Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No eipä juuri muuta voi tupeltaa.
Toisaalla vaikko täs ketjus jollekki opastin, jos mahdollista (jos teit ite jarrut ni onnistuu muukin), keula pukeille ja yläpallit irti. Sekä koiranluiden toinen pää ja raidetangonpäät. Sit voiki hetkutella nivelet ja yläpuslat...
Mul oli muuten joskus edellisessä elämässä seatin etulevyn napaosassa 0,2mm paksuusheitto (siellä navan ja vanteen välissä). Sitä ravistelua haettiin konttorilla ja rengasliikkeessä. Heittokellolla loppupeleis löyty seki vika. Sillo oli uusittu koko alusta/jarrut/renkaat/vanteet kerralla.
Toisaalla vaikko täs ketjus jollekki opastin, jos mahdollista (jos teit ite jarrut ni onnistuu muukin), keula pukeille ja yläpallit irti. Sekä koiranluiden toinen pää ja raidetangonpäät. Sit voiki hetkutella nivelet ja yläpuslat...
Mul oli muuten joskus edellisessä elämässä seatin etulevyn napaosassa 0,2mm paksuusheitto (siellä navan ja vanteen välissä). Sitä ravistelua haettiin konttorilla ja rengasliikkeessä. Heittokellolla loppupeleis löyty seki vika. Sillo oli uusittu koko alusta/jarrut/renkaat/vanteet kerralla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt kun sain lisää käsipareja tutkimaan niin totesin kuskin puolen alapallon olevan väljä.
Katselin Ebaysta alatukivarsia, valintaa näyttää olevan. Onko suosituksia hyvän hinta/laatusuhteen omaavista tukivarsista niin ulkomailta kuin kotimaasta?
Katselin Ebaysta alatukivarsia, valintaa näyttää olevan. Onko suosituksia hyvän hinta/laatusuhteen omaavista tukivarsista niin ulkomailta kuin kotimaasta?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
TRW?
Semmoset ala/ylävarret aikoinas vaihdoin. Olisko ollu mrautosta. Mä vaihdoin ylä ja alavarret kaik samoilla lihaksilla. Mul oli yläpalli sillo väljehtyny.
Sen 80kkm jo niil päristelty, muistaakseni.
Semmoset ala/ylävarret aikoinas vaihdoin. Olisko ollu mrautosta. Mä vaihdoin ylä ja alavarret kaik samoilla lihaksilla. Mul oli yläpalli sillo väljehtyny.
Sen 80kkm jo niil päristelty, muistaakseni.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Autossa on lattiassa jotkut mattostopperit, joiden toimintaa en ymmärrä. Tälläiset ovat siis ja tuo nypykkä osoittaa ylöspäin: Linkki.
Eivät ainakaan kiertämällä irronneet. Pitääkö matossa olla jotkut mystiset vastakappaleet vai miten noita käytetään?
Eivät ainakaan kiertämällä irronneet. Pitääkö matossa olla jotkut mystiset vastakappaleet vai miten noita käytetään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Matossa pitäisi olla vastakappale, johon tuo nypykkä uppoaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^voisko ratin täristys olla kiero levy? halppis? kannatta varmaan tsekkaa kuitenkin jarrujen kiinnityksetkin uudelleen. ouppeli foorumilla jollain oli ruvennut kans kolisemaan ja syyllinen oli satulan telineen alempi kiinnityspultti joka kiinnittää satulan olkavarteen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Brembon orkkis levyt ja ekan viikon meni ilman tärinöitä, alapallo nyt ainakin on väljä ja vaihdetaan se nyt alkuun. Nyt tilanne on se että kun ajaa suoraan tasaista nopeutta ja hieman jarruttaessa auto täristään, sitten kun jarrua kunnolla painaa niin tärinä loppuu. Ainakin edellinen volkkari teki samaa kun oli välystä etupäässä...
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Osaatko sanoa minkänäköiset? Olen ebayta selannut tuloksetta. Minulla on 159 orggis kumimatot alfisti.netistä eikä niissä ainakaan ollut vastakappaletta mukana.Jarsan kirjoitti:^Matossa pitäisi olla vastakappale, johon tuo nypykkä uppoaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niitä neppareita on tietysti kahdella eri välillä, kannattaa mitata ennenkuin tilaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noi näyttää ihan siltä kuin orggis kumimatossa olevat reijät painetaan noiden päälle, jolloin tuo nypykkä tulee läpi? Samaa ihmettelin 147:ssaCloverleaf kirjoitti:Autossa on lattiassa jotkut mattostopperit, joiden toimintaa en ymmärrä. Tälläiset ovat siis ja tuo nypykkä osoittaa ylöspäin: Linkki.
Eivät ainakaan kiertämällä irronneet. Pitääkö matossa olla jotkut mystiset vastakappaleet vai miten noita käytetään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Neppareita on tosiaan kahdella osanumerolla. Tuossa kuva toisista - http://photo.qip.ru/photo/garikrw/96657 ... 364502.jpgCloverleaf kirjoitti:Osaatko sanoa minkänäköiset? Olen ebayta selannut tuloksetta. Minulla on 159 orggis kumimatot alfisti.netistä eikä niissä ainakaan ollut vastakappaletta mukana.
Osanumerot: 156059383 ja 156072560
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos paljon!Jarsan kirjoitti:Neppareita on tosiaan kahdella osanumerolla. Tuossa kuva toisista - http://photo.qip.ru/photo/garikrw/96657 ... 364502.jpgCloverleaf kirjoitti:Osaatko sanoa minkänäköiset? Olen ebayta selannut tuloksetta. Minulla on 159 orggis kumimatot alfisti.netistä eikä niissä ainakaan ollut vastakappaletta mukana.
Osanumerot: 156059383 ja 156072560
- nsrmies
- Viestit: 55
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 02:11
- Car(s): Alfa Romeo MiTo QV
Exät: AR 156 2.0JTS, 159 2.4JTDm, 147 2.0 TS - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Terve, pientä ongelmaa ilmennyt 159:n kanssa. Eli ajotietokone ilmoittaa muutaman kilometrin ajon jälkeen ajoittain vasemman ajovalon tarkistamisesta. Autossa on alkuperäiset xenonit. Polttimot ovat vaihdettu keskenään, mutta vika jäi vasemmalle puolelle. Pysäytin auton kerran ilmoituksen ilmetessä, ja sainkin huomata että valo paloi kirkkaasti edelleen vaikka ilmoitus pysyi näytöllä?? Vika siis oletettavasti jossakin osassa joka tunnistaa valojen toimivuuden? Mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Liekö tuo xenonienkaan kanssa vahtii varsinaisia ajovaloja? Eli tarkista muutkin polttimot, se saattaa oikeasti olla joku ihan muu tuikku kuin mitä äkkiseltään kuvittelisi (voisin veikata että parkki).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mullakin on uskomus, ettei ajovaloista tule ilmoitusta, siis xenoneista. Kaikista muista vissiin joo.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa varmaan vetää ulos parkki ja irroittaa se kannastaan ja laittaa takas ehkä pienellä putsilla ja tsiigaa et johdot on ok. Vanha 159 teki samaa, mä fixasin vaa vanhal kunnon kopautuksella niinku telkkarit korjataa elokuvissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Enpäs kyllä löytäny mitään konkreettista noiden imuläppien aiheuttaman nykimisen korjaamisesta ja huoltamokaan ei oikein nyt tunnu tietävän mitä asialle pitäs tehä ja miten. Pitäskö ne läpät irrottaa kokonaan, lukita vai mitä? Ja tietääkö kukaan mitään paikkaa Oulun seudulla joka tietää mitä tälle pitäis tehdä? Meinaa hermo mennä ku mitään ei tapahdu. Ja joo, en ole tee-se-itse mies autojen suhteen.Aquatica kirjoitti:^
No ne imusarjan läpät, vaikkapa.
Haulla löytynee lisää mm. niiden poistosta jne...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Olen siinä ymmärryksessä, että läpät saa irti niitä liikuttavasta akselista (poistamatta niitä fyysisesti) ja sitten ne saisi lukittua auki-asentoon. Kaiketi vieläpä suhteellisen helppo homma tehdä, kun on valmis paikka lukkoruuville/sokalle/tms?
Eikös Oulussakin löydy ainakin Wetter, jonka pitäis jotain käryä omata - toki hinta sitten taattua marmoria, uskoisin...
Olen siinä ymmärryksessä, että läpät saa irti niitä liikuttavasta akselista (poistamatta niitä fyysisesti) ja sitten ne saisi lukittua auki-asentoon. Kaiketi vieläpä suhteellisen helppo homma tehdä, kun on valmis paikka lukkoruuville/sokalle/tms?
Eikös Oulussakin löydy ainakin Wetter, jonka pitäis jotain käryä omata - toki hinta sitten taattua marmoria, uskoisin...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ja Alppilan autokorjaamossakin on varmaan tietoa. Kannattaa käydä kysymässä ja soittaa. Patteritie 7 siis osoite.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tohon läppien lukitukseen menee aikaa noin 12 minuuttia, työkaluiksi latipää nysvämeisseli ja kenties pz2 ristipää - riippuen siitä lukitusruuvista. Sekä se sopivainen ruuvi - olisko yli 12mm pitkä puuruuvi tahi vastaava pelliruuvi.
Työhön mennee 3min ja ruuvin etsimiseen loput 9min...
Kyl joku paja sen muutamalla kympillä tekee, jos vaik joutuu vähä hunteeraamaankin.
Samal käynnillä kannattanee putsata egr-venttiilikin - ennakkohuoltona.
Mä oon viikon 27 loppuviikosta lähtien näillänäkymin oulun suunnilla käymäs. Jos ei oo hoidettu siihen mennessä ni voin tulla pajottaan. Mä kyllä nysvännen yli 12min...
Pajalla läppien korjaus tarkoittanee uutta imusarjaa. Se maksaneekin sit asennuksineen.
Jos putsauttaa/huoltaa vanhan, ni hinta hieman pienempi - sillo ne kylläkin kannattanee poistaa irtiasti imusarjasta. Mä tein itelle ekaks putsihuollon, mut muutaman kk jälkeen jumittelu jatkui. Loppupeleis poistin sit mäjelle mokomat.
Juttua kyllä löytyy läpistä (munkin tarinoimana) tältä foorumilta. Tässäkin ketjussa lie turistu aiheesta.
Työhön mennee 3min ja ruuvin etsimiseen loput 9min...
Kyl joku paja sen muutamalla kympillä tekee, jos vaik joutuu vähä hunteeraamaankin.
Samal käynnillä kannattanee putsata egr-venttiilikin - ennakkohuoltona.
Mä oon viikon 27 loppuviikosta lähtien näillänäkymin oulun suunnilla käymäs. Jos ei oo hoidettu siihen mennessä ni voin tulla pajottaan. Mä kyllä nysvännen yli 12min...
Pajalla läppien korjaus tarkoittanee uutta imusarjaa. Se maksaneekin sit asennuksineen.
Jos putsauttaa/huoltaa vanhan, ni hinta hieman pienempi - sillo ne kylläkin kannattanee poistaa irtiasti imusarjasta. Mä tein itelle ekaks putsihuollon, mut muutaman kk jälkeen jumittelu jatkui. Loppupeleis poistin sit mäjelle mokomat.
Juttua kyllä löytyy läpistä (munkin tarinoimana) tältä foorumilta. Tässäkin ketjussa lie turistu aiheesta.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistä saa hommattua 159:iin halogenumpion lähivalon takakannen hommattua? AL:n logo korkissa ja numerosarja 42820749. Ei silti oikein internetzi tuota sopivaa hakutulosta. Lieneekö tuolla erikseen Alfa varaosanumero?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mä löysin Ebay.com alfa 159 headlight cover haulla pari kipaletta
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^juu, noista ei vaan oo kumpikaan se mitä etsitään Tarvis nimenomaan lyhkästen korkin.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^no hemmetti, oishan pitäny lukea tarkemmin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla häivisi talvella jarrunestesäiliön korkki, ESS-autotalolta tilasivat uuden hintaan 16,90e. Luulisi ettei nuokaan korkit juuri tuon tyyriimpiä olisi...Kaalipata kirjoitti:Mistä saa hommattua 159:iin halogenumpion lähivalon takakannen hommattua? AL:n logo korkissa ja numerosarja 42820749. Ei silti oikein internetzi tuota sopivaa hakutulosta. Lieneekö tuolla erikseen Alfa varaosanumero?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Siitä löytyy.Kaalipata kirjoitti:Mistä saa hommattua 159:iin halogenumpion lähivalon takakannen hommattua? AL:n logo korkissa ja numerosarja 42820749. Ei silti oikein internetzi tuota sopivaa hakutulosta. Lieneekö tuolla erikseen Alfa varaosanumero?
- Liitteet
-
- ScreenHunter_145 Jun. 21 07.00.jpg
- (32.93 KiB) Tiedosto ladattu 4432 kertaa
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oho! Kiitoksia! Ite en kyllä löytänyt sitten millään Eperistä tuota numeroa, oli vaan koko lyhdyn osanumero tarjolla. Onks tuo sun käyttämä Eper jollain serverillä vai ajeletko lokaalisti omalla koneella?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Tarjoaa tosiaan pelkkää umpiota, mut sit sen umpion pystyy tollee räjäyttää komponentteihin, ku klikkaa oikealta nuolesta C-kentän alta. En tiedä toimiiko noi noissa epävirallisissa versioissa?
Käytän tehtaan serveriltä tuota.
Käytän tehtaan serveriltä tuota.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Kato perkele! Kaikkee sitä oppiikin...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuli postissa alatukivarsi, oliko niin että jossain vuosimallissa alapallo tai joku muu tukivarressa muuttui? Juolahti vain mieleen, että mitenkä voisi varmistua siitä että omistan nyt oikean osan, vai onko siinä ylipäätään tapahtunut muutoksia vuosien aikana?
Kyseessä siis -07 jäteöljynvatkain.
Kyseessä siis -07 jäteöljynvatkain.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Yläpallin koko heittelee.
Eikai alapallissa...
Eikai alapallissa...
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 22:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 1750 Tbi
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Nissan Skyline r33
Ex Alfa Romeo 156 1.8 T.S - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko salon seudun lähi tuntumassa joku ketä tehnyt imusarjan lappeen lukituksen?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ylätukivarren kartioissa on eroa...en oo koskaan kuullut että alatukivarsissa olisi eroa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sitten ei ole hätää.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Avautumisosastosta tänne, eli Have Engine Checked herja ja moottorin vikavalo syttyi tuossa viikolla. Kurvasinpa tänään AK Konalan pikakorjaukseen ja luettiin siinä koodit. Pikakorjauksessa ei ollut Alfa asiantuntemusta paikalla, mutta koodista saatiin senverran selville, että se olisi liittynyt lambdan lämmitykseen, mikä siis olisi pätkäissyt ja sytyttänyt vikavalon. Puhelinkonsultaatiossa otaksuttiin, että lambda lienee ehjä, mutta johtosarjassa voi olla vikaa. Siellä on kuulemma joku vähän tiukaksi vedetty johto, mikä sitten aikaa myöten voi alkaa pätkiä.
No, niin tai näin, valo kuitattiin ja jos tulee takaisin pitää varata aikaa.
Pikakorjaamon Nissan asentaja sanoi, että kun hän ei näistä Alfoista mitään tiedä ja asia jäi vähän epäselväksikin, niin tästä ei mitään veloiteta ja toivotti hyvät Juhannukset. Propsit siitä
No, niin tai näin, valo kuitattiin ja jos tulee takaisin pitää varata aikaa.
Pikakorjaamon Nissan asentaja sanoi, että kun hän ei näistä Alfoista mitään tiedä ja asia jäi vähän epäselväksikin, niin tästä ei mitään veloiteta ja toivotti hyvät Juhannukset. Propsit siitä
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Monza, tehdas tarjosi tuohon liian lyhyeen lambdanjohtoon takaisinkutsun omaista, ilmaista korjausta ja osaa. Eli tehtaalla on siihen tilalle sopivamman mittainen johto olemassa. Meikäläisen TBiin se vaihdettiin ja tuolloin Wetterin kaveri sanoi, että nuo vaihdetaan kun vika ilmaantuu.
Monza, tehdas tarjosi tuohon liian lyhyeen lambdanjohtoon takaisinkutsun omaista, ilmaista korjausta ja osaa. Eli tehtaalla on siihen tilalle sopivamman mittainen johto olemassa. Meikäläisen TBiin se vaihdettiin ja tuolloin Wetterin kaveri sanoi, että nuo vaihdetaan kun vika ilmaantuu.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos infosta! Kun tämä paukahtaa päälle uudestaan, niin otan asian puheeksi AK:ssa.Janne kirjoitti:^
Monza, tehdas tarjosi tuohon liian lyhyeen lambdanjohtoon takaisinkutsun omaista, ilmaista korjausta ja osaa. Eli tehtaalla on siihen tilalle sopivamman mittainen johto olemassa. Meikäläisen TBiin se vaihdettiin ja tuolloin Wetterin kaveri sanoi, että nuo vaihdetaan kun vika ilmaantuu.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä kävikin nopeasti, eli valo palaa taas. Huomenna soittoa AK:lle, eikö ne ole edelleen virallinen huoltopiste?Monza kirjoitti:Kiitos infosta! Kun tämä paukahtaa päälle uudestaan, niin otan asian puheeksi AK:ssa.Janne kirjoitti:^
Monza, tehdas tarjosi tuohon liian lyhyeen lambdanjohtoon takaisinkutsun omaista, ilmaista korjausta ja osaa. Eli tehtaalla on siihen tilalle sopivamman mittainen johto olemassa. Meikäläisen TBiin se vaihdettiin ja tuolloin Wetterin kaveri sanoi, että nuo vaihdetaan kun vika ilmaantuu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä on.Monza kirjoitti:Huomenna soittoa AK:lle, eikö ne ole edelleen virallinen huoltopiste?
Kampanjaa aiheesta ei ole, mutta korjaus on kyllä olemassa. Mitään osia ei vaihdella vaan jatketaan johtosarjaa hiukan ja reititetään uudelleen.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Aha, no sitten W:n kaveri puhu paskaa. Tärkentä silti lienee että vian syy ja korjaustapa on olemassa.
Aha, no sitten W:n kaveri puhu paskaa. Tärkentä silti lienee että vian syy ja korjaustapa on olemassa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No joo ja tässä korjauksessa ei varmaan konkurssia tee.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs on jakopään vaihtoväli 2.0jtdm:ssä? 60tkm oli edellinen omistaja tehnyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jep, tärkeintä että homma tulee kuntoon. Tuo on ohje on saattanut korvautua uudella ajan kuluessa, joten ei välttämättä ole puhunut täyttä jaskaa.Janne kirjoitti:^
Aha, no sitten W:n kaveri puhu paskaa. Tärkentä silti lienee että vian syy ja korjaustapa on olemassa.
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Manuskan mukaan 140 tkm tai 4 vuottameltyman kirjoitti:Mikäs on jakopään vaihtoväli 2.0jtdm:ssä? 60tkm oli edellinen omistaja tehnyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi, ensimäinen vuosi ja vajaat 30tkm huoletonta ajoa 159 jtdM 2.4:lla takana.
Nyt tehnyt muutaman kerran seuraavaa: motarilla ajettaessa (ensimmäisen kerran rampille nousun jälkeen, toisen kerran suoraan motariajosta) ahdot laskeneet ja jälkimämisellä kerralla alkoi check- engine- valo palaa.
ensimmäisellä kerralla ahtopaineiden laiskaan nousemiseen liittyi yli 30l/100km kulutus, ilmeisseti dpf:n poltto oli käynnissä samanaikaisesti.
Toisella kerralla kulutus oli normaali, ja virtojen poiskäyttämisen jälkeen auto kulki ja ahtoi normaalisti. Tänään pääsin yleistesterillä lukemaan vikakoodit ja virheilmoituksena oli P2013- air intake manifold flap
Auto toimii täysin normaalisti mutta jokin tossa raskaamassa kuormituksessa saa vikakoodin esiin. Onko korjauksena läppien lukitseminen auki- asentoon vai jotakin muuta? Vaaditaanko softausta jos läpät lukitaan auki?
Kiitos jo Herrasmiehille etukäteen, aina mukava tervehtiä kanssa-alfisteja liikenteessä!
Nyt tehnyt muutaman kerran seuraavaa: motarilla ajettaessa (ensimmäisen kerran rampille nousun jälkeen, toisen kerran suoraan motariajosta) ahdot laskeneet ja jälkimämisellä kerralla alkoi check- engine- valo palaa.
ensimmäisellä kerralla ahtopaineiden laiskaan nousemiseen liittyi yli 30l/100km kulutus, ilmeisseti dpf:n poltto oli käynnissä samanaikaisesti.
Toisella kerralla kulutus oli normaali, ja virtojen poiskäyttämisen jälkeen auto kulki ja ahtoi normaalisti. Tänään pääsin yleistesterillä lukemaan vikakoodit ja virheilmoituksena oli P2013- air intake manifold flap
Auto toimii täysin normaalisti mutta jokin tossa raskaamassa kuormituksessa saa vikakoodin esiin. Onko korjauksena läppien lukitseminen auki- asentoon vai jotakin muuta? Vaaditaanko softausta jos läpät lukitaan auki?
Kiitos jo Herrasmiehille etukäteen, aina mukava tervehtiä kanssa-alfisteja liikenteessä!
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Läpät kannattaa lukita ilman muuta.
Helppoa jos läppien yhdystanko vielä paikallaan niin katso haulla ohje.
Sieltä imusarjan alapuolelta irroitetaan samassa varsi toimilaitteen ja ykkösläpän välistä ja muuta ei tarvitse, sekin löytyy foorumin ohjeista.
Itselläni oli yhdystanko irronnut kuluneiden kiinnityspallojen johdosta, samalla se oli vissiin ottanut johonkin kiinni sen verrran että se alapuolella oleva varsi oli myös irronnut ja tuloksena vapaasti itsekseen pyörivät läpät ja mielenkiintoisia savu/ei kulje mihinkään oireita täyskaasulla.
Ahdas väli laittaa yhdystankoa takaisin ja lukita se & isot näpit joten laitoin läpät siliconilla auki asentoon odottamaan seuraavaa hihnanvaihtoa.
Niissä on onneksi läpän suuntainen merkki päällä varmistamassa oikea asento.
Helppoa jos läppien yhdystanko vielä paikallaan niin katso haulla ohje.
Sieltä imusarjan alapuolelta irroitetaan samassa varsi toimilaitteen ja ykkösläpän välistä ja muuta ei tarvitse, sekin löytyy foorumin ohjeista.
Itselläni oli yhdystanko irronnut kuluneiden kiinnityspallojen johdosta, samalla se oli vissiin ottanut johonkin kiinni sen verrran että se alapuolella oleva varsi oli myös irronnut ja tuloksena vapaasti itsekseen pyörivät läpät ja mielenkiintoisia savu/ei kulje mihinkään oireita täyskaasulla.
Ahdas väli laittaa yhdystankoa takaisin ja lukita se & isot näpit joten laitoin läpät siliconilla auki asentoon odottamaan seuraavaa hihnanvaihtoa.
Niissä on onneksi läpän suuntainen merkki päällä varmistamassa oikea asento.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takajousi poikki, niin samalla vaivalla tarkoitus vaihtaa iskaritkin. Eihän noisssa vielä vikaa ole, mutta 160 tkm ajettuina eivät varmaan enää uuden veroiset.
Tarkoitus oli laittaa Eibachin prokit, mutta nuo uudet muutoskatsastus vaikeudet punaselle jäävien camber-kulmien kanssa pisti jäitä hattuun. Ja eturenkaiden sisäreunojen kulumisongelmaa on ollut jo ennestäänkin.
Bilsteinilla on ei madaltavia B3 jousia, joita ei taida enää valmistajalta 159:iin saada mutta ainakin nettisaldoa kauppiailla näyttäisi olevan. Olisiko mitään ideaa laittaa B6 iskarit noiden kanssa vai parempi vain tyytyä B4:siin? Ja jos laittaa aluksi pelkän takapään, niin menekö ajettavuus oudoksi jos on takana B6:t ja edessä vanhat orkkis iskarit?
Tarkoitus oli laittaa Eibachin prokit, mutta nuo uudet muutoskatsastus vaikeudet punaselle jäävien camber-kulmien kanssa pisti jäitä hattuun. Ja eturenkaiden sisäreunojen kulumisongelmaa on ollut jo ennestäänkin.
Bilsteinilla on ei madaltavia B3 jousia, joita ei taida enää valmistajalta 159:iin saada mutta ainakin nettisaldoa kauppiailla näyttäisi olevan. Olisiko mitään ideaa laittaa B6 iskarit noiden kanssa vai parempi vain tyytyä B4:siin? Ja jos laittaa aluksi pelkän takapään, niin menekö ajettavuus oudoksi jos on takana B6:t ja edessä vanhat orkkis iskarit?
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsellä on edessä uudet iskarit ja vanhat jouset ja takana uudet jouset sekä vanhat iskarit -> hyvin menee eikä ajettavuudessa ole mitään huomautettavaa. On kyllä käynyt mielessä koko alustan läpikäynti tässä kun lomat alkaa, niin katsoo josko saisi jotain aikaiseksi kaikkien nurkkien osalta. Tuo muutoskatsastus pisti myös jäitä hattuun, kun tarkoitus oli pistää -20mm...
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
AK Konala ei löytänyt tähän lambdan lämmitysjohdon pätkimiseen mitään erityistä korjausohjetta. Onko tuo yo korjaustieto jonkun tietyn korjaamon erikoisosaamista?Jarsan kirjoitti:Kyllä on.Monza kirjoitti:Huomenna soittoa AK:lle, eikö ne ole edelleen virallinen huoltopiste?
Kampanjaa aiheesta ei ole, mutta korjaus on kyllä olemassa. Mitään osia ei vaihdella vaan jatketaan johtosarjaa hiukan ja reititetään uudelleen.