Vedot loppu. Jeesiä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Vedot loppu. Jeesiä
Kävi niin että vedot loppu kolahdukseen ja kolinaan, no onko näin että jos vetarin uloin nivel hajoaa niin auto ei liiku senttiäkään? Vai voiko olla lootakin entinen? Kyllähän se vapaallaki työntäessä kolisee ja rahisee..
Oikea puoli kyseessä..
Oikea puoli kyseessä..
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Nostappa vaikka pyörä ilmaan pyöritäppä vaihde päällä tai pikkasen vaihteella pyöräyttää ja toine kurkkii sutiiko tyhjää..
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Tuplana
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Pyöriteltiin vaihde päällä jo paikan päällä, tosin renkaat maassa ja sit joku totes et vetari varmaan, mut pitää vielä nostaa ilmaan, mut ei sillon kummiski toisen renkaan pitäis pyöriä jos on vaa uloin nivel?
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Joo näin kuulin että yksiki vetari ku irti ni vedot loppuu, eli pitäs vaa nyt osaa pistää tilaukseen ja vaihtaa ja vain kokeilla ja toivoa, jos ei toimi niin purkuosaa rupean ilmotteleen :'D
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Jos vetoakseli ei enää ole kytköksissä pyörään, niin ei autolla tosiaan liikkeelle pääse. Tasauspyörästö jakaa renkaille menevän momentin tasan ja jos toinen vetari pyörii tyhjää, niin ehjällekin menee 0 Nm. Tässä kohtaa ei ABS-jarruilla toteutettu luistonestokaan ihan hirveästi auta...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Kannattaa tarkistaa ettei vetonivel oo luiskahtanu vetoKseli booreilta pois, seki oon mahollista kun alffa kyseessä.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Kaverilla vastaavat oireet.. Perämurikka tuli kurkistaan kytkinkopasta..Oliko öljyä auton alla/pohjamuovin päällä?Mitä lueskelin niin vastaavia tapauksia ollut jonkin verran. Vetonivel voi toki olla yhtälailla. Kaksoismassa vauhtipyörä voi myös olla, jos hajonnut ja pyörii tyhjää.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. 

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Miten tarkistaisin asian?kovan onnen soturi kirjoitti:Kannattaa tarkistaa ettei vetonivel oo luiskahtanu vetoKseli booreilta pois, seki oon mahollista kun alffa kyseessä.

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Mullahan ei kuskinpuolen vetarissa ilmeisesti ole lukitusrengas paikoillaan tai puuttuu kokonaan kun vetoakseli liikkuu päittäin kun sitä liikuttaa. Vapaaliike joustoissa pitäisi olla vaan sisäpäässä, mutta vielä on paikoillaan pysynyt.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Joissain vetareissa joissa silee lukkorengas ja nivelessä vielä liian pieni ohjauskartio, on tosi helppo runnoa niveltä asennettaessa sokkarengas irti tai solmuun.
Yhteen 164:seen taisin tehdä tunnin töitä, että sain vetarin niveleen niin, kuin se on tarkoitettu. Useasti se alkoi menemään paikoilleen, mutta vilkaisu paljasti ulospäin sojottavan lukkorenkaan pään.
Mustan viivan piirto pakilla ratti laidassa voi toki irrotella ihan oikeinkin asennettua palikkaa. Tai tosiaan hajottaa nivelen. Suojakumin altahan totuus sitten selviää.
Yhteen 164:seen taisin tehdä tunnin töitä, että sain vetarin niveleen niin, kuin se on tarkoitettu. Useasti se alkoi menemään paikoilleen, mutta vilkaisu paljasti ulospäin sojottavan lukkorenkaan pään.
Mustan viivan piirto pakilla ratti laidassa voi toki irrotella ihan oikeinkin asennettua palikkaa. Tai tosiaan hajottaa nivelen. Suojakumin altahan totuus sitten selviää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Lukottomalla autolla kun sudittelee riittävästi niin tasauspyörästöhän siinä yleensä lopulta antautuu...mmake_ kirjoitti:Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän.



Ulommaisen nivelen hajoaminen nyt on helppo todeta kun katsoo pyöriikö vetarit vai ei kun se veto on päällä. Ellei pyöri niin sitten taitaa olla laatikkojunpan aika.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
-HH- kirjoitti:Lukottomalla autolla kun sudittelee riittävästi niin tasauspyörästöhän siinä yleensä lopulta antautuu...mmake_ kirjoitti:Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän.![]()
![]()
![]()
Ulommaisen nivelen hajoaminen nyt on helppo todeta kun katsoo pyöriikö vetarit vai ei kun se veto on päällä. Ellei pyöri niin sitten taitaa olla laatikkojunpan aika.
-vetarit pyörii tyhjää

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
-voishan tota huomenna jo purkaa ja katsoa onko sieltä vaan lukkorenkaat irronnu ja siitä vetari luiskahtanu paikoiltaan? Hitsaajan teorioita nämä vaan mutta kaiken voi korjata jakoavaimella ja hitsaamalla jos ei muuten onnistusämpy kirjoitti:Joissain vetareissa joissa silee lukkorengas ja nivelessä vielä liian pieni ohjauskartio, on tosi helppo runnoa niveltä asennettaessa sokkarengas irti tai solmuun.
Yhteen 164:seen taisin tehdä tunnin töitä, että sain vetarin niveleen niin, kuin se on tarkoitettu. Useasti se alkoi menemään paikoilleen, mutta vilkaisu paljasti ulospäin sojottavan lukkorenkaan pään.
Mustan viivan piirto pakilla ratti laidassa voi toki irrotella ihan oikeinkin asennettua palikkaa. Tai tosiaan hajottaa nivelen. Suojakumin altahan totuus sitten selviää.

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Onhan se hyvä kun renaultissa sentään vetarit kestää!
Tuohon lukkorenkaan asennukseen on hyvä keino laittaa akselin ympärille letkuklemmari niin, että se puristaa lukitusrenkaan kiinni, mutta liikkuu kuitenkin sivuttain herkästi, sitten nivel lähelle ja napautus niveleen niin yleensä menee kerrasta paikalleen.
Tuohon lukkorenkaan asennukseen on hyvä keino laittaa akselin ympärille letkuklemmari niin, että se puristaa lukitusrenkaan kiinni, mutta liikkuu kuitenkin sivuttain herkästi, sitten nivel lähelle ja napautus niveleen niin yleensä menee kerrasta paikalleen.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Niinkuin mitenkä teit?mmake_ kirjoitti:Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Okei, kiitos neuvostaVMTD kirjoitti:Onhan se hyvä kun renaultissa sentään vetarit kestää!
Tuohon lukkorenkaan asennukseen on hyvä keino laittaa akselin ympärille letkuklemmari niin, että se puristaa lukitusrenkaan kiinni, mutta liikkuu kuitenkin sivuttain herkästi, sitten nivel lähelle ja napautus niveleen niin yleensä menee kerrasta paikalleen.

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Pakkivaihteella "donitseja"LVA kirjoitti:Niinkuin mitenkä teit?mmake_ kirjoitti:Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Vedot loppu. Jeesiä
mmake_ kirjoitti:Pakkivaihteella "donitseja"LVA kirjoitti:
Niinkuin mitenkä teit?

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Tää on kyllä paras juttu hetkeenmmake_ kirjoitti:Pakkivaihteella "donitseja"LVA kirjoitti:
Niinkuin mitenkä teit?


"puhun niin totta kuin osaan"
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Kuulostaa kyllä siltä että tyhjää varastotilaa yläpäässä halvalla vuokrattavana anteeksi vaan.
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Pakko kysyy monta donitsia kesti? Voipi lagunoissa olla keveempi keula mitä v6:ssa.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Juu, 166:lla melkein mikä tahansa leikkiminen lienee kielletty.
Joskus ahtaaseen väliin, hyvän takia kiihdytettäessä saa nakki palaa. Tai paikaltaan lähtiessä, hyvästä syystä.

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Meniköhä peräti 20 putkeen ja siinä välissä pistin ratin aivan linkkuun tyhmänä seurauksena nivel muusinaJVTL kirjoitti:Pakko kysyy monta donitsia kesti? Voipi lagunoissa olla keveempi keula mitä v6:ssa.

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Noo.. Pystyy tolla jotain leikkimään jos haluaa ja on varaa pistää viikonloppuja parkkipaikallalegza kirjoitti:Juu, 166:lla melkein mikä tahansa leikkiminen lienee kielletty.Joskus ahtaaseen väliin, hyvän takia kiihdytettäessä saa nakki palaa. Tai paikaltaan lähtiessä, hyvästä syystä.

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Mut näinhän niitä kuluneita valmiiks hajonneita osia vaihdetaan? Näin olen käsittänyt mitä olen vanhemmilta ukoilta kuullut 

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
500€/kk ilman irtisanomisaikaa. Vakuus 250€Dio Natale kirjoitti:Kuulostaa kyllä siltä että tyhjää varastotilaa yläpäässä halvalla vuokrattavana anteeksi vaan.
Et ikinä itse ole sitten pelleilly? Aika tylsä elämä ollut..
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä ja pitäis tyhmän ketjun edes jotenkin siistinä niin olis kiva tietää onko alfoissa ollut vetarin irroittamisessa mitään huomattavaa mitä työkalua voisi tarvita mitä ei muissa autoissa ole tarvinnu käyttää, rälläkän voi jättää suoraan ehdottamatta kun ei ole kompressoria..
Renkaat linkkuun, raidetangonpää irti ja napapultti auki ja alapallonivel irti pitäisi näillä selvitä? Ja ehkä kolisuttaa vanha vetari pois?
Renkaat linkkuun, raidetangonpää irti ja napapultti auki ja alapallonivel irti pitäisi näillä selvitä? Ja ehkä kolisuttaa vanha vetari pois?
Re: Vedot loppu. Jeesiä
^Eipä tuossa mitään erikoista. Vanha pois ja uus tilalle. 

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
JeesJarsan kirjoitti:^Eipä tuossa mitään erikoista. Vanha pois ja uus tilalle.

Re: Vedot loppu. Jeesiä
Näin olen itse tehnyt vetarin irroituksen.
Ensimmäiseksi vetarin napamutteri löysälle.
Kallistuksen vakaajan koiranluu irti jousijalasta.
Jousijalan haarukka irti iskarista ja alatukivarresta.
Sisemmän vetonivelen kuusikoloruuvit irti(kannattaa putsata nivelen ympäristöä vähän irtoroskasta, jotta ne ei mene niveleen)
Olka-akselin yläpallonivel irti.
Käännä olka-akselia niin, että jarrusatula tulee ulospäin. Kallista olka-akselia niin paljon, jotta saat ulomman vetonivelen irti pyörän navasta. Tarkaile jarrusatulan letkua, ettei joudu liian kireälle.
Ja kasaus päin vastaisessa järjestyksessä
Ensimmäiseksi vetarin napamutteri löysälle.
Kallistuksen vakaajan koiranluu irti jousijalasta.
Jousijalan haarukka irti iskarista ja alatukivarresta.
Sisemmän vetonivelen kuusikoloruuvit irti(kannattaa putsata nivelen ympäristöä vähän irtoroskasta, jotta ne ei mene niveleen)
Olka-akselin yläpallonivel irti.
Käännä olka-akselia niin, että jarrusatula tulee ulospäin. Kallista olka-akselia niin paljon, jotta saat ulomman vetonivelen irti pyörän navasta. Tarkaile jarrusatulan letkua, ettei joudu liian kireälle.
Ja kasaus päin vastaisessa järjestyksessä

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Kokeilen näin ensin, kunhan osat rajan ylittää155TS kirjoitti:Näin olen itse tehnyt vetarin irroituksen.
Ensimmäiseksi vetarin napamutteri löysälle.
Kallistuksen vakaajan koiranluu irti jousijalasta.
Jousijalan haarukka irti iskarista ja alatukivarresta.
Sisemmän vetonivelen kuusikoloruuvit irti(kannattaa putsata nivelen ympäristöä vähän irtoroskasta, jotta ne ei mene niveleen)
Olka-akselin yläpallonivel irti.
Käännä olka-akselia niin, että jarrusatula tulee ulospäin. Kallista olka-akselia niin paljon, jotta saat ulomman vetonivelen irti pyörän navasta. Tarkaile jarrusatulan letkua, ettei joudu liian kireälle.
Ja kasaus päin vastaisessa järjestyksessä

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Ei malta olla vielä ottamatta vahvasti OT:na esille kehittämääsi lajia, siis takaperin driftausta etuvetoisella... pitäisi varmaan
saada pari vaihdetta lisää taaksepäin ajoa varten... appropå edesmennyt kunniakas Pelle Peloton Pertti Pasanen alias Spedehän liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....

saada pari vaihdetta lisää taaksepäin ajoa varten... appropå edesmennyt kunniakas Pelle Peloton Pertti Pasanen alias Spedehän liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....



Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Erittäin vahva muistikuva on että olisin netin syövereissä törmännyt projektiin, missä 2,5 v6 156seen lapioitiin takakonttiin toinen samanmoinen mosa ja taka-akseliksi modattiin samanmoisesta autosta otettu eturipustus. Takapyörät ei kyl kääntyneet mutta kai toi täyttää ton pellepeloton-kriteerinJiitee kirjoitti: tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....![]()


-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Driftaus ja donitsien teko on 2 eri käsitettä... Ei siihen enempää vaihteita tarvita.Jiitee kirjoitti:Ei malta olla vielä ottamatta vahvasti OT:na esille kehittämääsi lajia, siis takaperin driftausta etuvetoisella... pitäisi varmaan
saada pari vaihdetta lisää taaksepäin ajoa varten... appropå edesmennyt kunniakas Pelle Peloton Pertti Pasanen alias Spedehän liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....![]()
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Ei hitto tässä tuli naurettua jotenkin tälle. En olisi ikinä kuvitellut kenenkään tekevän donitseja Alfa 166:lla ja vieläpä perä edellä. Ei jumalauta



- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Onhan sellainen tehty, saab 9000 ja 164 alfan yhdistelmä topgearissa.Jiitee kirjoitti:liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....![]()
Edit: Ei mua haittaa Alfan rääkkääminen. Saa harjoitella auton korjaamista ja harjoitus tekee mestarin.
Edit2: linkki:https://www.youtube.com/watch?v=_6dCuz34LRU
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
^Tämä, ketä se haittaa kun ei ole oma peli? Ja tuskin tulet omistamaan kyseistä vehjettä eikä tarvitse. Mut olihan se vasta ensimmäinen kerta ja aina kerran saa kokeilla, jos ei onnistu nii turha enää yrittää enkä tule yrittämään jos siitä joskus pennin pennin haluan.. Bemarit nyt on enemmän niitä rääkättyjä ja hirveään hintaan saa vielä kansivikasen romun.. Nonut se onki rikkaiden puuhaaEi mua haittaa Alfan rääkkääminen. Saa harjoitella auton korjaamista ja harjoitus tekee mestarin
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Ainakin GTV turbossa on ns. väliakseli, joka tulee laatikosta koneen takana olevaan kannakkeeseen. Väliakselin päässä on laippa, johon vetari kiinnittyy ruuveilla. Luulisin, että sama rakenne on muissakin etuvetobussoissa.Juhako kirjoitti:mmake_ kirjoitti:Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä
Tässä olet niin oikeassa.
Mutta valitettavasti tähän oikeaan avun tarpeeseen: oma kokemukseni näistä 'uusista' Alfoista on vaatimaton, etten pysty auttamaan vetarin vaihdon yksityiskohdissa. Muistaakseni jossakin malleissa oli kaksiosainen vetari toisella puolella kannatin laakeri oli muistaakseni moottorin kupeesta tai öljypohjasta. Voin toki muistaa väärin.
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Ja kone ei kärsi kauheasti jos sitä osaa käyttää oiken, luuletteko että rajotin rallia vedän tuolla ? =EN, kierrosalue mitä käytän on max 6 kiihdytyksissä ja aika harvoin käytän kun ei tule tarvetta kisailla, 2000-3500rpm kohilla menen lähes aina, ja aina ennnenkuin koneen aijon sammuttaa, tyhjäkäyntiä 3-5min käytön mukaan jotta voitelu toimisi laakereille ja lämmöt hakee paikkansa vaikka ei veden lämpötilamittari mitään tärkeää osaa kertoa, jos on kova tarve tulla vittuilemaan vanhempana ja "viidaampana" niin tule sitten vaikka ihan julkisesti kasvotusten kertomaan omasta lapsuudestasi mitä jäi tekemättä, tulet näkemään mut varmasti ratapäivillä jonain kertana joten tervetuloa vaan kahvittelemaan ja jakamaan henkistä tukea 

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
KJS kirjoitti:Juhako kirjoitti:mmake_ kirjoitti:Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä
Tässä olet niin oikeassa.
Mutta valitettavasti tähän oikeaan avun tarpeeseen: oma kokemukseni näistä 'uusista' Alfoista on vaatimaton, etten pysty auttamaan vetarin vaihdon yksityiskohdissa. Muistaakseni jossakin malleissa oli kaksiosainen vetari toisella puolella kannatin laakeri oli muistaakseni moottorin kupeesta tai öljypohjasta. Voin toki muistaa väärin.Ainakin GTV turbossa on ns. väliakseli, joka tulee laatikosta koneen takana olevaan kannakkeeseen. Väliakselin päässä on laippa, johon vetari kiinnittyy ruuveilla. Luulisin, että sama rakenne on muissakin etuvetobussoissa.
Okei, kiva kuulla tommosistakin mutta vika on täysin vetonivelessä renkaan puolella eli ei sen pahempaa.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Jaa-a taitaa jäädä vetari vaihtamatta kun ei napapultti suostu aukeamaan vaikka kuinka hypin vääntöraudan päällä
no.. Sekin katkes vieläpä

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Vedot loppu. Jeesiä
1" pulttimopo, sillä on aina lähteny.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Vedot loppu. Jeesiä
itsellä napamuttereiden avaamisessa lisävartena oli 3m vesijohtoputkenpätkä, sillä lähti hyvin
Eli joku jämäkkä nivelvarsi ja siihen parimetrinen putki jatkoksi.

Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Vedot loppu. Jeesiä
https://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eUvesamaan kirjoitti:Erittäin vahva muistikuva on että olisin netin syövereissä törmännyt projektiin, missä 2,5 v6 156seen lapioitiin takakonttiin toinen samanmoinen mosa ja taka-akseliksi modattiin samanmoisesta autosta otettu eturipustus. Takapyörät ei kyl kääntyneet mutta kai toi täyttää ton pellepeloton-kriteerinJiitee kirjoitti: tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään.....![]()
Hmmm... mullahan on pihalla pari ylimääräistä runkoa ja ainakin yks irtomoottori.... vapise, Heinolan jääratamestari
Bimotore GTV.

Re: Vedot loppu. Jeesiä
Sama täällä,Garmund kirjoitti:itsellä napamuttereiden avaamisessa lisävartena oli 3m vesijohtoputkenpätkä, sillä lähti hyvinEli joku jämäkkä nivelvarsi ja siihen parimetrinen putki jatkoksi.
Tämän topikin lukeminen oli muuten kunnon viihdettä näin sateiseen perjantaipäivään

-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Vedot loppu. Jeesiä
Lähes yhtä viihdyttävää kuin pakitettujen donitsien tekemisen seuraaminen?
Ei perkele pojat, ei näin !!

Ei perkele pojat, ei näin !!
