Menihän ne tukivarret minultakin.
Valvoja: Moderators
Menihän ne tukivarret minultakin.
Täytyy vihdoin vaihtaa alatukivarret minunkin 156:een.
Käsittääkseni tuohon autoon on aiemmin vaihdettu vain yksi ylätukivarsi ja kilometrejä on takana jo 220 tkm,eli jos nuo alatukivarret on vielä alkuperäiset niin johan on aikakin
Kummatkohan kannattaisi ostaa kun vaihtoehtoina on italialaiset hintaan n.140 €/kpl ja sakasalaiset n.250 €/kpl ?
Ne on kai nuo saksalaiset yllättäen,jotka ovat saman valmistajan kuin alkuperäise.
Ja kauanko menee aikaa noiden alatukivarsien vaihtoon (arvio liikkeessä 1,5 h/puoli)
Käsittääkseni tuohon autoon on aiemmin vaihdettu vain yksi ylätukivarsi ja kilometrejä on takana jo 220 tkm,eli jos nuo alatukivarret on vielä alkuperäiset niin johan on aikakin
Kummatkohan kannattaisi ostaa kun vaihtoehtoina on italialaiset hintaan n.140 €/kpl ja sakasalaiset n.250 €/kpl ?
Ne on kai nuo saksalaiset yllättäen,jotka ovat saman valmistajan kuin alkuperäise.
Ja kauanko menee aikaa noiden alatukivarsien vaihtoon (arvio liikkeessä 1,5 h/puoli)
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Hyvät naiset ja herrat,
En avannut uuttaketjua asialleni, koska tässähän on otsake paikallaan. Ongelma on se, että 156:n vasemman ylätukivarren pallonivel on väljä. Totesin sen tänään kun ihmettelin outoa, toisinaan kuuluvaa, napsahtelua ko. pyörän suunnasta. Käsin ravistelemalla ja vääntelemällähän tuo selvisi.
Tukivarren hinnatkin sain selville: Motonet 89€ ja AutoAzzurro 60€. Koska tuo AutoAzzurro sijaitsee maantieteellisesti tarkastellen melkeinpä kotiovellani niin sieltäpä sen varmaan hankin. DA:sta en ole hintaa kartoittanut, kannattaisikohan edes?
Nyt kaipaisin neuvoja ja opastusta siihen, mitä työvaiheita tuo koko härvelin irroittaminen sisältää ennen kuin pääsee tukivarteen käsiksi ? Tarviiko työssä joitain erikoistyökaluja ? Pajalle en autoa vie kuin pakosta.
En avannut uuttaketjua asialleni, koska tässähän on otsake paikallaan. Ongelma on se, että 156:n vasemman ylätukivarren pallonivel on väljä. Totesin sen tänään kun ihmettelin outoa, toisinaan kuuluvaa, napsahtelua ko. pyörän suunnasta. Käsin ravistelemalla ja vääntelemällähän tuo selvisi.
Tukivarren hinnatkin sain selville: Motonet 89€ ja AutoAzzurro 60€. Koska tuo AutoAzzurro sijaitsee maantieteellisesti tarkastellen melkeinpä kotiovellani niin sieltäpä sen varmaan hankin. DA:sta en ole hintaa kartoittanut, kannattaisikohan edes?
Nyt kaipaisin neuvoja ja opastusta siihen, mitä työvaiheita tuo koko härvelin irroittaminen sisältää ennen kuin pääsee tukivarteen käsiksi ? Tarviiko työssä joitain erikoistyökaluja ? Pajalle en autoa vie kuin pakosta.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jousipuristin on ainakin kätevä varuste iskaria irroittaessa. Muuten pärjää tunkilla, lekalla ja hylsysarjalla. Homma on ihan simppeli ja suht nopea toteuttaa. Muistaakseni puristin vähän jousta kasaan, jotta sain koko systeemiä vähän alaspäin. Tämän jälkeen pystyin avaamaan tukivarren pultin. Tosin tein homman viimekesänä, joten muisti voi pettää aika pahasti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Kyllä se iskarin yläpää kannattaa irrottaa kokonaan eikä vain ylätukivartta. Ainakaan minulla ei olisi sopinut pultti pois millään. Alapäästä joutuu vähän purkamaan tavaraa, jonka jälkeen iskari laskeutuu helposti riittävän alas, jotta ylätukivarren jalustoineen saa irrotettua. Enkä muuten tarvinnut jousen puristinta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Kiinnijuuttuneiden mutterien varalta kannattaa varautua muutaman tunnin remonttiin.
Kannattaa sitten katsoa että ylätukivarsi tulee kiinnitettyä oikeaan asentoon, jottei kumipusla heti irtoa vulkanoinneistaan. Eli yritä vilkaista missä kulmassa ylätukivarsi on jalustaansa nähden silloin kun auto on pyörillään ja kiristä uusi tukivarsi siihen samaan asentoon.
Kannattaa sitten katsoa että ylätukivarsi tulee kiinnitettyä oikeaan asentoon, jottei kumipusla heti irtoa vulkanoinneistaan. Eli yritä vilkaista missä kulmassa ylätukivarsi on jalustaansa nähden silloin kun auto on pyörillään ja kiristä uusi tukivarsi siihen samaan asentoon.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kiitokset vinkeistä. Tukivarsi on paikallaan, eikä aikaan mennyt pihamaalla auringossa kuin 1,5 tuntia. Mutterit lähti helpohkosti irti. Itseasiassa helpompi homma kuin luulinkaan ja tietenkin saatujen vinkkien ansiosta. Nyt kuljen hymyssä suin !
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Menin sitten tänään säädättämään noita ohjauskulmia Euromasterille alustasarjan vaihdon takia. Kaverit nosti biilin ilmaan. Katteli sitä siinä vähän aikaa ja totesi, että sulla on ihan kypsät yläpallonivelet, tämä on ihan turhaa hommaa ennen kuin olet ne vaihtanut. Noh soittoa DA:han, kuulemma ne on kiinni ylätukivarsissa. Hintaa ylätukivarrella 75€ kappaleelta, sanoin että palaillaan Sain ne sitten tilattua ensi viikoksi huomattavasti huokeammin muualta. Nyt kysäisen vain onko ne vaikeat vaihtaa itse. Mitä tarvii huomioda, tarviiko iskarit irroittaa?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
No niin uudet ylätukivarret pöydällä, odottamassa asentamista. Pallonivelet tuntuvat kauhean jäykiltä, kun niitä yrittää pyörittää. Pitäisiköhän niin laittaa jo tässä vaiheessa jotain voitelevaa, vai kuuluuko asiaan ? Tarviikos siinä muuta kuin ottaa pallonivelen mutteri auki, taittaa varsi pois tieltä ja avata varren kiinnike pultit seinämästä ?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Mielestäni ylätukivarren vaihto ei onnistu ilman, että ottaa koko hässäkän pois. Tässä vinkkejä ylätukivarsien vaihtoon (kokemukseen ja palstalta saatuihin vinkkeihin perustuen). Jos muistan oikein niin homma eteni suunnilleen näin:
1. vaihdettava puoli ylös tunkille/pukille
2. rengas irti
3. olkavarren alapäässä olevien kiinnikkeiden (sähköpiuhat ja jarruletkut) irroitus, jotta saat työtilaa erilaisten pulttien irroitukselle
4. yläpallonivelen irroitus olkavarresta (esim moska alasimena toisellapuolen ja vasaralla naputellen sivusta kyllä lähtee, jos ei niin "voimaa" peliin)
5. iskari-jousiyhdistelmästä yläpultit auki konehuoneen puolelta
6. iskarin alapäässä oleva haarukka irti alatukivarresta
7. laske napa-alatukivarsi niin alas kuin saat, jotta saat iskari-jousiyhdistelmän taiteillen pois kokonaan sieltä pyöränkotelosta
8. Ylätukivarrenkiinnitys irti ja uusi paikalleen (katso BSTR:n vinkki sen asentoon liittyen). Kannattaisi ehkä laittaa rasvaa kumiosiin, jotka ottavat kiinni asetelmaan ettei natise ajossa sitten niin kuin mulla tekee.
9. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä. Alatukivarren alle kannattaa laittaa tunkki, jolla tuo "asetelman" nostaminen paikalleen onnistuu sitten hienovaraisesti.
Nämä ohjeet ovat sitten muistinvaraiset. Joudut ehkä hieman taiteilemaan tuon iskari-jousipaketin poissaannin kanssa, mutta kyllä se siitä. Mitään erikoistyökaluja en tarvinnut, en edes jousipuristimia. Muutamat pultit olivat sitten lujassa vaikka mutteri olikin saatu irti. Tällainen oli ainakin tuo pultti mikä lukitsee iskarin siihen haarukan yläosaan kiinni. Se on poikittain eikä sen päähän hakkaminen saanut sitä liikkeelle. Kun sain sitä kiertymään räikällä niin sitten se lähti napauttamalla. Oli meinaan himppasen verran ruostetta pultin varressa siellä sisällä.
Muut kokemukseen perustuen täydentäköön/korjatkoon ohjeita.
Tsemppiä.
1. vaihdettava puoli ylös tunkille/pukille
2. rengas irti
3. olkavarren alapäässä olevien kiinnikkeiden (sähköpiuhat ja jarruletkut) irroitus, jotta saat työtilaa erilaisten pulttien irroitukselle
4. yläpallonivelen irroitus olkavarresta (esim moska alasimena toisellapuolen ja vasaralla naputellen sivusta kyllä lähtee, jos ei niin "voimaa" peliin)
5. iskari-jousiyhdistelmästä yläpultit auki konehuoneen puolelta
6. iskarin alapäässä oleva haarukka irti alatukivarresta
7. laske napa-alatukivarsi niin alas kuin saat, jotta saat iskari-jousiyhdistelmän taiteillen pois kokonaan sieltä pyöränkotelosta
8. Ylätukivarrenkiinnitys irti ja uusi paikalleen (katso BSTR:n vinkki sen asentoon liittyen). Kannattaisi ehkä laittaa rasvaa kumiosiin, jotka ottavat kiinni asetelmaan ettei natise ajossa sitten niin kuin mulla tekee.
9. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä. Alatukivarren alle kannattaa laittaa tunkki, jolla tuo "asetelman" nostaminen paikalleen onnistuu sitten hienovaraisesti.
Nämä ohjeet ovat sitten muistinvaraiset. Joudut ehkä hieman taiteilemaan tuon iskari-jousipaketin poissaannin kanssa, mutta kyllä se siitä. Mitään erikoistyökaluja en tarvinnut, en edes jousipuristimia. Muutamat pultit olivat sitten lujassa vaikka mutteri olikin saatu irti. Tällainen oli ainakin tuo pultti mikä lukitsee iskarin siihen haarukan yläosaan kiinni. Se on poikittain eikä sen päähän hakkaminen saanut sitä liikkeelle. Kun sain sitä kiertymään räikällä niin sitten se lähti napauttamalla. Oli meinaan himppasen verran ruostetta pultin varressa siellä sisällä.
Muut kokemukseen perustuen täydentäköön/korjatkoon ohjeita.
Tsemppiä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Vielä muutama kysmys. Mahtuuko se ylätukivarren läpipultti tulemaan sieltä vai ottaako lokariin kiinni ? Vai tarviiko/pystyykö sen "kehikon", missä se tukivarsi on kiinni ja missä myös iskarin yläpää on kiinni (olin katsovinani, että se olisi irroitettava ??) Iskari on alapäästä kiinni melko kookkaalla kuusiokoloavaimella, mikä sen koko oli ?? Tarvii käydä ostaan moinen. Ja tuosta ylätukivarren kiristämisestä tiettyyn asentoon. Eikös sen kuulu "keinua" ihan vapaasti, siis eikö se ole ihan sama vaikka kiristää se, kun se on seinää vasten ja sitten vaan nostaa sen sieltä ylös ja kiinnittää yläpallonivelen mutteri ?
Tervetuloa kerhoon, se 6-kolo oli/on mulla tautisen jumissa, metrin jatkovarrella ei inahtanutkaan. CRC:ssä se oli sitä ennen uinut n. 1h
Tämän pultin kun saat auki, niin iskarin saa alas ja loppuhomma onkin pala kakkua. Omassani tukivarren pultti ottaa sisälokariin kiinni, eli ei mahdu irroittamaan tukivartta ellei iskaria pääse pudottamaan ensin alas.
Pultin irroitusvinkkejä otan vastaan mielelläni
Tämän pultin kun saat auki, niin iskarin saa alas ja loppuhomma onkin pala kakkua. Omassani tukivarren pultti ottaa sisälokariin kiinni, eli ei mahdu irroittamaan tukivartta ellei iskaria pääse pudottamaan ensin alas.
Pultin irroitusvinkkejä otan vastaan mielelläni
VMP
Valitettavasti pääsin itsekkin kerhoon:( Molemmilta puolilta yläpallot väljät ja ylätukivarret menevät vaihtoon. Ketjun perusteella kuulostaa kohtuu helpolle työlle, joten tee-se-itse vaihtoehtoa pitää harkita.
Mutta onko kellään enään muistissa, mitä operaatio kustantaa pajalla? Ja nimenomaan ylävarret.
Mutta onko kellään enään muistissa, mitä operaatio kustantaa pajalla? Ja nimenomaan ylävarret.
Saaga jatkuu. Osa n+1
Kävin Delta-autosta hakemassa uudet iskarin alapään pultit, ihmettelin vaan, että kovin on erinäköiset kuin ne mitkä siellä on kiinni. Normaali kanta ja kaikkea. Myyjä sanoi, ettei ole kuin näitä yhdenlaisia...
Lopputulos, sitä pulttia ei ilman rälläkkää irti oteta, eikä otettu senkään kanssa kun nuo v*tun Deltasta ostettu puhtaasta kullasta taotut pultit on väärät
Onneksi varaosapuoli on asiakaspalveluhenkisesti auki peräti klo 17 niin ei tarvitse sitten huomenna vaihtaa (vieläkään) noita palikoita eteen. Nyt meinaa vastustaa kyllä tosi pahasti! Pitäisi varmaan seiska5emman kanssa joku yhteinen projekti laittaa
Kävin Delta-autosta hakemassa uudet iskarin alapään pultit, ihmettelin vaan, että kovin on erinäköiset kuin ne mitkä siellä on kiinni. Normaali kanta ja kaikkea. Myyjä sanoi, ettei ole kuin näitä yhdenlaisia...
Lopputulos, sitä pulttia ei ilman rälläkkää irti oteta, eikä otettu senkään kanssa kun nuo v*tun Deltasta ostettu puhtaasta kullasta taotut pultit on väärät
Onneksi varaosapuoli on asiakaspalveluhenkisesti auki peräti klo 17 niin ei tarvitse sitten huomenna vaihtaa (vieläkään) noita palikoita eteen. Nyt meinaa vastustaa kyllä tosi pahasti! Pitäisi varmaan seiska5emman kanssa joku yhteinen projekti laittaa
VMP
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Mistäs sitä tällainen kädettömämpi kotiasentaja oikein päättelisi että mitä etupäähän pitäisi vaihtaa? Etupää kolajaa aina töyssyissä ja varsinkin vasemmalle kääntäessä oikealta puolelta kuuluu kylän nupukivikaduilla sellainen kolkotus että alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan. Toisin päin ei kolkota niin pahasti. Vasemman puolen ylätukivarsi vaihdettiin n. 2 vuotta sitten.
Niin notta olisiko kyseessä nyt VAIN ne ylätukivarret, vai pitääkö kaivaa kuvetta syvemmältä ja hommata samalla ne alatuet?
Niin notta olisiko kyseessä nyt VAIN ne ylätukivarret, vai pitääkö kaivaa kuvetta syvemmältä ja hommata samalla ne alatuet?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jäähän se vielä sieltä alapäästä kiinni.
Ota se haarukanmallinen jousijalka irti (pitkä pultti, alatukivarressa) ja/tai iskarin alapää (lyhempi kuusiokolopultti), niin lähtee koko paketti tulemaan vaivatta alas ja helpottuu urakka jatkossa.
Taidat tarvita jousenpuristajan tuon iskarin irrotukseen, vai?
Ota se haarukanmallinen jousijalka irti (pitkä pultti, alatukivarressa) ja/tai iskarin alapää (lyhempi kuusiokolopultti), niin lähtee koko paketti tulemaan vaivatta alas ja helpottuu urakka jatkossa.
Taidat tarvita jousenpuristajan tuon iskarin irrotukseen, vai?
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Jos joku laittaisi kuvan tuosta tolpan (tolpasta) irroituksesta ja merkkaisi siihen ne pultit / mutterit, jotka on irroitettava tolpan irtisaamiseksi.
Jos ymmärsin oiken niin riittää ne neljä mutteria yläpäästä ja sitten läpitappi alatukivarresta, joka sitoo iskarin alapään itseensä...
Jos ymmärsin oiken niin riittää ne neljä mutteria yläpäästä ja sitten läpitappi alatukivarresta, joka sitoo iskarin alapään itseensä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Mie oon itekki jo niin sekasin, etten kohta ymmärrä mitään
Laakerijuttu hieman hämää.
Jos meinaat vaihtaa sekä ylätukivarren että iskarin, niin avaa ne neljä pulttia niin tulee koko satsi alas.
Tuossa taitaa olla kuvaa koko setistä. (Haven sivuilta nappasin linkin)
Eli siinä hommassa pitää irrottaa toi ylätukivarren nivel, joka saattaa olla tiukassakin. Ja pitää vielä irrottaa koiranluukin.
Iskarin itessään on kiinni tuossa iskarin alapäähän kiinnittyvässä "haarukassa", joka taasen kiinnittyy pitkällä pultilla tuonne navan lähettyville alatukivarteen.
Itse irroitin sekä tuon pitkän pultin, että iskarin alapään kiinnityspultin haarukasta. Joudut irrottaan sen kumminkin jos iskarin vaihdat.
Näillä irrotuksilla saat irti iskarin, jossa on kiinni ylätukivarsi. Ylätukivarsi lähtee nostamalla pois ja sitten voit myös helpommin puristaa jousen kasaan ja vaihtaa iskarin.
Laakerijuttu hieman hämää.
Jos meinaat vaihtaa sekä ylätukivarren että iskarin, niin avaa ne neljä pulttia niin tulee koko satsi alas.
Tuossa taitaa olla kuvaa koko setistä. (Haven sivuilta nappasin linkin)
Eli siinä hommassa pitää irrottaa toi ylätukivarren nivel, joka saattaa olla tiukassakin. Ja pitää vielä irrottaa koiranluukin.
Iskarin itessään on kiinni tuossa iskarin alapäähän kiinnittyvässä "haarukassa", joka taasen kiinnittyy pitkällä pultilla tuonne navan lähettyville alatukivarteen.
Itse irroitin sekä tuon pitkän pultin, että iskarin alapään kiinnityspultin haarukasta. Joudut irrottaan sen kumminkin jos iskarin vaihdat.
Näillä irrotuksilla saat irti iskarin, jossa on kiinni ylätukivarsi. Ylätukivarsi lähtee nostamalla pois ja sitten voit myös helpommin puristaa jousen kasaan ja vaihtaa iskarin.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tietysti, jos ei halua vaihtaa ylätukivartta niin sitten vain irti tosta pallonivelestä?
EDIT: jos vaihtaa sarjan alle, ei huolto CD:n mukaan tarvitse koskea ollenkaan tuohon ylätukivarteen (jos ehjät). Pitäisikö panna satsi tilaukseen kutoseen ja vaihtaa ite...
EDIT: jos vaihtaa sarjan alle, ei huolto CD:n mukaan tarvitse koskea ollenkaan tuohon ylätukivarteen (jos ehjät). Pitäisikö panna satsi tilaukseen kutoseen ja vaihtaa ite...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Piti viikonloppuna vaihtaa iskarit ja ylätukivarsi mutta homma keskeytyi kun jousenpuristimet olivat liian suuret, riittääkö yksi vai tarviiko kaksi? Motonetista ostin ja kierretappi oli aivan liian pitkä ja leuatkin aika isot.
Ylätukivarren pallonivelen sain auki ja pitkän taistelun jälkeen myös tukivarren alapultin. Tuli mieleen että jos iskarit vain vaihtaa niin tarviiko ylhäältä avata muuta kuin iskarin mutteri eli ei niitä neljää muuta mutteria?
Ja ylätukivarren kohdalla täytyy avata kaikki neljä mutteria vai? Mites tuo oikea puoli kun siinä on moottorin tuenta kiinni, uskaltaako avata vai tippuuko moottori?
Ylätukivarren pallonivelen sain auki ja pitkän taistelun jälkeen myös tukivarren alapultin. Tuli mieleen että jos iskarit vain vaihtaa niin tarviiko ylhäältä avata muuta kuin iskarin mutteri eli ei niitä neljää muuta mutteria?
Ja ylätukivarren kohdalla täytyy avata kaikki neljä mutteria vai? Mites tuo oikea puoli kun siinä on moottorin tuenta kiinni, uskaltaako avata vai tippuuko moottori?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Jos vaihdat pelkän iskarin, niin 2 mutteria riittää sen irroittamiseksi. Jos otat vielä toiset kaksi, niin lähtee koko hela hoito ylhäältä. Moottorihan lepää alhaalta apurungon varassa, joten mitään ei vissiin tapahdu, jos irroitat ylätuen...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI