Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaahas, alatukivarsi vaihdettu ja auto edelleen suhteellisen kammottava ajella. Välystä ei löydy nivelistä mistään mutta ratissa tuntuu kun veivaa edestakaisin.
Onko suosituksia mistä hammastankoa hankkia varmasti ja edullisesti?
Onko suosituksia mistä hammastankoa hankkia varmasti ja edullisesti?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Perhanan perhana! Meinasin sulle kirjottaa edelliseen viestiin korjausohjeen numeron (5505 1 701 TB) ja kommentoida, että on vähän väärässä osiossa järjestelmässä tuo ohje, kun löytyy Elektroniikan alta, eikä moottoripuolelta mihin se kuuluisi. Ihan siis tavan merkkiliikkeen ulottuvissa olevaa tietoa tämä.Monza kirjoitti:AK Konala ei löytänyt tähän lambdan lämmitysjohdon pätkimiseen mitään erityistä korjausohjetta. Onko tuo yo korjaustieto jonkun tietyn korjaamon erikoisosaamista?Jarsan kirjoitti:Kyllä on.Monza kirjoitti:Huomenna soittoa AK:lle, eikö ne ole edelleen virallinen huoltopiste?
Kampanjaa aiheesta ei ole, mutta korjaus on kyllä olemassa. Mitään osia ei vaihdella vaan jatketaan johtosarjaa hiukan ja reititetään uudelleen.
All 1.8 TBi models
5505 1 701 TB - FRONT WIRING
EOBD warning light switching on, the diagnosis with Examiner shows errors P1135 and P2237 - Service Solution
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No brblm, TBi menee pajalle keskiviikkona, ohjeistan niitä tälläJarsan kirjoitti:Perhanan perhana! Meinasin sulle kirjottaa edelliseen viestiin korjausohjeen numeron (5505 1 701 TB) ja kommentoida, että on vähän väärässä osiossa järjestelmässä tuo ohje, kun löytyy Elektroniikan alta, eikä moottoripuolelta mihin se kuuluisi. Ihan siis tavan merkkiliikkeen ulottuvissa olevaa tietoa tämä.Monza kirjoitti:AK Konala ei löytänyt tähän lambdan lämmitysjohdon pätkimiseen mitään erityistä korjausohjetta. Onko tuo yo korjaustieto jonkun tietyn korjaamon erikoisosaamista?Jarsan kirjoitti:Kampanjaa aiheesta ei ole, mutta korjaus on kyllä olemassa. Mitään osia ei vaihdella vaan jatketaan johtosarjaa hiukan ja reititetään uudelleen.
All 1.8 TBi models
5505 1 701 TB - FRONT WIRING
EOBD warning light switching on, the diagnosis with Examiner shows errors P1135 and P2237 - Service Solution
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ 1750TBi / Service News / Electrical Equipment / 55.02.11 <--- tuolla polulla pitäis tärpätä, vaikka sattuisi olemaan kaikki näistä tietävät kesälomilla.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Raikkoo;
Saattanee riittää ratin klapin poistoon hampastangon ja rattiakselin hampaitten painajan herkistely.
Saattanee riittää ratin klapin poistoon hampastangon ja rattiakselin hampaitten painajan herkistely.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo vähän mietiskelin samaa, takuuna autoon on joskus vaihdettu hammastanko. Nyt kilometrejä reipas 170 tkm niin kai se oikeastikin väljähtänyt voi olla... Sisempien raidetangonpäitä tarkistaessa ainakin kaikki hammastangossa ulospäin kaikki näytti hyvältä. Täytyy varmaan kömpiä auton alle huomenna ja kokeilla painajan herkistelyä. Mikäli provinssin jälkeiset lieveilmiöt on antaneet riittämiin periksi...jalittam kirjoitti:Raikkoo;
Saattanee riittää ratin klapin poistoon hampastangon ja rattiakselin hampaitten painajan herkistely.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Menee sarjaan tulihan testattua. Kokeilin noiden imusarjan läppien liikkuvuutta ja ajattelin että lukitsen ne paikalleen. Koko saatanan yhdystanko pomppasi irti paikoiltaan.
Ei kai tuossa ruiskun jakotukin irrottamisessa ole mitään ihmeellistä huomioitavaa? Missä helvatassa on se lärpäke jolla tuo tanko on siihen säätömoottoriin yhteydessä? Ei osu okulaarin.
Ei kai tuossa ruiskun jakotukin irrottamisessa ole mitään ihmeellistä huomioitavaa? Missä helvatassa on se lärpäke jolla tuo tanko on siihen säätömoottoriin yhteydessä? Ei osu okulaarin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Muistako oliko hammastankoa silloin varastossa myyjällä?132 Coupe kirjoitti:tuolta ostin, 240 Juuroa kotipostissa:
http://www.ebay.com/itm/Steering-Rack-f ... 1330164636
Arveluttaa että jääkö rahat myyjälle kiinni ja tavara tulee joskus kun on...
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Danke, se että kuullun ymmärtämisessä on vikaa tiedetään. Mutta että myös luetun ymmärtämisessä...Kaalipata kirjoitti:^Sama palikka?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo rattiakselin klapin entraus vaatii kvakaajan irrottamisen, jot saa painajan vedettyä poijes - mikä vaatinee vähä kikkailua ja "erikoistyökalua". On just vakaajan alla ton korkki ja jos paininmännän haluu hyppysiin. Viilatulla 17mm lenkillä pääsee vakaaja paikallaan korkkia pyörittämään, mikä on meistillä lukittu. Korkin alla jousi mikä painaa hammastangon painajamäntää - hammastankoa rattiakselia päin....
Mä vaihdoin pari kertaa turhaan ohjausvaihteen - yhden varaosatakuuseen. Nois kolmes tuli klappia rattiin.
Jos jollakulla pashana oleva ohjausvaihde, ni voisin ostaa ko korkin. Kun siitä liki alkuperäisestä (ennen 80kkm vaihdetusta ed omistajalla) paskotin sen onnettoman työkaluvälin siitä korkista. Muutoin pitäs olla jees. Ompi varaosana hyllyssä se.
Mä vaihdoin pari kertaa turhaan ohjausvaihteen - yhden varaosatakuuseen. Nois kolmes tuli klappia rattiin.
Jos jollakulla pashana oleva ohjausvaihde, ni voisin ostaa ko korkin. Kun siitä liki alkuperäisestä (ennen 80kkm vaihdetusta ed omistajalla) paskotin sen onnettoman työkaluvälin siitä korkista. Muutoin pitäs olla jees. Ompi varaosana hyllyssä se.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Irroitin koko hammastankon ja sain 17 millin lenkillä väänneltyä, lopputuloksena kankea ohjaus ja klappi edelleen. En toki mitään painajaa irroitellu mutta nahkeus ja jurina rattia käännellessä hiljaisessa vauhdissa klapin lisäksi vahvisti ajatuksen hammastangon vaihtamisesta. em. mainitusta osoitteesta tilattu uusi hammastanko, katsotaan saapuuko joskus.jalittam kirjoitti:Tuo rattiakselin klapin entraus vaatii kvakaajan irrottamisen, jot saa painajan vedettyä poijes - mikä vaatinee vähä kikkailua ja "erikoistyökalua". On just vakaajan alla ton korkki ja jos paininmännän haluu hyppysiin. Viilatulla 17mm lenkillä pääsee vakaaja paikallaan korkkia pyörittämään, mikä on meistillä lukittu. Korkin alla jousi mikä painaa hammastangon painajamäntää - hammastankoa rattiakselia päin....
Mä vaihdoin pari kertaa turhaan ohjausvaihteen - yhden varaosatakuuseen. Nois kolmes tuli klappia rattiin.
Jos jollakulla pashana oleva ohjausvaihde, ni voisin ostaa ko korkin. Kun siitä liki alkuperäisestä (ennen 80kkm vaihdetusta ed omistajalla) paskotin sen onnettoman työkaluvälin siitä korkista. Muutoin pitäs olla jees. Ompi varaosana hyllyssä se.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Et ristikkoniveliä tarkastanu?
Kun jousi läjässä (liian tiukkaan korkki) ni varmaan nahkee. Sen männän pitäs vissiin yrittää liikkuakin. Alumiini alumiinia vasten huono kombo. Mul oli varmaan mäntä leikannu.
GI/R vaimikäse orkkis litku olikaan, huononsi tehostusta. Eli esim paikallaan rattia sai kääntää reilummin, ennenkö tehostus liipaistu käyttöön. No se tuntu ku rattia olis jousta vasten kääntäny. Klappi oli klappi. Muutaman millin ratin puolasta otsalohkomittauksella, no ei konttorin setä sitä tuntenu ku käytin alkujaan autotohtorilla - meinas et on tarkka ja nopee ohjaus - vaikkei ollukaan. Korjaantu tolla herkistelyllä.
Kun saat uuden vaihteen, ni kokeiles piruuttas vanhan ollessa lattialla vaik pihdeillä, et mimmone klappi on. Sielhä on vain hampastanko ja vastine hampaspyörä ratille. Eli ainut klapin paikka.
Kun jousi läjässä (liian tiukkaan korkki) ni varmaan nahkee. Sen männän pitäs vissiin yrittää liikkuakin. Alumiini alumiinia vasten huono kombo. Mul oli varmaan mäntä leikannu.
GI/R vaimikäse orkkis litku olikaan, huononsi tehostusta. Eli esim paikallaan rattia sai kääntää reilummin, ennenkö tehostus liipaistu käyttöön. No se tuntu ku rattia olis jousta vasten kääntäny. Klappi oli klappi. Muutaman millin ratin puolasta otsalohkomittauksella, no ei konttorin setä sitä tuntenu ku käytin alkujaan autotohtorilla - meinas et on tarkka ja nopee ohjaus - vaikkei ollukaan. Korjaantu tolla herkistelyllä.
Kun saat uuden vaihteen, ni kokeiles piruuttas vanhan ollessa lattialla vaik pihdeillä, et mimmone klappi on. Sielhä on vain hampastanko ja vastine hampaspyörä ratille. Eli ainut klapin paikka.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ristikkoniveliä tutkailin käsituntumalla ja sieltä ei kyllä välystä löydy, ainut mahdollinen paikka minun logiikalla on enään ohjausvaihde. Enkä kyllä jaksaiskaan enää aikaa kuluttaa tutkimiseen kun uuden saa Täytyy tutkailla vaihdetta kun sen saa pois ja varmaan siitä joku tulppa sulle irtoaa jos on sopiva...
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitäs tästä kuvasta on hukassa? Tai lähinnä pitäisikö puuttuvan kumin olla samanlainen kuin ne kolme muutakin moottorin suojuksessa?
- Liitteet
-
- kiinnike_hukassa_1.jpg
- (99.9 KiB) Tiedosto ladattu 5569 kertaa
-
- kiinnike_hukassa_2.jpg
- (73.27 KiB) Tiedosto ladattu 5569 kertaa
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitäs sulla on siinä mootorin suojamuovissa tuolla kohtaa? Omastani kaiketi jotain uupuu, mutta veikkaisin että uupuva kumitutti tms. kuuluisi olla siinä muovisuojassa.
- Liitteet
-
- IMG_1596.JPG
- (83.73 KiB) Tiedosto ladattu 5534 kertaa
Il nero era bellissimo
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Siinä on just tommonen, mut ehjä Eperistäkään mitään löytänyt, tai sit en vaan osaa.
EDIT: Muut kolme ovat siis näitä.
EDIT: Muut kolme ovat siis näitä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just toissapäivänä askartelin siihen muovisuojaan lisäpehmikettä ja tommosen muovitapin sen nysän jatkoksi. Oli aika lailla hinkannut se (ilmastoinnin?) alumiiniputki siihen muovisuojaan.
- Liitteet
-
- IMG_1595.JPG
- (54.89 KiB) Tiedosto ladattu 5526 kertaa
-
- IMG_1611.JPG
- (63.06 KiB) Tiedosto ladattu 5526 kertaa
Il nero era bellissimo
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sama vika itellä. Aika lahjakkaasti olikin syönyt putkea.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tähän vaihdettiin sitten loppujenlopuksi alempi lambda, eivät löytäneet vikaa johtosarjasta. Hämärästi nyt muistelen, että ennenkuin ostin tämän auton, niin soitin ensimmäiselle haltijalle ja tämä kertoi joistain lambdaongelmista. Ehkä tuo kaapeliretrofit oli tehty jo silloin.Monza kirjoitti:No brblm, TBi menee pajalle keskiviikkona, ohjeistan niitä tälläJarsan kirjoitti:Perhanan perhana! Meinasin sulle kirjottaa edelliseen viestiin korjausohjeen numeron (5505 1 701 TB) ja kommentoida, että on vähän väärässä osiossa järjestelmässä tuo ohje, kun löytyy Elektroniikan alta, eikä moottoripuolelta mihin se kuuluisi. Ihan siis tavan merkkiliikkeen ulottuvissa olevaa tietoa tämä.Monza kirjoitti: AK Konala ei löytänyt tähän lambdan lämmitysjohdon pätkimiseen mitään erityistä korjausohjetta. Onko tuo yo korjaustieto jonkun tietyn korjaamon erikoisosaamista?
All 1.8 TBi models
5505 1 701 TB - FRONT WIRING
EOBD warning light switching on, the diagnosis with Examiner shows errors P1135 and P2237 - Service Solution
Anyway, ihankuin koneeseen olisi tullut lisää vetoa uudella lambdalla? Voiko olla? Vai kuvittelenko vain?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Voi olla, että nollasivat ECU:n siinä samalla ja nyt se omalle ajotyylillesi olisi oppinut hieman ripeämmäksi. Toki toimiva lambdakin tekee ihmeitä, varsinkin jos ennestään on ollut hivenen nuhainen tuo käytös. Onneksi näitä lambdoja on 159:n bensiksessä neljä kappaletta, ettei tylsäksi pääse meno muuttumaan
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
140 tuhatta tuli just V6:lla täyteen. Vuoden sisään mennyt enää vain se tyypillinen takajousi.
Kysymys onkin että mistä tällainen ongelmaton kausi voi johtua?
Kysymys onkin että mistä tällainen ongelmaton kausi voi johtua?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tyyntä myrskyn edellä.lrela kirjoitti:140 tuhatta tuli just V6:lla täyteen. Vuoden sisään mennyt enää vain se tyypillinen takajousi.
Kysymys onkin että mistä tällainen ongelmaton kausi voi johtua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nythän se putki hankaa tuohon pehmikkeeseen. Laita liimaten se suoja siihen putkeen.Jame kirjoitti:Just toissapäivänä askartelin siihen muovisuojaan lisäpehmikettä ja tommosen muovitapin sen nysän jatkoksi. Oli aika lailla hinkannut se (ilmastoinnin?) alumiiniputki siihen muovisuojaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, tarvinnee jotain "erkkaa" kietaista vielä putkenkin ympärille.savijo-r kirjoitti:Nythän se putki hankaa tuohon pehmikkeeseen. Laita liimaten se suoja siihen putkeen.Jame kirjoitti:Just toissapäivänä askartelin siihen muovisuojaan lisäpehmikettä ja tommosen muovitapin sen nysän jatkoksi. Oli aika lailla hinkannut se (ilmastoinnin?) alumiiniputki siihen muovisuojaan.
Tuli vaihdettua myös jakopään suojamuovi. Vanha oli sen verran muuttanut muotoaan ettei saanut enää saanut tiivisti paikalleen, vaikka olivat sitä yrittäneet lämmitellä Filarossa hihnan vaihdon yhteydessä. Löytyipä siitäkin aikamoiset hinkkausjäljet.
- Liitteet
-
- IMG_1622.JPG
- (88.59 KiB) Tiedosto ladattu 5213 kertaa
-
- IMG_1621.JPG
- (73.72 KiB) Tiedosto ladattu 5213 kertaa
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsellä oli R4, jolla nyt mittarissa 163tkm, 1½ vuoteen mennyt huoltoihin 430€ Filarossa. En oikein viitsi uusia renkaita laskea, kun ne on kuluvaa skeidaa. Ekaan omistusvuoteen tuli sit senkin edesä kaikkea pientälrela kirjoitti:140 tuhatta tuli just V6:lla täyteen. Vuoden sisään mennyt enää vain se tyypillinen takajousi.
Kysymys onkin että mistä tällainen ongelmaton kausi voi johtua?
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 alkanut pitämään käynnistyksen yhteydessä kylmänä "kilinää" konehuoneesta. Mitä kylmempi kone niin sitä kovempi ääni ja sitä pidempään se kestää. Öljynvaihdossa olivat sitä mieltä että ääni kuulostaa tulevan venttiilinnostajista ja pari tuttua ollut samaa mieltä. Voiko tosiaan vika olla niissä kun autolla ajettu 148tkm ja millainen remontti tuo sitten oikein on?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitä öljyä käytät ? Jos on paksu öljy, paininkupit täyttyvät hitaasti ja kuuluu kilinää, koska on välystä nokan ja paininkupin välissä. Olen käyttänyt Mobil new life 0W-40 öljyä, autollani on ajettu 135000 km, öljyä ei kulu käytännössä ollenkaan, olen lisännyt 62000 km aikana n. 2 dl öljyä, muuten on ollut yläpinnassa. Kilinää ei kuulu, kuin hetken kun käynnistää moottorin.Ranttall kirjoitti:159 alkanut pitämään käynnistyksen yhteydessä kylmänä "kilinää" konehuoneesta. Mitä kylmempi kone niin sitä kovempi ääni ja sitä pidempään se kestää. Öljynvaihdossa olivat sitä mieltä että ääni kuulostaa tulevan venttiilinnostajista ja pari tuttua ollut samaa mieltä. Voiko tosiaan vika olla niissä kun autolla ajettu 148tkm ja millainen remontti tuo sitten oikein on?
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juurikin tuota samaa Mobilin 0W-40:stä laitettiin maanantaina öljynvaihdossa ja myöskään minulla ei öljyä kulu yhtään. Mutu-tuntumalla sanoisin että ääni ehkä hiukan hiljeni öljynvaihdon jälkeen mutta täytyy vielä kuulostella tarkemmin..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 JTS pannuun oikea öljyhän on joka tapauksessa 5w-40.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos en nyt aivan väärin muista niin ohjekirjassa lukee vaihtoehtoina 0W-40 sekä 5W-40.jkk kirjoitti:159 JTS pannuun oikea öljyhän on joka tapauksessa 5w-40.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa tarkistaa. Mulla kuulu kilinää/ helinää kun tyjäkäynnillö anto hieman kaasua. Rupes silloin olee ketju ehtoo puolella, ei kuitenkaan rallattanut.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pitääpä tsekkailla kun kerkeää. Ennenkin tosin ollut tuota 0W-40 öljyä eikä silloin mitään ongelmaa ja ääni alkoi kun koneessa oli vielä 5W-40:t sisällä. Ketju puolestaan on laitettu 10tkm sitten joten siitä tuskin kiikastaa..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kolme vuotta sitten pieni kilinä rupesi ilmaantumaan 2kk ja 1.5tkm ennen ketjuvaihtoa. Öljynä tuo sama. Sen jälkeen käyttänyt vain 5W-40.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos näistä kauhukuvista.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ole hyvä
eihän noi ongelmat aina tarkota ketjua, mutta usein se ongelma tuolta suunnalta löytyy näissä vehkeissä Mites se jakopää huollettiin, täydellinen huolto vai yksittäisiä osia?
eihän noi ongelmat aina tarkota ketjua, mutta usein se ongelma tuolta suunnalta löytyy näissä vehkeissä Mites se jakopää huollettiin, täydellinen huolto vai yksittäisiä osia?
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täydellinen huolto tuon piti olla kun aiempi omistaja oli jo vaihtanut vain osan osista ja siksi meni uudestaan vaihtoon. Olisi siis jo kolmas ketjuremppa tuohon kyseiseen yksilöön. No, jos tuo ketju olisi TAAS niin luulisi rempan tehneen liikkeen tulevan jollain tasolla vastaan kun aikaa kulunut tosiaan viime remontista se 6kk ja 10tkm..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaha.. joku yrittää viedä mun ykkössijan ketjujen vaihdoilla mitattuina...Ranttall kirjoitti:Täydellinen huolto tuon piti olla kun aiempi omistaja oli jo vaihtanut vain osan osista ja siksi meni uudestaan vaihtoon. Olisi siis jo kolmas ketjuremppa tuohon kyseiseen yksilöön. No, jos tuo ketju olisi TAAS niin luulisi rempan tehneen liikkeen tulevan jollain tasolla vastaan kun aikaa kulunut tosiaan viime remontista se 6kk ja 10tkm..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se on kattokaas niin että alfalla on haluttu panostaa laadun nostamiseen. Jotta päästään jakohihnan katkeamisista päädyttiin taas ketjuun, se ei näytä menevän poikki. Aika on näyttänyt, että pelkkä ketju ei riitä, tarvitaan ketjunvaihtoväli. Näin on päädytty tilanteeseen jossa ei ole kansiremppa vol.xxx niinquin twin sparkin kohdalla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mahtuuko miesten maastopyörä SW:n konttiin?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Penkkiä kääntämättä ei mahdu ainakaan sama Scotti, jolle oli tilaa ylenpalttisesti vuosituhannen vaihteen Meganessa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hammastangon vaihto epätoivoisesti käynnissä, apurunkoa täytyis saada alaspäin mutta ei puoli senttiä saa hädin tuskin. Takaosan kuusi pulttia auki ja etuosan neljääkin löyhätty. Mitä vielä?
Edit. Homma ratkesi, sisälokasuojassa erillisen muovin alla oli vielä pultit. Huomenna (tänään) uusi raidetangonpää ja auto nippuun.
Edit. Homma ratkesi, sisälokasuojassa erillisen muovin alla oli vielä pultit. Huomenna (tänään) uusi raidetangonpää ja auto nippuun.
Viimeksi muokannut Raikkoo, 15 Heinä 2016, 01:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisiko kellään kertoa kuvasta 1c pulttien mittoja ja kierteitä.. Tai mahdollisesti osanumeroa?
Itse en näköjään osaa käyttää elearnia.
Toinen noista oli näköjään napsunut poikki.
Itse en näköjään osaa käyttää elearnia.
Toinen noista oli näköjään napsunut poikki.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ePeristä löytyy paremmin nämä jutut.
Osanumero: 55562216 - SCREW M12X1,75X80
Osanumero: 55562216 - SCREW M12X1,75X80
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyseinen ruuvi kuuluisi vaihtaa joka avauksen jälkeen! Kuuluu ns. myötörajaruuveihin jotka GM on ottanut tuotantoon suuressa viisaudessaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Uusi hammastanko paikallaan, tiistaina nelipyöräsuuntaus Vianorilla.
Oliko jotain hyvä tietää asiaa asentajalle kulmista kerrottavaksi? Vakio alusta ja rengaskoko.
Oliko jotain hyvä tietää asiaa asentajalle kulmista kerrottavaksi? Vakio alusta ja rengaskoko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Ilmeisesti joissain suuntauslaitteissa on ohjearvoissa virhe ja takapää näyttää haritukselle.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Thanks!Jarsan kirjoitti:ePeristä löytyy paremmin nämä jutut.
Osanumero: 55562216 - SCREW M12X1,75X80
Jep... tilasin ko. pultit autokeskukselta kesäkuun alussa, eikä vieläkään ole tullut.. Sanoivat, että 2 vko kestää toimituksessa, eli luulen etteivät ole tilannut lainkaan..Seppo kirjoitti:Kyseinen ruuvi kuuluisi vaihtaa joka avauksen jälkeen! Kuuluu ns. myötörajaruuveihin jotka GM on ottanut tuotantoon suuressa viisaudessaan.
Pitää käydä hakemassa jostain erikoispultti liikkeestä vastaavat.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo eper.jacekowski.org saitti kun ei ole enää vähään aikaan toiminut ja fiat forumin eper kaiketi 2005 vuodelta, niin löytyykö mistään tuoreempaa versiota, josta löytyisi tuon 2.4:n 154 kW versionkin osat?
Il nero era bellissimo