Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
edelleen olen sitä mieltä, että olka-akseli vain heti irti. Prässättävää mallia etupää nyt kuitenkin selvästi on. Pääsee vähimmällä ja saa ne pultitkin riittävän piukkaan. Sinne ei tainnu normikantaset pultit sopia? Kovat pultit kuusiokololla ja aika kovalla momentilla alunperin.
Takapää onkin valmis paketti jo suoraan.
Takapää onkin valmis paketti jo suoraan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edessä on joo "perinteinen" prässättävä. Sen lisäksi se toki on kiinni pulteilla olkavarressa.
En enää edes yritä (ikinä, jos ei ihan oikeasti ole jostain syystä *pakko*) irrottaa tuota ilman olkavarren irrotusta. Niin paljon nopeampaa ja helpompaa.
Normaalit 17mm hylsykannat *EI* mahdu kunnolla tuonne. Vaatii työtä ja paljon - eli ne pitää hioa pilalle. Jos saat pienemmällä kannalla (esim. 15mm?) niin sitten voipi sopia - just ja just - mutta mahtaako moisia edes olla olemassa. Hyöty silti nolla, koska se napa pitää kuitenkin prässätä siihen laakeripakkaan - joten melkein sama sitten prässätä koko hela hoito sinne olkavarteen kerralla.
En enää edes yritä (ikinä, jos ei ihan oikeasti ole jostain syystä *pakko*) irrottaa tuota ilman olkavarren irrotusta. Niin paljon nopeampaa ja helpompaa.
Normaalit 17mm hylsykannat *EI* mahdu kunnolla tuonne. Vaatii työtä ja paljon - eli ne pitää hioa pilalle. Jos saat pienemmällä kannalla (esim. 15mm?) niin sitten voipi sopia - just ja just - mutta mahtaako moisia edes olla olemassa. Hyöty silti nolla, koska se napa pitää kuitenkin prässätä siihen laakeripakkaan - joten melkein sama sitten prässätä koko hela hoito sinne olkavarteen kerralla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No onneksi tuo on kohtuuhelppo laitos asetella prässiin, nyt kun on herkistetty jo liikkeelle ja tööttäsin vielä irrotusöljyä rakoon luulisi lähtevän kotiprässillä. Toisin kuin joissain ainakin Transiteissa on jarrulevy kiinni takapuolelta, jolloin on pakko irrottaa laakeri taltalla ja vasaralla. Nosturilla lähtee aika näppärästi, kun pääsee lyömään takaviistosta. Tasamaalla se ei oikein onnistu.
Eniten ne pultit teetti työtä, ekat mutterit jotka niihin hitsasin meni poikki pulttipyssyllä. Ja yhdestä 8mm kuusiotappivääntimestä tuli entinen. Mutta ylemmät pulti sillä sai auki.
Eniten ne pultit teetti työtä, ekat mutterit jotka niihin hitsasin meni poikki pulttipyssyllä. Ja yhdestä 8mm kuusiotappivääntimestä tuli entinen. Mutta ylemmät pulti sillä sai auki.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oleellinen tieto on sekin, että kun niitä pultteja ei ole laakerin mukana vaikka ne viitteellisessä kuvassa ovatkin, niin NIITÄ EI MISTÄÄN NORMAALISTA PULTTIKAUPASTA SAA. Wyrth ei tunne tiheäkierteisiä kuusiokolopultteja, joten pitää olla joku legendaarinen pulttipuoti jossa omaa tuontia, että saisi tuollaisia hyllystä.
Menköön vanhat pultit ja leikataan niistä hitsatut mutterit pois kiristyksen jälkeen. Seuraavan asentajan murhe. Just nyt ei kiinnosta tipan vertaa.
EDIT. kiittää voi myös helmalevikkeiden suunnittelijaa. Sisälokasuojan alaruuviin ei pääse käsiksi lainkaan, mikä helpottaa kummasti ABS-johdon pujottelua. Ja kiittää voi myös sitä joka haki jatkovarrelle lisää vipuvoimaa naapuritontilta saakka kiristäessään raidetangon pään mutterin. Pahoittelut naapurin mummolle joka luultavasti lensi alas keinutuolista kun nivelet vihdoin järeimmällä ulosvetäjällä nivel irtosi ja maa tärähti.
Ja Edd Chinalle haistattelut. Tulee vaan irrottamaan nämäkin nivelet näppärästi vasaralla kopauttamalla.
Menköön vanhat pultit ja leikataan niistä hitsatut mutterit pois kiristyksen jälkeen. Seuraavan asentajan murhe. Just nyt ei kiinnosta tipan vertaa.
EDIT. kiittää voi myös helmalevikkeiden suunnittelijaa. Sisälokasuojan alaruuviin ei pääse käsiksi lainkaan, mikä helpottaa kummasti ABS-johdon pujottelua. Ja kiittää voi myös sitä joka haki jatkovarrelle lisää vipuvoimaa naapuritontilta saakka kiristäessään raidetangon pään mutterin. Pahoittelut naapurin mummolle joka luultavasti lensi alas keinutuolista kun nivelet vihdoin järeimmällä ulosvetäjällä nivel irtosi ja maa tärähti.
Ja Edd Chinalle haistattelut. Tulee vaan irrottamaan nämäkin nivelet näppärästi vasaralla kopauttamalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:
Ja Edd Chinalle haistattelut. Tulee vaan irrottamaan nämäkin nivelet näppärästi vasaralla kopauttamalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Uudenmaan Pultti muistaakseni tarjosi peräti kahta sinne. Toinen 17mm hylsykannalla ja toinen tais olla torx...
Mut joo, tunnen tuskasi.
Uudenmaan Pultti muistaakseni tarjosi peräti kahta sinne. Toinen 17mm hylsykannalla ja toinen tais olla torx...
Mut joo, tunnen tuskasi.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edward China olis tehny koko remontin räikkälenkillä puoleentuntiin. on se niin kova!
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on vaihdelaatikko korjattu (1680e) ja pyörät suunnattu.. Mutta kiihdyttäessä moottoritienopeuksissa (100-120km/h) ratti täristää ja satunnaisesti noin 120km/h nopeudessa.. Mikäs nyt on paskana ja paljonko se maksaa?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olihan renkaat tasapainotettu, vai onko jonkunlaista mekaanista ääntä mukana? Pyöränpultit kiinni?progress kirjoitti:Nyt on vaihdelaatikko korjattu (1680e) ja pyörät suunnattu.. Mutta kiihdyttäessä moottoritienopeuksissa (100-120km/h) ratti täristää ja satunnaisesti noin 120km/h nopeudessa.. Mikäs nyt on paskana ja paljonko se maksaa?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipa väärään osioon kirjoitettua.. 159 kyseessä siis.Stiletto kirjoitti:Olihan renkaat tasapainotettu, vai onko jonkunlaista mekaanista ääntä mukana? Pyöränpultit kiinni?progress kirjoitti:Nyt on vaihdelaatikko korjattu (1680e) ja pyörät suunnattu.. Mutta kiihdyttäessä moottoritienopeuksissa (100-120km/h) ratti täristää ja satunnaisesti noin 120km/h nopeudessa.. Mikäs nyt on paskana ja paljonko se maksaa?
Vanha mies ei näe numeroita kunnolla.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkoi kesken ajon pakoputki vuotamaan ja pörisemään ja kuvassa näkyy sen aiheuttaja
Kenelläkään kokemuksia korjauksesta, löytyisiköhän delta-autolta varaosat suoraan hyllyltä jos veisin maanantaina sinne?
Autosta kiinnostunut ostajaehdokas olisi tulossa autoa katsomaan lähiaikoina
Kenelläkään kokemuksia korjauksesta, löytyisiköhän delta-autolta varaosat suoraan hyllyltä jos veisin maanantaina sinne?
Autosta kiinnostunut ostajaehdokas olisi tulossa autoa katsomaan lähiaikoina
- Liitteet
-
- IMG_9813.TIF (1).jpg
- (130.08 KiB) Tiedosto ladattu 3644 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Halvin ja nopein tapa lienee korvata pelkästään tuo hajonnut jousto-osa. Tuollaisia löytyy ihan perus varaosapuljuista ja laitetaan kemppiliimalla alkuperäisen tilalle tai klemmareilla viereltä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Ei kannata Deltalle viedä, jos et halua maksaa itseäsi kipeäksi. Originaaliosa taitaa kustantaa nytkin jossain 400euron hujakoilla marmorilta, mikäli ~puolittuneet hinnat aikasemmasta maahantuojasta lasketaan tuohonkin.
Mene johonkin pajalle vaan ja pyydä, että hitsaavat uuden jousto-osan tilalle (tarvikemallin). Itse teetätin TS:ään keravalla fixuksella, hinta haitareineen tais olla 149eur. Sisälti osan hintaa about 99eur ja loput työtä.
Rälläkällä katkasivat vanhan pätkän pois, laittoivat tarvikepätkän hitsaten tilalle ja hyvä tuli.
EDIT:
Jarsan olikin nopeampi
Ei kannata Deltalle viedä, jos et halua maksaa itseäsi kipeäksi. Originaaliosa taitaa kustantaa nytkin jossain 400euron hujakoilla marmorilta, mikäli ~puolittuneet hinnat aikasemmasta maahantuojasta lasketaan tuohonkin.
Mene johonkin pajalle vaan ja pyydä, että hitsaavat uuden jousto-osan tilalle (tarvikemallin). Itse teetätin TS:ään keravalla fixuksella, hinta haitareineen tais olla 149eur. Sisälti osan hintaa about 99eur ja loput työtä.
Rälläkällä katkasivat vanhan pätkän pois, laittoivat tarvikepätkän hitsaten tilalle ja hyvä tuli.
EDIT:
Jarsan olikin nopeampi
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiittanen otti pelkän jouston vaihdosta 60 €, Automilanossa jouston vaihto 160 €. Jos sen koko joustopätkän haluaa vaihtaa, niin autoihinvaraosat-verkkokaupassa oli joku nevöhööd-merkkinen putki vajaan 90 € muistaakseni, Eberspächerin putki taisi siellä olla ~160 €.
Täysin absurdi hinnoittelu kyllä lyhyellä putkenpätkällä.
Täysin absurdi hinnoittelu kyllä lyhyellä putkenpätkällä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
neverhööd on helposti vääränkokosella putkella ja itse joustin on puolet lyhkäsempi mitä kuuluis. Sopii semmonenkin toki, kun laittaa etukannattimelle jotain tilkettä (putkenpätkää vaikka). Joustoliitin 57x200mm esim motonetista on oikein sopiva vanhaan hitsattavaksi.
Mikä muuten kiskoo tota putkistoa noin rajusti taaksepäin?
Mikä muuten kiskoo tota putkistoa noin rajusti taaksepäin?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kai tuossa mikään erityisesti kisko taaksepäin, enemmänkin eteenpäin kun etuosa yrittää olla pakosarjan varassa... Ainakin silmämääräisesti arvioiden etupätkän kun nostaa oikealle korkeudelle, on se ~kohdakkain ratkeaman toisen puolen kanssa.
Silloin omassa TS:ssä ihmettelivät myös, miten oli ratkennut niin kuin oli. Muuten putki oli "kuin uusi", mutta haitaripätkä tosiaan melkein kokonaan katkennut - vaikka sekin näytti "kuin uudelta".
Silloin omassa TS:ssä ihmettelivät myös, miten oli ratkennut niin kuin oli. Muuten putki oli "kuin uusi", mutta haitaripätkä tosiaan melkein kokonaan katkennut - vaikka sekin näytti "kuin uudelta".
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt oon jo vuoden ihmetelly "laakerin jurnutusta vaihdelaatikosta". Eipä ole pahentunut tosin tungin rvs:ät laatikkoon vaikkei pitäisikään auttaa jos laakerit on ehtoopuolella. Mutta ilmeisesti pyöränlaakerit ja askin laakerit on ehjät kun ei ole miksikään muuttunut ja esiintymisolosuhteet mitä epämääräisimmät. Jollain epämääräisellä tavalla ilmenee ja taas vaihteeks katoaa kytkimen käytöllä, moottorijarrutuksella tai kiihdytyksellä. Vetarienkin pitäisi kai oireilla käännyttäessä tai edes äänen muuttua? Renkaatkin on vaihtunut ja jurnutus taas tulee ja menee ihan samalla tavalla. Ääni on siis hyvin lähellä alkavaa pyöränlaakeria ja esiintyminen/kuuluminen vain maantieajossa yli 60km/h mutta ei muutu ratin kääntelyllä eikä mikään jousista tärise rengasta pyörittäessä. Mikä mahtaa olla äänen lähde?
Through difficulties to defeat
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auttakaahan taas tyhmää. Alfan kytkinpoljin on alkanut tuntumaan viime aikoina hieman löysältä. Kytkintä painaessa poljin liikkuu alas ehkä ensimmäisen kolmanneksen liikeradastaan ilman minkäänlaista vastusta, ja alkaa vasta tämän jälkeen ottaa vastaan. Poljin palaa kuitenkin normaalisti ylös asti, eikä kytkimen toiminta vaikuta muilta osin poikkeavan tavallisesta. Myös vaihteet menevät silmään siinä missä ennenkin. Lisäksi edestä on alkanut kuulua ylläolevan postauksen tapaan vaimeaa ulinaa, kun vauhti pyörii kuuden- ja kahdeksankympin välillä. Ääni kuuluu kuitenkin vain pintakaasulla ajettaessa ja vaimenee heti, kun kiihdytän tai hidastan. Mahtaako ulina liittyä jotenkin kytkimen löystymiseen, vai murehdinko tykkänään turhia?
Auto on 1,8-litrainen vuoden 2002 156, ajettu noin 176 000 kilometriä. Aiemmista huolloista ei ole tietoa.
Auto on 1,8-litrainen vuoden 2002 156, ajettu noin 176 000 kilometriä. Aiemmista huolloista ei ole tietoa.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa omassani on kanssa siivu löysää kytkinpolkimen ylhäällä. Kytkimessä itsessään ei vaikuta vikaa olevan, vaikka käytökseltään hieman terävä onkin. Ehkä isoin totuttelua vaatinut asia vanhan jäljiltä.
Ilmaamista ajattelin itse kokeilla ja jos ei vaikutusta, pitää pohtia tarkemmin mahdollista syyllistä.
Ilmaamista ajattelin itse kokeilla ja jos ei vaikutusta, pitää pohtia tarkemmin mahdollista syyllistä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alekschuk
- Viestit: 173
- Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
- Car(s): Audi A6 v6
Ex. 156 2.5 v6 - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Cf2 ja Cf3 2.5 v6 156 kaasuläpillä mitään eroavaisuuksia?
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskustelu tuntuu menevän liian asialliseksi, joten palautetaanpas lähemmäs otsikkoa
Pitääkö olla / onko 156 tankin luukussa mitään jousta, joka sen pitää auki?
Pitääkö olla / onko 156 tankin luukussa mitään jousta, joka sen pitää auki?
Viimeksi muokannut kyltsi, 10 Kesä 2016, 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei. Siinä on vaan jousi, jota vasten luukku on lukossa - sitten kun sen avaa, se pomppaa auki sen vähän mitä pomppaa.
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sitä minäkin oon katellu, että ei siellä kyllä paikkaa mokomalle ole. Vähän vaan erikoinen, kun luukku ei oikein pysy auki tuulessa
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itselläni kyllä kovassakin myrskyssä se on menemättä kiinni, kun lukkomekanismi on kunnossa. Eikä se ole ongelma enää siinä vaiheessa ko se pistooli on täyttöaukkoon upotettuna, ei se siitä sitten kiinnikään mene.
Mutta ekassa 156:ssa oli se "jousitappi" niin kuollut, että luukkuhan ei pysynyt edes kiinni.
Aikasempi (´02 Super) vaati vähän hoivaa tappiin, jotta alko nätisti liikkumaan.
Mutta ekassa 156:ssa oli se "jousitappi" niin kuollut, että luukkuhan ei pysynyt edes kiinni.
Aikasempi (´02 Super) vaati vähän hoivaa tappiin, jotta alko nätisti liikkumaan.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Mitenhän tuon tapin saisi korjattua? Ei pysy alhaalla, vaan pomppaa heti ylös, eli luukku ei mene lukkoon.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Osto-osastolta purkuosa todennäköisesti helpoin tapa. Ottamalla mekaniikka kouraan vois selvitä mikä siinä mättää. Itse en ole purkanut, mutta olettaisin tuossa olevan ihan perus painokytkinsysteemi lukkosalvalla tms?
Osto-osastolta purkuosa todennäköisesti helpoin tapa. Ottamalla mekaniikka kouraan vois selvitä mikä siinä mättää. Itse en ole purkanut, mutta olettaisin tuossa olevan ihan perus painokytkinsysteemi lukkosalvalla tms?
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uusia käänteitä aikaisempiin kysymyksiin ohjaustehostimeen liittyen. Tänään alkoi ohjaus myös rahista käännettäessä. Aikaisemmin vaan vinkui jonkinverran. Tehostus ei oikein toiminut tyhjäkäynnillä, vaati kierroksia. Työpaikan parkkipaikalla päästi sitten nesteet pihalle. Pikaisen tarkastelun myötä näyttää siltä, että nesteet tuli jostain pumpun tienoilta, ei raidetangosta, mutta varmasti en osaa vielä sanoa.
Ja se tyhmä kysymys vielä, että pärjäiskö pumpun vaihdolla, vai onko tässä jotain, joka viittaa nimenomaan raidetangon vaurioon? Katsastusmies viime viikolla oli havaitsevinaan pientä välystä toisen puolen sisäpäästä, mutta muuten ei ollut huomautettavaa ohjauksesta.
Pekka.
Ja se tyhmä kysymys vielä, että pärjäiskö pumpun vaihdolla, vai onko tässä jotain, joka viittaa nimenomaan raidetangon vaurioon? Katsastusmies viime viikolla oli havaitsevinaan pientä välystä toisen puolen sisäpäästä, mutta muuten ei ollut huomautettavaa ohjauksesta.
Pekka.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisiko joku sanoa lonkalta 156 2.5 V6 -mallin etuvakaajan paksuuden? Auto vm. 2001.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mauseri kouraan ja mittaa.
On eri kokoja, joten ei voi suorilta sanoa mittää. Kokoja on katalogista riippuen 2, 3 tai 4 (joko sisältäen GTA:n tai plus GTA).
On eri kokoja, joten ei voi suorilta sanoa mittää. Kokoja on katalogista riippuen 2, 3 tai 4 (joko sisältäen GTA:n tai plus GTA).
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhat vakajaat voivat olla lisäksi puslien kohdalta ruostuneet jo hieman uusia ohuemmiksi.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
- Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo täytyy mitata. Aivan varmasti on kuluneet. Edellinen omistaja oli pyytänyt hinta-arvion puslien vaihdolle mutta oli ilmeisesti ollut liian kallis kun on jätetty tekemättä. Olen kolinaa aikani kuunnellut ja nyt tuli mitta täyteen!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ensiapuna akkukoneella pari puuruuvia puslaan niin hiljenee
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja siitä toisesta ketjusta katsoman, kuinka nuo vaihdetaan helpomman kautta.
Deltalla kun näytin tuon, niin olivat aika hoomoilasena. "Jos toi olis tehty noin sillon kun noita tehtiin ni ois menny puolet vähemmän aikaa ja rahaa...."
Deltalla kun näytin tuon, niin olivat aika hoomoilasena. "Jos toi olis tehty noin sillon kun noita tehtiin ni ois menny puolet vähemmän aikaa ja rahaa...."
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluuko flektin alkaa pyörimään heti, kun laittaa ilmastoinnin päälle? Tuossa bussossa se alkaa heti huutaa kun laittaa ilmastoinnin päälle, vaikka moottori on kylmä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se normaalisti hyvin pian herää henkiin. Tuohon saattaa vaikuttaa ilmastoinnin muu kunto. Saattaa myös olla vaikuttamatta. JTD:ssä ja ex-superissa molemmissa niin, että sekuntien sisällä kytkennästä hörähtää flekti ekan kerran. Ainemäärän vaihtelulla tämä aika saattaa muuttua. Tai sitten vaikuttaa vain lämpötila.
mielestäni kuitenkin ns. ehjemmässä systeemissä flektin heräämiseen menee enempi aikoja?
mielestäni kuitenkin ns. ehjemmässä systeemissä flektin heräämiseen menee enempi aikoja?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se varmaan ilmastointia käyttäessä pyrkii kiskomaan ilmaa läpi lauhduttimesta maksimoidakseen ilmastointilaitteen tehokkuuden, jolloin heti herääminen käy hyvinkin järkeen. Sattuu vaan olemaan sama flekti kuin syylärillä, niin helposti voi kuvitella että se yrittää jäähdyttää moottoria.
Tämä siis ihan mutuna henkeen "näin minä sen tekisin".
Tämä siis ihan mutuna henkeen "näin minä sen tekisin".
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No juu, täytyy huomenna testata järjestelmä ja vaihtaa kamat, jos ei ole vuotoja. Saa nähdä vaikuttaako se flektin toimintaan.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluu, ja jos se pukkaa kylmää ni mitä sitä ihmettelemään sen enempää?Eero kirjoitti:Kuuluuko flektin alkaa pyörimään heti, kun laittaa ilmastoinnin päälle? Tuossa bussossa se alkaa heti huutaa kun laittaa ilmastoinnin päälle, vaikka moottori on kylmä.
-t-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mielestäni myös kuuluu, flekti sitten ajon aikana sammuu välillä kun ajoviima viilentää lauhdutinta. Mulla myös 147:ssa pyörähtää heti flekti pyörimään ja niin myös varmaan kaikissa joita oon ajanut joissa on toimiva ilmastointi. Mielestäni turha tuolle on mitään tehdä, jollet sitten halua maksimoida kylmennystehoa ja minimoida polttoaineenkulutuslisää niin voihan sen käyttää täyttöhuollossa, maksaa halvimmillaan sen 50€.
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kas, vastauksesi oli jäänyt näkemättä. Kiitokset!Alfissimo kirjoitti:Tuossa omassani on kanssa siivu löysää kytkinpolkimen ylhäällä. Kytkimessä itsessään ei vaikuta vikaa olevan, vaikka käytökseltään hieman terävä onkin. Ehkä isoin totuttelua vaatinut asia vanhan jäljiltä.
Ilmaamista ajattelin itse kokeilla ja jos ei vaikutusta, pitää pohtia tarkemmin mahdollista syyllistä.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, no en tiedä milloin flektin kuuluu kytkeytyä ilmastointi päällä ja siksi kyselin. Kovin kylmääkään ei tule ja siksi teen tuon huollon.toolman kirjoitti:Kuuluu, ja jos se pukkaa kylmää ni mitä sitä ihmettelemään sen enempää?Eero kirjoitti:Kuuluuko flektin alkaa pyörimään heti, kun laittaa ilmastoinnin päälle? Tuossa bussossa se alkaa heti huutaa kun laittaa ilmastoinnin päälle, vaikka moottori on kylmä.
-t-
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Vähän ot, mutta kuivain taisi löytyä motonetistä kohtuulliseen n. 25€ hintaa
- TeeHoo
- Viestit: 157
- Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
- Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
- Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänä aamuna ei meinannut -99 mallinen V6 jäädä käyntiin ilman kaasulla avustamista. Tyhjäkäynti heijaa ja bensa haisee. Multiecuscan antoi vikakoodin P0100, eli ilmivialta vaikuttaisi:
Kierroksilla auto toimii ok, kuten kuva näyttää. Tyhmää kysyjää hämää se, ettei auton käynti muuttunut miksikään, kun irrotin ilmin piuhan; multiecuscan näytti edelleen heittelevää ilmamäärää ja tyhjäkäynti heijasi. Kuuluuko käynti olla tuollaista ilmi poiskytkettynä, vai olisiko kysymys sittenkin jostain muusta kuin ilmiviasta?- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tasakuormalla pitäisi säätölambdan signaali olla siniaalto. Kuvan perusteella vähän vajaata on? Helposti heijaava tyhjäkäynti ja bensan käry on lambdasta kiinni jo käy rikkaalla, tietty imuvuoto ja sopivan paikan pakovuoto sotkisi.
Vähän analyysiä:
Haiseva bensa viittaa rikkaaseen seokseen (ilmi, imuvuoto, lambda)
Heijaava tyhjäkäynti viittaa sotkuseen seokseen (ilmi, imuvuoto, lambda)
Ilman apua käynnissä pysymättömyys viittaisi kuitenkin ehkä siihen seokseen, mutta enemmänkin ilmiin?
Mutta Ilmi irti pitäisi mennä vikakartalle, jolloinka ymmärtääkseni heijaus pitäisi loppua? Sen sijaan jos lambda on rikki säätää ecu seosta väärin. Lambda voi olla sekaisin myös silloin kun on imuvuoto mittarin jälkeen...
Lambdat on enemmän tai vähemmän kulutustavaraa, mutta toisaalta niin on ilmitkin.
Vähän analyysiä:
Haiseva bensa viittaa rikkaaseen seokseen (ilmi, imuvuoto, lambda)
Heijaava tyhjäkäynti viittaa sotkuseen seokseen (ilmi, imuvuoto, lambda)
Ilman apua käynnissä pysymättömyys viittaisi kuitenkin ehkä siihen seokseen, mutta enemmänkin ilmiin?
Mutta Ilmi irti pitäisi mennä vikakartalle, jolloinka ymmärtääkseni heijaus pitäisi loppua? Sen sijaan jos lambda on rikki säätää ecu seosta väärin. Lambda voi olla sekaisin myös silloin kun on imuvuoto mittarin jälkeen...
Lambdat on enemmän tai vähemmän kulutustavaraa, mutta toisaalta niin on ilmitkin.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just toissa viikolla oli potilaana -98 V6 joka ei toiminut kylmänä (rötäsi eikä vastannut kaasuun) Tämä silti, vaikka olin vaihtanut uudet Boschin lambdat. Toimivaksi tiedetty ilmi kiinni ja johan toimii Ja ilmiksi (kuten myös lambdoiksi) vain alkuperäisiä Boscheja niin säästyy monilta murheilta
"No smoke => no power => no hope"
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puolet kylmäaineista oli kadonnut, joten huollon jälkeen alkoi puhkua normaaliin tapaan. Ja flekti tosiaan pyörii aika taajaan, kun ilmastointi on päällä.Eero kirjoitti:Niin, no en tiedä milloin flektin kuuluu kytkeytyä ilmastointi päällä ja siksi kyselin. Kovin kylmääkään ei tule ja siksi teen tuon huollon.toolman kirjoitti:Kuuluu, ja jos se pukkaa kylmää ni mitä sitä ihmettelemään sen enempää?Eero kirjoitti:Kuuluuko flektin alkaa pyörimään heti, kun laittaa ilmastoinnin päälle? Tuossa bussossa se alkaa heti huutaa kun laittaa ilmastoinnin päälle, vaikka moottori on kylmä.
-t-
Sitten toiseen "ongelmaan". Bussossa tasaisella kaasulla on havaittavissa pientä nypytystä eikä mielestäni kaikki tehot ole tallessa.
Autohan oli seissyt lähes koko talven ja sillä voi olla jotain vaikutusta. Lisäksi remminvaihto on tehty syksyllä ja tussimerkit näkyy jakokopassa. Edellinen vaihto oli mennyt ajallisesti reilusti pitkäksi, joten mielessä kävi olisiko ajoitus hiukan pielessä. Sehän voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Olisko muita ideoita?
Ecu-reset, ilmi, lambda, imuvuodot?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruttuputken tarkistus ja kaasuläpän putsaus + resetit olisi edullisin aloitus?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Päästiin Pojan 156 JTS:n kanssa nosturille ja löydettiin pientä korjattavaa:
Sitten pakoputken jousto-osan uloin verkko oli rikki (irti takaholkista) Onko vaihdettava vai voiko korjata jotenkin opiskelijabudjetilla?
Entäs pohjapanssarin niittimutterit, puolet pa$kana, mistä uudet/korvaavat?
Kiitos jo etukäteen
Onko joku vaihtanut näitä elikkä tätä. Onko paha homma.Sitten pakoputken jousto-osan uloin verkko oli rikki (irti takaholkista) Onko vaihdettava vai voiko korjata jotenkin opiskelijabudjetilla?
Entäs pohjapanssarin niittimutterit, puolet pa$kana, mistä uudet/korvaavat?
Kiitos jo etukäteen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän tuo ole etupuskurin irroitus ja sitten lähtee.
Muistaakseni pulttikiinnitteiset osat (eperistä vakoilin). Pitäisi omaan projektikasaan vaihtaa myös. Ovat melkein kokonaan hävinneet.
Edit. tuolta :
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1
Muistaakseni pulttikiinnitteiset osat (eperistä vakoilin). Pitäisi omaan projektikasaan vaihtaa myös. Ovat melkein kokonaan hävinneet.
Edit. tuolta :
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä perkele siellä hanurissa aina vaan paukkuu? Näköjään oon löytänyt hyvin mystisesti monivammasen tessun. Elikkäs kolisee kuopissa, mutkissa, tunkattaessa jne aina vaan takapäästä ja takaiskarit tuntuu istuvan hyvin koloissaan ja yläpäät oli silmämääräisesti ehjät. Rupee hermo menee ku vaihtaa kaikki mahdolliset alustan palikat taakse strongflexejä myöten (vakaajaan ja poikittaisiin tukivarsiin. Pitkittäisten tukivarsien puslien vaihtoon ei oma älykkyysosamäärä riittäny) Ei vaan suostu tulee kuntoon. Taas täytyy kattoa kulmat jos edes toispuoleiset camberit olis korjaantunu tällä alustajumpalla
Through difficulties to defeat