Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Automax Tikkurila tarjoaa tuon kitinänpoiston h.90€. Täytyy soittaa huomenna, hinta on kohdillaan, luulisi, että homma hoituu odottaessa, ei varmaan kestä tuntia kauempaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
e:luin netistä asiakkaiden kokemuksista tuosta firmasta;eivät olleet kovin positiivisia. Enpä taida ottaa riskiä.aaiitee kirjoitti:Automax Tikkurila tarjoaa tuon kitinänpoiston h.90€. Täytyy soittaa huomenna, hinta on kohdillaan, luulisi, että homma hoituu odottaessa, ei varmaan kestä tuntia kauempaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Jos Paja ei ymmärrä mitä tarkoittaa jarrujen putsaaminen/ herkistely eikä osaa sanoa sille hintaa niin Vaihda paikkaa. Varmaan tunti per akseli ja muutama millilitra sitä voitrluainetta.aaiitee kirjoitti:Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eivät vaan halua edes puhelimitse sitoutua mihinkään, mutta kun painostin juuri noilla argumenteilla, niin sitten sovittiin tuosta tunnin veloituksesta palojen viistouttamisesta ja voitelusta. Siis yhteensä tunnin veloituksesta. Tämä on kohtuullinen hinta minusta ja siinä on pysyttävä.jkk kirjoitti:Jos Paja ei ymmärrä mitä tarkoittaa jarrujen putsaaminen/ herkistely eikä osaa sanoa sille hintaa niin Vaihda paikkaa. Varmaan tunti per akseli ja muutama millilitra sitä voitrluainetta.aaiitee kirjoitti:Päätin teettää vinkumisdeleten vanhassa huoltopaikassani. En halua riskeerata työn laatua, mutta vaikeaa on saada hintaa mielestäni selvässä asiassa. Kuitenkin sovittiin viisteiden teosta paloihin ja kuparirasvan käytöstä, jospa niillä asia tulisi kuntoon. Siitä operaatiosta sain hinnan, pitäisi mennä tunnissa tuo työ. Katsotaan.
Tämä kaikki kuvaa juuri sitä, että jätetään aina ylilaskutukseen mahdollisuus prkl!
Joka huollon ja toimenpiteen jälkeen on näköjään vaihdettava Pajaa.
Re: Giulietta 940
Täällä mahdollinen Giulietta vm 2012 ostaja... Kävin tänään pikaisella koeajolla ja olihan se upea ajettava ja muutenkin lähinnä todella positiivinen vaikutelma jäi. Ehkä ainoa askarruttava seikka oli näkyvyys ulos sekä kuskinpuoleisen etu- että takakulman osalta. Tarkoitus on ajella pidempikin pätkä vielä paremmin säädetyn penkin yms kanssa, mutta kyselen nut kuitenkin, että onko kukaan kokenut tuota todelliseksi ongelmaksi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kiinnitin huomiota samaan 159 jälkeen. Kaikkeen tottuu, eikä mua ainakaan haittaa.phelin kirjoitti:Täällä mahdollinen Giulietta vm 2012 ostaja... Kävin tänään pikaisella koeajolla ja olihan se upea ajettava ja muutenkin lähinnä todella positiivinen vaikutelma jäi. Ehkä ainoa askarruttava seikka oli näkyvyys ulos sekä kuskinpuoleisen etu- että takakulman osalta. Tarkoitus on ajella pidempikin pätkä vielä paremmin säädetyn penkin yms kanssa, mutta kyselen nut kuitenkin, että onko kukaan kokenut tuota todelliseksi ongelmaksi?
Re: Giulietta 940
Aivan samaa mieltä. Varsinkin takaviistoon on todella vaikea nähdä. En tiedä mikä siinä mättää muuta ei vaan näe niinei näe.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nykyautojen ongelma on paksut tolpat ja Giuliettassa on vielä matala tuulilasi ja iso taustapeili, mutta kaikkeen tottuu.
Itse asiassa etunäkyvyydessä on sellainen plussa moniin muihin nykyautoihin verrattuna, että konepelti näkyy kuskin paikalle melkein päähän asti, joten se on helppo arvioida. Peruuttaessa taas olen aina jäänyt kauemmas takanaolevasta, mitä luulen eli kuskin paikalle tuntuu, että takapää on pidempi miltä näyttää.
5,5 vuotta ajeltu ja käyttäjistä kolme on naisia eikä vielä kukaan ole osunut mihinkään, niin ei se sikäli ainakaan tunnu olevan osumaherkkä .
Itse asiassa etunäkyvyydessä on sellainen plussa moniin muihin nykyautoihin verrattuna, että konepelti näkyy kuskin paikalle melkein päähän asti, joten se on helppo arvioida. Peruuttaessa taas olen aina jäänyt kauemmas takanaolevasta, mitä luulen eli kuskin paikalle tuntuu, että takapää on pidempi miltä näyttää.
5,5 vuotta ajeltu ja käyttäjistä kolme on naisia eikä vielä kukaan ole osunut mihinkään, niin ei se sikäli ainakaan tunnu olevan osumaherkkä .
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ai sitä on tässä lajissa vielä huonompiakin? Minua on nimittäin kiusannut juuri se, etten näe, missä konepellin etureuna huitelee -> alkuun tuppasi jäämään keulan eteen puoli metriä ylimääräistä tilaa ja edelleenkin tarkkuus on niin ja näin, jos ei ole niin hämärää, että ajovalojen kuvioista saa apua etäisyyden arviointiin. Tietysti istuma-asennolla on oma vaikutuksensa - penkki aina mahd. alas säädettynä. Muttei G:ssä hirveästi olekaan pelivaraa tämän suhteen, muutoin alkaa katon etureuna peittämään näkymiä.peksu kirjoitti:Itse asiassa etunäkyvyydessä on sellainen plussa moniin muihin nykyautoihin verrattuna, että konepelti näkyy kuskin paikalle melkein päähän asti, joten se on helppo arvioida..
Taakaviistoon jää tosiaan jäätävät katveet ja A-pilarienkin piilon sopii moottoripyörä tms. joten risteyksissä pitää keikkua ja kurkkia niiden pilarien taa. Mutta nämähän ovat piirteitä, jotka taitavat enempi/vähempi olla läsnä useimmissa nykyautoissa.
Sivupeilien en ole ihmeemmin huomannut aiheuttavan katvetta, vaikka ovatkin kiitettävän isot. Sivupeileihin löytyy sellainenkin kompromissi, jossa näkee viereisillä kaistoilla olevat autot + kanttikivet taskuparkkiin väännettäessä. On nimittäin paljon autoja, joissa on noista kahdesta valittava jompi kumpi ... eli tiukassa paikassa taskuparkeeraus aloitetaan säätelemällä peilejä ... ja jono seisoo takana?
Kunnon peilit + peruutustutkat = hyvin tuntuu onnistuvatn G:n vääntö taskuparkkiin. Hankalampi onkin sitten peruutus johonkin koloon tai kulman taa, johtuen just niistä takasektorin katveista. Monta kertaa olen meinannut peruuttaa pahki liikennemerkkitolppaan tms, mutta tutkat ovat pelastaneet.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olen samaa mieltä molemmilta osin. Tuo pikkuikkuna on aivan tarpeeton.jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Teilläpäin ei harrasteta kadun yläpuolelle ripustettuja ryhmittymismerkkejä ja liikennevaloja?jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
toki harrastetaan, mutta itse en ainakaan aja opasteiden tai valojen alle en sit tiiä muista...insinörtti kirjoitti:Teilläpäin ei harrasteta kadun yläpuolelle ripustettuja ryhmittymismerkkejä ja liikennevaloja?jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
156n A-pilarit ei valtavat ole. Silti todistetusti sinne mahtuu risteävältä tieltä ainakin Focus, prätkä, polkupyöräilijä... Tietysti eri kerroilla, mutta silti. Tuo Focus tuli kyllä näkyviin ajoissa, mut jos olisin vaikka sivulle katsellut niin olis voinut tulla kiire... Polkupyöräilijä meinannut parikin kertaa jäädä alle - sopivassa kulmassa pysyy todella lähelle piilossa.jkk kirjoitti:Miten ihmeessä katon reuna voi peittää näkymää? Tiehän on edessä ei ylhäällä? Nuo pilarit on kyllä Paksuja mutta mun mielestä ei niiden taakse kyllä mitään jää piiloon. Mielestäni eniten peittää esim sellaiset a pilarit joissa on alaviistossa sellainen typerä ikkuna joka kahden palkin ympäröimä kurkistusaukko..
Että kyllä sinne ihan oikeasti mahtuu paljon tavaraa. Netistä löytyy graafisia katveilmaisijoita, tai siis kuvin esitetty katveen laajuus. Olet 40cm päässä 5cm leveästä esteestä, kuinka monta metriä pilarin suuntaa peittyy 100m päässä? Voin sanoa, että monta (laskutaito ei riitä, mut varmasti jollain täällä riittää)
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Varmaan riippuu kuskista ja istuimen säädöistä, jääkö vasemmalle takaviistoon näkymää. Omaan ruhoon säädettynä takaoven ikkunasta näkee sen kuolleen kulman, mitä peilistä ei näe. Taustapeilin näkymä on aika tiivis, että ei siitäkään paljoa näe. G:ssä hyvät sivupeilit pelastaa paljon. A-pilari on paksu, mutta ei häiritsevä.
Bravon ratista Giuliettaan siirryttäessä ensimmäinen havainto oli matalan oloinen tuulilasi, korkea koelauta ja lähes pystysuorat A-pilarit. Tuli jotenkin fiilis, ettei täältä näe mitään. Myöhemmin tienpäällä tajusin tuon "pystyrakenteen" hienouden, koska jos A-pilaria venytetään liian pitkälle etuviistoon, se johtaa väistämättä huonoon näkyvyyteen etuviistoon. Sitten tarvitaan sitä pikkuikkunaa.
Bravon ratista Giuliettaan siirryttäessä ensimmäinen havainto oli matalan oloinen tuulilasi, korkea koelauta ja lähes pystysuorat A-pilarit. Tuli jotenkin fiilis, ettei täältä näe mitään. Myöhemmin tienpäällä tajusin tuon "pystyrakenteen" hienouden, koska jos A-pilaria venytetään liian pitkälle etuviistoon, se johtaa väistämättä huonoon näkyvyyteen etuviistoon. Sitten tarvitaan sitä pikkuikkunaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Pientä tärinää tai vapinaa esiintynyt 70km/h sekä yli 110km/h nopeuksissa. Ajattelin selviytyä pelkällä renkaiden tasapainotuksella, mutta ei. Nosturilla näki tilanteen paremmin, että pintaa oli enää paikoitellen noin 1mm jäljellä. Lisäksi vasemman takapyörän laakeri oli ihan lopussa ja oikea myös vaihtokunnossa. Etulaakerit oli sentään kunnossa. Mielenkiintoista nähdä miten remontti vaikuttaa sisämeluun.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Onko kenelläkään todellista tietoa miten eri ajomoodit vaikuttaa kulutukseen? Esim millä kuluttaa vähiten/ Eniten vai onko merkittäviä eroja?
Re: Giulietta 940
Itse taas olen päinvastaisella kannalla. N asennolla kulutus pysyy samana ja saattaa jopa tippua, kun taas D kulutus nousee eikä ole kertaakaan tippunut.
Tämä siis jtdm koneella.
Tämä siis jtdm koneella.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Helsinki Turku välin kokeilin kerran D:llä meno ja N:llä paluu vakionopeussäädin päällä tasan samalla vauhdilla molempiin suuntiin.
Tämän erittäin epätieteellisen kokeen tuloksena en saanut käytännössä mitään eroa kulutukseen .
Olosuhteet säätilan suhteen pysyi samana, mutta tietysti tien profiili vähän poikkeaa ylä/alamäkien osalta eri suuntiin ajettaessa.
Tämän erittäin epätieteellisen kokeen tuloksena en saanut käytännössä mitään eroa kulutukseen .
Olosuhteet säätilan suhteen pysyi samana, mutta tietysti tien profiili vähän poikkeaa ylä/alamäkien osalta eri suuntiin ajettaessa.
Re: Giulietta 940
Itsehän en ole tiedettä kokeillut kuin työmatkoilla, 30km/suunta. D asennossa auton luonne herkistyy ja "voimaa" tuntuu tulevan enemmän, vääntökäyrä ainakin paranee. Ehkä se luo kaasun käyttöön myös lisää painetta.
Tiedä näistä sitten...
Tiedä näistä sitten...
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Oman Giuliettan TCT vaihteistossa on eräs erikoinen ominaisuus, johon itse ei tule enää kiinnitettyä huomiota. Nyt kuitenkin lainasin autoa ja oli onnea ettei pelti kolissut. Kaveri jätti auton parkkiin ilman käsijarrua P-asennossa loivasti viettävään pihaan ja auto lähti valumaan hiljalleen parkkapaikalta tietä kohti, koska TCT P-asento on käytännössä vapaa. Ominaisuus on ollut uudesta asti, eli vuodesta 2012. Vaihteisto toimii kuitenkin täysin moitteetta kun vaan muistaa aina laittaa parkkeeratessa kässärin päälle.
Manuaalin mukaan pitäisi parkkilukko P-asennossa olla. Miten muilla TCT P-asento toimii, eli valuuko auto erittäin loivassakin paikassa vai pysyykö paikallaan?
Manuaalin mukaan pitäisi parkkilukko P-asennossa olla. Miten muilla TCT P-asento toimii, eli valuuko auto erittäin loivassakin paikassa vai pysyykö paikallaan?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Rikki taitaa olla. Tuossa sivulla 31 on selitetty toimintaperiaate, eli P-asennon pitäisi kytkeä tuo mekaaninen jarru päälle.
http://fcconnect.co.nz/wp-content/uploa ... anual1.pdf
http://fcconnect.co.nz/wp-content/uploa ... anual1.pdf
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jotain vikaa siinä täytyy olla. Ainakin mun nykyisessä ja edellisessä (2012 2.0 JTDm TCT) P-asento pitää auton paikallaan.TCT kirjoitti:Oman Giuliettan TCT vaihteistossa on eräs erikoinen ominaisuus, johon itse ei tule enää kiinnitettyä huomiota. Nyt kuitenkin lainasin autoa ja oli onnea ettei pelti kolissut. Kaveri jätti auton parkkiin ilman käsijarrua P-asennossa loivasti viettävään pihaan ja auto lähti valumaan hiljalleen parkkapaikalta tietä kohti, koska TCT P-asento on käytännössä vapaa. Ominaisuus on ollut uudesta asti, eli vuodesta 2012. Vaihteisto toimii kuitenkin täysin moitteetta kun vaan muistaa aina laittaa parkkeeratessa kässärin päälle.
Manuaalin mukaan pitäisi parkkilukko P-asennossa olla. Miten muilla TCT P-asento toimii, eli valuuko auto erittäin loivassakin paikassa vai pysyykö paikallaan?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Kiitoksia linkistä. Siltähän tuo vahvasti näyttää.
Ostin auton 2011 ja sen toimitusaika venyi melkein vuoteen vaihteiston takia. Myyjän mukaan silloin nimittäin tsunami pyyhkäisi Japanissa vaihteistoja valmistavan tehtaan mereen. Korvaavana tehtaana toimi kuulemma tehdas Espanjassa, joten lieneeko siinä hässäkässä mennyt jotain pieleen. Täytynee soittaa maahatuojalle ja vähän kysellä kuinka he suhtautuvat asiaan kun takuu on loppunut jo vajaa kolme vuotta sitten. Kuitenkin "ominaisuus" on ollut autossa uudesta asti.
Ostin auton 2011 ja sen toimitusaika venyi melkein vuoteen vaihteiston takia. Myyjän mukaan silloin nimittäin tsunami pyyhkäisi Japanissa vaihteistoja valmistavan tehtaan mereen. Korvaavana tehtaana toimi kuulemma tehdas Espanjassa, joten lieneeko siinä hässäkässä mennyt jotain pieleen. Täytynee soittaa maahatuojalle ja vähän kysellä kuinka he suhtautuvat asiaan kun takuu on loppunut jo vajaa kolme vuotta sitten. Kuitenkin "ominaisuus" on ollut autossa uudesta asti.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Eihän se ei mikään jarru ole, vaan ihan mekaaninen salpa pitäisi olle vaihteistoa lukitsemassa. Tämä on vielä sarjaa "laki vaatii". Kun TCT julkistettiin, niin sen kerrotiin omaavan mahdollisuuden kytkeä 1. vaihde ja peruutusvaihde samanaikaisesti päälle, mikä kanssa lukitsee voimansiirron melkolailla tehokkaasti. Mutta tämä erillinen (ja mekaanisesti heikompi?) salpamekanisti piti sen sijaan vaihteistoon lisätä, koska jossain moinen vaaditaan. Järjen käyttö ei ole sallittua...
Se on sitten paskempi juttu, jos ei viasta ole aikanaan reklamoitu. Maahantuoja voi heittäytyä ilkeäksi ja todeta, ettei kiinnosta enää.
Ei kyllä ole fiksua pelkän vaihteistolukonkaan varaan autoa jättää. Vaikka se lukko pitäisi, niin kuormituksen alla sen avaaminen voikin olla nihkeämpää.
Se on sitten paskempi juttu, jos ei viasta ole aikanaan reklamoitu. Maahantuoja voi heittäytyä ilkeäksi ja todeta, ettei kiinnosta enää.
Ei kyllä ole fiksua pelkän vaihteistolukonkaan varaan autoa jättää. Vaikka se lukko pitäisi, niin kuormituksen alla sen avaaminen voikin olla nihkeämpää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Jäi tosiaan reklamoimatta uutena kun rutiinina on aina ollut laittaa käsijarru päälle eikä asiaan itse kiinnittänyt huomiota.
Nyt on sitten maahantuojalla kysely aiheesta menossa joten saa nähdä mitä vastaavat. Todennäköisesti vastaavalla ratkaisulla on toimitettu isompi erä TCT laatikoita joten joku on varmasti valittanut aiheesta aikanaan. Mielestäni tuosta olisi ollut aiheellista järjestää takaisinkutsu mutta eipä ole sellaista koskaan tullut. Oma arvaus on että tämä liittyy jotenkin siihen kun Japanin tehtaan tsunamissa tuhoutumisen jälkeen laatikkojen valmistusta siirrettiin Espanjaan pikavauhtia.
Puuttuupa tuosta minun malliversiostani myös ratin vaihdinläpyskät. Sinänsä se ei haittaa koska käytännössä manuaalivaihtamista ei tule koskaan käytettyä ja se kumminkin toimii vaihdekepillä jos sitä välttämättä haluaa käyttää.
Nyt on sitten maahantuojalla kysely aiheesta menossa joten saa nähdä mitä vastaavat. Todennäköisesti vastaavalla ratkaisulla on toimitettu isompi erä TCT laatikoita joten joku on varmasti valittanut aiheesta aikanaan. Mielestäni tuosta olisi ollut aiheellista järjestää takaisinkutsu mutta eipä ole sellaista koskaan tullut. Oma arvaus on että tämä liittyy jotenkin siihen kun Japanin tehtaan tsunamissa tuhoutumisen jälkeen laatikkojen valmistusta siirrettiin Espanjaan pikavauhtia.
Puuttuupa tuosta minun malliversiostani myös ratin vaihdinläpyskät. Sinänsä se ei haittaa koska käytännössä manuaalivaihtamista ei tule koskaan käytettyä ja se kumminkin toimii vaihdekepillä jos sitä välttämättä haluaa käyttää.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Miten diesel giulietan poltto ilmenee ajossa? Tänään ilmeni kesken ajon kehällä yhtäkkinen tehonpuute, tokeni muutaman kilsan jälkeen...?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jarrujen vinkuminen rupeaa selviämään. Kuulemma takajarrut sinällään kunnossa, mutta levyihin tullut reunus, joka aiheuttaa vinkumista. Olisivat voineet tehdä herkistyksen ja rasvauksen, mutta sanoin, että vaihdetaan levyt ja palat-kustannukset 300€.
Tuo kevyempi remontti ei välttämättä kuulemma poistaisi kokonaan vinkunaa, joten halusin pelata varman päälle ja onpahan sitten vuosiksi eteenpäin kunnossa jarrut. Tietysti etujarruihin varmasti ennemmin täytyy tehdä jarruremontti.
Tuo kevyempi remontti ei välttämättä kuulemma poistaisi kokonaan vinkunaa, joten halusin pelata varman päälle ja onpahan sitten vuosiksi eteenpäin kunnossa jarrut. Tietysti etujarruihin varmasti ennemmin täytyy tehdä jarruremontti.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hinta nousi yli 400€:n, ei kuulemma saanut mistään tarvikepaloja...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Takajarrujen lediyksikössä palanut ledejä, eivoi kuulemma korjata, joutuu ostamaan uuden ko. takavaloyksikön.
Onko kellään tietoa mistä tuon saa halvimmalla?
e:täytyy vielä katsoa, onko v/o ja ulompi/sisempi unitti. Huollossa eivät sanoneet. Vähän jo nettiä selailin, mutta varmaan yli satosen menee rahteineen noista mestoista.
Onko kellään tietoa mistä tuon saa halvimmalla?
e:täytyy vielä katsoa, onko v/o ja ulompi/sisempi unitti. Huollossa eivät sanoneet. Vähän jo nettiä selailin, mutta varmaan yli satosen menee rahteineen noista mestoista.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^no jos korjaajilla on yhtään inkkareita kanootissa niin luulisi että mittaisivat tuleeko virtaa vai ei? Kannattaa varmaan vähän avittaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Tuohan on tyyppivika. Älä nyt mitään uutta valoyksikköä osta, kun siellä on johtoja poikki auton ja takaluukun välillä.aaiitee kirjoitti:Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
Jarruremppakin oli melko kallis. Ainakin ulkomailta löytyy tarvikkeena osia.
Kuulostaa siltä, että kannattaa vaihtaa korjaamoa..
Senza cuore saremmo solo macchine
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
74.40€ uusi antenninjalka Mäkelän autosta ja johan rupes taas kuulumaanfahlsjy kirjoitti:Radio rupesi kuuluman heikosti ja täältä luetun perusteella antenninjalka vaihtoon. Mutta kysymys, onko marmorilta haettava vai oletteko löytänyt muualta edukkaammin?
Vanhaa kun vilkuilin niin hapettumaa löyty piirilevyltä kuten muiltakin tänne raportoneilta. Paljaalla silmällä ei nähnyt mistä vettä olisi päässyt mutta pimeässä lampun kanssa tutkiessa kierreosan (se mihin antenni ruuvataan) alareunasta paistoi valo läpi Yhden kerran käytin toukokuussa harjattomassa konepesussa ja antenni oli ruuvattu irti silloin, noinkohan se riitti?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Niin, sitä juuri epäilin, kun olen täältä lukenut tuosta(sähkönsyöttö). Mikähän olisi luotettava ja kustannustehokas korjauspaikka tuohon?hagger16 kirjoitti:Tuohan on tyyppivika. Älä nyt mitään uutta valoyksikköä osta, kun siellä on johtoja poikki auton ja takaluukun välillä.aaiitee kirjoitti:Kuljettajan puoleinen takaluukussa oleva ledivalaistusyksikkö on pimeänä, siis koko nauha.
Voisiko tässä olla syynä tuo takaluukkuun tuleva sähkösyöttö, eikä ledinauhan vika? Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Meinaan vaan, että ei turhaan osta takavaloyksikköä ja sitten paljastuukin sähkönsyöttöviaksi.
Jarruremppakin oli melko kallis. Ainakin ulkomailta löytyy tarvikkeena osia.
Kuulostaa siltä, että kannattaa vaihtaa korjaamoa..
Täytyy varmaan viedä jatkossa Auto Milanoon, olen kuullut siitä paikasta hyvää! Tuntevat Alfat ja Fiiut kuin omat taskunsa. Varmaankin tuon sähkönsyöttövian korjaavat myös Auto Milanossa.
e:soitin Auto Milanoon ja sovin korjauksesta(tuntui olevan tuttua heille), hinnaksi ilmoittivat 130€. Tällaista hintaahan muiltakin on täällä veloitettu lukemani mukaan. Tuntuu kohtuulliselta!
Re: Giulietta 940
Se antenni kiertyy helposti yhden puolikierrosta liikaa, kyllä sen huomaa/tuntee kun se pohja antaa periksi.
Nim. Taisin rikkoa toisenkin pohjan.
Nim. Taisin rikkoa toisenkin pohjan.
Makaroonia jo vuodesta -98
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Takalaakerit vaihdettu. Sisämelu pieneni ihan mukavasti.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Vein tän takaisin liikkeeseen kun en usko alkuunkaan että moinen naksutus olisi normaalia käyntiääntä. Kuuntelutin milanolla ja he oli sitä mieltä että saattaisi olla yhdestä venttiilistä lähtevä ääni tai paininkupista joka käy tyhjänä tms. Tähän oli vaihettu jakopää, voisikos päin vittua mennyt jakohihnan vaihto aiheuttaa nakutusta? Äänenvoimakkuus ei nouse mutta tihenee kierrosten mukaan, ääni kuuluu kuljettajan puolelta. Lisäks jakopään puolelta kuuluu kahinaa kun antaa vähän kaasua/ nostelee kiekkaa....mihinkän paskaan sitä tuli työnnettyä kädet?jkk kirjoitti:
Mites, huomasin että moottorista kuuluu tikitys- tictictic tyhjäkäynnillä ja ajossa, kierrosten mukaan nopeutuva tikitys 2000 rpm asti ja vasta kun kone on lämmennyt. Onko jotain jtdm ominaisääniä vai jotain muuta? Auto kuitenkin katsastettu 3 pv sitten joten luulisi olevan mainintaa jos jotain isompaa...
Sijaisautoksi sain superseksikkään kia ceed pappawagonin. On muuten aivan järkyttävä laitos ja huomaa että aasialainen kääpiö on mitottanut sisätilat.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Dieseliin... mutta ei pidä kovin kovaan ääneen mollata tuota moottoritekniikkaa. Foorumin moderointi ja ylläpito tapahtuu pääasiassa polulta eksyneiden sielujen toimesta ja totuuksien laukominen voi johtaa banneihin.jkk kirjoitti:mihinkän paskaan sitä tuli työnnettyä kädet?
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Julietta kävi tänään 3v./44tkm vuosihuollossa Konalan Autokeskuksessa. Perustöiden lisäksi tuli jarruhuolto ja ilmastointihuolto. Öljyksi myllyyn tuli (pyytämättä) Seleniaa. Lasku oli 450e joka on mielestäni aivan hyväksyttävä veloitus. Päälle kävin vielä katsastamassa kärryn ja se hoitui huomautuksitta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kyllä kunnon kuiteista tulee pelkkää plussaa.matti_vuorio kirjoitti: Dieseliin... mutta ei pidä kovin kovaan ääneen mollata tuota moottoritekniikkaa. Foorumin moderointi ja ylläpito tapahtuu pääasiassa polulta eksyneiden sielujen toimesta ja totuuksien laukominen voi johtaa banneihin.
Oma maatalouskone heräili kahden ja puolen viikon levon jälkeen lentokenttähotellin parkista moitteetta, mutta jarrut eivät olisi halunneet päästää autoa liikkeelle. Hertzin neloskoneiden Camryn jälkeen G tuntui kyllä pirun hyvältä...
PS. Ja eikös Rasviksella ole nykyään joku aurinkokennopeli?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=527799#p527799Vittorio Jano kirjoitti:Hertzin neloskoneiden Camryn jälkeen G tuntui kyllä pirun hyvältä...
VMP
Re: Giulietta 940
Vittorio Jano kirjoitti: PS. Ja eikös Rasviksella ole nykyään joku aurinkokennopeli?
anteeksi OT
Makaroonia jo vuodesta -98
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Nettiautossa pari uusien speksien mukaista Giuliettaa kaupan.
Ja tässä Moottorin myönteiset maistiaiset.
Ja tässä Moottorin myönteiset maistiaiset.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Näemmä, eipä tuossa faceliftissä paljoa ole uudistuksia, ainakaan ulkoisesti. Helposti saa vanhan Giuliettan näyttämään uudemmalta.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8143996
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :7962.html
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8143996
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :7962.html
Makaroonia jo vuodesta -98