Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Chris Harris bongattu Giulian ratista. "Magnificent!". Linkki.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kilpailijoiden määrittäminen on toki haastavaa, mutta esim. Volvo S60 T4 Business Aut (190hv) lähtöhinta on 40.400,00€. Harvalle Alfistille Volvo lienee vaihtoehto, mutta ehkä jollekin muulle. Mutta olet kyllä muuten oikeassa, että bensakoneinen on kohtuullisesti hinnoiteltu. Diesel-mallit ovat ehdottomasti liian kalliita ja mallistoon mahtuisi helposti n. 150hv bensaturbo hintaan 36.000€.Jönez kirjoitti:Mun mielestä 43te bensakoneisesta on halpa hinta verrattuna kilpailijoihin. Vai Millä kilpailijalla on tarjota samassa kokoluokassa 200hp, automaatti, jotenkin asialliset varusteet ja edes ripaus tyylikkyyttä? Bemari menee n. 50k ja vissiin mersu samoihin. Audilta ei saa kuin etuvedon, nelikko menee jo lähelle 60k. Tosin tehoa tulee sitten jo vähän enemmän.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuten Farina totesi bensa on vielä kipurajalla mutta dieselit aivan liian kalliita. Bemarin 518da on nyt tarjouksessa business exclusive 45900. Hieman laadukkaampi ja asemansa naulannut ja toi varustepaketti on hyvä! Rolf toi winter pack karvalakki giuliaan ja luulin että bemarissa on kallis navi, mutta toi 8,5 tuumanen on jo ihan posketon mutta pirun hieno! Olisko Teslassakaan näyttö noin kallis jos se olis lisävaruste.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En tiennytkään Marchionnen puhuvan sujuvasti Suomen kieltä?sämpy kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016061721747374_au.shtml
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori. Tehokin asettuisi pikkusiskon kireydessä juuri 150hp hujakoille. Ja olis kuulkaas muodikas: 1) turbo, 2) 3-syl ja mahdollisesti vielä suorasuihkutteinenkin haluttaessa. Ihan kuten BMW/Minin peruslohko.
Mun mielestä Volvo voi olla vaihtoehto Alfalle. Tässä mielessä Alfan olisi pitänyt synnyttää koko Giulia-mallisto QV-lookissa. Tää karvalakkimalli ei sytytä ollenkaan.
Isot pisteet silti maahantuojalle nettisivuista, jotka ovat suunnilleen mallikkaat!
Mun mielestä Volvo voi olla vaihtoehto Alfalle. Tässä mielessä Alfan olisi pitänyt synnyttää koko Giulia-mallisto QV-lookissa. Tää karvalakkimalli ei sytytä ollenkaan.
Isot pisteet silti maahantuojalle nettisivuista, jotka ovat suunnilleen mallikkaat!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Heh, Esso legendaa lisää vai voiko olla tosi että uutta Alfaa palautetaan lopulta Italiaan saakka kun ei toimi niin ei toimi... ?!? Ziisus!
Ensimmäisen kerran näen tuossa sinisessä värissä tuossa kuvakulmassa Giuliassa jotain kaunista mikä voisi erottaa sen Kiasta, Mazdasta jne...
Tätä ette sitten(kään) ihan sössineet!
Ensimmäisen kerran näen tuossa sinisessä värissä tuossa kuvakulmassa Giuliassa jotain kaunista mikä voisi erottaa sen Kiasta, Mazdasta jne...
Tätä ette sitten(kään) ihan sössineet!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
... ja tuossa kun joku mainitsi Volvon niin onhan tuo uusi V90 aivan helvetin tyylikkään näköinen auto. Tästä olen kirjoittanut, että kilpailijat saaneet muotoilun kuntoon kun Alfa jäänyt vähän jalkoihin ja kohta ollaan tuon designin suhteen samalla viivalla. Sitten ratkaisee tekniikka ja siitä ei kukaan Giulian suhteen voi olla vielä varma!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
150hp bensa aloitusversio olisi myös hyvin linjassa kilpailijoiden kanssa. BMW 3-sarjan bensamallisto alkaa 318i, jossa 136hp. Audi A4 halvimmassa bensassa on 150hp. Mersun C-sarjan tehottomin bensa on 156hp. Myös diesel puolella olisi vielä varaa tehdä halvempi malli vaikka leasingmarkkinoita silmällä pitäen. Mersun C-sarjan karvalakkidiesel on vain 116hp. BMW 3-sarjan karvalakki 316d on kanssa vain 116hp. Audi A4 ei kylläkään ilmeisesti saa alle 150hp koneella. Nämä kaksi halvempaa mallia myös auttaisivat saamaan esitteiden ja mainosten "hinnat alkaen" hinnan pienemmäksi ja tämä voisi lisätä kiinnostusta.Kivijärvi kirjoitti:Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
joo muuten volvo ihan jees, mutta noiden uusien keulat on aivan järkyttäviäBarrel kirjoitti:... ja tuossa kun joku mainitsi Volvon niin onhan tuo uusi V90 aivan helvetin tyylikkään näköinen auto. Tästä olen kirjoittanut, että kilpailijat saaneet muotoilun kuntoon kun Alfa jäänyt vähän jalkoihin ja kohta ollaan tuon designin suhteen samalla viivalla.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Alfalla on 136 hv diesel, ainakin Hollannissa tarjollaaltonity kirjoitti:. Myös diesel puolella olisi vielä varaa tehdä halvempi malli vaikka leasingmarkkinoita silmällä pitäen. Mersun C-sarjan karvalakkidiesel on vain 116hp. BMW 3-sarjan karvalakki 316d on kanssa vain 116hp. Audi A4 ei kylläkään ilmeisesti saa alle 150hp koneella. Nämä kaksi halvempaa mallia myös auttaisivat saamaan esitteiden ja mainosten "hinnat alkaen" hinnan pienemmäksi ja tämä voisi lisätä kiinnostusta.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ihan innovatiivinen ideointi, mutta konsernista löytyisi valmiitakin downsizing-koneita, joita voisi heittää pellin alle. Esim. 1.4 TB Multiairista lastuttaisi käyrää vähän tehosta väännön puolelle, niin siinähän se olisi: 150hv ja 280Nm vääntöä 1500....4000rpm.Kivijärvi kirjoitti:Joku ylempänä kaihoili 150hp aloitusversiota bensakoneissa. Saatoin lukea väärinkin. Mutta ei muuta ku Alfalle tehtaalle kehitysehdotusta "TripleAir" -moottorista, 1312cm3/3-syl -bensamoottori. Tehokin asettuisi pikkusiskon kireydessä juuri 150hp hujakoille. Ja olis kuulkaas muodikas: 1) turbo, 2) 3-syl ja mahdollisesti vielä suorasuihkutteinenkin haluttaessa. Ihan kuten BMW/Minin peruslohko.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Entäs sitten V4-aseteltu QuadrAir TM -moottori, jossa kaksi twiniä 90 asteen kulmassa. Tai jollei ole innovaatiopisteet vielä riittävät, voisi heittää "laitapuolen haasteen" Subarulle - BoxerAir TM -moottori. Tässä kuutiosenttejä 1750, joten viripotentiaali pitäisi olla 150-250hp haarukassa. Remmiahdin turbo(jen) kaveriksi, ja voitaisiin päästä yhdellä ja samalla motilla kaikki tarpeet alusta loppuun..
Ei sillä, kyllä 1.4Multiair ihan perusmoottorista kävisi...
Ei sillä, kyllä 1.4Multiair ihan perusmoottorista kävisi...
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onkohan 2 litrainen yhtä matalakierroksinen kuin 1,75tbi. Paras teho 5000 rpm mutta kiertääkö ylemmäs... entä 8 pykäläinen automaatti, robotti vai momentinmuunnin? Niin ja se torsen, pakollinen takavedossa, tulisipa suomeen
Tuosta voisi olla ainesta vaikka toyobaru näyttää nyt todennäköisemmältä
Tuosta voisi olla ainesta vaikka toyobaru näyttää nyt todennäköisemmältä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Heikosti saa infoa vielä. Automaatista ei mitään faktaa. Manuaalit näyttäisi olevan ZF S6-53 QV:ssa ja Getrag G217 2,2 dieselissä.alfista kirjoitti:entä 8 pykäläinen automaatti, robotti vai momentinmuunnin?
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onko siis että jos Giulia ei menesty niin uusia malleja ei tule vai tehdäänkö kaikki mallit 2020 asti ja sitten katsotaan että paljon on pelimerkkejä?
Viimeksi muokannut Manu, 17 Kesä 2016, 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Erinäisten nettilähteiden mukaan avtomagin pitäisi oleman kutakuinkin parasta mitä markkinoilta löytyy, eli ZF:n 8HP:n toinen generaatio.
http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive
"Ahead of the carbon prop shaft sits ZF’s 8spd auto"
http://www.alfaowner.com/Forum/14861354-post4.html
"8 speed automatic: ZF 8HP 2nd generation"
http://www.alfaowner.com/Forum/14798282-post69.html
"That Giulia has 2nd generation of ZF 8HP."
...ja mikä luotettavinta, itse ZF:
http://www.zf.com/unitedkingdom/media/g ... l_2016.pdf
"Alfa Romeo Giulia
8-speed automatic transmission with torque converter or 6-speed manual transmission
Rear axle drive
Vibration dampers
Chassis components
Seatbelt systems
The second generation of the 8HP 8-speed automatic transmission delivers even greater responsiveness,
comfort and efficiency, reducing fuel consumption by an additional three percent. The optional stop -start
function offers further potential for fuel savings."
Askihan on viiden(!) kytkimen planeettapyörästöhässäkkä ja kunkin valmistajan vahvasti sovitettavissa, mutta Alfa tykkää siitä, että ihmiset tykkäävät ajaa Alfalla ja tuo salkkuperhe on siihen ihan pirun pätevä, joten ainakin meikäläisen luotto siihen, että vaihteiston parametrit on viilattu kohdalleen on aika kova. Ja minä sentään olen aika paatunut manuaalikuski.
Jos jotakuta muutakin kuin minua kiinnostaa tekninenkin puoli (voisin kuvitella että joo), niin Ameriikan pojilta löytyi aika mielenkiintoinen dokumentti:
http://www.motor.com/newsletters/201210 ... Tranny.pdf
http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive
"Ahead of the carbon prop shaft sits ZF’s 8spd auto"
http://www.alfaowner.com/Forum/14861354-post4.html
"8 speed automatic: ZF 8HP 2nd generation"
http://www.alfaowner.com/Forum/14798282-post69.html
"That Giulia has 2nd generation of ZF 8HP."
...ja mikä luotettavinta, itse ZF:
http://www.zf.com/unitedkingdom/media/g ... l_2016.pdf
"Alfa Romeo Giulia
8-speed automatic transmission with torque converter or 6-speed manual transmission
Rear axle drive
Vibration dampers
Chassis components
Seatbelt systems
The second generation of the 8HP 8-speed automatic transmission delivers even greater responsiveness,
comfort and efficiency, reducing fuel consumption by an additional three percent. The optional stop -start
function offers further potential for fuel savings."
Askihan on viiden(!) kytkimen planeettapyörästöhässäkkä ja kunkin valmistajan vahvasti sovitettavissa, mutta Alfa tykkää siitä, että ihmiset tykkäävät ajaa Alfalla ja tuo salkkuperhe on siihen ihan pirun pätevä, joten ainakin meikäläisen luotto siihen, että vaihteiston parametrit on viilattu kohdalleen on aika kova. Ja minä sentään olen aika paatunut manuaalikuski.
Jos jotakuta muutakin kuin minua kiinnostaa tekninenkin puoli (voisin kuvitella että joo), niin Ameriikan pojilta löytyi aika mielenkiintoinen dokumentti:
http://www.motor.com/newsletters/201210 ... Tranny.pdf
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toyobaru = BRZ Subaru? Minulla oli tuollainen BRZ manuaalina ja ei vain pää kestänyt sitä käyttiksenä vuotta kauempaa.. älyttömän hauska ajaa mutkapätkällä, mutta pk-seudun ruuhkissa ja moottoriteillä meni hermo siihen meteliin ja käyttöominaisuuksiin. Varustelu ja sisusta nykypäivän standardeilla aika askeettinen, toki facelift hieman parantaa.alfista kirjoitti: Tuosta voisi olla ainesta vaikka toyobaru näyttää nyt todennäköisemmältä
En kuitenkaan alle 35 vuotiaana pidä itseäni vielä ihan kalkkiksena, mutta silti Giuliassa olisi haussa hieman sivistyneempää menoa arkikäyttöön vaikka juuri tuo kaipuu takapotkuun tuon BRZ:n jälkeen jäikin kytemään.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuleekohan Alfa Romeo Stelvio lähiaikoina myyntiin?
Kun puhuvat että Giulia voi pelastaa Alfan mutta eiköhän Stelviokin ole aika tärkeä malli joka pitäisi saada välittömästi myyntiin
Kun puhuvat että Giulia voi pelastaa Alfan mutta eiköhän Stelviokin ole aika tärkeä malli joka pitäisi saada välittömästi myyntiin
- Liitteet
-
- _20160617_231356.JPG
- Stelvio tulossa?
- (60.59 KiB) Tiedosto ladattu 4419 kertaa
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Vähän kyllä hiertää, ettei sutimisenestoa ja esp:tä saa pois päältä normimalleissa. Race- asetus löytyy vain QV:sta. Kaupunkiajo talvella tulee olemaan melkoista nylkytystä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kyllä mä kehtaan väittää, että hyvä sutimisenesto toimii hyvin. Se, tuleeko tuossa moista olemaan jää nähtäväksi.
Ainakin esim. '02 156:ssa ASR oli oikeasti suhteellisen armahtavaa sorttia. Vakautus salli aika kovaa kylkimyyryä ennen kuin puuttui peliin (ns. "nyt sillä ei oo enää hanskat tallessa") ja sutimistakaan se ei tyystin poistanut.
Väittäisin hyvän vastaavan systeemin olevan vähän sama, kuin ABS:t. Normaaliajossa ABS:t on hitaammat liukkaalla jarruttaa, mutta kun tulee se ongelma ni kukas muistaa punpata? Nii-i.
Ainakin esim. '02 156:ssa ASR oli oikeasti suhteellisen armahtavaa sorttia. Vakautus salli aika kovaa kylkimyyryä ennen kuin puuttui peliin (ns. "nyt sillä ei oo enää hanskat tallessa") ja sutimistakaan se ei tyystin poistanut.
Väittäisin hyvän vastaavan systeemin olevan vähän sama, kuin ABS:t. Normaaliajossa ABS:t on hitaammat liukkaalla jarruttaa, mutta kun tulee se ongelma ni kukas muistaa punpata? Nii-i.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Aikanaan sen sitten näkee. Saattaa vaan olla takavetoisessa vähän vaativampi rasti tehdä hyvin toimiva systeemi eli siis sopivasti "tilaa" antava. Vaihtoehtojen tarjoamatta jättäminen tässä asiassa ei vaikuta hyvältä, meillä kun on kaikilla vähän oma makumme siitä mikä on hyvä systeemi.Aquatica kirjoitti:Kyllä mä kehtaan väittää, että hyvä sutimisenesto toimii hyvin. Se, tuleeko tuossa moista olemaan jää nähtäväksi.
Ainakin esim. '02 156:ssa ASR oli oikeasti suhteellisen armahtavaa sorttia. Vakautus salli aika kovaa kylkimyyryä ennen kuin puuttui peliin (ns. "nyt sillä ei oo enää hanskat tallessa") ja sutimistakaan se ei tyystin poistanut.
Väittäisin hyvän vastaavan systeemin olevan vähän sama, kuin ABS:t. Normaaliajossa ABS:t on hitaammat liukkaalla jarruttaa, mutta kun tulee se ongelma ni kukas muistaa punpata? Nii-i.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mikäköhän siinä oikein on, ettei kaikkia Italiassa myytäviä varusteita saa Suomesta. Ei luulisi olevan mikään ongelma kun kuitenkin jokainen auto tehdään erikseen.
Tosin oli ne varustekokoonpanot muuttuneet Italiankin sivuilla niiden ensimmäisten ennakkotietojen jälkeen.
Tai sitten Suomen Super malli sisältää jo vakiona adaptiivisen vakionopeussäätimen. Taitaa vaan olla toiveunta.
Heh, melko lyhyt kaveri siinä tiirailee Stelvioon sisään, vai onkohan se tosi korkea....
Tosin oli ne varustekokoonpanot muuttuneet Italiankin sivuilla niiden ensimmäisten ennakkotietojen jälkeen.
Tai sitten Suomen Super malli sisältää jo vakiona adaptiivisen vakionopeussäätimen. Taitaa vaan olla toiveunta.
Heh, melko lyhyt kaveri siinä tiirailee Stelvioon sisään, vai onkohan se tosi korkea....
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Taitaa toi adaptiivinen vain jo olla niin peruskauraa? Vakionahan on kaikissa varustetasoissa "Forward Collision Warning -törmäysvaroitusjärjestelmä" joten eikö rauta ole jo valmiina?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kyl esim. Bemareissa on mainiosti tilaa antava luistonesto. Ensimmäisessä pykälässä sallii kevyet luistot ja alkaa sitomaan, jos kulma menee liian pitkäksi. Toisessa vaiheessa menee kokonaan pois päältä.Curva Grande kirjoitti:Aquatica kirjoitti:Aikanaan sen sitten näkee. Saattaa vaan olla takavetoisessa vähän vaativampi rasti tehdä hyvin toimiva systeemi eli siis sopivasti "tilaa" antava. Vaihtoehtojen tarjoamatta jättäminen tässä asiassa ei vaikuta hyvältä, meillä kun on kaikilla vähän oma makumme siitä mikä on hyvä systeemi.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^ Just niin, siellä tarjotaan niitä vaihtoehtoja.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
Mut mä ymmärsin Giuliassa olevan sama - eli voi säädöillä vaikuttaa agressiivisuuteen (mutta kokonaan pois päältä vain QV:ssa).
Mut mä ymmärsin Giuliassa olevan sama - eli voi säädöillä vaikuttaa agressiivisuuteen (mutta kokonaan pois päältä vain QV:ssa).
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^ Kyllä, mutta pitäisi se viimeinenkin mahdollisuus tarjota muissakin malleissa. Itse en bemarilla talvella jaksa kaupungissa ajella millään elektroniikalla.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mutta alkoipahan vituttaa artikkelin kirjoittajan Essonbaarimainen tieto 164:stäsämpy kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016061721747374_au.shtml
Suora lainaus artikkelista:
Tiedän itsekin tapauksen, jossa kyseistä uutena ostettua autoa korjattiin, kunnes se lopulta rahdattiin takaisin Italiaan - lopullisesti.
Minkään Audin, Bemarin tai Volvon tapauksessa ei tällaistakaan olisi tarvinnut sanoa... Niitähän ei ole koskaan palautettu tehtaalle
Jarru on vauhdin surma...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Myös pakoputkien ulostulot ovat turhan pientä kokoa.Julli kirjoitti:
Heh, melko lyhyt kaveri siinä tiirailee Stelvioon sisään, vai onkohan se tosi korkea....
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jäävät ämpärin halkaisijasta sen viimeisen sentin. Sitten olisivat täydelliset.Vittorio Jano kirjoitti:Myös pakoputkien ulostulot ovat turhan pientä kokoa.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Näyttää tuolla Nettiauton laskurilla perusmallin (200 hv bensa) hinta nousevan yli 50 ke heti, kun mukaan valitaan välttämätön perusvarustelu. C-mersu näyttäisi jäävän muutaman tuhat euroa halvemmaksi vastaavilla varusteilla. Eipä sillä, ei kai Giulian ole tarkoituskaan kilpailla hinnalla? Noiden välillä kun on haluttavuudessa pientä suurempi ero.
Järkiautoilija
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kyyy-yllä nämä hommat tiietään veijoessolla paremmin kuin täällä - ei ne alffat kestä.Moritz kirjoitti:Mutta alkoipahan vituttaa artikkelin kirjoittajan Essonbaarimainen tieto 164:stäsämpy kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016061721747374_au.shtml
Suora lainaus artikkelista:
Tiedän itsekin tapauksen, jossa kyseistä uutena ostettua autoa korjattiin, kunnes se lopulta rahdattiin takaisin Italiaan - lopullisesti.
Minkään Audin, Bemarin tai Volvon tapauksessa ei tällaistakaan olisi tarvinnut sanoa... Niitähän ei ole koskaan palautettu tehtaalle
Asiaan: mitä enemmän olen tuota Kiulua katsonut ja miettinyt, sitä paremmalta se vaikuttaa. Täytyy ehdottomasti käydä kokeilemassa, jahka mahdollisuus tulee.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jep, sopivaa varustelua olen pähkäillyt ja Pack Sportin kanssa joutuisi ruksimaan väkisin 500€ maalatut jarrusatulat.Tommi kirjoitti:Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Käytännössä pelkkien bi-xenonien hintaan (1600€) verrattuna tuo Pack Sport lisää erilaisen ratin ja muutaman alumiinilistan sekä väkisin nuo maalit jarruihin, hintaan tulee kuitenkin 1000€ lisää pelkkiin xenoneihin verrattuna joten noilla spekseillä jää pois.. Giuliettassa käsittääkseni sisältää helmaa tms., mutta Giuliassa vaikuttaa sporttipaketti aika ohuelta.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Niin, mikäs toi kiulu on?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Liukas kirjoitti:Jep, sopivaa varustelua olen pähkäillyt ja Pack Sportin kanssa joutuisi ruksimaan väkisin 500€ maalatut jarrusatulat.Tommi kirjoitti:Melko kallista maalia niihin jarrusatuloihin laitetaan.
Käytännössä pelkkien bi-xenonien hintaan (1600€) verrattuna tuo Pack Sport lisää erilaisen ratin ja muutaman alumiinilistan sekä väkisin nuo maalit jarruihin, hintaan tulee kuitenkin 1000€ lisää pelkkiin xenoneihin verrattuna joten noilla spekseillä jää pois.. Giuliettassa käsittääkseni sisältää helmaa tms., mutta Giuliassa vaikuttaa sporttipaketti aika ohuelta.
eikös Suomessa ole tarjolla tota performance pakettia ollenkaan? mihin siis kuuluu lukkoperä, sähköalusta ja paddleshifterit automaateissa, aika outoa
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
On se tuossa nettiauton systeemissä ainakin valittavissa:V6 kirjoitti: eikös Suomessa ole tarjolla tota performance pakettia ollenkaan? mihin siis kuuluu lukkoperä, sähköalusta ja paddleshifterit automaateissa, aika outoa
3436.48 € Pack Performance AT (8LW)
(Mekaaninen tasauspyörästön lukko ja AlfaT Active Suspension (aktiivisesti säät. iskunvaimentimet). Vain Super -malleihin)
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Nepä onkin sitten vanhemmiten halpoja uusittavia. Bemariin säätyvä tolppa n. 1000€/kpl.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei harmainta aavistusta. En usko että se liittyy tämän viestiketjun aiheeseen millään tavalla, mistä sitten lieneekään kyse.Timbal kirjoitti:Niin, mikäs toi kiulu on?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Vähän mielikuvitusta käyttäen säikeen auton yksi monista lempinimistä - mulla kotona Vartttikuutonen ja Pikku-Juulia... ei kai tässä tieteellistä julkaisua tehdä.155156 kirjoitti:Ei harmainta aavistusta. En usko että se liittyy tämän viestiketjun aiheeseen millään tavalla, mistä sitten lieneekään kyse.Timbal kirjoitti:Niin, mikäs toi kiulu on?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 28398.html
vähän google käännöstä:
The best price / Driving pleasure is undoubtedly the side of the Giulia, which arises new benchmark for dynamism. Series 3 must react, because it had already lowered the guard against the new Audi A4 ( see match Audi A4 TDI 190 against BMW 320d ). But Giulia can claim victory in the segment of premium sedans it intends to invest.
Alfa Romeo Giulia
WE love
What frame!
Dynamism / comfort
Agreement engine / gearbox
we regret
Perfect finish
narrow storage
Diesel too noisy
BMW 3 Series
WE love
premium finish
dynamic driving
Agreement engine / gearbox
we regret
Price / less favorable equipment
Sportiness slightly faded
engine sound
vähän google käännöstä:
The best price / Driving pleasure is undoubtedly the side of the Giulia, which arises new benchmark for dynamism. Series 3 must react, because it had already lowered the guard against the new Audi A4 ( see match Audi A4 TDI 190 against BMW 320d ). But Giulia can claim victory in the segment of premium sedans it intends to invest.
Alfa Romeo Giulia
WE love
What frame!
Dynamism / comfort
Agreement engine / gearbox
we regret
Perfect finish
narrow storage
Diesel too noisy
BMW 3 Series
WE love
premium finish
dynamic driving
Agreement engine / gearbox
we regret
Price / less favorable equipment
Sportiness slightly faded
engine sound
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Hyvä tulos EuroNCAP:ssa. Vähempi ei riittäisikään. Odotan mielenkiinnolla miten suoriutuu erittäin vaativasta IIHS:n small overlap -törmäyksestä (25%:sesti kiinteään esteeseen). Moni saksalainen on alisuoriutunut, kun Volvo loistanut kymmenen vuotta vanhalla suunnittelullaankin. Amerikan markkinat kuitenkin Alfalla mielessä ja testi juurikin jenkkien tekemä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Peilit näköjään löyhässä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
näyttäs olevan toi AEB systeemi aika hyvä, osaa jarruttaa tossa missä "ihminen" tulee toisen auton takaa
https://youtu.be/7YkddjbcQew?t=179
https://youtu.be/7YkddjbcQew?t=179
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ja vielä 155:n takaa
^^Peilithän pysyivät kiinni, mutta "värikuori" irtosi. Jotain clip-on -mallia?
^^Peilithän pysyivät kiinni, mutta "värikuori" irtosi. Jotain clip-on -mallia?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Aistin peilien kuorten olevan melkoinen diili, kun niitä rupeaa tulemaan Italian väreissä, mattaharmaana, hopeisena... 5 tähteä ja niin sen pitää ollakin. Nämä nykyajan autot ovat kyllä uskomattomia, kun katselee 10 vuotta vanhempia kolaritestejä samassa segmentissä. Ja tuo automaattinen jarrutus... helvetti sehän toimii.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tulisipa lottovoitto syksyyn mennessä, niin saisi ostettua
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sitte ku mennää sinne ~20 vuotta vanhoihinShuttle kirjoitti:. Nämä nykyajan autot ovat kyllä uskomattomia, kun katselee 10 vuotta vanhempia kolaritestejä samassa segmentissä.
https://www.youtube.com/watch?v=R0agTZgMnbY (tosin ei euroncap, joten nopeutta ei tie)
Tuoki vie ehjäpeltinen, mitäs sit ku osa pohjasta on jo valmiiks hävinny..
Nooh, paska säkä sit jos osuu.
Noni