Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Chris Harris bongattu Giulian ratista. "Magnificent!". Linkki.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jönez kirjoitti:Mun mielestä 43te bensakoneisesta on halpa hinta verrattuna kilpailijoihin. Vai Millä kilpailijalla on tarjota samassa kokoluokassa 200hp, automaatti, jotenkin asialliset varusteet ja edes ripaus tyylikkyyttä? Bemari menee n. 50k ja vissiin mersu samoihin. Audilta ei saa kuin etuvedon, nelikko menee jo lähelle 60k. Tosin tehoa tulee sitten jo vähän enemmän.
Kilpailijoiden määrittäminen on toki haastavaa, mutta esim. Volvo S60 T4 Business Aut (190hv) lähtöhinta on 40.400,00€. Harvalle Alfistille Volvo lienee vaihtoehto, mutta ehkä jollekin muulle. Mutta olet kyllä muuten oikeassa, että bensakoneinen on kohtuullisesti hinnoiteltu. Diesel-mallit ovat ehdottomasti liian kalliita ja mallistoon mahtuisi helposti n. 150hv bensaturbo hintaan 36.000€.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Kuten Farina totesi bensa on vielä kipurajalla mutta dieselit aivan liian kalliita. Bemarin 518da on nyt tarjouksessa business exclusive 45900. Hieman laadukkaampi ja asemansa naulannut ja toi varustepaketti on hyvä! Rolf toi winter pack karvalakki giuliaan ja luulin että bemarissa on kallis navi, mutta toi 8,5 tuumanen on jo ihan posketon mutta pirun hieno! Olisko Teslassakaan näyttö noin kallis jos se olis lisävaruste.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

En tiennytkään Marchionnen puhuvan sujuvasti Suomen kieltä?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori. Tehokin asettuisi pikkusiskon kireydessä juuri 150hp hujakoille. Ja olis kuulkaas muodikas: 1) turbo, 2) 3-syl ja mahdollisesti vielä suorasuihkutteinenkin haluttaessa. Ihan kuten BMW/Minin peruslohko.

Mun mielestä Volvo voi olla vaihtoehto Alfalle. Tässä mielessä Alfan olisi pitänyt synnyttää koko Giulia-mallisto QV-lookissa. Tää karvalakkimalli ei sytytä ollenkaan.

Isot pisteet silti maahantuojalle nettisivuista, jotka ovat suunnilleen mallikkaat!

Barrel
Viestit: 29
Liittynyt: 23 Maalis 2016, 13:26
Car(s): Alfa 159

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Barrel »

Heh, Esso legendaa lisää vai voiko olla tosi että uutta Alfaa palautetaan lopulta Italiaan saakka kun ei toimi niin ei toimi... ?!? Ziisus!

Ensimmäisen kerran näen tuossa sinisessä värissä tuossa kuvakulmassa Giuliassa jotain kaunista mikä voisi erottaa sen Kiasta, Mazdasta jne...

Tätä ette sitten(kään) ihan sössineet!

Barrel
Viestit: 29
Liittynyt: 23 Maalis 2016, 13:26
Car(s): Alfa 159

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Barrel »

... ja tuossa kun joku mainitsi Volvon niin onhan tuo uusi V90 aivan helvetin tyylikkään näköinen auto. Tästä olen kirjoittanut, että kilpailijat saaneet muotoilun kuntoon kun Alfa jäänyt vähän jalkoihin ja kohta ollaan tuon designin suhteen samalla viivalla. Sitten ratkaisee tekniikka ja siitä ei kukaan Giulian suhteen voi olla vielä varma!

altonity
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 19:40

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja altonity »

Kivijärvi kirjoitti:Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori.
150hp bensa aloitusversio olisi myös hyvin linjassa kilpailijoiden kanssa. BMW 3-sarjan bensamallisto alkaa 318i, jossa 136hp. Audi A4 halvimmassa bensassa on 150hp. Mersun C-sarjan tehottomin bensa on 156hp. Myös diesel puolella olisi vielä varaa tehdä halvempi malli vaikka leasingmarkkinoita silmällä pitäen. Mersun C-sarjan karvalakkidiesel on vain 116hp. BMW 3-sarjan karvalakki 316d on kanssa vain 116hp. Audi A4 ei kylläkään ilmeisesti saa alle 150hp koneella. Nämä kaksi halvempaa mallia myös auttaisivat saamaan esitteiden ja mainosten "hinnat alkaen" hinnan pienemmäksi ja tämä voisi lisätä kiinnostusta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Barrel kirjoitti:... ja tuossa kun joku mainitsi Volvon niin onhan tuo uusi V90 aivan helvetin tyylikkään näköinen auto. Tästä olen kirjoittanut, että kilpailijat saaneet muotoilun kuntoon kun Alfa jäänyt vähän jalkoihin ja kohta ollaan tuon designin suhteen samalla viivalla.
joo muuten volvo ihan jees, mutta noiden uusien keulat on aivan järkyttäviä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

altonity kirjoitti:. Myös diesel puolella olisi vielä varaa tehdä halvempi malli vaikka leasingmarkkinoita silmällä pitäen. Mersun C-sarjan karvalakkidiesel on vain 116hp. BMW 3-sarjan karvalakki 316d on kanssa vain 116hp. Audi A4 ei kylläkään ilmeisesti saa alle 150hp koneella. Nämä kaksi halvempaa mallia myös auttaisivat saamaan esitteiden ja mainosten "hinnat alkaen" hinnan pienemmäksi ja tämä voisi lisätä kiinnostusta.
Alfalla on 136 hv diesel, ainakin Hollannissa tarjolla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kivijärvi kirjoitti:Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori. Tehokin asettuisi pikkusiskon kireydessä juuri 150hp hujakoille. Ja olis kuulkaas muodikas: 1) turbo, 2) 3-syl ja mahdollisesti vielä suorasuihkutteinenkin haluttaessa. Ihan kuten BMW/Minin peruslohko.
Ihan innovatiivinen ideointi, mutta konsernista löytyisi valmiitakin downsizing-koneita, joita voisi heittää pellin alle. Esim. 1.4 TB Multiairista lastuttaisi käyrää vähän tehosta väännön puolelle, niin siinähän se olisi: 150hv ja 280Nm vääntöä 1500....4000rpm.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^Entäs sitten V4-aseteltu QuadrAir TM -moottori, jossa kaksi twiniä 90 asteen kulmassa. Tai jollei ole innovaatiopisteet vielä riittävät, voisi heittää "laitapuolen haasteen" Subarulle - BoxerAir TM -moottori. Tässä kuutiosenttejä 1750, joten viripotentiaali pitäisi olla 150-250hp haarukassa. Remmiahdin turbo(jen) kaveriksi, ja voitaisiin päästä yhdellä ja samalla motilla kaikki tarpeet alusta loppuun..

Ei sillä, kyllä 1.4Multiair ihan perusmoottorista kävisi... :-D

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onkohan 2 litrainen yhtä matalakierroksinen kuin 1,75tbi. Paras teho 5000 rpm mutta kiertääkö ylemmäs... entä 8 pykäläinen automaatti, robotti vai momentinmuunnin? Niin ja se torsen, pakollinen takavedossa, tulisipa suomeen

Tuosta voisi olla ainesta vaikka toyobaru näyttää nyt todennäköisemmältä

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

alfista kirjoitti:entä 8 pykäläinen automaatti, robotti vai momentinmuunnin?
Heikosti saa infoa vielä. :? Automaatista ei mitään faktaa. Manuaalit näyttäisi olevan ZF S6-53 QV:ssa ja Getrag G217 2,2 dieselissä.

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Manu »

Onko siis että jos Giulia ei menesty niin uusia malleja ei tule vai tehdäänkö kaikki mallit 2020 asti ja sitten katsotaan että paljon on pelimerkkejä?
Viimeksi muokannut Manu, 17 Kesä 2016, 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Erinäisten nettilähteiden mukaan avtomagin pitäisi oleman kutakuinkin parasta mitä markkinoilta löytyy, eli ZF:n 8HP:n toinen generaatio.

http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive
"Ahead of the carbon prop shaft sits ZF’s 8spd auto"

http://www.alfaowner.com/Forum/14861354-post4.html
"8 speed automatic: ZF 8HP 2nd generation"

http://www.alfaowner.com/Forum/14798282-post69.html
"That Giulia has 2nd generation of ZF 8HP."

...ja mikä luotettavinta, itse ZF:
http://www.zf.com/unitedkingdom/media/g ... l_2016.pdf
"Alfa Romeo Giulia
8-speed automatic transmission with torque converter or 6-speed manual transmission
Rear axle drive
Vibration dampers
Chassis components
Seatbelt systems
The second generation of the 8HP 8-speed automatic transmission delivers even greater responsiveness,
comfort and efficiency, reducing fuel consumption by an additional three percent. The optional stop -start
function offers further potential for fuel savings."

Askihan on viiden(!) kytkimen planeettapyörästöhässäkkä ja kunkin valmistajan vahvasti sovitettavissa, mutta Alfa tykkää siitä, että ihmiset tykkäävät ajaa Alfalla ja tuo salkkuperhe on siihen ihan pirun pätevä, joten ainakin meikäläisen luotto siihen, että vaihteiston parametrit on viilattu kohdalleen on aika kova. Ja minä sentään olen aika paatunut manuaalikuski.

Jos jotakuta muutakin kuin minua kiinnostaa tekninenkin puoli (voisin kuvitella että joo), niin Ameriikan pojilta löytyi aika mielenkiintoinen dokumentti:
http://www.motor.com/newsletters/201210 ... Tranny.pdf
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Liukas
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Kesä 2016, 15:52

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Liukas »

alfista kirjoitti: Tuosta voisi olla ainesta vaikka toyobaru näyttää nyt todennäköisemmältä
Toyobaru = BRZ Subaru? Minulla oli tuollainen BRZ manuaalina ja ei vain pää kestänyt sitä käyttiksenä vuotta kauempaa.. älyttömän hauska ajaa mutkapätkällä, mutta pk-seudun ruuhkissa ja moottoriteillä meni hermo siihen meteliin ja käyttöominaisuuksiin. Varustelu ja sisusta nykypäivän standardeilla aika askeettinen, toki facelift hieman parantaa.

En kuitenkaan alle 35 vuotiaana pidä itseäni vielä ihan kalkkiksena, mutta silti Giuliassa olisi haussa hieman sivistyneempää menoa arkikäyttöön vaikka juuri tuo kaipuu takapotkuun tuon BRZ:n jälkeen jäikin kytemään.

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Manu »

Tuleekohan Alfa Romeo Stelvio lähiaikoina myyntiin?
Kun puhuvat että Giulia voi pelastaa Alfan mutta eiköhän Stelviokin ole aika tärkeä malli joka pitäisi saada välittömästi myyntiin :)
Liitteet
_20160617_231356.JPG
Stelvio tulossa?
(60.59 KiB) Tiedosto ladattu 4419 kertaa

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Vähän kyllä hiertää, ettei sutimisenestoa ja esp:tä saa pois päältä normimalleissa. Race- asetus löytyy vain QV:sta. Kaupunkiajo talvella tulee olemaan melkoista nylkytystä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä mä kehtaan väittää, että hyvä sutimisenesto toimii hyvin. Se, tuleeko tuossa moista olemaan jää nähtäväksi.

Ainakin esim. '02 156:ssa ASR oli oikeasti suhteellisen armahtavaa sorttia. Vakautus salli aika kovaa kylkimyyryä ennen kuin puuttui peliin (ns. "nyt sillä ei oo enää hanskat tallessa") ja sutimistakaan se ei tyystin poistanut.
Väittäisin hyvän vastaavan systeemin olevan vähän sama, kuin ABS:t. Normaaliajossa ABS:t on hitaammat liukkaalla jarruttaa, mutta kun tulee se ongelma ni kukas muistaa punpata? Nii-i.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Aquatica kirjoitti:Kyllä mä kehtaan väittää, että hyvä sutimisenesto toimii hyvin. Se, tuleeko tuossa moista olemaan jää nähtäväksi.

Ainakin esim. '02 156:ssa ASR oli oikeasti suhteellisen armahtavaa sorttia. Vakautus salli aika kovaa kylkimyyryä ennen kuin puuttui peliin (ns. "nyt sillä ei oo enää hanskat tallessa") ja sutimistakaan se ei tyystin poistanut.
Väittäisin hyvän vastaavan systeemin olevan vähän sama, kuin ABS:t. Normaaliajossa ABS:t on hitaammat liukkaalla jarruttaa, mutta kun tulee se ongelma ni kukas muistaa punpata? Nii-i.
Aikanaan sen sitten näkee. Saattaa vaan olla takavetoisessa vähän vaativampi rasti tehdä hyvin toimiva systeemi eli siis sopivasti "tilaa" antava. Vaihtoehtojen tarjoamatta jättäminen tässä asiassa ei vaikuta hyvältä, meillä kun on kaikilla vähän oma makumme siitä mikä on hyvä systeemi.

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mikäköhän siinä oikein on, ettei kaikkia Italiassa myytäviä varusteita saa Suomesta. Ei luulisi olevan mikään ongelma kun kuitenkin jokainen auto tehdään erikseen.
Tosin oli ne varustekokoonpanot muuttuneet Italiankin sivuilla niiden ensimmäisten ennakkotietojen jälkeen.
Tai sitten Suomen Super malli sisältää jo vakiona adaptiivisen vakionopeussäätimen. Taitaa vaan olla toiveunta.

Heh, melko lyhyt kaveri siinä tiirailee Stelvioon sisään, vai onkohan se tosi korkea....

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Taitaa toi adaptiivinen vain jo olla niin peruskauraa? Vakionahan on kaikissa varustetasoissa "Forward Collision Warning -törmäysvaroitusjärjestelmä" joten eikö rauta ole jo valmiina?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Curva Grande kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Aikanaan sen sitten näkee. Saattaa vaan olla takavetoisessa vähän vaativampi rasti tehdä hyvin toimiva systeemi eli siis sopivasti "tilaa" antava. Vaihtoehtojen tarjoamatta jättäminen tässä asiassa ei vaikuta hyvältä, meillä kun on kaikilla vähän oma makumme siitä mikä on hyvä systeemi.
Kyl esim. Bemareissa on mainiosti tilaa antava luistonesto. Ensimmäisessä pykälässä sallii kevyet luistot ja alkaa sitomaan, jos kulma menee liian pitkäksi. Toisessa vaiheessa menee kokonaan pois päältä.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Just niin, siellä tarjotaan niitä vaihtoehtoja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mut mä ymmärsin Giuliassa olevan sama - eli voi säädöillä vaikuttaa agressiivisuuteen (mutta kokonaan pois päältä vain QV:ssa).

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Kyllä, mutta pitäisi se viimeinenkin mahdollisuus tarjota muissakin malleissa. Itse en bemarilla talvella jaksa kaupungissa ajella millään elektroniikalla.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Mutta alkoipahan vituttaa artikkelin kirjoittajan Essonbaarimainen tieto 164:stä :2gunfire:

Suora lainaus artikkelista:
Tiedän itsekin tapauksen, jossa kyseistä uutena ostettua autoa korjattiin, kunnes se lopulta rahdattiin takaisin Italiaan - lopullisesti.

Minkään Audin, Bemarin tai Volvon tapauksessa ei tällaistakaan olisi tarvinnut sanoa... Niitähän ei ole koskaan palautettu tehtaalle :oops:
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Julli kirjoitti:
Heh, melko lyhyt kaveri siinä tiirailee Stelvioon sisään, vai onkohan se tosi korkea....
Myös pakoputkien ulostulot ovat turhan pientä kokoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:Myös pakoputkien ulostulot ovat turhan pientä kokoa.
Jäävät ämpärin halkaisijasta sen viimeisen sentin. Sitten olisivat täydelliset.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Isola »

Näyttää tuolla Nettiauton laskurilla perusmallin (200 hv bensa) hinta nousevan yli 50 ke heti, kun mukaan valitaan välttämätön perusvarustelu. C-mersu näyttäisi jäävän muutaman tuhat euroa halvemmaksi vastaavilla varusteilla. Eipä sillä, ei kai Giulian ole tarkoituskaan kilpailla hinnalla? Noiden välillä kun on haluttavuudessa pientä suurempi ero.
Järkiautoilija

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Moritz kirjoitti:
Mutta alkoipahan vituttaa artikkelin kirjoittajan Essonbaarimainen tieto 164:stä :2gunfire:

Suora lainaus artikkelista:
Tiedän itsekin tapauksen, jossa kyseistä uutena ostettua autoa korjattiin, kunnes se lopulta rahdattiin takaisin Italiaan - lopullisesti.

Minkään Audin, Bemarin tai Volvon tapauksessa ei tällaistakaan olisi tarvinnut sanoa... Niitähän ei ole koskaan palautettu tehtaalle :oops:
Kyyy-yllä nämä hommat tiietään veijoessolla paremmin kuin täällä - ei ne alffat kestä.

Asiaan: mitä enemmän olen tuota Kiulua katsonut ja miettinyt, sitä paremmalta se vaikuttaa. Täytyy ehdottomasti käydä kokeilemassa, jahka mahdollisuus tulee.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Liukas
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Kesä 2016, 15:52

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Liukas »

Tommi kirjoitti:Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Jep, sopivaa varustelua olen pähkäillyt ja Pack Sportin kanssa joutuisi ruksimaan väkisin 500€ maalatut jarrusatulat. :(
Käytännössä pelkkien bi-xenonien hintaan (1600€) verrattuna tuo Pack Sport lisää erilaisen ratin ja muutaman alumiinilistan sekä väkisin nuo maalit jarruihin, hintaan tulee kuitenkin 1000€ lisää pelkkiin xenoneihin verrattuna joten noilla spekseillä jää pois.. Giuliettassa käsittääkseni sisältää helmaa tms., mutta Giuliassa vaikuttaa sporttipaketti aika ohuelta.

Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Niin, mikäs toi kiulu on?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Liukas kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Jep, sopivaa varustelua olen pähkäillyt ja Pack Sportin kanssa joutuisi ruksimaan väkisin 500€ maalatut jarrusatulat. :(
Käytännössä pelkkien bi-xenonien hintaan (1600€) verrattuna tuo Pack Sport lisää erilaisen ratin ja muutaman alumiinilistan sekä väkisin nuo maalit jarruihin, hintaan tulee kuitenkin 1000€ lisää pelkkiin xenoneihin verrattuna joten noilla spekseillä jää pois.. Giuliettassa käsittääkseni sisältää helmaa tms., mutta Giuliassa vaikuttaa sporttipaketti aika ohuelta.

eikös Suomessa ole tarjolla tota performance pakettia ollenkaan? mihin siis kuuluu lukkoperä, sähköalusta ja paddleshifterit automaateissa, aika outoa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

V6 kirjoitti: eikös Suomessa ole tarjolla tota performance pakettia ollenkaan? mihin siis kuuluu lukkoperä, sähköalusta ja paddleshifterit automaateissa, aika outoa
On se tuossa nettiauton systeemissä ainakin valittavissa:

3436.48 € Pack Performance AT (8LW)
(Mekaaninen tasauspyörästön lukko ja AlfaT Active Suspension (aktiivisesti säät. iskunvaimentimet). Vain Super -malleihin)

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Nepä onkin sitten vanhemmiten halpoja uusittavia. Bemariin säätyvä tolppa n. 1000€/kpl.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Timbal kirjoitti:Niin, mikäs toi kiulu on?
Ei harmainta aavistusta. En usko että se liittyy tämän viestiketjun aiheeseen millään tavalla, mistä sitten lieneekään kyse.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

155156 kirjoitti:
Timbal kirjoitti:Niin, mikäs toi kiulu on?
Ei harmainta aavistusta. En usko että se liittyy tämän viestiketjun aiheeseen millään tavalla, mistä sitten lieneekään kyse.
Vähän mielikuvitusta käyttäen säikeen auton yksi monista lempinimistä - mulla kotona Vartttikuutonen ja Pikku-Juulia... ei kai tässä tieteellistä julkaisua tehdä. :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 28398.html


vähän google käännöstä:

The best price / Driving pleasure is undoubtedly the side of the Giulia, which arises new benchmark for dynamism. Series 3 must react, because it had already lowered the guard against the new Audi A4 ( see match Audi A4 TDI 190 against BMW 320d ). But Giulia can claim victory in the segment of premium sedans it intends to invest.


Alfa Romeo Giulia

WE love
What frame!
Dynamism / comfort
Agreement engine / gearbox


we regret
Perfect finish
narrow storage
Diesel too noisy

BMW 3 Series

WE love
premium finish
dynamic driving
Agreement engine / gearbox

we regret
Price / less favorable equipment
Sportiness slightly faded
engine sound
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hyvä tulos EuroNCAP:ssa. Vähempi ei riittäisikään. Odotan mielenkiinnolla miten suoriutuu erittäin vaativasta IIHS:n small overlap -törmäyksestä (25%:sesti kiinteään esteeseen). Moni saksalainen on alisuoriutunut, kun Volvo loistanut kymmenen vuotta vanhalla suunnittelullaankin. Amerikan markkinat kuitenkin Alfalla mielessä ja testi juurikin jenkkien tekemä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja alfista »

Peilit näköjään löyhässä

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

näyttäs olevan toi AEB systeemi aika hyvä, osaa jarruttaa tossa missä "ihminen" tulee toisen auton takaa

https://youtu.be/7YkddjbcQew?t=179
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja vielä 155:n takaa :-D

^^Peilithän pysyivät kiinni, mutta "värikuori" irtosi. Jotain clip-on -mallia?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Aistin peilien kuorten olevan melkoinen diili, kun niitä rupeaa tulemaan Italian väreissä, mattaharmaana, hopeisena... 5 tähteä ja niin sen pitää ollakin. Nämä nykyajan autot ovat kyllä uskomattomia, kun katselee 10 vuotta vanhempia kolaritestejä samassa segmentissä. Ja tuo automaattinen jarrutus... helvetti sehän toimii.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tulisipa lottovoitto syksyyn mennessä, niin saisi ostettua :-D

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Macela »

Shuttle kirjoitti:. Nämä nykyajan autot ovat kyllä uskomattomia, kun katselee 10 vuotta vanhempia kolaritestejä samassa segmentissä.
Sitte ku mennää sinne ~20 vuotta vanhoihin

https://www.youtube.com/watch?v=R0agTZgMnbY (tosin ei euroncap, joten nopeutta ei tie)

Tuoki vie ehjäpeltinen, mitäs sit ku osa pohjasta on jo valmiiks hävinny..

Nooh, paska säkä sit jos osuu. :D
Noni

Vastaa Viestiin