Aloittelijakysymyksiä 147

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Aloittelijakysymyksiä 147

Viesti Kirjoittaja rockafella »

Tervehdys!

Tuli tuossa jonnin aikaa sitten ostettua ensimmäinen oma auto, v.2002 147 (mahtava peli!). Autoista kun en hirveästi tiedä, olisi pari tällaista oikeaa nyyppä-kysymystä...

1) takajarrut jäätyy kiinni pakkasella jos käsijarrun jättää päälle! Mikä auttaisi, ja mistä tuo johtuu?

2) ovet narisee avatessa. Millä noita saranoita voisi öljytä, vaseliinilla?

3) öljyn määrästä on täällä foorumilla puhuttu paljon. pitääkö siis siinä öljytikussa öljyntaso olla niiden kahden pienen muhkuran välillä?

4) saakohan pakkasella piippavaa liukkausvaroitusta jotenkin pois? Alfa on piippaillut uskollisesti jokaisena talvipäivänä..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

1 käsijarruvaijerin kuori voipi olla rikki jolloin vesi pääsee sisään.Korjaus
tai käsijarrun käyttö harkitusti ei siis suojakelillä päälle jos on pakkasta tulossa.


2 Vaseliini spraytä olen käyttänyt

3 min ja max merkkien välissä ja väli on 1 litra ainakin 156sessa

4 ei tietoa :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Aloittelijakysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

rockafella kirjoitti: 1) takajarrut jäätyy kiinni pakkasella jos käsijarrun jättää päälle! Mikä auttaisi, ja mistä tuo johtuu?
Tervetuloa joukkoon! Aika kiva ensiauto.

Itse olen ratkaissut tuon käkkärinongelman niin, että en kyseiseen hanikkaan koske lokakuun ja toukokuun välisenä aikan ollenkaan. Ei jumita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

2) Samaa vikaa 156:ssa. Vian ratkaisin lukkoöljyllä, soveltuu myös saranoille. Ja käyttö lämpötila riittää -25C, eli tarpeeksi. Pieni valkoinen pullo.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Omassa 147:ssa ei kässäri jäädy vaan toimii moitteetta vaikka käytän sitä päivittäin. Piippailun saa ainakin hiljemmalle tietokoneen menu valikosta säätämällä... taitaa saada myös kokonaan äänettömäksi.

rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja rockafella »

Tulikin hyvät vinkit ja nopeasti, tattis!

Toi käsijarru taitaa jäädä mullakin lepoon lopputalveksi, kattelen sitä sit seuraavan huollon yhteydessä.

Oon ollut Alfaan kyllä tosi tyytyväinen. Kävin ajamassa monia muitakin autoja (206 gti, A3...), mutta Alfan fiilis vei jotenkin mukanaan samantien.
Vähän pelotti alfan "maine" ennen ostopäätöstä, mutta lukuunottamatta noita mainittuja juttuja ei ongelmia ole ollut. Omia kilsoja tosin ei ole takana vasta kuin 3000.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Joo samaa mieltä... ei noita muita merkkejä voi edes verrata... ja tässä 2 litrasessa 147:ssa on aika hyvä toi "zoomi peili"... aina kun painaa oikean jalan pohjaan niin kaikki pienenee peruutuspeilissä kohtuullisen nopeasti... :multi:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kuulostaa tutulta! Itseltäni löytyy myös nuo kaikki "ominaisuudet". Känkkään en koske juuri lainkaan, kun huomasin että se kuori on tosiaan rikki ja pääsee jäätymään. Saranoiden naksumiseen ei ainakaan kuparitahnaspray auta, päinvastoin. Pitänee kokeilla jotain jäykempää. Mobilin 5w-50:stä tuntuu suht iloisesti kuluvan, mutta kun saadaan oikeat litkut siään, niin eiköhän se siitä. Tähän mennessä kulunut 3 l/10000 km.

Tosiaan mukava peli ajaa, erityisesti pidempää matkaa. Hauska huomata, kun ihmiset pitää autoa ulkoapäin jotenkin pienenä, mutta yllättyvät miten hyvin sinne mahtuu. Nyt viikonloppuna neljä äijää ja viikonlopun pilkkikamat matkusti suht mukavasti kuutisensataa kilsaa. Keskinopeudella ~100 km/h keskikulutus ~8 l/100km. Ei paha mun mielestä.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelijakysymyksiä 147

Viesti Kirjoittaja Campari »

rockafella kirjoitti: 1) takajarrut jäätyy kiinni pakkasella jos käsijarrun jättää päälle! Mikä auttaisi, ja mistä tuo johtuu?
2) ovet narisee avatessa. Millä noita saranoita voisi öljytä, vaseliinilla?
3) öljyn määrästä on täällä foorumilla puhuttu paljon. pitääkö siis siinä öljytikussa öljyntaso olla niiden kahden pienen muhkuran välillä?
4) saakohan pakkasella piippavaa liukkausvaroitusta jotenkin pois? Alfa on piippaillut uskollisesti jokaisena talvipäivänä..
1. Ei ole ongelmaa ollut korjauksen jälkeen, kun on ahkerasti käyttänyt, ehkä autossasi
on se kässärivaijerin suojus rikki, ja sinne pääse likaa ja se jäätyy. Se on aika alttiisti reititetty ja ottaa rapaa ja iskuja vastaan helposti. Melkein kaikissa se hajoaa parin vuoden sisällä.
2. Jos ovi narisee _pahasti, niin rungon puolella oleva tappi/kolo yhdistelmä saattaa oll väljä. Sen välyksen kyllä huomaa, omastani vaihdettiin ko yhdistelmä. Voi silti vain olla rasvan puutetta, kun on noinkin uusi auto.
3. Öljyn määrää on syytä tarkailla säännöllisestii, se kuuluu Alfistin arkipäivään. 1000 km välein tarkistan itse. Tikun merkinnät ovat vähän epämääräiset, siinä kohouminen välissä se raja kuitenkin on.
4. Eipä saa kuin särkemällä jotain, sama ärsytys itselläkin, pitäisi ehdottomasti olla poiskytkettävissä. Ei ole siinä kohtaa suomiasiakasta ajateltu, täällä kun on pakkasta puolivuotta.

Näihinpä ne ongelmat ovat minullakin jääneet takuuna vaihdettujen takatukivarsien ja palaneiden polttimoiden lisäksi.

Huolettomia kilometrejä toivottaen.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja rockafella »

Jees, löyty Clas Ohlsonilta "talvipaketti" kympillä, sisälsi silikonit ja lukkorasvat ja jotain muovirihkamaa. Ovien narinat hävisi näppärästi tuolla lukkorasvalla, pitää lisäillä jos narina palaa.

Enempi pitäisi päästä ajamaan, kesällä pääsee vasta kunnolla nautiskelemaan :mrgreen:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Käsijarrun käytön lopettamista edes talveksi en suosittele (käyttämättömyys aiheuttaa uusia ongelmia, jumittumisalttiutta yms. vetele edestakaisin vaikka parkkihallissa, kun auto on sulanut jos ei muuta): pakkasilla käsijarrua ei saa jättää pitkäksi aikaa päälle, varsinkin jos kuori on rikki. Eli suosittelen että käytät käsijarrua mutta et jätä pitkäksi aikaa päälle pakkasilla.

"Possible ice on road" yhteydessä tulevan äänen saa ainakin 156:n ajotietokoneesta säädettyä kokonaan pois päältä (varoitus tulee ilman ääntä, kun valikosta hakee "Buzzerin" ja säätää äänen pois. Näin tein itse kun tuo hupaisa varoitus mahdollisesta jäästä tiellä tuli joka kerta startatessa näin talvipakkasilla.

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

late04 kirjoitti:
"Possible ice on road" yhteydessä tulevan äänen saa ainakin 156:n
Ei tunnut olevan samanlainen tässä 147-yksilössä, vaikka buzzerin pistää äänettömäksi, niin varoitusäänet kiekuvat silti läpi, kumma logiiikka tai sitten se äänisäätö on minulla
oikeasti rikki. Esim. rikkoutuneen lampun hälypiippi tule läpi vaikka
äänitaso on nolla. On tainnut taas "italianluigi" kytkeä piuhat väärinpäin
-cr.
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Mielestäni tuon hälytinpiipin toiminta on aika loogista, et piippailee ainakun jotain todellista "hätää" on tiedossa! No joo ehkä ton possible ice on road äänen vois unohtaa, tai rakentaa niin että piippais vain kun lämpötila ajon aikana tippuu alle +3.

OT: Campari, mitäs puhdistuainetta olet käyttänyt sisätiloihin? Itselläni on sama vaalea sisus ja vielä suht puhdas. Oli mielestäni ehdottomasti parhaimman näkönen värivaihtoehto 147:n sisätiloihin.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Boxer33 kirjoitti: OT: Campari, mitäs puhdistuainetta olet käyttänyt sisätiloihin? Itselläni on sama vaalea sisus ja vielä suht puhdas. Oli mielestäni ehdottomasti parhaimman näkönen värivaihtoehto 147:n sisätiloihin.
Samaa mieltä, vaalea sisustus antaa sellaisen mukavan avaruuden tunteen, ja sointuu hyvin yhteen vaalean ulkovärin kanssa. Kokomusta sisustus vaikutti jotenkin koppimaiselta, vaikka mustasta muuten pidänkin, eipä silti ollut edes vaihtoehtona, käytetty kun oli.

Olen käyttänyt kankaiden hoitoon ihan tavallista sisustukseen tarkoitettua vaahtopesuainetta ja imurointia sekä vaateharjaa.
Kevyttä harjausta ja imurointia kannattaa tehdä useamminkin, niin ei pääse pöly ja lika pinttymään. Kokiksen yms. ja suklaan syönti on autossa kielletty, pahimmat, erottuvat tahrat tulevat niistä.
Muoviosille tavallista nukkaamatonta ohutta kangasta lievästi kostutettuna ja kumiosille silikonihoitoainetta. Takapenkin olen suojannut peitteellä, koska kuljetan siellä kaikki päivittäisroinat.
Tällä hetkellä kaipaisi kyllä kärry talven jäljiltä taas kunnon puhdistusta, mutta kun on pihalla niin pirun kylmä tehdä mitään. Tulis jo kesä...

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja rockafella »

No juu, täytyypä kirjotella vähän lisää kokemuksia Alfasta (ja Deltasta).

Pari viikkoa sitten oli katsastus, ei mennyt läpi, takarenkaat heilu liikaa, oli jotain väljyyttä jossain. Samoin moottorista tuli joku vikakoodi. Noh, eikun auto takasin Stockmannautoon, niiden myöntämän ostoturvan piikkiin meni.

Kävin tänään hakemassa Alfan takasin kotiin, ja ei perkele ku just oli päässy 500metrin päähän kotiovesta niin yhtäkkiä ovet napsahtaa kiinni ja näytössä alkaa vilkkua jos jonkinlaista vikakoodia. Sammutin auton ja käynnistelin uudestaan, lopulta ruutuun jää enää "brake light fuse failure".. Ihmeellisintä tossa on ku et auton sammuttaa tai käynnistää räväyttää keskuslukitus ovet kiinni ja auki?

Ei kyllä ymmärrä, mitä ihmettä ne on siellä Deltassa puuhannu... jotain korjannu ja samalla hajottanu jotain muuta???

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Auto on nyt ollut mulla ~3vko ja onkelmia on ollut noiden varoitusten kanssa. Yleisimmin (about 3/4 käynnistyskerroista) auto ilmoittaa että takasumari on palanut, kuitenkin olen sen jokakerta käynyt huvikseni tarkastamassa ja aina se on toiminut. Muutaman kerran sama ilmoitus on tullut myös kesken ajon. Nyt viimeisimpänä auto on muutaman kerran ilmoittanut ensin vasemman sitten oikean ja vielä molempien takavalojen olevan rikki. Uudelleen käynnistys on kuitenkin aina auttanut. Lisäksi hälläri ilmoittaa lähes aina autoa lukittaessa että jotain vikaa on (pieni äänimerkki) ja tarkistuksessa ilmoittaa viaksi sisätilan tutkat. Ilmeisesti tästä johtuen takaluukkua ei voi avata jos auto on lukittuna (vaikka ohjekirjan mukaan näin pitäisi voida tehdä) muuten alkaa pillit kiljumaan.

Aika on kuitenkin varattuna delttaan, jotta saavat ko. ongelmat korjata. Tai ainakin yrittää. Ostoturvan piikkiin menee nuokin. Mutta tuo rockafellan kirjoituksen perusteella alkoi vähän jännittämään että muuttuuko viat vaan pahemmaksi jos sen tuonne delttaan vien...

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Onpas rockafellalle ja antijapelle sattuneet varsinaiset maanantai yksilöt. :cry:
Toki itsellekin on reilun vuoden aikana muutaman kerran tullut ilmoitusta rekisterikilven valosta, joka siis on kuitenkin aina ollut toiminnassa. Oletan että ainakin mun tapauksessa kyse on polttimon kasvaneesta resistanssista, jonka tietokone tulkitsee lampun palamiseksi. Ilmoitusta tulee yleensä välittömästi auton pesun jälkeen tai joskus vesisade kelillä, eli ilmeisesti kosteuden aiheuttamaa resistanssin kasvua liitoksessa, kuvittelisin.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Mergy kirjoitti:Toki itsellekin on reilun vuoden aikana muutaman kerran tullut ilmoitusta rekisterikilven valosta, joka siis on kuitenkin aina ollut toiminnassa.
Heh, tuon unohdinkin mainita. Eli muutaman kerran on tuosta rekisterikilven valostakin tullut ilmoitus. Tosin kun menin tarkistamaan oli valo tosiaan sammunut, mutta pienellä kopautuksella syttyi uudelleen. Selkeä kosketushäikkä. Aloin nyt vaan miettimään että voisikos häiriöt (tai ainakin osa) johtua tuosta jotenkin? Tässä on nimittäin vielä sellainenkin pointti että samana päivänä kun hain auton huomasin että toinen (ei siis tämä sammunut) rekisterikilven valo oli 'tipahtanut' alas. Toisellapuolella oleva muovikiinnike oli napsahtanut poikki. Eli koska valo ei nyt ole kunnolla kiinni, voisiko valossa oleva maadoitusläpykkä maadoittaa huonosti -> häiriöitä. Noh, takuun piikkiin menee tuokin, mutta jotenkin kun noin paljon vikoja tulee näin lyhyessä ajassa alkaa usko hiipumaan... :(

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kuulostaa mielestäni heikolta maadoitukselta tai softavialta. Itselläni ei ole nyt 6kk ja reilun 15 tkm aikana tullut yhtään virheellistä vikailmoitusta. Kerran ilmoitti vasemman etuparkin viallisuudesta ja se todella olikin rikki. Airbagin valo on palanut nyt 2 kk, mutta ens viikolla menee kuskin penkin alla oleva liitin vaihtoon (tyyppivika->takuuseen).

Alkuaikoina ihmettelin jumittavaa ajotietokonetta ja toimimatonta trippimittarin nollausta, mutta sekin homma selvis. Homma korjaantu, kun sääti asetuksista radion näytön mittaristosta pois päältä. Löytyihän sentään jotain alfamaisuuksi :mrgreen:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

miju_83
Viestit: 70
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 21:33
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miju_83 »

Mä olen jo menettänyt toivoni noiden valojen suhteen. Ostin oman 147:ni viime kesänä ja silloin siitä oli rikki rekisterikilven valo ja toinen parkki. Okei, noi korjattiin ja se hemmetin oranssi möllykkä häipyi mittaristosta hetkeks.. No, vähän ajan sisällä valoja pimeni aina yks kerrallaan ja aina vaihdettiin pari samalla. Nyt se perhanan oranssi valo on jo palanut niin kauan kuin muistan, mutta kaikki valot toimii! Ongelma on, että kun omani on toi 105heppanen, niin siinä on säästetty (mm.) siten, että virhevalo vaan syttyy palaan, mut ei kerro mikä on rikki.. Koska en jaksa enää välittää, niin palakoon perkele! (mut joku voi kyl silti kertoa keinon sen sammuttamiseks jos tietää :oops: Firmamme asennusmiehet ovat ratkaisseet erään varoitusvalon palamisen kuorma-autossamme siten, että päälle on liimattu laastari! Eipähän häikäise! :mrgreen: )

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Omassa on tuo vanhemman mallinen varoitusvalo joka ei myöskään kerro mikä polttimo on mennyt. Olen jo oppinut että omassa se on lähes 100% todennäköisyydellä parkki :)

Mutta vinkkiä noihin ongelmiin. Ensinnäkin joskus kun lamppu alkaa olla taipaleensa loppu puolella hehkulanka katkeaa, mutta tärähdyksestä tai koputtamalla saattaa syttyä vielä hetkeksi kun langan päät löytävätkin toisensa ja "hitsautuvat" yhteen uudelleen. Tästä voi tulla sellainen kuvitelma että järjestelmässä on vikaa. Yleensä kannattaa vaihtaa polttimo samantien, ei tuo onni kauan kestä.
Toinen ongelma näissä varoittavissa järjestelmissä on että ne haistelevat usein usean polttimon ketjua tai jopa kaikkia ja kosteuden,hapettumisen, roskien, polttimon ikääntymisen yms takia tulee ajan myötä virhe ilmoituksia. Takuu varmaa korjausta tuohon on paha antaa, mutta jos viitseliäisyyttä riittää voi käydä polttimot läpi ja katsoa ettei ole edellä mainittuja ongelmia. Lähinnä ongelmat kai tulee noista huonommin suojatuista valoista eli sivuvilkut(?), rekisterikilven valot jne jotka sitten saavat koko virtapiirin yli raja-arvojen. Polttimon kantoihin voi tietysti kokeilla kontaktispraytä mutta ole tarkkana ettet ruiki polttimoa tai valon sisustaa/heijastinta ja näin lisää ongelmia. Polttimon lasiin ei myöskään pidä koskea paljain sormin sillä se lyhentää polttimon käyttöikää. Myös takavalojen johdotukset ainakin 156 on hyvä tarkistaa sieltä takapaksin puolelta. Ja tietysti kaikki silmiin osuvat maadoituspaikat.

Lopuksi täytyy todeta ettei mulla itsellä ole ongelmia ollut lukuun ottamatta noita parkkipolttimoita, joista taas toissapäivänä toinen paloi :roll: Mutta ihan aiheellisesti järjestelmässä valo palaa.
Ayrton Senna da Silva forever

rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja rockafella »

Nyt auto on taas Stockmanauton huollossa, tällä kertaa vissiin yrittävät korjata ite. Vika on vielä niin pirullinen että tuo "joulukuusiefekti" tulee joskus 10-20km ajelun jälkeen, näemmä ihan randomilla. Jarruneste lopussa, etuvalo sammunu, takavalot sammunu, keskuslukitus päälle ja pois... what??
Ihmeellisintä on että mitään moista ongelmaa ei ollu ennen tota huoltokeikkaa.

Antijape kirjoitti: Tässä on nimittäin vielä sellainenkin pointti että samana päivänä kun hain auton huomasin että toinen (ei siis tämä sammunut) rekisterikilven valo oli 'tipahtanut' alas. Toisellapuolella oleva muovikiinnike oli napsahtanut poikki. Eli koska valo ei nyt ole kunnolla kiinni, voisiko valossa oleva maadoitusläpykkä maadoittaa huonosti -> häiriöitä. Noh, takuun piikkiin menee tuokin, mutta jotenkin kun noin paljon vikoja tulee näin lyhyessä ajassa alkaa usko hiipumaan... :(
melko uskomatonta, onkohan meillä samat autot? :lol:
Mulla nimittäin tipahti harjapesussa toinen rekisterikilven valo, toinen muovikiinnike rikki.

Noh, usko alfaan ei kyllä vielä ole hiipunut, sain stockmann autosta tilalle Opel Merivan. On kyllä niin muovinen, hajuton ja munaton auto ku olla ja voi :crazyeyes:
Sillä pitäisi kuitenkin Tahkolle ja takas ajella tänään. Eipähän tuu kilsat omaan mittariin, jos nyt jotain positiivista tästä rumbasta yrittää löytää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Antijape kirjoitti:
Mergy kirjoitti:Toki itsellekin on reilun vuoden aikana muutaman kerran tullut ilmoitusta rekisterikilven valosta, joka siis on kuitenkin aina ollut toiminnassa.
Heh, tuon unohdinkin mainita. Eli muutaman kerran on tuosta rekisterikilven valostakin tullut ilmoitus. Tosin kun menin tarkistamaan oli valo tosiaan sammunut, mutta pienellä kopautuksella syttyi uudelleen. Selkeä kosketushäikkä.
mulla on kanssa tehnyt tolleen muutamia kertoja mutta aina siellä on polttimo mennyt pienen ajan sisään vaihtoon.. Taitaa polttimon lanka välillä olla kontaktissa ja välillä ei.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

rockafella kirjoitti:melko uskomatonta, onkohan meillä samat autot? :lol:
Mulla nimittäin tipahti harjapesussa toinen rekisterikilven valo, toinen muovikiinnike rikki.
Vielä kun muutama ilmoittautuu saman vian kanssa, niin toi voidaan lisätä tuonne tyyppivika puolelle. :-D

rockafella
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 15:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja rockafella »

Nyt on alfa haettu huollosta. Kävivät releet yms läpi, mutta ei kuulemma mitään löytynyt. Noh, otin hakureissulle mukaan digikameran, olisin ottanu nauhalle jos joulukuusi ois taas syttyny.

Olivat kuitenkin korjanneet rekkarivalon, jotain positiivista koko keikasta edes. Katsastuksesta meni sentään heittämällä läpi.

Eikun vanneostoksille! 8)

Vastaa Viestiin