vinkkiä mikä mättää kun kannen tiiviste pettää kolmannen kerran puolentoista vuoden sisään?

1. kerralla vaihdettiin vaan tiiviste ja se kesti 12 kk / 10.000km
2. kerralla vaihdettiin tiiviste ja kansi koneistettiin. Kesti 6 kk / 3.000 km

Kiitokset etukäteen

SImopetteri

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja jammu »

villi veikkaus;joku putki noussut lohkosta. toinen veikkaus;kasauksen jälkeen jätetty kansiosasto ilmaamatta kun lisätty nesteet.sen pitää lämmetä niiiiiin kauan kunnes termostaatti kokonaan auki ja lämppäri päällä että lähtee kiertään ja se neljäntoistamillin kannalla oleva mutteri termostaatin päältä auki niiiiiiinkauan että se neste kiertää.
isot pojat joilla on henkselit kertoi tuon minulle.
JAMMU

Avatar
Elefant
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Onko Reinzin tiiviste ja o-renkaat öljykanavissa? Kiristys ja jälkikiristys ohjeen mukaan ja tarkastus muutaman sadan kilometrin jälkeen. Kiristysmomentit vähintään suositellut. Sylinteriputket lohkon yläpinnan tasassa tai vähän koholla.

Kakstonnisessa näitä tiivisteongelmia lienee enemmän vai onko pikkulohkossakin, tietäjät vastatkoon.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Itsellä ollut ongelmia merkittömien tiivisteiden kanssa. Reinz tai Götze ovat ongelmattomia.
Toki nuo aiemmin mainitut oikeaoppinen kiristys ja putkien oikea korkeus ovat edellytys myös hyvälle tiivisteelle.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Oliko kannenpultit momentissa, kun kansi irrotettiin tiivisteen palamisen jälkeen?

Spesso vai Reinz?

Onko tämä vanhan vai uuden mallin termarilla, eli onko termari nykymallia vai "ruuvattava" eli vanhempi?
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Off topic, mutta mietin mahtaako sinun autosi olla se, jonka näin viime kesänä (tai sitä edellisenä) Porvoossa E-jolla katolla? Väri natsaa ja ajattelin että kun kerran suksiakin kuljetat?

Minun saman ikäisessä Juniorissa on ruuvattava termostaatti.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: gt junior 1600 vm 1973 kansiremppa taas

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jos on ruuvattava termostaatti niin kannattaa tutkia, että lyhytkierto toimii varmasti oikein. Noissa se menee imusarjan takapäästä T-kappaleella lämppärin letkun kautta. Jollei lyhytkierto toimi kertyy termostaatin taakse höyryä, joka ei siirrä lämpöä niin tehokkaasti kuin vesi ja termari aukeaa vasta, kun kone on jo todella kuuma. Sama juttu uudemmassa, jos järjestelmässä on ilmaa kuten Jammu kirjoitti.
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin