huollot eestissä
Valvoja: Moderators
huollot eestissä
Kaikki tuntuu valittavan huoltojen kalleutta, mutta onko kukaan ottanut selvää huolloista Eestissä. EU-maassa osaavat jo varmasti huoltaa autotkin eikä vaan ladoja. Parempi autokantahan ainakin Tallinnassa on nykyään kuin Suomessa.
Alfa huoltoon lahden taakse ja sais samalla hyvän syyn lähteä reissuun ja säästää matkarahat tankkaamalla alfan ja oman baarikaapin
Alfa huoltoon lahden taakse ja sais samalla hyvän syyn lähteä reissuun ja säästää matkarahat tankkaamalla alfan ja oman baarikaapin
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Tästähän oli jo jotain puhetta tässä ketjussa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4969
Jokuhan voisi selvitellä mitä maksaa esimerkiksi 60 tkm huolto + kuinka hihnatakuu pelaa tuossa tapauksessa. Suomen hinnalla voisi ehkä huoltaa auton Tallinnassa, yöpyä ja hankkia "tuliaiset".
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4969
Jokuhan voisi selvitellä mitä maksaa esimerkiksi 60 tkm huolto + kuinka hihnatakuu pelaa tuossa tapauksessa. Suomen hinnalla voisi ehkä huoltaa auton Tallinnassa, yöpyä ja hankkia "tuliaiset".
Tässäpä pitelen keskenäni tätä osiota. Mutta hintaan 515 sisältyy siis hihnan vaihto kaikkine siihen kuuluvine osineen ja muu 60 tkm huoltotoimenpiteet. Yhteydenotot suoraan osoitteeseen villu@auser.ee
Kaveri osaa tyydyttävästi suomea ja vastaili viesteihin nopeasti. Värikoodi kyselyyni ei ole vastattu Deltasta koskaan!
Kaveri osaa tyydyttävästi suomea ja vastaili viesteihin nopeasti. Värikoodi kyselyyni ei ole vastattu Deltasta koskaan!
Eiköhän takuut pelaa siinä kuin täälläkin. EU-maa ja valtuutettu alfakorjaamo, missä koulutetut ammattilaiset töissä. Eestiläiset hakkaa meidän pojat jo monessa asiassa. Näyttöhalut ovat kovat toisin kuin täällä.
Olen ollut paljon töissä myös ns. itäblokin maissa esim. Ukrainassa ja eivät siellä ammattimiehet ole ainakaan huonompia kuin täällä. Ovat tottuneet pienestä pitäen korjaamaan kaiken itse ja vielä mielikuvitusta käyttäen. Toisaalta kun tekee palkatta töitä niin ei se motivoi kunnolla tekemään - ainakaan vieraalle. Ja siitähän ei tässä ole kyse enään.
Olen ollut paljon töissä myös ns. itäblokin maissa esim. Ukrainassa ja eivät siellä ammattimiehet ole ainakaan huonompia kuin täällä. Ovat tottuneet pienestä pitäen korjaamaan kaiken itse ja vielä mielikuvitusta käyttäen. Toisaalta kun tekee palkatta töitä niin ei se motivoi kunnolla tekemään - ainakaan vieraalle. Ja siitähän ei tässä ole kyse enään.
Entä jos auton takuu on loppu (yli 2v vanha)? Ja jos hihna paukahtaa niin miten saada auto teille?villu kirjoitti:Jos hihna lentää ennen 60 tkm ja autosi on takuulinen , sitten valtuutettu alfakorjaamo korvaa kaikki seuraukset siitä , myös uuden moottorinöljyn.Boxer33 kirjoitti:Mites on tuon takuujutun laita. Jos vaikka paukkuu hihna ennen 60 tkm.
Terv Villu Allikberg
Auser Auto
Voikos teiltä tilata noita osia?
Tai käviskö "joku" kipaisemassa koko porkukalle?
Sun pitaisi itse tilata hinaus meille. Osia voi tilata meiltä , mutta jos virosta paikalta tilata sitten me otetan puolet rahat eteen ja loput kun osat ovat paikalla. Ma tarkistan vielä miten olisi mahdollista Teillä tilata Suomesta meidän kautta osia.Entä jos auton takuu on loppu (yli 2v vanha)? Ja jos hihna paukahtaa niin miten saada auto teille?
Voikos teiltä tilata noita osia?
Tai käviskö "joku" kipaisemassa koko porkukalle?
Terv
Villu
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Yks ruotsalainen kaveri raportoi huoltoreissultaan Tallinnaan. 80 tkm huolto johon sisältyi remminvaihto (Ruotsissa siirryttiin 60 tkm vaihtoväliin vasta viime talvena) maksoi 4.600 SEK eli noin 490 euroa. Kaikki oli sujunut mutkattamosti ja asiallisesti. Korjaamon nimi (myös jälleenmyyjä) ei oikein ilmennyt mutta osoite ja puh.no ovat tässä. TAMMSAARE TEE 53, TALLINN Tel. +372 6517 430
Juttu löytyy Ruotsin klubin sivuilta http://www.alfaromeo.org/
Juttu löytyy Ruotsin klubin sivuilta http://www.alfaromeo.org/
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
jos ei ole pokkaa / haluja menna, taikka tilata virosta,
niin mun (yhteistyökumppanini) kautta saa
jakohihna setin n 300euroon..
(sis jakohihna, Alfa 156 2.5 v6 1997-
hihnan kiristin, Alfa
2x ohjainrulla, Alfa)
takuulla ja kuitilla.
vertailun voksi:
niin mun (yhteistyökumppanini) kautta saa
jakohihna setin n 300euroon..
(sis jakohihna, Alfa 156 2.5 v6 1997-
hihnan kiristin, Alfa
2x ohjainrulla, Alfa)
takuulla ja kuitilla.
vertailun voksi:
yht. 450,40 eeV6 kirjoitti:eli osatkin on reilusti halvempia
jakohihna 97.5e
2 x tukipyörä 82.3e
kiristin 188.3e
vuodelta 2001 suomen hintoja ;9
yht. 258 eevillu kirjoitti:Viron hinnoista: ( 2,5L V6 )hihna 72.-EUR , kiristin siihen 110.-EUR , hihnan ohjaus rulla 2kp. 2x38.-EUR.rim kirjoitti:Onko Alfan alkuperäisten varaosien hinnoilla eroa Suomen ja Viron välillä vai tuleeko huollon hintaero työn hinnasta ?
Kävinpä minäkin autoni kanssa Tallinnassa Auserilla.
Vaihdettiin jakohihna, laturin hihna, tulpat ja öljyt, kauppaan lisättiin vielä pyyhkijänsulat puoli-ilmaseksi. Koko lasku oli pyöreet 10000 kroonia joka oli visakurssin mukaan n. 650 euroo, hihnanvaihdon osuus töineen alle 250 euroo.
Paikan löysi ihan kohtuu helposti kartan ja kartturin avulla, ja kävelymatkan päässä oli ostari Palvelu ihan loistavaa ja tiskin takana ollut jätkä osasi hyvin suomea, vieläpä soitteli mulle perään siitä laturin hihnasta ynnä muista. Täytyy sanoo että käyn kyllä jatkossakin siellä huolloissa, on paikka kuitenkin sen verran lähellä - nollasin tripin ennen pois lähtöö ja se näytti kotipihassa alle 200 km
Vaihdettiin jakohihna, laturin hihna, tulpat ja öljyt, kauppaan lisättiin vielä pyyhkijänsulat puoli-ilmaseksi. Koko lasku oli pyöreet 10000 kroonia joka oli visakurssin mukaan n. 650 euroo, hihnanvaihdon osuus töineen alle 250 euroo.
Paikan löysi ihan kohtuu helposti kartan ja kartturin avulla, ja kävelymatkan päässä oli ostari Palvelu ihan loistavaa ja tiskin takana ollut jätkä osasi hyvin suomea, vieläpä soitteli mulle perään siitä laturin hihnasta ynnä muista. Täytyy sanoo että käyn kyllä jatkossakin siellä huolloissa, on paikka kuitenkin sen verran lähellä - nollasin tripin ennen pois lähtöö ja se näytti kotipihassa alle 200 km
Olet siis samalla hihnalla ajellut reippaasti yli 60tkm :opesti kirjoitti:Minulla tulee 3 vuotta hihnanvaihdosta ensi kesänä ja taidan vaihdattaa sen, vaikka kilometrit jää alle 100 tkm.
Mua rupeaisi pelottamaan.
Kyselin juuri auserilta hintoja jos tekisi samalla kertaa
160tkm huollon, hihnanvaihdon ja imunokan ajotuksen muuntimen vaihdon.
En nyt sentään. Hihna vaihdettiin viimeksi kesällä 2003, kun mittarissa oli 58 tkm. Ensi kesänä tulee siis kolme vuotta täyteen, mutta kilometrit auton matkamittarissa jää vielä alle 100 tkm. Taidan kuitenkin vaihtaa hihnan tuossa noin kolmen vuoden rytmissä ja tähdätä homman 100 tkm huoltoon.
Tuohon 100 tkm huoltoon tulee sen verran osaa ja työtä, että vaihtoehto Viro kiinnostaa. Kun saat hintatietoja Virosta, laita ihmeessä esille.
Tuohon 100 tkm huoltoon tulee sen verran osaa ja työtä, että vaihtoehto Viro kiinnostaa. Kun saat hintatietoja Virosta, laita ihmeessä esille.
Huomenna viedään Alfa melko isoon remppaan auserille.
-160tkm huolto
-hihna
-alustan napsunan korjaus (kallistuksenvakaajan tapit?)
-imunokan ajoituksen muunnin
-sisätiloihin lämpöä, (säädin taitaapi olla paskana)
-sisähaaran veto, tuon pystyisi itsekin, mutta ei oikein pihassa viitsi, varsinkin kun virolaiset veloittavat vain sen 22e/h eikä varmaan puolta tuntia enempää mene
Eli suomen hinnoilla varmaan sellainen 2ke huolto?
Auserilta pistivät hinta-arvion 15000 EEK eli vajaa tonni.
Katsotaan nyt miten äijjän käy...
Tosiaan aika murheenkryyni tähän mennessä tuo alfa, kerennyt about kaikki tyyppiviat ilmetä tän 2kk aikana mitä oon omistanu
-160tkm huolto
-hihna
-alustan napsunan korjaus (kallistuksenvakaajan tapit?)
-imunokan ajoituksen muunnin
-sisätiloihin lämpöä, (säädin taitaapi olla paskana)
-sisähaaran veto, tuon pystyisi itsekin, mutta ei oikein pihassa viitsi, varsinkin kun virolaiset veloittavat vain sen 22e/h eikä varmaan puolta tuntia enempää mene
Eli suomen hinnoilla varmaan sellainen 2ke huolto?
Auserilta pistivät hinta-arvion 15000 EEK eli vajaa tonni.
Katsotaan nyt miten äijjän käy...
Tosiaan aika murheenkryyni tähän mennessä tuo alfa, kerennyt about kaikki tyyppiviat ilmetä tän 2kk aikana mitä oon omistanu
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Tuolla tuntuisi ihan hyvältä käydä huollattamassa ellei tulisi jo niin reilusti matkaa. Tosin voisihan sitä yhdistää hupia ja hyötyä. Pakettiauto mukaan huoltoautoksi ja täynnä rakennustarvikkeita kotiin... Ne kun maksaa kans paljon vähemmän. Esim. laatulaminaatti maksaa siellä alle 10€/m2 kun täällä helposti yli 20€ + muut pakolliset raksa-rojut. Sorry OT.
Abarth 500 Esseesse
Noniin, auto on huollettu.
Hihna olikin sitten aivan viimesillään.. Huoltokirjan mukaan 120tkm huolto on tehty Delta-Autossa Tampereella ja siihen huoltoon hihnanvaihto kuuluu, mutta Auserilla sanoivat, että oli edellisen kerran vaihdettu 60tkm kohdalla... ja nyt siis 160tkm mittarissa
Näyttivät mulle sitä hihnaa niin oli jo lähtenyt katkeemaan ja olis takuulla napsahtanut seuraavassa rajussa kiihdytyksessä
Onneksi ajelin sillä kiltisti kun alustassa on jotain napsunaa.
Mutta tässä nyt yhteenveto.
Mitä tehtiin:
-160tkm huolto
-hihnanvaihto
-imunokan ajotuksen muuntimen vaihto, varaosa oli omasta takaa
-piti katsoa alustan napsuna, epäilin kallistuksenvakaajan tappeja, vai mitä nää wishbonet ny olikaan. Ne olikin menneet, mutta tukivarret oli kuolleet myös, joten vika jäi
-lämmitys piti katsoa, en tiedä tekivätkö mitään.. Kyllä se lämpeskin paremmin huollon jälkeen, satamaan saakka. Helsingistä kun lähdettiin niin hyyty lämmitys pikkuhiljaa ja taas puhaltaa jäätävää
Palvelu oli todella hyvää ja soittelivat perään jos jotain onkelmia tuli.
Samalla tää oli lomamatka ja haettiin peräkontillinen viinaa appivanhempien 100v (50v+50v) kekkereihin.
Kaikin puolin homma toimi. Vien toistekin.
Edit: Hintaa tuli sellanen pikkasen vajaa 700e
Hihna olikin sitten aivan viimesillään.. Huoltokirjan mukaan 120tkm huolto on tehty Delta-Autossa Tampereella ja siihen huoltoon hihnanvaihto kuuluu, mutta Auserilla sanoivat, että oli edellisen kerran vaihdettu 60tkm kohdalla... ja nyt siis 160tkm mittarissa
Näyttivät mulle sitä hihnaa niin oli jo lähtenyt katkeemaan ja olis takuulla napsahtanut seuraavassa rajussa kiihdytyksessä
Onneksi ajelin sillä kiltisti kun alustassa on jotain napsunaa.
Mutta tässä nyt yhteenveto.
Mitä tehtiin:
-160tkm huolto
-hihnanvaihto
-imunokan ajotuksen muuntimen vaihto, varaosa oli omasta takaa
-piti katsoa alustan napsuna, epäilin kallistuksenvakaajan tappeja, vai mitä nää wishbonet ny olikaan. Ne olikin menneet, mutta tukivarret oli kuolleet myös, joten vika jäi
-lämmitys piti katsoa, en tiedä tekivätkö mitään.. Kyllä se lämpeskin paremmin huollon jälkeen, satamaan saakka. Helsingistä kun lähdettiin niin hyyty lämmitys pikkuhiljaa ja taas puhaltaa jäätävää
Palvelu oli todella hyvää ja soittelivat perään jos jotain onkelmia tuli.
Samalla tää oli lomamatka ja haettiin peräkontillinen viinaa appivanhempien 100v (50v+50v) kekkereihin.
Kaikin puolin homma toimi. Vien toistekin.
Edit: Hintaa tuli sellanen pikkasen vajaa 700e
Joo'o, en kyllä takuulla vie tonne enää uudestaan.
Meni luottamus virolaisiin taas hetkeksi Oli tarkoitus viedä auto uudestaan huoltoon kun tuo alustan napsuna jäi, ilmoittivat Auserilta, että pitää vaihtaa eteen kaikki tukivarret ja kallistuksenvakaaja(!!) kokonaisuudessaan. Rupesi ihmetyttämään tuo kalliiden osien määrä, joten kyselin sitten josko saisi taksilla pörähtää paikalle kun ovat vaihtamassa kallistuksenvakaajaa ym. ja tarkistaa sen kunto. Tuntui niin oudolta, että sellainen hajoisi.. Muuten ovat aina vastanneet nopeasti, mutta tuohon eivät vastanneet enää ollenkaan vaikka mailasin perään vielä kolme kertaa. Huollatin auton sitten Tampereella Hilvola & Salmisella Sammonkadulla. Vaihtelivat ylätukivarret eteen, 260e.
Katsoo nyt sitten, että lähtikö vika kokonaisuudessaan tuolla.
Pitäis laittaa Alfa Romeolle palautetta tuollaisesta kummallisuudesta valtuutetulla Alfa-jälleenmyyjällä, mutta ei löydy Alfaromeo.comista mitään yhteystietoja tai palautelomaketta.
Meni luottamus virolaisiin taas hetkeksi Oli tarkoitus viedä auto uudestaan huoltoon kun tuo alustan napsuna jäi, ilmoittivat Auserilta, että pitää vaihtaa eteen kaikki tukivarret ja kallistuksenvakaaja(!!) kokonaisuudessaan. Rupesi ihmetyttämään tuo kalliiden osien määrä, joten kyselin sitten josko saisi taksilla pörähtää paikalle kun ovat vaihtamassa kallistuksenvakaajaa ym. ja tarkistaa sen kunto. Tuntui niin oudolta, että sellainen hajoisi.. Muuten ovat aina vastanneet nopeasti, mutta tuohon eivät vastanneet enää ollenkaan vaikka mailasin perään vielä kolme kertaa. Huollatin auton sitten Tampereella Hilvola & Salmisella Sammonkadulla. Vaihtelivat ylätukivarret eteen, 260e.
Katsoo nyt sitten, että lähtikö vika kokonaisuudessaan tuolla.
Pitäis laittaa Alfa Romeolle palautetta tuollaisesta kummallisuudesta valtuutetulla Alfa-jälleenmyyjällä, mutta ei löydy Alfaromeo.comista mitään yhteystietoja tai palautelomaketta.
Onko kukaan viime aikoina käynyt Tallinnassa huollattamassa autoaan?
Tälläinen firma löytyi http://pilotmotors.ee/pricelist.php
Näyttäisi olevan suht edullinen tuntiveloitus.
Jakohihnan vaihto lähesty ja autokeskus pyytää yli tuhatta euroa... Joten hiukan houkuttaisi, koska Auser autosta ainakin oli hyviä kokemuksia muutaman vuoden takaa.
Tälläinen firma löytyi http://pilotmotors.ee/pricelist.php
Näyttäisi olevan suht edullinen tuntiveloitus.
Jakohihnan vaihto lähesty ja autokeskus pyytää yli tuhatta euroa... Joten hiukan houkuttaisi, koska Auser autosta ainakin oli hyviä kokemuksia muutaman vuoden takaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei ole, vähintään 80e sta alkavat hinnat. Edes venäjällä ei tehdä 20ella, sielläkin sama hintataso kuin Virossa.-tommi- kirjoitti: Ikkunoiden tummennukset parikymppii...
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
tuota en huomannutkaan, ohotoolman kirjoitti:niin se maailma muttuu viidessa vuodessaBackstroker kirjoitti:Ei ole, vähintään 80e sta alkavat hinnat. Edes venäjällä ei tehdä 20ella, sielläkin sama hintataso kuin Virossa.-tommi- kirjoitti: Ikkunoiden tummennukset parikymppii...
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: huollot eestissä
Onkos kukaan viimeaikoina käyttänyt Alfaansa huollossa Virossa?
Ketjussa mainittu Auser taitaa olla nipussa, muita hyviä vaihtoehtoja kenties.
E: Alvadi, mutta sieltä saa pelkkiä osia ilmeisesti.
Pilot Motor tarjoaa ilmeisesti huoltoa, kokemuksia kellään?
Ketjussa mainittu Auser taitaa olla nipussa, muita hyviä vaihtoehtoja kenties.
E: Alvadi, mutta sieltä saa pelkkiä osia ilmeisesti.
Pilot Motor tarjoaa ilmeisesti huoltoa, kokemuksia kellään?
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 20 Marras 2013, 18:54
- Car(s): 147 2.0
Re: huollot eestissä
Kovasti ovat Eestin poikien hinnat hypänneet!
Pilot motors 147 Alfa:
Jakohihnan ja pumpun etc. vaihto 920E
Ja työn määräksi 4 h
Kyllä se alta 3:n menee...
Että pientä Suomi-lisää...?
Pilot motors 147 Alfa:
Jakohihnan ja pumpun etc. vaihto 920E
Ja työn määräksi 4 h
Kyllä se alta 3:n menee...
Että pientä Suomi-lisää...?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: huollot eestissä
^
Suomessahan tuon saa kai 550eurolla kaikkinensa...? Nokian Autotaloilla ainakin? Vai onko sielläkin hinnat tuplaantuneet?
Suomessahan tuon saa kai 550eurolla kaikkinensa...? Nokian Autotaloilla ainakin? Vai onko sielläkin hinnat tuplaantuneet?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Helmi 2011, 19:55
- Car(s): 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: tampere
Re: huollot eestissä
pariin otteeseen käyttäny autoa Pilot motorsilla Tallinassa. Kannattaa pyytää tarjoukset etukäteen, niin selviää tuntihinnat. noin nyrkkisääntönä sanoisin että jos remppa/työ teettää paljon työtunteja ni kannattaa ajella etelään, koska työ on halvempaa. Sitten jos laskee että tuo hirveeesti viinaa ni hommahan alkaa muuttua ilmaiseksi