156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Oletetaan että on kaksi 156 2,5 v6 rinnakkain, toinen on mätä katiska mutta tekniikka ok, ja toinen hyvärunkoinen mutta lootavammainen yksilö. Onko teoriassa mahdollista vaihtaa päivässä laatikko yksilöstä toiseen? Eli siis kaks lootaa irti ja yksi kiinni. Ja kannattaako luovuttaja ährätä talliin vai suorittaa leikkaus ulkona?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Suosiolla talliin ja ajan kanssa laatikon vaihto, ei tee päivässä...
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Pitääkös apurunko tiputtaa vai mahtuuko laatikko pois muutenkin?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
En tiedä onko pakko, mutta kannattaa pudottaa. Saa roimasti lisätilaa ja samalla on helppo vaihtaa väljät kallistuksenvakaajan koripuslat uusiin.
Abarth 500 Esseesse
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Mahtuu kait ilman apurungon irroitusta.
Luovuttajasta jos kerran menee varaosiksi loppu auto tekisin niin, että puskuri irti ja lukkopelti, sekä jäähdyttimet pois. Puukkosahalla aisat poikki ja laatikko moottoreineen rullakon päälle ja kun piuhat on irti vetää koko paketin ulos.
Luovuttajasta jos kerran menee varaosiksi loppu auto tekisin niin, että puskuri irti ja lukkopelti, sekä jäähdyttimet pois. Puukkosahalla aisat poikki ja laatikko moottoreineen rullakon päälle ja kun piuhat on irti vetää koko paketin ulos.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Mahtuu ilman apurungon irrotusta mutta moottorin yläkiinnike pitää irrottaa ja moottoria nostaa, laskea sekä kallistaa eteenpäin laatikkoo irrottaessa ja takaisin laittaessa. Aikamoinen souvi.
-akku telineineen ja imuputkisto irti
-anturin piuha irti laatikosta
-vaihteensiirtäjän vaijerit kannakkeineen irti ja lämpösuojalevy kannakkeen alta
-startin ylin pultti irti yläkautta sillä 90 asteeseen taivutetulla 13 mm lenkillä. Vittumainen homma. Sitä ei näe vaan käsikopelolla pitää kiertää auki 1/8 kierrosta kerrallaan jonka jälkeen aina uusi ote avaimella.
-kytkimen työsylkkä ja kannake irti
-pakoputkisto kattiin asti pois.
-kampiaks anturin/vauhtipyörän suojapelti irti
-oik vetoakselin runkolaakerin kannake irti
-startin loput 3 pulttia irti alakautta
-maadotuspiuha irti laatikosta
-vetoakselit irti laipoista
-olkavarret irti alapallosta jotta saa vedettyy vetoakselit tarpeeks ulos
-moottori tuettava altapäin
-vaihteiston etu ja takakannake irti
-vaihteisto irti koneesta
-taiteilemaan vaihteisto pois konehuoneesta moottoria tunkkaillen
-akku telineineen ja imuputkisto irti
-anturin piuha irti laatikosta
-vaihteensiirtäjän vaijerit kannakkeineen irti ja lämpösuojalevy kannakkeen alta
-startin ylin pultti irti yläkautta sillä 90 asteeseen taivutetulla 13 mm lenkillä. Vittumainen homma. Sitä ei näe vaan käsikopelolla pitää kiertää auki 1/8 kierrosta kerrallaan jonka jälkeen aina uusi ote avaimella.
-kytkimen työsylkkä ja kannake irti
-pakoputkisto kattiin asti pois.
-kampiaks anturin/vauhtipyörän suojapelti irti
-oik vetoakselin runkolaakerin kannake irti
-startin loput 3 pulttia irti alakautta
-maadotuspiuha irti laatikosta
-vetoakselit irti laipoista
-olkavarret irti alapallosta jotta saa vedettyy vetoakselit tarpeeks ulos
-moottori tuettava altapäin
-vaihteiston etu ja takakannake irti
-vaihteisto irti koneesta
-taiteilemaan vaihteisto pois konehuoneesta moottoria tunkkaillen
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Irroita suosiolla apurunko. Säästyt monelta kirosanalta.
Ai mistäkö tiedän....
Ai mistäkö tiedän....

-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Nonni. Luovuttajasta otettiin kone+loota nipussa pois. Laatikkovammaisesta apurunko läks viime metreillä irti, ja laatikko läks pois. Startin ylin pultti oli helppo, sitä ei ollu
Keltsin kanssa mietittiin että jos vääntäiskin startin puolelle helicoilin ja porais laatikosta reiän läpi, olis sitten ensi kerralla
helpompaa...
Sitten heräs jatkokysymys: Kuinka paksu on v6 valeon kytkinlevy uutena/ihan lopussa?


Sitten heräs jatkokysymys: Kuinka paksu on v6 valeon kytkinlevy uutena/ihan lopussa?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Sittenhän se olisi yhtä fiksu kuin saabissa, tosin siinä vain kaksi pulttia, joista toinen laatikon pultti.
Huomena voin vertailuksi mitata paljon dieselin levyn paksuus uutena.
Huomena voin vertailuksi mitata paljon dieselin levyn paksuus uutena.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
UUden levyn paksuus on tuossa halkaisijaltaan 240 mm levyssä 8 mm ja vanhan 5,7 mm. Kytkin otti melkein ylhäällä tuolla vanhalla levyllä.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Valittavana olis 7 ja 6 mm paksut levyt... Pitäiskö nyt sit kuitenkin jostain puristaa rahat uuteen kytkinsettiin
Kampuran stefa, vetarien stefat ja kallistuksenvakaajan runkokumit ainakin menee vaihtoon, samoin koiranluut.

- pahakeisari
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
- Paikkakunta: Askola
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
EhdottMasti uusi levy jos setti auki 

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
7 millin levyllä ajelet 100 tonnia ainakin maaseutupainotteista ajoa. Kampuran stefa uusi jos vuotaa, ehjiä ei kannata vaihtaa. Mister autosta voit saada kytkin paketin alta 200 euroa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Nyt on mullakin dieselissä startti vaan kahdella pultilla kiinni.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Pikaisella haulla eri toimittajilta ei löytynyt alle 200€ paketteja, halvin taisi olla 255 LUK paketti. Ottaako tuo vai sitten joku muu
Ja yks osa on jossain halvempi kuin toisella ja sit taas toinen osa toisinpäin. voi vattu. Spareto, Nimark, Misterauto, autonvaraosat24 katsottu läpi. mitäs näitä nyt sit vielä muita on?


- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Mister-auto 199,31 e Lukin paketista löytyy valeon osat, ainakin kolmessa aikaisemmassa tapauksessa.
Onko itse asetelma kulunut? Kuinka syvän painumaan painelaakeri on tehnyt kynsiin? 7mm levyssä on vielä mielestäni ok.
Onko itse asetelma kulunut? Kuinka syvän painumaan painelaakeri on tehnyt kynsiin? 7mm levyssä on vielä mielestäni ok.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto
Mietin kanssa että olis vaihtanut vain levyn, mut meni jo, Spareto sai meikäläisen rahat.... Tulee kaikkee muutakin samassa paketissa