Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakoputki ottaa kiinni kallistuksenvakaajaan tai tukivarteen?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaako irroittaa akku ennen abs-anturin irroittamista. Olka-akselia olen irroittamassa ja meinaan nyppästä kone"huoneesta" piuhan irit. Sytyttääkö akku paikallaan vikavalon?
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei pitäisi olla ongelmaa. Itsekään jaksanut mitään akkua irrottaa laakerin vaihdon takia, otin vain konehuoneesta piuhan irti ja pujottelin pihalle sisölokarin takaa.
Ei noita antureita olkavarresta irti saa halkasematta joko olkavartta tai anturia
Ei noita antureita olkavarresta irti saa halkasematta joko olkavartta tai anturia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ei sytytä, kunhan sytytysvirta ei ole päällä. Sama pätee kaikkiin auton järjestelmiin.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irroitin justiinsa etulaakerin tuurnalla olka-akselista
Taas sai alapallonivelen kanssa tapella. Itselle ja muille muistutukseksi, saa koko auton paino levätä tunkin päällä.
Tunkilla siis nostaa alapallonivelestä ylöspäin. Näin lähti helposti irti, jonkun verran painoa tälle tunkille laittaessa ei sitten millään...
Edit:
Samoin ylätukivarren pallonivelen irroituksesta. Jostain ohjeesta luin, että pitää ylätukivarteen lyödä saadakseen pallonivelen irti.
Väärin, pitää lyödä olka-akseliin pallonivelen kohdalta sivuille. Olka-akselissa on ihan kohdat tätä varten. (tai siltä ne ainakin näyttää)
Samoin raidetangonpää lähtee olka-akseliin lyömällä.
Taas sai alapallonivelen kanssa tapella. Itselle ja muille muistutukseksi, saa koko auton paino levätä tunkin päällä.
Tunkilla siis nostaa alapallonivelestä ylöspäin. Näin lähti helposti irti, jonkun verran painoa tälle tunkille laittaessa ei sitten millään...
Edit:
Samoin ylätukivarren pallonivelen irroituksesta. Jostain ohjeesta luin, että pitää ylätukivarteen lyödä saadakseen pallonivelen irti.
Väärin, pitää lyödä olka-akseliin pallonivelen kohdalta sivuille. Olka-akselissa on ihan kohdat tätä varten. (tai siltä ne ainakin näyttää)
Samoin raidetangonpää lähtee olka-akseliin lyömällä.
Viimeksi muokannut Garmund, 19 Kesä 2016, 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuurnalla mullakin läks. Ensin prässiin jossa napa irti, pultit auki ja sitten olkavarsi ruuvipenkkiin ja iso tuurna ja iso leka. Ja tuo oli vaan 40tkm ja 2v paikallaan ollu.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Napa lähti myös helposti vasaroiden, 27mm hylsyä holkkina käyttäen.
Laakerin sisäkooli jäi tietenkin napaan kiini, taas joutuu dremelöimään. Migillä irroittamisesta ei tullut yhtään mitään takalaakerinkaan kohdalla, niin en taida nyt edes yrittää.
Laakerin sisäkooli jäi tietenkin napaan kiini, taas joutuu dremelöimään. Migillä irroittamisesta ei tullut yhtään mitään takalaakerinkaan kohdalla, niin en taida nyt edes yrittää.
Suoraan vaan suoraa
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näköjään toinen takavaloista on syypäänä näillä näkymin noihin sulakkeiden palamisiin satunnaisesti. Takavalojen kanssa ollut ongelmia ja yleensä sulake palaa kun lyö pakin silmään jos on palaakseen.
Mikähän osa noissa valoissa yleensä pettää?
Mikähän osa noissa valoissa yleensä pettää?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saattaa hyvinkin ottaa kun ei muutakaan äänenlähdettä löydy. Mikään kannake ei taida olla rikki mutta putki ja kannakkeet on niin roisin näköisiä että ens vuoden investointeihin menee kyllä novitecin putkisto. Nyt ei perse kestä enää rahanmenoa autoonDesmoquattromaschio kirjoitti:Pakoputki ottaa kiinni kallistuksenvakaajaan tai tukivarteen?
Through difficulties to defeat
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molsky kirjoitti:Näköjään toinen takavaloista on syypäänä näillä näkymin noihin sulakkeiden palamisiin satunnaisesti. Takavalojen kanssa ollut ongelmia ja yleensä sulake palaa kun lyö pakin silmään jos on palaakseen.
Mikähän osa noissa valoissa yleensä pettää?
sw vai sedan? Kontin saranan johdot?
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joskus on ollut tapauksia, joissa konehuoneessa vaihdevivusto on hangannut pakkijohdon puhki ja maadoittaa sen.
Helppo korjata.
Helppo korjata.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
SedanGarmund kirjoitti: sw vai sedan? Kontin saranan johdot?
Pitääpä sitten aloittaa tuon tarkistamisella, kiitos.seppo kirjoitti:Joskus on ollut tapauksia, joissa konehuoneessa vaihdevivusto on hangannut pakkijohdon puhki ja maadoittaa sen.
Helppo korjata.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai eli kun vedit sisäpuolelle migillä saumaa sisäkooliin niin ei jäähdyttyään irronnutkaan? Tolleen yks luottokorjaajani näkyy tekevän,,hyvin irtoaa.Garmund kirjoitti:Napa lähti myös helposti vasaroiden, 27mm hylsyä holkkina käyttäen.
Laakerin sisäkooli jäi tietenkin napaan kiini, taas joutuu dremelöimään. Migillä irroittamisesta ei tullut yhtään mitään takalaakerinkaan kohdalla, niin en taida nyt edes yrittää.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mut kun se kooli on navan ulkopuolella. Sehän kutistuu jos sen päästää jäähtymään? Eli pitää saada irti ennen kuin jäähtyy? Ni ite otin taas rälläkällä poikki hioen. Aikaahan se ottaa. Kandeis melkein ostaa napakin samalla kun netin kautta niitäkin saa, vaihtuu samalla jenkaset pyöränpulteille. Tuosta mitä laitoin niin napa läks olka-akseli paikoillaan ihan vaan vääntöraudalla kun vähän käänsi, ei ollut edes tiukassa. Laakeripidin vaati sitten 15 tonnin prässin ruosteen takia. Uusi meni paikoileen ihan tipauttamalla eli ei ole sinänsä prässisovite olka-akseliin. Napa-asennus toki vaatii taustatuen eli prässillä tai pitkällä pultilla puristaen. Olikohan ne laakeripitimen pultit 10 x 40 x 1,25 ?? Voisi vaikka koittaa hommata hyllyyn varmuuden vuoksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nii joo sori ajatuskatko . Juu napaanhan se rantu jää etupäässä. Mää vetelin kans rälläkällä uraa ja sit taltalla poikki. Tosin tuli uraa myös napaan,,ei haittaa.sämpy kirjoitti:Mut kun se kooli on navan ulkopuolella. Sehän kutistuu jos sen päästää jäähtymään? Eli pitää saada irti ennen kuin jäähtyy? Ni ite otin taas rälläkällä poikki hioen. si.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkäslaisia vetoniveliä teillä on ollut? eLearn väittää sitkeästi, että mun JTS:ssässä pitäisi olla ulompi nivel kiinni sokkarenkaalla ja irrotetaan heittovasaralla, kun käytännössä nivelessä oli lukkorengas, joka levitetään nivelessä olevan kolon kautta ja vetari lähtee käsin.
No helppo oli silti tai sen takia, suojakumin vaihto. Ei tarvinnut aukaista kuin yläpallonivelen mutteri.
No helppo oli silti tai sen takia, suojakumin vaihto. Ei tarvinnut aukaista kuin yläpallonivelen mutteri.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saikos 1.9JTDn lootan irti irrottamatta/löysäämättä apurunkoa? 2,4ssa ei ainakaan onnnistu mutta mites tässä pienemmässä?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jumalauta on tullu tapeltuu montaa tuntia yrittäen hiljentää alustan kolinoita ja jurinoita. Pakoputken kannakkeita korjailtu, puslia strongflexeihin ja nyt löyty karseen mouruamisen lähde. Takavanteet ottaa pitkittäisiin tukivarsiin!
Miten vitussa tuo on mahdollista? Ensin luulin laittaneeni tukivarret väärinpäin eli oikea vasemmalle jne mutta ei. Oikeilla puolilla ovat. Vanteet ovat pepperpotit. Prikkakin on tukivarren ja olkavarren/napa-asetelman välissä. Nyt täytyy taas pähkäillä
Miten vitussa tuo on mahdollista? Ensin luulin laittaneeni tukivarret väärinpäin eli oikea vasemmalle jne mutta ei. Oikeilla puolilla ovat. Vanteet ovat pepperpotit. Prikkakin on tukivarren ja olkavarren/napa-asetelman välissä. Nyt täytyy taas pähkäillä
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös jollakin täällä voorumilla ottanut kiinni ja ne todellakin oli olleet väärin päin, ne pitkittäiset? Tai siis puolet oli väärin, ei sen ihmeempiä... Menikös nuo pitkittäiset niin, että kaartaa auton keskelle (eli sisäkautta, kauemmaks vanteesta), nyt kun funtsin.
Jos tosiaan ei ole rolpeemoita tuolla niin sitten on jossain muualla pahasti heittoa... Mieleen tulee heti nuo poikittaiset tukivarret, mutta en muista kuinka perin niiden piti olla - oliko niin, että lyhyemmät on joka tapauksessa edessä, jolloinka pitkät poikittaiset enintään kauentaisi vannetta pitkittäisestä tukivarresta?
Jos tosiaan ei ole rolpeemoita tuolla niin sitten on jossain muualla pahasti heittoa... Mieleen tulee heti nuo poikittaiset tukivarret, mutta en muista kuinka perin niiden piti olla - oliko niin, että lyhyemmät on joka tapauksessa edessä, jolloinka pitkät poikittaiset enintään kauentaisi vannetta pitkittäisestä tukivarresta?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... et#p362353
Mikäli tuo takapään alustarakenne on oikea on omassa ihan samalla tavalla. En tajuu vieläkään mikä vittu siinä on vituillaan.
Mikäli tuo takapään alustarakenne on oikea on omassa ihan samalla tavalla. En tajuu vieläkään mikä vittu siinä on vituillaan.
Through difficulties to defeat
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ottaakos muuten vannnepainot kiinni,vai ihan vanne? Omassa 156:ssa oli kanssa haasteita vannepainojen kanssa varsinkin edessä, mutta taisi takaakin yhden vanteen osalta tasapainotus mennä uusiksi.
- Copyright
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
- Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli ainakin väärinpäin nuo pitkittäiset tukivarret ja otti kiinni vanteeseen. Tuossa linkin kuvassa näyttäis olevan myös väärinpäin
Tai ainakin näyttäis siltä, kun kaartavat tuollai vannetta kohti?
Edit: Tai sit ne kuuluu olla tuollain kuin kuvassa ja mulla on ne nyt väärinpäin? Ei ainakaan ota kiinni...
Tai ainakin näyttäis siltä, kun kaartavat tuollai vannetta kohti?
Edit: Tai sit ne kuuluu olla tuollain kuin kuvassa ja mulla on ne nyt väärinpäin? Ei ainakaan ota kiinni...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuvassa väärin. Eli pitkittäisten puolenvaihdolla kuntoon.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Through difficulties to defeat
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nokee pukkaa bensavehkeen putkesta ja kakkoslambda näyttää aika siloteltua käppyrää. Millä tavalla olis helpoin selvittää mistä ööliä menee koneeseen? Tietää sit kannattaako ees korjata vai vaihtaa mylly. Itse veikkailisin, imusarjan tiivistettä, venavarren gummia tai männänrenkaita...
Autona siis 307tkm ajettu 2.0 jts - 04
Tottakai mahtavuutta olis ottaa toinen mylly ja lyödä se täysin läpikäytynä keulalle kera tirheemmän vaihteiston ja kytkimen. Samalla olis kiva kutitella siitä vähän lisää jenkaa. Tuo ei kuitenkaan mikään raketti tollasenaan ole. Ongelmana tahtoo olla saatavuus ja korkee hinta, kun käytetty mylly maksaa enemmän ku saman verran ajettu auto ajokuntoisena.
Autona siis 307tkm ajettu 2.0 jts - 04
Tottakai mahtavuutta olis ottaa toinen mylly ja lyödä se täysin läpikäytynä keulalle kera tirheemmän vaihteiston ja kytkimen. Samalla olis kiva kutitella siitä vähän lisää jenkaa. Tuo ei kuitenkaan mikään raketti tollasenaan ole. Ongelmana tahtoo olla saatavuus ja korkee hinta, kun käytetty mylly maksaa enemmän ku saman verran ajettu auto ajokuntoisena.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vihdoin tuli vaihdettua ehjä takaovenkahva rikkinäisen tilalle. Nyt vielä pitäisi laittaa tilaukseen uusi pohjapanssari, alkaa olevan sen verran vääntynyt ja kiinnityskohdat katkeilleet. Onko nuo kiinnikkeet jotain erikoistavaraa? Uuden pohjapanssarin kanssa ei tule kiinnitysruuveja (yms. mitä tarvitaankaan), joten jos tuosta nyt puuttuu 1-3 kiinnitysosaa niin voisi varautua tilaamaan nuokin jos ovat jotain erikoistavaraa.
Sitten taas toine tyhmä kysymys, että missä päin tuota pitäisi vilkuilla? Veikkaisin että pitäisi päästä jotenkin lähemmin pohjan kautta vilkuilemaan?seppo kirjoitti:Joskus on ollut tapauksia, joissa konehuoneessa vaihdevivusto on hangannut pakkijohdon puhki ja maadoittaa sen.
Helppo korjata.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jötsiin pitäisi vaihtaa kytkimen pääsylinteri. Kovin seikkaperäisiä ohjeita en ole asiasta löytänyt, eli mahtaisiko täällä olla kokemusta aiheesta?
Mitä kautta sylinterille tuleviin putkiin pääsee käsiksi konehuoneen puolella? Miten systeemi ilmataan?
Mitä kautta sylinterille tuleviin putkiin pääsee käsiksi konehuoneen puolella? Miten systeemi ilmataan?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse itselleni vastaten. Juuen minä ainakaan saanut vaihteistoa pikku JTDstä irroittamatta apurunkoa.
Onko vaihteiston vetarin stefa joku stanukoko minkä vois löytää laakeripuljusta vai erikoiskoko just tähän käyttöön ja vain Originaalina? Miten tuo Kytkimen käyttöhaarukka pitäisi olla kiinni vaihteistossa? vai kuuluuko edes olla kiinni? Tässä yksilössä lähtee kevyesti nostamalla kokonaan irti, enkä muista moista huomanneeni 2,4JTDn kanssa.
Onko vaihteiston vetarin stefa joku stanukoko minkä vois löytää laakeripuljusta vai erikoiskoko just tähän käyttöön ja vain Originaalina? Miten tuo Kytkimen käyttöhaarukka pitäisi olla kiinni vaihteistossa? vai kuuluuko edes olla kiinni? Tässä yksilössä lähtee kevyesti nostamalla kokonaan irti, enkä muista moista huomanneeni 2,4JTDn kanssa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs ulompi vetonivel on kiinni akselissa? Pitäisi suojakumi vaihtaa toiselle puolelle. Jotain erityistä huomioitavaa?
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni ei mitenkään. Jossain autossa muljahti ulos vahingossa kun panta oli rikki ja nyppäsin ulkopäästä vetaria irti laatikosta. Saattaa tietysti olla eroja rakenteessa mutta ei tule mieleen autoa jossa olis ollut mitään muuta kiinnitystä vetonivelelle. Tai sitten muisti pettää pahemman kerran
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä just tuolla aiemmin kyselin, mutta kukaan ei vastannut. eLearnin mukaan siellä olisi sileä rengassokka eli nypätään heittovasaralla, mutta mun 03 JTS:ssä oli sellainen sokka joka jää vetoniveleen eli sitä piti avata nivelessä olevan kolon kautta, johon sokan päät sojottaa.
Sinänsä oli todella kätevä vaihtaa suojakumi. Avasin vain yläpallonivelen ja irrotin jarruletkun ja absijohdon parista pidikkeestä. Sitten taitoin ripustusta sen verran ulospäin että sai vetarin irti nivelestä. En avannut keskimutteria tai irrottanut jarrusatulaa tai mitään. Takaisin meni painamalla, yritin ensin avata sokkaa siinä tilanteessa, mutta oli haastavaa. Ei sitten edes tarvinnut, sinne se napsahti ihan helposti.
Sinänsä oli todella kätevä vaihtaa suojakumi. Avasin vain yläpallonivelen ja irrotin jarruletkun ja absijohdon parista pidikkeestä. Sitten taitoin ripustusta sen verran ulospäin että sai vetarin irti nivelestä. En avannut keskimutteria tai irrottanut jarrusatulaa tai mitään. Takaisin meni painamalla, yritin ensin avata sokkaa siinä tilanteessa, mutta oli haastavaa. Ei sitten edes tarvinnut, sinne se napsahti ihan helposti.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa että onnistuu suojakumin vaihto irroittamatta vetaria. Hyvä tietää kun tuntuu olevan vittumainen homma irroittaa juuttunut vetari.
Through difficulties to defeat
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toivottavasti tuo vuotta vanhempi olisi sitten samanlainen, ettei tarvitse lähteä vetovasaraa ostamaan.sämpy kirjoitti:Tätä just tuolla aiemmin kyselin, mutta kukaan ei vastannut. eLearnin mukaan siellä olisi sileä rengassokka eli nypätään heittovasaralla, mutta mun 03 JTS:ssä oli sellainen sokka joka jää vetoniveleen eli sitä piti avata nivelessä olevan kolon kautta, johon sokan päät sojottaa.
Sinänsä oli todella kätevä vaihtaa suojakumi. Avasin vain yläpallonivelen ja irrotin jarruletkun ja absijohdon parista pidikkeestä. Sitten taitoin ripustusta sen verran ulospäin että sai vetarin irti nivelestä. En avannut keskimutteria tai irrottanut jarrusatulaa tai mitään. Takaisin meni painamalla, yritin ensin avata sokkaa siinä tilanteessa, mutta oli haastavaa. Ei sitten edes tarvinnut, sinne se napsahti ihan helposti.
Itse olisin irrottanut vetarin navasta, mutta jos se onnistuu noin helposti, niin täytyy kokeilla tuota tapaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaveri laittoi viestiä, ettei 156:ssa mene 1 ja 2 vaihde päälle ja vaihdekeppi tuntuu veltolta.
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
Senza cuore saremmo solo macchine
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se kepukka heiluu ku kuolleen vasikan jalka niin vika löytyy yleensä siitä vaihdekepukan muovisesta kotelosta. Siitä pussukan alta löytyy kolme ruuvia joka pitää sitä hollillaan ja niiden mutterit valitettavasti auton alta ja kiristystä varten joutuu putkee yms purkaa. Rohkeimmat pulttaa sitä puuruuvein kasaan, mut siinä on riskinä, et se koko paska halkeaa.hagger16 kirjoitti:Kaveri laittoi viestiä, ettei 156:ssa mene 1 ja 2 vaihde päälle ja vaihdekeppi tuntuu veltolta.
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTD:ssä olikin sitten sokka jommassa kummassa päässä, mut en muista muuta kuin sen että laitoin paketin ruuvipenkkiin, avasin tai puristin sokkaan ja löin vasaralla. Kovaa. Voitin...Tuomas K kirjoitti:Toivottavasti tuo vuotta vanhempi olisi sitten samanlainen, ettei tarvitse lähteä vetovasaraa ostamaan.sämpy kirjoitti:Tätä just tuolla aiemmin kyselin, mutta kukaan ei vastannut. eLearnin mukaan siellä olisi sileä rengassokka eli nypätään heittovasaralla, mutta mun 03 JTS:ssä oli sellainen sokka joka jää vetoniveleen eli sitä piti avata nivelessä olevan kolon kautta, johon sokan päät sojottaa.
Sinänsä oli todella kätevä vaihtaa suojakumi. Avasin vain yläpallonivelen ja irrotin jarruletkun ja absijohdon parista pidikkeestä. Sitten taitoin ripustusta sen verran ulospäin että sai vetarin irti nivelestä. En avannut keskimutteria tai irrottanut jarrusatulaa tai mitään. Takaisin meni painamalla, yritin ensin avata sokkaa siinä tilanteessa, mutta oli haastavaa. Ei sitten edes tarvinnut, sinne se napsahti ihan helposti.
Itse olisin irrottanut vetarin navasta, mutta jos se onnistuu noin helposti, niin täytyy kokeilla tuota tapaa
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viime viikonlopun soratierallien jälkeen alko alffa herjaamaan palaneista polttimoista ja airbägistä. Repsikan puolen jarruvalon polttimon vaihdoin samanlaiseen, mut edelleen jarruttaessa sama helvetin valo syttyy. Jarruvalo kyl palaa, mut on hieman himmeämpi kuin kuskin puolen. Polttimot on 100% varmasti samoja.
Bägin yksikköön en päässyy käsiksi multiecuscanilla. Sanoi, että pitäisi jotain johtoja yhdistellä. Mites tuo käytännössä onnistuu? En viitsisi bägiongelmaa alkaa summamutikassa arpoon, kun on kuitenkin kuusi bägiä, mistä valita.
En myös tahdo saada nyklan kakella konttia auki. Tsekkasin jo tavaratilan sulakkeen hanskalokerosta ja se oli ehyt.
Bägin yksikköön en päässyy käsiksi multiecuscanilla. Sanoi, että pitäisi jotain johtoja yhdistellä. Mites tuo käytännössä onnistuu? En viitsisi bägiongelmaa alkaa summamutikassa arpoon, kun on kuitenkin kuusi bägiä, mistä valita.
En myös tahdo saada nyklan kakella konttia auki. Tsekkasin jo tavaratilan sulakkeen hanskalokerosta ja se oli ehyt.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Polttimo-ongelmaan arvaus huono kontakti eli kannattaa käydä liitokset läpi ja laittaa niihin kontaktispraytä. Millanen obd-kaapeli sulla on käytössä? Kannattaa hommata dippikytkinversio KKL-kaapeli, niin pääsee helpoimmalla.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla että olka-akselista käsin nykäisemällä irtoaa rengassokkakin ilman heittovasaraa. Siis siitä nykäisemällä mihin yläpallonivel tulee kiinni, kunhan se on ensin irroitettu. Se on kumminkin aika pitkä varsi niin saa kunnon nykäisyn. En toki ota vastuuta jos jotain hajoaa..Tuomas K kirjoitti: Toivottavasti tuo vuotta vanhempi olisi sitten samanlainen, ettei tarvitse lähteä vetovasaraa ostamaan.
Itse olisin irrottanut vetarin navasta, mutta jos se onnistuu noin helposti, niin täytyy kokeilla tuota tapaa
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän ne pientä väkivaltaa kestä
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, ensimmäinen paini otettu vm 1999 2,5v6 156:n kanssa. Vaihdoin termostaatin, koska auto lämpesi hitaasti ja moottoritiellä saattoi lämmöt pudota ~75-80'c. Nyt termareita vaihdon jälkeen näyttö elää edelleen ehkä noin 85-95'c (mahdoton tuosta tarkasti sanoa). Termostaatin alapuolella oli kaksi anturia. En niitä kuitenkaan vaihtanut, koska termostaatti vaikutti niin selvältä syylliseltä. Mikä anturi tekee mitäkin? Eli mistä tulee lämpömittarin tieto ja mistä flektin liipaisu ja onko vielä muita?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paha arkkitehti kirjoitti:No niin, ensimmäinen paini otettu vm 1999 2,5v6 156:n kanssa. Vaihdoin termostaatin, koska auto lämpesi hitaasti ja moottoritiellä saattoi lämmöt pudota ~75-80'c. Nyt termareita vaihdon jälkeen näyttö elää edelleen ehkä noin 85-95'c (mahdoton tuosta tarkasti sanoa). Termostaatin alapuolella oli kaksi anturia. En niitä kuitenkaan vaihtanut, koska termostaatti vaikutti niin selvältä syylliseltä. Mikä anturi tekee mitäkin? Eli mistä tulee lämpömittarin tieto ja mistä flektin liipaisu ja onko vielä muita?
En tapausta ole seurannut sen tarkemmin, mutta se lämpömittari näyttää sen mitä anturi käskee, eli toimii ns. hyvin. Ei siihen mittarin seilaamiseen ole mitään "korjausta" olemassa.
Saisi vaan muissakin autoissa olla yhtä hyvä lämpömittari.
VMP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä, kuoleen vasikan jalkaa vaihdekeppi muistuttaa. Vaihdekepin juuressa oleva valkoinen muovikäikäle on palasina.wileythecoyote kirjoitti:Jos se kepukka heiluu ku kuolleen vasikan jalka niin vika löytyy yleensä siitä vaihdekepukan muovisesta kotelosta. Siitä pussukan alta löytyy kolme ruuvia joka pitää sitä hollillaan ja niiden mutterit valitettavasti auton alta ja kiristystä varten joutuu putkee yms purkaa. Rohkeimmat pulttaa sitä puuruuvein kasaan, mut siinä on riskinä, et se koko paska halkeaa.hagger16 kirjoitti:Kaveri laittoi viestiä, ettei 156:ssa mene 1 ja 2 vaihde päälle ja vaihdekeppi tuntuu veltolta.
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
Eli siinä vika. Mistä uusi osa? Auto siis 156 2.0 TS -98.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli normaalia? Toki toi asteikko on niin hurja, että pienikin muutos näkyy suurena viisarin liikkeenä.mattijus kirjoitti:Paha arkkitehti kirjoitti:No niin, ensimmäinen paini otettu vm 1999 2,5v6 156:n kanssa. Vaihdoin termostaatin, koska auto lämpesi hitaasti ja moottoritiellä saattoi lämmöt pudota ~75-80'c. Nyt termareita vaihdon jälkeen näyttö elää edelleen ehkä noin 85-95'c (mahdoton tuosta tarkasti sanoa). Termostaatin alapuolella oli kaksi anturia. En niitä kuitenkaan vaihtanut, koska termostaatti vaikutti niin selvältä syylliseltä. Mikä anturi tekee mitäkin? Eli mistä tulee lämpömittarin tieto ja mistä flektin liipaisu ja onko vielä muita?
En tapausta ole seurannut sen tarkemmin, mutta se lämpömittari näyttää sen mitä anturi käskee, eli toimii ns. hyvin. Ei siihen mittarin seilaamiseen ole mitään "korjausta" olemassa.
Saisi vaan muissakin autoissa olla yhtä hyvä lämpömittari.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävisiköhän tämä? On kyllä 147:sta.hagger16 kirjoitti:Kyllä, kuoleen vasikan jalkaa vaihdekeppi muistuttaa. Vaihdekepin juuressa oleva valkoinen muovikäikäle on palasina.wileythecoyote kirjoitti:Jos se kepukka heiluu ku kuolleen vasikan jalka niin vika löytyy yleensä siitä vaihdekepukan muovisesta kotelosta. Siitä pussukan alta löytyy kolme ruuvia joka pitää sitä hollillaan ja niiden mutterit valitettavasti auton alta ja kiristystä varten joutuu putkee yms purkaa. Rohkeimmat pulttaa sitä puuruuvein kasaan, mut siinä on riskinä, et se koko paska halkeaa.hagger16 kirjoitti:Kaveri laittoi viestiä, ettei 156:ssa mene 1 ja 2 vaihde päälle ja vaihdekeppi tuntuu veltolta.
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
Eli siinä vika. Mistä uusi osa? Auto siis 156 2.0 TS -98.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10524
Senza cuore saremmo solo macchine
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viime vuonna Muukkosella oli hyllyssä muutama kappale. Minä tilasin sieltä puhelinsoitolla.hagger16 kirjoitti:Kyllä, kuoleen vasikan jalkaa vaihdekeppi muistuttaa. Vaihdekepin juuressa oleva valkoinen muovikäikäle on palasina.wileythecoyote kirjoitti:Jos se kepukka heiluu ku kuolleen vasikan jalka niin vika löytyy yleensä siitä vaihdekepukan muovisesta kotelosta. Siitä pussukan alta löytyy kolme ruuvia joka pitää sitä hollillaan ja niiden mutterit valitettavasti auton alta ja kiristystä varten joutuu putkee yms purkaa. Rohkeimmat pulttaa sitä puuruuvein kasaan, mut siinä on riskinä, et se koko paska halkeaa.hagger16 kirjoitti:Kaveri laittoi viestiä, ettei 156:ssa mene 1 ja 2 vaihde päälle ja vaihdekeppi tuntuu veltolta.
Vaihdelaatikko?
Vaihteen siirrin?
Eli siinä vika. Mistä uusi osa? Auto siis 156 2.0 TS -98.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juu, kiitti, voisi Muukkoseltakin kysellä.
Mites.. Vanhaa kepin nuppia tuskin saa ehjänä vaihdettua uuteen. Vai oletteko tässä onnistuneet?
Voisihan senkin samalla päivittää, mutta alkuperäistä puista nuppia tuskin löytyy mistään..
Mites.. Vanhaa kepin nuppia tuskin saa ehjänä vaihdettua uuteen. Vai oletteko tässä onnistuneet?
Voisihan senkin samalla päivittää, mutta alkuperäistä puista nuppia tuskin löytyy mistään..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten keulamerkki irtoaa vanhasta katiskasta? Kromikehys on purettu ja mutsku poistettu sekä lukkorinkulat tapeista ja yritetty lämmittää vanhalla rikkinäisellä föönillä. Onkohan se hapettunut kiinni vai onko tehtaalla laitettu liimaa sinne taakse? Kärsiikö kromaus jos lämmittää kuumailmapuhaltimella?
Through difficulties to defeat
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ruuvimeisselillä.
Pienet jäljet jäi kolmioon, mutta helposti lähti? Enkä edes lämmittänyt.
Pienet jäljet jäi kolmioon, mutta helposti lähti? Enkä edes lämmittänyt.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos kerran irtoaa ruuvimeisselillä, niin minä varmaan naarmujen välttämiseksi kokeilisin ensin verhoilutyökaluilla.
Toisaalta, vanhan merkin tuskin tarvinnee säilyä käyttökelpoina irroituksesta, joten siihen voi yrittää liimata tiukalla liimalla jotain tikkua josta nykiä tai porata kiinnitys-/kohdistustappeja tai ihan sitä itse naamaakin pois (ja muutenkin niistä tapeista voinee naputtaa esim. vasaralla takaapäin).
Toisaalta, vanhan merkin tuskin tarvinnee säilyä käyttökelpoina irroituksesta, joten siihen voi yrittää liimata tiukalla liimalla jotain tikkua josta nykiä tai porata kiinnitys-/kohdistustappeja tai ihan sitä itse naamaakin pois (ja muutenkin niistä tapeista voinee naputtaa esim. vasaralla takaapäin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.